• Karr

    Mám starý rám favorit a chcel by som na nu dat nejaku novu Campu. Problem je v tom že neviem ci sa da zadna stavba rozsirit na 130mm. a neviem ako to urobit s hlavovym radenim. Díky

    0 0
    • Meesha  

      neni to trochu zbytecny resp. nesmyslny?

      0 0
    • jecnak  

      Nechci te nejak odrazovat, ael dvakrat si to rozmysli – pokud je ten ram starsi jak 10 let, tak je dost nebezpecny na tom jezdit – me treba praskla patka na zadni vidli. Proste ram po 10 letech jezdeni je spis na odpis – je jedno jestli ocel (v tomhle pripade navic dost mizerna – o kavlite spojek nemluve) nebo cokoli jinyho.

      0 0
    • Vrci  

      No roztáhnou jde, mám na favorit rámu postavenýho zimáka. Nevím co myslíš hlavovým řazením, ale pokud jde o problém dorazů na hlavní rámovej trubce pro bovdeny jdoucí od pák, tak ty se prodávaj i na objímce nebo můžeš použít objímku ze starejch páček a dorazy našroubovat na tu objímku.

      0 0
      • Vrci  

        Žádný super kolo z toho neuděláš. Kolo dělá rám, vidle a kola. Tenhle rám je těžkej a měkkej.

        0 0
        • Volf  

          U toho Favorita bych nad něčím podobným uvažoval pouze u F1. Rám z normálního favorita je čistě turistická záležitost a jakejkoliv tining jsou vyhozený prachy.

          0 0
    • BH  

      take bych se priklanel k nazoru, ze stary ram uz ma nejlepsi leta za sebou.Zadni savle te sice pusti na potrebnou sirku osy pro 9–10, ovsem bude tam porad nejake pnuti,muze ti prdnout patka. Pri kazdem usazovani zadniho kola budes nadavat, nebot to budes muset nejak roztahnout.Hlavove razeni je nejaky nesmyslny termin.Pro opreni bowdenu muzes vyuzit dorazy ktere nasrubujes na navarky na packy a nebo objimku, ktera se da sehnat: nezapomen, ze budes potrebovat i riditka se dvema prolisy pro optimalni vedeni bowdenu.Pokud pouzijes bez prolisu, budou se blbe drzet.Kup si novy ram…

      0 0
      • Seveřan  

        Železný rámy většinou přežijou majitele. Já měl jednoho z prvích favoritů po ta?uldovi a kdyby mě ho někdo před lety nešlohnul, tak ho mám dodnes. Ten měl ještě jednokolečko se cvrkem, dobová řacha :O)

        A další ocelák teď dávám dohromady v garáži a ten má nějakých 100 let včetně sedla, sedlové brašny, akorát ty pláště to nerozdejchaly spolu s ráfkama, náboje jsou původní a lak, ten je hodně poškozenej předešlým majitelem.

        Pokud někoho z vás přežije hliník, tak to bude pěkná rarita, akorát tak do vitríny :-) Na ocelákách se dá jezdit dodnes.

        0 0
        • Koala MC  

          Seveřane souhlas.. Tatík má staré kolo Favorit..cca z roku 1960 (tehdejší „top model“..většina věci je na něm původní..a kolo vypadá pořád skvěle (v rámci tehdejšího designu pochopitelně).I lak je původní.. Párkrát jsem si na něm sjel..pevnost i geometrie jsou super..až je to něco neskutečného.Jednou jsem se v TV v nějakém dokumentárním pořadu dozvěděl,že v té době na tyhle kola Favorit kupoval nejlepší trubky v Itálii,protože si je netroufl dělat u nás..z našich materiálů.Mimo to,tyhle rámy a kola dělal nějaký tehdejší špičkový „rámař“..stará dobrá poctivá práce. Jistě..rám Favorit z roku 1985 už se s ním ale nedá srovnávat. P.S.: teď mám silničku s CrMo Columbus od Šírera..takže jakés takés srovnání bych měl..

          0 0
          • Seveřan  

            Já mám zase rám od nějakýho J. Bareše CrMo a jsem spokojenej taky. I když tam je 7kolo, škoda.

            0 0
        • Mamut  

          Ani ocel neprezije vsetko. Pred 2 mesiacmi (po 7 rokoch zivota) mi prdla patka pri prehadzovaci. Po zoskoku z 10cm obrubnika.

          Jedna sa o MTB, kde je sice ine namahanie, ale ako prasa som nejazdil. Neskakal. Vazim momentalne 90kg, ale to by som vazil aj na cestaku. Ten ram ma 2,8kg, komplet Cr-Mo. Myslel som, ze ked je to uz taka tazka obluda, tak ma aspon prezije, ale prd.

          0 0
          • Seveřan  

            Jó, holt to není matroš starejch zlatej časů počátků cyklistiky, dneska ty materiály nic nevydrží.

            0 0
        • BH  

          Iba reci, u oceli dochazi k unave, ram se vyzvika a po 10 letech proste to uz neni ono, pokud tedy to kolo neni povesene na haku a pouziva se.A jinak se nerika kolinka(viz Tvuj dalsi prispevek), ale mufny, nebo-li spojky.A ten favoritacky expert se jmenoval Babicky.

          0 0
        • Grepi  

          Taky jsem si sehnal favorita s hodně špatným lakem byl místama prorezlý a lak se dal oškrábat šroubovákem ☺ tak jsem to obrousil a nastříkal a favorit jaj novej

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • fousac  

      si taky myslim, ze nema cenu vrazet penize do favorita… zvlast, pokud tam chces dualy.. kamos si takhle kolo stavel, stalo ho to dost penez a porad je to jenom favorit.. proste herka.. a to jeste nema dualy.. to uz radsi koupit hotovy novy/lehce jety…

      0 0
      • Seveřan  

        Teďkom v Americe docela frči retro design silniček, chromovaný kolínka, v tom šoupnutá tenkostěná ocelová trubka, moc pěkny. Akorát, že to sou značkový rámy a né favorit, cena pekelná.

        0 0
        • blue  

          to ti Sterba udela klidne taky :-) mozna i Sirer a dalsi

          0 0
      • Grepi  

        Můj strejda měl minimálně 3 a z toho jsem mu jeden vyraboval na díly a sám jsem si jednoho koupil favority jsou všude a to je výhoda

        0 0
    • Matts.  

      Aj ja mám starý dobrý favorit, ale jazdím na ňom už len na valcoch (keď sa mi náhdou chce). Ser na to, na starom ráme nové veci vyzerajú hrozne, všetko musíš prisposobova?, viac starostí ako radosti.

      0 0
    • kusabi  

      ja si ve stredu koupil ram Bianchi na SH105…jediny co do toho MUSIM koupit budou dualy…to razeni na ramu nemam rad…jinak krasa…a budu tunit a tunit :) takze: JEN TAK DAL!

      0 0
      • Karr  

        Díky za vsechny dotazy. Myslel som samozrejme na hlavove slozeni, uz som bol unaveny. Premyslel som si to a asi trochu pockam a kupim si RaceBike RR 1100.

        0 0
      • Seveřan  

        Dej foto.

        0 0
    • jihra  

      Záleží, na co chce člověk toho tuningového Favorita použít. Pro běžné turistické ježdění po silnici je plně postačující. Osobně jsem úž pár Favoritů a Esek přestavěl na trekkingová kola („horské“ převody, rovná řídítka, řazení na řídítkách atd.) a zákaznící jsou velmi spokojeni.

      0 0
      • fousek  

        To mas docela kliku ze nevyzkouseli zakaznici i jine ramy, na kolik takova uprava vyjde? Ja sem neco podobnyho chtel vytvorit tatovy a at sem pocital jak sem pocital tak pod 5000 sem se nedostal a to bych rek ze je vyhodnejsi si koupit novy kolo za 7000–10000, nez mit vrak za 5000

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.