• Martin69

    … kolem spoje na rávku se mění brzdný účinek… brzdí to méně a člověk si připadá jak s ABS. Nevíte jak to aspoň malinko eliminovat??? (rady typu „máš nekvalitní ráfek si nechte!“)

    0 0
    • Robo  

      No já nevím, ale mě to nedělá a nikdy jsem nic takového nepocítil, takže by to opravdu bylo tím ráfkem? Ale když nechceš slyšet tohle, tak zkusím něco jineho: kotouče… :-))

      0 0
    • BH  

      a co jineho chces poradit, nez aby sis koupil poradny rafek a nebo kotouce ?Pokud mas svarovany kvalitni rafek s brousenym bokem, tak zadny problem „cukani“ ve spoji nehozi. Pokud vsak mas mimoradny citovy vztah ke svemu stavajicimu pravdepodobne kolikovanemu rafku v cene cca 100,– Kc tak pouzij jemny „smirgl“ a spoj maximalne vyhlad.Slusny rafek s brousenym bokem se da koupit jiz od 300,– Kc (napr. remerx), toz nevim co resis.

      0 0
      • Martin69  

        No víš… ono se jedná o zapletená kola Point… A ten spoj je v pohodě, ten téměř nenahmatáš… akorá KOLEM něj (cca 10 cm) to brzdí méně, jako by byl malinko užší… ale okem nepoznatelně… Ono se to logicky časem srovná… Ale já bych to rád nějak urychlil:o)

        0 0
        • Martin69  

          Jo a ještě přidám… je to prý nereklamovatelný a u „levných kol“ prý běžný, za což jsem měl 100 chutí poslat ho … jo tam:o)

          0 0
          • homat  

            Přilož na ráfek v místě spoje něco rovnýho a podle mě bude buď propadlej dovnitř nebo vypouklej ven. To je pak asi vada ráfku a pokud nebylo v návodu k obsluze nebo propagačním materiálu uvedeno, že to tak má být (byl jsi s touto skutečností dostatečně seznámen), považoval bych to za vadu a následně požadoval výměnu zboží nebo přiměřenou slevu.

            0 0
        • Daf  

          Rek bych ze to je otazka prvniho blata :) Ja bych to neresil…

          0 0
          • Martin69  

            No jo, jenže ono to dost sere, když poskládáš kolo a ono se něco sere:o)

            0 0
            • Daf  

              Chapu te, ale stejne s tim nic nenadelas. Bud se to srovna, nebo si zvyknes :)

              0 0
        • BH  

          tak to si myslim, ze je blbost,vlastne stale plati co jsem pasal, ze pokud mas kvalitni rafek, tak tam zadny spoj nesmis poznat.a na jak pises"spoj je v pohode, ten temer nenahmatas…", u slusneho rafku nesmis spoj vubec poznat!POit je jinak shit. jestli je rafek v miste spoje uzsi, tak je to na reklamaci,s tim nic neudelas a nebo jeszdit tak dlouho az se to srovna. . Meril jsi to suplerou?

          0 0
          • Martin69  

            Jo, je to tak cca 1–1,5 desetiny milimetru… Ten spoj tam je (je vidět), ale je téměř dokonale dladkej, při brždění neslyšíš ani ?uk… Tam problém nehledám…

            0 0
            • Palo TT  

              Zmenu v sirke o 0.1 milimetra je citit pri brzdeny. Preto som rafky pri kupe exaktne premeriaval (k velkemu pocudovaniu predavacov). Aj dobra znacka moze mat „horsi“ kus. Ale toto jaro uz mam kotuce.

              0 0
            • BH  

              Hm ,to muze byt ten problem a to je na reklamaci.Odmastit okenou asi ne,alepon tech. benzin to chce,ale bude to tim zuzenim a take spojen- nemel by byt vubec patrny.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Ona takova okena vetsinou v domacnosti a i u bezdomovcu byva casteji nez tech.benzin a obsahuje pomerne vysoke procento lihu. A s lihem na cisteni rafku (a nejen na to) mam dobre zkusenosti.

                0 0
            • MARIN  

              no tak 0,1–0,15mm je uz dost a rozhodne bych to reklamoval

              0 0
              • Martin69  

                No já nevím jestli máš s reklamacema dobrý zkušenosti… ono reklamovat zadní kolo na začátku sezony… to se mi moc nechce…:o)

                0 0
                • MARIN  

                  Zkusenosti s reklamacema mam. To jsem takhle jednou uprostred sezony reklamoval preskly ram a nez cekat na novy radeji jsem koupil cele kolo :)

                  Jinak kdyz nechces reklamovat a pokud to opravdu nelomcuje celistma tak zkus nejakou bahenni lazen jak uz nekdo doporucoval

                  0 0
                  • Martin69  

                    Ne zas tak šílený to není… dnes jsem vyjel a je to zase o něco lepší… Tak uvidíme… ono by to chtělo otestovat na nějakým pořádně rovným povrchu a ne na hrbolech… to pak stejne poznáš h…o :o)

                    0 0
        • fousek  

          No kapku na to zevnitr poklepat, ale muze se stat ze to bude horsi nez lepsi, nebo bych to jeste zkusil odmastit

          0 0
    • grafik  

      tak s timhle sem se nikdy nesetkal; ani kdyz jsem jezdil na svem prvnim horaku zn. velamos. (rok 93)

      0 0
    • Jades  

      Nechci duplikovat témata, tak to přilepím sem.

      Ahoj, mám zase prosbu o radu a sice ohledně ráfku – nějaký základní Remeš Dragonline 28". Véčka brzdy, špalky původní černý. Problém tkví v tom, že při brzdění přední se pokaždé kolo u spoje v ráfku na moment tzv. zasekne, jak narazí špalek na miniaturní schůdek spoje a roztáhne véčka, takže brzdit (zvlášť ve vyšší rychlosti) je fakt lahůdka – zpomalení, škubnutí, zpomalení, škubnutí, atd. Vzadu problém neppozoruju, tam o spoji nevím a není to jen tím, že je zadek slabší.

      Dělá to od koupě kola, prvně jsem si říkal, že se to zajede a usadí, ale po 700 km nepozoruju zlepšení. Důvodem je ten nelícující spoj ráfku, kdy v náběhu na špalek je schodek, o který špalek zadrhne. Uvažoval jsem o 2 možnostech, jak to eliminovat – obrátit plášť (je směrovej) a otočit kolo, aby byl schodek na úběžné straně, nebo pak vzít ten schodek jehlovým pilníkem. Tady si ale nejsem jistej – nedomrvím tím něco (snížení pevnosti spoje nebo tak něco)?

      0 0
      • Vilém  

        Ten spoj jde vetsinou srovnat a pak prebrousit smirkem treba na nejakem spaliku dreva.

        0 0
        • Jades  

          Dík za radu – přidávám foto toho spoje (zajímavý, že vzadu je taky schodek, taky orientovaný na náběh do špalků, ale při brzdění to necítím, zato předek kope jako vzteklá kobyla). Ten postup srovnání bych asi na netu nenašel, nebo jo? Za případné nasměrování díky předem.

          0 0
          • Vilém  

            Postup srovnani je mozna i v tomto vlaknu, ale jistej si nejsem.

            Proste si musis zmerit (idealne posuvkou), nebo jinak (prilozenim neceho zarucene rovneho) zjistit, zda je jedna pulka vmackla smerem dovnitr, nebo ven. Pak vezmes nejaky kleste a proste to trochu napacis, tak aby spoj sedel na sebe. Po tomto ukonu spoj zabrousis. Pokud to chces delat setrne, tak je dobry ty kleste podlozit treba kouskem duraloveho plechu, abych zbytecne neudelal do brzdne plochy otisky klesti. V praxi tam vsak nicemu nevadi.

            0 0
          • allrose  

            na mě to z té fotky působí jako prasklý,tim spíše ,že je již „obržděný“

            0 0
            • Jades  

              Vilém Opět díky za pomoc, už je mi to jasné – prostě musím zjistit rovinnost obou spojených ploch přiložením třeba ocelovýho pravítka a pokud je jedna část utopená, natáhnout je do ± roviny a schodek zabrousit hranolkem, potaženým smirkem s jemným zrnem – je to tak? Zkusím, poreferuju.

              allrose To dělá ten kontrast a sw zaostření v editoru, prasklé to fakt není, jen přesazené a zadrhává o to nehet. Vzadu je schod menší a brzdí to bez problémů, jak jsem psal. Nechápu, proč neobouvají plášť tak, aby špalky z véček ze schodu seskakovaly a ne do něj nabořily, projev při brzdění by byl mnohem kultivovanější. Obržděný – to myslíš sjetý? Má to najeto cca 700 km, kolo bylo koupený nový, tak snad ne – to klamou ty oleštěný pásy na bocích a světelný podmínky při focení. Sice jsou tam origo špalky (exerace, už je připravená výměna za ashimy) a ráfky jsou ta neslavně známá série s vyklovanýma dírama pro špice (ty ovály místo kružnic), ale aby odešly po pár stovkách km, to snad ne. Je to kros, downhill s tím nejezdím a přední navíc brzdím kvůli popsaným projevům nerad a málo.

              0 0
              • Erknold  

                a stejné je to i na druhé straně? Jestli by jen nestačilo otočit kolo, aby špalek nešel do shodu, ale ze shodu. Případně otočit plášť, pokud je směrový.

                0 0
              • Vilém  

                Ano tak jsem to myslel. Totez plati, pokud by jedna cast byla vic ven, proste ji napacit trosicku dovnitr. Ta posuvka, pokud mas moznost, taky neni spatna, idealne je to zkombinovat s tim prilozenym pravitkem.

                0 0
                • Jades  

                  Tak hotovo, sundal jsem kolo, plášť a hned to bylo patrný, že je to přesazený – jeden konec 19, druhej 18,8 mm vnitřní rozteč. Tak jsem ten vpadlej konec natáhnul kapku ven a zvnějšku přetáhl brusným kamenem spoj. Navíc jsem kolo otočil a plášť nasadil obráceně, takže špalky ze schodku (pokud tam jaký zbyl) seskakují a nenarážejí do něj. Zítra to testnu, snad už to bude dobrý. Znovu děkuju za pomoc a mám ještě jeden dotaz v té souvislosti – dá se někde najít rozpětí vnitřní šířky ráfků a na ně osaditelných plášťů? Resp. přímo – jakou max. šířku pláště můžu bez obav osadit na 16 mm?

                  0 0
              • allrose  

                jj fotka zkresluje…zabrousit smirkem,ze zkušenosti je to stejně cítit,ale nejsou to takový kopance,lepší předek vyměnit za broušený ráfek

                ten ráfek je ve spoji přesazený předpokládám,dodnes nechápu jak je to možné udělat za dnešních podmímek,jestli tím odlišují levná/drahá kola?

                0 0
                • Jades  

                  Erknold Jj, to byla jedna z úvah, viz Uvažoval jsem o 2 možnostech, jak to eliminovat – obrátit plášť (je směrovej) a otočit kolo, aby byl schodek na úběžné straně

                  Vilém Zkusím, poreferuju o výsledku

                  allrose Ráfky sjedu a vyměním za kola s kazetovým nábojem a broušený. Teď to jen chci zkultivovat, ať se s tím dá normálně brzdit. Ke kvalitě ráfku – jsem z toho rozpačitej, Remeše jsem řadil k solidním výrobcům, na druhou stranu jsem dostal, co jsem zaplatil. Kolo byl testovací kus, abych zjistil, jestli mě bude bavit a co vlastně využiju a budu chtít od dalšího kusu – tohle pak pošlu dál v rodině.

                  Dík všem za pomoc!

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.