kde sehnat šrouby k uchycení kotoučů?

47 nepřečtených
  • Cllaude

    Ahoj, tak jsem se definitivne rozhodl koupit kotouče a sehnal jsem velmi levne jety Luisy, ale bohuzel bez sroubu na uchceni kotoucu. Nevite kde se to da sehnat? Musi bejt origos Magura?

    Diky moc C

    0 0
    • pitelboy  

      tam dej normální šrouby na inbus, pokud budou mít stejné stoupání.

      0 0
    • Azagthoth  

      ja som tiez klupil nove brzdy ale bez srobov, tak som iosiel do zeleziarstva a dali mi take s trochu vyssou hlavickou na krizovy srobovak, ale hlavicky sa mi tzreli o vidlu takze som musel kupit ine, s nisou hlavickou ale tiez iba na krizovy srobovak. Dal som ich tam a pocas jazdy sa naraz vsetky trochu povolili a kotuc sa zacal hybat.Odvtedy som este na bajku nebol, tak uvidime…

      0 0
      • madcat  

        zakápni to barvou, lakem na nehty nebo sekunďákem a bude to v poho…

        0 0
    • o.ndra3  

      V ProgressCycle prodávali samostatně šrouby k Promaxům, nebo Avidům, (všechno to bude stejný) zkus tam třeba zavolat nebo napsat.

      Rozhodně bych tam nedával nějaký bláto z železářství, nemuselo by se to vyplatit.

      0 0
      • Azagthoth  

        Ptreco by sa to nemuselo vyoplatit?Ved ked je rovnaky zavit tak to je v pohode. Pozri, ja to tak mam a je to v pohode, az na to ze raz som to slabo utiahol

        0 0
        • wroum  

          predstav si, ze kdyz v rychlosti zabrzdis, tak veskera tvoje energie se prenese prave na tech 6 sroubu a nejaky srackovy ze zelezarstvi by to taky nemusely vydrzet. mohl bys je klidne ustrihnout, pokud sou z nejakyho „bahno“ materialu.

          0 0
          • Andrzej  

            ty srouby nejsou namahane na strih, ale na tah

            0 0
            • Pavlos  

              tohle se mi nezda…

              priruba ma tendenci se jeste tocit zatimco kotouc stat tak to ten sroub musi ustrihnout a ne vytahnout

              0 0
              • Pavlos  

                sem to nejak divne napsal:)

                proste se to musi ustrihnout

                0 0
                • Andrzej  

                  no kotouc vuci prirube pusobi smykem (strihem), ale tu silu zachyti treni mezi kotoucem a prirubou vyvolane dotazenim tech sroubu (tzv. silovy spoj) na strih by byly namahane jenom lehce dotazene srouby, to by ale potom musely presne licovat v tech dirach v kotouci(tzv. tvarovy spoj)

                  0 0
                  • vinca  

                    spravna odpoved,
                    mas za 1 z casti stroju, muzes si sednout

                    0 0
                  • Bulda  

                    to bych chtel videt to treni mezi tim tvrdym a vylestenym kotoucem a anodizovanou nabou, na silovej spoj to chce trosku mekci matros aby se to do toho zakouslo, nemyslis? hlasuju jednoznacne pro strih, si vyndej po pár sjezdech ty srouby a uvidis, ze budou mit omackany zavity od kotouce at to dotahnes jak chces jinak srouby se daj koupit pevnostni (8.8) s ruznou hlavou, na kotouce se pouziva cocka na klic torx c. 4 tady toho maj haldy http://www.fabory.cz

                    0 0
                  • Bulda  

                    jeste dodatek, teorie je sice krasna vec, ale od reality se casto lehce lisi, na tom zkouska ze stroju nic nezmeni

                    0 0
                    • Andrzej  

                      uznavam, ze v tech sroubech nebude jenom tah, ale pokud bys ty srouby malicko povolil, tak bys teprve videl nejake otlaceni. Podle me teda namahani v jinem smeru, nez v ose bude zanedbatalne. A k tem povrchum: vetsina naboju ma tu prirubu osoustruzenou a kotouc taky neni nejak zazracne vylesteny. Navic naboje byvaji z nejakych hlinikovych slitin, takze ta tvrdost taky nic moc. Ale jeste bysme mohli rozvinout debatu o namahani spic :) Zjistil sem, ze spousta lidi si mysli, ze v tom ohybu, kde vzdycky prasknou(u kla­sickeho vypletu) jsou ty spice ustrihnute…

                      0 0
                  • MaPa  

                    Nevím jak ve strojařině, ale ve stavařině platí, že aby byl spoj třecí (silový), musí být šrouby předepnuty na sílu F=0,7.f.A kde f je pevnost šroubů a A plocha jádra. Když dosadím nejnižší kvalitu šroubů, vychází předepínací síla řádově v kN, tedy ve stovkách kil… A kdyby to tak někdo předepl, stejně se šrouby posuzují na únosnost při prokluzu (střih), tak na otlačení.

                    0 0
                    • Andrzej  

                      tim jadrem myslis stycnou plochu spoje? asi sem moc blby, zkus to trochu rozvest, hlavne vysvetlit ten vzorec :)

                      0 0
                    • Andrzej  

                      my mind is clearer now :) chvili mi to trvalo. tim jsi akorat zpocital, jakou ty srouby pouzivane na kotoucich jsou schopne prenest silu u siloveho spoje(hodne velkou). takze uz to staci jenom dotahnout(maximalne na vypoctene napeti) tak, aby nam tim vyvolane treni mezi kotoucem a prirubou(to musime zpocitat podle plochy, soucinitele…) udrzelo tu silu pri brzdeni

                      0 0
                      • MaPa  

                        Ano. Když ty šrouby utáhneš na předepínací sílu (dost velkou), je velká pravděpodobnost že šrouby budou namáhané pouze normálovou silou. Druhá část příspěvku nevím jak je aplikovatelná na kola, jen jsem tím chtěl říct, že ve stavařině se občas stane že i u předepnutého šroubu rozhoduje únosnost v otlačení – tedy střihu. Záleží tedy nejen na síle, ale také na pevnosti šroubů a kotouče, povrchu styčné plochy, tlouš?ce kotouče, vlivu otvoru (geometrie otvor vs. šroub)…

                        0 0
            • hydrant  

              jednoznačně na střih, ale přestřihnout 6 šroubů, to těžko…

              0 0
          • TinkTink  

            Jedna z veci, kterou musis udelat pri konstrukci srouboveho spoje je, ze srouby nemaj byt namahany na strih pres zavity :)…si myslim ze User o kousek niz ma pravdu…staci to poradne dotahnout :)

            No…a staci zajit do specializovany prodejny sroubku a tam chtit pevnostni…ty ti prodaj a jses vysmatej … ale na kotouc pouzivam teda original abych se priznal…s Torx hlavou se spatne shanej (a na kotouc bych nerad daval jiny…sspatne se odvrtavaj…)

            0 0
    • Jogador  

      Máš na výběr, koupit originál šrouby, ale tušim, že se prodávaj za 300 těch 6 kusů, matně si vzpomínám, shimaňácky 240 Kč? Tak jsem ve Fabory koupil obyčejný šrouby za 6 kč jeden na imbus. Nemyslim, že to na jízdě poznáš a nemyslim, že se ti usmykne, když ho nekoupíš origoš.

      0 0
      • Gumicuk  

        Tak si kup srouby pevnostni, mas na vyber z nekolika pevnosti a za jeden das asi tak maximalne sest korun a k tomu budou nerezove. Jen si dej bacha aby nemely moc vysokou tu hlavicku, pak ti to neprojde vidli…

        0 0
        • wlada  

          prosim vas co je tam za zavit na tech sroubek ke kotoucum??M5?? ..mam cestu do Fabory tak bych je zakoupil.

          0 0
    • lodborg  

      já jsem koupil v železářství nerezové imbusové šrouby s půlkulatou hlavou, délka 12mm a je to úplně v pohodě za pár korun.

      0 0
    • -b-n-x-  

      Vubec se neboj koupit neco v zelezarstvi. S tim ustrihnutim to je taky kravina. Kamos vozil misto 6 sroubu jen 4, bo byl liny si koupit ty dalsi 2. Pak se mu jeste jeden povolil a nekde ve sjezdu ho ztratil. Takze chvilu jezdil jen se trema a zadne problemy to nedelalo. Kotouc ma 200 hayes.

      0 0
    • Schumi  

      šrouby jsou sice namáhané, ale není náhodou kotouč nasazený na ozubeném náboji. Tam se přenáší hlavní síla při brždění.Takže nejdříve se ustřihne ozubení, teprve pak šrouby, které drží kotouč.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.