• HLAVA

    da se servat zavit na klice když zatahuju pedal? ale když ho zatahuju uplně normalním kličem č.15 nejsem žadny rambo dik

    0 0
    • Daf  

      S kvalitnim klicem a velkou pakou by se ti to mohlo povest :) Jinak bych rek spis ne.

      0 0
    • ares  

      Pokud použiješ 15 plochý klíč a svoje ruce, tak ne ani v hliníku. Utáhneš to na krev a je to. Doporučuji závit lehce máznout vazelínou. Při případné demontáži vazelína trochu lépe klouže než suché bláto… :-) Jen na okraj, pokud se Ti hryznou kuličky v pedálu, osa se vyšroubuje z kliky a? je namazaná nebo ne. V lepším případě pedál „zamrzne“.

      0 0
    • juli  

      Utahnul jsem urcite nekolik stovek pedalu tim spravnym padalovym klicem (15mm, paka 300–350mm) a nepovedlo se mi zavit servat nikdy. Moderni pedaly, ktere maji na vnitrni strane osy otvor pro imbus 5 utahuji zasadne beznym imbusovym klicem. Zavit na ose namazat lehce!!! vazelinou a obcasna kontrola se vyplati.

      0 0
    • mosquito  

      a co UTAHOVANI KLIKY cele ? … uz s tim bojuju asi 500km … imbus 10cm utahnu to az mam ruce rudy ujedu 50km a je to uplne volny :-/ bych tam nejradeji nacpal nejakou 30cm trubku a zabral , ale mam ztarch ze to neda matros … nebo tam mam do zavitu nacpat treba provazek ?

      0 0
      • juli  

        Pokud resis problem s povolovanim kliky na ose stredoveho slozeni, prepokladam ctyrhran – klika dural, bude bud problem v nekopatibilite ctyrhranu osy a otvoru v klice, (myslim, ze existuji dva standarty) nebo spis otvor – ctyrhran v klice jiz neni ctyrhranem, ale patvarem, coz se stane jezdis-li s povolenou klikou. Zde je zpravidla jediná pomoc – vymena kliky. Ja sam utahuji sroub osy imbusem na pace z velke golasady. Jsou samozdrejme vyrobci doporucovane utahovaci momenty, ale… U nove kliky doporucim kontrolu dotazeni 2–3× na 100 Km potom zpravidla je spoj stabilni. Jinak by se docela hodilo ocas kliku z osy sejmout, ctyrhran na ose i klice ocistit a velmi lehce namazat vazelinou. U vicehrannych nebo drazkovych OSS jsam osobne problem vtom smyslu jak pises, nikdy nevidel.

        0 0
      • martt  

        si si isty, ze nemas kombinaciu oska je ISO a kluka je JIS?

        Dalsia moznost je, ze styrhran na kluke je uz po smrti.

        0 0
        • PePu  

          Jak se tohle pozna? Potrebuju novou osu a nerad bych to poplet (premyslim o ose FSA Ultimax Chromoly JIS, kliky Deore)

          0 0
          • martt  

            ta ISO oska je o nejaku desatinu milimetra mensia. Vdaka tomu ale sklzne kluka o niekolko milimetrov dalej smerom ku stredu a tam sa oprie o koniec konusu. Chvilu to potom vyzera, ze je vsetko OK ale kluka sa furt povoluje.

            Najlepsie ak pouzijes hladanie najdes: http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?…

            http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?…

            0 0
            • mosquito  

              to je v poho, ta klika tam byla asi 15tis km pak se povolila a od ty doby ji nemuzu utahnout protoze nevim co si k tomu muzu dovolit

              0 0
              • martt  

                ak sa na povolenej kluke jazdi, tak sa znici styrhran. Provizorne pomoze vyvlozkovanie tenkym hlinikovym plechom.

                0 0
            • ares  

              Před výměnou kliky – pokud je ze slitiny hliníku – bych ji zkusil z vnitřní strany, boku ( co já vím o 2 mm ) zpilovat. Tím se posune na kónusu a je možnost vymezení vůle. To samozřejmě platí, že není příliš vymačkaný kónus v klice. Pozor, a i to může být příčina povolování pojistného šroubu, je nutno zkontrolovat vzájemnou vzdálenost konce čtyřhranné plošky osy s otvorem a závitem a vnitřní kulaté plochy kliky, přes kterou kliku dotahuje šroub – imbus – k ose. Pokud jsou tyto plošky v jedné rovině, je spoj nedotažitelný. Pomohou podložky o takovém průměru, aby jimy prošel čtyřhran osy. Jinak vřele doporučuji novou kliku(y) dotahovat klidně při každé zastávce na vyjížďce. Budete se divit jak je hliník měkký a jak krásně se bude nasouvat na osu. Tímto způsobem se klika postupně dotáhne cca o 2 – 3 závity! Ta s převodníky méně. Pokud budete čekat s prvním dotažením na nějakých sto, nebo jak rádi tvrdí v obchodě, dvě stě kilometrů – první garanční prohlídka – může se stát, že Vás bude čekat nákup další kliky. Častým postupným dotahováním docílíte stavu, kdy kliky již nepůjdou přitáhnout a budou držet. Pokud je budete muset stáhnout z osy a opět namontovat, bude stačit je řádně dotáhnout a dvakrát zkontrolovat a budou držet. U levných kol, které mají kliky ocelové a zalité v plastu je zpravidla nutno vyměnit kliku i osu. Přestože je osa kalená, ocelová klika vymačká čtyřhran i na ose. V tomto případě honit nějaké vůle je silně nepraktické.

              0 0
      • Belial  

        Nejčastejší problém. Klika je vyžvýkaná nebo je čtyřhran na ose už hodně jetý. Ale spíš ta klika, pokud je Al.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.