teoretická otázka o reklamácii

22 nepřečtených
  • Kreten

    mam bicykel, napr. so zlou vidlou a vyreklamujem ju tri krat – no proste vzdy odide za nejaky tyzden pri normalnom jazdeni. podla zakona po tretom vyreklamovani mi vratia prachy alebo daju iny vyrobok. zoberu mi vyrobok(bike) naspat ak som na nom dost pomenil? napr zbavil som sa presmikovaca… Netyka sa to mna, ale kamosa ktory staale vymysla ako by usetril, takze sem prosim nepiste rady ze si ma kupit druhu vidlu.

    0 0
    • Belial  

      Nemusí. Bude spíš záležet na morálním vztahu kupující → obchodník. Ale obchodník kolo musí vrátit výrobci případně dovozci ve stejném stavu.

      0 0
    • Volf  

      Pokud je ten kámoš stejně starej jako ty tak z něj musí vyrůst pěknej gauner.

      0 0
    • Daf  

      Pochybuji ze ti nekdo vymeni cely kolo, kdyz mas spatnou jen vidlici.

      0 0
      • Belial  

        Pokud si koupím kolo a mám na něm špatnou vidlici, kterou 3× reklamuju, tak mně vymění celé kolo (pokud to požaduju). Kupoval jsem totiž kolo a ne vidlici. Záruka se vztahuje na výrobek uvedený v záručním listě. Samozřejmě se to nevztahuje k tomuto případu, kdy kolo překopali. To se na ně asi vykašlou.

        0 0
        • Pá-dlista1  

          Ja mam teda u kola jak zarucak na kolo (s vyrobnim cislem ramu), tak zarucak na vidlici (s jejim vyrobnim cislem).

          0 0
    • kolombo  

      Těžko můžeš požadovat výměnu a vrácení peněz na něčem, co jsi sám upravoval. Obávám se, že jste porušili záruční podmínky a budete rádi, když Vám bezplatně vymění vidlici.

      0 0
      • homat  

        pokud nemontoval ten přesmykač na vidlici, kolo uvede do původního stavu, tak má zákonný nárok na odstoupení od kupní smlouvy. Pokud se toto odehrálo v čechách a kolo je staré do 6 měsíců od data prodeje, pak stačí aby se rozbilo cokoliv na kole jednou a odstoupení od smlouvy je možné okamžitě.

        0 0
        • Leo  

          Nejsem si jistý zda má právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu vrácení peněz, nebo (podle mne) má pouze nárok na výměnu za nový kus bez opravování (to však musí říci hned při první reklamaci, jinak toto právo ztrácí).

          0 0
          • Doktor  

            Má právní nárok na vrácení peněz za vidlici popř.na výměnu za bezvadný kus.Vidlice je demontovatelná a tak celé kolo NIKDO nevyreklamuje,vždy jen konkr.komponent.Ale jen za predpokladu,že má všechny opravy popsané a zaznamenané v řádně vyplněném zár.listu......

            0 0
            • homat  

              koupil kolo jako celek, pokud uplatní §616 Občanského zákoníku do 6ti ěsíců od koupi, odstupuje od kupní smlouvy a tedy od celého kola. O způsobu řešení reklamace v tomto případě rozhoduje spotřebitel nikoliv prodejce. Pokud se zákazník nerozhodl pro odstoupení od smlouvy, ale pro opravu, rozhoduje prodejce o technologii opravy. Pokud však opakovaně vadu neodstranil (a to vadu se stejným projevem, nikoliv se stejnou příčinou), má opět zákazník právo na odstoupení od kupní smlouvy a to v plném rozsahu, tzn celé kolo. Další případ nastane pokud prodejce neodstraní vadu v zákonem dané lhůtě, tzn. 30 dnů od přijetí věci do záruční opravy, pak lze také v plném rozsahu odstoupit od kupní smlouvy.

              0 0
              • Alibaba  

                Souhlas s homatem, avšak pokud na kole vyměnil nějaké komponenty může ho (a patrně to i udělá)dovozce poslat k šípku. Pak uplatní pouze výměnu vidlice a odstoupení od smlouvy se nedovolá.

                0 0
              • Leo  

                Nechci se přít, ale nedávno jsem byl v podobné situaci a radil se s ČOI o svých právech. Pokud se potřetí vyskytne stejná závada, tak má právo odstoupit od kupní smlouvy (to je tento případ – neřeším už, že provedl neodborné zásahy) v tom se shodneme, ale podle § 616:

                „(3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou“), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.

                (4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak."

                si vysvětluji tak, že peníze se vrací pouze pokud zákazník trvá na novém výrobku a prodávající jej nemůže zajistit.

                0 0
                • homat  

                  V tom máš pravdu, respektive neexistuje přesný výklad tohoto zákona a ČOI se přiklání k variantě, že pokud je zboží v rozporu ze smlouvou vybírá si spotřebitel mezi opravou a výměnou, stím, že pokud není možné dodat stejné zboží při žádosti o výměnu odstupuje se od kupní smlouvy a vrací se kupní cena.

                  0 0
        • BH  

          tak prrr, jakych 6 mesicu(zaruka ze zakona je 24 mesicu) a vubec hodne to zjednodusujes. „staci aby se neco rozbilo…“ Snad to musi byt vyrobni nebo konstrukcni vada vyrobku ne?Okamzite odstoupeni od smlouvy take neni tak jak rikas.Vem si priklad: koupis si auto a napr se ti odejde v zaruce kulovy cep. Podle tebe by jsi mel narok na okamzite odstoupeni od smlouvy a pozadovat nove auto a nebo vraceni penez. Blbost! jsou odstarnitelne vady vyrobku, tj. kulovy cep ti zdarma vymeni a jezdis dal a tak je to i u kola. Jine by bylo pokud by ti v zaruce odesel ten cep 3×, jeden a ten samy a muselo by to byt uplne stejna a identicka zavada, pak by jsi mohl uplatnovat narok na odstoupeni od smlouvy. Byt neverim, ze by ti vyrobce ustoupil.Czela jiste by Ti napsal, ze to pouzivas nepatricny m zpusobem, napr. vymetas jamy ve vozovce.A tak je to i s tou vidlici.Musela by to byt naprosto stejna zavada a znaly prodejce by Ti to stejne po druhe identicke zavade vymenil tu vidli za novou .A jeste ,vetsina dovozcu ma v zarucnich podminkach dovetek, ze vada na kole ma vzdy charakter odststarnitelne vady a ze pripadna reklamace bude resena opravou ci vymenou vadneho dilu.

          0 0
          • homat  

            Zlatá nevědomost, ale mě se ty auta vracej !!!!!!!!!!!!!!!

            0 0
          • homat  

            neodpustím si pár otázek. Víš co je kogentní právo? Četl jsi někdy občanský a obchodní zákoník? Četl jsi někdy zákon na ocharnu spotřebitele? Víš kdy je použit obchodní a kdy občanský zákoník? Víš jaký je rozdíl mezi opotřebením a vadou výrobku? Znáš povinosti prodávajícího? Kolik reklamací a čeho jsi již úspěšně vyřesil a to na straně prodávajícího nebo kupujícího?

            0 0
    • Mamut  

      Zveziem sa, nech nezakladam novy thread. Kde sa da ziskat plne znenie zakona o el. obchode? Rad by som si precital kusy o vracani tovaru do 14 dni v originale, a nie nejake zbastardene vycucy na strankach obchodov. Stranka www.coi.cz je sice velmi zabavna, ale uplne naprd.

      0 0
    • Doktor  

      Kdybychom uvedený §616 vykladali ad absurdum,dojdeme k tomu,že vůli trojí vadě na např.výfuku automobilu budu po třetí opravě požadovat nový vůz.To snd ne?Takhle to v prxi nefunguje.Maxi­malně,kdyz bude hodne zly,vymuze novou vidli,popr.pe­nize,ale nove kolo ani nahodou.A pri trose dobre argumentace o neodbornych zasazich ho poslou k sipku.Bych chtel videt,jak by COI tohle resila.

      0 0
      • homat  

        ČOI musí prošetřit každý nahlášený podmět, takže příště příjde kupující s někým s ČOI a pokud neudeláš to co máš, tak na pokutu budeš šetřit až do penze. BTW s těma autama se pleteš.

        0 0
    • Kreten  

      uff to ste ma ukludnili. je to ozaj o moralke. predavac bol celkom ochotny a po druhom pokazeni bol ochotny vidlu odkupit za cenu, ktoru ma na predajni za nieco podobne. skutocny zamer toho chalana je ozaj taky ze chce novy bike, predsalen na svojom toho uz dost pokazil. diky za vsetky odpovede

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.