Tabulka pro nařízení tachometru vůbec neudává rozměr toho mého :-( poraďte někdo, mám 26×1,95 (WS by mělo být asi kolem 2101). Neví někdo přesně? Dík
Tabulka pro nařízení tachometru vůbec neudává rozměr toho mého :-( poraďte někdo, mám 26×1,95 (WS by mělo být asi kolem 2101). Neví někdo přesně? Dík
Přesně to bude vědět třeba kousek provazku omotany kolem kola nebo kus podlahy/zeme… po kterem odvalis kolo o 1 (slovy jednu:) otacku taky treba krejcovsky metr omotany kolem kola, vetsinou teda byva 2m ale snad s pomoci propisky to nebude problem domerit stejne tak jde pouzit svinovaci metr, ktery uz byva i treba 3m jeste se da zmerit prumer celeho kola a zavspominat na matematicke vzorecky a obvod vypocitat
No, jsem docela puntickar, 26×1,9 uvadeji 2089, na 26×2,00 uvadeji 2114, takze (na 26×1,95) „mezi“ by to bylo na 2101, asi to tak necham, pokud nekdo nema presnou miru (mm) (ktera stejne asi bude 2101 ±2mm) :-))) dik…
Ber v uvahu, ze kazdej vyrobce ma ty plaste pri udavanym rozmeru jinak tlusty, tak si to premer. a taky ber v uvahu, ze i 2cm nepresnost=1% chybe udaje na tachometru – to i v aute bude vetsi
stačí změřit vejšku kola od podlahy přes nábu až po nejvyšší místo vzorku a vynásobit 3,14159… ale stejně to nebude uplně přesný protože při nasednutí a? chceš nebo ne se pláš? trochu zmáčkne.Leda sednout na kolo požádat někoho o spolupráci:-)
No tak kdyz jses takovej puntickar tak si vyber nejaky z tech zpusobu a mer. Copak je to tak tezke?
super, budu merit a merit a merit a vazit a merit, pak narezu a pak nekdy mozna budu spokojenej :-))) diky, necham to tam :-)
U toho Kretena (to je nick, nikoliv nadavka a docela trefny) je jeste nejaka nadeje, ze z toho vyroste, ale co s tebou chlapce?
A pokud jsi vyloženě puntičkář tak ber v úvahu že pokud to změříš bez zatížení tak odvalíš delší otáčku než kdyby jsi si na to kolo sedl a poodjel jednu otáčku kola (vlivem zátěže) ale dle mého jsi nepochopil na co ten cyklocomputer je… na laboratorní měření si kup něco jiného…
Natáhnu pásmo 10m,sednu na kolo a podél pásma popojedu tak 3 otáčky(od ventilku k ventilku).Začínám ventilek dole = 0,samo dělím třema.Tím by výpočet obvodu měl být docela přesnej.
A co zakriveni Zeme? :-)
Ha ha, priste driv myslet nez psat…
koukam ze mas stejny predsevzeti:)
Skoda, ze si ho nedal sarelli :)
Ideální je „odvalit“ kolo po podlaze o jednu otáčku a pak tu dráhu změřit. Při tom odvalování po podlaze bys měl ale na tom kole sedět a pneumatiky mít nafoukané na tlak, jaký většinou používáš. Měřit obvod kola provázkem či spoléhat se na tabulky nebo výpočet obvodu kola podle průměru kola je blbost. Pneumatika je při jízdě vždy ztlačená a tím pádem je průměr kola měnší, než když jej změříš „nasucho“. Asi tak.
Taky bych z toho nedělal drama. Protože jsem chtěl brát v úvahu i problémy, které se zde již několikrát řešily, udělal jsem to takhle. Jednu kostičku na vzorku pláště jsem něčím napatlal, ani nevím čím. Potom jsem nasedl, rozjel se a udělal otočku a půl, pak jsem zaflekoval obě brzdy. Poslední bod proto, že bych jinak v chodbičce 4.patra u výtahu pokračoval přes kytku oknem ven a já nějak zrovna neměl náladu na Zaskarovi udělat drop ze 4.patra :-) Potom jsem naměřil rozteč mezi dvěma flíčky na podlaze a bylo. Jelikož jsem tomu moc nevěřil, opakoval jsem to asi 5× a když jsem viděl, že jsou tři pokusy ± stejny, jeden je v toleranci a jeden blbost, zapsal jsem průměr třech to do strojku a neřeším to.
takzvana „kecupova metoda“, ktoru tu popisuje RomanH je podla mna najpresnejsia. Berie do uvahy nielen rozmery pneumatiky ale aj tlak v nej a vahu jazdca. Musis ist ale presne po priamke, co je v malej rychlosti problem.
Je to naozaj dolezite, aby to bolo s presnostou na 99.5%? Ak ma vacsi batoh, ak je vonku ina teplota (→ tlak v dusi), ak prudko zabrzdi a zbrzdi cast plasta a spusta dalsich veci na to predsa ma vplyv. Co tak potom mat cidlo vpredu aj vzadu a robit si priemer? :-)
Tohle uz se tu resilo a to dost vzevrubne. Ne jen tak plytce jako se na to divas ty :)) Si to najdi. Jestli te tahle temitka zajima, tak si docela poctes :)))
si ani nevzpominam, jestli se prislo na to, kam se ten plast ztraci.. ;o))
Ja bych to nerozebiral :) Ale cim dal vic zacinam verit teorii, ze je taky nafukovaci.
A nebylo by lepší udělat na asfaltu čáru a potom udělat alespoň 5 otáček a podělit 5 a hned víš obvod kola né ?? tabulkové cifry jsou nanic…a pokud ujedeš za den o kilometr víc nebo míň tak je to stejně jedno né.....
Pak už pomůže jedině zahodit computer a koupit gépéesku. Jenže co když dojde v průběhu jízdy k zemětřesení v Asii a Evropa se natáhne o 3 cm? Jak tohle korigovat tedy nevím…