Zdravím všechny bikery, na svém kole mám vidlici Manitou Black Super Air 100mm a mechanickou discovou brzdu AVID se zakladnim kotoucem. Ted se mi naskytla možnost koupit jen kotouč o průměru 200 mm,je to dobrá nebo špatná volba. Děkuji za radu
Zdravím všechny bikery, na svém kole mám vidlici Manitou Black Super Air 100mm a mechanickou discovou brzdu AVID se zakladnim kotoucem. Ted se mi naskytla možnost koupit jen kotouč o průměru 200 mm,je to dobrá nebo špatná volba. Děkuji za radu
podla mna je 200mm kotuc bez pevnej osi moc velky zahul na vidlu… maloktora to dlhodobo znesie…
Kdyz se nad tim clovek zamysli tak jestli brzdim stejne silne tj. stejnou brzdnou drahu jak na 160 mm kotouc nebo na 200mm tak to namahani je prece stejne. nebo se pletu?
strmen je dalej od osky a tym padom na nu posobi vacsou pakou…
Jenže používáš menší sílu na páce pro stejný brzdný účinek, takže se síly vyrovnají.
nojo, jenže todle není pravda a to proto že se vždycky brzdí na poslední chvíli a často aj prostě co to dá.....takže nikdy nebude brzdit stejně jak na 160-tce, protože kdybi chtěl tak si nebude kuli tomu kupovat 200-vku
No a to je ta druhá strana mince… :-) Jenže vem si, že by na to dal kvalitní 160mm hydrauliky… ptal by se tady jestli může? A brzdnej účinek maj úplně někde jinde…
ukaž mi hydru která se 160-tkou kotoučem posere avida se 200-vkou a já ti jí koupim.....jezdil jsem už kotel brzd a vím že avid posere spoustu hyder ale není už moc hyder co poserou avid…natož když tam bude ten velkej kotouč…věř mi, jestlis avida nejezdil nemůžeš pochopit. Avid s 200 bude neuveřitelná kotva, možná aj se dost kousající v nižších rychlostech…samo že to musí bejt komplet seřízený.
Dobře dobře:-), ale u 185mm už by to bylo možný ne? … jinak jak brzdí avid vím … určitě míň než moje Formula B4 :o)
muhehe…ted jsi mě fakt pobavil…peace
mechanickej avid proti naky formuli???? to snad nemyslis vazne ?? to je jako bys porovnaval trabant(formula) a ferrari(mech avid)…
nie je to tak… videl som uz Dirt Jumperu, ktora mala ozdimane uchyty na osku od staleho utahovania, chalan na tom znicil kopec upinakov, stale sa to povolovalo, jednoducho rychlo upinacia osa na to nie je robena…
Myslíš že by pomohlo kdyby tam nebyl rychloupínák,ale klasicky matky?
Neboj se toho… máš pravdu.
spis je otazkou jestli opravdu budes brzdit stejnou silou. pri stejne brzdne sile bude namahani stejne, ale s vetsim kotoucem asi zacnes vic flekovat na posledni chvili- proc bys taky kupoval vetsi kotouc? pro lepsi chlazeni?:-)