zatím jezdím na pevné, ale mam touhu to změnit. nevím co a za kolik koupit
- moje hmotnost: 72 kg
- využití: MTB Beskydy, Javorníky
- moje cenová představa: 0–4000 kč
- uzamykatelnost je to k něčemu?
zatím jezdím na pevné, ale mam touhu to změnit. nevím co a za kolik koupit
No kouk bych se do nejakyho supermarketu, za 4000 tam budou mit furu modelu
:(
HA HA. Prvni profi boy:-)
Me kolo mluvi za vse:-))
Borec sa zrejme pýta na vidlu a nie na celý bike. V cenovej hladine 0–4 tis. však može kúpi? leda tak jazdenú (pokiaľ sa teda bavíme o použití v Javorníkoch a Beskydoch). A uzamykanie samozrejme má význam. Skús pozrie? aj výpredaj starých modelov na eshopoch, semtam sa tam zjaví aj starší model s uzamykaním. Ale obávam sa že za 4-ku nebude.....
No jasně, že se ptám na vidlu. To mě ani nenapadlo, že si někdo bude myslet, že se ptám na bike za 4 litry. Pořád nemůžu uvěřit, že vidla kolem 4 tis je na nic. Pokud ano tak proč?
Taky nevim proc, ale je to tak
popiš rozdíl
funguje/nefunguje a az od urcite hranice (5000–6000) vidlice funguji dostatecne a dalsi vynalozene penize jsou jen za „priplatkove“ veci jako nizsi hmotnost, lockout atd. Ovsem ta hranice zalezi taky na urceni vidlice. Muze to byt treba 20kKc, kdyz jde o sjezdove vidlice.
No na vidlich do 4000 sem najezdil docela dost a jeste porad jezdim, ale odskousel sem i par vidlic za 10000 a tak nejak se to neda srovnat, proste ty do 4 nejvetsi narazy tak nejak vyhladi, ale stejne vis co si prejel a jak to bylo velky no a na tech drazsich obcas ucejtis ze si neco prejel, ale co to bylo?
No v podstate platí že každý človek by si mal prejs? postupom : začína u šitu za pár korún, potom skúsi vidlu ktorá aj pruží, prejs? na vidlu ktorá pruží a niekedy aj tlmí, potom vidla ktorá je plne funkčná a už sa dá aj niečo nastavi? a skonči? u vidlice ktorá funguje bezchybne a všetko sa dá nastavi? (ale stojí 20 patykov!). Človek si to tak nejako viacej váži keď mu všetko funguje tak ako má a navyše aj s kamarátmi zaspomína na staré dobré časy keď na ocelových autoroch s nefunkčnými vidlami bez tlmenia dávali také zjazdy že až… V podstate ti radím, vyhni sa tým prvým kategóriam, viac si užiješ a budeš ma? pocit že si nevyhodil svoje peniaze von oknom.
na nejakom ceskom eshope som videl Axel 2004 s lockoutom za 2k5 CKK. Myslim si, ze pre 70 kiloveho chlapika by to mohlo fungovat.
Je to na www.koloshop.cz
Dík za radu, je to otázka financí. K těm vzpomínkám, zrona včera jsme vzpomínali na první horáky, kámoš měl ten myslím úplně první takový kolem 50 kg už ani nevím značku myslím že velamos nebo favorit a jací jsme byli bikeři:-))
Jenze zrovna u vidlic je prave hranice, kdy muzou byt 4000 vyhozeny prachy a kdyby sis litra prihodis byla by to dobra investice co ti prinese spoustu radosti.
pokud nejsou velke naroky je duvod k radosti porad… :-))) AXON S-RL… a mam radost… :-)
jenže s jídlem roste chut takže mi věř že stejně dřív či později budeš chtít lepší.
ano to mas pravdu… :-)) ale to az dva roky… driv to neni mozne… :-(((
mozna se kukni na starsi model od Manitu nebo Marzocchi… mohl by si sehnat. Jinak jeste „nekteri budou proti ale zkusit nejakej ten Suntour“ ja mam Axona S-RL a zatim jsem spokojen je to vzduchovka takze nic zase tak slavneho to nebude ale na start pro tebe to bude stacit navic tvoje vaha… :-) to uzamykani vyuzijes jen na silnici… ale jak pises ty to mas same kopce v lese tak bych to nechal plavat a koupil i s tim sem tam se to hodi… ja ted kdyz je blato jezdim i dost po silnici a tam to zamykam a je to bezva… nestaracis tolik sily jako nezamklou..
Přečetl jsem si i tvoji diskuzi jak jsi koupil toho axona ajak ti tvrdili, že je to špatný kup. Já jsem včera ve Vizovicách potkal borce, který ji měl tak jsem se ho na ni optal a říkal, že na závodní jezdění určená není, ale jinak je to nejlepší vidlice, kterou jezdil. Vypadal vcelku bikersky a prý i skládá kola. Můžeš tento názor potvrdit?
a nebyl ten borec takový malý na příliš velkém kole?
malý byl a měl Meridu.
Za 4,5 je Splice bezne na netu…teda cca…ale dokazes tu cenu sehnat…nevidim v tom velky problem.
A pokud si ji chces zkusit…neni problem…rekni…zitra budu mit cas, tak bych Ti ji dovezl ukazat…
Tento nesmyslny nazor potvrdit ja osobne nemohu i kdyz to nebyl dotaz na me :o)))
Dík za nabídku, ale dostal jsem se k netu až teď. Já s tím kupem ještě počkám.Až pojedeš směr Vsetín tak dej vědět.
Smer Vsetin moc nejezdim, ale mohli bychom se dohodnout…i kdyz ja ho ted budu jeste trosku upravovat – zmensim kompresi…zda se mi o 20% vetsi nez bych potreboval…
Jinak – kdyby jsi jezdil treba smer Barak nad Vizovicema…nebo Sirakov…rekni :)
OK. Občas jezdím služebně do ZL až pojedu ta se ozvu.
muhehe…si dělal asi prdel protože axon je leda tak na to závodní použití kde je prvořadé aby ti vidle nebrala energii a komfort je až na posledním místě(samo že se najdou aj vyjímky)
hoj…asi takhle. Muj nazor je zatim takovy ze kazda vidlice je dobra! Pro nekoho je Suntour shit, ale pro me neni… jo jasne – nakazenej z drazsich a samozrejme lepsich vidlich ale to uz jsme nekde jinde. Moje kolo nemá cenu 50 tisic a vice, dostanu se ted na nejakych 25–27 tisic. Jezdim pro zabavu, potešení, adrenalin a tak. Ne jen proto abych dal strasny prachy a pak to kolo kazdej den lestil a bal se skocit patnik.To je jen tak pro zacatek… :-)jo a ty s tym kolem jezdis a ty moc dobre vis jak a co udelat – vylepsit, aby si mohl byt se svoji kolem a komponentama co ho mas osazeny spokojen.
A ted te vidlici… mam s ni ted najeto nejakych 500KM a musim rict ze jsem ji asi uz 3 foukal ale to spise bylo proto ze jsem si zkousel jaka vaha a tlumeni mi bude vyhovovat. Mam 80Kg a tak jsem ji fouknul na 95KG zhruba kdyz beru ruzne skoky, necekane narazy a tak… nohy strikam pred jizdou olej nejake VDecko a samozrejme ji po jizde ocistim ale jak kdy… :-) dale jsem zatim postrehl zadny unik vzduchu a ani zadne rusive zvuky nebo neco podobneho. Potom co se tyka jezdeni chodi asi tak 4 az 5 cm a je to opravdu tak!!!!! pri velke zatezi ale je znat ze ztraci ale 2 az 3 cm ale to se da tolerovat… hodne zalezi jak si ji ale nafouknes… jinak chod je docela cisty nezadrhava se a musim rict ze vakl nebo vychyleni ze strany na stranu zadne!!! Je to vzduch takze uplne nezehli ale jinak jako maslo… je to vidle spise na vyradeni se a ne pro zavody a tak… zavirani je v poho vidle max zaliza 1cm… jinak po nasednuti na kolo vidle zajede asi 1cm…
no to je tak asi neco malo o moji Axonce… muzu ale rict i vice kdyz budes chti… viz mail… :-)
jo samozrejme ja s ni zavodit budu ze… pro me je to zatim dobra vidle…
Jak skáčeš patník? Nějakou představu bych měl u starých kamenných, ale hodně by mě to zajímalo u těch bílých plastových s odrazkama.
nevim delas si ze me prdel… fajn… takze jen pro tvoji informaci plastove 60 cm patniky neskacu…
odvolávám se na tvůj předchozí příspěvek – první odstavec, konec třetího a začátek čtvrtého řádku. Z toho jsem pochopil, že se svým kolem se toho nebojíš.
až na ní budeš mít tak 5–10000, tak dej vědět.
neboj se dam… a nech si svoje moc hezke pripominky… :-) neber to jako urazku… diky
já to špatně nemyslel, ale co to je 500km když to najedeš třeba za 14dní?
ale jo ja vim ze 500KM nic neznamena… zatim jsem s ni vice nenajel… ale urcite chci o ni rict vice az po tech 2000KM… zatim dela co ma…takze v poho..
být tebou tak rovnou vyměním alespoň stírací kroužky-ty originální propouští dovnitř bordel-napčř xxx těsnící kroužky od rockshox přijnou na nějakých 320Kč.A na nohy bych nedával WD ale raději nějaký silikonový-stojí pár koun.
no presne… silikonovej mam… chtel jsem WD ale nakonec mi doporucil kamos silikac… .-)
Dík za info.
mam kolo za 80000,– prave proto,abych se nebal skocit ten patnik:-).ten malej:-)).a ze mi ted kvuli praci stoji vetsinou v predsini(celkem spinavy:-)) mi zas tolik nevadi,aspon mu moc neublizim:-))
A ze si ho nedas do profilu?
treba ma strach ze bych poznal ze ma na kole Axonku… :-))))
By musel byt zbytek ze zlata :)
neni vsechno zlato co se ale trpyti… :)))
zeptam se jinak ty tohle delas za urcity peniz… myslis ze bych to zvladl i ja sam se svoji zrucnosti popripade pomoci nejakych planu a tak??
Milane chci se te zeptat (ted se vsichni asi smichy podelaji ale co) kazdej se musi spalit… tedy vidla me v nedeli zacla z niceho nic sem tam pekne kopat… jako kdyby tlumeni bylo v haji ale je to mozne ze jsem ji aji malo fouknul????
hele zgurvit se může každá vidle, třeba jsi prokop patronu tlumení, jesli jsi dal nějakej brutál. Nejsem na Axony odborník, ale foukáním vzduchu ji jen pritvrzuješ ne? vzduch na tlumení vliv nemá měl by to být systém olej/pružina/vzduch.
jo asi jsem ji prokopl to jo ale nevim delalo to sem tam… jinak jasne se vzduchem to nema nic spolocneho…
ahoj babi
tak jsme dosli…
:-))).no mas pravdu,puvodni cena,takjak je na fotce je tak neco pres 70000,–,ted uz trosku vic:-).ale nevypada co?:-).ps:nepocitam to z doporuceny MOC,to bych se asi dostal malinok jinam.
Malinko niz? ;) Opravdu nevypada.
mel jsem vzdycky pocit ze mas malinko prehled o cenach.. takze:ram a hlava
cca 10800,–
vidle 16000,–
brzdy 14200,–
kola 9000,–
plaste 2000,–
sedlo,sedlovka,predstavec,riditka cca 5500,–
gripy 770,–
kliky 5500,–
pedaly 1600,–
bowdeny cca 500,–
razeni,prehazovacka,presmyk,kazeta,retez cca 6500,– dohromady
72370,–.ceny jsem nenadsazoval a vetsinu veci kupoval na e-shopech.
Popravde uz ten prehled o MOC trosku ztracim. Navic si XC soucastek necenim tak jako ty :) Nicmene to je do osmdesati jeste kus cesty :)
s doporucenyma cenama bych se dostal nad 80 urcite,takze…:-)) jestli ty kupujes soucastky z velkoskladu nebo odkud nevim,ale takovyhle ceny byly uplne normalni,spis nizsi.me se sice taky nelibi ze to stalo tolik a nerikam ze to na tolik vypada,kdejakej kellys vypada drazsi:-),ale je to proste tak.
cca 8–10tkc by se tam dalo lepsim vyberem e-shopu (zapojit tam treba i zahranicni) srazit dolu, ale to je stejne jedno. Nema se smysl hadat o tom, kdo ma jak drahy kolo.
no jasne ze ne,ja jsem se nechtel chlubit.hlavne ne s kolem ktery na to nevypada:-)). no,nechtel jsem do toho zahranicni e-shopy tahat a loni myslim tyhle ceny byly celkem primereny(koloshop,bikestore,velotrade).
díky :-)))))) je poznat jaro.podle narcisů.
Funkcni vidlice se za 4k koupit da treba Manitou Axel. Necekej od ni zazraky ale urcite bude lepsi nez na co jsi zvyklej. Za 5k se da koupit Splice coz by asi pro Beskydy byla lepsi volba.
Já toho letos zas tak nenajedu, jezdím hodně s 5 letým synem a ten ještě do kopců nemůže. Když jedu sám tak na silnici většinou jen tak 10–15 km. Nečekám žádný zázrak hlavně aby všechny otřesy nešly do ruk.
Podle me neni vyrazny rozdil mezi vidlici za 860Kc s elastomerama a nejakou SR za 4000,– ale jako prvni pouzitelnou bych videl tu Splice. To uz je sice lowend, ale opravdova vidlice. Si myslim, ze kdyz levnejsi tak vsechno nad 900,–Kc jsou vyhozeny penize. Snad ten Axel by mozna…
Nebo jeste RS Judy XC za 2190,– by mohla byt dobra startovni vidlice od ktere toho sice nemuzes moc cekat, ale zase to nejsou uplne vyhozeny.
Chlapi zkuste to nějak polopaticky rozepsat, proč je vidle za 4000 kč na nic. Já nepotřebuju žádný „mercedes“. Uvedu příklad: moje stx vybavení mně taky stačí ikdyž by někdo mohl tvrdit, že na tom se nedá jezdit. Není to to samé s tou vidlící prostě pouze srdcová záležitost.
U vidlice ne. Na STX se da jezdit a celkem v klidu. Jenze se da i na SISce. Proste ji vyladis a ona nejak funguje, trebas kratce a musis ji obcas dostelovat, ale funguje. Kdezto vidlice, ktera nema tlumeni nefunguje. Kolikrat takova levna vidlice ani nepruzi. Jako kdyz ti prehazkou prochazi retez, ale rachoti a nejde prehodit.
No s tema sadama to neni to samy jako s vidlicema, bohuzel, to razeni bude fungovat porad stejne, mozna neco bude mit mensi/vetsi krok, lip to cvakne, vic to vydrzi, bude to lehci, ale zasadni vliv na funkci to mit nebude, ale u vidlic jo, proste ty levnejsi nefungujou jako ty drzsi, ale kdyz si koupis levnou vidlici a nevyzkousis nakou z tech lepsich tak to z pevny vidle bude pokrok, ne velkej, ale bude
co chceš popisovat? Vyzkoušej. Projeď Suntoura za 4000 a pak nějakou normální vidlici za i trochu víc pěněz, a nebudeš potřebovat nic popisovat. Třeba Ti bude bohatě stačit nějaká netlumená nebo kompresně přetlumená šunka, jak se dá u jiných uživatelů vyčíst ze zdejších recenzí. Mrkni se do recenzí, nejlepší recenzi tam má RST 381.
Existuje ještě někde na netu to, co bylo na xbikeu? Docela mě mrzí, že jsem si to dřív nepřečet.
Priplat 990,– a kup Manitou Splice. Nema lock-out, ale ma funkcni tlumeni a ma serizovani zdvihu, coz by se Ti mohlo hodit…teoreticky :o)
Axela bych moc nedoporucil i kdyz je v teto cene…porad se mi vlastnostma jevi vic jako vidle pro zenskou :)
No dovol! Mas jediny stesti, ze ta moje neni on-line jinak by sis neco precetl. Zensky jsou naopak daleko narocnejsi. Ted jsme museli poridit Foxku, protoze naprosto luxusni Z4 ji byla malo :)
no jo ony si ženské někdy moc vymýšlí.Jsou docela náročné :o)
Tsss…ta tvoje je urcite prevleceny chlap do peknyho tela :)))))
Zensky nejsou narocnejsi – zensky jsou stejne narocny jak chlapi, ale s tim rozdilem, ze my je ze zacatku rozmazlujem a pak… :o))))) + vetsine zenskych je dost jedno, jestli maj 80 nebo 110mm…taky jsem moji mohl nechat 90mm a nedavat ji ted 100…ze :o))…dneska uz bych to konecne mohl vyfotit a dat do foto :)
Ja to taky musim updatovat, ale cekam na novy kola a dovozce nedovazi a nedovazi… :(
Sem zvedavej az se pochlubis s tim svym bajkem…teda my uz vlastne temer vime co to bude…ale … nechme se prekvapit :)…co fyzicka..trenujes? :)
Fyzicku… no ani ne a je to na zavodech videt :( Jezdim trebas do roboty kolmo, ale to spis abych nemusel vlakem. Kdyz odpadly Vsenory, tak mam na kolo zase o mesic vic casu, tak to asi hnedka nedostavim :) Poslys ta WBC je spis na slalomaka nebo je sjezdak vyhodou? Bych rek, ze spis asi ten slalomak co? Si myslim, ale vubec nemam predstavu a v propozicich jsem nic nenasel.
WBC rozhodně na slalomáka a vidle 130 je až až, tratě bejvaj zaměřený hlavně na vedení stopy v točkách mezi stromama, skoky když už nějakej je tak má tak 25cm a samo že se dá jet aj kolem něj. některý tratě šlapavý jiný ne, ale ještě jsem nikam nedojel s tím, že su rád že mám celoperko, proto jsem mojí postavil HT…"-)))
OK. Mozna se na nejakym ukazu.
Jak psal Hanz…je to na slalomaka…mnohdy spis klidne pevnyho :o)…ale je to pohoda…jsem rad, ze se to porada…
No…ale je jedna trat…teda 04 byla…Vsetin…tam to bylo min 50 na 50 pro slalomak vs. sjezdak…co si tak pamatuju :)
Zensky nejsou narocnejsi.. Jen obvykle nevi co chteji a nedaji pokoj dokud to nedostanou :)
No nevim… Pred nedavnem jsme byl kupovat s kamoshem kolo, a mel strop do 20000. No a v te cene, tam byly fshude namontovane Suntoury… Nechapu, proc to tam ti vyrobci cpou. Tak sem je zkoushel, a ani jeden nechodil. Ne, ze by trochu, ale vubec nechodil. Uz sem mu doporucoval raci RST, a do pul roku vymenit za neco starshiho, ale narazili sme na GF s AXEL-em, a na tu cenovou vypada celkem slushne. Pruzinu ma, tlumit to taky nejak tlumi, chodi v olnem rozsahu, a ne jen 2 cm… Myslim ze za ty prachy na lehci lidi fklidu… P.S.: nejspish sem napsal totallni kraviny, ale uz nemam cas to cist… ;o)
klidne pis totalni kraviny, to je tady dobrym zvykem, ale pis je priste aspon cesky ;-)
Lehci lidi = vetsinou zensky :)…ja bych volil Splice…
Ja bych si taky radeji priplatil na Splice, ale je to zase 700 Kc, a to nevim jestli dotycny bude chtit priplatit… Pokud ne, tak radeji Axel, nez nejake Suntoury…
mám stejný názor.
Tohle je tipickej názor vidím značku = to je špatný. Nechápu, jak můžeš vidlici soudit podle toho jak ti chodí v obchodě když se na ní zhoupneš. Neříkám, že je Suntour nějaká žehlička, ale tohle je totálně omezenej přístup. Sorry, že to píšu tak naplno. Za prvé, každý nový kolo se musí zajet, a za druhý, znám plno lidí, kteří na Suntouru jezdí, protože prostě nechtějí kupovat nic dražšího, a jsou spokojení. Nezapomeň, že závodní vybavení z tebe závodníka neudělá.
No zkoushel jsem je mimo obchod, kdyz sem se jel projet, a zkoushel jsem je proto, ze uz pred tim sem jezdil na 3 zajetych Suntourech, a ani jeden nechodil… Podle toho Axela, ktery taky nebyl zajety, to byl obrovsky rozdil. Mozna, ze treba Milan1 umi Suntoury pekne vytunit, ale ja ocekavam, ze kdyz si koupim vidli, tak do ni uz nebudu muset vrazet dalshi prachy.
Tak jo, odvolávám ten ,,omezenej přístup,,. I tak ale s tebou nesouhlasím, podle mě je Suntour ve stejné cenové relaci lepší než RST. Mimo jiné, jsem vlastníkem XC PRO SL, a na chod si nemůžu stěžovat. Asi jsem vyjímka.:-)
To je prave to, ze nektere Suntoury prej i chodi, ale nechtel bych spolehat na to, ze nejakym soudruhum na Thaivanu se ten muj kousek zrovna povedl… A to nehledim na nektere konstrukcni vady, ale to zas uz neni z me hlavy…
To už asi do téhle diskuze nepatří.:-) Jen si myslím, že není správný říct ha Suntour, určitě nebrat.
no a já si zas myslím, že je nanejvýš vhodné lidi pře Suntourem varovat.
Já beru, že se to s vidlama za deset a víc nedá srovnat, ale o to asi taky nikomu nejde. Já jsem ji kupoval před třema rokama, jedinou vidlu cenově srovnatelnou jsem našel RST Aerosa a RS Judy TT. V porovnání s těmahle dvěma je, alespoň podle mě, Suntour asi nejlepší. Mě prostě jezdí dobře, alespoň podle mých měřítek.
no já bych to řekl asi tak: máš hlad jak prase a rozhoduješ se kde se dobře najíš za 20kč…takže padne volba na indtantní polivku, jen dilema jestli hrachovou nebo nudlovou. Sice by byl lepší pořádnej vývar ale ten už stojí 25 a at mi nikdo netvrdí že instantní polévky nejsou dobré natož snad nevýživné, takovej názor neberu.....je to hodně přitažený za vlasy ale todle přesně to o čem se tu hádáme…prostě jak napsal pádlista, když levnou vidlici tak za 800kč, když vidlici tak za 6 tisíc…všechno mezi jsou vyhozený prachy a u santouru i všechno přes(pokud teda nechceš tunit u milana)
Dobře, když se teď nebudem bavit o Suntouru, protože to je dost subjektivní dokazování, vem trošku jinou kulinářskou situaci.(Teda, k čemu my se tady ještě nedostanem:-)). Vem si, že máš hlad a v peněžence máš tak akorát na 50 gramů pravého kaviáru. Jenže odborník ti řekne, že kaviár si nikdy nevychutnáš bez kvalitního šampaňského, jenže na to už nemáš. Někdo si koupí ten kaviár a sní ho jen tak, a někdo jinej si koupí něco levnějšího(třeba řízek), protože mu zbyde i na zbytek oběda včetně pití, kterej bude daleko chutnější, než ta trocha kaviáru. Kuchaři snad omluví mé chyby, coby kuchaře-amatéra.:-) Prostě si nemyslím, že je chytrý kupovat takovou vidli, aby mi nezbyly žádný peníze na zbytek kola, a potom ji jezdit na nějakém levnějším, se kterým si stejně tu jízdu nevychutnám.
Dost mozna. Jenze u kol bych radsi jezdil na LX misto XT a vpredu mel Foxe misto Suntourky. Smutny je, ze treba v roce co jsi kupoval ty vidlici se kvalita u SR nezvedala s cenou a tak jsi mohl paradoxne koupit levneji funkcni Marzocchu misto suntouru s tisicem hejblatek a nulovym chodem.
No, tak za prvé, ta Santourka, co mám, je svojí konstrukcí hodně jednoduchá, jediný, co se dá zvnějšku seřizovat je tlak vzduchu. Za druhé. Moje celý kolo je v hodnotě dražšího Foxe. A popkud budeš mít starej rezavej rám, přehazovačku, která nepřehazuje, blbou geometrii, měkký výplet a ráfky, tak se na tu foxku můžeš tak akorát dívat a utírat z ní prach. Za třetí – nejlevnější Morzošku, kterou jsem tenkrát našel (přiznávám, nedíval jsem se po eshopech), byla tuším MX comp za sedm tisíc. To je skoro dvojnásobek od té santourky, kterou mám. A znovu opakuju, mě funguje, po výměně oleje dokonce zmizela i ta přetlumenost. Jasně, že podle těch, kdo najezdí desetitisíce kilometrů dobrá není, ale tohle není můj případ. Mě vyhovuje a nevidím důvod říkat někomu, kdo chce levnější vidli, že Suntour určitě nebrat.
Jenze tady se nebavime levne nahrazce vidlice, ale o vidlici za 4000,– to je cca 990Kc rozdil mezi atrapou a funkcni vidlici. A v nekterych pripadech(Axel, JUDY XC) by dokonce funknejsi vidlice stala min nez ten SR za 4000,–
Mate stesti ze jdu nahodou kolem… :-)) rika aspon Jaromir Hanzlik ve filmu Slavnosti snezenek… to ze rozdela trabanta a pak se na to vyprdne protoze prase je prednejsi… :-)) ale proc to vubec pisu… mam SR Suntour S-RL… a je videt ze se dava k tem lepsim kolum, jeji servis a nahradni dily neni zadnej problem sehnat a navic kdyz je nekdo sikula dokaze si ji predelat tak aby splnovala podminku FUNKCNI vydlice. Ja s ni problem zatim nemam…a div se svet ona proste funguje ikdyz je to vzduchovka a ma samolepky SR Suntour… nevim jestli muj kamarad co dela v obchode nebo servisaka u kol mi poradili spatne… jeden rekl ze platim znacku u Axela druhej ze po tech. strance jsou v teto cene na tom ty vidle skoro stejne – prosim nehadam se diky ze me usetrite… :-) mam ted kolo skoro nove postavene mel jsem urcitou castku do ktere jsem se mohl vlizt bohuzel jsem nemohl moc kombinovat ale vesmes co jsem potreboval jsem sehnal… az za dva roky budu zase neco podobneho delat urcite uz budu mit prachy na MZ ale ted to proste neslo… :-/ diky
u toho Axela jsem to myslel tak ze je drazsi… eshop jsem nechtel zkusit… zatim moc neverim…
Já se taky nebavím o dnešních cenách. Ta XC PRO SL dneska už asi není v nabídce, a v těch nových modelech se moc neorientuju. Ale podle mě je Suntour funkční vidlice, ikdyž možná míň citlivá než Axel. Ale spíš to bude tím, že je to vzduchovka a olej v ní má vysokou viskozitu. Dal jsem tam Motorex (vis. 5) a chodí úplně skvěle. Já prostě nesouhlasím s tím, že je to nefunkční vidle.
no tak jí pošli milanovi1 a už budeš souhlasit žes měl nefunkční vidli.
Tak na tohle žádný argument nemám, žádné úpravy na mé vidli pod milanovou rukou neproběhly.
Tak to te lituju. Imho XC-PRO-SL se da i v zakladu nastavit citliva (relativne), takze konkretne v systemu (vzduch) problem neni. O tlumeni by ti mohl neco vic napsat Milan a ja si jen prisadim stiraci krouzky, ktere me s..aly nejvic.
to přirovnání není přesné. Já bych to řek asi takhle. Mají řízek -levný 2 měsíce starý-celý zelený zapáchající apod. a mají asi o 10% dražší řízek úplně čerstvý, právě udělaný. Který si vezmeš :o))
tak proc se vubec vyrabi vydle v cene cca do 5k, kdyz stejne nefungujou?
protože asi menší výrobní náklady a pořád se najde dost lidí co je koupí.To je spíš otázka na výrobce.
To je spis otazka na vyrobce. Ja bych rekl, aby meli lidi pocit ze maji odpruzenou vidlici a pak dalsi rozdeleni je jen podle ceny pro pocit, ze maji lepsi nez soused.
PS: turista co jezdí po silnici to stejně nepozná, že nefungujou.Tak proč mu nedat za málo peněz potěšení, že má odpruženou vidlu.
Ceny nevypovídaj o výrobních nákladech ale o tom, co jsi nakonec ochoten zaplatit. Ceny vidlic jsou uměle vytvořené poptávkou. Když srovnám cenu vidlice s cenou tlumiče do auta, nějak mi to nesedí. Vím že bude určitej rozdíl v objemu výroby, ale ne zas tak velkej, na druhou stranu tlumič v autě podléhá homologacím atd.
To v podstatě platí pro veškeré cyklistické součástky, když si uvědomím, kolik sad Shimano se asi tak ročně na Světě prodá, nevím co je na tom tak drahý, asi marže :-(
To urcite, ale taky nezapomen srovnavat srovnatelne. Na tlumicich do Feldy taky nikdo nejezdi WRC, ale na SIDu se svetak jezdi.
http://www.hpsporting.cz/racing.htm Kusová, ruční výroba.
Sirenna ma na kole taky tlumic v tehle cene, ale muze u nej nastavovat 5 parametru. Co dokazou tyhle? Tak bych to s tema cenama cyklistickych komponent nevidel tak hrozne. Stejne jako Logan stoji 200000,– tak celopero z Tesca je za 3000,–.
Já to vidím černě, někde sedí nějakem marketingovej mág drží v ruce vidlici, teba FOXE a říká si no pěkný, vyrobili jsme to za 1.500,– tak tam přihodíme dalších 1.500,– na záruku potom dalších 1.500,– na propagaci a třeba 1.000 na distribuci. Tak to nám vychází na nějakech 5.500,–. A protože se tváříme, že to umíme nejlíp na Světě tak to nám za to panáčci budou muset zaplatit, konkurence nabízí podobný vidle do 15.000,– tak abychom vypadali dostatečně exlusivně bude cena na zákazníka 18.000,–. No a ještě rozdělit marže, zbejvá mi 12.500,– tak to rozdělíme mezi sebe distributora a prodejce pěkně 30/30/30 a všichni jsou náramně spokojený. Výrobce a distributoři vydělali peníze a nás hřeje ten nádherný pocit vyjímečnosti blaho z dobře „investovaných“ peněz :-)))))))))))))))
No takhle to je....., ale takhle to je u vseho :)
Já vím, taky si připadám spíš jak sponzor než spotřebitel.
ale ve vidlích je diametrální rozdíl ve funkčnosti oproti ostatním komponentum, navíc upgrade vidle je vždy nejvíc peněz a dále má vidle při správné udržbě jednu z nejdelších životností z komponentů. Takže jak psal pádlista dobrá vidle s horší sadou je lepčí než špatná vidle s dobrou sadou. Dle máho je prostě vidle nejdůležitější komponent na xc kole, potom rám atd…u dh/fr/4X bych řekl že je to rám a potom až vidle.
Souhlasim, az na to XC. Tam je nejdulezitejsi lehounka kola, presne razeni vaha a tuhost prislusnych komponentu (ram, kliky a pod). Nejake zehleni nebo pruzeni se obvykle tak moc neresi :) Casto postaci i pevna.
zalezi jaky xc......
No, XC je jenom jedno si myslim. Proste jezdi se kolecka na krev v neprilis tezkem terenu.
neprilis tezkem terenu…hm to muze napsat jenom nekdo kdo to nejel.....
Tam kde bydlim, jsem XC trat jel. Tudiz si dovolim tvrdit, ze tam staci pevna. Tim nechci rict, ze nejsou XC trate, kde pevna nestaci. Obzvlast proto, ze trate pro XC se taky meni. Nicmene, taky muzu rict, ze kdysi se XC jezdilo na pevnych vidlicich (nebo 4cm odpruzeni) a po tratich, ktere bych ja mel problem jet s odpruzenou. A nevadilo to. Ale tak nebo tak, u XC je vidlice na to, aby resila prudke rany do rukou, ne aby zehlila. Zehleni je pak spis na obtiz, nebot je provazanou obvykle vetsi vahou a likvidaci vykonu, kdyz se jezdi ze sedla. Proto taky je vyhodne mit lockout na riditkach. Snad jsem ted lepe dokreslil muj pohled na vec. A ne, skutecne nechci jezdit na nepruzicim bastlu :) Mam radeji pak pevnou.
Abych byl presnejsi. Tam kde bydlim + minimalne dalsi jednu trat co jsem videl, tak tam bys mohl jit v zasade i na pologaluskach :)
To ne no. Tushim DURO E by mohle byt celkem dobra vidle. Ale uz mlcim a koncim, bo sme se zase dostali mimo tema…
Hele Goofy nechci se tady pouštět do kvalit či nekvalit Suntourů, ale za pár let budou tebou jmenovaní soudruzi na Thaivanu dělat i FOXE, Pace atd. Je to prostě nevyhnutelnej vývoj vzhledem ke snižování nákladů. Argunemt, že pokud je něco udělaný v Asii je shit je prostě nesmyslnej. No a potom trochu nerozumím tomu, proč je tolik kol osazenejch právě Suntourem, když existuje řada podle vás mnohem lepších vidlic za stejnou cenu.
Ja nevim za kolik maji vyrobci OEM Suntoury. Ty ano? Treba je politika ostatnich vyrobcu jina nez davat svoje vidlice na shitova kola (nejprodavanejsi segment).
Může to tak bejt a s největší pravděpodobností to tak je za předpokladu, že základní řady ostatních budou do prvovýroby dražší než ty Suntourky. Jo a taky se Suntouru nezastávám, ikdyž třeba s XCP-D nemám žádný extra problémy.
Tak jsem se včera informoval na ty Suntoury u kamaráda, který do kol dělá již pěknou řádku let. Ne, že by mně tvrdil že za 4000 kč budu mít super vidlici, ale názor, že vidlice za 2–4 tis je nefunkční a že vidlice funkční začína od 6 tis mně nepotvrdil . Ohledně Suntouru řekl, že jsou levnější, protože neplatím za značku jako např u MR.
Ja delam do misy, ale proti gustu…
taky mám známe co dělaj do kol, jeden hodně vzdálenej je dokonce vyrábí a rozhodně tedy nemůžu říct že na kole jezdí nebo dokonce že se řídí nějakýma vlastníma zkušenostma........neber to osobně ale když někdo bude dělat servisáka v intersparu tak taky dělá do kol a o vidli za 3 táci ti může říct že je to špička.
Není to ten případ. Jezdí hodně silnici i mtb a tu silnici už v době kdy někteří zde přítomní jezdili tak s kačerem po dvoře:-))
No a prozradil kamarád, co fušuje do kol, které z vidlic za 2–4 kKč jsou v terénu funkční? To by tady mnohé docela zajímalo možná :-)
Na moje jezdění by měla Soutour XCP 75 LO nebo ten Axon úplně stačit ( 1 x týdně tak 50 km v terénu Vsetínské vrchy + 50 km kolem Bečvy s rodinou). Ber v úvahu, že to dávam na 10 let staré ( zachovalé / udržované ) GT. Ten axon je drahší a nemám zájem pumpovat. Já fakt nejsem náročný a když budu chtít tak si vezmu manželčino kolo s MR comp a netvrďte mně, že ta vidle taky stojí za starou bačkoru. Za rok za dva si chci pořídit lepší stroj, tak přece do toho teď nebudu vrážet 6 hadrů.
Hej…husty :o)
Tak jestli fakt chces, prodam Ti XCP 75 LO za nakup…jenom pro to, abych uklidnil tvy srdce…pac todle je kravina…do Vsetinskych vrchu ten Splice sedi mnohem vic…pokud tam jezdis, tak se tam muzem nekde treba i nahodne potkat – bych Ti ukazal, jak funguje Splice a pak bych Ti ukazal nekde, jak funguje to XCP…moc by jsi se divil tomu rozdilu :)…myslim ze priplatit 990,– na Splice neni tak moc … a ze to jde na stary kolo…no a?
XCP 75 LO je naprosta katastrofa a ne vidlice.. pravda, jednu tu mam, ale jenom proto, ze sem ji dostal zadarmo.. to uz radsi nejakou MG..
Musím souhlasit, ta XCP75LO je hrozná. Mám jí rok a je to prostě jenom hodně těžká pevná vidlice. Už se těším, až se jí zbavím. To víc práce mi odvedly podhuštěný 2.35 pláště.
Vidlice ale ma pruzit a tlumit v rozsahu, ve kterem je definovana. Pruzeni i tlumeni ma byt nastavitelne (vymenou oleje, nebo pruziny, nebo stelovanim, na tom nesejde), kvuli stylu i vaze jezdce. To je zakladni a naprosto nutny pozadavek jakekolik vidlice, ktera ma privlastek odpruzena. Pokud ti tohle vidlice splnuje, pakl jse vsechno v poradku. Potiz je v tom, ze prave tenhle zakladni a nutny pozadavek splnuji az vidlice, ktere zacinaji v urcite cenove hladine. Pokud si koupis levnou vidlici, ktera poradne nepruzi , nebo pruzi ale netlumi, pak je to stejne, jako by sis koupil 9kove razeni s tim, ze prvni dva a posledni 3 radi nelze a to co radit lze, casto preskakuje v zaberu, nebo se spatne radi. Cili nefunkcni razeni. Tohle je to, o cem vsichni pisi a mluvi. Nejde vubec o znacku, nebo cokoliv obdobnyho. At se to treba jmenuje SyrTour a prodavaj to treba v regalu v Tescu za 500,– Pokud to bude pruzit a tlumit jak ma (a nerozlomi se ve sjezdu :), tak si to koupi kdokoliv s tech, co pisou, ze vidlice zacina az od nejake ceny.
NO ze se dela Suntour prave v Asii mi je celkem jedno, a bylo by mi jedno, i kdyby se tam delal treba zminovany FOX nebo Marzocchi. Pokud budou mit chod porad stejne pekny, tak v nicem nevidim problem… U Suntouru byva problem, ze 2 stejne vidle chodi uplne jinak, a obe blbe… ;o) Proc vyrobci davaji na kola Suntoury fakt nevim, a taky by mne to docela zajimalo. Proto sem taky kamoshovi nabizel, at si priplati a koupi kolo s poradnou vidli, ale proste uz vysh nehtel jit. Tak sem si rikal, ze aspon ten Axel za neco stoji, i kdyz taky nic moc, ale oproti Suntourum…
To urcite jses. Jestli ji mas jako seriovku, tak mas zapesti co hodne vydrzi pevny nervy a jses totalne nenarocnej. Promin, ale pro tebe to je snobarina. S takovyma vlastnostma jsi mohl koupit vidlici za ctvrtinu.
Nápodobně, doteď jezdím na 8 roků starem Authoru s pevnou vidlou a jezdím po Beskydech ( cca 1500 km ročně), teď si jdu koupit nové kolo a můj strop cenový je na 13–14 tis. Kola tam mají vidlu Suntour XCP75 LO , zkoušewl jsem ji a myslim, že stačí( pro moje použití). Až mi přestane vida a komponenty stačit, můžu upgradovat. Nehoním čas při jízdě, ale jezdím pro radost a jestli projedu 50 km trasu za tolik nebo za tolik času, je mi úplně jedno. I takoví bikeři jsou mezi Váma. Nejen borci co můsí mít to nejdražší. Každý máme nějaký cenový strop, zvláš? když už máte rodinu a děcka, takže kupovat vidlu za XX tisíc, to jaksi není v našich možnostech, a ty kecy, že vidla za 4 tisíce je k ničemu neberu.
Tady to neni jen o casu. Naopak v mene narocnem terenu budes se svou pevnou SR rychlejsi :)
nemůžeš tvrdit, že vidla za 4 není k ničemu když si nejezdil ještě žádnou.....jestil jsem kotel vidlic počínaje lowendem jako MG 91 a konče celkem kvalitou jako marathonem s, minutou, talasem(dh vidle neberu v potaz).....a můžu říct že vidle do 4tisíc(nová na pultě) jsou vyhozený prachy…kolem 5–6tis se už daj sehnat opravdu funkční vidle(nejakej ten black, mx comp..jistě každá je nějaká)…takže když to shrnem tak když si ted koupíš vidlu za 4 a jseš člověk kterej jezdí na pohodu a sere na rychlost tak časem zjistíš že kdybis sis připlatil 1500 tak máš diametrálně jinou vidlu, naopak kdybis chrtil tak budeš spokojenej s tou nefunkční bo se ukolíbáš maličkou lží že je vlastně inteligentní a že to tak má být.
Mike asi tu odpovedáš na iný tread lebo nikto tu neodporúča to najdrahšie, naopak my sa snažíme občana presvedči?, že hranica kvality začína až okolo 5 tis. a vyššie. Je každopádne dos? blbé od teba, že sa nás snažíš obvini? že sme len dajakí pózeri čo majú len to najdrahšie (aj keby sme mali tak čo? šporil som si na nový bike 5 rokov tak kto si že mi to vyčítaš?). Myslím že z príspevkov tých čo sme tu borcovi radili je jasné že už máme dačo na biku za sebou a nerob si prosím ?a ilúzie že si jediný kto tu z nás jazdí pre rados?. Keby sme sa z biku netešili tak sa mu nevenujeme. A ešte si neodpustím jeden kec : Vidla za novú obstarávaciu cenu 4 tis. je pre človeka ktorý sa chce z biku teši? k ničomu!
Nikoho nebovinuji, jsem sem se s takovýma setkal na kopcích. A pokud mám jen určitý limit na nákup, tak si musím vybrat z toho co je. Reagoval jsem jen ta, že vidle do 4 tis. podle Vás nepruží vůbec. A pokud dotyčný psal, že má staré kolo, tak proč do toho rvát supr vidlu, která bude dražší než celý zbytek kola a možná i několkrát. :-) POkud jsem se tě a ostatních dotkl tak se omlouvám, ale mám takové zkušenosti, samozřejmě ne se všemi :-))
Ono kdyby jenom pruzila a pruzila hodne (v plnem zdvihu), tak by to bylo spis naskodu. Nastesti vyrobci jsou vetsinou inteligentni a vidlice, ktere moc netlumi ani moc nepruzi :)
…a k nekterym takovym vyrobci vtipne dodavaj i Lock-out na riditka :)
muhehe…jen je smutný a zároven vtipný že je to opravdu tak
No jo, ale ty prave nejezdis zadny chrtarny. A proto bys mel mit funkcni vidlu. Na zavode bych to pohopil, ale na vyjizku pro pohodu je potreba aspon trochu zehlicka. To mas jak pred lety s pocitacama. Bavil sem se se znamym a rikal, ze kupuje pro decka nakej starsi pocitac, to jim prej na ty hry bude stacit. OMYL prave na hry to nestaci, ale na solidni kancelarskou praci treba jo. Tak si to preber. Ale jestli si koupis Suntour, tak pak nesmis jezdit na jine, lepsi. Jen tak si nebudes nadavat :-)
to Mike_o- Podle mne právě s tou nefunkční vidlicí si nezajezdíš pro radost tak jako s kvalitní vidlí.
Olejovýho suntoura bych rozhodně nebral jsou to opravdu vyhozený peníze jasně že jso u i horší vidle například RST ale zase nestojej tolik penez kdyz uz suntour tak nejlevnější elastomer- aspon ti zbyde víc penez ja uz bych po svých zkušenostech do sutouru nešel
:-)) Přijde mi, že se stává pravidlem, že když někdo řekne, že má na něco připravenou určitou částku a ptá se, za co (jaký typ) ji má co nejlépe utratit, začnou se objevovat rady jako našetři ještě víc… A objevuje se to i u ostatních věci, nejen u biků a komponentů…
Tak se ptám, kde je ta hranice, kolik ještě našetřit, abychom byli maximálně spokojení? ;-))
Musíš mít rozum. Jak se do toho kolotoče dostaneš, tak už se nezastavíš. Já teď třeba řeším, že už jsem si dlouho nepostavil nový kolo a jsou taky věci, který bych na kole chtěl. Jde jen o to, umět si přiznat, že něco jen chci, ale rozhodně to nepotřebuju a ne hledat dlouze důvody proč bych to měl potřebovat. No a potom taky platí, že každá liška si chválí vlastní oháňku.
Souhlasím, ale jak z něčeho můžeš mít rozum, když tomu zas až tolik nerozumíš? :-) (Viz. můj případ, kdy se rozhoduju nad koupí nového XC v ceně do 30tis. ale nemám ani šajnu, který je nejlepší…)
V dnešní době internetu je to mnohem jednodušší. Jsou různý recenze, máš známí, kteří ti snad nebudou kecat, ale stejně to rozhodnutí bude na tobě. Jinak v daný cenový relaci budou kola celkem srovnatelný a jako ve všem ostatním bude platit, že čím slovutnější značka tím bude její podíl na ceně větší. Čili s největší pravděpodobností bude třeba Author za 30 000,– líp osazenej než třema Canondalle ve stejný ceně. A takový rozhodování už je na tobě.
Zrovna v tehle cene jsou tu dva kandidati, kterym se ostatni znacky nemohou rovnat. Tusim ze je to GT Avalanche 0.5 a Kona Caldera. Tzn. mas jednoduchou volbu. Vem to co se ti vic libi :)
tak kdyz nasetris 30000 na vidlici tak uz dal setrit nemusis:-)
(…myslel jsem 30 na celej bajk, ne jen na vidlu…) :-)
Tu si musíš zvolit sám. Já když jsem kupoval vidlu, tak jsem chtěl ňákou pěknou „santurku“ do 4 tis. a zvrhlo se to v Blacka za 10t tis.:)(ale stalo to za to!)
No ja som tiez planoval kupit nejaku 3–4tis suntour teraz xcem axela a zacinam pomaly slintat na splice… chvalabohu ze love budem mat najskor v lete, aspon si to stihnem dat v hlave dokopy:-)
Neváhej a kup splice, protože je rozhodně lepší koupit levnější model od splice než dražší model od axela(o axelovi sem uvažoval též)-rozdíl je jenom ve zdvihu a různým nastavení, jinak celková kvalita vidle je stejná(u levnějších a dražších modelů stejného typu).
Prečo je Splice lepší ako Axel? Myslím najlacnejšie modely. Z tech. údajov vidím u Splice jeden plus – 30mm nohy a dva minusy – FFD bez LO. Meniteľný zdvih asi nepotrebujem. Mazanie vazelínou u oboch modelov. Možno niekto, kto ich jazdil obe može poveda? v čom sú pocitovo iné.
moj syn jazdi Axel 2003, Skareb 2004 aj Judy XC 2002 a tvrdi, ze su uplne rovnocenne a ze je mu jedno na ktorej z nich jazdi. Este mame nejaky Suntour asi z roku 2000 a ten je podla neho zly.
Pritom jazdi pomerne dost a aj dost pretekov (minuly rok bol parkrat na bedni v maratonoch a MS juniorov v MTBO). Najradsej ale jazdi na normalnej pevnej vidle co ma na zimaku. Preteky ale jazdi s odpruzenou
… protoze to videl v televizi :) Asi pro cloveka co jezdi pevnou je kazda odpruzena zazrak a rozdily tolik nevnima.
on kazdu z tych vidiel jazdil resp. jazdi zavodne kedze ich vsetky mame. Teraz mame este jeden novy skareb s lockoutom kupeny pred tyzdnom. Ked v rodine traja ludia jazdia zavodne, tak je toho hardwaru po case celkom dost. Na XC a maratony to skutocne nie je az tak dolezite aka je tam vidla, imho. Rozhoduje hlavne kondicka a tu ma dobru.
Podo mnou vsetky tie vidly idu na doraz, takze ja ich nie som schopny zhodnotit.
Jen jsem reagoval na to ze zavody jezdi s odpruzenou ackoliv nejradis jezdi s pevnou… asi aby se mu souperi nesmali :) Taky si myslim, ze ty vidlice pouziva spis jen na pobrani tech nejvetsich ran a ze se pak projdou 2cm. To se potom tezko pozna rozdil. Cim vetsi zdvih (ktery vyuzivas), tim jsou rozdily markantnejsi. Si totiz myslim ze v chodu Axela a Skareba rozdil je, ale je mozne ze bud ma jednu z nich horsi nebo druhou extra dobrou :)
Co ma laka na Splice su jedine 30mm nohy lebo 130mm zdvih nevyuzijem pretoze mam meridu matts kde je max doporuceny zdvih 100mm. Oproti axlovi nema Lockout co beriem ako velke minus vzhladom na to ze 80kg a tie vidli su dost makke a jazdim takych 40% chodniky/cesty. TAk si kladiem otazku ze naco si mam priplacat na splice ked vlastne ponuka menej ako axel?
V tom pripade je to jen takova zkouska vyberu, protoze v lete u budou k dostani modely 2006 :)
Zkus se někde poptat jestli mají Suntour XC-PRO NS model 2003–4. Měla by se dát sehnat pod 4000.- levná dobrá, trochu těžší, ale funguje spolehlivě
Kdyz uz, tak na XC spis SL. Nefunguje stejne, ale je lehci.
:-)) abysis nerejp
Před cca rokem jsem taky řešil novou vidli za rozumný peníz a hodně moc se mi líbily vzduchové uzamykatelné vidle od Axonu (mám dost přes 80 kg, takže jedině vzduch).Zašel jsem na poradu do bikeshopu, kde je prodávají a majitel s kterým se velice dobře znám, mi řekl, že jestli chci vyhodit prachy, tak a? si jí koupim.Ví co a jak jezdím, takže mě radši předem varoval.Slova, kterými tyto vidle charakterizoval, nebudu opakovat, nepatří to sem.Abych to shrnul:nakonec jsem koupil Marzzochi Exr Pro (80 mm, vzduch/olej) za cca 6 300 kč.Určitě se dnes dá koupit výrazně levněji.Je to jednoduchá, bytelná a fungující vidlice, mám na ní zhruba 5 000 km, pár maratónů (včetně slušného umístění na dlouhém Králi) a nemusel jsem jí ani dofukovat.Osobně si myslím, že extrémně levné vidlice jsou vyhozené prachy, ale stejně vyhozené prachy jsou pro běžného uživatele vidle s hromadou nastavení a tomu odpovídající cenou – zkrátka zlatá střední cesta.Má zkušenost, můj názor – dělej jak myslíš.
Dík všem za rady. Úplně rozhodnutý ještě nejsem. Splice je zatím v háji, nemám na ni slevu a 5 tis je v této chvíly moc. Buď počkám a nebo aspoň šoupnu toho Suntoura. Nechám to trochu utřepat. Zdar a o výkendu zabikujte.
Ještě jeden dotaz, jak rozpoznám, jestli mám a-head nebo 1 1/8 a nebo 1´závit.
Nejprve podle prumeru (tj. bud je sloupek 1" nebo 1 a 1/8" pripadne neco jineho) a pak podle zavitu (kdyz je hladky tak je to ahead). A dale postupujeme podle prirucky vidlak ve meste. Tady je vykladovy slovnik: http://www.volny.cz/…/slovnik.htm
Díkza radu už se vidím jak to změřím:-)). Raději to ukážu někomu od fochu.
tak jinak, závit: http://www.parktool.com/…W_7BIG.shtml
no na aheadu nejsou takové matice. Pokud rozměr, tak buď odhadem nebo
změřit. A někoho od fochu se raději neptej, nebo ti třeba také poradí,
že si máš koupit Suntoura, který je úplně nejlepší, a budeš v pytli
i s vidlou.
Dík. Stejně na nic jiného než Suntour to asi nebude. Teď je můj favorit Axon. Už dvěma lidma co s ní jezdí závodně, potvrzená jako OK vidlice. Splice je za 5000 a tolik nejsem ochoten investovat.
Pokud trváš na Suntouru, projdi si zdejší bazar, někdo tam prodával XC PRO SL kolem 1500,– (je to už dýl, ale pochybuju, že to prodal) a nech si to u milana 1 vytunit. Dělá to za litr a má dobrý reference. Budeš mít funkční vidlu za 2500,– To jde, ne?
ajaj…
zase jeden co si nenechá poradit.A nemysleli náhodou axel -to je totiž manitou a je do té tvé ceny taky a oproti suntouru je alespoň funkční.
Matici tam nemám jen takový černý kroužek, takže to je asi ten ahead.