O víkednu jsem se pokoušel namontovat a oživit kotoučové brzdy Shimano XTR. Bohužel se mi nepodařilo udělat to tak aby to pořádně fungovalo. Přivítam všechny rady jak brzdy naplnit a ovzdušnit. Díky moc.
O víkednu jsem se pokoušel namontovat a oživit kotoučové brzdy Shimano XTR. Bohužel se mi nepodařilo udělat to tak aby to pořádně fungovalo. Přivítam všechny rady jak brzdy naplnit a ovzdušnit. Díky moc.
no nechci malovat čerta na zed ale asi si užiješ.Já sem si tedy užil…předem bych ofrézoval patky to je základ když tam není adapter,pak se koukni jestli máš přední a zadní prase každé jiné(já sem měl dvě stejné error!!),pak bych vyndal desky,teflon.olejem prostříkat pístky a něčím plastov.s něma zahejbat,jestli máš k nim shimano návod tak to nejdřív naplň podle návodu s plast.adapterem pak to promačkej a ty desky se většinou trochu stáhnou tak že potom škrtají,tak dáš mezi ten plast a píst ještě kartu delvita a dole na odzvdušňováku natáhni kapalinu do stříkačky,musí se tam udělat trochu podtlak aby se ty desky nestáhly zase dovnitř.je to prcačka..ale hodně štěstí…p.s.možná to to půjde i bez toho.
Naplnit kazdopadne odspoda pres odvzdusnovaci sroub.Tak jak to mivalo Sh v navodu a jak je to tam asi dodnes,se mi to nikdy nepodarilo.Plnim 20ml strikackou pri otevrene doplnovaci nadobce.Pak uz jen klasicky pumpovanim odvzdusnit.
ten systém shimana není špatnej pokud to není rukama.stejnej systén plňení používá Hope.
Mozna jo:)Fakt se mi vsak nepodarilo pumpovanim dostat cely objem kapaliny do brzdy:(Spodem je to otazka 10–15min vcetne odvzdusneni.
No ja jsem to plnil presne podle navodu od Shimana. Nakonec se mi podarilo protlacit olej az do brzd a pres ovzdusnovak ven. Ten jsem nekolikrat zavrel a otevrel a snazil se vyhnat vsechny bubliny. Pak jsem vyndal ten plastovy adapter a nainstaloval desticky, ale ty brzdy proste brzdi tak, ze otacejici se kolo sice zastavi, ale kdyz zaberu trosku rukou tak ho i pres plne zmacknutou paku v pohode roztocim. Je to spatne odvzdusnene?
špatně odvzdušněné je to tehdy kdž ti ta páka pruží ,pruží tam ten vzduch,necítíš jak ti dosedají desky,jestli je to dobře tak je ten chod po celé délce stejnej hladkej a pak se zavřou desky,při tom plnění se dělají takový pidi bubles tak sem to nechal chvilku odstát s otevřenou nádobkou,taky poklepak prase a kábl šroubovákem,dobrý je i odmontovat a různě s ním točit aby se ti uvolnily bubliny.pak je taky důležitý jestli máš čistý desky a odmaštěnej koukouč.dec importent!!!!!
neřekl bych, že by ta páka nějak pružila. Já ji prostě zmáčknu uplně lehce až ke gripu. Zdá se mi, že pístky se vysunou jenom o cca 1,5–2mm a destičky dosednou na kotouč jenom tak, že jsou schopné zastavit otáčející se kolo ve stojanu. Myslím ale že kdybych na tom jel tak to prostě neubrzdím.
Tak to je zavzdusnena skoro urcite,nebo je tam malo oleje.
jak teda tu brzdu odvzdusnit?
třeba takhle http://www.bajk.cz/…a/clanek.asp?…
jo a ten bazmek na páce (svěrák + hadice s pytlíkem) nejsou třeba
Sem slysel, ze to neni kdovijaka kotva. A jestli nejsou zajete, tak to muze takhle delat i kdyz mas dobre odvzdusneno.
po zajetí to brzdilo standartně 160tkově,když je všechno orajt tak je to o něco málo lepší než 160 na 555.ale o málo.
555ka brzdí možná líp jak to erko!
Jsi taky jezdil obe, ze to vis?
Aby to nevyznelo spatne – ja s tim nesouhlasim :)…
Brzdil sem asi vším v čem je „olej“, i 555kama i New XTRkama, to nový erko mě vůbec ničím nenadchlo,krom smyku a klik je to dle mého ubohé.(teda myšleno proti starému erku). Raděj dám přednost X.O-pokud jde o řazení a Martám-pokud jde o brždění. Dual jsem zkoušel v kombinaci s hydraulikou a snažil!!! jsem se mu přijít na chu?-bohužel. Adios pane šimano… Je to ovšem můj názor a hodnotím v pozadí několika let bikování a nekolika let skládání biků a servisování.a a a..
Uprimne – nemyslim si, ze jsi brzdil vsim v cem je olej…mozna tak z dalky :)…tak schwalne – jak brzdi takovy Brembo? :)))
No ja nemluvim o celym XTR… :)…X.0 mam taky radej ale :)
Marty – jak by jsi je porovnal s tema XTR? (pocitam ze myslis ty co mas na fotce bajku…)
K problemu – ja jsem brzdil obouma – jak XTR, tak 555 a i kdyz ty XTR fakt jenom pul sta kilometru, tak byly o vlas lepsi…
No tak vším sem nebrzdil, já teda myslel spíše XC.Brembo mě připadá tak spíše na motorku. U těch dualů mě vadí to,že páčka slouží i k řazení-vím je to věc zvyku,já to také nejezdil víc jak 150km.Připadal mě tam vakl,právě kvuli tomu řazení páčkou. Marta mě sedí, jezdím ji už po druhé r2002 a r2004. Pravda,že orig.desky jsou o poznání horší. Marta mě maxim.vyhovuje i když sem jezdil i Julii a Louisi- není tam extrémní rozdíl v účinosti. K tomu šimanu: vlastně nevím, jestli šimano od erka v r.03 si začli dělat hydrauliku sám,nebo jim to dělá někdo jinej, ale díve u deorka a xtčka jim to dělala grimeca. XT=SRAM 9.0=Grimeca system8,deorko pak grimeca system15.1. Totální kopie. O grimecách je známo,že brzdily perfektně a vlastně to byly povedené brzdy.Asi těžko srovnávat příklad-Martu s Magem,nebo Hopem, dost záleží na odvzdušnění,hlavně použitejch deskách a čistejch odmaštěnejch kotoučích. Mě taky ta Marta někdy prostě nebrzdí a někdy jde kolo do bloku stiskem malíčku… Tak si vyber. Jedno je jasné,já potřebuji brzdovou páčku pevně chytlou ve skořápce a né jako u duálu,aby se s ní mávalo ještě jinak,to mě pak sere a znervóznuje.Proč volím Martu? 1.nemám důvod jít k jiné,2.líbí se, 3.dobře brzdí,4.spolehlivá,3.super váha, 4.krásně mě sedne do ruky,5.osvěčená a otestovaná minulostí, skutečnejma bikeram a byla jako šperk spoustě vlajkovejch lodí špičkovejch XC chtů.
prosim ta, ake pouzivas brzove dosticky? Mam objednane Marty, tak by som rad vedel skusenosti, lebo v minulom Biku vysli tusim dobre tie original dosticky.
Hmm…mne ty dualy vadi nebetycne taky, ale bavil jsem se ciste o brzdach :)
Hmm…Marta ti obcas nebrzdi? Jak to?
Igor: Koolstop Tink: „Marta mě občas nebrzdí“ samozřejmě tím bylo myšleno obecně ,když je třeba mastnej kotouč-příkl: když ve spěchu šplíchám WDčkem řetěz a pár kapek stříkne na kotouč, umeju kolo apod-to ovšem není problém jen Marty ale všech kotoučovek:-) Není to věc brzdy jako takové ale kontaktu desky-kotouč a tím něčím co je mezi něma. Jinak sem ji nikdy neodvzdušnoval,dokonce ani po zkrácení hadice.Prakticky jsem na ně nikdy nesáhl-totálně bez servisu.A to stejné i s Juliema.Z toho plyne- Magura THE BEST OFF. Pokud jde o ty dualcontr. -seje mě to,že páčka nejde jen tím směrem,kterým se brzdí. Dle mého by měla bejt páčka pro brzdu jen pro brzdu,to bychom taky s ní mohly zachvilku i zvonit a svítit a báby by se s ní mohly třeba i uspokojovat. Pokud jde o účinost brždění tím erkovým hydrodualem – brzdil. Těžko říci,jestli lépe jako Marta,nebo třeba Hope ale brzdil. Osobně nejlíp čím sem kdy brzdil byl mechanickej Avid! model 2002. Také ******** dobře brzdilo staré Deorko tak cca 2001. Osobně to nějak neporovnávám a nemám rád příliž ostrej „kousavej“ nástup brzdné síly. Asi je nesmysl porovnávat jaká hydra brzdí o 10% lépe jak onaká a která je lepší jak jiná. 80% dělaj desky a absence mazu na kotouči:-)
neříkej že WDéčkem mažeš řetěz
sem tam
No to je pekne blbe mysleni obecny :o))))
S tou Magurou jako Best off bych nesouhlasil, zbytek je ok :)
Jo…ja vozim mechanicky Avidy :)
Muzu vas poprosit kde najdu nejake podrobnosti k tem brzdam Brembo? Nechci si je koupit, jen mi hodne zajimaj, ale nikde jsem o nich nic nenasel! Asi neumim hledat, tak vas prosim o pomoc!!! :-) Dekuju moc
Parada! Dekuju moc
Nz, stacilo jen trosku zaguglit :)
Vypadaj parádně a maj plovoucí kotouč :-)
To by me zajimalo, jestli se tu najde jeste nejaky negermansky fanousek Magur.
napriklad na mtbr.com ich najdes dost…
Nějakej pá-dlista tady tuhle chválil Gustava :)
Jako urcite to jsou brzdy co maji sve klady. Davkovani, skrtani, stredeni, ucinnost… to jako urcite jo, ale Best of brzdu si takhle nepredstavuju :)
Komplet naplneni XTR mi trvalo 5 minut na jednu brzdu vcetne odvzdusneni…plnil jsem vrchem – otevrena expanzka a mackani…pohoda…krasne to cely proteklo…(jsem si pro srandu otevrel navod, proletel si obrazky a mel jsem to hotovy :-D )
Jedna z nejjednodusej naplnenych brzd v me pameti… :)
Rada pro tazatele – precti si navod.
Diky za radu, navod byl to prvni co jsem si sehnal. Bohuzel se mi to podle toho navodu nepovedlo udelat. Jestli ono to nebylo tim, ze to bylo moje prvni setkani s kotoucovou brzdou :-)
Je fakt spatny, ze si kazdej muze koupit na co ma. Aspon v tom jezdeni je nejaka spravedlnost. Kazdej jede to na co ma :)))
Moc nechapu proti cemu bojujes. S tim jezdenim mas samozrejme pravdu.
Proti nicemu. Ja jsem pacifista :) Ja jen, ze si kazdej jouda zajde do shopu a koupi to nejdrazsi na co ma aniz by si prosel nejakym vyvojem a pak to takhle dopada. To jsem si jen tak posteskl. Ten clovek je v podstate chudak, protoze to nedokaze nalezite ocenit a pravdepodobne si toho stejne moc neuzije.
ale protoze to netusi tak je stejne stastny a ty ho tu akorat ze zavisti srazis:-)
Myslis, ze nekomu zavidim kotoucovky XTR? :)) Ja je naopak preju. Treba tobe bych je pral :))
je dekuju:-).to si muzu k jeziskovi prat o jednu vec navic,ty si za me prejes ty brzdy..:-).jses vazne hodnej:-)
Tak v tom případě to hoď do servisu.
Hele…jsi z Prahy (prej)…tak nekoho odsud pozadej o radu…Prazaku tu je plna…vis co :)
Mne to inicialne plnenie vrchom (pri XT 2002) nejak neslo a tak som to naplnil spodom striekackou. Potom odvzdusnil podla manualu.
Ja asi vim v cem je problem…ja jsem asi 30 sekund premyslel, proc mi to z expanzky netece dal…fakt se tomu nechtelo..stacil ale rybarsky vlasec – ten nic neposkrabe a perfektne svede kapalinu az do hadice (v tom je zakladni problem, kdyz je paka zcela sucha…)
Dobrej napad,zkusim,melo by to fungovat.Dik:)
Podle myho se mi zda, ze ty to tam proste nacpes silou i kam se kapaline nechce…todle ji pomuze :)…pak krasne tece az do trmenu a tam to v pohode cely vyplni…takovy plnici automat…nic na silu :)
A co ti vadilo na tej striekacke, ked chces pouzit tento sposob? Otvor z nadobky do piestu je chraneni plieskom (XT02), ktory by si asi musel vybrat a preto sa mi ta striekacka v mojom pripade zda jednoduchsia. Aby sme zostali pri rybach – hadicku na striekacku som pouzil z akvaria. Btw. kedze Shimano vyraba aj rybarske potreby, odporucam aj vlasec Shimano ;)
zalezi tak jak mas udelane vedeni. u predni brzdy neni problem povetsinou. u zadni muze byt. POkud se nemuzes zbavit bublinek. Pak doporucuji odsroubovat prase a a oddelat vedeni od ramu. Kolo pak postavit napr. na schody tak aby si mel vedeni svisle a prase dole. Mezi desticky strcit klic (FAB) a pak mackat brzd. packou.
Koukám že shimano vymyslelo novej systém odvzdušnování.Nevím kdo někdy odvzdušňoval brzdy u auta nebo to viděl ale je to záležitost tak na 5 minut práce.povolit šroub páky k řidítkům ,otočit páku tak aby byla vodorovně a nevytékala kapalina ,dolít kapalinu,na odvzdušňovací šroub nasadit kousek hadičky(třeba co je v akvaristice na vzduch) druhý konec dát do malé skleničky povolit odvzdušnovací šroub a pomalu pumpovat kapalinu pákou.zároven hlidat aby v páce byla stále kapalina a nedošlo k nasátí vzduchu v páce.když přestane z hadičky vycházet vzduch s kapalinou dotáhnout odvz.šroub a zapumpovat pákou a držet páku ,.povolit šroub až vyteče kapalina dotáhnout šroub a znova opakovat dokud nevychází hadičkou bublinky a páka není tvrdá
Tady si to stáhni, návod v češtině,docela pěkně napsané, i s obrázky:) http://www.bso.wz.cz/…ky/stah.html