4ím se mezi sebou mimo použitý materiál lyší řadící páčky deore, lx ,xt.Co jsem koukal na vebu, vypadá to že mají ergonomii stejnou.Platí to i o lehkosti a přesnosti řazení?Jinak co říkáte na alivio páčky.Které byste brali a proč.
4ím se mezi sebou mimo použitý materiál lyší řadící páčky deore, lx ,xt.Co jsem koukal na vebu, vypadá to že mají ergonomii stejnou.Platí to i o lehkosti a přesnosti řazení?Jinak co říkáte na alivio páčky.Které byste brali a proč.
Ja vozim Alivio. Staci mi a rozhoduje cena.
brácha si je koupil a taky se mi docela líbí, ale až takový cenový rozdíl mezi aliviem a deore není.
43% se mi zda dost na to, abych je vyhodil z meho pohledu zbytecne.
a tak to jo.Kde a za kolik ty páčky kupuješ.
To by ti k nicemu nebylo. Ale mam dobry zkusenosti s Velotrade. Tam jsem kupoval dvoje a bez problemu.
Hlavni prednost tech Alivek pro nas je, ze jsou na osmicku. Krosari cozej asi devitku.
rozdil mezi lx a xt: xt maji kratsi chod. o deore nic nevim.
aha tak to se xt škrtá.v rpzbitém terénu by to nemuselo být to pravé ořechové.Jinak dík.
Nevím, jestli jsi to správně pochopil – kratší chod = kratší chod páčky, rychlejší přeřazení, ve srovnání s Alivkem už to je znatelný rozdíl. Při přeřazení o více převodů najednou si nevykloubíš palec atd. Podle mne je to právě to rozbitého terénu výhoda. Jenom mi uniká to srovnání s Deore, protože alívko je 3*8, Deore jen 3*9, Xt se osmičkový ještě sehnat dá.
no budu dávat přední kotoučovku-hydru a mám řazení v jednom kuse s brzdícími pákami.Já mám ještě momentálně vzadu 7 převodů, až budu měnit náboj dám tam 8 nebo 9 kovou kazetu spíše bych se klonil k 8, ale je to jedno.Uvažuji o koupi kompletu, a pravou bych si zatím schoval až budu měnit zadní náboj.takže je teď docela jedno jestli koupím páčky na 8 nebo 9.
jinak prosím tě kde jsi viděl to xt na 8.Já akorát ve velotrade-a tam už píší, že ho maj vyprodaný.Díky.
No, naposledy taky tam, ale zkus tam zavolat a zeptat se, třeba to řazení ještě někde seženou – 596 813 367. Ale prodávali to jen jako komplet levé + pravé.
ja je taky chtel ale uz nemaji a mailem odpovedeli, ze zatim nebudou, v pripade, ze by sehnali, tak ze daji vedet, kdyztak se zkus taky zaradit do „poradniku“
Nabu budes ale kazdopadne muset zmenit,leda ze bys nechal 7cku kazetu,8micku razeni a saltr zablokoval dorazama.
To moc nechápu. Mně se právě u XT líbí ten kra?oučký chod. Je to rychlé, spolehlivé a jasně definované. Velice příjemné. Mám nějaké staré Alivka a tam je ten chod výrazně delší a tudíž to trvá o nějakou tu pikosekundu (až 100 milisekund) déle, než se přehodí :-)
mě nejde o rychlost, ale když to bude moc krátké tak rozbitém terénu by se mi hůž řadilone.Pár kameňů a místo o 1 bych přeřadil o 2 převody.Nevím, to xt jsem nezkoušel, ale bál bych se toho.
No musel bys to hodne promacknout, aby to zaradilo o vic nez jeden prevod. Ja jsem teda tuhle funkci moc nepochopil, pouzivam ji jenom kdyz vyjedu z domu a mel jsem predtim schozeny na nejmensi pastorek. Jinak ja jsem s XT hrozne spokojenej, mam komplet radici a brzdovy packy z 2001.
máš pravdu, měl jsem možnost zkusit to xt na 8 a je fakt supr.Tvar páček stejná jako stx, a ten krátký chod je fakt supr.Kdybych to nezkusil , nevěřil bych.připadají mi tomu starému stx nejblíž.
„liší“, barbare … promiň, ale rve to oči. A já teď měl nepříjemnou poradu, tak si to musím vybít jinde …
osobně jsem je neviděl.Kamoši mají alivka a deore.Samozřejmě, že designově vypadají jinak, ale tvar u umístění páček vypadá stejně nebo alespoň podobně.
Tou estetickou nedokonalostí jsem mínil Tvoji mimořádně nehezkou hrubku. Co se páček týká, tam je mi design ukradený. Letos jsem přešel z cca 5–6 let starých Alivek na Deore. Rozdíl to byl značný, ta stará Alivia neměla vypracovaný systém pružin v řazení a spoléhala na tah pružinky v přehazovačce (respektive v přesmyku), takže komfort řazení po přechodu na Deore stoupl zřetelně. Netuším ale, jak vypadají současná Alivia a jestli ten rozdíl už není mnohem menší …
tak to jo jedno y a 4 místo Č.Někdy se upíši no.
:-) … každý dělá překlepy, vem je čert … co se týká y/i, minul jsem se povoláním, měl jsem být učitelem … byl bych sadistický (a sarkastický) neřád a žáčky bych si vychutnával :-) …
Já začínal s páčkama Acera na V-brake, takové ty bez displejů s otočnýma kolečkama co ukazovaly zařazený převod. Slouží doteď a připadá mi, že mají delší a tvrdší (zřetelnější) krok než Deore. Pak jsem přešel na Sram šifty, ale na ty Acery vzpomínám v dobrém.
Je jeste mam na jednom kole. Budiky teda odesly, ale packy v uprave cabrio funguji spolehlive. Co bych ovsem nesnesl, kdybych na tom chtel nejak casteji jezdit je to odrazovani nahore. To musel vymyslet nejakej ergonomickej genius. Na to abys skoro sahal druhou rukou. To snad neni mozny, ze by bylo o tolik drazsi vyvest tu packu spodem. Spis je podeziram, ze to udelali schvalne, aby to bylo proste horsi razeni nez ty drazsi. Funkci se snad tolik nelisi, ale tohle by urcite byl duvod proc si priplatit.
Myslíme stejný model? Ty zcela odkryté kolečka s čísílkama po obvodě působily nezničitelným dojmem :o) A mě sloužily doteď. Dělaly se černé a stříbrné, ty měl já, nechal jsem si je pak stříknout barvou na tabule :o) S páčkou nahoře jsem problém neměl, mám dlouhé prsty :)))
To jsou urcite ony. Kdyz to slozis je vsechno na riditkach na rane, a kdyz je navrchu plast odchazi jako prvni. Nejde o delku prstu (ja na to taky dosahl), ale kterym smerem ho musim trcit. Uz mi prislo ergonomictejsi razeni na ramu.
No já mám krátký řidítka a rohy, tak se mi je nikdy nepodařilo zničit. Ale bude to i tím, že padám hodně málo (snažím se pádům předcházet opatrnou jízdou, che che). Od tý doby co používám šifty, bych je za nic nevyměnil. A ještě dotaz: nejsou ty Acery lepší než dualy?
Mam dojem panove, ze ta kolecka s ukazatelem zarazeneho prevodu budou zranitelna stejne jako boule u MTB dualu. Co vy na to?
no acery mam taky, moc ergomonicky to neni, ale da se na to zvyknout, nebo neda? ja nevim proste radi to, az se rozsipou, jestli se nekdy rozsipou tak si koupim gripshifty
Tak já vozím Altusy a k ergonomii odřazování mohu podotknout, že mi vyhovuje. Ukazováček nikam nenatahuju, a ani moc nezvedám, a řadím přímo kloubem pokrčeného prstu. Elegantně a rychle. Jedinkrát jsem zkoušel Deore a připadám si, jako bych ho měl :-)
letos jsem jezdil na kolech s aliviem (04) a LX (03). co se přesnosti řazení týče, významnější rozdíl jsem nezaznamenal, LX mi přijde „komfortnější“, tzn. lehčí (u přesmykače výrazněji) a kratší chod páčky. Taky je u LX pocitově snažší řazení o několik pastorků nahoru.
tak jo.A když byste kupovali jen páčku pro přesmyk kterou byste vzali alivio, deore,lx ,xt a proč.
alivio – protože alivio je i na druhé straně řidítek.
na druhé straně řídítek mám stx se.A to mi připadá komforrtnější než bráchovo alivko.Jenomže stx se nedá sehnat-jen řazení bez brzdící páky.
ale dá. obyč na smyk mívali na Jiřáku cena 400kč, stx-rc na karláku set za cca 1100kč, oboje bez pák…
na karláku-to je asi bikeranch ,že? a na Jiřáku to je kde, prosím Tě.Já jsem v Praze tak 1 za 1/4 roku, tak se tam až tak nmevyznám.Dík.
Přímo na rohu Vinohradské a Řípské na nám. J. z Poděbrad. Je to na konci náměstí po pravé straně směrem k Floře. Metro nebo tramvaj, ta stojí téměř před krámem.
dík
bych řekl že tady je to jedno, hlavně aby to fungovalo. viz debaty v jiném threadu
Taky si myslím, že je to jedno. Kdž jsem letité Alívko vyměnil za LX, tak jsem nepoznal žádný rozdíl pokud jde o funkci…
Hele a co třeba kdyby se začalo v top sadách jako alternativa zase vyrábět klasický jednopáčkový řazení s vypínatelnou indexací? Vydrží vše a v případě pocuchaného řazení po nějakém pádu se to přepne na třecí mód a tradá dál! :o)
obavam sa, ze Shimano uz nema zaujem vyrabat veci ktore vydrzia donekonecna. Pred mesiacom moj syn odlomil na svojom zimaku pravu packu a namontoval si tam prave tu prastaru jednopacku LX, model urcite pred 1990 (ale uz na sedemkolecko). A velmi si to pochvaluje. Na porovnanie pozna aj modernejsie veci, na zavodaku ma packy LX 2004.
Hele, v nejakym Velotonu :) byla zminka, ze to vyrabi ta Garazovka PAUL. Tak neves klavu. Jen aby to od nich nebylo drazsi nez dualy od japonce :o)
Nevite, jestli sou ty novy LX05 packy na prehazku s inverzni pruzinou nebo na stary-normalni?
A v cem by mel byt rozdil?Jako ze packy na inv. saltr by namotavaly lanko naopak,tzn. ze by s klasickym saltrem chodily jak dnesni s inverznim?Neskusil jsme je jeste,ale o tomto pochybuji.
Uz vam nekomu (bez padu) packy praskly ? Mam LX 99 a na odrazovacich packach je v plastu podelne videt praslina (totez na stejnym modelu u me zeny), jako by ta packa byla poslepovana z ruznych kousku a to lepidlo se nejak vytratilo.
Jo, praskly mi bez padu. Jel jsem na snehu do kopce ze sedla a podhrabl mi zadeka ja je ukopl kolenem:) Bytelny LX s packama nad sebou (3×7). Nezlobim se na ne, pomohlo mi to ke Sramu :o) Jen to koleno me bolelo…
takže co se týká řadících páček ty
xt co měli na velotrade mají stejně ergonomicky tvarované páčky-konk. ta část co se stáká s palcem a ukazováčkem jako moje staré stx.Mají i stejně krátký chod jako ty stx.
Nové deorky mají zase stejně dlouhý chod jako alivka.Tento je však již delší než u těch starších xt či stx.deore mají co se týká ergonomiky jinak tvarovánu styčnou plochu pro palec, Záleží na tom co komu vyhovuje ,jestli ta alivka nebo rovná plocha-deorky.
Já byl zvyknut na tu z stx a tomu je blíže alivko, navíc jsem ho sehnal za cenu která se nedala odmítnout.Navíc jsem chtěl kolo zkompletovat abych mohl jezdit.
Jinak z velotrade mi odpověděli, že by je možná mohli mít ty xt 8×3 zase v únoru.-To pro ty co stále čekají.