Narážím na příspěvek s opačnou otázkou, jezdím hodně švihově a rád bych opotřebil převodníky stejnoměrně, takže jaký? A co přesmyk? Jak to zvládne?
Narážím na příspěvek s opačnou otázkou, jezdím hodně švihově a rád bych opotřebil převodníky stejnoměrně, takže jaký? A co přesmyk? Jak to zvládne?
No presmyk snad bude v tomhle pripade zcela v pohode vlastne nebude mit co zvladat. A ten nejvetsi prevodnik v pripade 3prevodniku muze byt treba stejny jako ten stredni (vetsinou snad drzi na stejne rozteci) popripade pokud bude i mensi stredni tak muze byt az tak maly jak dovoli ta roztec a hlavne vyrobci :)
Jen k tomu presmyku. Pokud pouzijes mensi velky pevodnik nez je klasika 44z, nebo presneji receno rozdil zubu mezi velkou a stredni plackou bude mensi jak 22z tak pocitej s tim ze smyk buses muset mit trochu vys nad veklou plackou. Jinak ti bude vnitrni voditko smyku drit o stredni placku. Radit to snad bude dobre i tak.
…mensi jak 12z samozrejme :)
presne tak, seridit presmyk na klikach 22–32–42 stoji dost nervu, prave quli tomu malemu odstupu velkeho a stredniho. Takhle to kdysi bylo treba na Suntour klikach.
Na tuto kombinaci zubů byl přesmyk STX.
jsem tam mel STX-RC
Dnes jeste Alivio
To nic neni – ja se snazil vyladit kombinaci 32/38. Nakonec bude 38 single.
Aspoň budeš mít extra light :-)
jezdím 42 a je to fpohodě, se zmíněným seřízením přesmykače jsem problém nezaznamenal :) Protože nemám žádnou sílu, tak jsem stejně nejtěžší převod nejezdil a ani teď ho tam netočím o moc častěji, zato na přesmykači řadím o poznání později.
Mě šlo o to, že 22*11 hodně kříží řetěz, a třeba 42*16 nebo kolik tam je zase nevyužívá ten 11z pastorek.
Dva nejmenší pastorky jezdím minimálně, protože velký největší převodník neutáhnu v kadenci a křížit řetěz se mi zrovna nechce, abych jezdil skoro pořád prostřední převodník.
Tak si kup něco od Gebhardta, můžeš si poskládat co chceš. Dělaj toho mraky, ale zas to není až tolik levné. A jestli jezdíš pořád střední převodník, tak ho hold budeš muset dříve měnit, jinak je to jedno. Já zas na crossu jezdím jen 44, 32 občas a 22 nikdy za 1,5roku! Nic si z toho nedělej. Třeba zkus jezdit 44/18,(21), jestli se ti přitom nekříží moc řetěz a neohýbá přehazka než furt točit 32/16 atd.
Nevite jesli nekdo vyrabi prevodnik s rozteci 104 a 30 zuby ?? (na kliky XT/lx)
????
Myslim ze pro roztec 104mm bude nejmensi pocet zubu jen 32z
Bohuzel je to tak. Chic si dat na LX kliky s r 104mm prostredni placku 30z , ale nikdo to nevyrabi !!!
protoze to proste vyrobit nepujde stejne jako na roztec 94mm jde nejmin 29z
existuje 28 ale je to šílený a-typ :-)
ups datum, tak nic :-)
Oprašujem túto starú tému s nasledovným problémom. Mam 29" bajk a vpredu prevodníky 22–32–44 (XT). Prevod 44–11 je na 29" biku sakra ťažký a vychádza mi, že mi ku šťastiu bude kľudne stačit vonkajší prevodník 38 zubový.
A tak mám na Vás nasledovné otázky.
Diky za info.
Tohle vubec neres. Zbytecne si pridelas problemy s razenim na pilach protoze smyky jso navrzene v drtive vetsine na prevodniky 44/32/22. Zkus si spis poskladat kazetu. Myslim ze prave jeden zub na kazete odpovida zhruba ctyrem zubum na pilach.
jasan, kazeta 12–34 bude určitě jednodušším řešením.
Shimano vyrába len 11–34, nie?
12–34 je XTR kazeta
XTR :-((( Nevhodný pomer cena/výkon :-)
No je trochu dražší, ale dá se sehnat pod 3t a výdrž je opravdu dobrá :-)
No je trochu dražší, ale dá se sehnat pod 3t a výdrž je opravdu dobrá :-)
Myslíš, že by bol moc veľký problém, keby som dal origoš 36, resp. 38 stredný prevodník na veľký prevodník?
Mám totiž doma 2 kazety 11–32 a moc sa mi nechce zháňať ďaľšiu… :-)
Problem je ze kdyz budes mit prostredni pilu 32 a velkou 38 tak budes mit presmyk centimetr nad velkou pilou a to nemusi chodit dobre, protoze by mel byt max 3mm. NIz to dat nepujde protoze vnitrni voditko bude drit o prostredni pilu. Kup si kazetu 11,13–34 a nejmensi kolecko si si sezen 12z a mas to nejjednodussi a nejspolehlivejsi reseni.
RUMe ty nejezdis hodne svihove,jen mas slaby nozky:)))) …ostatne jako ja:))
Jinak ja to moc neresim,proste holt kupuju jenom prostredni prevodnik, velkej mam jak novej:))
Jezdím úplně stejně a taky velkou pilu používám jen hodně málo. Ale v čem je problém, že opotřebuváváš prostřední mnohem rychleji? Je přeci jedno, jestli budeš neustále kupovat nový prostřední nebo střídavě střední a velký.
Jiná věc je, pokud ti něco chybí na současných převodech a změnou velké placky bys to pořešil (třeba s kombinací i s jinou kazetou).
No a já bych se měl nejdřívo pořádně podívat na datum příspěvku na který reaguju.