Jaka by musela byt cena benzinu aby jste nejezdili/omezili jizdy ?

654 nepřečtených
  • martin_bakov

    Je pro Vas auto nezbytne ? Potom me napadla jedna teoreticka otazka : Jaka cena benzinu by Vas donutila prestat pouzivat nebo omezit jizdy autem ?

    Autem jezdim jen nepravidelne a primarne ho nepotrebuju, ale hranici kdy nevyjedu kvuli tomu abych nevyhazoval velke mnozstvi penez si dokazu predstavit u 45kc/litr.

    Anketa: Jaka cena za litr pohonnych hmot by Vas donutila ke zmene ?

    4x
    6%
    13x
    18%
    0x
    0%
    3x
    4%
    52x
    72%
    0 0
    • MirosPikos  

      Měl si tu otázku položit trochu jinak.

      Jaká by musela být spotřební daň, abyste jízdu omezili. Je třeba si uvědomit, PROČ je benzin potažmo nafta tak drahá.

      Spotřební daň, příspěvek do Babišovo kasičky, DPH (daň z daně)…

      Jinak lze těžko říct, jak se člověk zachová, až dá za 1l benzinu/nafty třeba 60,– Stále bude porovnávat, co se mu vyplatí a bude tak činit nadále. Jsou ale situace, kdy alternativa prostě není.

      0 0
    • Corydalis  

      Vzhledem k tomu, že auto potřebuji k dojíždění do práce, tak dokud v práci dostanu adekvátně víc peněz než projezdím na benzinu, budu auto používat nadále. Jen ho omezím na potřebné cesty.

      0 0
    • česílko  

      U mne ropný zlom nastal v roce 2011,ve kterém jem najel na kole více kiláků než v autě.Jakmile Kalous a jeho nástupci začnou pociťovat menší príliv financí z prodeje benzínu do kasy,tak to stejně vykompenzuje na elektrice…Samá pas­t.

      0 0
      • MirosPikos  

        To už musí pozorovat hodně dlouho. Je nesmysl mít tak velkou spotřební daň v porovnání s okolními zeměmi. Lafferova křivka je neúprosná a jen se potvrzuje, že tak primitivní úvaha skutečně funguje. Ale vypadá to, že jsou naši politici ještě primitivnější, když to nechápou a nebo je to záměr – likvidace českého hospodářství.

        Ale máš pravdu, když si nenakradou na spotřební dani z benzinu, zvednou jiné nepřímé daně. Což bude mít za následek další umrtvení hospodářství.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Ono se nejedná jen o benzín. Kromě Prahy a Středočeského kraje vlastně všichni bydlíme v pohraničí, takže ani není moc velký důvod nakupovat u nás. Nejsou nákupy, nejsou daně. Ten pecen chleba, co tady třeba já čas od času koupím, Kalouska nevytrhne.

          0 0
          • MirosPikos  

            Nehledě na to, že kvalita zboží v Německu nebo Rakousku je úplně jinde. Tady se prodává jen to, co oni by tam nikdy nekoupili a nebo jsou zdánlivě identické výrobky jiného složení. Typicky jsou to uzeniny, prací prášky…

            0 0
            • Rychlej turista  

              To mi povídej! Německé salámy, to je jedna velká mňamka :-)

              0 0
            • TREK6700  

              MirosPikos psal:

              Nehledě na to, že kvalita zboží v Německu nebo Rakousku je úplně jinde. Tady se prodává jen to, co oni by tam nikdy nekoupili a nebo jsou zdánlivě identické výrobky jiného složení. Typicky jsou to uzeniny, prací prášky…

              Naprostej……..na­prostej souhlas

              0 0
            • Peslezedirou  

              Souhlas.

              0 0
        • hony007  

          No existují země, které ji uprosily, alespoň částečně, protože ta křivka (nečekaně) nebere v potaz právní restrikce nebo mentalitu například. A ten obrázek na wiki je samože špatně.

          0 0
          • MirosPikos  

            Tak to se nechám poučit, jak je tedy správně ten obrázek?

            0 0
            • hony007  

              S vrcholem posunutým více doprava (o kolik záleží na konkrétních podmínkách). On si totiž pan Laffer myslel, že 50 % je ta správná výše daní, tak to šoupnul doprostřed, ale praxe ukazuje, že se sekl. Viz Samuelson (1991), Fuchs (2005).

              0 0
              • MirosPikos  

                To s tebou musím souhlasit. 50% je moc… osobně bych to tipoval tak na 35% ale osobně by se mi líbilo tak 8% :-) Celkový daňový zatížení…

                0 0
                • hony007  

                  No právě, že doprava, tak kolem 60 až 70. Ale nezabýval jsem se nějak blíže tím, proč tomu tak je, krom těch příkladů výše.

                  0 0
      • pelhrimov  

        To se mi líbí, „ropný zlom“ :) také to tak mám, na kole 14 tis/rok auto tak 2 tis. :)

        0 0
    • Gronholm  

      Lidi budou jezdit furt. Analogický příklad je s pivem. Pamatuju si jak se říkalo, že až bude pivo za 30, že dávno budou prázdný hospody. Teď máš Plzeň za 35 a hospody jsou plný furt. Růst platů se v tom nijak významně neprojevil, je to nezbytný statek stejně jako benzín/nafta/lpg/cng :-)))

      0 0
      • MirosPikos  

        Zeptej se provozovatelů hospod jak jsou plné hospody. Nebo ještě lépe – zeptej se pivovarů. Vyrábíme výrobní software pro pivovary, tak znám situaci několika pivovarů (namátkou Budvar, Bernard, Rebel, Ferdinand…). Zatím je drží na nohou export.

        0 0
        • Gronholm  

          Proti situaci ve kterých letech?

          0 0
          • MirosPikos  

            Od první krize ubývá hospodám klientů. Lidi vypijou podstatně míň piv. Podniky, který měli vždycky narváno (u nás na jihu Čech je to typicky Potrefená husa) mají stále narváno. Ale menší hospody až spíš pajzlíky – tam je to horší.

            Když jsem dělal catering, tak jsme to taky docela pociťovali.

            0 0
            • hony007  

              Pamatuješ tu v 29.? Já třeba ne.

              0 0
            • treatt  

              Tohle je ale složitější problém, pokud ho chceš vysvětlit. Projevuje se zde také fenomén toho, že podstatně ubyla skupina velkopíčů piva z pajzlů, typicky maník z fabriky, co to zapích v půl druhý a za dvě minuty už dřepěl v hospodě na růžku a byl tam s partou a krabkou Startek do zavíračky. S tím, jak se změnilo společenské postavení této sociální skupiny a s tím, jak se změnil životní styl velké části společnosti, tak taky rapidně ubývá hektolitrů piva na osobu. Rozhodně tedy nejde říct, že se pivo zdražilo a tím pádem se ho pije řádově míň..

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • MirosPikos  

                Souhlas, měl jsem něco podobného rozepsanýho, ale pak jsem to smázl (bylo to moc dlouhý). Životní styl se opravdu změnil.

                Ale bude působit jak spotřební daň a zvýšení ceny piva, pak určitá změna životního stylu (lidi chlastaj častěji doma lahváče a nebo jsou případi, co mají permanentně naraženej sud :-) ) a nějaký obavy z krize…

                0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • andelex  

          Mám možnost dělat něco podobného pro nejmenovaný největší pivovar a rozhodně se nedá říct, že ho drží na nohou export. A to vyváží oproti jiným pivovarům zdaleka nejvíc. Troufám si říct, že i ostatní pivovary drží především domácí spotřeba, možná kromě toho Budvaru.

          Piva se vypije sice čím dál méně, ale vliv na to má i stoupající spotřeba vína a tvrdého, jiný životní styl a bůhvícoještě, každopádně cena piva by musela být o řád jinde, aby to mělo vliv. Pořád je to ten nejlacinější nápoj, který si v hospodě člověk může dát…

          0 0
          • malamala  

            Budvar teď stoji v Rakousku kolem 0,75 € za plechovku 0,5 l, Plzeň někdy mívají v akci za 0,6 € a stejně to skoro nikdo nekupuje.

            0 0
            • Kosta  

              Stejně je docela „vtipné“, že je v zahraničí levnější „naše“ pivo, než u nás..

              0 0
            • karliner  

              Vůbec se nedivím. Jsou zvyklí na svoje eurovodopivo.

              0 0
    • dalinv  

      Vždy se každý podívá na výši svého platu-neboli co z něj zbude a pak na cenu benzinu. Pak se rozhodne jestli a jak často. Nejvíc mě ale sere, že na to jak se pořád zdražuje, tak výplaty jsou na stejno, nebo někde i klesají.

      Jinak už dlouhodobě jezdím na 99% do práce na kole-šlo jen o zvyk, udržet si fyzičku a navíc to hrozně baví i když je to každodenně stejná trasa-je to prostě relax hlavně po práci! Kdyby mě to nebavilo, tak bych kombinoval bus/auto a trocha kola.

      0 0
      • Kamikaze 591  

        A co když chčije? Taky baví? Já teda jezdím každodenně, za jakéhokoliv počasí a je to docela pruda při protivítru s deštěm do ksichtu. Ještě teda jezdím v na kolo naprosto nevhodném oblečení a s batohem. Dojíždění do školy mě nějak extra nebaví.

        0 0
        • dalinv  

          právě musíš mít to oblečení a pláštěnku na batoh. A ten protivítr atd prostě patří k tomu-mám občas rád to zápasení kdo z koho:o)). Když jedu do práce a fakt hodně chčije, tak jedu autem-ale to se podaří tak 1–2× do roka. Když chčije cestou zpátky, tak mi to nijak nevadí, protože doma to uschne a druhý den fičím znovu:o) ale ono to případně uschne i v práci..

          0 0
    • quak  

      tam asi žádná hranice není, jen nepřímá úměra mezi cenou a naježděnými kilometry…

      0 0
      • miki  

        a co pak dělat když ti stojí u baráku auto a cesta pro základní potraviny do sámošky stojí víc než projetej benzin nehledě na pohodlí a ostatní faktory.Co se v tomto případě vyplatí ?.

        0 0
    • maajkee  

      Chybí ti tam možnost, že už jsem ježdění autem dávno omezil :)

      0 0
    • konarider1  

      A počkej až bude tak draho, že tě obyčejný plášť na bika vyjde na 5.000.- !

      0 0
      • felix.org  

        Pak budeme ještě Pepovi vděční za bezplášťáky :-)

        0 0
        • konarider1  

          Tak to budu asi bez kola, neb Pepé asi nepude do vývoje downhillového bezplášťáku:-D

          0 0
    • oddie  

      Cena benzínu mě nezajímá, jezdím na naftu :P

      Nejezdím zbytečně. Auto mám čistě soukromé, nepotřebuji jej k práci, takže jsem jízdy omezil už dávno. Ani ne kvůli penězům, z principu. Oproti době dávno minulé, kdy PHM stály zhruba polovinu, mám podstatně větší příjem, takže pořád můžu jezdit násobně víc. Abych musel při svých málo častých jízdách uvažovat nad každým km, musela by nafta stát tak stovku za litr.

      0 0
      • Rychlej turista  

        To se může stát přes noc. Vypukne válka s Íránem a druhý den tankuješ za tu stovku. Ale na to je ještě tak půl roku čas.

        0 0
        • jIrI___  

          No a za 3/4 roku celkový fajront, nemá smysl to už řešit.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • oddie  

          No jo, tak až se to stane, budu to řešit. Plná nádrž mi vydrží asi na 1200km, tak záloha kdyžtak bude, když bude třeba někam jet, a že by to vydrželo dlouhodobě, tomu nevěřím.

          0 0
          • antt  

            Nakoupit benzín do zásoby není ideální stav, dnešní phm mají dobu trvanlivosti kolem dvou měsíců a poté se začne vytrácet oktanové číslo a z benzínu se začne stávat „voda“.

            Odůvodnit neumím, nejsem chemik, ale slyšel jsem to od více lidí z brandže. Dva roky zpět to tak nebylo, takže inovace ve výrobě phm. Asi podobně jak u vzpomínaných zlatavých europatoků. Svět se v pdel obrací

            0 0
            • hony007  

              Branže.

              Brand a branche jsou odlišná slova.

              0 0
              • antt  

                budiž, co jsem tim ale myslel jsi snad pochopil .)

                0 0
            • Joseph de Sax  

              a když se ti odpaří i ta voda další týden, tak máš po zásobách…

              0 0
            • ZuzicK  

              Nevím co se změnilo před dvěma lety, ale zlom určitě přišel v době, kdy se místo olovnatých organosloučenin začal na zvýšení oktanového čísla používat MTBE. Strašné, ten se odpaří jen se na něj podíváš :-) Podle mě pronikne i plastem.

              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • treatt  

      Martine Marine, aby Jste? :(

      0 0
    • cabbage  

      Až bude teleport, resp. až bude jiný fungující dopravní prostředek.

      0 0
      • bochov  

        Ja již dlouho čerpam benzín v Polsku mam to kousek a pomalu tam začínam nakupovat vse včetně piva potravin a uzenin vyjde to o něco levnějí,ale uzeniny voní a takove pivo STRONG je opravdu vyborne již davno není pravda že naše pivo je nejlepší z Radegastu se pomalu stava Eurobřečka.

        0 0
    • roman 3D  

      známej má poměrně velkou autodopravu a kupuje u svýho známýho co je šéfem bo majitelem nějaký tuzemský rafinérky a prodává svým řidičům naftu aby nekradli za 23–24 Kč – no kradou stejně, jelikož jim tam občas udělám nějakou službičku z mého oboru tak tam tankuju taky za ty prachy, jestli dotuje ze svýho či tam odmazává dph nevím, ale funguje to takhle pěkně dlouho, před vánoci zdražil o korunu, v říjnu byla ještě za 22…

      0 0
      • oddie  

        Nedotuje, nechává si vracet DPH.

        0 0
        • roman 3D  

          asi jo, lidumilové vymřeli, každopádně mi tím dělá radost a neřeším jestli si někam dojet autem či vzít děti na výlet, a to jsem celej život měl benzíňáky a až loni v létě jsem pořídil druhou naftu a využil nabídky levnější nafty (v roce 1991 jsem měl asi půl roku naftu opel kadett vajíčko třídveř 1,6D a to byl pěknej ****** – nejelo,v zimě nestartovalo a pěkně jsem prodělal na tom načinčaným střepu co jsem koupil

          0 0
    • Martin  

      těžko říct bo autem, rozuměj soukromě, jezdím naprosto minimálně :)

      0 0
    • black.horse  

      Pro pravidelné dojíždění auto dokud to je/bude trošku únosné a když to nepůjde, řeknu v kanclu že si beru HomeOffice :-D

      0 0
    • Pavel  

      Jízdy autem jsem omezil na minimum (služební a pracovní cesty nepočítám), pokud to jen trochu jde, jedu (jedeme) vlakem. Takže cena, která by mi omezila jízdy, už je dávno…

      0 0
      • jIrI___  

        Ono to ani s tím vlakem není moc slavné. Když si vezmu cestu Rožnov p. R. – Brno, tak cenově se to s vlakem téměř vyrovná už při dvou lidech v autě. Když jedou 3 nebo 4 lidi, tak cesta autem už vychází znatelně levněji. Ale je fakt, že počítám jen čistě s cenou nafty a ne sjetí pneumatik, olej, amortizace a bla bla bla.

        0 0
        • Pavel  

          Máme všichni in-kartu, cesta sólo vlakem mi na „mé“ trase stojí necelé 400,– (i po zvýšení DPH); blbé je, když vezu kolo, tak je to plus 120. Jen za benzín dám 1500,–. Cesta vlakem mi trva cca tři hodiny, autem 2,5 hodiny (plus nervy na dálnici). U dvou lidí (bez slev) by cesta stála 1200, s kolama (+ dalších 240) jsem na ceně benzínu. S amortizací auta je to sice „lepší“, ale i tak je ve 4 lidech auto asi šul nul… Vetšinou jezdím ale solo, max se synem, který platí jen 25% jízdného (má taky in-kartu)…

          0 0
          • LáďaH  

            Kolo za 120 Kč? Vždyť lístek na celý den pro kolo, je za 50 Kč…

            0 0
            • Pavel  

              Celodenní úschova je za 60,– (přestupuju a minim 1 x jedu rychlíkem) a to kolo si vezu i zpět.

              Cesta byla pochopitelně myšlena tam a zpět; kdybych jezdil jen tam, tak se tam budu hromadit… ;-)

              0 0
          • Kosta  

            A když průvodčí neví, jak vystavit lístek na kolo/„zapomene“, tak aj vyděláš.. :-D

            0 0
            • Pavel  

              Když dáváš kolo do „úschovy“, tak moc nezapomíná… ;-)

              0 0
              • Kosta  

                I to se mně stalo.. ;-)

                0 0
              • hony007  

                Jo, jednou jsem chtěl být dřív v Brně, tak jsem jel z BK rychlíkem a taky tam byla jen úschova a borec mi řekl, že by taky byl rači, kdyby to tam neměli, že kdo se o to má starat :-D

                0 0
        • maajkee  

          No jasan, jenže právě cena auta, servis, spotřební materiál jsou nakonec na těch cestách nejdražší, teda pokud to je tvoje auto :)

          Když jezdíš s kámošem v jeho, tak je ti to u zadku, on by si to měl ale přirazit k částce na benzín :)

          0 0
          • jIrI___  

            Svoje auto nemám a ani dlouho mít nebudu, takže ještě nějaký ten pátek budu jezdit jen za cenu paliva :-D

            0 0
            • Pavel  

              Na druhé straně – když už někam jedu, tak klidně vezmu kámoše sebou, zejména pokud přispěje na benzín :)

              0 0
    • Georrge  

      Jezdit ikdyž to není nutný je v pohodě, v pohodě ale není cena hmot a jiné metody jak donutit lidi méně jezdit. Že prej z důvodu ekologie. Mnohem ekologičtější by byl rychlejší vývoj alternativního paliva i za cenu vyšší počáteční ceny. Hybridy nejsou budoucností, čistě elektroauta taky ne. A zakázal bych naftu u osobních aut. Vodík, vznětový benzín nebo něco nového, v tom vidím budoucnost.

      0 0
      • jIrI___  

        Nepředstavuješ si ten vývoj nových technologií trošku jako Hurvínek válku? :)

        0 0
        • Georrge  

          všechno už to vymyšlený je. Ostatně stačí si občas přečíst nějaký technický web a tam je co chvíli nějaká supr nová technologie která sníží spotřebu onoho o 50% nebo zvýší efektivitu o 60% a je připravena na použití. A několik let po tom se stejně nikde neobjeví. Nechcu tu vyvolávat nějaké konspirační teorie, ale podle mě je toho vymyšleno dost, je na čase začít něco z toho používat v praxi.

          0 0
          • jIrI___  

            Příklad nějaké takové technologie připravené na nasazení do sériové výroby? Jsem líný to hledat :D

            0 0
            • Georrge  

              již zmíněný benzínový motor pracující na vznětovém principu místo zážehového. Spotřeba takového motoru zhruba poloviční. Dále třeba vodíkový motor, nic nového, problém ale se získáváním vodíku, tady se to dá vyřešit speciální jadernou elektrárnou, kde je v reaktoru taková teplota, že se v něm bude rozpadat voda na vodík a kyslík, no a odsud se bude získávat velké množství vodíku. Tady to má ale ještě pár nedostatků. No a aspoň 5× jsem už četl o úžasné nové technologii baterií, která 10× až 1000× (záleží jak která) zvýší kapacitu baterií, některé tyto technologie už jsou několik let staré a už tehdy psali že se dostávají do masové výroby. A furt nic, baterie s kapacitou skoro stagnují za poslední roky. No a další a další :)

              0 0
              • jIrI___  

                A teď ruku na srdce. Koupil by sis auto za 2 mega na úrovni Fabie, které by sice bylo „ekologické“, ale mělo X-krát víc nevychytaných much než klasické spalovací motory, nedostatek servisů, míst k „natankování“, apod.? Já teda ne. Prostě z mého pohledu (pravda, nevidím do toho) ty inovativní technologie nejsou ještě zdaleka tak vychytané, aby se je nějaký výrobce odvážil pustit mezi lidi.

                0 0
                • Georrge  

                  neříkám že bych si to hned zezačátku koupil dokud je to předražené, říkám že v tom je budoucnost. LCD bylo zezačátku taky nelidsky drahé. Ostatně samotné automobily taky. Jako všechno nové. Ale o tom je vývoj, že se postupně snižují náklady až ty staré řešení nemají význam.

                  Dražší auto bych si klidně koupil, pokud by mělo levnější provoz, což je chtěné, aby to nové auto mělo levnější a šetrnější provoz. Ostatně proto si lidi kupovali dražší diesely (dneska už moc dražší nejsou), přestože diesely jsou pěkné svinstvo pro přírodu. No a když by dražší auto mělo levnější provoz, tak se ti to časem vrátí. A navíc budeš mít dobrý pocit :) Teď samozřejmě nemluvím o rozdílu ceny milion a víc, to bys musel hodně najezdit.

                  0 0
              • oddie  

                To ale čteš nějaké fantasmagorie, ne?

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Frostty  

                Chodíš na vědecko-fantastickó, že :D?

                0 0
              • pepek  

                benzínový motor pracující na vznětovém principu místo zážehového. Spotřeba takového motoru zhruba poloviční. – i kdyby to nebyla 3,14čovina (benzín nikdy nesnese takovou kompresi, jak nafta), tak prostě výhřevnost nafty je zhruba stejná jak u benzínu. Tak kde bude ta uspora? Z výfuku ti budou padat kousky ledu?

                0 0
                • Georrge  

                  kompresi benzin nesnese, ale to ani nafta. Kompresi snasi pouze vzduch, palivo se pak strikne do stlaceneho vzduchu.

                  A kdyz teda ma nafta stejnou vyhrevnost, tak jaktoze ma nizsi spotrebu? Kde se bere ten rozdil?

                  0 0
                  • pepek  

                    Tak jestli se chceš chytat slovíček, tak diskutuj s majkeem. Nafta, benzín je samozřejmě míněno: naftový a benzínový motor. A pokud ani nevíš, že nižší spotřeba nafty (naftového motoru) je právě daná mnohem větší použitelnou kompresí, tak nechápu, proč se k tématu vůbec vyjadřuješ.

                    0 0
          • Kosta  

            Možná že kdyby tu nebyl zájem ropných spol. a všech, co se na ropě napakují, tak už dávno jezdíme třeba na vodík :-)

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • karliner  

        Proč bys zakázal naftu do osobáků?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • jecnak  

          Treba kvuli prachovym casticim a NOx. Nemluve o tom, ze stav dieselu jako noveho a stav po peti letech obvykle byva znacne vzdaleny od puvodni emisni normy ve ktere byl schvalen. Nemluve o tom, ze emisni normy nejsou stejne pro naftu a benzin.

          EURO 4 nafta – 0,25 g/km, benzin – 0,08 g/km

          EURO 5 nafta – 0,20 g/km, benzin – 0,06 g/km

          Tolik k ekologicnosti naftovych motoru.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • karliner  

            Tak svůj díl pravdy máš, ale kolik toho bordelu vyletí z nákladních aut, autobusů, lokomotiv, dieselagregátů atd., pro které vesměs neplatí žádné normy na exhalace, nehledě na to, že 15 (nebo možná jen 10 – nepamatuji se to přesně a nechce se mi to hledat) největších obchodních lodí pustí do vzduchu víc exhalací než všechny osobáky na světě dohromady. Z toho pohledu vidím volání po zákazu diesel motorů pro osbní přepravu jako populistický nesmysl.

            0 0
          • martin_bakov  

            myslim ze Nox je nejvetsi prachova castice na bikeforu a mel by byt poradne profiltrovan.

            0 0
        • Georrge  

          proč? Protože lidi s naftou neumí jezdit, proto. Je sice hezké že se moderní diesely pyšní nízkými emisemi hlavně CO a CO2, taky mají filtry částit, vstřik chcanek do výfuku a podobný nesmysly, a ono to funguje, ale pouze při ideálních podmínkách, tedy při ustálené zátěži a zahřátém motoru. Jakmile jedete na studený motor nebo jezdíte s autem brzda plyn, tak to jde všechno do ******. A ty mraky černého dýmu co lezou z jakéhokoli dieselového motoru při nesprávném používání jsou toho důkazem.

          A vím že benzín produkuje taky saze, to téměř každé spalování, ale dokud z benzínu neuvidím aspoň třetinový dým jako z nafty, tak pro mě bude čistší. Navíc benzín neprodukuje zdaleka tolik oxidů síry a dusíku, což jsou mnohem horší plyny než COx.

          Neříkám že benzín je všehospása, to vůbec, ale pro mě je to menší zlo než nafta.

          0 0
          • treatt  

            No tak největší oblak jde z dieslů, když se jim šlápne na kotel. A to je většinou při předjíždění a tam si nedovedu moc představit prostor pro to, jak bych měl svůj dieslák „správně“ používat :)

            Ale jako jo, chápu, co tím chceš říct..

            0 0
            • Manas  

              Covece, kdyz se zamyslim nad tim jak necham motor zahrat, netocim ho studenej a nechavam dobehnout turbo, tak nejen, ze ho setrim aby vydrzel, ale jeste setrim zivotni prostredi. A to se uz vyplati :D

              0 0
              • jIrI___  

                Turbo se nechává dobíhat jak?

                0 0
                • hony007  

                  Na volnoběh, aby nebylo seplý, ale jelo olejový čerpadlo. Znáš Jáchyme hoď ho do stroje – nemažete, klepeto.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Aha, tak to člověk asi bude těžko praktikovat když před cílem musí jet do kopce :-D

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • pelhrimov  

        vznětový benzín je právě ta nafta :)

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Joseph de Sax  

      mně se zdá i těch 17Kč moc, abych si jezdil po Hight Weight 66 jenom sem a tam…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Tomcat  

      U mě by to nebyla otázka jesli bych přestel jezdit autem, ale jestli bych hledal jinou práci.

      Auta jsou trochu omega bombou civilizace. Přerostly nám přes hlavu, vytvářejí problém, na který dlouhodobě nemáme řešení. A bez kroku zpět někam k roku 18×x nemáme náhradu.

      Takže vlaky jedou auta stojí, elektro auta, spolujízda, jízdní kolo nic z toho nepřináší globální řešení. Problém je ekologický, demografický a ekonomický. Jde to jedno s druhým . EU nasazováním různých stupidních norem jen k podřezávání si větve pod sebou přispívá. Cena benzínu je jen jedním z mnoha klíčů Pandořiny skříňky.

      Pokud to tak půjde dál, přijde moment kdy nebude v okolí automobilek jedinej strom volnej. A cena benzínu nebude to co nás bude zajímat.

      0 0
      • jecnak  

        +1

        0 0
      • kassar007  

        Maš pravdu, ale doplnil bych to tak, že nejenom v okolí automobilek, jelikož snad 30% (přesné číslo neznám) firem vyrábí pro automobilky. Neskutečná mašinerie …

        0 0
        • Joseph de Sax  

          automobilky se začínají rušit a proto může nezaměstnanost dobře růst…hlavně v CZ, bo je to tu všechno automobilový průmysl…

          0 0
        • hribik A1  

          údajne až polovica celkovej ekonomiky

          0 0
          • Joseph de Sax  

            zavčasu se nechat přihlásit na pracáku…jinak se taky nemusíš v té nekonečné řadě žádného přihlášení dočkat a půjdeš hned zametat, teda pokud ještě zbudou nějaké metly a nedají ti jenom násadu na metlu…

            0 0
    • mr.antik  

      Otázka je, kam jezdit a za jakým účelem. Jestli a jak se vyplatí dojíždět za prací a výlet autem bude větší svátek…

      0 0
    • JP3112  

      jestli to celostvětově předraží tak nějaká firma vyvine přijatelný elektromobil, všichni po tom skočí a cena ropy spadne a nebude o ni zájem. jasně, je to sterilní situace bez ostatních faktorů, čistě model, a hodně zjednodušenej a zrychlenej, ale viděl bych to jako jednu z možných budoucností ropy

      0 0
      • pepek  

        A tu elektřinu do toho vezmeš kde? Postavíš všude tisíce Fukušim?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • hribik A1  

          nie, 28 frimmersdorfov. treba predsa myslieť ekologicky

          0 0
      • Pavel  

        Taková auta už ale jezdila před mnoha a mnoha lety. Nepotřebovala ani ropu, ani elektřinu, ani plyn. Je to zdokumentováno v seriálu Flinstounovi… ;-)

        0 0
    • McBlacky  

      cena mě sere, ale abych proto seděl doma na prdeli místo cestování za lyžema, na závody nebo jenom na vzdálenější bajkovačku to nejspíš neudělám.

      0 0
      • Joseph de Sax  

        je třeba si ještě užít trochu…po konci světa si toho už nic moc neužijeme nikdo, bo tu bude dost draho…

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • RomanH  

      Jak psali ostatni, je to otazka platu. Do prace (35km) se proste dostat musim. Ve dvou lidech mi to vychazi (beru v potaz jen benzin, ale auto stejne nemuze porad stat) prakticky nastejno, jako bychom jezdili integrovanou dopravou, pri 3 lidech je to autem levnejsi. Casova uspora + pohodli rovnez. Sice muzu sem tam delat z domu pres VPN, ale to nic zasadniho neresi.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • xshreck  

      A kdyby se zvýšila konkurence ve výrobě kol, naopak u aut se snížila. Tak by kola byly levnější, dostupnější. Auta dostupné míň. Benzín ani nafta by nás nezajímal a všichni by byli pořád na vzduchu za cvakání ořechů a drnčení řetězu :D

      0 0
      • Joseph de Sax  

        a když nebude ropa, napiješ se z dřevjané flašky…

        0 0
        • xshreck  

          Ty ještě nemáš systém na výrobu alternativního paliva, které se získává jízdou na bezplášťových kolech?

          0 0
    • Teddy  

      Mě přišlo drahé už jen udělat si řidičák a pak ještě utrácet za auto a smradlavý benzín, když mám kolo a nohy mě slouží. Kratší věci dojdu, delší dojedu na kole a ještě delší pořeší vlak či bus:)

      0 0
      • Zlatka  

        To je panečku názor ! :)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • mr.antik  

        když to jde, proč ne. Paradoxně často jezdím z Jablonce do Mladé Boleslavi a tam nejede žádný rozumný spoj. Takže jedině spolujízda nebo auto. Nevim jak bys to řešil. Jedině změnit práci…

        0 0
        • cabbage  

          Né moore, to musíš veřejnou dopravou a nebo na kole.

          Málokomu dochází, že bez aut by nás tu byly max. 3 miliony lidí a nejčastější povolání by bylo čeledín/děvečka na statku.

          0 0
        • oddie  

          Vytuněné elektrokolo s 2kW motorem :)

          0 0
          • Joseph de Sax  

            a na co ty tři koně??? to zvládne i jeden pes…

            0 0
            • oddie  

              To by musel bejt brutálně čiplej pes, aby měl 3 koně :)

              0 0
          • mr.antik  

            To není prdel, o tom bych vážně uvažoval. Jenže taky dost často prší, takže by muselo být kapotované a taky by byl problém na dálnici :-) A stačila by možná i 1kw na rovinky, plus mých pár wattů…

            0 0
            • oddie  

              Do určitých podmínek bych o tom uvažoval taky, ale na dálnici určitě ne :)

              0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Flegmatik  

      319!

      0 0
      • hribik A1  

        6,61282296006­01640092366157533676e+661

        (toto divné číslo mi vypľula jedna kalkulačka. druhá to ani nespočíta)

        0 0
        • Pavel  

          Když už, tak prosím zcela přesně!

          319!=66128229­600601640092366157533675­933308733247213675408364­243071923681532283888975­524568088659634909189758­097630647213696435299602­004214516144972687626236­199715582821169837050482­233226921429353398632285­530928015363480553994665­516258689457202624141419­759635378893549751079518­001466611614652525566831­512299180329013604362092­252692944237898426203408­573757215780690421616046­110818353165455327934234­789764572112126365612200­292670966717352053017532­957938662651315708152893­151543681762562458104508­015329571080216913518822­786913342526744787992999­966070467653954247746400­265215377049057691382579­200000000000000000000000­000000000000000000000000­000000000000000000000000­000000

          ;-)

          0 0
    • La Piér  

      Co mě netrápí, to neřeším, takže já fakt nevím. Ale když vidím, jak plná nádrž čím dál tím více atakuje hranici 2000 Kč, tak to si vždycky pěkně sprostě zakroutím hlavou…

      0 0
    • rudik1  

      je mi to jedno,jezdím na naftu za 15kaček

      0 0
    • hribik A1  

      399

      0 0
    • hribik A1  

      400

      0 0
    • Pavel  

      401

      0 0
    • Mitchell  

      ono až ta ropa fakt draží na takovou míru, že se to bude neúnosný tak už ani nebude potřeba tim autem jezdit, protože zkolabuje naprosto celej systém. Je nás na zemi tolik, že ta ropa maká místo nás a je nás tolik jen díky ropě. Už jen to jídlo – orba, hnojiva, přeprava, obaly. Všechno z ropy. Až nebude tak nebudem ani jezdit natom kole, protože každej bude kopat motyčkou do země aby si vypěstoval aspoň trochu jídla :) smutný

      0 0
      • Joseph de Sax  

        a to je jediný, co má ještě smysl…

        0 0
      • Kubas.1  

        tak pravda…bez nafty se nepooře pole, nesklidí obilí, ani se to nedoveze náklaďákem do obchodu… Jedině že by vymysleli elektrotraktory a elektrokamiony :-) pak ale zase bude problém kde vzít elektřinu na pohánění všech aut, když současně půlka evropy odsuzuje atomový (výkonem několikanásobně převažující nad klasickýma tepelnýma, nemluvě o větrných/vodních) alektrárny…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Joseph de Sax  

          dáš od baráku prodlužku a vesele si poořeš…akorát pozor na čorky, aby ti ji kus neustřihli, jak zajedeš za kopec…

          0 0
        • Peslezedirou  

          To co jsi napsal na začátku, tak všechno jde bez elektřiny.

          0 0
    • daymaker  

      jezdit se bude pořád… amen

      0 0
    • Luke  

      Cena benzínu je nízká, vysoká je daň. Stačí srovnat třeba s USA. Před rokem jsem tankoval benál za asi 13Kč, před půl rokem trochu podražili, takže to vycházelo na 17Kč za litr. A ještě jedna veselá historka: když jsem si půjčoval auto, tak jsem se trochu bavil s paní na přepážce. Měli jsme čas, protože jí nějak mrznul počítač. No a stěžovala si, že benzín na pumpě před jejím barákem stojí už neskutečných 2.8 dolaru za galon :-) Tak jsem se jen usmál a vysvětlil jí, že doma to mám za dvojnásobek a ať si nestěžuje :-)

      Jinak je další vývoj závislý jen a jen na nových technologiích. Lidstvo je až nechutně závislé na ropě. Ropný zlom je za rohem a může ho oddálit jen nové naleziště typu arktida. Pokud se nevymyslí nový, masově použitelný energetický zdroj místo benzínu (ať už baterie, vodík nebo cokoliv jiného), tak si zaděláváme na pěkný *******. Jak už tady bylo řečeno někde výše, ekonomika je z velké části závislá na automobilovém průmyslu. Vyrábíme auta, abychom se mohli dostat do práce. Začarovaný kruh. Když tuto výrobu škrtneme, tak se celá ekonomika zhroutí. Milionkrát omílané slovíčko „krize“ bude proti tomu slabý čajíček.

      Jeden příklad za všechny – Saudská Arábie. Populace jim tam poslední roky roste přímo raketově, protože tam jsou peníze z příjmů za ropu. Ropný zlom se v této krajině odhaduje na rok 2015 (jen střílím, odhady se různí… a je to vlastně celkem jedno). Drtivá většina lidí tam pracuje v ropném průmyslu a příbuzných oborech. Co bude pak, až jim vyschnou kohoutky? Z čeho bude populace „nafouklá z ropy“ žít? Podobných příkladů by se dala najít hromada…

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Pavel  

        Ropa měla úplně dojít koncem 70-tých let, pak koncem 90-tých let, aktuální (známá) naleziště vydrží ještě minimálně na několik desítek let a stále se hledají a nalezají další a další. Akorát těžba je dražší (kupř. hlubší moře), ale pořád je to asi celkem zajímavý byznys… ;-)

        0 0
        • Luke  

          Souhlas, ropa ještě je a nějakou dobu bude. Otázkou je za kolik a jak moc si chceme zlikvidovat životní prostředí (třeba těžba ropy z ropných písků v Kanadě s ekologií moc společného asi mít nebude)

          0 0
          • karliner  

            Proč mi vnucuješ odpovědnost za případné „ničení“ životního prostředí někde v Kanadě? To je klasický argumentační faul ekologistů.

            0 0
    • hribik A1  

      500

      0 0
    • dancing dog  

      Jak už nekdo psal nahoře,mám taky zcela privátní auto,na cesty do práce a po městě ho nepotřebuji,jízdu autem se snažím už dlouho limitovat, jak to jde,zatím z spíš taky z principu než pro drahotu,pro další výrazné omezení by u mě byla asi cena nad 50 kč/l.Po městě většinou jezdím na kole, nebo MHD,nebo chodím pěšky.Obecně jezdím vlastně jen dálky- 1–2×ročně do Alp v zimě,2–3 k rodině ženy přes půl republiky,občas kvůli něčemu do Prahy(taky tak 3–4 ročně).A na chatu- podle počasí a nákladu,dřív jsme jezdili i na kole nebo vlakem.

      Záleží ale na situaci,teďka máme kojence,takže kvůli němu jezdíme autem mnohem víc- i na nákupy nebo k rodičům,ale zase míň než když byla žena těhotná,protže zas teď dost obchodíme při procházkách s kočárem.. ;-)

      Jinak budoucí energetickou krizi vidím, hned po problémech s vodou a ptravinami, jako jeden z hlvních trigerů války nebo nepokojů.Proto také zůstáváme ve městě,kde máme „všude blízko“, hlavně do práce,školek+škol, apod.,aspoň dokud děti nevyrostou.Čas a náklady dojíždění nás odrazují od vytouženého odstěhování se do hor.. Dojíždění do práce na větší vzdálenost bude, myslím, jednou velký problém pro spoustu lidí a bude dilema- výplata x náklady na přesuny.

      K tématu doporučuju film „Až dojde ropa,aneb drsné varování..“, je to celkem poučný o historii , přítomnosti a žel asi bližší či vzdálenější budoucnosti. Je na ulozto.cz

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Peslezedirou  

      Jedna…

      0 0
    • Peslezedirou  

      500 set :-)

      0 0
    • martin_bakov  

      Z dnesnich zprav :

      Nejvyšší cena nafty byla v Praze a na Vysočině, kde stála 37,09 Kč/l.

      Uz se blizime ke 40ti korunam a analytici odhaduji ze cena ropy bude stoupat (Iran, problemy v EU, milion dalsich duvodu…).

      Česko má pátou nejvyšší spotřební daň z pohonných hmot v Evropě.

      0 0
      • mr.antik  

        Zatim aut na ulicích stále mraky…

        0 0
        • McBlacky  

          no ale už je vidět, že se jezdí pěkná tužka. Včera jsme jeli z LBC a 99% lidí to pižlalo 110 uklizený v pravým…

          0 0
          • mr.antik  

            dyť jo, o tohle se všichni ekoteroristi snažej věčným filozofováním a přitom stačí taková blblost jako drahá nafta :-)

            IMHO se tímto z vyšších kruhů pomalu začíná připravovat půda pro elektromobily.

            0 0
          • pelhrimov  

            No já od začátku března začal zase jezdit do práce, loni jsem v jednou asfaltovém úseku potkal vždy před 7–9 aut jedoucích ráno od Cerekve do města, teď to jsou v tom samém úseku 2–3, ale nic to nemusí znamenat, ze 3 jízd nelze dělat závěry.

            0 0
      • McBlacky  

        cena ropy na to má minimální vliv, je to čistá oblož. Argument pro to ******** holit :/

        0 0
        • martin_bakov  

          paradoxne to ale vliv ma – bylo by asi tezsi prosadit vyssi cenu benzinu kdyz by ropa klesla

          0 0
          • hony007  

            Proč? To se zase svede na nasmlouvaný kontrakty 3 měsíce dopředu.

            0 0
      • c0d3r  

        aktualni info: dneska v praze bezne 39,9 ( a taky jsem tankoval.. svitilo na me uz zebravy voko :D ) .. neudelate nic, nezbyva Vam nic nez brblat u placeni :D

        0 0
    • martin_bakov  

      Doba pokrocila, uz je nekde pres 40kc :

      http://ekonomika.idnes.cz/…doprava.aspx?…

      0 0
    • LuckyBerny  

      Plyn za 16.50,– s felinou 95 jezdím za korunu třicet na km :P

      0 0
      • karliner  

        Ale na jízdu delší než 20 km abys ssebou měl pro jistotu doprovodný kamion s pojízdnou opravnou, ne? :-P

        0 0
    • c0d3r  

      je mi to fuk… stejne se to jednou na to 50–60 dostane.. a stejne budem vsichni jezdit autem :) a Ti nejtvrdsi budou jeste brblat pod fousy jak pamatuji 25 kc za litr :D

      0 0
    • bystřické  

      auta mám tři,jezdím jen to co musím a to do toho liju ethanol s benzínem,mám i motorku,ale stou jezdím dnes už třetinu toho co dřív

      na kole jsem neseděl 25 let,v únoru sem si koupil nové a jezdím sním všude kde se dá,to samé žena i dcera,ze začátku pěkný vopruz,prdel bolela fest ale zvykl sem si, dnes jsem připraven na vyšší ceny benzínu,nové auto bych si nekoupil a dvě starší už nechávám dojet a pak je zvrakuju,jedno nechám na co kdyby

      za mě,už teď je cena vysoká a to není jen benzín,takže kalousek může zvedat jak chce,nakonec dostane stejně howno,aspoň vode mě

      máme tady na ulici několik rodin co auto nevlastní(né z finančních důvodů)a taky žijou,tak co bych nemohl já

      po 35 letech sem zanechal kouření(2 roky)pře­ci jen dvě krabičky denně dost lezou do peněz,fčil silně omezím ježdění a další na řadě bude,že přestanu i žrát 8-)

      0 0
    • Meluzina  

      já bohužel autem do práce musím, nedá se svítit a platit prostě musím jako mourovatá…:-(

      0 0
    • Teddy  

      Mě přišel benzín drahý už za 8Kč/l takže jsem ani nedělal řidičák a musím říct že mi ani nechybí:)

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • maajkee  

      Ono pro normálního člověka kterej jede občas na nákup a na dovču je to není zas takový drama. Horší že na cenu benzínu budem doplácet všichni v podobě veškerýho zboží dražšího.

      0 0
      • Tomcat  

        Jo to by si měli uvědomit zelený mozci až budou hýkat jak je to „super“. Protože už konečně vymítí to zlo jménem auto.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.