• Maka123

    Zdravím, mám od podzimu trekové kolo cca 1100km. Při 900 km KO řetěz Kmc 10. Prodavač mi znovu doporučil Kmc. 200km a už mi zapadl do prvního zubu měrky. Jaký řetěz aby vydržel, nebo se s tím smířit?

    0 0
    • BLACK1E  

      200 km? To jsi jel celou dobu do 30% kopce ne?Za mě ti můžu doporučit sram 1110. Od doby co vyšel ho vozim na všech kolech (10 i 11 rychlostí) a vzhledem k ceně jsem maximálně spokojenej. Navíc přijde se spojkou.

      Bajk: 800km, Silnice: 9000km a měrka ještě nezapadla.

      0 0
    • petyn  

      Napiš jaký máš přesně KMC řetěz. Já mám KMC X 10 SL Gold a najel jsem na něm 2000 v poho. Na MTB.

      0 0
    • honzzaq  

      Já měním řetězy po 1000 km, schovávám si je, a když dojedu pátý, dám na každým ještě jednou 1000. Pak už je to stejně na nový převody a nebo jde kolo z domu… Řekl bych, že pětkový shimano nebo sram úsplně stačí, vyšší řady beru, když jsou v akci. Jinak diskusí na toto téma je tu mraky.

      1 0
      • hodny soused  

        +1 taky jedu takhle 5 řetězů, jen to nemám co 1000km ale po druhým zubu že čtyř na měrce dávám jiný řetěz. Někdy najdu 1000, někdy i 1600km.

        1 0
    • Maka123  

      Kmc x10, vážím 125kg.

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Výdrž záleží na hodně věcech, od způsobu jízdy až po údržbu, takže zatímco někteří tady na řetěz najedou 2000km, jiní ho umrtví během cca 1000km.

      0 0
    • Maka123  

      Snažím se šlapat 60–70min. Jsem uchyl na čistotu, takže řetěz čistím a mažu velmi často. Potřebuji schodit, tak vyhledavam kopce.

      0 0
      • petyn  

        Tak to rveš dost silou. To potom jo.

        0 0
        • Maka123  

          Kolik tedy šlapat?

          0 0
          • novas752  

            Většina lidí šlape průměrně něco mezi 80–90rpm.

            1 0
          • petyn  

            Do kopců kolem 80, ale jak píše Black časem to půjde samo. Každému vyhovuje jiná kadence. Hlavní je, že jezdíš.

            0 0
            • Maka123  

              Přestal jsem kouřit a přibral. Jezdím téměř každý den cca hodinu.

              0 0
              • petyn  

                Jj to znám. Vážil jsem 135 kg a během 7 měsíců jsem se dostal na 100 kg a už 2 rok si to držím. Kolo mně brutálně chytlo, ale ještě k tomu doma cvičím střed těla a ruce. Fandím Ti ať se dostaneš na požadovanou váhu.

                0 0
        • BLACK1E  

          Myslím, že na 125kg je 70 dost. Postupem času se bude frekvence a technika šlapání sama zvyšovat. Taky tomu pomáhaj spd.

          0 0
    • Maka123  

      Jen jsem potřeboval poradit, buď lepší řetěz, nebo levnější a měnit častěji.

      0 0
      • BLACK1E  

        Lepší moc nemá smysl.. ikdyž pokud jsi zarytej leštič řetězu, tak by ti nějakej drahej mohl vydržet dýl. Jinak kolotoč 3–5 sram 1110 zabaví na dvě sezony i služnýho požírače kilometrů a bude to za cca 1200kč,

        1 0
      • platypus  

        To s tím právě souvisí, při kadenci 60–70 se tak ňáko automaticky dává Spodní část kazety, tedy těžší převody a to není dobrý jak pro řetěz, ani pro kazetu,ani pro úpony kolem kolen, ani pro další rozvoj. Pro představu jezdím převod 50 19 rovina asfalt.

        0 0
        • novas752  

          Tak ale i s 50–19 se dá točit 60rpm. :)

          0 0
        • Maka123  

          Tak že šlapat rychleji? 70–80? Jsem kus chlapa 2m.

          0 0
          • platypus  

            Jojo, můžu jenom doporučit, k tomu dávat vhodný převod, aby tepy nelezly nahoru jako zběsilý, každýmu tenhle v uvozovkách tréninkový přístup nemusí vyhovovat, já jsem začal takhle jezdit protože mě z kola chytly právě ty kolena.

            0 0
            • platypus  

              Ještě… Ono totiž trvá než si nohy zvyknou, tak je pohodlnější jezdit tak jak jezdíš teď ale jestli se chceš posunout je lepší se naučit točit těch 80 otáček, na tom se dá stavět a posunout někam dál.

              0 0
              • Maka123  

                Po koupi treter jsem na průměru 80 za min. Stačí to, nebo šlapat ještě rychleji?

                0 0
                • platypus  

                  Stačí, podle toho jak se cítíš tak postupně přidávej čas, já najížděl klasické objemy tak max do tří a půl hodin, na jaře první dva tři roky ježdění na kole a řekl bych že jako odrazový můstek dobrý, jde o to jenom to dostat do těla.

                  0 0
                  • Maka123  

                    Jezdím hodinu denně, za tu hodinu najezdím víc a víc km. Tak tedy přidávat čas a kadenci nechat 80min.?

                    0 0
                    • platypus  

                      Když to řeknu s nadsázkou: zrychlovat si můžeš dovolit až budeš mít něco odjetý v základní vytrvalost, to co popisuješ že se zrychluješ během té hodiny je fajn pocit ale až se vystřílíš co pak? Fakt si o tom něco přečti, můžu doporučit knížku Trénujeme cyklistiku od p.Vojtěchovského a tady v historii je toho taky dost, McBlacky, Rychlej turista, Beeda atd.

                      0 0
                  • platypus  

                    Ještě jedna podstatná věc, já se učil jezdit na silničce, na trekingovým kole si to nedokážu představit.

                    0 0
                    • Maka123  

                      V první řadě mi jde o to hlavně zhubnout.

                      0 0
                      • platypus  

                        Aha, chce to na tom kole valit určitou intenzitu, osobně si myslím že dát stovku za čtyři hodiny, sólo, třikrát do týdne, tři týdny po sobě tak úspěch je zaručen, jenže k tomu vede cesta jen přes tu vytrvalost, to co jezdíš teď jsem kdysi jezdil taky, ne abych zhubnul spíš endorfin a tak, nikam to nevedlo v mým případě.

                        1 0
                        • Maka123  

                          Mě ty kila dolů pěkně letí. Jedu na 65%tep frekvence. Takže prodlužovat vyjížďky? Jenom mám problém se zadkem, po hodině už bolí(koupil jsem si wtb Vigo).

                          0 0
                          • platypus  

                            To je dobře, s tím prodlužováním můžeš klidně počkat až se oteplí, ať zůstaneš při chuti na to kolo, to musíš vědět ty sám, no s tím problémem, můžu tě ujistit že jezdím teď devátým rokem a furt se vynořujou ňáký problémy, a něco se zas vyřeší, je to furt dokola :-)

                            0 0
                        • novas752  

                          Intenzitou se rozhodně moc nehubne. Tuk tělo spaluje jen při vytrvaloatnim tempu což znamená pohodlné tempo aspoň 2h.

                          0 0
                          • platypus  

                            Nebyl bych si tak jistej… Dneska jsem to motal asi hoďku na 46×19, takový nemastný neslaný to bylo, tak jsem zařadil vyšší rychlostní stupeň, tělo se probudilo a řekl bych že aji ty tuky se daly do pohybu

                            0 0
                            • novas752  

                              A to si poznal jak že se daly tuky do pohybu?

                              Metabolismus těžko okecáš, jakmile překročíš vydávanym výkonem aerobní práh, tělo tuk přestane spalovat a pojede jen na sacharidy. Ostatně se to dá přečíst na těch stránkách mudr. Vojtěchovského.

                              Tělo spaluje tuk nejvíce přibližně při 65% max. tepové frekvence. Bez tepáku se to dá odhadnout tak že člověk jede svižně ale aniž by se zadýchal, tempem které by vydržel několik hodin, nejlíp se to praktikuje v rovinatém terénu.

                              1 0
                              • platypus  

                                Jo, to beru. v tomdle je právě rozdíl mezi prvním a x-tým rokem ježdění, jak je nęco naježděný můžeš si během „švihu“ dávat různé vsuvky svižnější jízdy a tělo se z toho v klidu otřepe, nezávodíme tudíž se nemusíme striktně držet nějaké šablony.

                                0 0
                                • novas752  

                                  Jo to samozřejmě jo, ale když ho posadíš na silničku, utaví se v orvnim kopci. Navíc asi nadváha + český silnice a omezení jen na asfalt…

                                  Mtb hardtail s dobře nastavenym v pláštích je největší univerzál.

                                  0 0
                                  • platypus  

                                    Proto tvrdím že roviny jsou na silničce základ, to teda není z mojí hlavy…

                                    0 0
                          • tydytek  

                            jsem nedávno koukal na video od GCN, kde vysvětlujou jaká je toto blbost a mýtus :)

                            0 0
                    • novas752  

                      Zhubnout se dá i na skládačce.

                      1 0
                      • platypus  

                        Lepší je to na silničce, spíš si ohlídáš ty věci jako tepy a kadence nebo watty.

                        0 0
                        • novas752  

                          Spíš na asfaltu než na silničnim kole, na kole to podle mě téměř nezávisí, když bych si vzal na enduro tepák, tep si uhlídám stejně jako na sioničce, akorát pojedu pomaleji. A hlavně vyzbrojit začátečníka těžkýma silničníma převodama = konec v prvnim kopci. Nejlíp proto vychází lehce zpřevodované horské kolo, které umožní i poměrně velký kopec absolvovat v přiměřeném tempu bez (příliš velkého) překročení aerobního prahu.

                          2 0
                          • platypus  

                            No je to jak píšeš, mně zas spíš nadchla ta silnice než horský kolo

                            0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                    • Maka123  

                      Co je špatně na trekovém kole? Tak že zhubnout na 100kg a koupit silniční kolo? Zatím mě to baví -jezdím denně za každého počasí.

                      0 0
                      • novas752  

                        Nic, na rekrační ježdění po silnicích a lepších cestách jsou stavěný. Jsou sice trochu těžší a nejsou tolik univerzální jako mtb hardtaily, ale to tě z hlediska hubnutí nijak neomezuje.

                        Ale můžeš si na jarních testovacích akcích různá kola (silničky, moderní gravelbiky, nebo mtb hardtaily a celoodpružený mtb) vyzkoušet, ať získáš přehled jaké jsou možnosti.

                        1 0
                      • platypus  

                        Trekové kolo na rozjetí dobrý, ten správný zápal je tam taky takže taky dobrý, silnička je přirozenej další level ale když už na tu silničku někdo sedne měl by něco vědět o kadenci, tepech, vytrvalosti jinak je ten potenciál silničky o ničem, když to takhle na drzo řeknu.

                        0 0
                        • platypus  

                          Myšleno obecně, nebrat osobně, prosím!

                          0 0
                          • Maka123  

                            Kolo mi váží 12.5kg na 120kg živé váhy. Na tu silničku myslím – terén mě neláká a jezdit na Mtb po silnici? Potkávám dost cyklistů a jenom malé procento jezdí po silnici na a Mtb. Počkal bych jak mě to chytne,nebo ne. Kontrolní otázka, co stojí slušná silnička? Ještě s tím mým ježděním, kolik mám jezdit denně? Chci jezdit denně, dnes jsem si 15 min. přidal.

                            0 0
                            • novas752  

                              No záleží co myslíš pod pojmem slušná silnička. :) Takovej rozumnej základní model, hliník rám s karbon vidlí a možná i sedlovkou + řazení Tiagra se pohybuje okolo 25 000. To samý s uhlíkovym rámem cca o 10 víc.

                              Teď jsou aktuálnim trendem kotoučový brzdy, to je zase něco navíc, lepší sada 105 nebo Ultegra, lepší, lehčí tužší kola, pak lepší rámy z lepšího karbonu a už to hravě leze přes 100. :)

                              Záleží jakej máš rozpočet, ale i na tom kole za 25–30 se dá vklidu jezdit.

                              Akorát se musí věnovat pozornost výběru padnoucí geometrie, je to citlivější než trekový kola nebo mtb. A taky převody, nejlehčí co se na silničkách vyskytujou jsou 34–50 kliky a kazeta 11–32 nebo 34. A i to dá v kopcích docela zabrat.

                              Nejlíp uděláš když objedeš testovací akce, víkendy atd. a nějaký vyzkoušíš.

                              Když je pěkná silnice, tak je to docela návykový. :)

                              1 0
                              • lunochod  

                                Když je pěkná silnice, tak je to docela návykový. :)

                                A to je právě ten problém, kolem Prahy je pěknejch cest minimum…

                                0 0
                                • Maka123  

                                  Bydlím v Ltm, rovina a slušné silnice. Tak cca. 60–70t. slušné kolo? A nebo jezdit na Mtb?

                                  0 0
                                • novas752  

                                  Ale dá se, minimálně jihozápadní okolí – Český kras, okolí Brd, Křivoklátsko má silnice většinou celkem slušný. Samozřejmě některý úseky jsou tankodrom, volnej štěrk v zatáčkách, vysypaný krajnice, ale je tu i dost pěknejch. Navíc tady na jihozápadě je podezřele malej provoz, většina aut je na několika hlavních tazích, kterým se většinou dá hravě vyhnout.

                                  A kdyby to netačilo, možností je gravelbike (pro MAka123: Silnička na trochu tlustších pláštích okolo 35mm) a tlustší pláště = nižší tlak a nižší tlak = pohodlí. Navíc s graveama se bezproblému dá vyjet mimo asfalt na polní a lesní cesty, kterých máme taky plno. Akorát jsou teď v trendu, takže jsou o něco dražší.

                                  Já mám teď kromě mtb bazarovou karbon silničku na 28mm pláštích, ale do budoucna plánuju právě gravelbike, jeden pár lehkých kol s 25mm pláštěma na asfalt a takový ty rychlý jízdy v bližšim okolí, druhý pár odolnějších kol s tlustšíma pláštěma víc do terénu na delší průzkumný vyjížďky s tim, že nebude problém vyjet na nějaký zajímavý místo když už jedu kolem. To je s normální silničkou trochu limitující.

                                  0 0
                            • platypus  

                              Kolik jezdit denně – todle se nedá odpovědět, já měl nohy utahaný, musel jsem dávat pauzy, den, dva, v létě třeba tři dny, kolikrát když jsem viděl co kluci jezdí ty štreky a průměrky tak pro mě sci-fi, prostě vytrvalost na rozdávání asi někdo má, jinej ne tolik, podle toho se zařídit, nic neuteče. Techniku jsem nikdy neřešil.

                              0 0
                              • Maka123  

                                Já si pauzu nedávám, jezdím denně. Jenom ten zadek mě bolí dřív než nohy.

                                0 0
                                • novas752  

                                  Dávej. přetrénování, vyhoření, dlouhodobá únava apod. by tě pak vyřadila na mnohem delší dobu.

                                  1 0
                                • mrazik62  

                                  Nechal sis změřit šířku sedacích kostí? Podle toho si vyber sedlo. Záleží na materiálu i na tvaru a šířce sedla.

                                  Pokud jezdíš denně a používáš plinu (cyklokalhoty), tak si zadek na správném sedle musí zvyknout a několik hodin šlapání bez problémů.

                                  Jo a ta regenerace je moc důležitá – některý den vynechej a dej si saunu, masáž, …

                                  1 0
                            • novas752  

                              Denně jezdit je blbost. tělo se zlepšuje až při regeneraci, trénink je jen podnět abys tělo pošťouchl ke zlepšení.

                              Dlouhodobě bys měl jezdit max 5, někdy 6× za týden. A čim náročnější vyjížďky, tim víc času pro regeneraci.

                              O tréninku tady je spousta inforamcí, nejdřív si musíš vybudovat vytrvalost (čimž zároveň hubneš) abys byl schopnej jet třeba 3 hodiny a víc v kuse svižnym tempem a až na tom stavět nějaké cílené zlepšování rychlosti a jízdy do kopce ve vyšších zátěžích.

                              0 0
                              • Maka123  

                                Spím 7.5hodin denně. Ta hodina denně mi přišla pro mě akorát – takhle jezdím od září. Druhý den jsem v pohodě, žádná únava spíše naopak. Opravdu mi to kolo dělá dobře. Lepší jezdit více, ale méně často?

                                0 0
                                • novas752  

                                  Jo je. Hodinou denně vytrvalost nikam dál nerozvineš a za hodinu máš malý akční rádius (kam dojedeš a zase se vrátíš) tak 10–15km od místa výjezdu maximálně, takže nikam nedojedeš.

                                  Místo 1h každý den bych si teď dal třeba 3×2h, 2×1h, a jednou za pár týdnů přidávat do týdne hodinu až se postupně vyjezdíš na 4–5h dlouhý vyjížďky.. Zásadní je přidávat čas pozvolna a kombinovat to vhodně s odpočinkem minimálně ten 1, radši 2 dny v týdnu.

                                  Dojedeš dál, objevíš nový místa, časem nebude problém 50, 80, 100, 120km…

                                  Na jaře až se oteplí zapojíš do vyjížďěk kopce.

                                  Jo a budeš potřebovat vhodnější sedlo. Ono se sice zadek časem trochu osedí, ale když tě zadek bolí za hodinu tak to asi neni moc vhodný model.

                                  1 0
                            • petyn  

                              Jak tady už někdo psal, dávej bacha ať se nepřetrénuješ a na sezónu budeš v pr..li. Všeho s mírou a hlavně aby ty jsi se cítil v pohodě. Jezdi v klidu v aerobní zóně a najížděj objemy a v dubnu to začni prokládat nějakejma kopcema nebo krátkejma sprintama.

                              0 0
                        • novas752  
                          1. Pro někoho je další lvl silnička, pro někoho mtb.
                          2. I na silničce se dá jezdit stylem „neřešim nic, prostě jezdim“ ;)
                          1 0
                    • Maka123  

                      Dnes jsem se byl na silničku zeptat a mám schodit na 100kg a pak si jí koupit. Na trekové kolo si mám dát užší pláště a jezdit a jezdit. Jestli mi to vydrží pak koupit silničku. Manželka dala souhlas. Jaké pláště si mám koupit? Teď ještě řeším sedlo,

                      Specialized Romin Evo Comp Gel

                      0 0
                      • platypus  

                        Když se ještě hledáš a nevíš jaký sedlo přesně chceš spíš bych hledal v nižších cenových relacích, sedla od dvou do pěti stovek taky dokážou posloužit, zkus s dírou, bez díry, ty tvrdý lehký sedla se vozej s cyklovložkou, tam je to nutnost, pak máš kompromis že sedlo je slabě vypolstrovaný, pak sedla extrapohodlný, ty gelový, na tom sedělo super, ale po třech hodinách z toho zapařenou řiť. Taky ještě záleží jestli posed je jak má být, já třeba na fitness dal špičku zoubek nahoru protože váha těla šla na ruky, zápěstí. No je to boj a chce to zkoušet.

                        0 0
                      • MartyM  

                        jak už tady padlo, změř si sedací kosti pro správnou volbu šíře sedla. Tvar už je pak čistě individuální a je třeba zkoušet. Samozřejmě nezatracovat nové sedlo po jedné nebo dvou vyjížďkách. Ale pokud na původním jezdíš od září každý den a po hodině je problém ze zadkem, tak je jasné, že je na pytel pro tebe! :-) Taky jsem po nějakém hledání skončil u romin evo, byť to bylo moje první sedlo s dírou tak mě strašně tlačilo na hrazdě při vodorovném nastavení. Trošku jsem polaboroval se sklonem a jezdím ho necelý 1cm špičkou dolů oproti váze a jsem max. spokojen, postupně jsem ho pořídil na všechna kola. V mém případě šíře 143mm, ale měl jsem chvíli ze srandy i 155mm, ale to bylo lehce cítit v oblasti třísel že je nepatrně širší, prdeli jinak nevadila ani tato šířka. Chce to zkusit, u Specialized máš většinou výhodu, že je mají běžně na půjčení v concept store.

                        0 0
                        • novas752  

                          Nejen u Specialized. Fizik, Selle Italia atd. maj taky testovací sedla. Jsou to sice dražší modely ale z jejich tvaru se jde inspirovat pro výběr.

                          0 0
                        • Maka123  

                          Dnes jsem si dojel do Velo centrum nechat změřit zadek – 155mm a vzal jsem si Avatar(podíval jsem se na silničky-mám ještě zhubnout). Na předešlém sedle 1600km a po hodině jsem poposedával. Když jsem jezdil tu mojí hodinu, tak mi to nepřišlo, ale po hodině a půl katastrofa.

                          0 0
                          • michomin  

                            S těmi sedly je to u těžších lidí potíž. Čím jsi těžší, tím větší váha tlačí na sedací kosti prdelní a tím víc to bolí. Otázka tedy zní, jestli se pro pořádné chlapy dá najít pohodlné sedlo na dlouhé vyjížďky.

                            0 0
                            • Maka123  

                              Teď jsem dorazil z dvouhodinové vámi doporučované jízdy a nic mě nebolí. Dal jsem si dolů řídítka o dost – k vůli sedlu a líp se jede.

                              1 0
                          • jIrI___  

                            Vážím kolem stovečky a 155 mm Avatar mi sedí pěkně. Předtím jsem jezdil Ergon SM3-L a taky to nebylo úplně marné, ale ten Avatar je o chlup pohodlnější. Třeba na Phenom jsem po hodině

                            jízdy proklínal :)

                            0 0
                    • Maka123  

                      Chtěl bych si na jaře koupit pláště www.kupkolo.cz/…vlar_z97635/, popř. jakou velikost a jestli mi půjdou na mé kolo?

                      0 0
          • BLACK1E  

            Uplně bych se k tomu nenutil. Spíš aby to bylo pohodlný a nebylo to méně jak 65. Nevim jaký máš s cyklistikou zkušenosti, ale cyklistu jde podle posedu a šlapání poznat na první pohled – prostě chvíli trvá než tělu ten pohyb přijde přirozenější. Používáš nášlapy?

            1 0
            • Maka123  

              Ne, mám 13 chodidla.

              0 0
              • Roxteedy  

                A co ti v tom brani? Tretry tyhle velikosti jsou

                0 0
                • Maka123  

                  Takže koupit tretry a jezdit s nimi? Je to velký rozdíl? Je ještě něco co bych měl vědět? Koupil jsem si kolo po 20letech.

                  0 0
                  • Roxteedy  

                    Na silnici ohromny rozdil. V terenu taky, ale nesmis si rozbit tlamu :)

                    Na silnici mam jedine s naslapama. Do terenu oboustranny pedaly – muzu tak i tak. Botam je to jedno, ikdyz na nich mas kufry.

                    Taky jsem se tomu branil. Ale borec co.mi delal kolo mi to dal na tejden vyzkouset, ze to kdyztak predelame. A uz jsem se toho nechtel vzdat :)

                    Boty nejsou drahy. Ja mam letni z lidlu za 499 a max spokojenost. Ale velikost tusim max 46. Zimni force, tam mam velikost 48 a taky super.

                    Najezdim cca 5k/rok. Takze uplne rekreacni jezdec taky nejsem

                    1 0
                    • Maka123  

                      Kluci jaký tretry si koupit? A pedály? Rád bych v nich i chodil, jestli to jde.

                      0 0
                      • nomecz  

                        Turisticky shimana otestuj a uvidis pedaly k nim shimano M520 a mas vystarano

                        0 0
                        • Maka123  

                          Tak je koupím, to zas žena bude nadávat. Ještě co ten řetěz? Ten původní Kmc x10, byl na kole z fabriky, vydržel 900km a ten nový Kmc x10 Koloshop.cz nevydrží ani půlku! Tedy nějaký obyčejný SRAM a nebo Shimano, nějak mě to přitahuje k Shimanu. Dnes jsem byl na kole a snažil jsem se šlapat přes 70ot. min. a docela mi to šlo, musím se koukat na tachometr a podřazovat.

                          0 0
                          • michomin  

                            Mako, ty chceš shodit a vyhledáváš kopce, do kterých do toho dupeš. Vyletí ti tep, likviduješ řetězy. Obojí je špatně. Na hubnutí potřebuješ tep cca 60% maximálního tepu. Kup si pulsmetr a jezdi podle něj. Začneš hubnout a ušetříš na řetězech.

                            1 0
                            • Maka123  

                              Snažím se na kole zpotit. Taky špatně?

                              0 0
                              • novas752  

                                Špatně. :) Potem tuk nevypotíš, v potu skoro žádnej neni. Tuk se dá jedině spálit a protože spalování tuku neni tak řekněme účinný jako cukru, tělo ve vyšší zátěži přepne na spalování cukru (tim si vycucneš cukr z krve a dostaneš hroznej hlad). Jestli chceš spalovat tuk, musíš jezdit dlouhé (aspoň hodinu a půl, nejlépe 2–4) vyjížďky ale klidným „vytrvalostním“ tempem, abys to celý byl schopen odjet konstantnim tempem a nepopravilo tě to na 2 dny. :) A nebo si koupit ten tepák, naměřit si maximum a jezdit těch 60–65% maxima.

                                Tady máš k tomu pěkné čtení.

                                0 0
                              • platypus  

                                Dobrý je ta pravidelnost, jezdit pokaždé hodinový šrot už ne, tělo se potom učí jezdit na cukry což je okamžitý a vydatný zdroj energie jenže objedeš dvacet kiláků v kopcovitým a co dál? Do dalšího kopce se už nebude chtít, proto cyklisti se snaží učit jezdit na tuky jako zdroj energie, jmenuje se to základní dlouhodobá vytrvalost, točíš klikama 80 a tepově se pohybuješ v doporučeném pásmu, tělo se pravidelným ježděním učí jak z toho ven :-) a přizpůsobuje se požadavkům, když mu dáš ty správné podněty.

                                1 0
                              • nomecz  

                                Jo jo na hubnuti sou bohuzel nejlepsi dlouhe jizdy v nizke intenzite, ten retez viz muj prizpevek nahore nejlevnejsi sram a spokojenost. Oproti shimanoXT retezu o 1/3 delsi najezd, cena polovicni a vaha stejna

                                2 0
                            • Maka123  

                              Pulsmetr? Jaký?

                              0 0
                              • novas752  

                                Zalezi kolik chces investovat a jakym zpusobem merit. Nekomh staci chytry naramek/hodinky, jini vyuzivaji hrudni pas se zobrazenim na hodinkach nebo tachometru/na­vigaci. Vsechno ma sve pro a proti. Pod heslama pulsmetr, tepak, meric tepu atd tu urcite najdes co hledas.

                                1 0
                                • Maka123  

                                  Já nevím, stačí do chytrého telefonu?

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    Pokud vozíš telefon na řídítkách, bezproblému. Stačí vybrat aplikaci (většinou zadarmo) a nějakej kompatibilní bluetooth hrudní pás.

                                    0 0
                        • Maka123  

                          Tak tretry koupeny, shimano vel. 51=13uk.

                          1 0
                  • Buggi  

                    Jednou zacvakneš espédéčka a na platformách už si nezajezdíš. Taky jsem se tomu bránil, pak jednou zkusil a láska na celý život. Beze srandy.

                    1 0
                • Maka123  

                  Koukal jsem po tretrách, našel jsem že Shimano dělá do velikosti 52

                  0 0
                • Maka123  

                  Koukal jsem po tretrách a Shimano dělá do velikosti. 52. Mám chodidlo 32cm což je podle nich 51. Chtěl bych si je zkusit, ale všude je mají na objednávku. Nebo jinou značku treter?

                  0 0
                  • novas752  

                    Nemusi byt pouze Shimano, klidne Specialized, Giro, Northwave, Sidi (i kdyz ty jsou docela uzke) atd.

                    0 0
                    • Maka123  

                      Na podzim jsem si musel trekové boty objednat z Francie, u nás nikde nemají.

                      0 0
                      • vili  

                        Nevím co myslíš tím trekové boty, ale pokud máš na myslíš pohorky, tak saltic granit např. dělají až do sloních velikostí…sám mám 320 mm.

                        0 0
                        • Maka123  

                          Léta si kupuji Columbia vel. 15 v Praze a letos měli jenom do 14. Větší nedovezli. Nevíte kde vyzkoušet ty tretry, ať to nemusím objednávat přes net?

                          0 0
              • michomin  

                Mám tretry Specialized vel. 49 a žádné omezení se nekoná.

                0 0
    • Roxteedy  

      Super! O retezech tady jeste poradny vlakno neni :)

      0 0
    • lunochod  

      kmc x 10 měním co 2000km

      0 0
    • Roxteedy  

      Tak abych taky prispel:

      HG54, kupuju za 299 a menim hned jak merka proleze. Spis drive, nez pozdeji. To byva 1800–2000 km. Mazu 1× tydne proleju WDckem (nekamenujte, vyzkousel jsem kde co a tohle mi fakt vyhovuje).

      Vepredu mam 3pilu max 50, vzadu 11–36. Kadence spise gramofonni styl :) asfalt, max polnacky.

      1 0
      • Maka123  

        Tak jsem zkusil Shimano HG 54 za 299 a překvapivě vydržel 1600km. Tak nevím jestli jsem se naučil jezdit, nebo Kmc stál za prd. 

        0 0
    • doubeq  

      Sram 1051 jak na silnici, tak na bajku a na silnici mrtě, ani navim kolik tisic a na bajku 1000+. Výměna u 3 stupně měrky nejdéle. Očista v ultrazvuku a průmyslovým saponátu a pokapat takovou vodičkou s keramikou od finishlinu, mám ji asi 5 let a furt nechce dojít :-D

      1 0
      • dan001  

        Sram 1051 jsem měl a teď se k němu nejspíš budu vracet.

        0 0
      • michomin  

        No jestli jsi na tom řetězu ujel mrtě, tedy skoro nic, tak ani snad nemá smysl o tom šmejdu mluvit.

        0 0
        • doubeq  

          Díky příspěvkům jako tenhle se vlákno prodlužuje na zbytečně dlouhý hovno…víc k tomu psát nebudu.

          0 0
    • milan.v  

      Už to tu bylo, ale jeden malý tip – pro příznivce KMC –

      mají je v Decathlonu pod svou značkou a někdo psal, že za dobrou cenu. ;o)

      0 0
    • jIrI___  

      Není to nic neobvyklého, taky mi řetěz vydrží 800–1000 km nehledě na značku a cenu. Jediná výjimka je jen C10 od Campy, ta mi dala kolem 1600 km.

      0 0
    • blackboy007  

      KMC X10.93 mě vydržel na MTB 2300 Km a SRAM PC 1091R 2500 Km samozřejmě pravidelně čistím a mažu řetěz oba řetězy jsem měnil kdy měrka opotřebení ukázala 0,75

      0 0
      • Maka123  

        Tak Kmc X10 po 300km KO. Jak to že ten samý řetěz, který byl na kole z výroby vydržel 900km?

        0 0
        • Roxteedy  

          Ojeta kazeta? Jiny tereny, jiny pocasi (300km i ja kolikrat udelam za tejden), jiny bahynko… to se ptej sam sebe.

          Pokud stejny, tak bych zkusil vizuelne porovnat se starym (pokud mas) esi zjistis.naky rozdily.

          Ja pouzivam nejlevnejsi jebku HG54 a cca furt stejny do 2.000km. Prevazne asfalt, bahno nikdy.

          0 0
    • Maka123  

      Kazeta 1200km,nejzdím v blátě a čistím a mažu pravidelně. Jenom mě to překvapilo.

      0 0
      • lunochod  

        To by mě zajímalo jak se dá ojet kazeta po 1200km :-)

        0 0
        • odik  

          Vytahaným řetězem??? :-)

          0 0
          • Maka123  

            Na kazetě je druhý řetěz. Kazeta má najeto 1200km a vypadá jako nová. Ten druhý řetěz měl být to samé co první, ale vydržel třetinu.

            0 0
            • odik  

              Jo už tady několikrát proběhlo, se podaří koupit novej řetěz a už z výroby je na střední měrce, takže to si může bejt ten případ.

              0 0
    • Maka123  

      Zkusím jinou značku, v pondělí jedu do Kupkolo pro tretry, tak uvidím co mi doporučí.

      0 0
      • ememem1  

        mas to viac menej jedno, nijaky zasadny rozdiel tam nebude,kludne kupuj to najlacnejsie a zmier sa s tym, ze pri tvojich kilach a silovom nizkofrekvencnom jazdeni na lahkych prevodoch ak das 1000 km budes rad. skor to bude pod.

        0 0
        • Maka123  

          Snažím se 75 až 80. Spíš ta váha.

          0 0
        • Maka123  

          Co zkusit dát řetěz 10 rychlostní na elekrokolo? Jinak jsem porovnával oba řetězy Kmc X10 a ten z výroby má označení xsp a mezi nýty má Z.

          0 0
    • Sodoma  

      Servus, jsem taky z Litoměřic. Jezdíme s kámošem silnici, váhově jsme na tom skoro stejně – na jaře zase vyrazíme. Kdybys měl zájem se občas projet společně, tak se ozvi přes SZ :-)

      0 0
    • Bart.S  

      Ahoj. Mám problém po výměně řetězu. Na kole mám jednoplactu s 12 převodníky 11–51 zubů a Shimano SLX M7100. Kliky Prowheel claw 34z CNC NW. Původně jsem na kole měl řetěz SRAM PC1130. Vše fungovalo OK, ale už chtěl vymenit. Nyní jsme ho vyměnil za Shimano CN SLX7100 12 sp. . Dodržel jsem stejnou délku a nyní se mi řetěz v místě spojky při šlapání pověsí na zubech, pouze na přední placce. Při protočení zpět je na tom zubů řetěz jako zaseknutý. Jinak chodí dobře. Neumíte pomocí? Děkuji

      0 0
      • Markony  

        Myslím si že je po smrtí převodník vyměnit .

        0 1
      • Johny.Merida  

        Myslím si, že řetěz 12s by k sobě potřeboval převodník Shimano 12s…já tedy vozim oval Absoluteblack 12s s řetězem Shimano 12s a problém nemám

        0 0
      • petyn  

        Zkus tam dát Sram spojku, ale mám obavu, že ten převodník neveme Sh řetěz. Je jinak profilovaný než Sram. Proto dělají Sram převodníky a Sh převodníky.

        2 0
      • Slam09  

        Dej tam Sram spojku jak už se tu píše a bude to fungovat. Shimano spojky bývají užší..

        0 0
        • Bart.S  

          Děkuji. Stačilo tam dát původní SRAM spojku a funguje to perfektně… I na Shimano řetězu… 

          2 0
    • Dan205  

      Řetěz KMC Z9. Změřený po 500 km, merka zapadla jak po másle. Další stejný řetěz taky víc než 500 nedal.

      0 0
      • Cavendish  

        Z9 je taky to nejvíc obyčejný máslo, co jde koupit. Musíš koupit aspoň sérii X

        0 0
        • Dan205  

          Jj to už jsem zjistil. Přešel jsem na Shimano hg93 a s tím jsem spokojený.

          0 0
    • Gwaihir  

      Mám na řetězu najeto něco přes 1000km. Trochu mi rezne, ale t o je tím, že jsem ho po návštěvě Chorvatska asi pořádně neocistil. Mám kolo ve sklepě, ale ostatní kola nemají rezivé řetězy, tak to možná bude tím. Každopádně v kolofixu u výstaviště mi borci řekli, že je řetěz na výměnu. Mám blbou měrku nebo to s ní jen neumím?

      0 0
      • Markony  

        Měrka otázka do loterie, šuplera tam je to jistota . I když vidím ten řetěz tak bych ho taky vyměnil.

        1 0
      • Breakpain  

        Jestli prevody 1×, tak tam se meni pri opotrebeni 50%, coz je mozna na druhem zubu u teto merky? Coz vizuelne asi sedi …

        Ale chce to ozkouset, srovnat se suplerou, kdy je na vymenu a jak ta merka zapadne. Pak uz jedes rutinu a neresis ;).

        1 0
      • xtonda  

        Na fotce to není vidět, na kolikátý zub ta měrka zapadne? U tohoto typu měrky se mění když zapadne na 4. zub.

        Nejspolehlivější je řetěz sundat a změřit 100 článků, nový má 127 cm, na výměnu 127,635. Nebo porovnat s novým pokud je na 100 článcích prodloužení o půl článku nebo víc, tak měnit.

        2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.