Chci se zeptat, co si o těchto rámech myslíte at_ z vlastní zkušenosti nebo z doslechu? Tuhost, pohodlí, rozdíl mezi 1.1 a 1.3,jestli praskaj,....... Diky moc za odpověd_.
Chci se zeptat, co si o těchto rámech myslíte at_ z vlastní zkušenosti nebo z doslechu? Tuhost, pohodlí, rozdíl mezi 1.1 a 1.3,jestli praskaj,....... Diky moc za odpověd_.
vozil jsem jak 1.1, tak 1.3, byl jsem fanda do Morati. Tuhost u horského kola mi kdysi na Sport Pragu vysvetlil Svorada. Jde o strasne dulezitou charakteristiku u silnicek, u horaku to neni zas az tak zajimave, prtoze pri velikosti ramoveho trojuhelniku je opravdu umeni udelat ram, ktery by nebyl dostatecne tuhy. Hodne to zvelicuji v testech, aby meli o cem zasvecene kecat. Takze za sebe, tuhost naprosto v pohode. Zazracne vlastnosti titanu se ale zas az tak neprojevuji, ze by nejak vyrazne absorboval razy jsem nepozoroval. Daleko vice pohodli ziskas spravnou volbou plastu a sedla. Je to ram na cely zivot a v tom je problem. V soucasne dobe ram zastara ne fyzicky, ale moralne. Na prvnim ramu mi chybel uchyt na kotoucovku, tak jsem ho vymenil za 1.3 (taky proto, ze mela vetsi sloping) a tu jsem dal nakonec pryc, protoze jsem chtel vidli s vetsim zdvihem a Morati pocita s 80 mm. Takze titan ano pro toho, kdo chce kolo navzdy, ne pro toho, kdo ma rad novinky. Jinak jeste ke geometrii, kolo bylo dost neposedne ve vyjezdech, dost se zvedalo.
Díky za informace.S tím, že bylo neposedné do kopce jsi mě docela překvapil. Nebylo to třeba špatným posezem?
snazim se na vsech kolech udrzet shodnou delku posedu, to znamena efektivni delku horni ramove trubky a delku predstavce. Takze si myslim, ze chyba nebyla v posedu, ale v geometrii kola. A je zajimave, ze 1.1 byla klidnejsi, tam byla geometrie delana jestli se pamatuji podle kol Campione, a 1.3 byla neposednejsi a ta byla delana podle Sunn. Na stejnou delku posedu jsem mel 1.1 velikost 19" a 1.3 18". Uz si presne nepamatuji rozvor, ale ta 19" ho mala asi vetsi, mozna proto byla klidnejsi.
Tak to jsem nevěděl. Volal jsem do Morati ohledně toho, že doporučenej zdvih vidlice pro jejich ramy je 80mm. Mel jsi jak na 1.1 tak i na 1.3 stejnej zdvih? Vetsi zdvih by mohl mit za nasledek to „staveni na zadni“ v kopcich.
měl jsem na obou stejnou vidli Rock Shock SID, zdvih 80 mm
Ram Morati nevynika zadnou vlastnosti vyrazne, ale kdyz ty vlastnosti zkombinujes dostanes vynikajici vysledek, ktery se u jinych materialu tezko realizuje na ramu. Kupovat jako novy za cca 40k? To bych do toho nevrazil. U riditek, castecne i u pevne vidlice bych do Morati investoval, ram stoji ale prilis. To si radeji necham na zakazku postavit spickovy ocelovy ram u Sfinxe. Morati ramy jsou designove dost podobne a hodne sledovane, takze nabyvam pocit, ze na nich jezdi „kazdy“. Vydrzi ti cely zivot…
Jeste bych dodal jednu vec, ktera se mi na Morati libi. Veskere profilace a technicke reseni ramu i ostatnich komponentu je krasne jednoduche (castecne dano narocnou zpracovatelnosti titanu), ale hlavne je to delano pro lepsi funkci komponentu. U vetsiny vyrobcu vidis kazdy rok jinou profilaci, vse je super, hyper novinka, ale pritom si sami casto protireci; akorat marketingove tahy. Morati je vice pro lidi, co vedi presne co chcou a vedi co od toho ziskaji a nepotrebuji marketingovou nalivarnu od vyrobce…
Totiž tam to hyper a super nahradí jednoduchým slovem – titanový. A kdo se v tom vyzná, ví co to znamená, čím je titan zajímavý. Budu si muset udělat aspoň nějakou blbinu na kolo z titanu … asi šroubky do přectafce :o))
i kdyz se mi to zda nekdy nadnese jak to vsude kazdy predstavuje – mysticky, zahadny, kosmicky material. Je to furt jenom kov, akorat ma nektere vlastnosti, ktere nejsou uplne normalni, z nektereho uhlu pohledu.
Myslim, ze je vyhodne ho mit pri mori. Nebo pri jizde v mori, titan odolava (myslim) velice dobre morske vode.
jo delali z nej tajfuny:-) ruske nejstrasnejsi ponorky
zavolam do moratky esli mi neudelaj ponorku ((((-:
Diky za info.....40tis za nej opravdu nedam :) Kolik stoji ten ram od Sfinkse?
Foco – temer nejvyssi ocel (aspon na biky): 17k kukaj sem: http://www.sfinxbic.cz Mas tam cenik apod. Ten z FOCO (Columbus), 17k Kc, 1.5kg
vozim Zonu. docela dobry kompromis cena/ vaha (1,75 kg).
Tiez som riesil ram a nechcel som hlinu ani kompozit. Podobne ako Ty som zacal s Morati – ALE ta cena!!! Mam teraz novy CrMo Author Sector 04´. cena: 5 900.- Sk vaha s hl. zlozenim: 2 kg (hlavne ze tam nie je IHS)
Teraz mam Morati 1.3 a pred ním som mal Fort Zona.Rozdiel vidím hlavne v lepšom imidži a trocha vo váhe.Komfort je porovnatelný.Moriak tušim málinko lepšie stúpa do vrchu.A mám tam 10 cm-Marathon.čo sa týka ?ažkého opracovania titanu začínam vážne pochybova?-dá sa vrta? podobne ako do ocele.Vrtal som do sedlovky,nie do rámu.
Titanové rámy jsou drahé z důvodu technologické náročnosti – musí se svařovat v ochranné atmosféře a následně tepelně upravovat. Hotové rámy nelze rovnat a proto je nutná vysoká přesnost při svařování. S obrobitelností titanu problém není.
A co tuhost oproti Fortu? Mam strach, aby Morati nebylo mekke.
Fort som mal v 2000/2001 ale ak ma pama? neklame tuhos? je porovnatelná alebo lepšia u Morati.Teraz mám aj tuhšie kluky-može to by? aj tým.
TAky si myslim, ze kliky maji vliv na tuhost. Co jsi tam dal za kliky?
Nové XT.Ale po tom teste vo Vele by som tam asi dal FSA V-Drive.
V-drajvy jsou těžký mrchy
To myslis ty s tou dutou osou?Ja je jedna klika spojena s osou? Vypadaj zajimave. V Nemecku se daj poridit za 130eur.
Sector 04 me celkem zajima. Ty 2kg jsou v jake velikosti? Jsi spokojen? Slysel neco vice o te slitine? (osobne mi pripada slitina nic moc)
Velkost 19´´. Neviem preco kazdi pise, ze Author ma dlhe ramy?! Ale 21´´ je uz strasna koza. Co sa tyka zliatiny: nic netusim. V porovnani so starou Meridou 97´ CrMo DB, je tento ram tvrdsi (aspon sa mi zda) a hlavne o 0,5 kg lahsi. Osobne som chcel ocel a klasicke hlavove zlozenie. Pri tejto cene je to vlastne spotrebny material rovnako ako pastorky, kluky ci retaze. Takze zivotnost ma vobec netrapi. Staci ked vydrzi dve sezony.
obavam se, ze ti vydrzi o dost dele, :-) jezdim ram sector 00 tedka 4 rokem… i kdyz to jsou jine ramy, je to ocel priblizne stejne vahy.
ja jazdim ocelovy marin 1993 (trubky tange) a moj syn ocelovy Look 1988 (trubky columbus) a furt sa nechcu rozpadnut
S tím Sfinxem bych souhlasil. Nechat si svařit /spájet/ rám na míru z kvalitních cr-mo trubek s filet brazing technikou a vejdeš se do 1,5 kg zcela určitě. Kdysi jsem jezdil ruský titanový rám pořízený někde v Pardubicích za 18.000,– Kč vč. Ti sedlovky a byl jsem moc spokojen. Odjezdil jsem na něm 3 sezony, v MORATI nechal navařit úchytku na kotouč a teď je to už 6. sezona, a furt drží, svary krásné, 1,45 kg, kónické trubky na zadní stavbě.
Mam uz nejakou tu sezonu 1.1 a nemuzu si stezovat. Letos jsem si ji nechal zrepasovat. Vypada jako nova. Vsechno zkontrolovali, defektoskopie ok. Nechal jsem si dat uchyt na kotoucovku. S bezdusovkama je to super konfortni HT.
cau, co to presne znamena zrepasovat? Kolik stoji defektoskopie v Morati? Chtel bych tak pristi rok zkontrolovat riditka Morati…
Presne to probehlo asi takhle. Poslal jsem tam ram. Provedli defektoskopii. Navarili uchyt pro kotoucovku, uchytky pro vedeni (hadici), opravili pravou savli od zasukovaneho retezu, cely ram opiskovali a nakonec nalepili nove samolepky. Cela ta sranda stala 5000,– Kc. Kolik z toho stala defektoskopie nevim.
dost mozna nechapu proc ram opiskovali? Prece ram neni barven…
mozna aby „zlikvidovali“ ruzny skrabance a rany od kamenu?
Ram samozrejme neni barven. Kolem mist, kde se varilo (uchyt kotoucovky, hadice), je to „ocouzene“. Tak aby to tam nebylo. A pro obnovu puvodniho „lesku“.:)
aha, diky…
to jsem nahodou objevil hledajic baleksport a jeho rusky titanace