160mm snižovací vidle - WOTAN,TALAS 09/10/R/RC2,Durolux, Lyrik....

125 nepřečtených
  • mr.antik

    Tak jsem se rozhoupal pro další upgrade kola (peníze radši nesčítám :-) a dostane nový tlumič a rád bych novou vidli. Tlumič bude asi Monarch 3.3 nebo 4.2, ale co vidlice.

    V podstatě nutností je snižování, to mi nikdo nevymluví, protože z Reigna bude XC-DH bike.

    Každá vidle má něco pro a něco proti dle kataogových údajů. Spíš aby tam byl dobrý poměr cena/výkon/prů­serovost. O Talasech uvažuju jen z USA a to mě dost odrazuje.

    Současný Pike mi z hlediska funkčnosti a spolehlivosti vyhovuje, škoda že se nedělá ve 160mm :-)) Z toho, co jsem pozjišťoval po netu:

    Wotan – spousta štelovátek, asi dobrá vidlice, ale nějaký problémy s kvalitou, dost drahá, moc se mi líbí :-))

    Talas – vim, že byli nějaký problémy s kvalitou u starších modelů, má skokovou změnu zdvihu, radši bych plynulou. Otázkou je, zda zvolit 09 nebo 10 model, rozdíl v ceně cca 200 dolarů. Když by se nepovedlo poslání jako gift, tak by cena byla dost mimo. Za ČR cenu by se vyplatilo koupit třeba canyona a případně zbytek rozprodat.

    Lyrik – tak tady se neorientuju, někdo chválí, někdo nadává, nemá plynulé ovládání z řidítek.

    Durolux – docela chaos v modelech, ani nevim jestli bude nový model se snižováním. Zas je možnost tuningu u Milana podle mých požadavků. Pořád nechápu ohromný rozdíly v hmotnostech.

    Jsem ochoten koupit i něco staršího ;-)

    Anketa: Jakou?

    13x
    50%
    1x
    4%
    0x
    0%
    0x
    0%
    1x
    4%
    4x
    15%
    0 0
    • Jenda  

      U toho lyrika mas moznost bud U-Turn – pekelne kroutitko s plynulou zmenou zdvihu, nevyhoda muze byt v tvrdosti pruziny, pak mas moznost 2-step. Tu mam ted na novym biku, bohuzel nemam na ni prakticky nic najeto a nemam srovnani s podobnejma vidle, kazdopadne oproti epiconu je to o necem uplne jinym. Rychle jsem napriklad pochipol Mlokovu skoro az obsesi ze vidle musi mit high-speed expanzi.

      Skokovy snizovani mi nevadi – na epiconu jsem taky jezdil v podstate akorat krajni polohy bo za jizdy se trefit nekam mezi bylo horsi.

      Ty duroluxy s TAD jsou, napis Milanovi urcite ti neco vymysli. Bohuzel hmotnost duroluxu je dost vysoka ale je to taky v originale 180 a ne 160 vidle a v nejakym nemeckym testu pevnosti vysli v podstate nejlip.

      0 0
    • pitos  

      snižování nepotřebuji takže ti neporadím,jen ty nové lyriky už budou mít 170mm…to jen že vybíráš vidlici se 160mm zdvihu, tak aby tě to nepřekvapilo.

      0 0
      • Jenda  

        no na strankach RS je to trochu zmateny ale pochopil jsem to spis tak ze bude moznost 170 soloairu. 2-step snad zustava 160–115.

        k Twispove komentari – lyrik ma externe stavitelnou high a low speed kompresi a odskok + floodgate. Lock je ne moc sikovne resenej ale myslim ze to je ficura na tento druh vidle zbytecna takze asi ani konstrukteri nepredpokladali jeho casty pouzivani. Jo a snizovani je pres packu, pristupna je dobre.

        0 0
    • Twisp  

      s ostatnima vidlema zkusenost nemam, takze muzu popsat jen tu subjektivní s talasem 09. Krome skokovyho snizovani zdvihu zacla byt pro me jeste dulezita jedna ficura a to zmena komprese. Nevim jestli ostatni vidle tuhle funkci maji, ale ja bych uz vidlici bez moznosti nastaveni komprese nechtel. Podle recenzi, ktery jsem prochazel je snad 10' co se chodu tyce jeste o chlup lepsi. Prechazel jsem z F100 a i u 09' jsem byl unesenej. Jeste k tomu skokovymu snizovani. Tri polohy na talasu jsou mnohem rychlejsi nez krouceni cudlem dokola. Zvlast, kdyz prijde necekanej kopec. Navíc talas 10' má lepší cufl s packou, se kterym se tak lip manipuluje.

      Nechal jsem si ji posilat ze statu 09'. Mel jsem stesti a celnici prosla jako gift s oznacenim bike fork. Krabice byla zabalena tak, aby se nedalo vycist co je v baliku. Bohuzel, kdyz jsem si nechal posilat kola cobalty, tak uz jsem takovy stesti nemel a to hlavne proto, ze posilaciji sice napsal gift s hodnotou 150 usd ale posal v originalni krabici a to jeste se stitkem, kde bylo zbozi podrobne popsany. Takze to jsem s babou na celnici uz neukecal… :(

      0 0
    • tomfree  

      Pokud nutně potřebuješ změnu zdvihu,tak talas 2010 s fit patronou,jezil jsem ho a je podstatně lepší než předchozí modelové roky,ale do vana má pořád daleko,takže bych si to nechal projít hlavou.

      0 0
      • Gomez35  

        Talas 36 2009 má taky FIT patronu.

        0 0
        • tomfree  

          Když si nejsem jistý,alespoň se podívám

          http://www.foxracingshox.com/…rks/36_TALAS

          0 0
          • Gomez35  

            Já jsem si jistý.

            Mluvil jsem se servisem Cyklošvec. Jelikož se patrona FIT začala dělat pro rok 2010 i pro Talas 32, tak se to začalo všude uvádět. Talas 36 měl FIT patronu i dříve.

            0 0
            • tomfree  

              To že to říkají je možné,snad jsou i stejné,ale model 09 jde jinak než 2010,tak v čem je změna?

              0 0
              • Gomez35  

                To nevím. Jen jsem chtěl říct, že systém patrony je stejný. V čem 2010 chodí líp? Je citlivější/menší odpory?

                0 0
                • tomfree  

                  Má menší odtrh a jeho průběh je lineární a až ke konci výrazně tuhne,09 je v porovnání progresivní.

                  0 0
                  • mar_tin1  

                    všetky 36ky do roku 2009 majú fit tlmič. uvádzať sa to začalo preto, že od 2010 je v R verziách openbath patróna a fit je len v RC2. samozrejme, že medzi jednotlivými ročníkmi sa menilo aj nastavenie fit patróny, ale zmeny boli skôr v nastavení kompresie.

                    no a k tomu rozdielu, čo si popísal – to je zmena v druhej nohe vidlice – vo vzduchovej komore.

                    0 0
              • kali222  

                az budes mit cas, mrkni mi prosim do mailu

                0 0
    • Deathklaat  

      Jezdim ted Lyrika 2-step.Supr vidle,jsem s ni moc spokojeny. Systém funguje dobře,byl jsem ze začátku mile překvapen. Snižování/zvyšování je rychlovka oproti U-turnu.

      0 0
    • mr.antik  

      A co ten Wotan? Zatim v anketě vede, mě se podle obrázku moc líbí, ale to je tak asi všechno co o něm vím. Pár pozitivních referencí po netu, pár negativních…

      0 0
    • kali222  

      stejne nebudes snizovat :))…

      0 0
      • mr.antik  

        U tohodle rámu si myslim že snižovat budu, občas snižuju i Pika…

        0 0
        • kali222  

          byla to narazka na to, ze stejne podle me spejete k oddeleni kol: uni od dolekop… aspon to na me dela dojem… jakozto nezaujateho pozorovatele :)

          0 0
          • mr.antik  

            Tohodle se chci vyvarovat. Neříkám, že bych někdy nešel na lanovku, ale jen parkrát za sezónu. Většina terénu je dostupna jen vlastní silou…

            0 0
    • kloubik  

      Nevim kde budeš kupovat a jaký máš možnosti cen, ale nový tlumič plus nová vidle Tě musí vyjít min. 15–25tis. podle toho pro co se rozhodneš (a pokud seženeš za dobrý ceny).

      Jen Talas 36 bude stát i z USA kolem 15 tis, spíš bych to viděl ke 20tis.

      Nevyplatilo by se spíš vzít ty prachy, prodat stávající kolo a koupit jiný komplet kolo? Podle mě to musí vyjít levněji než takhle draze postupně upgradovat… A abys za půl roku nezjistil, že chceš novej rám (nebo aby stávající po 4 letech nedosloužil třeba) a pak ti na novej rám nepůjde buď tlumič nebo vidle (délka krku, jiný rozměr hlavový trubky atd.)nebo ani jedno :-)

      0 0
      • mr.antik  

        Jo, to je asi ten největší problém. Mám nová kola (10 tis), převody (6 tis), plus tak jak píšeš (20 tisíc).

        Kdybych před dvěma měsíci koupil Torque za 1999Eur, vyšlo by to podobně :-(

        0 0
        • Jenda  

          no rekl bych ze na rozmejsleni je pozde – spirala upgradu se roztocila:-) Tedy vem vidli a tlumic, tlumice bych se nebal jetyho, u vidle bych asi vahal. Myslim ze jakakoli z navrzenych vidlic ti udela radost, vem v uvahu ze neco ziskas prodejem stavajiciho tlumice a vidle a doufej ze ti ram jeste 2 roky vydrzi. Pak to prodej jak to je a sup do novyho biku.

          A nebo je druha moznost – jeste se da lecos sehnat ve vyprodejich, novy kola si nech a z novyho kola prodej ty co tam budou – temer urcite to nebude zadnej zazrak a stary kolo prodej se starejma prevodama – pokud jsou pouzitelny a novy si holt nech stejne se ti budou za tak dva roky hodit.

          0 0
        • drtyc  

          jinak nikdy neni pozde koupit toho torque a rozprodat na aukru soucastky co nebudes v nasledujicich 3 letech potrebovat ;-)

          0 0
    • drtyc  

      na duroluxu 2008 nebo 2009 1.5ts je tusim napsano, ze to je max am a neni to na dh a extreme fr. takovy ten maly stribrno-cerny stitek na noze vidle.

      0 0
      • drtyc  

        a nebo me pamet sali a o dh se tam nepise a jsou tam akorat dropy a xtreme fr.

        0 0
      • mr.antik  

        No to asi bude jedno, měl by vydržet víc než Pike. Přitom Pike drží naprosto v pohodě, jen se často pohybuje blízko dorazu :-)

        0 0
        • Jenda  

          otazka je kdyz drzi naprosto v pohode a tlumic taky funguje jestli to neni lepsi jeste jednu sezonu prezit a pockat dalsi rok na vyprodeje

          0 0
    • warzone  

      a co tak radsej vymenit znizovanie zdvihu za ~300g vahy?

      http://www.bikestock.cz/…vengeance-rc

      0 0
      • fousek  

        By me zajimalo k cemu je to PV, jestli to je neco jako SPV tak bych to asi nepotreboval. A to OWC si nejsem jistej jestli je to vyhoda, nebo spis setreni na tlumici. Jinak to vypada vcelku pekne.

        0 0
        • MlokCZ  

          PV bude určitě nějaké kurvítko zhoršující citlivost. A další otázkou je zda to má h-s expanzi.

          0 0
          • mr.antik  

            No když vezmu v potaz tu cenu a značku, tak bych v téhle kategorii koupil radši upravenou RST Storm za polovinu ceny. Nebo Lyrika.

            Ale já potřebuju to snižování, protože se 160mm to bude DH geometrie..

            Proč pořád trváš na té HS Expanzi?

            0 0
            • pitos  

              no tak DH geo to mít nebude ani s tou 160kou,to se neboj.jen z toho prostě uděláš takové normální enduro:)

              0 0
              • warzone  

                suhlas!tiez som jazdil na Reignovi 2007 Lyrika a rozdiel v stabilite a ovladani bol poznat,ale aby sa mi chcelo bavit so znizovanim zdvihu pri jazde kopcekami,to teda nie…Co som nevyliezol s Lyrikom nevyliezol som ani s Floatom 32.Skor by som sa sustredil na citlivost,mozno vahu,kompresie…

                0 0
                • mr.antik  

                  Krátkej kopec s tím díky dlouhý zadní stavbě vyjedu, ale když jedeš nějaký tříhodinový stoupání v alpách tak je to celkem dobrý :-)

                  Škoda že to nemůžu nějak vyzkoušet, no možná přefoukat Pika na nosag a zkusit s tim jezdit…

                  0 0
                  • fousek  

                    No to ti potom prijde temer vse lepsi. Si mel rict na campu, moje Xko je na tom podobne, origo 160 a mam tam 180 a jeste nemam buhvi jakej sag.

                    Ja bych snizovani za kazdou cenu nechtel, pokud by se naslo neco vyhodne tak jo, ale jinak souhlasim s Warzonem.

                    0 0
                • Jenda  

                  tak on je hlavne velkej rozdil jestli mas snizovani typu pohnes packou a vidle je dole nebo nahore a nebo magorovske kroutitko typu U-Turnu. U-Turn je ve valny vetsine pripadu nepouzitelnej. A presne jak rika mr.antik – kdyz jedes delsi kopec tak je ta vidle niz potreba uz jenom proto ze ti jinak upadnou koule z toho jak mas najednou dementni polohu sedla. Na kratky technicky vyjezdy se to taky hodi, usetri to dost sil. Ale tohle treba tezko pochopi nekdo kdo se jen potrebuje dostat nejak nahoru aby si to uzil dolu a klidne proste kus tlaci. Ja zase mam rad i prekonavani obtizi nahoru, jako dobrej sjezd mi udela stejnou radost i to ze jsem vyjel neco obtiznyho a tam proste to snizovani chci.

                  0 0
                  • Dav...1  

                    Tak to sme natom co se jezdeni tyce stejne, ale porat si myslim ze snizovani je zbytecna vec.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Taky nechápu, jak někomu může nevadit v dlouhém výjezdu (v horách není problém více než hodinu), že díky zvětšení sagu na tlumiči a zmenšení na vidlici + ještě sklon kopce má pak sklon sedla nechutně špičkou vzhůru (a pokud ho kvůli tomu má špičkou více dolu, tak to zase nechápu ve sjezdu).

                    A na tohle není třeba nijak prudký výjezd, stačí že je dlouhý.

                    A přitom ve výjezdu pokud se nejezdí lanovkou se časově stráví výrazně více času než při sjezdu, takže pohdlný výjezd je důležitý.

                    Tedy nejde jen o to vyjíždění těch extraprudkých výjezdů, které bez snížení nevyjedu vůbec.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      A že ten rozdíl může být opravdu velký. Na rovině dejme tomu sag 4cm na vidlici i tlumiči (beru teď pro 160mm zdvih).

                      Ve výjezdu je z toho rázem 2cm na vidlici nebo i klidně může být i méně, na zadní stavbě naroste klidně na 6cm.

                      Těch 4–5cm celkového rozdílu udělá cca to samé, jako když bych na rovině o 1cm zvednul špičku sedla.

                      A to neřeším samotný sklon kopce. Ten se ale projeví na každém kole a samotný sklon kopce bez vlivu změny sagů se dá akceptovat (na celopevňáku s tímhle nemám problém žádný).

                      To vážně nikomu skoro nikomu nevadí jen tak si na rovině zvednout špičku sedla o celý 1cm oproti optimální poloze? V tom výjezdu je to přeci to samé (+ ještě navíc ten sklon kopce, co změní sklon sedla ještě navíc).

                      Skoro mi přijde, že snad všichni co nepotřebují snižování zdvihu vidlice u vyšších zdvihů, že musí být dobrý masochisti :-)

                      0 0
                      • pitos  

                        Abych řekl pravdu tak jsem si nějaké zvednuté špičky sedla při jízdě do kopce nikdy nevšiml.Takže asi nevadí:)

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Máte s Fouskem štěstí, že vám to nevadí. Mně tohle už vadí i na HT se 100mm vidlicí, jeden z více důvodů proč nemám rád HT s odpruženou (i když ten důvod, že je to pak nevyvážené bez zadního odpružení je podstatnější).

                          Na 100mm fullu tohle dokáže celkem vykompenzovat platforma na tlumiči, která dynamicky udrží ve výjezdu menší sag na tlumiči, takže pak není třeba snižování vidlice.

                          Na vyšším zdvihu na tohle platforma na tlumiči už zdaleka nestačí a potřebuju snižování na vidlici.

                          0 0
                          • fousek  

                            Sem nad tim premejslel a ted pri jizde jsem to zkoumal a prijde mi to OK, kdyz jedu do kopce, tak jediny co je na posedu jiny je prikrceni tela (a to uz musi bejt kopec na malou pilu), uhel sedla vuci noham se bych rek nemeni, mozna uhel v kotniku a i pri prikrceni bliz k riditkum mam jeste porad posed vzprimenejsi nez kde jakej chrt a v prudkejch stoupani na sedle uz moc nesedim, spis se lehce opiram o spicku. Proc by se mel menit uhel sedla?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Mění se úhel sedla vůči vodorovné rovině (a proč je snad jasné), to je to podstatné.

                              Gravitace působí pořád kolmo dolu, takže se zcela mění úhel mezi směrem působenígravitace a sklonem sedla a je to právě úplně stejné jako když si na rovině zvedneš špičku sedla (při tom se taky posed nemění, jde především o tlak na citlivé partie tou zvednutou špičkou).

                              A když k tomu ještě přičteš, že v těch hodně prudkých výjezdech se více předkloníš, tak z toho vznikne to samé jako na rovině zvednout špičku sedla + předklonit se (pro více předkloněný posed bych potřeboval špičku naopak výrazně více dolu), což je pro mě velký problém (pro Tebe jak uvádíš není, i když nechápu jak to může někomu nevadit).

                              A pokud se ještě navíc musíš kvůli posunu těžiště přesouvat na špičku sedla, tak je to o to horší (že je ta špička více zvednutá).

                              Snižování vidlice je super nejen v tom, že eliminuje tu změnu sklonu sedla vůči vodorovné rovině, ale navíc díky tomu, že se nezvedá přední kolo, tak není ani nutný žádný posun na špičku sedla.

                              0 0
                              • fousek  

                                Rek bych ze to samy jako kdyz si zaklonis sedacku na rovine to neni, proste tam bude jinej uhel mezi sedaci kosti, a ten se pri jizde do kopce nemeni. S tou gravitaci mas pravdu, ale zas ten uhel bude max. 15° + sag a pri takovymhle stoupani uz mam vetsinou uplne jiny starosti nez jestli se mi sedi pohodlne.

                                Nerikam ze zmena zdvihu neni dobra, vyhody jsou jasny, ale proste nekomu to nakloneni posedu asi tolik nevadi (nebo vsechny kopce mi davaj tolik zabrat, ze uz nepremejslim nad tim jestli se mi sedi pohodlne:-)

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Máš pravdu, že to není zcela stejné jako na té rovině, ta změna úhlu celého kola (a tedy že se změní i poloha středu vůči sedlu) ten problém zmírňuje. Na druhou stranu pokud je třeba se předklonit blíže k řídítkám, tak tohle ten problém zase zhoršuje.

                                  Proto také pokud je změna sklonu sedla pouze sklonem kopce (tedy teď myslím např. na celopevňáku), tak je to ještě i pro mě v celku ok. Na celopevňáku mi to nevadí, ale je to také dané tím, že na celopevňáku vozím špičku sedla skloněnou nepatrně níže, což je umožněno tím, že nedochází ke změně sagů ani ve sjezdu.

                                  Když se ale navíc přidá ještě projev změny sagů ve výjezdu a ta změna je poměrně velká, tak už mi to vadí a to opravdu hodně.

                                  A nejde ani tak o superprudké krátké výjezdy, tam také mám jiné starosti než sklon sedla (v takovém výjezdu ale zase ocením, že se nezvedá přední kolo a můžu sedět v klidu v sedle bez posouvání a poslední síly co zbývají v takovém náročném výjezdu můžu věnovat výběru stopy a nemusím ještě řešit práci s těžištěm a sezení na špičce sedla), ale o dlouhé mírnější výjezdy v horách.

                                  Ono je to také u fullu zhoršeno tím, že v dlouhých výjezdech chodím ze sedla mnohem méně než na celopevňáku, v podstatě jen sem tam nutná kratičká přestávka na protažení abych nedřepěl v kuse (na celopevňáku klidně jedu 1/4–1/3 kopce ze sedla).

                                  0 0
                                  • fousek  

                                    jj, rozumim tomu, ale tohle mi fakt nevadi. Jezdil jsem tejden po alpach (na Reignovy) a co sem dost pocitoval, byl cca 1,5kg fotak v batohu, pokud sem ho sebou nemel tak se mi jelo krasne. Takze bych to uzavrel tim ze je to podobny jako s pedalkickem, nekomu to vadi vic a nekomu min.

                                    0 0
                                  • pitos  

                                    jen k tomu zvedání předního kola…s tímto problém nemám protože se mi přední kolo nezvedne ani při hodně prudké stojce,prostě můžu sedět celkem normálně a šlapat a těžiště nějak extrémně posunovat nemusím.

                                    0 0
                              • mr.antik  

                                včera jsem jel pár stoupání na nejlehčí převod (ale ještě to nebyly alpy) a to snižování je fakt nutností.

                                Mloku, jak hrozně moc necitlivý je ten Talas 36 R/RC2? Mě takhle vidlice není nijak sympatická, ale ta hmotnost se mi líbí :-))

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Talase 36 09 ani 2010 jsem v ruce neměl. A protože proběhlo mnoho změn pro poslední dva roky, tak nemůžu soudit, jak je na tom aktuální model s citlivostí.

                                  Když ale tomfree píše, že je citlivější i méně progresivní, tak by to už mohla být konečně velmi dobrá vidlice v tomto zdvihu.

                                  A pořád tu máš možnost ještě něco zlepšit úpravou (i když dokud Milan vidlici neprozkoumá, tak nelze říct, jak moc to půjde úpravou zlepšit, starší modely Talasu 36 ani úpravou nešly moc pořešit).

                                  Pokud Talase 36, tak bych určitě zkusil 2010 model RC2 fit.

                                  Velká škoda, že u Duroloxu nejde doděla h-s expanze. Upraveného Duroloxe jsem v ruce měl a kromě té chybějící h-s expanze paráda. U 160mm zdvihu bude ale h-s exp. chybět ještě více než u 140mm.

                                  0 0
                                  • fousek  

                                    Me prijdou posledni dobou Foxky s tou citlivosti takovy jo a ne. FLoat 09 150mm pro OEM pro Specialized docela citlivej. Float 10 150mm pridrenej hned od novoty. Muj Float 06 130mm chodil lip nez ten 10 a kamosovo Float 130mm snad 05 luxusni chod, kterej se dal srovnavat s 66 RC2, nebo upravenym cimkoliv.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Podstatné ale vždy je, čím je ta citlivost zhoršena. Pokud kompresí, tak u 32jkových to vždy šlo upravit (snad půjde i 2010) a pak je citlivost super (i Talas 2008, kde citlivost nepatrně zhoršuje 2008 Talas systém je po úpravě na tom s citlivostí výborně).

                                      U Talasu 36 starších modelů ale byl problém v návrhu vzduchové části, kde s tím úpravou nešlo jednoduše nic dělat.

                                      Ty staré Foxky nebyly mršeny kompresí vůbec, takže proto už citlivost v originále výborná.

                                      0 0
                        • pepek  

                          A delší stopy a tím ztíženýho ovládání sis taky nevšíml? Já mám tedy jenom 120–130 vpředu, ale na prudký výjezdy a technický chodníčky při skoro nulové rychlosti si rád i s tím motion control pokroutím. Ovladatelnost kola je pak daleko lepší.

                          0 0
                          • pitos  

                            jo,toho jsem si samozřejmě všiml a pociťuji to jen v technickém výjezdu ale dá se s tím žít.Při netechnických výjezdech problém nevnímám.

                            0 0
                          • pitos  

                            Mám v horách dva takové technické výjezdy které mi slouží zároveň jako test toho jak bike jede nahoru a když je dám tak jsem spokojený a nemám potřebu snižovat.Sice to s tou vidlou jde hůře než třeba kdysi se 130kou ale není to zase tak hrozné abych musel vybírat vidlici se změnou zdvihu.

                            0 0
                            • Jenda  

                              nikdy jsem s tebou nejezdil a nevim jak jezdis ale dovedu si predstavit ze treba nektery vyjezdy o ktery se snazim by te s tvym momentalnim bikem ani nenapadlo pokouset. Ono je to i rozumny protoze vytlacit to je stejne rychly a stoji to polovinu sil, jenze me to proste neda a nerad tlacim:-)

                              0 0
                              • goofy  

                                Tak pro takove lidi jsou pak XC chrty, a ne endurka ;o)

                                0 0
                              • pitos  

                                Proč by ses nepokusil…technický výjezd nemusí být přece pouze extrémní sklon,ja mám raději spíše chodník s proměnlivým sklonem, kořeny,pevným kamenem které tvoří přírodní překážky.Na takovém chodníku na XC biku pojedeš stejně rychle jako na EN a nebo i pomaleji.

                                Pomalá jízda nahoru nevadí,nejezdím proto abych někde rychle dojel ale abych si jízdu užil a samotná jízda mě bavila.

                                Prudké stojky nevyhledávám a dnes už klidně i tlačím,nesnažím se vyjet vše za každou cenu.Prostě jsem lehce pozměnil pohled na biking a užívám si to:)

                                0 0
                                • Jenda  

                                  jo presne jak pises je to o pojeti bikingu – ja bych se zase momentalne nepoustel do vetsiny veci ktery te nejspis bavej z kopce:-)

                                  0 0
                      • fousek  

                        Me to nepripadne, proste mi to nevadi. Asi je to podobny jako s pedalkikckem.

                        0 0
                      • warzone  

                        Podme k jadru veci ako to vidim ja…

                        Specialne All-mountain a Enduro tych 140–160mm(~50–30% do uphill terenu) zdvihu je vlastne kategoria,ktorej sa tykaju najviac pojmy ako efektivita zadneho odpruzenia,vy­rovnana geometria a to prave preto,ze sa z tahsimi strojmi snazime vyliest to iste co XC chalani na bikoch urcenych ~100–70% do uphill terenu.FR/DH chalani to bud vyslapu alebo sa vyvezu,takze tam su priority na bike ine…

                        Jav,ktory opisujes je uplne normalny a pochopitelny-cim vyssi zdvih,tym viac citit aj nechcenu pracu predneho a zadneho odpruzenia-zanorenia v kopci co zapricini nezelanu zmenu geometrie.

                        Za predpokladu,ze by existoval perfektny system(ako sa nam to snazi nahovorit napr.system Magic link od Kony,nakolko je ten system funkcny v praxi neviem),tak by sme vsetci jazdili do kopca ci z kopca prave z tou dobrou geo a usmievali sa, ale bohuzial tak daleko sa zatial vyvoj nedostal a stale to ma nejaky ten „hacik“.

                        Proste je to o tom kto jazdi kolko km s akou prioritou.Ked niekto bezne jazdi na AM biku 60–100km vyjazdy,urcite je tam dost xc a vyslapov a tak sa to znizovanie mozno hodi.Ja som si to vyskusal na Spec.SJ 2009 s Talasou v dlhsom asfaltovom vyslape a nieze som nepostrehol vyraznejsi rozdiel v slapani,ale dokonca som na tom istom prevode zaznamenal akusi neprijemnu zmenu-po znizenu zdvihu a teda preneseni vahy sa akoby vyrovnala zadna stavba,natiahla retaz a slapalo sa o poznanie tahsie…

                        A ked prejdeme k Enduro jazdeniu,su tam uz priority zase trochu ine…Optimalne by bolo keby Talas 36 dosahoval citlivosti Vana.

                        0 0
                        • Jenda  

                          no 50–30% uphill – pokud nejedes lanovkou tak min 60% stravis cestou do kopce, pokud jsou ty kopce rekneme do 30 min vyjezdovyho casu tak je to v pohode ale pokud je to delsi tak uz po takovy 1h clovek nevi jak se na to kolo poskladat a kazda ficura ktera to zprijemni je dobra.

                          To co popisujes ze se ti jelo se zanorenou vidli hur je psychologickej efekt – v hlave ma clovek celkem solidni sklonomer a kdyz jedes do kopce a najednou zasunutim ten kopec o 1–2stupne narovnas tak hlava nechape proc kdyz se zmenil sklon se nezmenil i odpor kterej kolo klade. Pokud bys sledoval tepy a rychlost tak zjistis ze krome pocitu se nic nezmenilo:-)

                          0 0
                          • warzone  

                            psychologicky efekt…hm,vsetko je mozne :)

                            s tymi percentami si ma nepochopil,myslel som percentualne pouzitie biku na uphill(100–0% od XC po DH)

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Přesně tak. Jen bych u sebe řekl, že výjezdy v horách (kde z vyjížďky není často rovina v podstatě žádná pokud se zrovna nejede hřebenovka, která ale také nemusí být po rovině také téměř vůbec) na čas mám ještě mnohem více než 60% času (ale píšeš minimálně 60%, takže i tohle sedí).

                            Klidně to bývá tak, že výjezd je v horách kolem 80%-85% času.

                            S tím sklonoměrem je to přesně tak, tohle jsem už mnohokrát dle tepáku ověřoval.

                            0 0
                      • Tušnak  

                        musím s tebou maximálně souhlasit. Akorát že já jsem si uvědomil, že opravdu ve výjezdu (hlavně v horách)trávím většinu času a zmiňované zvětšení sagu na tlumiči mě strašně štvalo, snížení vidlice mi taky vadilo, protože kolo bylo zbrklé a nedrželo stopu a zbytečně jsem se s bikem pral(prostě můj pocit) až jsem opustil kategorii AM-EN biků a vrátil se zpět k XC kolu, které mi osobně plně vyhovuje a nabídne mi mnohem víc, vzhledem k požadavkům, které na kolo mám.

                        Jinak ještě postřeh k Reignu se 160mm vidlicí. Dolekopcom paráda, skoky taky, kratší prudké stoupání se ještě s trochou techniky taky dalo, ale táhlá stoupání (a že jsem jich s Reignem zažil) byly peklo! A to hlavně proto, že právě ten Reign se strašně rád propadal do zdvihu a pokud člověk dlouho šlapal horekopcom tak najednou zjistil, že na vidlici má sag i klidně jen 0,5–1 cm a zadek v půlce zdvihu. A to jsem ho i dost přefoukával. V momentě, kdy jsem vidlici snížil na 130mm bylo to lepší, níž už mi to zase vadilo. Prostě tvrzení člověka, že na kolech se 160mm pod zadkem nepociťuje, že by se nejak zvlášť změnila geometrie mě nepřesvědčuje(z vlas­tní zkušenosti), ale pokud je to tak, tak před dotyčným smekám…

                        0 0
                        • mr.antik  

                          Já v jsem v podstatě rozhodnutej pro vidli se snižováním. Na 160 to budu jezdit abych si užil jezd. Na normální XCéčko je těch 130–140 ideální. No a míň jedině v dlouhých výjezdech.

                          Proto jsem tam zařadil i vidli s „kolečkem“ – Lyrika, protože sám vím, že s tim za jízdy nutně hejbat nemusim.

                          Důležitý je, aby vidlice snesla i skákání, takže musí vedle citlivosti (jsem dost lehkej) mít i nějakou progresivitu (to by se možná dalo i vyladit). Jde tohle nějak poladit třeba u pružinového Lyrika? Něco jako předpětí pružiny? Nebo se musím pružinou přesně trefit – toho se docela bojím.

                          0 0
                          • Tušnak  

                            já jezdil pružinového Nixona a pružinu jsem měl citlivou na svou váhu akorát, ale musím říct, že lineární byl teda dost! Ale pořád jsem tam měl nějakou malou rezervu od dorazu. Nevím jak je na tom Lyrik s progresivitou, ale tipnul bych, že vzduchová verze bude progresivnější.

                            Řeknu ti, že U-turn mám už na vidlici potřetí, protože snižování vidlice na takovém kole pro mě byla nutností, ale už mě přestalo bavit točit kolečkem pořád do kola nako magor. Svezl jsem se na Talasu a podle mě pokud je pro mě, či tebe priorita snižování zdvihu, tak klidně oželím tu citlivost z kraje chodu oproti třeba Vanu, nebo mého bývalého Nixona. Ta rázná změn zdvihu opravdu pomůže. Když jsem byl s Reignem v Rumunsku, tak jsem vidlici sešrouboval a 5 hodin šlapal do kopce, pak jí dal na max a 2 hoďky fičel dolů, tak mi to točení kolečkem nevadilo, ale pak jsem se vrátil do Beskyd, kde to je pořád nahoru a dolů a tam už mě to štvalo! Vidlici jsem nechal na plno, ale to mělo za následek ten pro mě nepřekonatelný pocit (a nejen pocit) změny geometrie…

                            Je třeba si ujasnit jak často se dostaneš do míst, že se opravdu drápeš několik hodin do kopce a pak přiměřeně dlouho dolů.

                            0 0
                        • vladol  

                          maestro a vzduchovy tlmic nejdu k sebe. na reigne som mal manitou aj fox (vzduchove) a nakoniec som kupil starsiu vanillu za par supov a ukazalo sa to ako idealne riesenie. Nechodi to po dorazoch a nema take problemy s prepadavanim v strednom zdvihu ako vzduchovy tlmic. No a ak sa ti vo vyjazde extremne (ako vzduch) nezanori tlmic, v sagu ostane aj vidlica a uz to ide lepsie…

                          0 0
                          • mr.antik  

                            Nedávno jsem pružiňák (taky Vanilu) testoval, musel jsem předepnout pružinu aby to nechodilo nadoraz a i tak to bylo dost citlivé, ale dalších 400gramů si už fakt nemůžu dovolit.

                            U Manitoua to mám teď „vylaďěné“ tak, že mám dost přefoukanou SPV, čímž by měl být tlumič ještě víc progresivní. Do zvihu se to nepropadá, dá se s tím i skákat, ale je to dost necitlivé. V tom by mi mohl Monarch 3.3 nebo 4.2 sloužit líp.

                            Btw dával jsi stejnou délku a zdvih tlumiče?

                            0 0
                            • vladol  

                              dlzka tlmica samozrejme rovnaka, zdvih 57mm oproti povodnemu 50mm, cize 170mm zdvihu zadnej stavby:)

                              0 0
                              • mr.antik  

                                přesně o tom totiž uvažuju, když jsem zkoumal, jaký jsou vůle v rámu :-)

                                0 0
            • Jenda  

              sem to taky nechapal ale stacila jedna projizdka s Lyrikem a musim rict ze je to znat – to predni kolo najednou drzi tak nejak vic na zemi, mas razem pocit ze to lip ovladas. Jinak tvoji potrebu snizovani plne chapu – pokud chces jezdit i do kopce tak to proste u takovydleho zdvihu je potreba.

              0 0
              • kubad  

                přesně je potřeba si to skusit – souhlas

                0 0
                • kesu  

                  zkusil jsem a nepotřebuju,chodi pěšky,naopak bych chtěl lock..

                  0 0
              • KRAJIC  

                S tou lepší točivostí a ovladatelností při snížení zdvihu naprostý souhlas.

                0 0
            • MlokCZ  

              h-s expanze způsobí spoustu výhod, v historii se to tu probíralo podrobně.

              Jen stručně zmíním:

              • vidlice se z většího zdvihu může vracet mnohem rychleji, konecnávratu aby to nekopalo utlumí přitažené l-s expanze, při jediné expanzyje nutné to příliš přitlumit, jinak to bude strašně kopat a vidlice jepak nechutně líná
              • více přitlumená l-s exp. (což nelze u jedné udělat, jinak by vidlicebyla ještě línější než už je i tak) umožní na překážce, že sevidlice nestačí vrátit ze zdvihu, což způsobí rychlejší kontakts terénem za překážkou

              U 140mm+ bych už na vidlici bez h-s expanze už nebyl ochotný vůbec jezdit.

              Teď se i rozmýšlím, co udělat s Rebou na 100mm full (bude jako náhrada za HT), jestli řešit h-s expanzi nebo ne.

              Díky nižšímu zdvihu to není tak kritické, ale i tak vím, že mi na Rebě chybí. Ale zase na tom kole bude jezdit převážně věci, kde chybět nebude, proto to váhání.

              Cenově obrovský rozdíl, chci jedině u-turn verzi a team verze Reby co má snad h-s exp. (jestli dual flow je opravdu h-s exp., což zatím nemám ověřené) je o hodně dražší (SL a Race můžu mít hodně levně).

              0 0
        • Jenda  

          taky neni jasny jestli ma high speed expanzi a ono popravde ta hmotnost je uz podezrele nizka, ono se to pak nekde musi projevit kdyz materialy ze kterejch se vidle delaji jsou vesmes stejny.

          0 0
          • fousek  

            S h-s expanzi sem pocital tak nejak automaticky, u ty vahy mas asi pravdu, taky tu vahu muzou mit takovouhle protoze to maj zvazeny bez oleju, krku, pevny osy apod.

            0 0
          • Tomínos  

            No mě to připadá, že hs expanzi to má, jinak by asi nepsali:POWER VALVE SYSÉM/OWC: regulace low speed komprese, OWC-OWC – one way compression – systém nastavení nízko a vysoko rychlostní komprese bez vzájemného vlivu.

            0 0
            • Jenda  

              no to je pekny ale kde tam co pisou o H-S EXPANZI?

              0 0
              • Tomínos  

                Aj sorry, poletl jsem expanzi s kompresí :-(( Drobný, ale přesto dost podstatný rozdíl.

                0 0
            • fousek  

              O expansi se nikde nezminujou a vetsina kurvitek, ktera zabranuji ponorovani je delanav kopresni casti

              0 0
    • kali222  

      kdyz uz je tu rec i o totemu :) bohuzel 1,5"

      http://www.universalcycles.com/…_details.php?…

      0 0
    • mr.antik  

      Když už se tu mluví o HS expanzi (přesvědčili jste mě že to asi dobrý bude), jak jsou na tom Rkový Foxy? Má Talas R takovou věc byť třeba nějak fixně nastavenou z továrny? Podle popisů to vypadá že ne (čili na úrovni Duroluxu), pak by to bylo jen o hmotnosti (což taky není nepodstatná věc). A jak je na tom s tou citlivostí, je to tak špatné jak se popisuje? Vážim 65 kg s baťohem, takže ta citlivost taky neni od věci.

      0 0
      • goofy  

        H-S expanzi maji vsechny 36.. H-S expanze je vzdy fixne nastavena z tovarny, dolazuje se pouze L-S expanze, tim klasickym rebound tocitkem.. Tim se samozrejme ale ovlivnuje i H-S expanze.. Popsana H-S expanze neni u zadne Foxky.

        Nevim jak jsou na tom 2010, prej je uz to krapet lepsi, ale co jsem zkousel starsi model (cca 2008?), tak na tom byl hodne bidne. Pokud touzis ale po vidli s rychlym snizovanim, tak se tomu asi nevyhnes.. Holt jsou to odpory navic, a Lyrik 2step taky nebyl zaden zazrak..

        0 0
        • mr.antik  

          Já zas tak moc nemusím nutně to rychlý snižování, spíš do velkých hor, kde mám spoustu času na přeštelování.

          Jak je na tom pružinovej Lyrik s citlivostí?

          0 0
          • goofy  

            Ciste pruzinoveho jsem nejel, ale mel by byt uz jenom z konstrukcniho hlediska z Lyriku nejcitlivejsi..

            0 0
            • mr.antik  

              kdyby šlo o katalogové ceny tak o něm ani neuvažuju, ale dá se sezhnat za hodně dobré peníze

              0 0
          • pitos  

            Můj (tedy už manželky)Lyrik solo air je po zajetí na odtrhu někde na 8–9kg.Pružinu jsem neměl možnost zkusit ale mělo by to být snad ještě o něco lepší.

            0 0
            • Radari  

              hele nemuzes napsat nejaky dojmy z osazeni lyrika na pitche ? prave se rozhoduju ze bych si ho tam taky hodil.

              Mam dilema 36 Float VS lyrik soloair.

              0 0
              • pitos  

                nemůžu protože na spešlovi ještě není,posílal jsem ho na repas a měl by dorazit příští týden,potom ho tam teprve nasadím.

                Jinak známý má na pitchovi 36floata a je to řekl bych optimální(myslím těch 160mm),sice jsem na tom jen seděl a lehce se projel ale už jen to že se zvedne trošku předek tomu kolu celkem pomůže.Také tuhost oproti pikovi je úplně jinde.

                Co koupit ti neporadím,float a lyrik jsou na tom dost podobně alespoň co se počátečního chodu týče,více jsem ho ale nejezdil,neměl jsem ho možnost nastavit si na svoji váhu.

                0 0
          • kesu  

            ja mel pruzinu OEM,odtrh byl nekde na 11–12kg,pocitove to ale nebylo nicmoc

            0 0
            • goofy  

              To jsi me teda celkem prekvapil s tou citlivosti… pitosuv Soloair je teda citlivejsi nez tvoje pruzina

              0 0
              • pitos  

                už jsme to rozebírali…měl OEM verzi,motion control…ta vidlice se podle všeho chovala úplně jinak než normální mission control verze.

                0 0
      • Jenda  

        no jestli mas 65 i s batohem tak bych se trochu bal pruzinovek bo treba U-Turn pruzina sice na Judy :-) mi prisla hooodne tvrda i i ted Lyrika jsem foukal aby mel rozumnej tlak o cca 10 Psi min nez je doporuceno takze u RS maji nejaky jiny predstavy o sile pruziny ve vidli na danou vahu. Nevim jakou mam citlivost ale jenom vahou biku mi kolo jde dolu takze tak desny to zase nebude.

        Ta RSt Storm pokud nejsi presvedcenej o nutnosti snizovani myslim ze je docela dobra volba – fakt to vypada na peknou vidli a Milan o ni vi opravdu hodne.

        0 0
    • mr.antik  

      Jaké jsou zkušenosti s upraveným Duroluxem? Pamatuji Tinka jak se někde tady rozplýval na úžasnou citlivostí atd. ale co dlouhodobé používání? Máte tam dodělávanou HS expanzi?

      V podstatě už se rozhoduju jen mezi:

      Talas R 09 – zůstává hlavně kvůli hmotnosti, ale co citlivost? Jde jde to nějak dotunit? Našel jsem tu spoustu řečí o necitlivosti, dalo by se to nějak vyčíslit nebo porovnat? Ostatní Talasy jsou cenově už hodně mimo a berte to tak, že s Pikem Dual Air jsem dost spokojenej co se týká možnosti kroutítek atd…

      Wotan – no ten se mi prostě líbí, ale těch štelovátek, trošku se bojim reklamací. Jezdí to vůbec někdo?

      Durolux – beru to jako o o dost levnější variantu Wotanu (ty gramy navíc už přežiju), ale zas nejsem bohatej abych si kupoval levné věci. Nevíte, jestli je snížení ze 180 na 160 nenávratné (řezání nohou apod?) Jde tam dodělat HS expanze

      0 0
      • baboon  

        No už přes půl roku jezdím duroluxe upravenýho teda samodoma a jsem s ním velmi spokojen..Po upravení super žehlička a ještě vím o dalších rezervách..:) Nastavování HS expanze mi moc nechybí, nevím jestli je to tím,že mi ta vidle prostě sedla tak jak je, nebo tím, že jsem nikdy HS expanzi nešteloval a tím pádem mi to nechybí..:) Každopádně vše fachá tak jak má, jen stíráky jsou trochu slabší a už by to chtělo nový..Jinak lítám na tom od endura až po fr a je to ok..Jo co se týče snížení,myslím,že je to 100% návratné, není na tom nic složitého, leda bys chtěl ušetřit váhu a říznul bys nohy..:) Jinak co se týče váhy,zajímalo by mě,jestli je sehnatelnej model s hliníkovýma šavlema..Leda e-bay..:(

        0 0
        • mr.antik  

          No jak jsem pochopil z příspěvků výše, tak to asi nějakej efekt má. Otázka je, zda to stojí za cca 8 tisíc navíc…

          0 0
          • baboon  

            Tak smysl to jistě mít bude..Jde o to,že to co člověk ani nezkoušel jezdit,to mu nechybí..:) A zase čekat od toho nějaký super mega zlepšení jízdních vlastností, to nečekám..Takhle jsem si za 4 koupil jetýho duroluxe, pohrabal se v něm a jsem s jízdními vlastnostmi velmi velmi spokojenej..:) Jistě že bych mohl nastřádat třeba na 36Vana nebo něco takovýho,ale to bych pak rok nežral..:D

            0 0
            • mr.antik  

              No právě, já na to taky nezkoušel, takže mi to zatim nechybí :-) Nejhorší je, že peníze na to mám našetřený, takže je otázka jestli to za to stojí nebo za 8 tisíc nevrazit do něčeho jinýho

              0 0
              • baboon  

                jasný,no..To je právě ono..:)Leda někde vyzkoušet,ale to by chtělo na dýl,než projetí po zahradě, tam toho člověk moc nepozná..:) Já když jsem kupoval duroluxe,tak jsem taky upřednostňoval hlavně enduro bike s tím,že si sem tam něco hopsnu..A durolux mi fakt sednul. Žehlí, chodí pěkně do zdvihu, ale nechodí nadoraz a nekope..

                0 0
              • hanz  

                když jsem nasadil na kolo svojí první 40tku(asi 4,5r zpět) která měla HS expanzi a štelování kompresí tak jsem se cítil jak v jiříkově vidění, neuvěřitelný.

                vidle bez HS exp je pro mě držák předního kola. Pokud je možnost kde ty peníze ušetřit abys nestrádal někde jinde vůbec bych neváhal.

                0 0
                • mr.antik  

                  Mají vůbec Wotan a Lyrik HS expanzi? V popiskách to nikde nepíšou…

                  0 0
                  • Jenda  

                    Lyrik krome nekterejch OEM verzi ma.

                    0 0
                    • prcek2  

                      Jak je na tom Lyrik, co je dodáván s Mongoose Khyber Elite 2010? popř. Khyber Suber 2010? Dík

                      0 0
                      • mr.antik  

                        Podle obrázku snad jo, protože ty OEM neměly na spodní noze to červený štelování tlumení (což dodnes nějak nepobírám).

                        0 0
                • baboon  

                  Ahaaa..Já už Hs expanzi asi pochopil..:) Kdybych jí měl, tak bych mohl vozit utaženější rebound aniž by docházelo k nepříjemnýmu „tahání dolu“ za řidítka třeba při skocích, je to tak?:)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    Když nad tim tak uvažuju, tak je to i dost to, co mi u Pika chybí, jak je víc opakovanejch hlubších ran (kořeny, rolety), tak se rozvibruje jak pevná vidle. Možná by to pomohlo…

                    0 0
                    • hanz  

                      jo uplně přesně jsem vnímal pika když jsem ho vozil na enduro.

                      Jinak výborná vidle ale todle jí fakt chybí, ale dá se koupit potuněná od push a to bude uplně jiná liga.

                      0 0
                    • Jenda  

                      no pak je otazka jestli by nestalo za to se zeptat Milana na moznost dodelani H-S expanze – tusim ze na reby to je schopnej udelat a Pike bude ± to samy.

                      0 0
                      • Pavlos  

                        Milan umi na pika hs expanzi aspon co jsem se ptal na toho mojeho tak rikal ze by to slo

                        0 0
      • lutte1  

        Ptal jsem se Milana na HS Expanzi u Duroluxe a říkál že tam na ní není místo.

        Doporučil mi RST Storm,je o dost lehčí,de dodělat ale zase nemá snižování.Do tý půjdu já.

        0 0
    • mr.antik  

      Neměřil někdo odtrh na 36 Talasu R 2009?

      0 0
    • nyq  

      Vyhrabávám kostlivce a zajímá mě jak jsou na tom vidle po 3letech od založení vlákna? Wotan vyhrál v hlasování, jak si stojí teď? Díky za tipy a rady.

      0 0
      • mr.antik  

        No ale v reálu vyhrál Lyrik U-turn později předělanej na Soloair, protože snižování nebylo potřeba.

        0 0
        • kubad  

          jj

          rekl bych ze Magura posledni 3 roky fest prohrala :-(

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.