Myslíte že se dá poskládat kolo s rámem od RB model CRX velikost XL na 11Kg? Mám vidlici PACE RC-36 má 1600g. Díky za odpověď
Myslíte že se dá poskládat kolo s rámem od RB model CRX velikost XL na 11Kg? Mám vidlici PACE RC-36 má 1600g. Díky za odpověď
Kámoš má CRX XL, na novym XT se Scarebem, a má to těch 11 kg. Jako moje silnička :-((
Moje silnice taky, tesi me.
To musi byt dost zajimavy clovek, kdyz si da na CRX Skareba.
jo
…jeste se zeptej kolik to bude stat
kolik kolik
ani se neptej
:-))))))))))))
Taky chci jít do CRXka v XL, ale bude mi stačit když se vejdu do 12kg…Vidím to ale bledě, protože bude na kotoučích, s Marathonkou nebo nebo Vannilou a novou Lx(možná částečně XTčko). Pak to určitě zvážím a dám vědět.
Hele lidi… prestante uz blbnout s tema CRX-kama a zacne te si kupovat nejake jina ramy od RB zachvili to bude bude tezka masovka…
To uz davno je. Prijedu na nejaky Maraton a jsou tam Authory, Meridy, Durateky a RBcka…
Jesteze na maratony nejezdim…
No, tak dneska, co jsem tak koukal, tak asi nejvíc Artur,pak Duratec, hodně GF, merid pár, RB asi 2, dost Apachu,až moc:) pramálo mongoosů. Jeden Epic,co vim, jeden diamont, jo, a hodně ještě Fujin, Bleky bude mít konkurenci.
Se docela divim zes nezahledl zadneho Kellys Mobster… :-) No ale jinak 2 RB to jeste jde… Kazdopadne jsou to vetsinou originaly
Co je na nich orginalniho? Dyt nemaj ani seriovy cislo.
Kellysu tam taky pár bylo,jsem zapoměl, mě spíš razážeoo, jak málo Rb tam bylo, a všechyno 1300, žádný CRX. Jinak prej seriovy maj, vzadu na navarkach na disk brzdy,ale to jsem jenom slyšel:)
Jecnak> covece nevim proc mi tady rikas ze RB, potazmo CRX nemaj seriove cisla… Je docela zajimave ze jedno RB CRX mam hnedka za zadama a to seriove cislo ma… a jinak pochybuju ze by na ramy za 10tis nedavali ser. cisla, uz jenom z duvodu ze je to relativne maloseriova vyroba a z duvodu identifikace pri odcizeni a pod. Na tvoji obranu musim rict ze je malo citelne a clovek kdyz nevi kde ho ma hledat tak muze nabit dojmu ze zadne nema. Jinak s tou originalitou… Myslel jsem kolo jako celek ktere je postavene na ramu RB, preci jen vetsinou asi prodavaj jen samostatne ramy, takze zakaznik si na ten ram povesi komponenty ktere chce, takze uplne stejnejch kol nebude zas az tak moc. Jinak je fakt ze dost lidi ma originalni kolo, protoze ne kazdej ma treba artura jak kdyz ho vybalil z krabice.
Tady jde spíš podle mě o rám, nebo spíš o značku, protože opravu ten kdo jede na závody už ví, co mu sedí, a na rám si navěsí co mu vyhovuje, nebo co má doma.
kdyz jsme u tech seriovych cisel, nemuzu ho na svym CRX za boha najit ani u tech navarku proste nikde!?
Musis se podivat na ten uchyt jak se dava trmen kotoucovky mezi ta dve ocka kam se zasroubovavaj srouby drzici trmen jukni jako na hrbet… sorry za moje neodborne nazvy, ale jinak mi to nenapadlo :-) Musis ho tam mit, je ale desne blbe videt, je zalite barvou a musis mit sundanej trmen
mam ho! je teda hoooodne blbe videt… :) Diky moc!
Protoze tu naforu kdysi bezela takova fama, ze je nemaj, ale treba je to zas jen jpp. O tom jak je to original – nebudu komentovat, pod originalem si predstavuju trochu neco jinyho. Kdybych mel prachy, tak si original postavim. Krome toho RBcka jsou co ja vim vetsinou proste seriovky – 99% lidi si necha udelat standardni geometrii. To mi trochu nejde dohormady s originalitou – kdyz uz si neco kupuju, tak chci aby to bylo jak ja chci ne jaky chce vyrobce abych si to koupi. Nebo ze by se RBcko strefilo do prani vsech tech lidi – jestli jo, tak pred jejich marketingovym oddelenim (jestli neco takovyho maj) hluboce smekam. Ja bych spius hledal pravdu v tom, ze si lidi kupujou tyhle kola protoze se jim libi a ne proto, ze vedi co od te geometrie cekat. Mno to uz ale asi hodne odbiham od tematu…
Nechtel jsem nejak utocit na tebe, jen mi prijde na zavodech, ze je to obcas RBso kam se podivam (potom spis ohlednu :-). Tolik k te orginalite.
Jasne beru tvuj nazor. Jen ale zvaz jak by asi firma prosperovala kdyby vyrabela ramy jen na miru… to by za ni chodili jen zavodnici a lidi ktery tomu fakt rozumej a tech je podle me hodne malo, na to aby to tu firmu udrzeli, takze to by zase znamenalo podstatne zdrazeni a vubec i by to bylo podstatne slozitejsi na vyrobu. Proste kazda firma kdyz se chce jaks taks uzivit, tak musi mit pevnej vyrobni program a pak samozrejme muze delat i veci na zakazku, alespon takhle bych to videl u kol. A taky myslim ze je u nich mozne (za priplatek) nechat si pozmenit geometrii, takze asi nic vic po nich nemuzes chtit. Kazdopadne renome tehle znacky dela pri nakupu hodne (i u me)ale nejenom renome, ale i vzhled, konstrukce a kdyz si clovek kupuje ram za 10tis. tak si musi zjistit neco i neco o te geometrii, nerikam ze musi vedet uplne vsechno do puntiku, ale mel by vedet jak se to kolo bude chovat kdyz ma polozenejsi/strmejsi hlavovou trubku, delku zadni stavby apod. Neznam moc znacek ktery by byli „originalnejsi“ i kdyz se to slovo da vyjadrit nekolika zpusoby- jak je videt na nasi debate :-) Kazdopadne za originalnejsi kolo nepovazuju treba toho artura, rockmachine a vubec vetsinu obecne znamejch znacek. Vem si kolik jich ma rucne svarene ramy… Duratec, RB, Mrazek (i kdyz ted nevim, je snad Mrazek a Mrázek ci jak to je :-)), udajne canondale, a asi i rocky mountain, to jsou asi ty nejznamejsi.
P.S. > tu famu s tema vyrobnima cislama jsem cetl, ale myslim ze se nakonec, ten pisalek priznal ze to cislo prehledl…
a ja ze prej ze sebe delam machra:-)). hele trefils to presne,lidem se to kolo libi.mas jednicku:-). lidi co si koupi RB asi nemaji zase tolik penez na uplnou originalitu.nebo jestli ti prijde RB drahy…? jinak teda ja bych si asi zase nekoupil superiora s nefunkcni karbonou stavbou.to mi prijde jako blbost. ja jsem si koupil CRX nekdy v dobe kdyz ho jeste nemel „kazdy“(podle tebe:-))).fakt jsem jich jeste moc nevidel a ani tady na foru ne) a bylo to proto,jelikoz se mi na nem libilo ze je cesky,muzu si vybrat barvu,nebude mit na sobe priblbly samolepky(typu superior treba:-)) a bude mit dobry reference.CRX je kolo pro radost,nedela ze sebe nic svetobornyho,ani nemuze,nevim jak. ale pekne ses tu najezil:-).copak ti RBckari asi provedli…:-)
souhlasím.Normální, průměrné za docela slušnou cenu kolo, které ze sebe nedělá co není.To že ho má dnes každý neznamená, že je k ničemu.Sice znám lepší, ale také jsou dražší i když ne vždy.
RB mi prijde drahy – na to co to je, je drahy. Ze je zadni stavba na superioru nefunkcni ti rekl kdo? Jel jsi na nem? Mne prijde funkcni a to bych rekl, ze mam prime srovnani – zazraky od toho ale cekat nemuzes. Kdybych si rypnout, tak se budu zajimat o to frezovani na zadni stavbe CRX… Priblble samolepky – mne treba muzou pripadat priblbly RB :-) Co se tyce mnozstvi RBcek – mel bys jezdit na zavody – to mnozstvi bys pak videl sam. Nerikam, ze jsou to CRX, ale… Proste si nekdy clovek pripada jak kdyz je to zavod RB teamu. RBckari mi nic neprovedli, jen pisu svuj nazor na RBcka a jejich orginalitu.
BTW potrefena husa se vzdycky ozve, nebo jak to je… :-)
Jaka cena by Ti pripadala odpovidajici ramu RB CRX? Pochybuju ze se muzou dostat na cenu treba authora, RB je preci jen „malo“ seriova vyroba a varej to lidi a ne nejaky roboti jako nekde v asii lidskejma rukama. Nevim co stojej ramy od Duratecu, ale slysel jsem nejake hruzy- a mam dojem ze tyhle znacky si jsou nejvice podobne.. Hehe co potom rikas na ramy od Santa Cruz, nektere specialized, Banshee, Rocky Mountain, Nicolai jejichz cena je mnohdy astonomicka… Nemluvim treba o scandiovejch ramech, ale o ramech srovnatelnejch materialove.
Scandiove ramy jsou z ceho?
Umele hmoty? :-)
Ja jen, jestli mi nebudes tvrdit, ze ze scandia.
Nevim jak jsem to mel napsat aniz bys mi zkousel, kazdopadne mam ten dojem ze temhle ramum se rika scandiove a ne hlinikove s minimalni primesi Scandia..
Teda asi ne hlinikove, ale duralove. dal uz to nebudu rozebirat, tam uz si nejsem moc jistej :-)
Pokus se mi vysvětlit, proč si myslíš, že je ručně udělanej svar lepší. Já si naopak myslím i z praxe, že každej konstruktér pokud má možnost tak se ručnímu svařování vyhne, protože je velký problém s lidským faktorem. Ruční svařování je někdy z nouze cnost, ve chvíli kdy nemáš prachy a odpovídající objem výroby na špičkové / ne nějaký šméčko / robotizované svařovací centrum. A potom ještě objem výroby ti dává možnost mnohem většího technického a materiálového rozvoje, na který malý výrobce prostě nemůže vidět. Tímto samozřejmě netvrdím, že bych si nekoupil ručně vařenej rám, nebo že ručně vařený rámy jsou horší, jen si myslím, že se Asie naprosto zbytečně démonizuje, už jen proto, že vlastně skoro všechno co dnes používáme má původ výroby právě tam.
jen takova teorie: vezmeme-li v uvahu slitiny (dural, nerez), tak material pri vsi veskery snaze neni homogenni, ale struktura je chte nechte nerovnomerna…
no a ty „kousky“ vetsiho mnozstvi primesi a „bublinky“ vzduchu v tom materalu se pri svareni znatelne projevi…
zbehlej a sikovnej svarec pri svareni okamzite vidi a citi, co ten svar pod jeho rukou dela a je mozny to jeste nejakym zpusobem opravit/ovlivnit…
nevim, jakymi „smysly“ disponuje svarovaci robot, jestli takovy drobny veci pri svareni taky nejak pozna… pokud proste jenom udela „nacviceny“ pohyb elektrodou a prsk, ram de do lakovny, tak to teda potes prd.l … v pripade kvalitni vystupni kontroly (nejlepe s radiodefektoskopii), by to uz melo byt v pohode…
ale jak rikam, jen teorie… ;)
Souhlas.A pak ty automaty vyhrnou serii spatne svarenejch ramu(viz Merida).Staci aby si blbe sedly trubky na sebe.Co semtam koukam po ramech ktery jsou takto delany,tak to byva nekdy des,poprskany,nedovareny ap.
Jj je to tak, svarovani je celkem alchymie. Nerikam, ze jedno nebo druhy (robot / svarec) jsou lepsi, ale proste kazdy ma neco do sebe. Proste blbym robotem nenahradis dobreho svarece a naopak. Dobry svarec je chopen udelat kvalitnejsi svar nez robot, ale to se bavime u trochu jinych aplikacih – jaderna energetika atd.
Nedelejme si ale iluze, ze se defektoskopie pri vyrobe ramu pouziva – to by vetsina ramu koncila jako nepotrebny srot. Ceny by pak byli nekde jinde a to by se asi vsem nelibilo.
Jeste bych dodal k tehle diskusi o ramech – moc to resime – zatim kazdy ram co jsem jezdil dele prasknul – vedu z toho nedelam – je to proste spotrebak jako vsechno ostatni. Hadat se potom o barvach, samolepkach frezovani nebo karbonu mi prijde dost usmevne. Ramu co mam ted davam tak maximalne 3 sezony zavodniho nasazeni…
No jestli vozis ram 3 roky a jeste k tomu zavodne, tak se ani nedivim, ze praskaj.
Teda me jeste tuk tuk ram neprasknul. A to toho svyho pouzivam jako silnicku, zimaka i zavodaka uz patou sezonu.
no jen tak pro zajímavost roboty se svařují i průmyslové sváry pro jaderné elektrárny, kosmické lodě apod.A většinou radiodefektoskopii zjištěné chyby tvoří méně než 5 procent.Osobně si myslím, že svářeč není schopen zase až tak rychle reagovat a navíc když vaří celou pracovní směnu tak to taky nebude pokaždé 100 procentní.Asii a podobné země velice podceňujete.Dokáží dělat výrobky technologicky na mnohem větší úrovni než většina firem v Evropě.
bych to neřešil. Stejně to vždy praskne jinde než ve sváru a? už moje hand made Klein mountain bikes nebo kamošův robotem svařovaný starý Olpran.
Me popraskala Merida jen ve svarech.Za 4 mistech,po 1/2 roce.
To že je kvalita ruční práce mnohem vyšší je poze dogma a je čas vyklátit modly. Byly doby kdy se i trubky dělaly ručně no a myslíš si, že byly kvalitnější než ty dnes strojově tažený nebo olejem formovaný ? Pokud chceš mít dneska kvalitní svar tak musíš obecně splnit tři základní podmínky. První je kvalitní příprava trubek / většinou CNC obrábění /, dále pak samotné svařování, kdy robot je schopen monitorovat a reagovat na rychlost svaru, množství materiálu, na nerovnoměrnost průvaru atd. mnohem lépe než člověk a za třetí tepelná úprava svaru, která má vliv na celkové mechanické vlastnosti. No a potom si myslím, že je všechno o ceně, protože nejkvalitnější rámy se nesvařovaly, ale pájely do spojek, protože při svařování dochází ke změnám krystalické struktury materiálu. Masivní nástup svařování byl podle mě taky vyprovokován nástupem hliníku, který je asi jiným způsobem jak svařováním jen velmi těžce spojitelný, ale hlavně disponuje velmi dobrou svařitelností.
no ty ses tu ozyval vic nez dost:-),ja jednou:-). a jinak teda asi na me to s potrefenou husou bude platit,CRX mam,jak vis:-).prekvapil me spis tvuj zajem o tohle tema,to neni jen tak kdyz se do neceho takle pustis:-). zda se mi mnohem originalnejsi nejake frezovani na zadni stavbe nez karbonove zadni vidlice,o to se ted snazi skoro kazdy a me osobne to k MTB nesedi.design RB se mi zda decentni a ne preplacany jako superior,.tvuj nazor je zcela urcite opacny.vypada to na odlisne nazory:-),co budeme delat?:-)
Budeme se prat? :-)
a budes se prat za me?:-)
Ne, ale budu ti fandit. Vezmu si drez RB Bude to zapas Race bike vs. Superior
ale to neni fer,jeho ram je o celych 1000 korun levnejsi a ma karbonove vidlice:-).
Jsi na pár věcí zapomněl, nejen že je levnější, že má pohodlnější vidlici ale taky je asi o půl kila lehčí, barvu máte sice podobnou, ale myslim, že je taky rychlejší, ikdyž to je nejspíš jezdcem:)
sakra!nemuzes mlcet?:-))
No jo ale ty mas zase vetsi prumer sedlovky 31.8mm!!! A tim se sily vyrovnavaj… :-)
ale mam v ni sedlovku 27,2:-)))
No jo… ja zapomel :-/ Holt budes muset vyndat tu redukci, jinak to mas prohrany…
Takze serm sedlovkami? Dohodnuto. Gumicuk bude sekundovat. :-)
Jsem zvedav, jestli nam to tady admin smazne.
jecno ustaci ne? :-)
Nerikam, ze je muj nazor je opacney, respektive takovy, jaky se mi ve svem prispevku snazis podsunout. Co rikam, ze muzu mit rozdilny nazor.
Co budeme delat? Ze by souboj? Savle? Pistole? Nebo ze by nejake jine nacini? :-D
Hele Enjoyi mne je to fuk, ja proste rikam, ze pro me RB neni originalni, to je vse. Ze si to vykladas jako utok proti sobe ci kolu nebo ja nevim cemu je prava to: „potrefena husa…“ Tobe to pripada origalni, mne ne a dal to neresim. Mohli bysme se pak dostat ja nevim k cemu, ja jen reagoval na to, ze jsem byl tazan proc se mi nezda RBso originalni.
Dobrou noc
jecno = jednou
Jsme ale 2 proti jednomu :-) Myslim to v nazoru. Jinak jsem takova psychicka podpora :-))
uz se popralíííí? uz se popralíííí?
omyl 2 proti dvou.Srabové.Tktéž si nemyslím, že je RB něco extra.Ještě mi nikdo nebyl schopen vysvětlit v čem je vlastně lepší rám svařený rukama než roboty.Ty dnešní stroje jsou na velice vysoké úrovni .navíc názory že v číně se vaří šmejdy jsou pěkně zastaralé.Jerdnu dobu se vařili ručně i některé rockmachiny, a tekrát se s tím taky nevytahovali.Já soudím kolo podle jízdních vlastností a podle životnosti a né podle toho jestli ho někdo svařoval ručně, kdo měl zrovna špatný den a nebo přesný stroj.Tak asi takhle.Za tu cenu bych si taky raději vzal superiora nebo nějaký vyšší model rockmachina než RB.Rb je dražší právě klvůli značce a ručnímu svařování, které je obecně dražší.Hele tak já začnu v garáži svařovat rámy, dám tomu nějaké supr jméno a dám na to nálepku hand made.A jen proto to bude supr kolo, že jo.
ale jakypak utok proti me?:-),tak to prece vubec neberu:-).jenom me zajimalo co z tebe jeste dostaneme:-)
Ja videl dokonce i Fulldinamics! To sem u nas predtim videl snad jen u Martineze. Fuji proto, ze byly vsichni z Bikeranche. :-)
No, jeden s Bikeranch jel na Treku, ale i tak jich tam bylo víc, dokonce jeden i se zadní karbon stavbou.
nebyl to cerveno-cernej Trek 6700? s vlastovkama?
Nevim, ujel mi v prvním kopci…:) No, ale myslim že jo, ta barva mi v hlavě utkvěla, když se mi mihl před očima:)
ten jezdil rok za nas nez ho pretahli do Bike Ranche.. kdyz sem s nim jel poprvy na svih tak me dost deptalo jak me (a vsem ostanim..) ujizdel na ocelovym authoru na altusu a alivku..sem si rikal co je to za plasana, za mu musi v prvim kopci dojit.. a svete div se, ono nedoslo:)) jezdi fakt dobre..
Asi si taky koupim Treka:)
ale koukam ze vyhral juniory a celkove byl 13tej.. takze zadna ostuda pro tebe:))
Ja myslim, ze Trekem to nebude! To bude tou barvou! :-))
Jo, jel sem se rozjet s klukama z Bikeranche a jel s nama. Na juniora vypadal, takze to bude asi on. Asi bude naslaplej! :-)
Určitě jo. Mám sice pevnou karbonovou vidli, ale zase dost těžký ocelový rám, dohromady 3,1 kg. S mixem XT/XTR, lehkýma kolama a Ritchey WCS komponentama to váží 9,9 kg, takže ty se do 11 kg vejdeš – pokud si připlatíš.
no vzhledem k tomu že se HT dá postavit okolo 7kg (vidle + rám 2,3kg) tak teoreticky crx s pace by šlo na 8,3kg postavit :) bych to tak nehrotil a postavil spíš spolehlivé kolo s kotoučema co něco vydrží na slušných pláštích. Zaple? si lehká kola, jestli chceš aby to pěkně jelo.
No ja nejsem žádnej honič gramů 11Kg je celkem málo, ale na lehkým kole se krásně jezdí:) Určitě ale nechci snižovat váhu na úkor životnosti komponentů. Půjdu do XT-cka klasicky v-brake, kola na onyxech, rytchey rafky,dt revolution špice. vidla Pace RC-36(tu mám doma), a ostatní komponenty woodman. Když jsem to tak počítal tak bych se mohl dostat na nějakých 10,906kg ale to je bohužel jenom teoretická váha:((
pokud máš důvěru v ráfky Mavic 517 (názory na ně se různí, já jsem spokojen), jdi do nich, jsou nejlehčí na trhu a ušetříš dalších pár gramů …
Ja a firma MAVIC tak toto spojení už raději dohromady zkoušet nebudu. Dělají možná dobrý ráfky ale jsou extrémě odlehčovaný a nic nevidržej, ale to je jenom moje osobní zkušenost stejě jako s firmou Michelin. Pokaždý když jsem si koupil pláš? tak se za paár vyjížděk vysral (jednou bouchl na boku asi 3cm díra a druhej nešel rovně nasadit) takže nikdy více.
Hold budes muset jezdit na sucho bez vazelinek a mazani, jinak to mas 11,1! :-)
rafky dej 517ky, ritchey je blato a tezky, brzdy bych dal avid nebo mrazek ( :-0 ) a taky bych jeste zvazil, jestli jezdit na CRX ktery ma dve kila diky frezovanejm <>vinam nebo na 1300ce, ktera ma 1650g :-)
Ja si zrovna skladam CRX ve velikosti L. S pruzinovou Z3 (1850g), kotouci aVID CPS, vybavou XT,prumerne vazicima plasteme (540g), pedaly Time a relativne tezkym sedlem (275g) mi to vychazi na 11626g. Vetsinu veci (vcetne bovdenu a lanek) jsem doma prevazil na digitalni vaze, k nekterym jsem se jeste nedostal a tak beru hmotnosti z weightweenies.starbike.com/listings.php. si, ze CRX do 11kg to postavis na V a lehkych plastich a lehkem sedle, ale otazka je, zda to stoji zato. CRX neni o vaze, ja to stavim na pohodove jezdeni, ale pritom nechci presahnout 12kg.
jenom bych poznamenal ze Z3 v pruzine nebude vazit 1850g, moje Z3 2001 s krkem 190mm ma 2030g
Moje pruzinova Z3 r.2000 s krkem 19,5cm ma 1987g – vazeno na kalibrovane digitalni vaze.
Zrovna tato vaha je z netu (WW). Ale az mi dojde sedlovka, tak sundam z puvodniho kola vidli a pujde na vahu. Nicmene i kdyby vazila 2100g, nevzdam se ji (pokud nepujde do vecnych lovist). Nejak nemuzu tem novym vidlicim prijit na chut. Porad mi prijde, ze starsi rocniky mely hladsi chod.
ja jsem se plac pres kapsu a koupil f80rlt
FAMOZNI !
doufám že jsi za ni nezaplatil plnou cenu co uvádí dovozce v ČR, to už totiž není obchod, ale čistá zlodějina…
protoze jsem byl zasazen tak silnym a nahlym chticem, tak jsem to nijak zvlast cenove neoptimalizoval (internet shopy) nicmene jsem ji poridil v kamennym kramu i s montazi za 20800,–
myslim ze ofic cyklosvec cena je neco pres 25kKc (?)
Ufff – ne že bych to v případě chtíče nedal :-), ale mě stála F100RLT v Programcycle vloni v březnu cca 15tis (bylo to v balíku s různými pracemi takže to nemůžu identifikovat a prodejku u sebe nemám.). A to jsem zkoušel napřed F80 a pak teprve zakotvil na 100mm. Vlastně jsem za ni dal míň, než za SID Race v 2003.
tohle bylo taky v programcycle:-)
Tak to muselo být už z letošní várky (hodně podražilo). Já ji měl vloni v únoru.
Podarilo se mi stlacit fulla na kotoucich pod 12. Vidli mam FOX, cca 1600 g jako tvoje Pace. Posledni opatreni byla: sedlo SLR XC – uspora 100 g oproti predchozimu Nisene, predstavec Ritchey WCS – uspora 100 g oproti predchozimu RUDD, gripy WCS uspora 100 g oproti ODI Ruffian, sedlovka Tomson Elite uspora cca 70 g oproti Bontrager a kazeta XTR uspora 50 g. Dohromady cca 420 g. Naklady ale neodpovidaji vysledku.
Tak tomu rikam nesmyslna honba za gramy resp. setreni na nepravem miste :)
proc kdyz me to bavi ? Nekourim a nepiju, tak to s chuti dam do kola.
spravne ! do nich ! gramy vsech zemi usetrete se !
:-)))
Nejde o penize. Investice do kola je bezpochyby lepsi nez do tabaku nebo alkoholu. Jsou tam nizsi dane. I kdyz je otazka. kdyz min prispivas jestli si tim neskodis :)
To je ovšem otázka priorit :)
Ja si radsi penize investuju sam, proto tabakove vyrobky nekupuju. Na oplatku musim chlastat, aby bylo na zdravotnictvi (leceni cirhozy jater:) atd.
Všeho s Mírou že. :))
Toho představce bych se (zvláš? na fullovi) docela bál (pokud jej neplánuješ každý rok vyměnit). Z hlediska tuhosti to řízení s F80 degraduje. Měl jsem WCS120mm, ale po pár stech km jsem měnil za Thomsona – a rozdíl je znát, předpokládám i v životnosti.
ja mam WCS 100 mm a zda se mi dostatecne tuhy. Je fakt, ze je to takova subtilni pistala a 120 se muze kroutit.
Mno na 11 se da dostat asi celkem snadno. Pro inspiraci stav meho kola na tuhle sezonu: http://www.bajk.cz/…20050211.pdf
Fotka by nebyla? Jeste by me zajimalo jak ti brzdi keramika na snehu :) Popripade jestli jo tak jake mas spalky. Jinak Flite TT podle me nejkrasnejsi sedlo, ale bohuzel jsem se ho musel rychle zbavit, protoze se na nej nedalo zvyknout :(
Zrovna ram a sedlo neni to co tam mam napsany, ale vahove to sedi. Fotka bude casem. Keramiku jsem zatim nezkousel, protoze jezdim na zimaku (a jak to tak vypada, tak asi i dlouho budu).
K tomu co tam mam napsany schazi vymenit jeste nektery veci, ale do zacatku sezony bych to chtel mit hotovy tak jak to tam je napsany.
Jestli ti muzu poradit, tak si porid spalky na keramiku, protoze jinejma tu keramiku nezahladis. Taky doporucuji hned rozebrat predni nabu a pod plastovou krytku co schovava draty nacpat silikonovej tmel. Ono totiz po tech dratech stejka voda a spina rovnou k lozisku a casem se tam dostane bordel. Ja jsem si taky jeste o kousek vic dotahnul vyplet. No a po techto upravach jsou ty kola naprosto super a bezproblemove.
Spalky na keramiku (Coolstop) mam, vim o tom, ze jiny by s rafkama neuspely a hned by se sjely.
nepodarilo se mi v rychlosti pochopit jak se v tom pocita.Nemoh bys to osvetlit.Dik.
http://weightweenies.starbike.com/…pbconfig.php
Zacnes tim, ze oznacis ze mas HTcko, dole jeste zatrhnes instant submit a cvaknes na tlacitko submit a vybiras jaky ten ram vlastne mas. Dal uz je to jasny.
Diky Ti.
Jeste neni v tom stavu v jakem chci, ale uz se blizi:
Pekny. Moc veci co by stalo za vymenu na nem uz neni. Mozna akorat tak pedaly a to sedatko.
Proc sedlo?Pokud se nepletu je to Pells a ten ma lehce nad 160g.Za ty prachy nesezenes tak lehky sedlo.Mam ho tez a navic je pohodlny.
Spis bych vymenil ten predstavec a kliky,ale ty jsou novy,takze je Jecnak asi chtel a nehodla je menit.
Na tom sedatku jsem sedel. A moc dobry mi teda neprislo. Tvrdy a kratky, ale treba to nekomu vyhovuje.
Kliky zustanou – zas tak tezky nejsou (degraduou je hodne tezky prevodniky). Poleti ale predstavec (183g), riditka (170g) a hlavne pedaly (390g je fakt hodne).
Tezky prevodniky? Mozna tak ten malej kterej je nejspis ocelovej + ocelove srouby. Ale muzes byt rad ze je ocelovej, protoze s hlinikovejma na XTckach jsou problemy. Na velke a stredni pile prece nic neusetris.
Muze neco na sroubech.
a nedavno jsme tu resili slozitejsi ukol – dostat se za sedesat na deset :-)
myslim ze muj tehdejsi prispevek to prokazal
Ja vim, sam jsem tam neco psal, ale ja kolo nestavim ani tak kvuli vaze, ale aby bylo zaroven celkem odolne a pohodlne (Padlisto nekybicuj :-) a vaha je az na tretim miste.
kdyztak se muzes jeste podivat na muj stroj, myslim ze tam tezko najdes kompromisni dil co se tyce funkce a zivotnosti ( podotykam ze se jedna o XC stroj ) , predstav si misto marzosky F80rlt a mas 10,2kg, pricemz XTR prehazku,razeni, kliky a brzdy si muzes odpustit a nahradit treba LXkem – nebude to vic jak 100g vic
To se da pak lehce dohnat na sedle…, kdyz se sunda :)
Jj nemas to spatny, jen plaste bych dal hned neco sirsiho a objemnejsiho. 517 jsem uz zavrhnul, protoze jsou celkem malo tuhy (sice to pekne pruzi), coz zrovna k ovladatelnosti kola neprispiva. Co se tyce LX versus XTR – treba LXovy brzdy bez paralelogramu jsou o 60g lehci…
Jediny co bych vytknul jsou ty pells veci – moc me ta znacka nepresvedcila, ale treba to vsechno fachci jak ma.
Ta tuhost 517 je tvuj subjektivni dojem?V jednom starym Velu byl test tvrdosti rafku a prave 517 vychazely jako jedny z nejpevnejsich.Zkousel jsem si to doma na hromadce rafku co tu mam a potvrdilo se mi to.
Mrzi me, ze jsem nedal na rady lidi na BF (i na mtbr.com), co psali, ze po case 517 zacnou praskat okolo niplu. Rikal jsem si, ze kdyz vazim 75kg, neprovadim s kolem zadne mohutne skoky, tak mi vydrzi. Zdaly se mi vyborne – tuhe, lehke a skoro jsem nepozoroval, ze by byly nachylne na probrzdovani. Zadni rafek mi ale opravdu asi po cca 2 letech zacal praskat okolo niplu. Takze 517 uz nikdy vice, u jejiho nastupce 717 by to uz melo byt vyreseno.
jo to praskani uz hodne lidi kritizovalo:(Zas taky dost lidi tvrdilo,ze pokud mas dobre vypleteny kolo se stejnomerne a ne moc tvrdym vypletem tak jsou OK.Ted zrovna mam doma novou 221 a 517 a nevim kterej dat dozadu,predni kolo uz jsem vyresil.
Dozadu dej X221. Kamos mel vzadu X517 a po necelym roce taky popraskany na nekolika mistech.
Ted mam vzadu 221 a na novzm biku to bude 717 disc. 517 si schovej na predek.
Mozna byla blbe vypletena, nevim, nechaval jsem si to vypletat v servisu a pak jsem jen cca 1× za rok lehce dotahoval. Ze nas ale je (podle reakci), co mame ty kola spatne vypleteny…
Taky se neco rikalo o spatne varce.Tezko rict,ale asi tam skonci ta 221.Napred jsem ji tam moc nechtel davat,protoze mam nachystanou lehkou nabu (288g)a chtel jsem se dostat co nejniz.
Tak nevim, ale mam 517 uz tri roky a praskani zadny – delam na nich treba tohle: http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?…
Vazim ±75kg.
Rafek je dost pevny (tuhy), ale potrebuje byt aby nepraskal nebo se nevytrhavaly kalisky relativne mekce zapleteny → mala tuhost kol jako celku.
Nechal jsem si udělat nová kola na nábách deore XT+mavic 717 bez keramiky a zatím super. Dřív jsem jezdil mavic 281 bez kalíšku a ty poměrně brzo popraskaly a stejně jsem na nich jezdil jěště dvě sezony. Rozhodně lepší než rigida zac 19, zadní kolo jsem furt centroval a váha hrozná.....
jo 100g na jendom komponentu
heh, tak tomuhle říkam lovení gramů. To teda neprovozuju.
to je sila, si tu 20 minut citam o tom aky predstavec je lahsi, haha, to je sila btw tak ma napadlo, preco sa idete zblaznit z vahy biku ked tam usterite tak 1kg a vrazite do toho neviem kolko penazi, ked stavim sa ze keby ste chceli tak dokazete schudnut o viac ako 1kg s vynalozenim mensej namahy ako zarobit prachy potrebne na to odlahcit bike o 1kg… ak toto niekto pochopil tak gratulujem:)
Jenze kilo na kole a kilo na bikerovi neni totez.
Mas pravdu. Ja by som to este rozsiril. Ak niekto dobre jazdi, tak sa vaha o kilo mensia za desat-dvadsat tisic da pochopit.
Na jednoduchom priklade – ja mam sto kil a jazdim velmi lezerne. Imho nema zmysel vrazat prachy do mojho biku, rovnako dobre sa mi jazdi na 11 kg biku a na 15 kg biku.
Moj syn je kopa svalov s 8% tuku. Uz vyhral nejake maratony, aj MTBO, jazdi aj XC. Pravidelne je v prvej desatine vysledkovej listiny. Tam nemam problem dat do biku nejake prachy ked vidim, ze po niekolkych hodinach na biku su vo vysledkoch sekundove rozdiely.
A nakoniec. Ak ma niekto z toho radost, ze si bike prisposobuje k svojmu idealu a ani ho to nezrujnuje, tak preco by som ho mal kritizovat za to, ze si ten bike vysperkuje?
Me to tak divny neprijde. Proste kolo odlehcis a jizdou zaroven odlehcis navic i sebe :) Ja spis nedokazu pochopit lidi co na kole nevozej kvuli gramum kosiky na flasky a radeji si to nalozej na zada do Camelu :)
To je ale o pocitu. Drive jsem vozil kapsu na kole (nekdy dokonce i v ramu), pak jsem si ale koupil Camel MULE a nejak jsem s nim srostl – i kdyz je zima a jedu treba jen na cca 1,5 hodiny, kdy nepotrebuji pit, vezmu si na zada Camel kvuli nahradni dusi, pumpicce a naradi. V lete mam pak s plnym Camelem pocit, ze se mi kolo lepe ovlada nez z flaskou v ramu, navic mi to kryje zada.
No ja jsem tady nechtel vyvolavat spor flaska vs. camel. Ale pamatuju si jak mi kdysi kamos rikal „hele odmontujes ty kosiky a mas dalsich 100g dole“ :) Ja camela mam a urcite je prazdnej tezsi nez ty dva kosiky s flaskama…
Je to stejné, jako když sám tvrdíš, že kilo na biku je rozdíl oproti kilu na bikerovi. Camel ovladatelnost kola neovlivní – dva bidony = rázem o kilo těžší (a těžkopádnější) rám.
Si teda nepamatuju ze bych nekdy psal ze flasky v ramu ovlivnuji chovani biku. Ciste teoreticky mozna jo ale v praxi se mi jeste nestalo ze bych kvuli flasce nezahnu do zatacky :)
Jde o to,co v tý flašce máš:)
Sorry, psal to o trochu výše někdo jiný. Možná je to jen placebo efekt, ale mě se to kolo vážně zdá obratnější bez lahví, brašniček a podobných nesmyslů.
Otazka je, jestlis to zkousel bez ni.
Hele ja jsem s camelem odjezdil vic jak jednu sezonu a stale ho prilezitostne pouzivam. Muzu to tedy srovnat. Hlavne proto mi prijde ze se tady debatujem o ptakovinach :)
Nerikam, ze tak jezdit nelze, ale prece poznas jestli vezes jeden a pul kila na ramu nebo na zadech. No me je to jedno. Me se bidon stejne neudrzi, takze jestli se mnou chce nejaky piti jet musi do camelu:)
Samozrejme ze poznam. Kdyz to vezu na zadech tak me driv boli zadek :)
urcite jo , ale uz se musiš hodne snazit a priprav si doceůla dobrou financni injekci aby to kolo stalo za to.
no 16.5 kg:)))