• koppis

    Jak tak procitam debatu o řídítkách a ost.komponentech exu-shaman,zjištuju jaká nevědomost panuje. EXU a Shaman jsou dnes dvě samostatně fungujicí firmičky.Co se týče řídítek tak nová řídítka EXU jsou úplně jinde než staré EXU(nyní Shaman).Jen pro porovnání .Nový řídítka EXU 720,680,660,5­80 jsou vyrobeny ze slitiny 7075 T6,mají nové přirozenější přihnutí k jezdci,nový design,cenu nižší a pozor nižší hmotnost při zvýšení pevnosti v tahu o 26%.Pův. stará řídítka EXU(Shaman)stěna 4mm odvrtány na 3 pevnost v tahu 420Mpa,nová EXU stěna 3mm odvrtáno na 2 pevnost v tahu 570 Mpa.Včem je kouzlo ?Prosté.Původní stará říd. se ohýbala z předem vytvrzeného mat.4242…(proto se musela používat trubka silnější stěny) a tím docházelo k narušení vláken mřížky a proto konečná pevnost nebyla 100%,řídítka pruží a mohou se ohnout.Nový postup říd.EXU: slitina 7075 má typickou vlastnost a to,že je měkký tvárný,tudíž se při ohýbání absolutně nenarušují vlákna mřížky,pak přijde fáze přesného zakalení na stupeň T6.Proto je možno použít tenčí stěnu,tím snížit váhu a zvíšit pevnost o 26%.Jejich Tuhost je znát už při prvním spurtu a jumpu.Nechci hanit Shamana má fajn napínáky,ale v těch řídítkách a představcích by měl přidat.Je pravda a škoda,že firma EXU tyto info. nepouští do éteru,ale snad se vše změní.Maj i super nový představce,číhněte na net www.exu.cz.Sory za ten román ,ale nemužu jen prihližet tem dohadum a chaosu že exu je shaman a shaman zase .Jezdí je Pavel ČEP na třech kolech(mistr rep.)a je to první sezona kdy jeho řídítka nešli kukat.Tak se číhněte a je to na vás.

    0 0
    •  

      pěkná reklama mimochodem neni nahodou u řiditek spiš měrodatná pevnost v ohybu :))), ja nedržim řídítka za konce a neroztahuju je

      0 0
    • enjoy  

      za kolik je u tebe muzu koupit?

      0 0
      • koppis  

        zavolej si do EXU , ale tuším že nejlepší za 890,–

        0 0
        • Jogador  

          To měl být asi vtip:)

          0 0
        • TinkTink  

          Ale to by jsi ty nemel jenom tusit, to by jsi mel vedet, ne?

          0 0
          • Jogador  

            Každý nezná svůj sortiment, tak jako ty:) Krom toho, jsem se mrknul opět na EXU ceny, a myslim, že zerovna nejlevnější to u nich taky neni, to tvoje pointy stojí míň,ale předražené to taky neni, prostě takovej standart.

            0 0
            • TinkTink  

              Me by docela zajimala hmotnost toho Enduro predstavce…taky se to nikde nedozvim…ach jo :)

              Jinak – nez Pointy, to bych zvolil Truvativy…ukecas vetsi slevu a jsou lehci…

              0 0
    • Jogador  

      Mám od Exu dvě věci, nosič a nýtovač řetězu. A shrnutí, nýtovač trošku nanic, a navíc se mi zlomil, ani nevim jak to jde, ale zlomil, a nejsem tu sám, takže tomu dávám tak 10%, no a nosič, strhl se mi tam jeden závit,ale jinak drží, trošku špinavá uprava ale jinak opravdu mi ještě neprask.Tak takových 80%. Ještě mám vlastně od EXU samolepky, jsou docela drahý, a pořád od bahna,tak jstejně nejsou vidět,tak tak 50%:)

      0 0
      • koppis  

        strhnout se dá všechno, to je fakt.Vo tom nejtovači jsem taky slyšel,nálepky jsou stejně drahý jako SHAMAN a hlavně,byla tu debata o řídítkách a představcích „všechno dobrý“

        0 0
    • koppis  

      Máš pravdu,zapopomněl jsem se zmínit o hodnotách v ohybu, podle tvý připomínky soudím,že tomu asi trochu rozumíš,musíš vědět ,že pevnost v ohybu se správným kalením úměrně zvyšuje stejne jako pevnost v tahu,která je neméně důležitá.V každým případě díky za přísp.

      0 0
      • Kohout  

        Prodaváš a možná i vyrábíš komponenty z Al slitin. Tak bys měl vědět, že KALIT se dá pouze ocel, a to ne každá.

        0 0
        • sedlis  

          Taky jsem si to myslel. Ale mam elektro, tak si to mozna myslim spatne… :-)

          0 0
        • Olympick  

          No, tak se vrať na nějakou střední odbornou školu, kde Ti vysvětlí, že se kalí i hliník, jinak se, třeba odlitek, nedá obrábět. :-)

          0 0
          • Vilém  

            A kvuli tomuto jsi se zaregistroval a vyhrabal toto vlakno?

            0 0
            • Evilcleaner  

              ach boha… kdybys tu neupozornil na to datum tak tu napíšu něco podobného jako ten nad tebou:-/ chtělo by to barevně odlišit starší příspěvky

              0 0
      • vili  

        bych chtel videt jak ten hlinik kalis,to nejni tak jednoduchy,nejaky duraly kalit jdou ale tezko ty z kterych se vyrabi exu riditka

        0 0
        • rajtyš  

          kalit se dá kde co. já třeba kalim často a zkoušel jsem toho kalit hodně. jo jo. kalit se musí…

          0 0
          •  

            hm tak ze se da kalit kde co bych netvrdil, vim ze se kali ocele ale ze se kali hlnikove slitiny o tom nevim :/, ciste teoreticky by tam musel byt nejakej ten uhlik a teploty sou kolem 1150 stupnu a cistej AL ma teplotu tani 660 stupnu, T6 je jen povrchova uprava v podobe uměleho starnuti a jeste neceho :)

            0 0
            • Jogador  

              Njn, ale jsis to asi blbě přečet, kalit se musí umět, horší je, že musíš si dát pozor co kalíš, aby to pak doma nepoznali:)

              0 0
              •  

                sakra sem chtěl odpovidat na vilika tak nic :)) s jogadorem souhlasim a podepisjuji v plnem rozsahu :)))))

                0 0
                • Jogador  

                  Já vím,já vím:) Pojed v patek zase na tocnou, teda ne zase, ne zese zase na nas vyto…

                  0 0
            • Zdyn  

              Tak hlinikovy slitiny kalit jdou a samozrejme ,ze se i v praxi kali.Stejne,jako se kali napr. horcikovy sitiny a kde co dalsiho.Kaleni znamena ochlazeni nadkritickou rychlosti.U Al slitin samozrejme nejni treba zadnej uhlik a teploty se pohybujou jinde nez u oceli. A oznaceni T6 znamena tepelne zpracovani materialu a ne povrchovou upravu.Starnuti at uz prirozene nebo umele ma na konecne vastnosti Al slitin dost podstatny vliv.

              0 0
    • JMT  

      Nedohodli ste se naaaahodou ze SHAMAN RACING ze budete vyrabet stojany atd…, kdezto oni riditka a sedlovky atd ......?

      0 0
    • vlk  

      skoro každá řidítka dnes mají t6 a předpokládám, že to taky dělají až po zohybu.Co se týká materiálu tak např 7075 a 2014 není až tak obrovský rozdíl.stačí se mrknout na www.bajk.cz/…a/clanek.asp?… .Jinak 7075 t6 vyrábí dnes už taky kde kdo.

      0 0
    • Zdyn  

      Tak je tu par takovejch nejasnejc veci.Predne je dost blbost udavat u riditek pevnost v tahu.Samozrej­me,ze by to slo udelat,ale ma to prakticky nulovou vypovidajici hodnotu.Pevnost v tahu nebo v ohybu je materialova charakteristika a meri se na normalizovanejch vzorcich.To je napr. pro pevnost v tahu tycka z daneho materialu o prumeru nejcasteji 10mm. Jo a pojem vlakna mrizky taky slysim prvne.Krystalicka mrizka materialu je tvorena molekulama a pri tomhle rozliseni tam zadny vlakna poznat nejdou.Al slitiny maji kubickou plosne stredenou mrizku,kdzby to nekoho zajimalo.Ale jinak pri mensim rozliseni se samozrejme o vlaknech mluvi t da.

      0 0
      •  

        jesli muzu k ten vlaknum, maj podelnej smer, a co sem se ucili tak ze obrabeny srouby maji mensi pevnost nez tvareny, protoze u tech obrabenejch se prave narusi ta vlakna materialu a snizi pevnost

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Tady spis bylo naráženo (nebo priráženo?) na slovni spojeni „vlakna mrizky“.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.