Smí cyklista přes přechod jet?

40 nepřečtených
  • JIRA

    Zajímá mne jak je to s cyklistou na přechodu (kde není cyklostezka). Smí na kole jet nebo by ho měl vést? Pokud padne pro chodce červená, tak cyklista to samozřejmě ještě stihne (i když vyrazí až na tu červenou)protože ta doba než auta dostanou zelenou (při odbočování – tedy zelená neblikající šipka) je počítaná na chodce. Chodce si samozřejmě řidič všimne – u cyklisty to není jisté jelikož s ním řidič nepočítá a upřímně řečeno ani nemá šanci. Rád bych se vyhnul situaci jako dnes, kdy ne mne pořvával pankáčskej‘ mesík. Když jedu na kole, tak podobný věci taky provádím ale spíš, počítám s tím, že pokud to nestihnu, tak bych měl jen sklopit uši a ztratit se. Jak to teda je (podle vyhlášky)?

    0 0
    • CZiko  

      nesmí pokud vím…

      0 0
    • RomanH  

      Bohuzel nesmi, ani kdyz ma zelenou.

      0 0
    • davevi  

      jet nesmí, slézt z kola a přejít ho po svých s kolem vedle sebe.

      0 0
      • JIRA  

        Tak to jsem rád, že můj hněv byl spravedlivý a předpoklad správný. Za ujištění děkuji. :) Je fakt, že když cyklista vlítne řidičovi před kapotu ve chvíli, kdy by si chodec už netroufl do silnice vejít, stává se snadnou kořistí. :(

        0 0
    • MaPa  

      Nesmí, a většinou a když jde přes přechod cyklostezka (vysledováno v celé Praze) tak to páni úředníci vykoumali tak, že před/za přechod dali konec/začátek cyklostezky. Jak jednoduché. Většina cyklostezek (jako např. nově budovaná podle Evropské ulice, P6) je tak totálně na hov**.

      0 0
      • Cyril  

        A unás dáváme „Cyklisto sesedni z kola“ – značka příkazová (modrá kulatá).

        0 0
        • MaPa  

          To u nás taky, ale tam kde nejsou přechody. Aby cyklista mezi nima nejel moc dlouho na kole… /Abych byl objektivní, tak ta značka občas má význam – např. tam kde vede cyklostezka po schodech/

          0 0
      • kolombo  

        To je ten oblíbený šprým, konec stezky, za silnicí zase začátek cyklostezky. Ale jsou státy, třeba Německo, kde má přednost cyklista a ten, kdo odbočuje z hlavní ten kdo na ní vjíždí mu dává přednost.

        0 0
        • blue  

          jenze problem je v tom, ze tohle muze fungovat jen v pripade, ze cyklista ceka na cervenou a pak se rozjede…

          byl jsem svedkem situace, kdy byl prechod prazdnej, tak se odbocujici auto rozjelo a kdyz bylo uz na prechodu, priritil se mu pred kapotu bruslar, o kterym ve chvili rozjezdu ten ridic vedet nemohl

          0 0
          • MaPa  

            V Kolíně nad Rýnem se to řeší zužováním cyklostezky před přechodem a jejím směrovým lomením. Cyklista tak musí zpomalit, jinak si nabančí. A taky se tím šetří šířka chodníků. Ale chápu, že je jednodušší rozdat ty značky. A teď mě napadlo, že by taky někdo těm řidičům mohl před křižovatkou oznámit, že budou křížit cyklostezku.

            0 0
        • Paja  

          A nevite nekdo proc u nas (minimalne vsude v Brne) cyklostezka nepokracuje i pres silnici, jako treba ve Vidni?…je to tim, ze v legislative neni zakotveny pojem „prejezdu pro cyklisty“ (se stejnym pravem prednosti jako maji na prechodu chodci?)

          0 0
          • blue  

            prejezd pro cyklisty na stezkach urcite je, po jednom v praze jezdim… spis bych rekl, ze tim prave chtej resit bezpecnost

            0 0
            • Paja  

              Hezka myslenka…bezpec­nost, ale cyklostezka, na ktere bych mel na useku 500m 3× slezt s kola (treba v Brne na Botanicke) a prevest ho pres prechod je k nicemu.

              0 0
            • McBlacky  

              třeba ten na Albertově při výjezdu z Folimanky je fakt bomba. kolikrát jsem tam málem zakončil svoji mtb kariéru :-) ale lepší než nic, jen před ním musíš zastavit počkat až bude volno nebo se někdo uráčí zastavit a pak můžeš přejet, takže rozdíl proti normálnímu je ten že ho můžeš jet.

              0 0
              • blue  

                presne ten jsem myslel :-) to ze te auta nepusti, je uz dalsi vec…

                0 0
                • kpitti  

                  taky tam jezdim a po jednom mensim incidentu (slovnim) jsem se v praci zeptal na skoleni ridicu toho instruktora jak to je podle vyhlasky. Hledali jsme to spolu, nevedel to z hlavy. Ale vysledek je: cyklista jedouci na kole NEMA na prechodu prednost, musis slezt, stat se chodcem, a pak prednos mas. Jak uz to tu zaznelo je to problem v legislative.

                  0 0
              • MaPa  

                2 Blacky & Blue. Tak dobře, jeden existuje. To je skoro statistická chyba v poměru k „normálnímu“ křížení cyklostezky vs. ulice. Jen by mne zajímalo, zda jsme první kdo to tu kritizuje, nebo už to na patřičných místech taky někoho napadlo – no, vlastně odpovědět si můžu sám, když se teď staví nové bez „přejezdů“…

                0 0
    • M1R3K  

      jsme nekde cetl, ze kdyz prejedes na kole po prechodu, tak porusis tri predpisy: 1)ze jedes po prechodu 2)ze si vynucujes prednost 3)..to jsem zapomnel:-)

      0 0
    • pitelboy  

      kdyz je potrba, tak se da vsecko !

      0 0
    • Leo  

      Podle mne je to stejné jako jet po přechodu autem (zda se to smí a? si odpoví každý sám). K tomuto závěru jsem dospěl, když jsem jel na kole po silnici a přede mnou přejel borec na kole z chodníku po přechodu. Proč by mněl mít přednost? On má kolo, já mám kolo, on je na chodníku, ale já jsem na silnici. Jenom mne štve, že podle vyhlášky je povinné používat i nesmyslné cyklostezky (plné lidí, bez jakýchkoliv práv přednosti) pokud vedou kolem silnice.

      0 0
      • RomanH  

        A nestve te, ze i kdyz jedes na kole po silnici, tak musis dat prednost chodcum na prechodu ? Nebo kdyz jedes v aute ?

        Je to pekna blbost. Chodec Ti na prechod nesmi vlitnout, aby Te ohrozil, ale pokud ma podle zakona pravo prednosti (ne absolutni), tak proc nevidim logickej duvod, proc by to nemel mit cyklista (potazmo nekdo na kolobezce, bruslich – tam nevim, jak to je, mozna se berou jako chodci). A to, ze je to stejne, jako kdyby jel autem nebo na motorce, je demagogie. Uz se to tu probiralo asi pred tydnem.

        0 0
        • Paja  

          Jedna vec je co je logicky, druha co je v zakone, podle 361/2000 zalezi jestli jde o nemotorove vozidlo (kolo) nebo chodce, pod ty patri i lidi na koleckovych bruslich a lyzich:) kolobezku bych nejspis radil tam co kolo-nemotorove vozidlo. Me by hlavne zajimalo proc pro nemotorova vozidla nejsou zrizovanány prejezdy silnic (proc vzdycky cyklostezka konci pred silnici a za ni zas zacina) – jestli nekdo nevi z hlavy – umoznuje zakon neco jako prechod pro chodce s pravem prednosti i pro kola nebo soucasna uprava umoznuje jen vest to jako vyhrazeny pruh pro kola a pak predpokladam, ze by musela byt prednost upravena znackou dej prednost v jizde? (at uz by davalo prednost kolo autu nebo naopak)

          0 0
          • M1R3K  

            v Prerove jsem myslim potkal cyklostezku, ktera pred prechodem nekoncila..ale byl tam semafor pro cyklisty (hned vedle semaforu pro chodce).

            0 0
        • ravo  

          Potíž je spíš v tom, že ta debata je maličko mimo. Až tady bude jednou ( možná, kdo ví) fungovat normální systém cyklostezek, pak nás přestane trápit to, že cyklista nesmí jezdit po normílním přechodu.

          Jako řidiče mne bohužel pijou krev bruslaři, prkénkaři a bohužel i cyklisté, kteří na ten přechod vjednou bez přemýšlení a nejlépe z poza rohu…

          Mladická nerozvážnost a lidská hloupost jsou věci věčne, lidské neohleduplnost a netolerance se u nás snad časem změní k lepšímu…

          0 0
          • RomanH  

            Uplnej souhlas, ja jen reagoval na to, ze Leovi vadilo, ze mel dat prednost nekomu na kole. Mam takovej pocit, ze cesti ridici ani chodci tu prednost na prechodu nepochopili a tak by ji bylo nejlepsi v ramci bezpecnosti obou zrusit. Je to podobne jako na silnici s principem ZIPU. Dobra myslenka, ale vzdy se prne podivam, jestli vedlejsi auto nema starsi lak nez ja.

            0 0
            • ravo  

              Jo, přechody… Až když jsem se přestěhoval na Moravu ( Ostrava a okolí) tak mi došlo, že v Praze se chodci na přechodech celkem repspektují, zatímco tady jsou normální lovná zvěř. Už se mi několikrát stalo, že řidiči ve vedlejším pruhu nepřejeli chodce jen proto, že chodci jsou opatrní. Škoda mluvit, ale když před přechodem přibrzdím, tak si téměř připadám divně…

              0 0
              • pitelboy  

                nejlepsi by bylo, kyby na prechodech chodci ani nic nemelo prednost… proste by clovek cekal az se nekdo smiluje nebo az nic nepojede… na mrte frekventovanejch silnicich bych to redil nadchodama nebo podchodama v nejhorsim pripade semaforem !…

                0 0
                • blue  

                  no to je fakt vybornej nazor… chtel bych te videt, jak se dostanes na druhou stranu napriklad pres magistralu na ipaku, kdyz nejdou semafory…

                  0 0
                  • Lada1  

                    podchodem v metru. nebo tramvaji na Stepansku

                    0 0
                    • blue  

                      a na krizovatce v zitny? a na spodni magistrale? to sou fakt vyborny rady…

                      0 0
                    • blue  

                      a na tu tramvaj se mimochodem dostanes jak, kdyz zustanes mezi magistralama na ty strane, co neni ani podchod a zadny auto te nepusti? ;-)

                      trikrat hura zdravymu rozumu, budeme vsichni jezdit autama, at nemusime chodcum davat prednost, pesaci nemaj prece ve mestech co pohledavat…

                      0 0
            • Leo  

              Vadilo mi dát přednost rovnocennému dopravnímu prostředku, který používá část komunikace (přechod pro CHODCE), který pro něj není určen. Stejné je to s jezdcem na zvířeti. V podstatě si však všichni rozumíme.

              Jenom pro zajímavost v Olomouci jsou cyklostezky, u kterých je na světelné křižovatce semafor s cyklistou, ale nevím zda je to plně podloženo vyhláškou (zda vozidlo pokud jede na zelenou musí dát přednost kromě přecházejícím chodcům i cyklistovi, který jede v dobré víře na zeleného cyklistu – panáčka). Jednu dobu byly taky všechny takovéto semafory zakryty hadrem, ale potom je zase odkryli.

              0 0
              • RomanH  

                A mne to nevadi, at ma rovnocenej dopravni prostredek nebo ne :o) Pokud vidim, ze mi tam neco jde (jde), klidne zastavim, at je nebo neni v pravu. Ono se h…o stane.

                0 0
      • jizby  

        To Leo – k povinnosti používat cyklostezky v Praze. Psal jsem si s magistrátem ohledně stezek. Za P6 mi odpovídal pan Fiala, co to má na starosti. Napsal mi: „Trasy cyklistické dopravy v hl. městě, vyznačené příslušnými dopravními značkami (malé žluté tabulky), nejsou, až na výjimky, cyklistickými stezkami v pravém smyslu slova.“ Celkem rozumné -když už nejsou objektivní podmínky pro budování stezek, tak proč to nepřiznat, že? Povinnost použít stezku v souběhu se silnicí pro cyklotrasu neplatí. Zbývá bohužel nejasnost a to v tom, kolik těch výjimek je. Zdá se mi, že cedulí, značící cyklostezku je ještě dost. A tak si vyberte. Snad se to značení časem nějak vytříbí, ono těch nejasností je víc.

        0 0
        • Leo  

          Začátek a konec cyklostezky musí být označen modrou kulatou značkou s cyklistou (podle vyhlášky). Neplatí to tedy pro turistické značení (žluté cedulky) sloužící spíše pro orientaci. Teď jsem si uvědomil, že si nejsem jist zda opravdu je u nás za každou křižovatkou tato značka. Nakreslený bílý cyklista na chodníku nic neznamená. Potom by povinnost jezdit mimo silnici neplatila.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.