Mám dotaz, jakou váhu by měl mít full. Maraton, nebo All mountain. Za vaše rady děkuji.
Mám dotaz, jakou váhu by měl mít full. Maraton, nebo All mountain. Za vaše rady děkuji.
Maraton co nejnižší, u AM je povolena o něco vyšší :)
he he dobrý dotaz.
můj názor :-)
chrtí ful kolem 10 – 10,5kg – zdvihy cca 100–120mm
AM je pro mě cca 140–150 zdvih – každý to vidí trochu jinak a tam bych si to představoval kolem 12kg
Těch 10.5 kg nemám ani na XC HT :)))
Pohoda, já zas na XC HT mám víc než těch 12 kg :-D
Já mám těsně pod 11 kg. Nějakých 10.7 nebo 10.8 kg. A už ta kse mi zdá docela lehký. Kamarád má 16" karbonový XC full Meridu a váří mu 11,5 kg.
Já jsem svoje navážil kolem 13 – 14 kg, ale bude tam určitá tolerance (± 1 kg), protože jsem vážil na starém mincíři, kterým se kdysi vážily prasátka na zabíjačce :)
Tomu rozumím :) Naše jediná váha (kromě staré kuchyňské) je taková ta závěsná s pérem a odchylkou taky kolem kila :-)
tak můj XC FULL 11,0 kg ale hodně jsem se s peněženkou nadřel.
je doba carbonová :-) to bude tím
A o tom to všechno je. Graf váha – investice by vypadal jako částečná přímka s prudce rostoucím progresivním koncem :)
:) nějak si nedokáži představit chrtí full se 120mm zdvihy.
má zkušenosti:
Osobně jsem měl/mám první 2 kategorie. Do první bych už na normální ježdění nešel.To se na drsnější zacházení moc lehce láme.
cože 12 Kg? To musí prasknout na prvnim dropu
Bad Robot do 12kg je tam ještě dost rezerva aby se z toho stalo odolné kolo :-)
jak psal výš pan antik, já si pod pojmem AM přestavim nějakej ten dropík a tak podobně..Nevim,ale představa že budu dropovat na karbonu mi přijde zvláštní..:) Ale nevim..Třeba se mýlim..
však sem psal, každý máme o AM? jinou představu a tu svou sem popsal :-)
stačí pročíst stránky výrobce a z popisu rámu jde lehce posoudit k čemu je a k čemu není vhodný
ale no tak asi to vydrží, ale musíš mít dost peněz nejen na to si to koupit (ušetřit se vždycky nějak dá) ale aby tě pak netrápilo když občas ohneš kotouč, drát, ráfek, přehazku, což se může snadno stát :-))
Ja bych to vzal z druheho konce. Do 10,5 je jeste dost rezerva, aby z toho jeste porad bylo odolne kolo:-)
asi i jo. Dát jiný kola a kliky a jezdit čistě.
10 ma moje HT :O(
Mám 2 roky starý AM GT I-Drive 5 2.0 a váha se pohybuje, čistý bajk bez vybavení cca 13.5 kg. S brašničkou, pumpičkou, blikačkou … o 1 kg navíc. Takže 14.5 kg. U XC nebo maraton fullů co nejméně. 11–11.5 kg je celkem dobrá váha.
Záleží na ceně.je jasný,že za 35000 asi fulla pod 12kg jen tak nedostaneš.
řekl bych ,že rozumná váha bude někde na do 14kg.
Mám Spešla FSR XC a koukám na GT Marathon Elite, nebo GT Force 2.0
Má cenu měnit, nebo mám zůstat u Spešla?
AM ful do 20% hmotnosti jezdce:-)
Konecne rozumny nazor… (:
Takže čím lehčí jezdec,tím dražší kolo:-))
Jdu vypucovat lednici
:-) Tož dobrou chuť…
Zase šetří na jídle, tak si to může dovolit.
Nechtěl bych kupovat AM full pro 45kg slečnu :-)
:-)
se pak musis rozhodnout jestli neni lepsi ji vykrmit:-) ale tvoje pripominka je presne v duchu co si myslim – tedy ze pro hoodne lehky lidi ma u AM fulu smysl zacit fakt gramarit ale pro burta jako jsem ja (180/85) je fakt jedno jestli to kolo ma 14 nebo 16 kg.
Jak buřta,chlap začíná na 80 kilech zbytek jsou děcka:-)
jsem se to tady mezi tema 60ti kilovejma komara neodvazil naznacit:-) , stejne je sranda jak kdyz jsem hral volejbal tak jsem se 180 mel vetsinu kamaradu o hlavu vetsich a ted mezi bikerama si pripadam obcas az nepatricne velikej:-)
No myslim ze kazdy kilo je znat, na kole x-krat vic nez na tele, ty 2 kg jsou poznat dost, ale to ty urcite vis.
Jinak souhlas s Kubad, treba takovej Blur LT od tech 12kg nema daleko a je to takovy AM na kterym bych si doved predstavit i ten dropik s rozumnym odjezdem
a k čemu by jí ten AM full byl?
O tom mi jeste chvili povidej :D, akorat odecti 5kg z te tvoji specifikace :) A pak uz je nadmiru jasne, ze je to nerealne.
Podle ceny se řídí váha komponent. Spíš se ptej, kolik by měl vážit RÁM…
Základní XC fully kolem 100mm zdvihu mají váhu klidně přes 13 kg a výrobci se to nestydí prodávat za více než 30 tisíc. Fully za rozumnou cenu jsou kolem 12,5kg a ty drahé kolem 12kg. Rámy jsou od 2,2kg do 2,7kg. Pak máš ještě kategorii se superlehkými rámy a tam je pak cena astronomicky vysoko.
U AM platí, že jsou o max. půl kila těžší při cenách o něco vyšších, protože pokud chceš shodně lehkou vidlici, bude se cena při vyšším zdvihu pohybovat rovněž výše. Nevím, jak je to s váhou AM, ale myslím, že se pohybují od 2,5kg výše, ale 2,5 mají ty opravdu lehčí a dražší.
I při váze rámu 3 kila můžeš postavit lehoučké kolo – tak do toho! ;-)
Muj XC full v 16,5" ma asi 11,7 kg, mozna o deko min, nevazil jsem ho dlouho a oproti tomu v profilu uz doslo k par zmenam. Kazdopadne je kazdy gram pod nejakych 12, 12,5 kg dost draha zalezitost. I kdyz ja mel uz zaklad v super sleve a upgradoval jsem ho taky ne podle toho, co bych chtel, ale co muselo byt, a znova v doprodejich.
To máš pravdu,každy gram pod 12kg je hodně drahý.Mám Radon QLT Race 20¨,původní váha byla rovných 12kg,bez šlapek.TeĎ jsem na 11,7kg se šlapkama.Mám objednáný kola u hnoje –400g,když na léto vyměním NN za FF –350g,výměna šlapek za exustar –100g.Původně jsem chtěl ráfky ZTR Notubes byla by to úspora –200g,ale radši jsem zvolil DT4.2d,přeci jenom jsem macek a ZTR by to nemuseli unést.
Mohlo by mi to byt jedno, ale nezdalo se mi to. :o) Treba tady http://www.bike-discount.de/…trace_xt.pdf pisou, ze v testu navazili ve tve velikosti 20" 12,3 kg bez slapatek (pokud mas teda stejny model). Ale i tak je to dost slusna vaha.
Ja po vaze nijak primarne nejdu, ale jak mi neco doslouzi, snazim se o upgrade. I kdyz je to treba neaktualni model, kdybych mel jit vzdycky po tom poslednim, strkal bych penize jenom do kola a veci okolo.
Trochu jinší výbavou,ale mohlo by být,převáženo mnou osobně,chtěl bych zvážit samotný rám,ale do toho se mi moc nechce.Já taky moc po váze nejdu,ale čím lepší komponent je většinou lehčí a taky nakupuji dost očima,muší se mi to prostě líbit.
každý gram pod deset kilo je drahý…
Tady je rec o FS, ne o HT :o)
to nemění nic na tom že každej gram pod deset kilo je drahej u fullu to platí dvojnásob :O) http://bicy.cz/…olo/kolo.php?… – tenhle musel stát balík :O)
takovejch penez to muselo stat a stejne je to na ho…
Ale prdek jen jiný pláště a je to normálně použitelný…
prehazka by se mi pri prujezdu prvnim bahnem rozsypala, nohy na dvojprevodniku v kopci utavily, rafky pri mi sikovnosti by vydrzely tak tejden a jeste by si prdel uzila stredovek:-) ne ne nechtel bych ho (leda ho prodat a koupit neco poradnyho:-)
kolo pod deset který něco vydrží neni problem najít :O) http://www.bike-forum.cz/…il-2961.html
budu za kverulanta:-) malo zdvihu, velky prevodniky a maly kotouce ⇒ taky nechci:-) ale odolnejsi uz by to byt mohlo (ram tak na dve sezony:-)
tehle odvozil pořádného chlapa a né a né rupnout sfiňa.
zvětšit kotouče +80g – 3 placka není potřeba vyjel vše co bylo potřeba :-) včetně rakouských a Italských alp
a do 10kg je pořád dost daleko jinak tam není kromě smyku nic extra gramařského :-)
A čekal sem kdy se chytneš :O) jinak zítra pošlu co sem slíbil dneska sem měl zkoušku z účka a nikam sem se nedostal :O(
jj tohle je spis softtail:-)
jj ale ber to tak vzniklo to v roce 2001 :-) dnešní mají přes 100mm zdvihu a jako chrtí full je to dostatečné
A má jen půlku vidlice :-)
A este kazeta, riaditka, upinaky a sedlo. Byt vysoky na M velkost a fakt namakany, vazit tak 63kg, tak super bike.
hm, řídítka 66g, dyť to muže třeba prasknout…
Spíš takhle, každý gram je drahý :)
Je to prostě všechno o penězích.Kdo má fulla tak ví o čem mluvím,ono cokoliv co má například nad 14,5 kg se těžko tahá do kopce.Ale zase si moc nedovedu přestavit nějaký drop s kolem,které má 11 kg.Myslím,že každy ví co jezdí a podle toho má kolo ne?
já bych klidně bral nový :-)
zalezi spis na geometrii, na tom jak to mas moc houpavy a na nohach:-) – s moji 15ti kilovou kravou jsem schopnej uviset na maratonech skoro vsem zenskejm (teda je fakt ze vyhled na prdelky je obcas hlavni motivace proc se drit jak kun:-).
do urcity hranice je vaha jenom o penezich, tzn. XC full za 4petky bude o dost tezsi nez full za kilko…
podle me by zavodni full mel mit rozhodne so 10,5kg, kdyz
na to clovek ma, tak urcite pod 10. No a zdvih cim vic tim lip:)
tak tak
Maraton by měl mít něco víc než XC střela přecejen je důležité taky dojet tedy vyšší spolehlivost(odolnost) si o to řekne. takže dejme tomu do 13–14
AM je trochu předvoj Endura a FR tam hmotnost půjde ještě dál, logicky jen třeba materiálem pro vyšší zdvih. Typuju si AM-ko až k 15kg
Celkově jde o národní pojetí takové AM z pohledu USA a Kanady můžebýt v podmínkách Evropy už slušné FR .
Rozhodně bych se nepouštěl do diskuzí jestli kolo na XC co má 12 kg je těžký nebo ne…všechno je jen o penězích a o tom pohlídat si váhu komponentů…
Ale jestli dáš za fulla na XC 100/100 150tis. a má 12 kg tak je patrně něco špatně…
jj Možná bych k tomu dodal, že na nějakýho střízlíka bude XC o hmotnosti 13kg extremně těžký stroj, naproti tomu 2metrovej 100kilovej bajker asi bude považovat 15kg fulla za lehkýho.
Ja bych vahu neresil podle toho jestli to je AM nebo XC nebo co. Kazdej pod tim vidi neco jinyho, postav si to podle sebe, hlavne at ses spokojenej. Kamos mel Stork Organic na 10,3 kg, prodal ho a postavil si 12 kilovyho RM Slayer na XC jezdeni.
Teď jsem to sem chtěl napsat…
ty vyřeš těch 5-nepřijatých hovorů na mobilu za poslední týden :-)
Ha! Tys mě volal? Měnil jsem sim kartu a teď to pomale projíždím, v sobotu mě dokonce někdo volal z Polska :-)
no vola, ale už je to stejně z větší části passé :-(
Se svými 105kg a do XC laděným Blurem LT (10,7kg a ještě se najdou rezervy…) nemám vůbec žádnej problém.
To mas pravdu, a to me prave stve, clovek chvilku zapomene na bicy.cz a hned to mas o kilo jinde :-D asi budu muset vymenit Marzochu-tezitko za novyho sida :-D
Tohle je parádní kolečko…
Myslim,že když bude AM do dvaceti kilo,tak je to v poho..:D
Spis kdyz DH bude do 20kg tak se o tom da uvazovat, ale urcite se da i kolem 17kg.