Ma, Prosím, někdo zkušenost s tím, že by trenažér ničil rám? Chci si koupit trenažér pod zadní kolo (na spinner není prostor) a zatím jsem nikde nenašla recenze/ diskuze, které tohle zohledňují. Rám je karbonový.
Díky
Ma, Prosím, někdo zkušenost s tím, že by trenažér ničil rám? Chci si koupit trenažér pod zadní kolo (na spinner není prostor) a zatím jsem nikde nenašla recenze/ diskuze, které tohle zohledňují. Rám je karbonový.
Díky
Chtělo by to nějaký takový. Spodní základna je na silenblocích.
Neznám nikoho, kdo by to nějak řešil. Vždyť síly působící na rám z trenažéru jsou menší než při nějakém dopadu na zadní kolo v lese. Nemluvě o silničkách, které jsou většinou karbonové a používají se"normální" trenažéry. Takže se toho určitě neboj.
resi to samozrejme spousta lidi, nekteri na to maji spesl kolo, nekdo ma misto toho valce, nekdo jezdi venku… osobne bych mel pochybnosti a radej bych do toho dal dvojku
Já kvůli tomu přešel na válce. Ten rám je hodně namáhaný stranově i v sedle. O tom, když si stoupneš ani nemluvě … strach je mocný pán.
Do trenažeru raději dvojku, pokud na tom bude jezdit jen ZDV, asi to bude věčné, ale na to jsou IMHO lepší válce … po pádu na válcích raději i dvojku na ně :-D …
Upřímně těžko na válcích vydržíš 3–4 h. To na trenažéru jo takže válcema trenažér nenahradíš jen doplniš.
Proč bych měl vydržet na trenažéru déle? V čem je rozdíl?
1.málokdo umí jezdit na válcích ze sedla – já teda ne. A to je docela problém sedět na válcích 3–4 h nonstop:).2. Kromě toho většina válců má příliš malý odpor k trénování „intervalů“ což na trenažéru jde.3.málokdo se na válcích zvládá na něco koukat na televizi či počítači a bez toho je fakt drsný jet na trenažéru tuto dobu.
Věřím, že existuje možná nějaký vyjímečný cyklista kdo toto vše zvládá:) Já to ale nejsem a proto mám válce pouze na zahřátí, techniku a vyjetí.
Upřímně neznám za těch 17 let co trénuju nikoho, kdo by na válcích jezdil 3–4h tréninky ale jak říkám třeba existuje:)
kapitola je jizda bez drzeni, to se mi jeste nepovedlo
v tehle vetvi mimo
kvuli tomu spadnul nebo prestal sledovat film, i titulky se daji
ale i presto jsem 4 hodiny nikdy nedal, rekord mam 2.5 hod. vetsinou koncim na max. hodce a pul i prestoze zadku ulevuju a koukam na film, holt mam slabou hlavu :) ale verim, ze trenazer by mi nepomohl…
Já píšu co neumím já a proč trenažér takže možná je kritika mimo mísu:). Já znám jen lidi co dají na válcích 2h. A to jen občas. Pokud opravdu denně trénuješ tak si myslím že je dobrý mít oboje a doplňovat. Pokud někdy dáš na válcích 4 h bez pauz tak to smekám já holt ne:)
Jinak jízda ZDV není jízda na jeden stupeň. Já jezdím základní vytrvalost na 3 různé intervaly a furt jsem v aerobním režimu. Je to pro tělo daleko lepší protože se musí adaptovat na změny. Ale je pravda že mám hodně vysoko AP.
Jinak ti samozřejmě nebráním jet objemové tréninky na válcích:)
Jdu na trenažér:)abych tu jen nekecala:)
Jo a s válcema mám ještě jeden problém a to jsou vibrace a randál:)
Jezdím v normálním domě a sousedi by mě zabili po denodenním bordelu:)
Trenažér mám v tomto smyslu v pohodě:)
Tak pod to, že na válcích jsou 3 nebo 4 hodiny opravdu už ne Moc běžné se klidně taky podepíšu – já jsem Sice ty tři hodiny dal, ale chtělo to po hodině vždy krátkou pauzu – přece jen je na válcích Ta sedací část více zatížená :-) . K tomu, že je problém jit že sedla – já si myslím, že techniku mám Děsnou, ale zvednut se, napit se, případně pustit Rodla jsem nakonec taky zvládl (jediné, co skončilo blbě byl pokus zavřít oči). A pokud si k šlapání pouštím nějaký záznam grand tour, tak si to užívám :-) . No a k té hlučnosti – loni (teda vlastně předloni ) jsem po havárce nemohl dva měsíce na kolo, válce byly taky nereálné (s rukou na konstrukci to fakt nešlo), takže jsem měl půjčený trenažér – a dle ohlasu okolí jsem nadělal víc hluku než na válcích.
mno pises: Věřím, že existuje možná nějaký vyjímečný cyklista kdo toto vše zvládá
takze je to vlastne v podstate nerealny, mozna existuje par vyjimek… ne ze ty to neumis… takze kritika mimo misu imho neni
sam pisu, ze jsem na valcich nikdy 4h nedal, ale myslim si, ze i na trenazeru je to pro me nerealny…
jo a i na valcich se da menit prevody, takze ani to neni problem, jen se nedaji jezdit klasicke silove intervaly, navic v tehle dobe jsou i brzdene
hlucnost muze byt argument, to ano
Aha, tak to mě vůbec nenapadlo, že to pro někoho může být na válcích ze sedla problém. Mám sice e-motiony, ale jsem si celkem jistý, že bych to dal i na obyčejných.
Bod 2 mám asi vyřešený svojí malou trénovaností a je mi jasné že u tebe to jinak, máš pravdu. Bod 3 je absolutně bez problémů zvládnutelný.
Moje max. na válcích jsou 3h, většinou ale jen 2–2,5h.
kdyz vis, ze neumis jezdit na valcich ze sedla, tak tomu venuj jeden „trenink“ a hned to budes umet. ;-)
pro me bylo rozhodne obtiznejsi se na valcich poprve vubec rozjet nez posleze jiti ze sedla. jako jestli mas na mysli nastup, tak to na valcich taky nenasimuluju, pac jsou moc uzky. :-)
btw. co te pri jizde na valcich tak zamestnava, ze nejsi schopna sledovat televizor?
s tim, co zminujes nema problem snad nikdo trosku na valcich trenujici, naopak spis umi jinaci „hlouposti“ jako slapani jen jednou nohou apod. ;-)
trochu mimo.
myslím, že každý se po 100km dokáže na válcích naučit tak aby se zvládl napít nebo koukat na film. Časem se naučí si dotáhnout boty, obléknout se nebo sundat si oblečení, napsat sms atd.
ze sedla je to trochu jiné, jiný pohyb ale na odlehčení zadku se to dá chvíli vydržet. (pomohli by na to Elite E-Motion)
odpor je dostatečný pokud jsou válce bržděné nebo je tam dodělaná magnetická brzda.
nejvíc jsem dal 3:20 …
viz: http://connect.garmin.com/…ty/436069391
je pěkně vidět co to dělá s tepama (schválně jsem zkoušel jet celou dobu stejný převod + kadenci)
jinak většinou cca 1:30
To je dobrá trucovna. :)
Parádně zařízená telocvična, ale ještě bych to pár věcma vylepšil…
to je zasklený balkon nebo co?
Zatim je to hc ty valce … po hodine jsem grogy, ale zvyknu si. Jelikoz na tom jezdim jen ZDV, odpor mam dostatecny … ve stoje to nejak davam, ale jinak sedim na zadku – tam zadek trpi stejne jako na trenazeru, kde jsem ze sedla nechodil.
3 h jsou pro zadek rehole, ale jde to … a TV zvladam, jen nesmim koukat na cyklistiku, takhle jsem vyjel z valcu … nasledoval jsem jezdce do zatacky … trenazer je jistejsi v tomhle. Koukam na film, sice si ho tak neuziju, ale jako kulisa to jde.
To je jen komentar, ale v zasade mas pravdu – jen ja proste trenazer vymenil zcela a uz ho nemam.
Díky všem.. jsem o něco moudřejší, i když teda ne o moc víc rozhodnuta.. nakonec snad budu muset zvolit spinner :)
uplne vedla a naopak.
Svou jednici bych do trenažéru nedala :). Ale těžko někdo dokáže jak je kolo ničeno jestli víc než venku. Nicméně ty síly který na něj v trenažéru působí nejsou stejný jako venku. Venku se kolo pod tebou „jakoby“ vlní v trenažéru to jednak nahrazujěš tělem a jednak se páčí kolo. Já v něm mám vždy zimáka – svoje nejhorší kolo – akorát opruz je mytí…
karbonovou silničku jsem to trenažeru dával, ale nastupoval a vystupoval jsem opatrně a nikdy nešlapal ze sedla nebo za to extra nebral. To namáhání je fakt velké, stačí vidět jek se kolo ohýbá při nasedání… Vlastní jízda už mi přijde v pohodě.
Každopádně jezdit na trenažéru je neskutečná pruda a jen nozovka nouzovek :-)
Tato dvě videjka miluji a sem se hodí. Vím, že je jistě mnozí znáte, ale nedalo mi to.
:D
Machr!
Ja bych do toho karbonovej ram nedal.. zpusob, jakym je namahany ram upnuty v trenalu je uplne jiny, nez na jake namahani je staveny.. nemusi sice hned rupnout, ale pri delsim a intenzivnim pouzivani bych se nedivil, kdyby to zpusobilo unavu
To se spíš unaví hliník. Nejlépe bych to viděl na nějákou ocel do trenažéru.
Do trenažeru i na válce jednoznačně zimáka, jedničku bych takhle vživotě netrápil, o důvod víc takové kolo mít…
Trochu jsem googlil a karbon by to udajne MEL vydrzet, ale clovek nikdy nevi, u tech modernich ultralehkych jsou zadni stojky jak paratka a je fakt že tah tam za normalnich okolnosti nema co delat a na trenalu by ho bylo az az.. vyrobci mimochodem casto uvadeji v zarucnich podminkach (jsem se ted dozvedel), ze zaruka na poskozeni ramu se nevztahuje na pouziti na trenazeru (samozrejme to muze byt takovej ten klasickej americkej alibismus a jisteni se pred pravniky, i tak to ale o necem vypovida..)
Hlinik jasne na unavu horsi, ale zase kolik stoji hlina ram oproti jednicovemu karbonu, kdyby to nahodou odeslo, ze… asi nejlepe poridit neco starsiho, ocel nebo hlinik, bych rek..
Pokud nechce tohle, tak pak ty valce, odpor se da dohnat podhustenyma gumama (je lepsi mit starsi par shitovejch kol) a kartama do dratu, to uz jsem tady psal, z hlediska namahani ramu je to stejne jako jizda venku, jedine co neni moc fajn je to mnozstvi potu, ale to se da odfiltrovat rucnikem nebo takovym tim strap-on nesmyslem.. pady hrozi jen teoreticky, staci jezdit pobliz steny, dveri nebo sesle kdyby se clovek nahodou zamyslel…ja osobne na valcich jezdim dvojku, ale kdybych ji nemel tak to preziju na jednici, narozdil od trenalu, tam by mi ji bylo lito..
…mimo jine i proto ze je zbytecne davat zahulit drivetrainu na jednici, pokud to teda clovek dela ve velkem, je fakt ze je to ve skoro sterilnim prostredi, ale stejne, opotrebeni tam je a levnejsi komponenty na dvojce se nahrazujou lip..
moje řeč. Mimochodem poznáš i starší rám, který jezdil v trenažeru podle vybrošených sedel u patek…
Tak záleží co máš za kolo a kolik hodin trávíš na trenálu.Podle mě pro normálního hobíka úplně v pohodě tolik let aby to odešlo to mít stejně nebudeš to dřív prodáš a koupíš nové. Je pravda,že v trenálu mám taky 2.
Ahojte,
jezdil jsem 2 zimy na valcich kazdy den 40–60 minut na jedničce silničce.
Nezbyva nez souhlasit ze na valcich po nejake dobe trpi sedaci oblast a clovek se ani neprotahne prootze uz leti dolu.
Vysledek :
1 zima- praskliny zadniho rafku → nova zapletena kola + jak se ukazalo pozdeji praskla sedlovka v miste zamku.
2 zima sedlovka praskla + po par mesiich prsklina ramu v oblasti sedlovky.
3. zima valce jsem prodal, kupuju trenazer pod zadni kolo a budu jezdit na kole na litacku kdyz jezdim s ditetem.
Ano to ne taky napadlo, že by mohl hrát roli ten batoh co vozím na břiše :(
Zimaka nemám kam dat, panelák cyklistům nepřeje.
U válců není rozdíl jestli jezdíš venku nebo doma v pokoji.
Taky si myslím