Nedavno tu padli slova o ramoch co zvonia ako plechovky od Coca-Coly alebo ako o ramoch z Al folie. Zaujimalo by ma, ake mate s takymto technickym pokrokom skusenosti, resp. doplatil ste uz niekto na to, napr. svojim zdravim a pod?
Nedavno tu padli slova o ramoch co zvonia ako plechovky od Coca-Coly alebo ako o ramoch z Al folie. Zaujimalo by ma, ake mate s takymto technickym pokrokom skusenosti, resp. doplatil ste uz niekto na to, napr. svojim zdravim a pod?
Mám roční zkušenost s rámem Klein Attitude (hooodně tenké trubky s velkým průměrem), velice ostré kolo. Pojezdil jsem pár kamenitých sjezdů, kdy šutry zvonily o dolní trubku tak, že jsem čekal díry, lak skoro pryč, ale ani prohlubeň. Před tím jsem jezdil Authora Vision, ten byl proti Attitudovi blátíčko jak v záběru tak v odezvě od terénu. Zdravím na to asi doplatím, rám vydrží víc než já – po 100km jsem úplně tuhý od otřesů (záda). Attitude je kolo, na kterém se člověk dokáže uštvat, provokuje vynikající odezvou při záběru, jako by měl vestavěné turbo. Viděl jsem jeden kousek po kolizi se stromem, v horní trubce malá prohlubeň, jako burský ořech. Tyhle tenké trubky můžu doporučit, zvláš? chrtům :-)
Klein je spica!
Doplňuju váhu:
Nemám žádnou zkušenost s UL provedením, ale zdá se mi, že žádné uspořádání a tuhost s výjimkou pružné stavby nemůže mít podstatný vliv na pohodlí natož na záda. Měřil někdo, jak se takový rám chová při překonávání nerovností? Já myslím, že 99% rázů do kopce i z kopce musí pohltit pneu a rám ba se měl chovat jako tuhá nerezonující, přiměřeně lehká příhrada – co vy na to? Nebo mě někdo přesvědčí, že se rám prohne v závěsu kola o několik cm při záběru a tím šetří záda?
Pohne se sice o zlomky cm, ale pohltí nebo předá energii od vibrací. Čím tvrdší rám, tím líp přenáší energii při šlapání, ale i méně pohltí, tedy vibrace dojde až na „uchycení příhrady“ a to je i pod zadkem ⇒ tím se dostanou vibrace do páteře. Můžeme se domluvit a vyzkoušet moje biky (Attitude, Vision). Neměřil jsem to, ale rozdíl mezi nimi je – pocitový i viditelný: tlouš?ka stěny trubek, průměr trubek, tvarování, délka zadní stavby, materiál – Vision má vzadu zploštělé stojiny, nahoře tvarované do zaoblení, Attitude je má rovné s mírným eliptickým profilem, spodní nohy dokonce do čtvercového profilu. Že by to výrobci dělali jen z estetických důvodů ?
ktory bike ma dlhsiu geometriu?vision,attitude vela ludi tvrdi, ze author je dlhy. mne vychadza ze author patri geometriou k tym kratsim bikom,,spolu s meridou(2003) a ravom podla parametrov hornej trubky je attitude hodne dlhsi nez author..a jak tu dlzku pocitujes pri posede a jazde?
Nooo, autor je/bol dlhsi ako bola Merida o dost imho. Ale teraz je Merida sialene dlha, tusim dohanaju co zameskali.
Vision (model 2000) vel. 19" má delší rozvor (1085), ale kratší efektivní rozměr horní trubky(590). Myslím že tenhle model patřil ještě k těm delším authorům, pak po změně materiálu rámu se zkrátily, subjektivně o číslo (tzn. dřív délka 19" odpovídá nyní 17") Attitude (model 2003) vel M (17,5") má kratší rozvor (1055) a delší efektivní rozměr horní trubky (595), je to Genesis klasika (pro lidi co na běžných kolech často padají přes řidítka :-) Pro srovnání, Attitude L (19") má rozvor 1072 a efektivní délku 611. Tedy Klein staví opravdu dlouhá kola (vše v mm), rozvor zkracuje kratičkou zadní stavbou (417) oproti běžným 425–435. Pro dobré vlastnosti do kopce to chce rovnou sedlovku. Vlastně srovnávám nesrovnatelné Vision L a Attitude M, přesto:
Výpočtem jsem spadal mezi velikosti M a L, chtěl jsem tuhé kolo a dobrou cenu a rychle, vzal jsem M. Kdybych si mohl teď vybrat, jdu do Attituda vel.19", předpokládám, že by byl stabilnější (vzhledem k rozvoru) a i zdvih 100mm by se dal.
Dík za odpověď.
echh… Pokud má člověk svůj rozum tak to stačí. Pokud sem na výstavě v Německu viděl MTB Steinbach co vážil celej pod 9Kg(v roce 1996) a bylo na něm napsáno „uphill only“ tak to člověk musí respektovat. Pokud uvidím že něco co váží 10kg i bez týhle cedule, tak to si domyslím že na takovíhle testování je člověk trochu moc rozbitnej. Na svým starým Xcčku z 3krát! zeslabovanejch CrMo trubek sem si rám na hodně místech promáčknul a dokonce mi vod předního kola mi ulít šutr a taky se do spodní trubky podepsal.
Dnes by byl ten Steinbach těžkej :) Šílenosti jsou zde: http://www.light-bikes.com/BikeGallery/
Krasne obrazky! Diiik!!!
Ty jo :) A na nejlehčí siličce – galusky TUFO. To je skoro jako reklamní slogan :)
Vloni jsem udělal důlek (spíš menší povrchový důl) do rámu GT Zaskar Race. Letěli jsme s kámošem po lesní cestě mírně z kopce (tak cca 35 až 40kmh), předním kolem jsem zvedl placatej šutr, chytil ho těsně nad domeček a dílo zkázy bylo dokonáno. Fakt ale je, že to byla taková pecka, že by to asi udělalo důlek do čehokoliv. U lehkejch rámů s tím hold musíš počítat (alebo ráta?).
Zatim vsechny sutre a koreny konci na moji noze, tak ze nevim posoudit. Na povudonim HT mam prohluben, ale doted se nemuzu zbavit dojmu, ze se na tom podepsali v servisu.
Giant XTC 880, zatim jsem na to nedoplatil co se techniky tyka.Strach o ram teda mam, ale ne zas tokovej abych mu ve sjezdu nenalozil, preci se o to nepripravim, takze ho nesetrim a zatim drzi, 1a1/2 roku O.K. Zdravi? HT s vyraznym slopingem, takze to jakztakz pruzi na sedlovce, dobra vidle a gumy s vetsim objemem a vic proto udelat nemuzu.Jezdim prevazne les. Driv sem mel nezeslabenyho bika.Tuhost cca stejna, vaha vetsi i diky komponentum ale nikdy sem s nim nevyjel to co ted s XTC. Dokud ho nezrusim tak muzu rict ze tech prasuli co za to dal nelituju.
Hadam by bolo treba aj uviest vahy tychto ultralhkych ramov (ked sa uz o nich hovori). Ja osobne SCOTT ELITE RACING 1480 g podla udajov z webu. Ako ste na tom vy ???