Nazdar, chci se zeptat jestli u téhle vzduchové vidle (se zdvihem ovladatelným z řidítek) dojde při snížení zdvihu k tvrdšímu chodu vidlice a naopak anebo jestli bude pružit pořád stejně dobře:o) a? na 60 nebo 130mm. Díky. Čes?a
Nazdar, chci se zeptat jestli u téhle vzduchové vidle (se zdvihem ovladatelným z řidítek) dojde při snížení zdvihu k tvrdšímu chodu vidlice a naopak anebo jestli bude pružit pořád stejně dobře:o) a? na 60 nebo 130mm. Díky. Čes?a
Ahoj,
já mám XC-PRO-S-TR..což je podle mne podobná vidle..Bohužel nemám ji ještě otestovanou v reálném terénu..to až sleze sníh.Nicméně podle pocitu „v garáži“:-)..bych řekl,že se tuhost možná trochu mění..,ale ne nijak výrazně..
Ja mel chvili X-pro-e-ta a pri snizeni zdvihu se vidle chovala prakticky stejne.. nebo aspon co si pamatuju…
díky za odpovědi. Chci se zeptat na zkušenosti a proč jsi ji prodal? Jo, ještě – sníží se délka noh vidlice při snížení zdvihu?
Samozřejmě se délka noh snižuje,ev.zvyšuje podle nastaveného zdvihu..
cauky nasel sem tuto vidli v novem velu 6/2006 ma ji nekdo? hodnocena byla velmi dobre 8/9/9/9 treba muj favorit recon mel hodnoceni 10/8/7/10 hodnotila se citlivos tuhost konstrukce ovladaci prvky-zdvih a funkce-snizeny zdvih, tak ted mam dilema
pridam se – nema nekdo zkusenost s xc pro 2006? je nejaka zmena(krome vyssi vahy a designu) oproti starym xc pro?
a ted si jeste predstavte co se s tim da vic udelat. Kdepak je Milan? ta vidle ma lepsi hodnoceni nez vetsina ostatnich!
no prave me to v tom velu zarazilo, to hodnoceni, vzdy sem mel suntour jako za noname vidli
no name? tak to od ty doby urazili dost velkou cestu-smerem pres Marzocchi az k hvezdam RS a k Foxu.
opravdu ji nikdo nemate/nezkouseli jste?
zkus napsat na mail uživateli Milan1
mám pocit, že je to stejný systém jako manitou.Přímo graf charakteristiky či porovnání od suntouru nemám, ale ten manitou má milan1 na svých stránkách.Co si matně vzpomínám, myslím, že při snížení trochu měkla.raději se zeptej Milan1.Osobně jsem tu vidlu nikdy nezkoušel.
milanuv nazor znam, ten mi rek ze problem s tlumicem je stejny jak u starsich suntouru xc pro, ale ze ma jiny design a ze pribrala na vaze. V kontrastu s tim je test ve Velu(mozna marketingova masaz, nevim :), kde tu vidlici celkem chvali.
ma teda nekdo tudle vidli? zkusenosti za tu cenu 5500 se me zda dobra
Tahle debata začala na téma jedné vidlice a končí u zcela jiné. Ročník 2006 je totiž hodně jiný, než předchozí modely. Mění se vše, co se týká samotné konstrukce. principy funkce uvnitř však zůstaly. Princip snižování a jeho problémy mám popsané na stránkách a tady jsem to probíral na systémech Manitou, které, i když se hustí jiným způsobem jsou co do funkce zcela totožné. Můžu odkázat na historii ale pochybuju, že by se v tom někdo zorientoval a já ve výkladech, ketré se změní v hádky pokračovat nebudu. A teď si neodpostím odkaz na test ve Velu. Mnoho zdejších „odborníků“ rádo nadává na Velo ale ono Vám v tom testu přineslo spoustu informací. Málokdo to ale rozezná a dokonce ani odborníci z Vela nevědí co naměřili a jak to vysvětlit, jinak by Vás na to jistě upozornili. Jedná se o jejich jízdní dojmy a k tomu přiložené grafy. Jízní dojmy jsou opravdu přesně popsány, co se citlivosti týká. Zároveň jsou přiloženy grafy charakteristik a ty vypovídají, (v případě že je tlumič v pořádku) naprosto spolehlivě a jednoznačně. ¨Tyto grafy však nesmí být pohozeny na stránkách jen tak, každý samostatně, je třeba je vykreslit do stejné tabulky, kdo má zájem, má na mých stránkách čistou tabulku k vytištění a může si tam ty grafy zakreslit dle libosti. Pokud to tak udělá, je třeba upozornit, že graf, ktarý je plošší a který začíná svůj pohyb co nejblíže nule bude jistě v reaálném provozu i nejcitlivější. Toto vše se shoduje u všech vidlic i hodnocení a máme zde krásný příklad proč vychází Black jako nejcitlivější v praktickém hodnocení. Na grafu, v porovnání s ostatními je to zcela zcela ukázkově vidět. Jediná vidlice, která má graf ještě plošší ja úprávě typ XC PRO TAD a měl by být tudíž odhalen jako příliš měkký. Není to tak a je to opět zcela jasný důkaz, že se nám tu podepisuje tlumič. Nebýt tohoto nedostatku, hádejte kde by byla ta vidlice v hodnocení? Na závěr je třeba upozornit, že masivnost a váha této vidlice trochu vybočuje z řady a její určení bych viděl jedině na fullu, tím se liší stará a nová řada XC PRO zcela zásadně. A jako zajímavost bych uvedl. Nejtenčí vidlice v řadě Suntouru XCT monotovaná na spoustu levných kol je ve skutečnosti ještě těžší, než tento opravdu bytelný kousek.
Přidal bych se taky se svými dotazy. Uvažuji o některé z těchto Suntour vidlicích se stavitelným zdvihem.
Na netu toho moc není a mimo toho že ty 2006 mají jiný design vnějších nohou a mají zdvih 60–140 oproti těm starším 60–120 jsem na nic nenarazil.
Mockrát všem děkuji, co mi odpoví na aspoň jednu otázku. O těchto vidlí toho na netu moc není a stránky výrobce toho také moc neřeknou.Děkuji za jakékoliv napsané zkušenosti či recenzi.Kdyby někdo měl i nějaký naskenovaný článek z časáku apod.
Mám totiž rám na 500mm vidli a tak uvažuji, že bych tam dal něco z těchto a jezdil to tak na 120mm.
Co jsi teda nakonec pořídil za rám?
RockMachine Adrenaline 3000 rok výroby 2006. Měl jsem nabídku co se neodmítá. Dnes jsem ho doskládal a byl se poprvé projet-velice spokojen. Nehoupe(přesto, že nastavím nižší tlak) se tolik jako No saint a je o něco méně progresivní, takže už nemám problém dostat tlumič nadoraz :o). Akorát je o něco těžší než ten No saint. Podsedlovou tlubku nemá vůbec zeslabovanou-asi aby to více vydrželo.
Moje stará vidle Duke xc-uturn zatím na něm ujde, ovládá se slušně, má totiž také těch 500mm, ale po odečtení sag už ne. Uvidím jak se to bude ovládat v zimě. Nicméně pokud budu měnit, je některá ta stavitelná Suntoura zatím favoritem.
Mám vidlu XC-Pro E-TR (TAD) 2005 60–120mm čo je v podstate vidla s upravou zdvihu ovládanou a lockom s riditok. Ak uvažuješ o tejto vidle, doporučujem zakúpiť priamo upravenú u Milan1 nakolko získaš podstatne citlivejší počiatok a celý priebeh zdvihu. Vnútorné nohy majú 32 mm a torzná tuhosť je vynikajúca. Konkrétne na mojom type som nepostrehol žiadne poškodenie nôh, takže nepredpokladám, že by mohlo prísť k poškodeniu iných. Momentálne má nabehané cca 2600km. Na mojej sme porobili dalšie nie štandartné úpravy … reálny zdvih 20–122mm (nie písaný) a pri jazde vie využívať celý rozsah zdvihu … ale podme na ovladanie. Pri jazde zatlačíš páčku zdvihu, ihlový ventil otvorý a prepustí vzduch medzi komorami. vidla ti zabehne dovnútra a je len otázka cviku, sa naučiť ponorovať na určený zdvih. Ak ju chceš dostať hore, je nutné nadlahčiť predné koleso a zatlačiť páčku. Pri troche zručnosti je to možné tesne pred koncom výjazdu postaviť na zadné a zatlačiť. Na navolenom zdvihu môžeš jazdiť ako dlho chceš. V skratke, zatlačíš páčku, nastavíš požadovaný zdvih a pustíš. Pri troche cviku to ide aj za jazdy. graf som uverejnil v sekcii grafy charakteristiky, prípadne môj náhlad. Pre každý zdvih platí jeden graf, preto ich je tolko. Číslo pri grafe udáva zostávajúci možný reálny zdvih.
Díky za info. Takže jsou to 2 komory-stejný tlak, a páčkou se otevře ventil mezi nimi-stejný jako u Manitou IT-supr s tím si poradím. Budu si ji upravovat sám.Rád si s tím hraji a nemám rád, když nevím co mi s tím kdo udělal.
Ještě bych měl jeden dotaz-jaká je tam negativka, elastomer nebo pružinka. Je to na maximálním zdvihu citlivé na drobné nerovnosti, nebo raději jezdíš snížený.
negativka je elastomer … ak si pozrieš graf, tak pri plnom zdvihu ide odtrh na 20kg, čo je použitelné len pre zjazdy. Pre normálnu prevádzku treba znížiť … stačí o 5mm. Príjemnú zábavu pri upravovaní. Som velmi zvedavý ako upravíš natlakovaný tlmič, aby ti nebrzdil oboma smermi :o))))
Ten tlumič to jde-ten tlak upustím pomalu a pak stačí jen vyměnit pružinku a zvětšit průtoky-již jsem to absolvoval u jiné suntoury. Spíš se obávám zda se mi podaří najít pro mne ideální nastavení vzduchové komory-ta křivka průběhu.
Netušíš jak dlouhý ten elastomer je? +Ye bzch ho nahradil pružinkou.
I když asi bude šikovnější tunit až ten novější model který má 140mm, abych ho mohl jezdit v klidu na 120mm.
už netuším ako vyzerá originál :o) z originálu moc toho nezostalo a vyladenie komory, je na dlhé zimné večery … Príjemnú zábavu.
prosím Tě ještě o poslední věc-nemohl by jsi mi změřit výšku vidle-od patek k spodní misce hlavového při maximálním zdvihu? Díky.
od osi kolesa po spodné ložisko hlavového 505mm. Ak som dobre meral a bol som triezvy.
díky