Nemáte někdo zkušenost s rozebráním tlumiče FOX Racing Shox ? Nejlépe odkaz na servisní manuál.
Nemáte někdo zkušenost s rozebráním tlumiče FOX Racing Shox ? Nejlépe odkaz na servisní manuál.
to nemám, ale předběžně uvažuju o znefunkčnění funkce „propedal“, bo se tu tvrdí, že je to naprd a že to snižuje zbytečně citlivost tlumiče…
ano,je to urceno k tomu,aby to bylo co nejdrive odstraneno:-).ale notak,aspon to s tim zkus ne:-) by me zajimalo kolik lidi tvrdi a kolik vi:-)
jedinej problem s pp co mam je že v malý rychlosti se s tím dost blbě háže bunny protože před odrazem si ho nedokážu propružit a pak mi povolí při odrazu takže spousta energie pak jde do tlumiče.....ale v rychlosti nebo v rozbytým terenu už ho ani neregistruji.
me strasne sere to „chrasteni“ pri jizde po malejch nerovnostech, to sem normalne nepricetnej. s tim bunnyhopem mas recht.
chrastění?.....mně v něm jen potichoučku cvaká ale poznam to jen na místě…za jízdy to nemam šanci zaregistrovat.
Me v tom taky tak nejak cvaka ale da se to vydrzet.Pri jizde v terenu to neregistruju.A bunnyhop v pohode asi jsem si zvykl nebo co :-)
jo chrasteni nebo cvakani – mam z toho pocit jako bych mel vakl ve futrech na tlemici. a je to pruzinova vanilla. zvuk je slyset i pri jizde vedle kola. nejlip treba na kocicich hlavach.
Presne tohle no taky jsem mel pocit ze mam volny cep a ono nic :-) Ale nepricetny z toho jeste nejsem.
tož to nevím…možná se ti to rozléhá víc v rámu a pak to aj slyšíš ale u mě je to fakt tichoučký.
Asi mi tu plechovku v Americe spatne naladili :-) Jen tak mimochodem jak tem propedal funguje na pruzine?
tož dost podobně jak vzduchový spv co mam na enduru, akorát že to nemůžu regulovat což mě teda dost jebe…zvažuju lobotomii, prý to jde.
jiste ze lobotomie jde,ale nevim jak moc te jeste bude zajimat bikovani:-)
lobotomii tzv. inteligentního tlumiče, přece jen mi demence starýho asi líp vyhovovala…:-)
jde to a ani to moc neboli. hlavne to pak konecne funguje tak jak ma.
a dá se to udělat doma nebo to musím mrsknout do servisu… ? a taky pak asi zákonitě přijdu o záruku ne?
kamosovi to delal myslim Petr Heinik. sam bych se do toho nepoustel uz jenom proto, protoze ten tlumic je pod tlakem. zjistim to a dam vedet.
tak tohle mi to taky dělá… vanila RC s pp.Prvně jsem podezříval futra…ale jsou OK.Pak jsem dlouho zkoušel jestli to nedělá pružina,ale nakonec jsem dospěl k tomu,že to je z tlumiče…takový nepříjemný cvakání…Myslíš,že to je normál,nebo to mám řešit???
To neres ,je to normalni u vanilly s PP
Taky potvrzuju toho bunnyho a jsem za odstraneni PP. Vic skody nez uzitku. Vcera jsem zkousel DHX3 a nemohl to dostat od zeme. Pritom kolecko na pohmat fakt lehounky (jen 20kg prej:)
kdybych měl dělat na bajku, bo se tu tvrdí, tak ho hodím při první vyjížďce do křoví nebo za skály…
co se nejdriv podivat na… http://www.foxracingshox.com/…ceVideos.asp?…
Zkusenosti by byly, zalezi s cim kokretne bych mohl poradit.
chtěl jsem se zeptat jak dlouho by asi trvala ta lobotomie propedalu z vanili rc…že bych vám ho poslal poštou. Dále jak by to bylo se zárukou na tlumič co je ještě v záruce (u vás kupovaný)a jestli se z něj pak stane stará dobrá vanila rc…myslím že toto jsou všechny potencionální otázky které zde nás propedalisty zajímají…jinak díky moc za reakci.
Asi spis protipedalisty :-)
Uprava by zabrala cca 3 dny, jelikoz se jedna o docela zasadni zasah zaruka pada. Stara dobra Vanilla by se z toho stala v pripade, ze by se vymenili kompletne cele vnitrnosti ze stareho tlumice.
V pátek sem se stal zatim š?astnym majitelem norca atomik…Tlumič mám DHX-3,tak bych si taky rád přisadil…Baňáč mi příde na 20tikilovýho fulla celkem ok,během dvou dnů sem dával v sk8parku všechno co na pevnym(moc toho nejni).Jen mám problém se vůbec rozjet.Propedal je nastavenej z factory a nejde měnit a myslim si,že ho tam zapoměli dát…Pruží to jak hovado…Slyšel sem,že je vyndává i Francenzo,ale jak je to s tou zárukou???
A v tom se ten nas pohled uplne lisi. Bunny mi rozhodne neprisel na tak lehky kolo OK. Ale muze to byt taky na me tvrdou pruzinou a dlouhou geometrii. ProPedal si myslim regulujes tlakem vzduchu 75–200PSI. Ale je fakt, ze pri tom kratkem laborovani jsem to moc nerozeznal (narozdil od 5th Elementu). Zkus si s tim jeste pohrat. Z pevnyho na 180mm FSR je to trochu skok, to jo :)
Podle toho manuálu,cos mi včera poslal,je propedal nastavenej na pevno,to co se nastavuje tim ventilkem je"boost valve Adjustment",těžko to vůbec přeložit.Jo s tim bunnyhopem,skoušel sem ho na tu bednu,co je bokem ve sk8parku a napočtvrty sem tam vyskočil…A dyž ne,přišlápnu a vono se to tam dostane:) Ale mám větší problém.Zadní kotouč mi dře při propruzu o adaptér a to sou tam v normální poloze 2–3mm místa…Divný,co?
No podle me se tim nastavuje tlumeni komprese coz s propedalem uzce souvisi. Nicmene, kdyby bylo na me, tak bych ten kram (PP) vyhodil a bylo by po ptakach :)
Ten bunnyhop porovnavam s Rencinym kolem (vic jak 20kg a 230mm zdvihu a vyskocim na nem podstatne vejs), ale s tvym nejsem zvyklej.
Na ten adapter kouknem.
Jinak jako regulaci ProPedalu extra to teda nema :( , ale jak jsem se docet vyse, tak se da za try dny deregulovat :)
Teď ze slabšího soudku,co vůbec znamená skratka FSR???
Tim se netrap. Ty mas VPS :) Pro ostatni: http://www.specialized.com/sbc4Bar.jsp?… zvolte treba USA.
Me to bylo hned divny…
Bych se zeptal jak vám vychází servisní intervaly. Sem měl po sezoně cca 4000km vymačkaný ty vložky oka a odešly mi těsnění. Mi přijde že při turystickým využití by to mohlo vydržet i dýl.
ja som dal tlmič do značkového servisu, pretesnenie a naplnenie ma vyšlo u epica na 3500 Sk a u jekylla asi 1500 Sk, už si presne nepamätám
Nevíte někdo, jestli jde nějak jednoduše „odšroubovat“ pouze HV komora z tlumiče? Bez demontáže celké komory.
jedná se o Fox Dhx, ale předpokládám že mechanismus je stejný u Floatu a možná i Monarchu
Zdravím!
nechce se mi zakládat nové vlákno, tak se zeptám zde…
Trpí tlumič při skoku víc, když je málo nebo hodně nafouklej? Akorát nafouklej znamená normání jízdu, ale jak foukat pro tvrdší jízdu?
Dík!
Asi záleží na jak velké skoku. Pokud budeš dělat dropy na málo nafoukaném tlumiči a bude ti chodit stále po dorazech, tak prospívat mu to určitě nebude. Když bude nafoulý víc, tak určitě snese víc, i když bude progresivnější.
tlumiči je to celkem jedno, když nechodí na dorazy :-)
Takže když mi sleze z tlumiče gumovej kroužek při skoku, tak mám trochu dofouknout?
naopak, přidat
gumovej kroužek může spadnout i sám…Záleží kde je doraz. Pocitově to musí při doskoku být utlumený do ztracena, žádná ostrá rána
dobře, budu pozorovat
Nevíte někdo, zda (a kde) se na vzduchových tlumičích FOX nachází něco jako výrobní číslo nebo číslo typu?
Nějaký čísla jsou na stíráku…
zdravim;
vcera jsem byl s kamaradem pri koupi jeteho fullu, vse myslim OK, akorat u tlumice mi prisel uplne minimalni rozdil pri otevrene poloze i pri zapnutem propedalu. rozdil nebyl moc patrny ani pri jeho prifoukani. Tlumic FOX DRCV RP2, kolo Trek Fuel EX8 r.2010.
muzete mi prosim poradit, kde je mozne ho ev.nechat v Praze zkontrolovat, popripade udelat servis?
diky moc za rady.
Bikelive
diky.
Ono u některých tlumičů je to vlastnost,ne chyba.Sám sem měl takový RP2..
Přesně tak u tlumičů u Foxe d DRCV do r. 2012 je to vlastnost a nejde s tím prakticky nic dělat. Myslím že Foxu se tenhle tlumič pro Trek moc nepovedl. Vyřešili to až přechodem na CTD s DRCV, tam to funguje OK.
Tak ono je to o celkovym nastaveni compresion tune a ne ci se povedl nebo ne. Tlumic tam byl holt delany na vetsi citlivost a nic pro zamykaci maniaky (beru to z toho co tady zaznelo – nejel jsem). Ale neni problem si nekym nechat prenastavit planzetky a tlumic „otupit“
To jsme už na tomhle tlumiči zkoušeli. Dvakrát se to přenastavuvalo, ale tlumič byl tak tupej, že se na tom nedalo jezdit. prostě to s tímhle typem zadní stavby nešlo dohromady.
U RP23 vždy platilo:
Pokus o něco mezi tím v praxi většinou vypadá tak, že už to není citlivé a přitom propedal stejně neomezuje nějak výrazně více.
Zadní stavba to moc zachránit nemůže. Pouze ve smyslu, že nepotřebuje omezovat moc tlumič a i tak jede dobře a použije se první varianta.
Až CTD verze umožňuje větší rozdíl mezi polohou descent a climb. Ale ani u CTD tlumiče nelze dosáhnout kombinace velmi citlivá poloha descent a současně téměř lock v climb poloze.
Už to ale při citlivém interním nastavení v poloze climb jde a omezuje poměrně dost (k locku to má ale pořád sakra daleko a třeba opravdu silový nástup ze sedla už to zdaleka neudrží).
ja mam to same kolo r.2011 a v otevrene poloze je to paradni zehlicka, v poloze propedal je solidne tuhy pro prejezdy. tak me to docela zarazilo.
Mozna ze to bylo tuneno pro jeste vetsi citlivost, a pak uz propedal neni skoro znatelny. tezko rict takhle od stolu ;-)
On hlavně popis „a v otevrene poloze je to paradni zehlicka“ je relativní…
Jak jsem psal výše (a ty to určitě dobře výš), tak kombinace opravdu citlivá poloha open a znatelněji omezující propedal na RP23 nelze žádným interním nastavením dosáhnout. A žádná zadní stavba na tom už nemůže nic změnit.
Oživím vlákno:
Na servis vzduchové komory Floata je potřeba Fox Fluid (mám) a pak nějaká tlumičová vazelína. Teď dotazy:
Fluidu tam nalij tak od oka a silikonová vazelína bude v pohodě. Taky ji používám ;-)
Od oka nerad něco trefuju…
Fox udává 2cc oleje do komory.
byls rychlejší,2/2..(trochu víc dolů)
jj, jak pises…