Poradíte mi nějakej dobrej bikovej řetěz ? Koukal jsem na bikestore na wipermanna nejsou špatný , máte s ním někdo nějaké zkušenosti ?
Poradíte mi nějakej dobrej bikovej řetěz ? Koukal jsem na bikestore na wipermanna nejsou špatný , máte s ním někdo nějaké zkušenosti ?
Aaaaa tak tohle uz tady dlouho nebylo :) Zkus nejdriv vyhledavani a pak zkus Campu C9.
jezdim ho a spokojen, akorat na marathonu mi jebla rychlospojka, coz me „trosku“ zamrzelo:(
takovej drobnej detail :-)
bylo mi do breku:(
wipermany jsem jezdil.Sram vydrží víc 58 tedy pro Tebe 59 jsou už dobrý i povrchová úprava.Já teď ale kupuji 48-to samé jako 58 akorát není tak kvalitní povrch úprava-cena je u něj poloviční.Stejně po každé vyjí6ce čistím řetěz a mažu.Na zimu ale lepší 58 res 59-ty jsou pro 9 kol.
To jso mezi 38–48–58–68 pouze rozdíly v povrchové úpravě?
já bych neřekl, měl jsem 38,48,58 a 38 mi odešel za cca 800km , zbylé dva tak nastejno 1600 než byly na výměnu, 48 jsem pak dojezdil do cca 5000km než jsem ho škubnul, pak výměna pil a kazety…
Podle me jo. Myslim, ze by to slo najit. Jen tak z hlavy. 48 – standart 58 – oproti 48 poniklovanej vnejsek clanku 68 – oproti 58 poniklovanej i vnitrek clanku
Já jsem se díval na stránky českého dovozce a i domácí stránku sramu a větší rozdíly než jsi psal ty jsem nenašel. Osobně jsem zkoušel PC 38 a ta bylo k ničemu. Po 400 km vytaháná a horší řazení. Teď mám zase IG51, ale už bude nutná výměna, tak rád bych dal ještě sramu šanci.
Jinak jak uz psal vlk. Jestli nejezdis v marastu a retez rychle ojedes tak PC48, jinak PC58. Z devitkovych retezu kupuju PC59 a kdyz nemaj tak PC69. Jinak vydrz PC69 a PC59 je stejna, tj. dle meho jsou to akorat prachy navic.
Jezdím v létě PC 59, výdrž cca 3000 – 3500 km a od podzimu do jara PC 69, výdrž je asi o 500 km vyšší. Ale měním 2 kazety, málo jetou a víc jetou, na které řetěz dojezdím. Měním i převodníky za sjetější, ale neskáče to.
Jinak PC59 má úpravu jen vnějších článků, na léto to stačí. PC69 bude asi i něco tvrdší, vydrží o něco víc. Ale hlavně má celkovou povrchovou úpravu. To se hodí hlavně v zimě na soli, i když se snažím na mokrých solených silnicích nejezdit. Spíš do terénu. Cena PC 59 a 69 je o dost nižší.
Coze az 3500km na bike u PC59?, ja tak 1200-max1500 a leti. No ted jsem koupil 3×PC59 za 250kc/ks(uz neni).B.
Vydrží normálně asi 1500 km, poté měním kazetu za sjetější, měním i prostřední a nejmenší převodník na klikách a ještě kolečka kladky šaltru. Tím najedu ještě jednou tolik, někdy i o něco navíc.
Jen tak pro zajímavost. Teď od podzimu jezdím PC 69, mám na něm asi 1700 km a měrka zapadne na první zoubek. Takže ještě něco vydrží.
Ja sehnal pc59 kolem 300 a v lete mi vydrzela prumerne 1400km. Nepochybuju, ze pc69 je lip zpracovana, ale 2× dyl (nebo o kolik vic stoji) mi rozhodne nikdy nevydrzela. Takze ja jezdim (dokonce i na 8-speed) pc59 – mam jich jeste docela slusnou zasobu :)
PC 59 prumerne 3500–4000 km na biku – silnice/teren, blato nevyhledavam (ale ne vzdy se mu da vyhnout)
jo jo, a sundavas ho i s kazetou a prevodnikama, ne? :-))
Ano opravdu záleží, kde a jak člověk jezdí. Kamarád, který váží 110 kg má crossa, jezdí PC 59 a vydrží snad ještě víc jak mně. Nebo minimálně stejně a to nemění po 1500 km kazetu a převodníky jak já. Ale jezdí hlavně po silnici, terén jen sem tam kousek. Já jezdím dost po silnici, ale hlavně terén, kopce jak kráva, blato neblato. Ale snažím se jezdit víc frekvenčně ne silově.
Ne, tohle je pri vytahani na 132,8 – 132,9, jezdim 3 retezy k jedne kazete, takze se opotrebovavaji postupne (neni problem s nasazenim noveho retezu), v dalsim kole zkusim s jednou kazetou 4 retezy, po tech cca 12000 tis km uz byly zuby na nejvic pouzivanych prevodech opotrebovany, takze novy retez strilel (ale ne prilis, mozna by si sedl), ale pri postupnem opotrebovani retezu by nemel byt problem. Prevodniky menim podle potreby – velka a mala placka zatim cca 20 000 bez vymeny, prostredni placka treti, rozhodne se neda rict, ze by je retez zlikvidoval.
Já jsem se o tom jednou bavil se svým mechanikem a ten říkal, že zaleží, kde se jezdí. Prý kdo jezdí velká stoupání a sjezdy, tak řetěz vytáhne dřív a kdo spíš po rovině, tak za déle.
:-) Hlavně ti DH-čkáři mají tak vytahané řetězy, že aby jim nepadaly, musí si vypomáhat kladkami a tak. :-)
Se moc nesmej. Ono kdybys mohl slapat i tam kde to drnca, tak bys byl taky o neco rychlejsi. Ja mam treba retez vytahany pomerne brzo. Si myslim, ze na to ma vliv jeden prevodnik a krizeni retezu a hlavne silove slapani. Treba pri startu 4X asi (u nekterych jezdcu:) dostava retez poradne zabrat. Mozna ze ne, ale nejaka plynula maratonska jizda to neni :)
Chytil jsi se :-) (čekal jsem, kdo se chopí příležitosti) Ale máš plnou pravdu – u DH, 4X křížení řetězu na pár kilometrech dá zabrat víc, než sto km solidního řazení při maratonu.
No mne paradoxne vydrzel PC69 o neco min nez PC59. Ale maximalne tak 1500 – 1800km.
ne jen ta 48 a 58.58 má navíc ještě rychlo spojku 48 ne.38 je hrozný shit a 68 jsem ještě nezkoušel.
Já používám 48 a spojky kupuju dodatečně za 15–30Kč. Jak kde a jak kdy. Pořád to vyjde levněj jak 58 a výdrž téměř srovnatelná. Jinak 38=katastrofa-s tím souhlasím.
Sem jezdil Wipermanna, tusim 900 a ted ho sundavavam po cca 1200, je vytahanej jako Sram PC 99, je to stejny a drahy. Obe spojky jsou naprosto v pohode.Ted budu davat HG 93 a zkusim na to hodit jedno z tech spojek, pac cisteni je snadnejsi.Zkousel ste to nekdo???
nedoporucuji. dej tam patricny nyt
Mně vydrží řetěz cca 1000km, ale včera jsem poznal chlapíka, který tvrdil, že mu silniční campa řetěz vydrží na biku – horákovi 4000km. Tož to příště prubnu taky.
a ten řetěz kampas silniční-má to rozměry jako 9 nebo 8 na horáka.
říkal 9kovej řetěz na 9kovou kazetu a jde to prý i na 8/8
jestli ho u nás seženu, tak to asi taky prubnu.A jak to řadí nevíš, lépe, hůže.
Vyptával jsem se ho podrobně a z toho co řekl vyplynulo, že je vše ok, že nepoznám změnu ani k horšímu, ani k lepšímu (krom životnosti). Já to nikdy nezkoušel tak nevím. Kdysi se to tady probíralo, závěry si, ale nepamatuji.
Campa je na biku dobrá, jen ji musíš začít na nových pastorcích a plackách (je o nějaký malý fous kratší a zaběhnuté pastorky začne okusovat).
No to říkal taky, že to chce i s novou kazetou, ale o pile neříkal nic. Říkal, že je ta campa od výroby „kratší“ (ne celý řetěz, ale článek jako takový) takže to trvá dýl, než měrka propadne. Jsem si jist, že to tady na foru už někdo tvrdil taky.
Zuby na pile si to užvýkává přece taky, ne ?
To určitě ano, ale měl jsem dojem, že to trvá déle.
Podle kvality (materiálu) placek.
Uz jsem to tady psal mockrat. Campa je opravdu kratsi. Na zachovalejch prevodech s ni vubec nejsou problemy. Me vydrzi kampa skoro 2× tolik co sram PC69. Akorat je potreba menit zetez driv nez je clovek zvyklej, protoze jinak se s novym C9 kazeta nepohodne. Co se razeni tyce radi se s ni minimalne stejne dobre jako se Sramem. Doporucuji to aspon vyzkouset, protoze za ty penize se to vyplati. Momentalne mam na C9 najety 2000km a merka zatim nepropadla ani na prvni zoubek. Je jak novej :)
C9 bych taky rad zkusil – nekdy v lete az budu menit kazetu – neni na nej ale potreba nejaka zvlastni nytovacka? Daji se pouzit treba rychlospojky od Sramu?
Nytovacka staci normalni. Ta spojka od sramu asi pouzit pujde ale vzdycky to mas lepsi snytovat.
Diky, to je dobra zprava.
a co retiazky od Shimana? Stale sa tu spomina Sram a Campa, Shimano je horsie? Alebo pridrahe? (Tiez ma to zaujima :))
Prave ze oboji :)
no jaj mam takyto problem: po niekolko tisic kilometroch (nemam tachometer) mi moje Deore postupne zacalo a) horsie prehadzovat b) nejak viac bzucat pri kazdom prevode inak. V servise mi to nastavili, premerali mi retaz povedali ze je OK ale ziadna zmena. Retaz je Shimano CN-HG53. Moze to byt tym ze by ta retaizka bola predsa len uz vytahana len v servise vhlapik usidil ze este je netreba surne menit tak mi povedal ze OK? Alebo Deore prehadzovacka po dvoch-troch sezonach prioste zacne trosklu blbnut? Odhadujem 2000km/sezona…
To muze byt cimkoliv. Mam vyzkousene ze novej retez radi rychleji nez vythanej. Kriva patka, nebo vule v prehazce maji vliv na presnost razeni. No a na lehkost razeni ma zase vliv cistota a stav bowdenu a lanek.
takze zaver, vymenit retaz (necham sa nahovorit na Sram alebo Campu) a bowdeny. Patka je opticky ok, a ako zistim ci mam „vuli v prehazce“ a co ztym?
Vuli v prehazce zjistis jednoduse tak ze ze zahybes voditkem na prehazce a hned uvidis jak moc velka vule tam je. Vyresi to bohuzel az nova prehazka.
jo deore přehazka se vyviklá hodně rychle, když si dáváš rychle kamenitý a kořenovitý sjezdy, tak klidně za 2–3tkm.
tj. souhlas. Daleko vyhodnejsi je na sjezd si koupit za ty penize silnicni. Ale to je pro vas asi rada k pr.. k praci nepouzitelna. Ne ze by to neslo, ale krosari jsou dost konzervy :)
nějakej nerezovej Conex, nebo Wipermann nebo co to vlastně je. Trochu dražší, ale 2500 km na MTB přežil bez úhony /změřeno/. Možná vydrží 2× tolik, což jsou v podstatě 4 norm. řetězy.
Chtěl bych se Vás zeptat, jestli se vyplatí střídat dva řetězy. Mám na mysli, to že jeden sundám řetěz, nechám odmočit v petroleji, vyčistím a mezi tím budu jezdit s druhým. Praktikujete to tak někdo?