• jozin1

    Chci se zeptat, co si o těchto rámech myslíte at_ z vlastní zkušenosti nebo z doslechu? Tuhost, pohodlí, rozdíl mezi 1.1 a 1.3,jestli praskaj,....... Diky moc za odpověd_.

    0 0
    • BB  

      vozil jsem jak 1.1, tak 1.3, byl jsem fanda do Morati. Tuhost u horského kola mi kdysi na Sport Pragu vysvetlil Svorada. Jde o strasne dulezitou charakteristiku u silnicek, u horaku to neni zas az tak zajimave, prtoze pri velikosti ramoveho trojuhelniku je opravdu umeni udelat ram, ktery by nebyl dostatecne tuhy. Hodne to zvelicuji v testech, aby meli o cem zasvecene kecat. Takze za sebe, tuhost naprosto v pohode. Zazracne vlastnosti titanu se ale zas az tak neprojevuji, ze by nejak vyrazne absorboval razy jsem nepozoroval. Daleko vice pohodli ziskas spravnou volbou plastu a sedla. Je to ram na cely zivot a v tom je problem. V soucasne dobe ram zastara ne fyzicky, ale moralne. Na prvnim ramu mi chybel uchyt na kotoucovku, tak jsem ho vymenil za 1.3 (taky proto, ze mela vetsi sloping) a tu jsem dal nakonec pryc, protoze jsem chtel vidli s vetsim zdvihem a Morati pocita s 80 mm. Takze titan ano pro toho, kdo chce kolo navzdy, ne pro toho, kdo ma rad novinky. Jinak jeste ke geometrii, kolo bylo dost neposedne ve vyjezdech, dost se zvedalo.

      0 0
    • zirecek  

      Ram Morati nevynika zadnou vlastnosti vyrazne, ale kdyz ty vlastnosti zkombinujes dostanes vynikajici vysledek, ktery se u jinych materialu tezko realizuje na ramu. Kupovat jako novy za cca 40k? To bych do toho nevrazil. U riditek, castecne i u pevne vidlice bych do Morati investoval, ram stoji ale prilis. To si radeji necham na zakazku postavit spickovy ocelovy ram u Sfinxe. Morati ramy jsou designove dost podobne a hodne sledovane, takze nabyvam pocit, ze na nich jezdi „kazdy“. Vydrzi ti cely zivot…

      0 0
      • zirecek  

        Jeste bych dodal jednu vec, ktera se mi na Morati libi. Veskere profilace a technicke reseni ramu i ostatnich komponentu je krasne jednoduche (castecne dano narocnou zpracovatelnosti titanu), ale hlavne je to delano pro lepsi funkci komponentu. U vetsiny vyrobcu vidis kazdy rok jinou profilaci, vse je super, hyper novinka, ale pritom si sami casto protireci; akorat marketingove tahy. Morati je vice pro lidi, co vedi presne co chcou a vedi co od toho ziskaji a nepotrebuji marketingovou nalivarnu od vyrobce…

        0 0
        • Otto  

          Totiž tam to hyper a super nahradí jednoduchým slovem – titanový. A kdo se v tom vyzná, ví co to znamená, čím je titan zajímavý. Budu si muset udělat aspoň nějakou blbinu na kolo z titanu … asi šroubky do přectafce :o))

          0 0
          • zirecek  

            i kdyz se mi to zda nekdy nadnese jak to vsude kazdy predstavuje – mysticky, zahadny, kosmicky material. Je to furt jenom kov, akorat ma nektere vlastnosti, ktere nejsou uplne normalni, z nektereho uhlu pohledu.

            0 0
            • lubos  

              Myslim, ze je vyhodne ho mit pri mori. Nebo pri jizde v mori, titan odolava (myslim) velice dobre morske vode.

              0 0
              •  

                jo delali z nej tajfuny:-) ruske nejstrasnejsi ponorky

                0 0
        • jozin1  

          Diky za info.....40tis za nej opravdu nedam :) Kolik stoji ten ram od Sfinkse?

          0 0
          • zirecek  

            Foco – temer nejvyssi ocel (aspon na biky): 17k kukaj sem: http://www.sfinxbic.cz Mas tam cenik apod. Ten z FOCO (Columbus), 17k Kc, 1.5kg

            0 0
          • rasto  

            vozim Zonu. docela dobry kompromis cena/ vaha (1,75 kg).

            0 0
          • maco  

            Tiez som riesil ram a nechcel som hlinu ani kompozit. Podobne ako Ty som zacal s Morati – ALE ta cena!!! Mam teraz novy CrMo Author Sector 04´. cena: 5 900.- Sk vaha s hl. zlozenim: 2 kg (hlavne ze tam nie je IHS)

            0 0
            • tomPY  

              Teraz mam Morati 1.3 a pred ním som mal Fort Zona.Rozdiel vidím hlavne v lepšom imidži a trocha vo váhe.Komfort je porovnatelný.Moriak tušim málinko lepšie stúpa do vrchu.A mám tam 10 cm-Marathon.čo sa týka ?ažkého opracovania titanu začínam vážne pochybova?-dá sa vrta? podobne ako do ocele.Vrtal som do sedlovky,nie do rámu.

              0 0
              • náčelník  

                Titanové rámy jsou drahé z důvodu technologické náročnosti – musí se svařovat v ochranné atmosféře a následně tepelně upravovat. Hotové rámy nelze rovnat a proto je nutná vysoká přesnost při svařování. S obrobitelností titanu problém není.

                0 0
              • jozin1  

                A co tuhost oproti Fortu? Mam strach, aby Morati nebylo mekke.

                0 0
                • tomPY  

                  Fort som mal v 2000/2001 ale ak ma pama? neklame tuhos? je porovnatelná alebo lepšia u Morati.Teraz mám aj tuhšie kluky-može to by? aj tým.

                  0 0
                  • jozin1  

                    TAky si myslim, ze kliky maji vliv na tuhost. Co jsi tam dal za kliky?

                    0 0
                    • tomPY  

                      Nové XT.Ale po tom teste vo Vele by som tam asi dal FSA V-Drive.

                      0 0
                      • MartinXC  

                        V-drajvy jsou těžký mrchy

                        0 0
                      • jozin1  

                        To myslis ty s tou dutou osou?Ja je jedna klika spojena s osou? Vypadaj zajimave. V Nemecku se daj poridit za 130eur.

                        0 0
            • zirecek  

              Sector 04 me celkem zajima. Ty 2kg jsou v jake velikosti? Jsi spokojen? Slysel neco vice o te slitine? (osobne mi pripada slitina nic moc)

              0 0
              • maco  

                Velkost 19´´. Neviem preco kazdi pise, ze Author ma dlhe ramy?! Ale 21´´ je uz strasna koza. Co sa tyka zliatiny: nic netusim. V porovnani so starou Meridou 97´ CrMo DB, je tento ram tvrdsi (aspon sa mi zda) a hlavne o 0,5 kg lahsi. Osobne som chcel ocel a klasicke hlavove zlozenie. Pri tejto cene je to vlastne spotrebny material rovnako ako pastorky, kluky ci retaze. Takze zivotnost ma vobec netrapi. Staci ked vydrzi dve sezony.

                0 0
                • zirecek  

                  obavam se, ze ti vydrzi o dost dele, :-) jezdim ram sector 00 tedka 4 rokem… i kdyz to jsou jine ramy, je to ocel priblizne stejne vahy.

                  0 0
                  • martt  

                    ja jazdim ocelovy marin 1993 (trubky tange) a moj syn ocelovy Look 1988 (trubky columbus) a furt sa nechcu rozpadnut

                    0 0
      • brubaker  

        S tím Sfinxem bych souhlasil. Nechat si svařit /spájet/ rám na míru z kvalitních cr-mo trubek s filet brazing technikou a vejdeš se do 1,5 kg zcela určitě. Kdysi jsem jezdil ruský titanový rám pořízený někde v Pardubicích za 18.000,– Kč vč. Ti sedlovky a byl jsem moc spokojen. Odjezdil jsem na něm 3 sezony, v MORATI nechal navařit úchytku na kotouč a teď je to už 6. sezona, a furt drží, svary krásné, 1,45 kg, kónické trubky na zadní stavbě.

        0 0
    • Hanysek  

      Mam uz nejakou tu sezonu 1.1 a nemuzu si stezovat. Letos jsem si ji nechal zrepasovat. Vypada jako nova. Vsechno zkontrolovali, defektoskopie ok. Nechal jsem si dat uchyt na kotoucovku. S bezdusovkama je to super konfortni HT.

      0 0
      • zirecek  

        cau, co to presne znamena zrepasovat? Kolik stoji defektoskopie v Morati? Chtel bych tak pristi rok zkontrolovat riditka Morati…

        0 0
        • Hanysek  

          Presne to probehlo asi takhle. Poslal jsem tam ram. Provedli defektoskopii. Navarili uchyt pro kotoucovku, uchytky pro vedeni (hadici), opravili pravou savli od zasukovaneho retezu, cely ram opiskovali a nakonec nalepili nove samolepky. Cela ta sranda stala 5000,– Kc. Kolik z toho stala defektoskopie ne­vim.

          0 0
          • zirecek  

            dost mozna nechapu proc ram opiskovali? Prece ram neni barven…

            0 0
            • blue  

              mozna aby „zlikvidovali“ ruzny skrabance a rany od kamenu?

              0 0
            • Hanysek  

              Ram samozrejme neni barven. Kolem mist, kde se varilo (uchyt kotoucovky, hadice), je to „ocouzene“. Tak aby to tam nebylo. A pro obnovu puvodniho „lesku“.:)

              0 0
    •  

      www.titanwills.cz/

      to jsem nahodou objevil hledajic baleksport a jeho rusky titanace

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.