da se servat zavit na klice když zatahuju pedal? ale když ho zatahuju uplně normalním kličem č.15 nejsem žadny rambo dik
da se servat zavit na klice když zatahuju pedal? ale když ho zatahuju uplně normalním kličem č.15 nejsem žadny rambo dik
S kvalitnim klicem a velkou pakou by se ti to mohlo povest :) Jinak bych rek spis ne.
Pokud použiješ 15 plochý klíč a svoje ruce, tak ne ani v hliníku. Utáhneš to na krev a je to. Doporučuji závit lehce máznout vazelínou. Při případné demontáži vazelína trochu lépe klouže než suché bláto… :-) Jen na okraj, pokud se Ti hryznou kuličky v pedálu, osa se vyšroubuje z kliky a? je namazaná nebo ne. V lepším případě pedál „zamrzne“.
Utahnul jsem urcite nekolik stovek pedalu tim spravnym padalovym klicem (15mm, paka 300–350mm) a nepovedlo se mi zavit servat nikdy. Moderni pedaly, ktere maji na vnitrni strane osy otvor pro imbus 5 utahuji zasadne beznym imbusovym klicem. Zavit na ose namazat lehce!!! vazelinou a obcasna kontrola se vyplati.
a co UTAHOVANI KLIKY cele ? … uz s tim bojuju asi 500km … imbus 10cm utahnu to az mam ruce rudy ujedu 50km a je to uplne volny :-/ bych tam nejradeji nacpal nejakou 30cm trubku a zabral , ale mam ztarch ze to neda matros … nebo tam mam do zavitu nacpat treba provazek ?
Pokud resis problem s povolovanim kliky na ose stredoveho slozeni, prepokladam ctyrhran – klika dural, bude bud problem v nekopatibilite ctyrhranu osy a otvoru v klice, (myslim, ze existuji dva standarty) nebo spis otvor – ctyrhran v klice jiz neni ctyrhranem, ale patvarem, coz se stane jezdis-li s povolenou klikou. Zde je zpravidla jediná pomoc – vymena kliky. Ja sam utahuji sroub osy imbusem na pace z velke golasady. Jsou samozdrejme vyrobci doporucovane utahovaci momenty, ale… U nove kliky doporucim kontrolu dotazeni 2–3× na 100 Km potom zpravidla je spoj stabilni. Jinak by se docela hodilo ocas kliku z osy sejmout, ctyrhran na ose i klice ocistit a velmi lehce namazat vazelinou. U vicehrannych nebo drazkovych OSS jsam osobne problem vtom smyslu jak pises, nikdy nevidel.
si si isty, ze nemas kombinaciu oska je ISO a kluka je JIS?
Dalsia moznost je, ze styrhran na kluke je uz po smrti.
Jak se tohle pozna? Potrebuju novou osu a nerad bych to poplet (premyslim o ose FSA Ultimax Chromoly JIS, kliky Deore)
ta ISO oska je o nejaku desatinu milimetra mensia. Vdaka tomu ale sklzne kluka o niekolko milimetrov dalej smerom ku stredu a tam sa oprie o koniec konusu. Chvilu to potom vyzera, ze je vsetko OK ale kluka sa furt povoluje.
Najlepsie ak pouzijes hladanie najdes: http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?…
to je v poho, ta klika tam byla asi 15tis km pak se povolila a od ty doby ji nemuzu utahnout protoze nevim co si k tomu muzu dovolit
ak sa na povolenej kluke jazdi, tak sa znici styrhran. Provizorne pomoze vyvlozkovanie tenkym hlinikovym plechom.
Před výměnou kliky – pokud je ze slitiny hliníku – bych ji zkusil z vnitřní strany, boku ( co já vím o 2 mm ) zpilovat. Tím se posune na kónusu a je možnost vymezení vůle. To samozřejmě platí, že není příliš vymačkaný kónus v klice. Pozor, a i to může být příčina povolování pojistného šroubu, je nutno zkontrolovat vzájemnou vzdálenost konce čtyřhranné plošky osy s otvorem a závitem a vnitřní kulaté plochy kliky, přes kterou kliku dotahuje šroub – imbus – k ose. Pokud jsou tyto plošky v jedné rovině, je spoj nedotažitelný. Pomohou podložky o takovém průměru, aby jimy prošel čtyřhran osy. Jinak vřele doporučuji novou kliku(y) dotahovat klidně při každé zastávce na vyjížďce. Budete se divit jak je hliník měkký a jak krásně se bude nasouvat na osu. Tímto způsobem se klika postupně dotáhne cca o 2 – 3 závity! Ta s převodníky méně. Pokud budete čekat s prvním dotažením na nějakých sto, nebo jak rádi tvrdí v obchodě, dvě stě kilometrů – první garanční prohlídka – může se stát, že Vás bude čekat nákup další kliky. Častým postupným dotahováním docílíte stavu, kdy kliky již nepůjdou přitáhnout a budou držet. Pokud je budete muset stáhnout z osy a opět namontovat, bude stačit je řádně dotáhnout a dvakrát zkontrolovat a budou držet. U levných kol, které mají kliky ocelové a zalité v plastu je zpravidla nutno vyměnit kliku i osu. Přestože je osa kalená, ocelová klika vymačká čtyřhran i na ose. V tomto případě honit nějaké vůle je silně nepraktické.
Nejčastejší problém. Klika je vyžvýkaná nebo je čtyřhran na ose už hodně jetý. Ale spíš ta klika, pokud je Al.