• MaPa

    Co všechno snesou softtail rámy? Máte někdo porovnání vůči klasickým fullům? Zajímalo by mne praktické použití v terénu, výhody x nevýhody v těžším terénu, spolehlivost. Mají tyhle rámy budoucnost? Díky za reakce a komentáře.

    0 0
    • wroum  

      muj nazor: ani ryba ani rak. jizda v terenu lepsi nez na HT a horsi nez na fullu. ztrata energie horsi nez u HT a lepsi nez u fullu. spolehlivost zalezi na konkretnim typu. budoucnost? jak u koho. u me ne. ja radsi fulla. nemam rad polovicaty reseni.

      0 0
    • McBlacky  

      je to trošku měkkčí do strany, a málokdo to dělá. kromě proseklýho scalpelu mě napadá jen khs a morati… bude to lepší než odpružená sedlovka, ale full to nebude nikdy :-)

      0 0
      • MaPa  

        Názor nebo osobní zkušenost? (btw nevíte někdo zda to někde lze půjčujčit na vyzkoušení?). V recenzích je ještě Pekáčkův Max1, teď Pell´s a LeaderFox.

        0 0
        • McBlacky  

          akorát jsem zkoušel boční tuhost u moratky a přišlo mi to měkký…ale nejezdil jsem na st jestli myslíš tohle

          0 0
        • Pá-dlista1  

          Softail berete jako full kde je jeden nebo vice cepu nahrazeno pruzenim materialu? Bez dalsiho omezeni celkem nechapu rozdil proti klasickemu fullu. Je preci spousta kol (a toho Maxe treba bych tam radil taky), ktery maji zdvih i funkci jako klasicky full jen jiny system misto cepu. Ja si softail predstavuju jako KHS nebo Morati. No asi ani mezi softailem a fullem neni ta hranice jasna. Ja to rikam porad. Neskatulkovat, neskatulkovat nebo se z toho zblaznis.

          0 0
          • MaPa  

            Taky nerad škatulkuju, ale abysme si rozumněli: ST (dle MaPy) – misto čepů je použito pružení materiálu na některých místech – většinou alespoň na spodku zadní stavby.

            Ten Scalpel je pravda trošku jiný než ostatní, a dle mého skromného názoru to vůbec není špatný (cenu nekomentuju). Kamarád to má, je spokojenej, a jezdi dost drsný věci dost rychle (takový rychlý enduro – ale to se blbě vysvětluje, zase to škatulkování…), a zatím mu to drží pohromadě.

            0 0
            • Pá-dlista1  

              No, ale mas prece regulerni fully, kde misto hlavniho cepu je planzeta. Ty definici splnujou a presto bych je mezi softaily neradil ani nahodou.

              0 0
              • MaPa  

                No vida, první poučení. Proto jsem se ptal – považuju je za ST a proto se mi smývá hranice s FS. Skutečně jsou planže?áky na úrovni fullů (dejme tomu XC fullů)? Podle obrázků mi to přijde takové subtilní, křehké…, silnicoidní…

                0 0
              • MaPa  

                Poučení druhé – tohle jsem neznal. Tomu ST neříkám. Takže jedu za Chocholouškem. Za planže?áky které jsem měl na mysli při poučení prvním mám systém á la Pell´s

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Takze myslis ty co maji jednu ze zadnich vidlic pruznou a nahrazuje tim jeden cep? A co potom Trek Fuel?

                  0 0
                  • náčelník  

                    Pro mě je učebnicovým příkladem softailu právě KHS ST. TREK FUEL je „kinematicky“ čtyřkloubový závěs, „cyklisticky“ přepákovaný jednočep, kde jeden čep na nahrazen pružnou deformací materiálu. Stejně tak CANNONDALE SCALPEL.

                    0 0
                  • MaPa  

                    Nevím jestli diskuze na téma je to ST dle MaPy je to co mne zajímá, ale ano, i tohle považuju za ST. A tady věřím a na netu jsem i našel že to něco vydrží :-)

                    Spíš než definice ST mě zajímaly zážitky s jízdou na nich, chápu, trošku se to zkomplikovalo neurčitou hranicí mezi ST a FS, ale snad to nevadí. Šlo mi spíš o planžety typu Max1, Pell´s apod. s tím, že se aspoň dovím i o dalších což se poměrně daří a děkuji za každé info, aspoň jsem chytřejší :-)))

                    0 0
                    • Pekáček  

                      Teď jsem se vrátil po operaci z nemocnice a čtu si tu o Maxu 1. V Cyklomaxu mi vrátili peníze a nechali mi novej rám na testování zdarma. A viděl jsem tam typ ze skandia s pozměněným uchycením planžety a dal jsem šéfovi nákres ještě jednoho řešení, takže nechme se překvapit s čím příjdou. Jestli se chcete někdo na něco zeptat, ptejte se.

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Ta fotka v profilu me uplne vydesila. Chtel bych se zeptat kolik vosku je potreba na tu figurinu? :)

                        0 0
                      • jakub  

                        jak se mas ??? ((((-:

                        0 0
                        • Pekáček  

                          Dnes mě figurína z vosku přivezla z nemocnice, mám zašitej břuch a do konce roku už těch 9000km nenajedu :o( Ale což, neva :o)

                          0 0
                      • MaPa  

                        Ahoj, vítej mezi živými. A jestli můžu zpět k tématu – co ten rám vydrží: co takhle skákat přes stromy přes cestu apod, co třeba boční náraz do planžety (např. při pádu), jaký rozdíl je v rámech Max1, Pell´s a Leader. Jak u tebe obstál ve strovnání s plnými fully (tzn. klasika čepy – zdvih 60mm a výš)? Díky

                        0 0
                        • Pekáček  

                          Já moc na skákání nejsem, ale takový normální hopkání při maratonech naprosto v pohodě. Když se vyřeší problém s uchycením planžety, bude to dobrý (vypadá to nadějně). Max 1 (v původním provedení) a Pells jsou od stejného výrobce, princip je stejný. Nějakých bočních nárazů bych se nebál, v té karbonové planžetě je zapečená ocel co jí vyztužuje. Ale pokud máš o ten rám zájem, počkej si až se to ukotvení planžety doladí. Já fulla na čepech nikdy nejezdil, můžu srovnávat jen s HT. A právě z HT je to dost velký skok v pohodlí.

                          0 0
                          • MaPa  

                            Díky za info. Jak jsem tu už někde psal – nový rám ještě musí počkat a tak se zatím jen rozhlížím. Tohle jsem neznal, připadalo mi to fajn a tak se ptám. Uchycení planžety se změní (pokud to není výrobní tajemství) geometricky nebo systémově (třeba šrouby pryč)?

                            0 0
                            • Pekáček  

                              Přepracuje se celá středová spojka na rámu, tvar kleštiny a počet šroubů a jejich provedení.

                              0 0
              • CZiko  

                co to u všech čertů je?

                0 0
    • Daf  

      Rek bych ze odpruzena sedlovka odvede stejnou praci jako ST a navic neprijdes o tuhost pri zaberu. Se ST to nebude ono na rychlem povrchu ani v rozbitem terenu. Volil bych bud FS, nebo HT podle toho v jakem terenu se prevazne pohybujes. U HT muses do urcite miry zvysit pohodli objemnymi plasti a pohodlnym sedlem.

      0 0
      • MaPa  

        Nee, děkuji ale ještě musím koupit spoustu jiných věcí (a bohužel ne na bejka) než přijde na řadu nový rám :-) Jen mne zaujala koncepce a nikdy jsem to ještě neviděl z blízka (až na ten „profláklej Scalpel“)tak se ptám. Proto i ta otázka kam až se s tím dá zajet – troufli byste si s tím např. skákat přes stromy?

        0 0
        • fousac  

          videl sem jednou v akci ST moratku a muzu zodpovedne rict, ze je zrovna tak oskliva, jako kazda jina… ;)))

          0 0
        • Daf  

          Zrovna ten Scalpel neni podle mne tak uplne typickej priklad ST. Ty karbonove vzpery pruzi dost a s tim prepakovanym tlumicem ma na XC uz slusnej zdvih. Klasickej ST jako Morati a KHS se pry na pohodli projevi podobne jako trochu vic podhustena zadni pneumatika. Osovni zkusenost bohuzel nemam, ale nekdo se snad ozve.

          0 0
        • blue  

          mam kamose, co na ST moratce nejakou dobu jezdil a ma srovnani s cannondalem super v a nejakejma pevnejma kolama, tak mu zkusim rict, at sepise nejakej report… akorat mam pocit, ze ted je zrovna v nemocnici a tahaj mu zarostly srouby z ruky :-) takze casem

          0 0
          • McBlacky  

            to o těch šroubech už patří k tomu reportu o zážitcích s ST? no jo blbá sranda, ale nedalo mi to :-)

            0 0
            • blue  

              ne ne, to je nějaká starší záležitost, prej z páky :-)

              0 0
    • kolda  

      a nebylo by lepsi reseni(pokud nechces fulla)koupit HT ram s karbonovou zadni vzperou? Prip. karb. sedlovka… bude to tuzsi,asi lehci,trvanli­vejsi??? nemam osobni zkusenost (mam full)

      0 0
      • Siddha  

        karbonova zadni vzpera ma pomoci v pohodli? myslis ze da nejaky 3–4cm? karbon je modni material ne spasa cyklistiky…

        0 0
    • Air  

      To Morati mate na mysli konkretne HC 1.2? http://www.programcycle.com/…ati/hc12.jpg Ja jsem si vzdycky myslel ze softtail a full je to samy… proste Hardtail (pevny zadek) a Softail (mekky zadek). Proste bud je kolo odpruzeny jen vepredu nebo vpredu i vzadu. To byste pak museli rozlisovat i XC full a DH full, protoze jsou jaksi kvalitou pruzeni taky uplne o necem jinem.

      0 0
      • Siddha  

        muzes si rikat cemukoli jakkoli, treba slepici hruska, ale obvykle je podle me za ST povazovano neco jako: ram se zadnim odpruzenim nizkeho zdvihu (okolo 2–5cm) kde „spodni cep“ je nahrazen planovanou deformaci materialu, nikoli cepem. presne jak tu pise spousta lidicek, tohle Morati, KHS St a podobne…

        0 0
    • kpitti  

      Osobní zkušenost: První pořádné kolo postavený na rámu Fort, jezdil jsem ho 3 roky. Kolo to bylo na tu dobu fajn. Při delších vyjížďkách mě ale dost braly záda a za krkem. Trochu jsem experimentoval s posedem atd… ale moc to nepomohlo. Kolo šlo perfektně za nohou a rychle reagovalo na podněty. Pak jsem zainvestoval a kvůli zádům jsem šel do GF Sugar, byl jsem nadšenej. Do kopce jsem vyjel snadněji to co před tím z problémy. Zadní stavba mi svou funkčností vyhovovala, zjistil jsem, že mi ten menší zdvih vyhovuje. Nechtěl jsem houpačku. Po více jak dvou letech, ale praskl rám :-( Řešil jsem co dál a naskytla se možnost koupit Moratku softail. Vyzkoušel jsem a neváhal. Teď ho mám už přes rok. Moje subjektivní hodnocení: Morati vs Sugar; žádný problémy s čepama :-(, ve výjezdech je Moratka o něco málo lepší než Sugar, rozhodně je obratnější (to je ale dáno geometrií rámu), při delších vyjížďkách mi pomoc „zadního odpružení“ oproti únavě připadá stejná. Ve sjezdech rozdíl nepoci?uju, stejně záleží na tom jak to ustojím. Takže můj verdikt: záleží hlavně na tom co od toho čekáš a proč to které řešení chceš. Pokud jezdíš spíš švihy a maratony, chceš mít obratné a rychlé kolo, které ti trochu pomůže proti únavě pak je softail dobré řešení. Pokud chceš řešit zdvih zadní stavby, a sledovat její práce při jízdě přes kořeny a při šlapání pak Full, ale jaký to se poradit nedá. Každý a? má rád své kolo.

      0 0
    • gaston  

      konkretne u KHS mi prijde nejvetci slabinou spojeni Al ramu a ocelovyho zadku. nevim jestli to letujou nebo co ale klasicky svar pusobi pevnejsi.

      0 0
      • miťo  

        KHS pry na ten spoj dural-ocel dava zaruku 25let. Pokud je u nas solidni dovozce, tak bych se toho nabal.

        0 0
    • Máca  

      Ten Pells je pecka. Až ho daj do prodeje a vyloupím nějakou banku, tak bych do něj šel, za dané finanční situace se na něj můžu tak akorát dívat.

      0 0
    • Jenda  

      Tak vzhledem k tomu ze jsme pro matku nedavno kupovali softtail KHS tak povim asi nasledujici. Musis rozlisit jaky zdvih ti ta zadni stavba poskytne – u KHS je to 1–2 cm takze skutecne efekt jako podhusteny plast ale odpadaji rizika s timto spojena. Na spoj Cr-Mo hlinik davaji zaruku 25 let takze toho bych se nebal. Nulova udrzba, nema tlumic (pokud za tlumic nepovazujete kousek elastomeru:-) a v podstate nelze regulovat prepeti (nebo jen velmi minimalne) Osobne bych za softtaila nepovazoval nic co ma nejaky prepakovani na tlumici a jeden cep je nahrazenej planzetou (jedno jak dlouhou) prtoze pak treba ten cannondale ma zdvih tusim 6 cm a to uz je podle me XC full. Nevyhoda softtailu jako je moratka je ze porad ma clovek nejakou starost s tlumicem ale aspon odpada starost o cepy, zvihy jsou v tomhle pripade cca 3–4 cm? A v tezsim terenu muzu porovnat akorat to KHS ktery se pak chova jako HT, prijemny je to spis na lehce nerovnych cestach kde by to jinak clovek resil podhustenim plaste.

      0 0
    • SELMIRA  

      softajl je pro mně kočkopes :o)

      0 0
    • Richie  

      Vlasni skusenos nemam, ale pokud pisete ze to lita do stran tak je to pro me velka pi**vina. A souhlasim s tim, ze je to takovy kockopes. Navic pro DH/FR nepouzitelny.

      Jinak k tomu morati o kterem tady byla rec. To je neco tak neuveritelne hnusneho. Nen ram (velikost, jak poskladany z tycinek), kliky (se na to postavis a uz jsou z toho vrtule) atd.

      Muj nazor= ST ne!

      0 0
      • SELMIRA  

        No s tím tedy NE_MO_HU souhlasit! :o) Nemám tedy softteila, ale stejnak. Neber jméno Morati nadarmo. I když…mně se popravdě mnohem víc líbily jiný rámy. Silnější trubky, barvičky…Ale chtěla jsem se vozit pohodlně…Takže design mi nepřišel až tak podstatný. No a teď už se mi zdá samozřejmě uplně nejvíc nejkřásněyší. Akurát ty barevný Moratky, to je…divné, že? :o)

        0 0
        • Richie  

          Ja jsem rekl svuj nazor. Neberu Morati nadarmo. Ba naopak ale to na ktere tady byl odkaz. Smesne.

          0 0
        • kankrlicek  

          Mockrát děkuji za krásnou obhajobu JEHO jména :))) a mám i ty tlustý trubky :)

          0 0
      • Gart  

        **richie: Navic pro DH/FR nepouzitelny. ** no a co? Santa Cruz vp10 je na xc neupozitelny, ale jeste jsem necetl recenzi, kde by to zminovali jako nevyhodu.

        0 0
        • Richie  

          Neni to recenze, ale muj nazor. A prisel jsem na to proto, protoze pokud tomu z zatackach uplouva zadek tak se mi to fakt nelibi. A kde jsem napsal, ze to je -?

          0 0
    • zirecek  

      Myslím, že už začíná postupný konec ryzích ST. Protoze uz Pells vyrukoval s celoplanzetovou zadni stavbou na HT a az se tohle vychyta, tak uz neni co resit.

      /…hem/sl24.jpg /…hem/sl23.jpg

      0 0
      • fousac  

        na me to pusobi tak, ze bych na to proste nevlez..

        0 0
        • zirecek  

          nejde o pocit, jde o to, co to v realu vydrzi… . Toz, uvidime, :-).

          0 0
          • fousac  

            a za jak dlouho to zadni kotoucovka ukrouti.. ;)

            0 0
            • Daf  

              S veckama mas smulu. Me se ani nechce verit ze to reseni zachova tuhost pri zaberu.

              0 0
              • Pekáček  

                Mám pocit, že každá polovička zadní části (levá a pravá strana) se bude pohybovat víceméně na sobě nezávisle a osa náboje to neudrží. Navářka na kotouč je asi jen pro parádu… Experiment.

                0 0
                • Daf  

                  No jo ale vecka tam nejdou uz vubec. Predstav si co by delala zadni stavba pri pouziti vecek na te planzete :)

                  0 0
                  • zirecek  

                    by bylo jojo, :-). Chudak zadni osa na nabe, ta si fakt uzije… .

                    0 0
                  • MaPa  

                    Hm, takže na tom půjde brzdit jen vepředu na vidli – že by se něco soudruhům na rámu nepodařilo? Vážně – letos už se přeci rámy od Pell´s testovaly a prodávaly tak snad zapracovali připomínky ne?

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Tenhle ram? Nebo tenhle system? Jo a vpredu brzdit tak nepujde. Tam je pells vidlice :))

                      0 0
                      • MaPa  

                        Asi jen systém, ten na jejich webu vypadá bytelnějc ( 194.228.218.52/spor­t/default.asp?mtc=0&cls=­stoitem&stiid=4094) Ale snad by nevypustili do světa něco co neumí brzdit? Ad vidle: :-)))

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          Tohle je hlavne neco uplne jinyho :)

                          0 0
                          • Pekáček  

                            Tohle je hlavně něco úplně stejnýho jako MAX1, ale oni to neprodávají, prý dovezli dva a oba se jim vymačkali jako mě MAX1. Proto si Cyklomax nechává to spojení planžety a rámu předělat. Jinak ty Pellsy byly oba naprosto PŘEDRAŽENÉ! V reálu by měly stát tak polovic a i tak by na tom slušně vydělali.

                            0 0
                            • MaPa  

                              Abych si to srovnal. Oni dovezli rámy z Taiwanu, trošku napálili cenu i přesto že všechny měly stejnou konstrukční vadu, tak to řeší tím že ty rámy přepracovali, zaměřili se na kritické místo, ale podle mínění přispěvovatelů B-F pozapomněli na účinky od brzd?

                              Ptám se asi hodně hloupě, ale z těch obrázků mi to moc není jasné – v čem se systémově liší nové (přepracovaný rám) a staré provedení (Max1, XFx, Leader)?

                              Dík za vaší trpělivost.

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                No hlavne pletes dohromady dva uplne jine ramy :) Ten o kterym se tu bavi v souvislosti s brzdama (je na fotkach a „dela“ ho pells) a ten ktery myslis ty.

                                0 0
                                • MaPa  

                                  Jo tááákhle. Díky. Fajn. Už to mám. Konečně. A trvalo to takových písmenek…

                                  0 0
                • MaPa  

                  Experiment? Hodlaj s tím něco dělat nebo prostě počkaj až to někdo zkusí a přinese jim ty trosky zpátky?

                  0 0
      • Vilém  

        Mel bych strach,ze se to rozkmita pri brzdeni.Neveril bych tomu.

        0 0
      • kovar  

        no to se mi snad jen zdá…

        0 0
      • Richie  

        No a proc myslite ze je ta zadni stavba sroubovtelna? V batohu si vezes bezne tak 5–6 staveb. Vzdy prudce zabrzdis, das si pauzu a pritom ji vymenis a jedes dal…

        0 0
        • miťo  

          Ta zadni stavba je na sroubech proto, abys ty srouby serval jako Pekacek v marnem boji s vrzanim povolene planzety:))). Snad to Max 1 na Pekackovo popud vychyta, jinak to nema cenu. Mne teda Maxik zatim drzi, ale nemam odvahu to rozdelat pro kontrolu stavu, protoze bych to uz nemusel zpet slozit, tedy myslim utahnout. Poznamka: Muj Max objel selou Veloserii a jine maratony, ma nalitano asi 5000km. Ten soft Pells je teda dost trapnej. Kotouc vzadu s nim udela kratkej proces!

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.