Jazdite v zime vsetci na starsich bikoch alebo je vam to jedno a v pohode si date svih aj na novom fulle? Vdaka.
Jazdite v zime vsetci na starsich bikoch alebo je vam to jedno a v pohode si date svih aj na novom fulle? Vdaka.
Je mi to jedno. Prece se nebudu v zime trapit jeste na starym kole. Uz tak nas pocasi trapi dost. Navic mit kazdy kolo jeste v zimni variante je dost neunosny (jak financne, tak prostorove…)
a nenici sa to moc v zime? kupil som na jesen novy bike a trochu sa mrazu obavam.co na to ram…?
Mrazu bych se nebál, projeví se max. v chodu vidlice. Spíše je problém ssajrajt na silnici (sůl) a mokřejší prostředí (např. když necháš stát kolo od sněhu a roztaje ti to).
P.S. V silným mrazu maj prej problém eskymáci, že se jim v zatáčkách lámou psi … :-)
takze mraz nieco pod nulu je v pohode ak som len v lese kde nie je posolene (ono nebyva casto ani v meste) a problem robi len sajrajt ako sol blato a pod… a ked uz hovorime o mraze aka teplota biku uz ozaj zacina vadit (vynechajme chod vidlice).
Netusim, jak je to se strukturou materialu … :) Ale uz jsem nekolikrat jel na biku v –15 stupnich a zatim vydrzel.
I kdyz. Ted zrovna resim zarostlou sedlovku, tak jestli neni zamrzla.
Jinak ve snehuh to chce dbat na ocisteni a ususeni snehu, promazani, hlavne retezu. Dost ve snehu trpi spalky, ale min nez na blate …
Aby to nevypadalo: Samozrejme, ze bajk v zime asi trpi vic nez v lete na suchu, ale uricte to neni na odpois po jedne zime. TAky zalezi na cetnosti vyuziti. Pro castejsi jezdeni v zime uz by asi stalo si postavit z jetych dilu dvojku, pro prilezitostne vyjeti, prevazne po cestach to za to asi nestoji …
stiham jazdit max. cez vikend, takze ked to dobre premazem, tak aj full by mal vydrzat, nie?
Pravidelne o vikendu jezdim v lete, v zime jsme mel na mysli parkrat za mesic. Jinak, s jezdenim v zime na fullu nemam zkusenosti, teprve ho stavim, takze se vyvaruju rad a doporuceni. Urcite jsou tu jini, zkusenejsi. Jezdil jsem jen na HT, tak 2–3× do mesice (tzn 10× za zimu. Asi to pro kolo nebyla uplne lahudka, ale dalo se to …
Otazku som dal preto, ze v sobotu som konecne vybehol do „snehu a ladu“ na HT s pevnou vidlou a po celej sezone na fullovi to bol teda pekny humus pre moje zhyckane telo :-). Rozmyslam nad tym, ze full bude zaroven aj zimak, len neviem, ci nebudem musiet na jar kupovat novy bike :-(, preto ma zaujimaju skusenosti ostrielanych zimnych jazdcov.
kdybych ted nemel jiny financni priority, tak bych si zimaka na jezdeni do prace urcite poridil… na vyjizdky klidne ale na fulu…
Vsak na jezdeni do prace mam zimaka i v lete :)
ja ne :-) v lete mi to nevadi a po praci se jeste projedu, tak proc se trapit na zimaku :-)
Ja do prace nejezdim na kole. Proc se trapit na kole :)
nesnaz se neko zmast… prvni jsi tvrdil, ze jezdis :-)
Noooo … mozna :) Parkrat jsem to uz udelal…, ale pred soudem vsechno popru!! :)))
Časem se mi sešlo tolik dílů, že jsem si z nich zimáka postavil. No teď už teoreticky i dva :o) Hlavní problém je, aby byly co nejpodobnější, přesedat na težší a méně pohodlný rám s jinou geometrií a netlumenou vidlí se někdy nechce. Teď když se nemůžu vymotat z problémů s rámem, navěsil jsem na Duratec zimákový kola, převody, brzdy a vidli. A blatníky. No vlastně teď sem tam dal Marcošku, a? jí prozkouším.
Kola mám dvě a jednýmu říkám zimák. Chybí mi na něm akorát
nášlapy, a ty tam dám hned jak se mě povede zrepasovat starý co mám
v šuplíku. :)
Jak ale zaznělo výše. Proč se trápit na starým. Jezdím na tom co je
zrovna v provozu.
do prace jednoznacne zimak. v lete/ zime. na vyjezdy kralovske svezeni na mem sfinxu ;-) akurat davam bacha na prejezdy po asfaltu – sul je sv.na :-/
Na silnici, turistiku a do sracek v zime mam zimaka (stary ocelak bez odpr. vidle + blatniky). Kdyz je ale v zime snih + mraz, tak vytahnu i zavodaka a jedu se projet do lesa. Silnicim se ale vyhybam jak cert krizi, protoze sul je solidni likvidator.
Já jezdim na kole i ted tak 1 dene tak na 1 a půl hodiny a vidle my stvrdne tak za půl hodiny
Si musis koupit poranou vidli a ne drzak predniho kola. Pokud mne nezmrzne olej, tak mi vile pruzi a tlumi jak ma.
doporucuji na zimu spesl kolo-tedy zimaka, ovsem zalezi na tom jak chces v zime jezdit. pokud jen do terenu a v dobe , kdy je denni svetlo muzes asi bikovat na normalnim kole, jen musis pocitat s tim, ze pokud nezamrzne je v lese humus- tedy blato. na snehu a lede pak neni problem. Pokud vsak chces jezdit po cestach a nekdy i za tmy, pak ma zimak s blatniky a svetly opodstatneni.Na cestach v zime byva sul a dalsi svinstvo a to dokaze znicit lestene casti kola (rafky, kliky a pod.)Trpi i dalsi casti kola. Ja zimaka pouzivam a obcas pokud je treba zamrzlo a trocha snehu vyrazim na „ostrem“ biku do lesa. je to zajimave svezeni,ale v uvahu to pripada pouze o vikendech,neb pres tyden musim pracovat
Takze vseobecna rada znie: na blbnutie do zasnezeneho lesa kludne vylesteny full a slanu cestu radsej toho mojho pevneho zimaka. Vyrabam uz zimne plaste s hrotmi, takze ich asi nahodim na toho fulla. Vdaka vsetkym za nazory :-).
Já jsem toho názoru, že sníh ničí kolo daleko méně, než déš? a bláto v létě. Pokud kolo po vyjížďce od sněhu dobře očistím, tak no problem. Teplá voda, smetáček a jedu. Nechám oschnout, promažu a OK. Sem tam jsem pro rychlejší usušení (a? něco nezrezne) použil horkovzdušnou pistoli (dá se i fén). Když je větší mráz a prašan, tak kolo jenom ofoukám kompresorem a většinou to stačí. Bláto v létě působí daleko agresivněji co se týká mechanického opotřebení součástek. No a rezne to stejně v zimě i v létě, pokud to nenamažu.
Jedním z důvodů, proč mám zimáka, je, že ho parkuju v nevytápěný garáži. Po zimním příjezdu ho rychle vometu od sněhu koš?átkem, prostříknu řetěz a rychle domů do tepla. Když je sněhu trochu víc, ale na běžky ještě málo, tak se silnici a soli člověk těžko vyhne, protože jinde se prostě jezdit nedá.
Já extra zimáka nemám, jezdím v zimě v létě na stejném kole. Mám to štěstí, že jsem po 50m jízdy po cestě (a navíc nesolené, jen sypané škvárou) v lese a tam se můžu vyřádit. No a když jedu někde do hor (kolo do auta), tak v horách se také nesolí. A jak už jsem psal výše – sníh a led je menší zlo než bláto a voda.
Zimaka mam, ale pouzivam ho spis jen tehdy, kdyz ho musim nechat nekde chvili uvazanyho. Vetsinou jezdim na prvnim kole. Samozrejme v zime kolo vic trpi, krome spotrebaku (retezy, spalky, pastorky, lanka + bowdeny) docela trpi rafky. Nejhorsi je sul – snazim se kolo casteji oplachnout, vycistit, namazat. A obcas vyndat a namazat sedlovku.
Ja zimaka nemam a ani by me na nem nebavilo jezdit. Jezdim vsechno na zavodaku. Nemam pocit ze by kolo nejak vyrazneji v zime trpelo akorat mi obcas praskne buzirka bowdenu. Kdyz je venku na silnicich brecka, nebo v terenu blato tak proste nejezdim nebavi me to.
Voe, neřeš zimní bike… Víš jak se jezdí v zimě? Vezmeš si kulicha a dvoje trenky a jedeš…:-)) Zbytek neřeš:-)
V zime jazdím na bežkách. Nabikujem sa za sezónu dos?, treba zmeni? náradie, aby ma to bavilo aj o rok. Máme u nás pár, no nechcem urazi?, ale keď ho stretnem na biku na vyratrakovanej trati, ako jebe stopu a vobec mu to nejde, tak by som ho najradšej z toho zrazil. Bike patrí na cestu alebo do hory, ale nie na upravené lyžiarske trate.
to sem zvedavej, na kolika webech a v kolika mailech tu fotku letos jeste uvidim :-) tady je to uz podruhy :-)
srz, priste uz nebudu doufat, ze bych mohl bejt mezi prvnima, kdo to videl
neber to osobne :-)