Osobní zkušenosti s rozdílem mezi bezdušovou a klasickou gumou? Defekty, nasazování? Údajně výrazně lepší jízdní vlastnosti UST ve složitém terénu?
Osobní zkušenosti s rozdílem mezi bezdušovou a klasickou gumou? Defekty, nasazování? Údajně výrazně lepší jízdní vlastnosti UST ve složitém terénu?
UST nemam, zatim me nikdo nepresvedcil a ve Velu taky nepsali, ze je to jen nej. Nemam problem s klasikou. Ale to sem moc nepomoh co?
no ve spojitosti s ust me napada proc tym sporky a i mezinarodni tym meridy se zase vratil ke klasice? :-)
Mozna proto ze rubena bezdusovky nedela. Na svetovem poharu vozi bezdusovky spousta zavodniku.
Dovolím si citovat část mailu jednoho člověka z oboru, snad se nebude zlobit: „…když se budeme bavit o jízdních vlastnostech UST v terénu jsou opravdu o třídu lepší,mám zkušenosti s provozem UST pláš?ů po dobu 5ti let a ke klasickým už bych v žádném případě nepřešel. vývoj UST pláš?ů zaznamenal v posledních dvou letech velký kvalitativní skok v kombinaci se speciálními výplety nabízí hlavně pro závodní MTB velkou výhodu. Připravujeme kola určená pro závody světového poháru,mistrovství světa a evropy a proto jsme několikrát tuto problematiku probírali s mechaniky a produkt manažery předních svět. teamů.V zásadě v současné době se používá buď UST systém nebo klasický pláš? se speciální páskou "vylitý latexem“ jde o bezdušovou verzi v jakémsi klasickém provedení výhodou oproti UST je váhová úspora,ale údržba a hlavně manipulace je poměrně náročná vhodná asi jen pro závodníky. Celá diskuse o typu pláš?ů by měla vycházet z potřeby jezdce ,pokud se budu rozhodovat já tak na závody SP,tratě v Alpách nebo i na náročnější závody u nás jednoznačně UST.Pokud budu jezdit hobby maratóny nebo rekreačně tak je to otázka ceny kterou můžu do kola investovat. co se týče montáže tak opravdu na bezdušové výplety v provedení s páskou se montují pláště obtížněji ale na ostatní „holé“ UST ráfky nasadím pláš? i bez montpáky záleží také v jaké toleranci je vyroben pláš?(+ -) Škoda že i odborné časopisy hodnotí technické parametry produktů podle toho kdo zadává inzerci do jejich časopisu a jaký materiál vozi pražské teamy."
No jo, ale v čem nebo proč jsou jízdní vlastnosti lepší to nic neříká. Zato z poslední věty dýchá taková ta hezká maloměstská xenofobie, která se ráda uplatní všude tam, kde dojdou arugumenty…
Na svetovem poharu vozi spousta lidi spoustu divnejch veci, podle toho kdo je zrovna sponzoruje, takze mi to jako dobre meritoko nepripada. Lidi ktere znam a vozej dezdusovky tak mi pripada, ze defektej casteji nez ja, pokud uz defektis, tak plast v lese tezko zalepis, takze dusi vozit musis stejne (ale radeji dve) a kdyz uz ten plast nahodou zalepis, tak ho malou pumpickou jen tak nenafouknes… Znamej rika ze jsou bezdusovky dobre, pokud do nich narves dusi, pak je to docela odolne proti defektu… jenom je to trosku tezsi :)
Kdyby je prece nechteli vozit tak je vozit nebudou. Kazdej vyrobce plastu dela i dusovou alternativu ne? Uznavam ze s bezdusovkama je vic starosti, ale co se vlastnosti a funkcnosti toho systenu tyce jsem jednoznacne pro UST.
Ono je to se sponzoringem všelijaký. Mohl bych mít Kendy za lepší cenu od sponzora, ale nechci vozit hubený pláště, raději si kupuju svý co mi vyhovujou. Jsem hobbík. Eli?áci musej vozit co dostanou a že jsem se toho od nich naposlouchal dost! Nikdy nevěř reklamám.
V jizdnich vlastnostech mi neprijdou nejak vyrazne lepsi. Vyhoda jsou defekty, kterych je sice zhruba stejne jako s klasikou, ale pokud neni v plasti vekla dira na defekt prijdes az druhy den kdyz zjistis ze je kolo meke. Od te doby co mam bezdusovky jsem tuk, tuk, tuk za dve sezony na zavodech nemusel zastavovat kvuli defektu. Plaste ze nazouvaji trochu hur nez klasika, ale jde to bez naradi. Naopak sundavaji se lepe diky zlabku v rafku.
no co jsem cetl nekdy zacatkem roku v pelotonu tak sporka minimalne bezdusovky zkousela a v meride je vozili ale vykaslali se na ne prave z duvodu nemoznosti opravit rychle defekt behem zavodu. Protoze jak pises defektis v podstate stejne casto, jsou tezsi, drazsi a hur se opravuji a to nemluvim o tom ze se musi relativne casto dofoukavat:-) no ja si je kupovat nebudu ale je to vec kazdyho:-)
Opravit defekt bezdusovky v terenu trva u bezdusovky mozna tak o 10 s. dyl, coz je cas na vyndani ventilku. Kdy vlastne Merida vozila bezdusovky? Ja ji pamatuju jen s rubenama.
mluvim o merida miltivan, co ceska merida nevim – bylo o tom v jarnim pelotonu kde byl rozhovor s Hermidou – aspon mysli
Tak to jo. Stejne to ale dost dobre nechapu, protoze riziko defektu je u bezdusovek o dost mensi. Jeste je otazka v jake kvalite dela bezdusovky Maxxis.
:-) no ja nevim ale jediny cemu bezdusovka zabrani je prorazeni duse ale ja osobne mam vetsinu defektu typu trny, hrebiky nebo prorazenej plast (to jako ze tou dirou prostrcim malicek:-) procvaklou dusi jsem mel naposled snad minulou sezonu
No prave ten plast sice trn take propichne , ale jak uz jsem tady psal poznas to az druhy den a trn je podle me nejcastejsi pricina defektu aspon u mne. Kdyz je dira vetsi treba od ostreho sutru tak se to vypusti rychle to je jasny ale neni to behem nekolika vterin jako u duse ale spis desitky vterin. Jednou jsem dojel se sycicim kolem jeste 20km a treba se zapichnutym pripinackem kolo skoro vubec neuchazi :)
:) no ja to reknu asi takhe, kamarad jel letos Sudety na svem novem Cannondale s bezdusovkama a od Machova ma v obou plastich duse… asi fakt smula
2 leta zkusenost veskrze pozitivni. Za co si bezdusaku cenim nejvice nejsou jizdni vlastnosti, ale zmena charakteru defektu. Za dva roky jsem mel pouze dva defekty, ktere jsem resil v terenu. Jinak je vsechno pomaly defekt, na ktery prijdu az nasledujici den a resim doma v klidu. Dalsi zkusenost je, ze jsou strasne rozdily mezi vyrobci. Nemyslim pouze jizdni vlastnosti, ale i takove veci, jako snadnost vyhledani defektu a jeho zalepeni. To byl duvod, proc jsem opustil Pythony, nebyl jsem schopen zalepit defekt.
Osobni zkusenost s UST nemam ale znam par lidi kteri se z UST vratili na klasiku. Duvody- stejne museli vozit rezervni dusi,vaha plastu,cena plastu,nedostupnost plastu (asi zalezi kde clovek bydli:),nekdy taky slozita oprava defektu,nemoznost nafoukat plast malou pumpou.
Jine to asi bude az UST plaste budou stat 500,– a vazit kolem 550g
a co třeba stans notubes?
zatim sem tu necet jedinou jizdni vyhodu UST. bavite se jenom o defektech a nasazovani. co takhle vlastnosti v terenu na silnici, atd…?
vozim UST na XTR. 1)jizdni vlastnosti nemohu posoudit, protoze to neni dano pouze plastem ale taky rafkem. Takze je to nutne posuzovat UST+dane kolo vs. normalni+dane kolo 2)vyhodou je moznost menit tlak resp. jezdit s malym tlakem 3)nehrozi klasicky defekt tzn. duse o rafek 4)montaz pouze pomoci rukou, coz u klasiky je nemozne 5)ty vylite latexem bych nedoporucoval. Po ca 1000km mi zacinaly uchazet vsude mozne 6)problem s nafukovanim. Ja bych prazdnou UST pomoci male rucni pumpicky nenafouknul.
(XTR+UST vs. x317 s XTR naboji + stejny typ palste + ultralight duse) – Rozdil oproti klasice – cena, snazsi montaz, a mene prace v terenu (jelikoze pichly plast unika vyrazne pomaleji nez duse), lepe drzi tlak nez ultralight duse
4)montaz pouze pomoci rukou, coz u klasiky je nemozne
nesuhlsim – vozim rafky X223 + Spesl plaste s kevlar patkou a zhodim aj nasadim plaste rukou. iba terz v tom mraze mi musela pomoct montpaka.
ad 1) nemohu posoudit nejezdil jsem je:-) ad 2) maly tlak velky valivy odpor – je to fakt takova vyhoda? ad 3) ANO ad 4) ?????vetsinou plastu co mam nasadim i sundam rukou – zalezi ale na kombinaci rafek plast ad 5) polovicaty reseni mi pripadaji naprosto nejtragictejsi:-) ad 6) vzhledem k tomu ze stejne defekt v terenu musis resit vlozenim duse tak to asi neni takovy problem ne? ad 7) vsude ctu ze klasika je lehci ale nevim gramy nehonim a jeste bych pridal 8 – pry je treba je casto dofukovat?
uz jsem psal „lepe drzi tlak nez ultralight duse“ ad 2) pokud je hnusne blato , tak ocenis malo nafoknute kolo ad 7) srovnaval jsem ty dve popsane sestavy
ako ti to moze dat rovnaku vahu? ved sa pozri co vazi napr. 717ka disk/400gr/ kontra 819ka disk /460gr/ + plast tam mas rozdiel asi 200gr. a lahka dusa je cca 100gr…
moc direk vsude mozne. dal sjem je tam , protoze zrovna byly jedine k mani, jinak bych tam latexaky vubec nestrkal
Jako dirky v plasti ?
jedina nevyhoda je vaha, ako aj samotneho plastu tak aj rafku. Nasadzovanie je uplne bezproblemove aspon u Comp s light alebo Pythonov. Dalsia vyhoda je mensi valivy odpor. Celkom zaujimave su ale systemy od Notubes spolu s 355gr. rafom a standardnym plastom /len doporucenych plastov je trochu mensi vyber/ alebo Eclipse. Pokial ta netrapi az tak vaha, podla mna nie je co riesit chod do UST.
Rek bych ze dnes je i ta vaha v pohode aspon u beznych typu Comp S Light a Python Light. Ty vazej 640g/620g. Vyjde to nastejno jako lehka duse 120g+500g plast a vlozka do rafku.
trosku pridaj na tej vahe, ale ja ich tiez vozim a som spokojny, len…vaha, a najma chcem ist na kotuce a tam keby som zobral Crosmaxy XL disk tam to pojde este vyssie cele, skoda, ze nie su tak na urovni 550gr.
nebylo by jeste dobre pripocitat vahu tech dvou nahradnch dusi, ktere povezes sebou ? :)
Prave naopak nyni vozim jen jednu. Kdeyz jsem jezdil klasiku tak jsem vozil dve :)
ja tomu asi nerozumim, ale kdyz clovek nafouka na mensi tlak, tak je ten plast vic rozplaclej a tudiz je valivej odpor vetsi, nez kdyz je plast nabusenej a stycna plocha mezi plastem je tim pocem jede mensi…
ale rozumis :-) jedine kdy se to hodi jak nekdo psal tak do bahna (ale co na to TinkTink a jeho 1.6 baheni specialy?:-) ale ja preferuju radsi hrubsi vzorek, nebo mozna na naledi
to neni tak uplne pravda – kazdy plast ma doporucene foukani a ty maji UST mensi pri zachovani stejneho valiveho odporu…druha vec je vzorek, ten ma na valivy odpor kolikrat mnohem vetsi vliv nez tlak v plasti.. Jinak je celkem zajimave, jak se UST „brani“ nejvice ti, kteri je nezkusili :-) jedinou nevyhodou UST – relativni – je cena, i kdyz ta je na urovni spickovych dusovych plastu (napr. Python UST 990Kc – Maxiss Flyweight330 990Kc). Jinak maji UST jen same vyhody, ale chce je opravdu vyzkouset, ne jen placat na netu…
ust jsem zkusil na kolex XTR ale bohužel ne v terénu.U UST se bojím, že někde při sjezdu v zatáčce se to odchlípne a ujde.U klasiky se zase bojím procvaknutí, ale už 2 roky jsem neprocvak.Většinou foukám na vyšší tlaky.Lépe se mi jede-menší valivý odpor.U nás ust pláště-malá nabídka, takže vzorek co by mi vyhovoval se těžko hledá.A taky mě štve to nafukování.Když se UST foukají na nižší tlaky neprokluzuje pak ten pláš? na ráfku?Jediný zápor klasiky je procvaknutí, které se mi už 2 roky nepodařilo.A jinak někteří výrobci dělají ráfky specielně proti procvaknutí-myslím antisnake se tomu říká.
Protaceni, ani odchlipnuti plaste se obavat nemusis. Ten se nehne a i kdyby tak ventilek neustrihnes :) Ty plaste jsou jakoby zacvaknuty patkou v rafky, takze i kdyz je plast uplne vypusteni tak pri demontazi musis zabrat aby se patka odlepila od rafku.
muzes mi vysvetlit jak plaste se stejnym vzorkem jeden mene nafoukly (byt ust) muze mit nizsi valivy odpor nez stejna nafoukla klasika? to je asi trochu ptakovina ne?
rika ti neco tvrdost smesi a TPI? A to nejsou urcite jedine veliciny, ktere ovlivnuji valivy odpor plaste.
rika ale porad mi to nevysvetluje proc by stejen plaste jeden ve verzi ust a jedne normal meli mit rozdilne valive odpory – beru ze ten ust ma jinou tvrdost smesi a tpi pak jo ale tvrdit obecne ze podhustenej ust bude mit stejnej valivej odpor jako vic nafoukla klasika je podle me blbost
Ciste teoreticky u UST nevznika deformaci plaste treni mezi dusi a plastem tudiz se snaz odvaluje pri stejnem tlaku jako klasika. Take UST plaste byvaji o neco malo sirsi nez stejne klasicke provedeni. Take bych rek ze se plast nahusteny na 2.5 nebo i na 4Bary odvaluje po stejne casti vzorku takze to vyrazne valivej odpor neovlivni. Jde to poznat akorak kdyz akcelerujes, nebo jdes ze sedla na silnici. V terenu se to ale uplne ztrati. Priznam se ze ja ten rozdil v jizdnich vlastnostech moc nepoznam, ale zase na druhou stranu uz jsem dlouho s dusi nejezdil a nesnazil se to nejak porovnavat.
Otviram plechovku s cervama – proc si myslite, ze je pro jizdu v terenu ( doufam, ze neni rec o asfaltu :) ) tak dulezity valivy odpor ?
Snad je dulezitejsi kontakt plaste s povrchem – jak pro prenos sil slapani tak pri brzdeni.
Uvaha vysoky tlak = maly valivy odpor = efektivnejsi vyuziti sily se mi nezda dobra – kolo nesmi drncat tj ztracet kontakt.
Jinak ohledne valiveho odporu trochu z silnicarskeho rance – nekde, myslim ze bicycling delali seriozni testy valivych odporu silnicnich plastu a nejlepe dopadly michelin rozmer 23, ne 20, ne 18 … tak nevim :)
konečně někdo rozumný. BTW: Už dost dlouho nechápu, jak se dá poznat jinší valivý odpor pneu při MTB použití – to znamená terén. Si to vysvětluju tak, že ti, co to poznají, jsou buď paranormální nebo si holí nohy.
asi Ti do toho trochu hodím vidle protože, si nohy neholím a určitě nejsem paranormální… no a jsem si jistej, že to poznám
ty se máš
no je fakt ze do urcity miry to poznas ale jde o to jestli v narocnejsim terenu neprevazi vyhody hrubyho plaste nad nevyhodami velkeho valiveho odporu. Jina vec je ze podle me je taky nutny srovnavat plaste stejny hmotnosti protoze jak rozlisim co dela vzorek a co hmotnost plaste?
upřesním, aby se tu nesrovnávaly 1,9 s 3,0 s propastným rozdílem setrvačného momentu. Valivý odpor pláš?ů srovnatelné velikosti (a pokud zahrnu moment setrvačnosti tak i srovnatelné hmotnosti) možná poznám jen na rovné ploše (asfaltu třebas), v terénu fakt nevím, jak se to dá poznat. TAm poznám jen, že pláš? nebrzdí, nezabírá, podkluzuje, ustřeluje atd. že má nějaký jiný valivý odpor, jak se to dá poznat? Tím samozřejmě netrvrdím, že rozdíl není, ale že by byl tak veliký, aby za to stálo používat hladké pláště, to fakt nepoznám. Tož jak na to, abych si mohl taky udělat radost z plášte o nízkém valivém odporu:-)
abych pravdu rekl tak ti neporadim ted jsem totiz nasadil Velociraptory:-) pred tim jsem mel tioga factory 1.9, jediny co muzu rict ze pri stejny sirce a relativne stejnych zaberovych a brzdnych vlastnostech jely ty tiogy subektivne rychleji ale pripisuju to prave hmotnosti, zase na vlhku klouzou jak svine:-(
Hele, vy dva mudrcove. zkuste se svezt na stejnem plasti v rozmerech 2,1" a 3" Je jasny, ze ten sirsi muzes vozit mekci, lip drzi, lepe zabira i brzdi, ale jen jezdec se muze rozhodnout jestli je pro nej dulezitejsi tohle nebo nizsi valivy odpor, mensi rotacni hmotnost atd.
ale jen jezdec se muze rozhodnout jestli je pro nej dulezitejsi vyjet a sjet kopec, nebo se jenom vozit z kopce dolu. to prvni a 3" plaste se temer vylucuje:)
Vzdyt ja nebyl ten co tvrdil, ze maji stejny odpor. Nekdo ma k nekterym velikostem vetsi nez k jinym :)
Nebo je nabusenej :o))
Taky používám UST, konkrétně Crossmaxy. Musim potvrdit že sra** je s ust neskutečný. Koupil jsem kolo s pláštěma Ritchey ExcaVader a ty nešli nafouknout jinak než kompresorem, prostě se nechtěli chytnout do ráfku, lepení taky nebylo drakrát účinný. V poslední době jsem přemýšlel, že přejdu zpět na duše, ale pak jsem si vzpoměl jak to jede a schutí zůstanu, ale s jinejma pláštěma :-)). Podle mne najde ust zalíbení u lidí kteří se kolu věnují se „všim všudy“ a ne pro lidi který chtěj jenom jezdit a o nic jinýho se nestarat. Nezkoušeli už jste tu pěnu na defekt? Jaký to je?
Pena na defekt , co to je ?
jo kdysi jsem o tom slyšel, že prý docela spotřeba po díře od hřebíku tam museli dál půlku náplně než se to zalepilo, a prý toho víc tou dírou vyletělo, než tam zůstalo.Ale to mám jen z doslechu
Je to taková pěna ve spreji. Když píchneš tak jí nastříkáš do pláště a ona zalepí defekt. Využívá se to i u aut, když nechceš vozit rezervu. Vypadá to jak sprej od deodorantu. Má to hroznou nevýhodu v tom ,že je „špinavej“ vnitřek ráfku a pláš? a de to blbě pryč. Ale nevim jaký jsou s tim zkušenosti.
A co tmel Tufo do galusek? Kdysi jsem ho vozil na silnicce v dusich a ted bych ho mozna prubnul na biku. Ale zalepuje ventilky, potvurka. Pouzivate ho nekdo na MTB?
Kamos to tak vozi. Rad vypravi o tom jak najel na hrebik, ktery se casem dostal dovnitr plaste a dira se za mim zalepila :) Doporucoval mi tuto kombinaci, ale ja prohazuji plaste, takze od toho nechci byt potom upatlanej. Ten Tufo tmel je lepsi nalejt do plaste a pak ho nasadit, nez to tam tlacit pres ventilek prave kvuli moznosti zalepeni.
Docela se divim,ze tady nikdo nezminil vyborny prinos ust verze pro hardtaily.Myslim,ze tohle je vyborna vec jak si trochu pomoci pri prejizdeni drobnych nerovnosti a nebyt naklepany jak rizek.
jj vcera po ldouhe dobe na „dusakovy“ otestovano – auuuu
Ja asi jako jednu z největších výhod beru, pomalé ucházení při defektech. Jak už psal Daf ,každý defekt najdu až když kolo myji. Je to obrovská výhoda při závodech, nemuset zastavovat a měnit duši. Prostě si jen počkám na doma…:-))
Defekt jsem na nich jeste nemel,ale je fakt ze jednou kamard jel po asfaltu a neco mu tam porad „zvonilo“.Zjistili jsme ze tam ma pripinacek a v pohode s tim dojel 2hodiny aniz by to jakkokli utikalo.Az kdyz dal kolo na auto,tak ten pripinacek vyndal a uslo to:))
Tak přesně toto se mi stalo u Hutchinson OTR II + duše :)
jeste par(jarinovskych) otazek: da se dojet na promacknutym rafku?(bez duse) dela se to i na autoventilky?(galusky nesnasim) proc ma ust i pri nizsim tlaku mensi valivy odpor nez duse? má-li vubec nizsi odpor. sou ust plaste odolnejsi proti proriznuti nez normalni? je to dostatecne blbovzdozny, nezacne se to pocase rozesirat? A Jan Tleskac?
…dela se to i na autoventilky.
tomu neverim, leda tak na auta…:-)
dej sem odkaz
mrkni do sekce foto http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?…
tohle sem netusil, dik. zebych zauvezoval o UST?
>da se dojet na promacknutym rafku?(bez duse) to jsem nezkousel, asi jo, zalezi na mire poskozeni
dela se to i na autoventilky?(galusky nesnasim)
jo, mam kola Mavic Crosroc a byly k nim jak galuskovy, tak autoventilky
proc ma ust i pri nizsim tlaku mensi valivy odpor nez duse? má-li vubec nizsi odpor.
to bylo mozna spatne pochopene: valivy odpor ma stejny (mozna o neco nizsi-viz vyse neco o treni duse) – valivy odpor s narustajicim tlakem uz tolik neklesa, tak muzete mit v kolech nizsi tlak pri (v podstate) stejnem valivem odporu a pritom se neda prorazit neexistujici duse a plast ma mnohem vetsi prilnavost (hlavne v tezkem terenu je to poznat), na pevnem kole ocenis i podstatny narust pohodli :-)
sou ust plaste odolnejsi proti proriznuti nez normalni?
to bude asi stejny, zalezi na konstrukci plaste >je to dostatecne blbovzdozny, nezacne se to pocase rozesirat? nevim presne, co tim myslis..ale ber to tak: neda se skripnout duse, neda se utrhnout ventilek, nemusis se otravovat s paskou do rafku, pri defektu maji postupny unik vzduchu, nasadit jdou rukou, pri defektu tam das dusi a jedes dal, atd. , atd. :-)
A Jan Tleskac?
Ten to neresi, ten ma letajici kolo :-)))
teda až takovou výhodu v tom nevidím.Tak zaprvé nějaké tření duše o pláš? tak zde si dovolím tvrdit, že je to dost velký nesmysl.Když je to napumpováno duše je tím tlakem připlácnuta na stěnu pláště a jiš se nepohybuje-přelévá se pouze plynné médium v duši.Procvaknutí se u mě neděje.A když bych foukal na takový tlak ,aby se tak dělo, tak bych asi při sjezdech zlikvidoval ráfek.Mám schwalbe ultralight duše a ty utíkají taky velice pomalu-i několik dní při píchnutí malým předmětem.valivý odpor je podle mě dán typem vzorku, tvrdostí směsí, a tlakem.Tím tlakem kvůli tomu, že podle toho jak se to natlakuje tak vždy to jede po jiném počtu výstupků na plášti.Myslím, si že až tak zázračná věc to UST není.Takže cena také podle mě neodpovídá.na své prasácké ježdění to nepoužívám.Možná kdybych chrtil na maratonech tak bych to měl.
Zavislost rychlosti na tlaku ma i jine priciny nez pocet dotykajicich se spuntu. Co treba schopnost pohlceni energie napr. pri prejezdu nerovnosti podobne jako u odpruzeni. Ale to se pravda netyka primo valiveho odporu.
tak to samozřejmě taky.No ale jak jsem napsal.když někdo cvaká duši o ráfek není podle mě řešením bezdušovka.To je pak tak na zrakvení ráfku, popř. rozhození výpletu.Asi to taky někdy zkusím na svém kole, když to tak všichni yvchvalují.ještě by mě zajímalo.když sdi koupím ráfek bezdušový.Jak je to s vyplítáním.To po vypletení pak ještě musím nějak utěsňovat, nebo jaký je postup při vyplétání bezdušového ráfku-co se týká utěsnění.
Niple jsou vsazeny do takove vlozky kterou i s niplem zasroubujes do rafku. Jsou i UST reseni s gumovou vlozkou do rafku. Je to ale problematicke, protoze uprostred rafku neni prohluben a plaste se pak nasazuji i sundavaji velmi spatne.
Jojo. Je prijemne zjistit ze jsem mel na zavode defekt az druhy den kdyz myju kolo :)
myslim ze posledni bod se netyka tech co vozej duse ale tech co si koupej super lehky plaste a podhustujou. p.s. nikdy sem nemel defekt na sutrech, posledni byl pri prujezdu okolo kontejneru na sklo:(
tak to bud rád, ale ono to přijde :-)
Dneska jsem byl poprvé posjezdovat s UST pláštěma. I když vezmu v úvahu, že je všechno vyschlé na troud, takže jsou tratě extrémně tvrdé, tak jsem měl dojem, že jsou ty UST gumy takově nepoddajné. Nechtěl jsem ufoukávat na druhou jízdu přímo v lese, protože jsem chtěl pak u auta změřit tlak a potvrdit nebo vyvrátit doměnku, že mám přefouknuto, bylo tam o 0,2 BAR víc než obvykle, ale čekal jsem dle chování biku větší přestřel. Jaké jsou vaše dojmy s jízdních vlastností UST plášťů, při použití na DH či EN? Docela by mě zklamalo, kdybych musel pro dosažení stejných vlastností foukat výrazně menší tlaky, protože bych pak nerad při něčem extrémnějším nebo nějaké chybě rozštípal ráfky.
ikdyz nemam zkusenost s DH/EN, presto mi to neda nereagovat:)
Odpovim trochu salamounsky – foukej tolik, abys nechodil po rafku, ale zaroven aby to nebylo tvrdy:) idealne abys mel nizsi tlaky nez predtim s dusema…
No trochu jsem to jeste ted vecer za barakem ladil. Vychazi mi to foukat tak o 0,2 BAR mene, aby se to chovalo stejne. Co to bude delat v extremu se uvidi.
tak, chce to prubnout, to DH praseni je takovy specificky:) nekde muze bejt zaludnost a pak by clovek sel treba na rafek…