zdravim mate niekto skusenosti s psylom sl? velmi o nom rozmyslam a nejake postrehy by som velmi odcenil. chcel by som ho na agresivne xc/enduro. za odpovede dopredu dik
zdravim mate niekto skusenosti s psylom sl? velmi o nom rozmyslam a nejake postrehy by som velmi odcenil. chcel by som ho na agresivne xc/enduro. za odpovede dopredu dik
Mam Psylo SL, tusim model 02. Na agresivni XC a enduro si myslim, ze staci. Na nejakej FR to nebude. U-turn je pohodova vecicka, ale pocitej, ze se chova jinak pri 80 a jinak pri 125mm. Je prijemny dat pod kopcem 80 a nahore to zvednout a vzhuru dolu! Posledni dobou mam nejaky problemy – zadrhava se jak kdyby tam nebyl olej, ale ten tam davali pred mesicem a ze by utikal sem si nevsim. Asi do toho budu muset vlizt.
to je nějaké divné, že to při 80 chodí jinak než při 100.prostě v té pružině posuneš jen vrchní úchyt plunžeru,Takže tvrdost pružiny při 80mm a při 100 je stejná, zrovna tak tlumení funguje stejně.jediné co se mění je to, že se při snižování dostává pod vrch plunžeru více pozitivnípružiny tedy by jako by si člověk dal do vidle delší negativky.Jenže ta pružina co se používá jako pozitivní je o dost tvrdčí než negativka-takže by to nemělo taky vadit.-neboli rozdíl zanedbatelný.Jedíné co se může měnit-snížíš li zdvih máš trochu jiní posed více nad předním kolem -tudíž tvá váha více tlačí na vidlu.Podle mě je to jeden z mála systémů které právě vlastnosti vidlice až na zdvih nemění.To taková eta.-to je humus-ty 3 cm teda vůbec nechodí jako normálně, nebo ty black s přepínáním kdy ta přužina zůstávála zmáčklá mnohem víc při 80 než při 100-to jsou humus systémy.A přitom je u turn tak jednoduchý-myslím ten pružinový
No a uprimne – ty pred kazdym kopcem stelujes vysku ? Vidim to u zeny na Marathonu S – pokud se snazi jet na vykon, nebo je unavena, tak ji prijde vhod do delsiho kopce (s dobou vyjezdu delsi nez cca 15 minut) vyrazne pritvrzeni a snizeni predku, jinak jezdi v pohode 105 a na Etu si ani nevzpomene, ani v technickych vyjezdech. Ja sam zadne snizeni nebo uzamceni vidlice nemam, mam hodne citlivou pruzinovku a nevsiml jsem si potreby snizovat predek v jakemkoliv vyjezdu. Pokud bych uvazoval o nejakem zamykani, tak prave o tom, co pri zamceni vyrazne pritvrdi a snizi zdvih, nebo zvih zustane stejny, ale vidle se uplne zamkne. V rozmezi 80–100mm nevidim smysl ve zmene zvihu pri zachovani stejneho chodu.
já též snižuji především u dlouhých kopců nad 10–15 min tam je 80 opravdu od ost lepší.nebo používám při velmi prudkých výjezdecj a tam jdu až na těch 70mm.Je to dost znát.Co mi vadí na eta je to že to už nemá skoro žádnou kapacitu na pružení-tedy kamenitý výjezd nebo výjezd po kořenech je s etou docela hrůza.Ale zase se rychle zapne a rychle vypne.U-*turn musím víc kroutit.ale mě to jde i za jízdy a už jsem si na to zvyk.Používám na dluhé výjezdy a na extrémně prudké výjezdy.na obou bych s vyšším zdvihem více nadřel.Navíc v tom druhém případě některé možná ani nebyl schopen vyjet.Moc se mi líbí systém změny zdvihu u nikon nebo u suntour,Jenomže to jsou vzduchovky a já jsem zastánce pružin.Já jsem zvyklý na žehličky-dokonce se mi na tvrdčích vidlích blbě jezdí.Takže já lock out nepotřebuji-to je především o cviku, abych tu vidlu nerozhoupal, Na vidli využiji akorát změnu zdvihu tak 2× za vyjížďku a změnu zpětného útlumu Vždy jen pře vyjížďkou a to jen někdy-tak 1× až 2× do měsíce.
Pri U-turn je za to zodpovedná progresivita vzduchu.Pri znížení na 80mm stúpne tlak vzuchu cca o 15 PSI v každej nohe.Na mojom XC mam na lavej nohe na vrchu ventil z Bomberky a da sa to krasne doladit.
Psylo SL ale neni vyzduchovy…
Čítaj pozorne.Mám tam vrchnú maticu z Bomberu a tá je s ventilom.Závit je troška volnejší ale s teflonovou vodárskou páskou je to v pohode.A vtip je v tom že pri najnižšom zdvihu sa dá vypusti? tlak vzniknutý stlačením U-turnom a progresivita zostane ako pri 125mm.Ale dá sa to len pri Psylo XC
Aha, mel to bylo divny. Nevedel sem, jestli mas Bombra s U-turnem nebo neco takovyho… :-))) To je docela vychytavka – vubec bych netusil, ze by neco takovyho slo…
Koukni kdyžtak na mejl… Věďel jsem že tě tu najdu :-))
uz koukam… :-))
ja mam starsi (asi 2001) SL, a moc ho chvalit teda nemuzu. Dva kamosi okolo me maji XC a obema to chodi o dost lip. Letos se uz mi to moje hodne rozechcalo a pridrelo tak jsem to musel dat do opravy, ale ani ted to nechodi podle predstav. Na normalni jezdeni to ale staci.
To preto,že XC ma v lavej nohe otvorenu patronu a SL uzavretu ale pomože da? cca 1/2 deci riedkeho oleja medzi klzáky.
mam rocnik 2003, pruzenie a tlmenie je ok, nie som spokojny s u-turnom, ktory vobec nepouzivam, mam ho zalepeny paskou, lebo pri jazde sa sam zataca, znizuje sa zdvih… nevyuzival som ho ani pri dlhych alpskych vyslapoch, takze pre mna asi zbytocne… lock out pouzivam sem-tam, len na asfalte, ale tiez to nie je nutne.. servis je relativne jednoduchy, robim kazdych 1500km… teraz by som radsej bral fox vanilla r..
Nemas nejakej manual? Nejlip v cestine, ale anglickym taky nepohrdnu. Dik
manuály mají na netu
a máš pod tím nastavitelným kolečkem ty kuličky-nepostrácels je někde.Pokud tam jsou tak by se to samo snižovat nemělo.
gulicky tam su… ono sa to znizilo tak o 1cm, potom som si to vacsinou vsimol, pred zjazdom som to vzdy kontroloval…
tož to mě to duke zatím nedělá, a ještě jsem neslyšel že byto nekomu dělalo.Dofám, že se mit o taky nestane.
Ja taky ne, zatim jsem to videl akorat zablokovany a taky jsem to videl nepouzivany :o))