Carbon MTB Race CRB, vedeni lanek

21 nepřečtených
  • perupe1205

    Mohl by mi nejaky vlastnik Superiora napsat jak jsou vedeny lanka uvnitr novych Carbon ramu Superior ?

    Jestli jsou vedeny volne „prostorem“ a nebo jak ? Jde mi o to zda by se danym prostorem dal protahnout par tenkych vodicu pro instalaci XTR Di2 systemu. Z duvodu poruseni zaruky neni mozno vstup zvetsit na 6 mm. A tak bych odstranil izolaci a ramem vedl jen par vodicu a na vystupu pripajel zpet kabel s konektorem.

    Dekuji predem za info. Petr

    0 0
    • Miches  

      Lanko je vedeno uvnitř platové trubičky, která je chycená k dorazu bowdenu. Doraz bowdenu je hliníková vložka.

      Já, když jsem tahal bowden vcelku až k přehazovačce, tak jsem doraz provrtal a trubičku vytáhl.

      Někde tu byla fotka, jak se jim povedlo zamotat ty trubičky do sebe.

      0 0
    • newby  

      tady to je ta fotka co o ní mluvil Miches

      0 0
      • Tomik85  

        Dnes jsem tam fouknul kousek molitanu a je po kraválu. ;-)

        Ale taky koukám, že tam mám vánočku. :( Snad to ničemu nevadí…

        0 0
    • perupe1205  

      Dekuji vsem za info. Ta fotka to dobre ukazuje a pokud je vnitrni prumer o fous vetsi, tak by se tam dva tenci vodice od ridici jednotky k baterii mohly vmestnat. V nejhorsim pripade, budu muset navstivit nejakou „odbornou cyklo firmu“ – prej http://www.bicyclecafe.cz/ mi odvrtaji bez ztraty zaruky.

      Jinak nechapu ze to nemaji jako treba u Specialized, kde jsou na koncich krytky s pruchodama do kterych se bowdeny uchyti. Na bowden se natahne penova hadice a vse „vcetne brzdove hadice“ se da krasne vmestnat do ramu. Udelal jsem to na Epicovi a byla to prace na jedno odpoledne. Vse prehledne, schovane a pri jizde nikde nic necinka a neboucha a cele vedeni je schovane v bowdenu.

      0 0
    • zip7  

      Já mám problém, že mi při jízdě po kostkách uvnitř rámu drncá vnitřní vedení lanka v karbonovém rámu. Může mi někdo poradit jak lze tomu zamezit.

      Díky za informaci . Martin

      0 0
      • tygr04  

        Ahoj, Martine, už jsi zjistil, jak vyřešit to bouchání bowdenu v rámu, mám stejný problém u Specialized Diwerge… Díky za info, Míra.

        0 0
        • Topolíno  

          Ahoj, řešil jsem identický problém … z rámové trubky jsem vyjmul lanko(a) i trubičky vnitřního vedení a krkolomným způsobem zasunul kus pěnové izolace potrubí, vhodného vnějšího průměru, ze syntetického kaukuču(má to černou barvu, struktura mikroporézní s tvarovou pamětí, používá se např. u rozvodů klimatizací nebo tepelných čerpadel). Potom jsem vrátil trubičky a lanka. Teď jsou všechny vibrace vnitřního vedení tlumeny onou izolací.

          Topolíno

          0 0
      • straky  

        Ahoj, měl jsem stejný problém, ale buď jsem si po čase na to zvykl a nebo to přestalo. CCa po 1500 km.

        Jinak jsem viděl fotky, že na trubičky navlékali molitanové trubičky. Jak? To nevím.

        0 0
      • straky  

        Drncání jsem odstranil vytažením přebytečného lanka pro přesmykač včetně plastové trubičky. Vepředu mám jednoplacku, tak už to nevyužiji.

        0 0
    • kuprt  

      To jsou obyčejné hadičky, nebo jsou nějak vyztužené? Hlavně v ohybu pod středem… Špatně mě řadí přehazovačka, při řazení dolu nebo nahoru je řetěz vždy v jiné pozici. Zkoušel jsem měnit bowden ale to nijak nepomohlo. Takže to může dělat přehazovačka, řazení nebo tahle hadička. Už to má přeci jen 10k nalítáno. Dá se nějak smysluplně vyměnit, nebo to dát do servisu? Přeci jen si radši vše dělám sám.

      0 0
      • okam_z_brna  

        Jsou to obyčejný hadičky, ale jsou divně pružný. Po jedné sezóně jsem se rozhodl přejít na jednoplacku a tím jsem přetahal komplet celý lanka a bowdeny. Při vytahování lanka se tomu moc nechtělo, jak to bylo ******** pod středem. Protože někdo teda nepřemýšlel a zrovna pod středem, kde je nejvíc bordelu, udělali tu hadičku ze dvou kusů. Takže jak člověk řadí, tak lanko zatahuje bordel do hadičky a pak to neřadí. No abych to zkrátil, tak jsem oddělal smyk a bowden k šaltru řešil takto. Bowden mám nataženej vcelku od přehazky k řazení a to od řazení ke středu vedu MIMO rám hned vedle brzdové hadice a pod středem zabíhám DO rámu a vylezu u přehazovačky. Nic nemlátí, nic neklepe a je to funkční řešení. Hadičky jsem z rámu vyrval a nebyl na ně pěknej pohled. ******** bordelem vevnitř, že se divím, že to vůbec řadilo

        0 0
        • Lada,s  

          mám podobné řešení, akorát že jsem to vnějškem natáhl komplet i pod zadní stavbou. Punk řešení, ale případná jednoduchá výměna a navíc to řadí suprově.

          0 0
        • kuprt  

          Zajímavé řešení. Jak to myslíš, že pod středem je ta hadička ze dvou kusů? :o Ještě jsem se neodhodlal sundat tu krycí nálepku pod středem. Předpokládám, že ten bowden se ale nevejde přes vstupní díru v rámu?

          Na MTBS psaly u rámů 2017… Superior na svá kola totiž osazuje speciální bovdeny Jagwire, u kterých lze snadno měnit samotné teflonové vložky bez toho, abyste museli vytahovat kompletní bovden z rámu.

          Víte někdo co to je a jak to vypadá, funguje? :o

          0 0
          • okam_z_brna  

            Když sundáš tu spodní nálepku, tak uvidíš tohle, akorát totálně ******** jemným bordelem. Ten se tam dostal pravdepodobně dírou u přesmykače. Každopádně vedení k přesmykači je vcelku a zasírá se to hlavně u ukončení hadičky přímo u přesmykače. U vedení sideswing to nebude problém.

            Vedení hadičky ze dvou kusů je pouze u přehazovačky. Říkal jsem si, co to je za blbost, tak jsem psal mail aji výrobci, proč to tedy je ze 2 kusů, když se to zasírá a tak. Odpověd je, cituji: „Tohle to rozdělení tunelu je v pořádku. Bahno které se vám dostane do tohoto tunelu, by se vám usazovalo v místě kde je to rozdělené a tím znemožnilo řazení. V tomto místě se tím dostane bahno ven a vy si můžete tunel líp vyčisti. Pak si jenom vyměníte spodní krycí nálepku.“

            Takže bahno, který se dostane k lanku se řazením tam a zpět dostane do hadičky a celý řazení je v prdeli.

            Bowden se vejde bez jakýchkoliv úprav pouze do zadní stavby, proto jsem ho tama protáhl. Do spodní trubky se nevejde, jsou tam koncovky. Ty by se daly nějak odstranit, ale záruka na rám by byla pryč. Tak jsem to natáhl podél brzdové hadice a vypadá to hezky. Opticky se tím sníží počet bowdenů. Jinak mám verzi 2016.

            0 0
            • Topolíno  

              Ahoj,

              mám XP979 model 2015, dnes jsem úspěšně dokončil úpravu vedení lanka k přehazovačce, tak­to:

              1. demontoval jsem vnitřní vedení lanka(PTFE trubičky, včetně hliníkových koncovek s osazením – k rámu nebyly nijak fixovány)
              2. od přehazovačky k řazení jsem lanko uložil do jediného kusu bowdenu, který je trasován stejně jako původní řešení, tj. zadní stavbou a spodní rámovou trubkou, otvory vyústění nebylo nutné jakkoliv upravovat
              3. ve spodní rámové trubce mám vloženou izolaci(viz. můj další příspěvek)

              Topolíno

              0 0
      • kuprt  

        Tak trochu vymyšlené vlastní řešení a pěkně drahý… https://www.kupkolo.cz/…-mtb_z96583/

        Myslíte si, že ta vnitřní vložka by šla provléknout tou trubičkou v rámu? Nebo ji vytrhnout a provléknout skrz jen tu vložku… Bojím se aby to pak vevnitř nebouchalo. Ale líbí se mi ta možnost, provléknout to od přehazovačky až po řazení poměrně jednoduše vnitřkem.

        0 0
      • Topolíno  

        Ahoj, myslím si, že se jedná o PTFE trubičku(rozměr 4×1 mm) … koupil jsem to ve firmě GUMEX.

        Odkaz:

        https://www.gumex.cz/…a-28531.html#…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.