Zdravím,mám skoro novou AL silničku od Forta a mam trošku strach jestli jí při použití na trenažéru, např.roto,nebudu moc ničit. kolo je přeci jenom jinak namáháho??! Díky za odpověd!!
Zdravím,mám skoro novou AL silničku od Forta a mam trošku strach jestli jí při použití na trenažéru, např.roto,nebudu moc ničit. kolo je přeci jenom jinak namáháho??! Díky za odpověd!!
No udajne jo! Nekde sem to tu cet, prohyba se zadni stavba a tak. A podle me pujdou srat i gumy. Nebo se mylim?? Ale chci do toho jit,jak pisu niz. A prasknu tam starou favoritku.
Kolo se nici asi stejne jako normalnim jezdenim. Na trenazeru je proste jen vic videt jak se to cele hybe do stran. Dobre nedela laku ani kapajici pot. Driv (2roky) jsem mel v trenazeru zavodaka ale ted uz tam strkam jen zimaka.
neni to jako normalni jezdeni, tim ze je zadni stavba zafixovana, tak dostava vice zabrat. Nevim co vydrzi silnicky, ale pro horaka HT to nebyl problem. Nyni mam fulla a toho bych do trenazeru urcite neupinal.
Zafixovany to je pres gumou vylite misky upinani (nekteri vyrobci) ale zadni kolo ma moznost po pritlacnem valecku se pohybovat do stran a taky to dela. Proste si myslim ze v terenu ale i na silnici je to v podstate stejne namahane jako v trenazeru.
tak si tam upni fulla a hned to ucitis, ze je to o necem jinem
… u fula to mozna bude jiny v tom ze se mozna vic vymackaji cepy
Ja chci trenazer koupit, ale mam fulla… Mislite, ze je to blbost?
blbost ze mas fulla? :-) to urcite ne!
Neni to blbost Ja osobne trenazer z 95% vyuzivam k frekvencnimu treninku na nizsi stupne zatizeni a pri tom se ten ram tolik nekrouti.
mislime
mrkni na datum skoro 5 let stare :-)
Nemyslím si že rám trpí nějak výrazně větším namáháním než venku – naopak na trenažéru zase nejsou rázy od děr apod. Prostě je trochu víc vidět, že ta zadní stavba pracuje, když jedeš venku nemáš tolik času tam koukat. Další riziko je pot – dobrý je použít ručník a samozřejmě po skončení kolo otřít. Celkově vzato, kolo se tím namáhá, ale že by to nějak výrazně zkracovalo životnost toho rámu si nemyslím.
Na trenažéri je najviac namáhaná psychika jazdca.
no nevim, moje psychika je mnohem víc namáhána 40 km od baráku při jízdě proti větru a v dešti a ve fyzicky už dost zbědovaném stavu s ukrutnym hladakem;-)).
a s pichlim kolem nebo pretrzenym retezem, ale nez na trenazer to bych snad radsi sel behat
Aha, tak to ten trenazer asi zase radeji vratim......
Mám letos taky nového Forta a nemám odvahu ho ničit na tranažeru. Na to jsem si nechal starého ocelota. To kroucení zadní vidlice kolu určite dobře nedělá a není na to stavěné. Potvrdili mi to i v prodejně. Vidět je to hlavně při jízdě ze sedla.
na trenazeru se nejezdi ze sedla.ja sice taky obcas vstanu ze sedla , ale neslapu, na to neni trenazer stavenej!
Tak si kup válce. Ne teď trochu vážně. Ono se povídá spousta věcí a pokud by mělo kolo po používání na trenažeru umřít no já nevím. Myslím si, že kolo se opotřebovává při používání a zabránit tomu může jen to, že bude viset někde na háku. Když budeš jezdit v zimě, bude mu zase vadit sůl na silnici, bordel, možná i nízký teploty a pořád dokola.
Presne to jsem chtěl předtím napsat : rám je prostě taky jen spotřební záležitost – kdo z nás ví co bude za 5 let? Takže pokud ten rám není nějaká opravdu luxusní záležitost typu Colnago C50 vůbec bych si s tím nelámu. Dejme tomu že to používání na trenažéru zkrátí životnost rámu o 1000km, no a? Tou dobou už bude stejně odepsaná životnost i většiny ostatních dílů na tom kole.
A ja blb si myslel ze mi kolo vydrzi minimane do duchodu:-)
Příde na to, jestli máš silničku za 50 tísíc, najedeš na tom 1000 km za rok a je ti 20 tak možná i jo. Podle mě je životnost kola takovejch 30–40 tisíc podle toho kdo a jak to jezdí. Neznamená to, že se to pak ze dne na den rosype pochopitelně, ale tu vyměníš tohle, tam tamto a najednou zjistíš že z původního kola zbyla tak košík na flašku.
no takhle sem vylepsoval favorita az je z nej RM RR800 (ceskej) a asi tak za 30 a je mi 22 a na tomhle konkretnim kole najedu cca 3–4000 tkm a mam ho asi uz 3. rok tak jak dlouho mi asi tak jeste vydrzi?:-)
Kdo ví? :) Třeba tě kola přestanou za dva roky bavit a na háku ve stodole tohle kolo spokojeně vydrží do doby než ho tam tvůj vnuk najde jako kultovního veterána. Nebo tě naopak silnice chytne a tohle koli ti začne připada morálně zastaralý tak koupíš nějaký novinky a za 10 let budeš mít nějakej celokarbon na recordu.
Netvrdím že si člověk nemá vážit věcí, a stavět se ke všemu, až se to rosype tak si koupím nový. Ale pořizovat si domů extra další kolo abych měl co dát do trenažéru?
Myslím si, že z dnešních novejch kol asi kultovky nikdy nebudou, protože kultovní kola se dělala tak do 70 let minulýho století. Prostě ocel v Itálii pájená do glavírovanejch spojek tak si já představím kultovku. Myslím samo silničku. U bika si vlastně kultovku ani moc představit neumím, protože je to všechno dost konfekce.
jj, bude se nicit… … prevody, plase, stred, naboj, propocena sedacka a omotafky.. a potem ram – chce to poradne vetrat a rucnik a ram? no pruzi, ale ze by to bylo horsi nez jizda venku? pres diry?
a k tomu fullu v trenazeru… mam sice NRSko, takze pri jizde nehoupe, ale obecne to neni problem, vzdalenostr stredu k valci je konstantni, houpani nevadi a cepy, ty dostavaj zabrat urcite vic v terenu
a na trenazeru ze sedla? no to je blbost, k tomu neni vubec urcenej
Cca pred 10–13 lety jsem na domacim trenazeru, ne nepodobnem tem dnesnim najizdel stovky hodin jak na treninkove, tak na zavodni silnici (favorit F1 na Recordu):-) a sic jsem tenkrat na nejaké oderky, ci vady na laku zpusobene potem nehledel, technicky to zadne ujmy urcite nedostalo. Ted (na stare kolena :-)) mam od vanoc cca 60 hodin na trenazeru na mem fullu a poznatek je obdobny s tim, ze neni problem jit kvuli protazeni a zmeny posezu na chvilku s citem ze sedla.
to sice neviem, pretoze take nevedem, ale pokial alternativa bude toto…
a pre ostatnych: tento thread je 4,5rocna archeologia…
kus, to malo byt zaradene normalne
určitě míň než když jezdíš venku na těch rozsekanejch pseudo-silnicích…