Od te doby co se tu o tom diskutovalo posledne … nerozsirili se nahodou rady majitelu? Zajimaly by me dalsi nazory. Zatim vim, ze ho ma jen Kankrlicek, nekdo dalsi?
Od te doby co se tu o tom diskutovalo posledne … nerozsirili se nahodou rady majitelu? Zajimaly by me dalsi nazory. Zatim vim, ze ho ma jen Kankrlicek, nekdo dalsi?
Vím, že v Hradci ho někomu montovali – detaily neznám. Pak slibovali z Programmcyclu, že řeknou roční zkušenosti – o ničem nevím. Zatím pořád spokojenost :)
Bych ho taky chtěl, ale nemám peníze a odvahu.
Odvaha není třeba :)))
odvaha mi nechybi. Kdyz mi neco na kole funguje bez problemu, tak nemam choutky na tom neco menit, ovsem saltr me totalne sere. Pro me je to jasne nejslabsi clanek biku. Neco jsem nasetril na sluzebce … a choutky mam poradny
kankrlicku, nel bych par dotazu … 1.
muzes prosim rozepsat, kolik stoji jednotlive „nestandardni“ casti, ktere
s tim souvisi?
naba, kladka, adapter pro uchyceni, radici gripshift … atd atd. 2.
Na kolik to prijde v celku, prestavet bika na rohloff? 3.
Co retez? pouziva se normalni uzky na 9-kolecko, nebo silnejsi na 8-kolecko,
nebo naky spesl, co nema potrebu umet se vytacet do stran? 4.
Je mozne pouzit stavajici kliky, tj. placnout na ne jen jednu placku, jen
o neco silnejsi, kvuli (doufam) silnejsimu retezu? 5.
Znas hmotnost celeho zadniho kola bez duse a bez plaste? 6.
Jak casto je potreba menit olej? da se to zvladnout „na kolene“ 7. … vim
ze sis nechal postavit cely kolo, tak ti dali lepsi cenu … kolem 18 jsi rikal
… co vsechno do tech 18 pocitas?
Diky
Vecer sem dam tu hmotnost
1.
nejsem blbej … vim ze naba prevoduje :o). Je dobry vedet, ze ta kladka
nevyzaduje nic special.. 2.
jo ted koukam, ze v uvedene cene je i grip shift a to ostatni. Otazka je, jak
se moc bude programcycle thle ceny drzet. Ja bych potreboval predpokladam ten
samy co mas ty … tj. na ram s standardnim uchytem na kotoucovku. K ty cene
musim pripocist 4 dirovy kotouc … 57€ .. uf, jestli se nepletu kit pro
kotoucovku cca 150, ten napinak v cene taky neni … no … tech 35kkc to bude.
3.
co se tyce toho retezu … jak je to s tloustkou prevodniku a pastorku? Mel
jsem zato, ze normalni uzky retez na to nepujde. 4.
Pada ti casto? na normalnim kole mi spadne jen kdyz „presmykuju“ … tj.
jsou nake zabrany protreba? 5.
diky 6.
ok 7.
Mas pravdu .. rikals 28000 .. prehlid jsem se
diky
3. retez muzes pouzit 9 nebo 8 nebo i ten z favoritu na nejake plecky – dle ctene libosti, ale doporucuji spise ty kvalitni 4. Padal tak jednou za 2 maratony, ted mi tam mistr mechanicky dal zase neco ze sjezdaku – takovy plastovy kruh vedle prevodniku – kreje to retez, aby nepadal. Udelam fotku a poslu. Ted to nepada vubec, cili uz je to vymakany :)
Herr Got ja snad do toho pujdu :o) 1. Jeste mi prosim rekni … jakje to narocny na montaz? Je nutny dam jim kolo k namontovani? … Je jasny ze by to bylo asi lepsi, ale muj problem je, ze ted bydlim ve francii, a do prahy letim za 3 tydny jenom na skok … a tahnout kolo se mi moc nechce :o( … ale kdyz na chleba nebude, tak mi nic jineho nezbyde 2. taky me napada … kdyz pouzijes delsi napinak retezu … jakna klasicky prehazovacce … to bys mohl klidne zachovat i ten presmykac,ne? … no to kdyby tech 14 prevodu bylo malo :o))) 3. Jak moc je ten „kotoucovy“ typ univerzalni? … tedy ten co vyuziva standardni uchyt na kotoucovku? Casem bych chtel nejaky full ram … tak abych ho mohl „beztrestne“ prehodit.
poslal jsem ti mejl
a tos mel napsat sem bylo to takovy zajimawyyy :-)) ted nevim kdo je vrah
No taaak, i my na periferii se muzem pobavit, ne? :)))
prece zahradnik !!!
Měl bych jeden dotaz na kankrlicka, i když je to možná trochu mimo. Řada amerických „garážovek“, ale i klasických výrobců (běžná produkce) doporučuje tzv. single speedy, kde se vypínání řetezu děje otáčením exentru (EBB) ve středu a následná fixace polohy pomocí šroubů při použití „klasických“ patek. Takže bych se chtěl zeptat, jestli tohle řešení jsi někdy neviděl nebo jaký máš ne něj názor.Jako možné ukazky jsou na http://www.moots.com/custom-ebb.php ,dále na www.sjscycles.com je v pdf posána montáž s doporučeným utažením šroubů (model RAVEN) a řada dalších.
Mas pravdu, ta otazka je opravdu zarazena trochu mimo (ale proc?). A proc to ma byt prave na kankrlicka? :) To jsou mi zahady :)
Viděl, ale to musíš mít úplně jinak postavený rámový střed. Možná ještě větší problém než s posuvnými patkami. Takhle jak to mám vyřešené jsem spokojený.
ja bych do toho tedy nesel, negativa napr: opravdu velka hlucnost nekterych prevodu neodstarnitelna- konstrukcni chyba. velky odpor prevodovky ( olejova lazen a nižší účinnost ozubeneho soukoli), abys udalal 30 km/hod na rovine tak se pekne nadres. V zime je lepsi davat zimni-ritsi olej. je to ale dost haklive na unik oleje vymena oleje je pekne dodomyslena,uplene nepochopitelene razeni neni prilis komfortni(velky rozsah otaceni rukojeni abys absahl tech 14 prevodu), dost choulostive spojeni radicich lanek z prevodovky s lanky od radici rukojeti, muze se to snadno rozpadnout. celkem slozite nastaveni tech lanek premrstena cena , ktera neopovida kvalite a provedeni v zadnem pripade nemen predepsany pocet zubu na prednim taliri, pokud by jsi pouzil prilis maly talir, tak na zuby prevodovky pusobi vyrazne vyssi sily nez na jakou je konstruovana, muze dojit k poskozeni prevodovky. jednozanacne doporucuji Shimano osmickovou nabu je levnejsi a vyrazne lepsi.
BH mluvíš o Rohloffu ? www.rohloff.de/…b/index.html Pokud ano, tak nevíš o čem asi mluvíš…
thread byl zalozen na ziskani nazoru na tento system.Moje zkusenost je takova jak popisuji a bud si jista , ze vim velmi dobre o cem mluvim aodkaz na stranky rohloff me fakt preposilat nemusis. Pokud ten system vlastnis, tak sis asi urcite nikdy nemenila olej a take ho nenastavovala,(Tedy predpiokladam ze za tim nickem se skryva osoba zenskeho pohlavi).Je take otazkou nakolik jsi schopna posoudit zda nektere prevody jsou hlucne a nebo nejsou, tim se nechci dotknou tvych odbornych schopnosti, ovsem nevim zda jsi nekdy jezdila napr. planetovku od Shimana. Ale vzhledem k tomu, ze Rohloff uziva ve svete spousta uzivatelu, tak si tam urcite kazdy sve plus nasel , tak jako ty.Ja tam vidim spise minusy.To je cele.
Ano, vlastním a navíc jsem měla štěstí zakoupit HUB s již odjetými 4500km, což je potřebné na to aby hlučnost převodů byla eliminována, je to prý stejné jako u převodovek motocyklů a asi i aut, zas tolik tomu nerozumím. Přiznávám že někdy to slyším, ale i na kvaltech kde to předtím i slyšet nebylo. A také potvrzuji zvýšenou hlučnost převodů které se moc nepoužívali, je to prostě poznak kdo jak na tom předtím jezdil. Mé odborné schopnosti prosím neposuzuj, neboť olej si vyměnit umím, a zas tak krkolomné to není…:-)
problem hlucnych prevodu jsem resil primo u vyrobce, v konecne fazi sami priznali, ze je to proste tak jak to je. neni to o zabehu zubu( u modernich automobilu a motocyklu se uz davno na zabeh nehraje), je to konstrukcne spatne resene.Podle meho pouzivaji prime zuby snad i bez evolvent k vuli uspore vyrobnich nakladu.Rozdelane jsem to nemel. Hlucne to bylo i po 10 tis km a hlucnost se kilometrovym probehem naopak zvysovala.Nerikam , ze olej se neda vymenit, ale nechapu proc tam neudali vypousteci zatku na jedne a napousteci na druhe strane. povolenim obou zatek by olej krasne vytekl,Tim , ze je tam jen jeden otvor, ktery je zaroven plnici i napousteci, tak tam vznika pri vypousteni podtlak a olej spatne vyteka. Jinak pockej az ti zacne propoustet gufero. ja jsem to zazil 2×, bylo to sice v zaruce i tak vzdy komlikovany odvoz do nemecka na opravu. O co rikas na jizdni odpory? To ti vyhovuje? Zkousela jsi to trochu rozjet na rovine? A co nastaveni razeni, nemas s tim zadne problemy? jeste se ti neuvonil ten cervik, ktery drzi radici lanka z naboju? Kdyz si rozumne vezmes pomer cena -vykon , tak Shimano je fakt lepsi, byt ma jen 8 rychlosti.
Ježkovy voči, ty si musel mít pech! :)
Máš pravdu že olej špatně vytéká vzhledem k jedné vypouštěcí malé dírce, ale proto je na stránkách tak manuál a doporučení vysátí oleje hadičkou, vysátím stříkačkou. A jsou ty i jiné metody, které jsou velmi praktické a i nezbytné…:-)
a to je to co me prave stve, presentuji to jako hitech produkt a pritom je tam rada nedoresenych zalezitosti.Za ty penize vy to melo byt urcite vychytanejsi.Ten mamual pochopitelne znam, je tak slozity, jako bych si koupil kosmickou raketu a pritom je to v podstate primitivni planetovka.
Až budou jednou prachy tak do něj určitě půjdu. Podle mého názoru je tohle budoucnost. Minimální údržba a dlouhá životnost. Už jenom to, že prakticky odpadá výměna řetězu a jeho věčné mytí.Prostě bych se k tomu mohl chovat jako před 15 lety k Favoritovi s nezničitelným pětikolečkem :-)
Ta dlouha zivotnost prave nejni vubec jasna, je tam spousta malinkatejch dilu a cyklistovi svalouse je drti velkou silou ! jinak princip se mi taky zamlouva.
To kankrlicek: díky za názor. Takže asi nejschůdnější cesta (co do ceny) a bez problémového sehnání v ČR bude CrMo rám KONA Explosif (s posuvnými patkami).
Kolik jste ochotni investovat ? www.kolokram.cz/…uct_info.php?…
akorat mi nedochazi proc je to tak drahy,ale budiz.
me zas nedochazi proc je to tak levny. Komplet by mel vyjit na cca 34 kkc … kdyz pocitas kladku, kotouc na brzdu, grip atd atd … to je aspon cena, kterou mi reklo jejich zastoupeni tady … a taky je potreba aby ti to namontovali oni, jinak snad na to ani nedaj poradne zaruku.
… to bylo ale pred rokem … ze by to zlevnili? A taky bych uz cekal novejsi verzi. … kde nic tu nic
Jedná se pouze o náboj. Nemyslíš snad, že hoši z kolokrámu to berou od Petra Kuby… ,–)
no a grip y k tomu mohl po nějaký úpravě (jsou tam dvě lanka, ne jedno) jít obyč, polohy jsou totiž určeny přímo v nábě, ne v gripu
Sem pak četl, že grip je součástí každého balení.
To padání řetězu je zde vyřešeno speciálníma klikama.
Do 5ti let se ti investice vrátí ,–) Já ho moc chci, ale představa, že za rám a náboj dám to samý co za kompletní kolo na XT je děsivá :-/
Kdybych nikdy nejezdil ten Nexus a nevěděl jak je to boží, tak by se mi žilo líp ,–)
Kurnik, tenhle thread tu chyběl, :-). 29 s Rohloffem s pevnou a Juliema a můžu s úsměvem do rakve.
Tady sem si vybral rám: www.kolokram.cz/…uct_info.php?…
Chlape, ty budeš mít na svědomí můj peněžní úpadek. Ta 600ovka by byla i na mne. Za úvahu stojí i ten Vagrant, jestli těch 10k je výsledná cena po 29"geometrii, vlastní geometrii, úprava Rohloff.
Už ho kupuješ? ;-)
No, ještě počkám na Sportlife Brno, protože tohle by byl běh na dlouhou trať a dostavěl bych to tak za rok. Ovšem uznávám, že moje představa pravděpodobně nebude v žádném kompletním stroji naplněna.
Vidím to podobně, vím, co chci, zatím nasávám informace, odpovídám tam kde mám otazníky. Možná by bylo ok se sejít na SportLifu, :-). Sraz b-f tam asi zase bude.
jj, proč ne ?
www.bikemania.biz/…ry_juice.htm A co tenhle ocelak? Myslim, ze v cervencovim Mountain Bike Action ho testovali, melo to 29" a singelspeeed.
Pěkné, na mě malé.
njn, nakonec pudem oba za Kovaříkem ,–)
Tajic píšou, že 29" rám ti postaví i Duratec a to i s koncovkama pro Rohloff za cenu něco málo přes 10tis. na modelu Vagrant.
ňam, ňam :P
Tady leží skorem štvrt miloše ,–)
Kolik má taková hračka rychlostí a kolik to vlastě koštuje??? Víte někdo??
Nema tam byt „směšný odpad“?
Hm, tohle je přesně ono. Jen bych ten titan nabarvil, ale ryzí funkčnost s jasným určení, vše okolo jsou jen serepetičky. Drsnost, jednoduchost barev, tvarů, profilů pěkně sekunduje tomu hlavnímu.
what about this?? www.strangebike.com/uvod.htm
Ty kola dela jeden clovek tady kousek, myslim ve Stahlavech. Jedno kolo ma osazeny zbytkama, nechas tam svoje a on ti ho treba na cely den pujci. Kamos na nem lital asi 3 hodiny a byl nadsenej. Ja ho mel asi jenom 1km, ale hodlam ho vyzkouset vic. Kazdopadne je to zajimave reseny, ten clovek je nadsenec a docela se vyzna. A bonbonek na zaver – na otazku jak se zarukou rikal, ze to neprasne. A kdyz jo, tak prej da novej ram :)
a cenu neznas?
Bez tlumice holej ram tusim 15, mozna jeste o trochu min.
a cely kolo?
on tam sice ma na netu nejaky specifikace dilu, ale cena nikde :((
Asi ví proč… Jen ta zadní nába stojí v Německu kolem 800 EUR
Mám pocit, že tohle kolo ale ve stříbrné barvě bylo ve Velu nebo Pelotonu a psalo se tam o tom, že ten rám je od Duratecu.
člověče, ty máš postřehy, přečti si to od začátku, nejdřív se ptáš na počet rychlostí a pak tohle, opravdu mě tvá informace obohatila a tenhle thread ještě víc :))))
To jsem rád, že tě má informace obohatila – byla urřena jen tobě:-)
spis jde o to, ze odpovedi na obe tve otazky jsou uz na zacatku tohohle threadu a kdyby sis to poradne precet, tak by ses neptal, jinak v poho, jen to pak vypada jak bys byl „momentalne zaostalej“ :))
Vážně?? Ten počet rychlostí jsem tam nenašlel.
jen kopie, kdyz to nemuzes najit, dle data tam byla o den driv, nez tva
otazka kurýr na bajku (10.08.2006 23:53:35) 86.49.75.xxx 2×> Rohloff (^
odpověď na 1× ^) Kolik jste ochotni investovat ? www.kolokram.cz/…uct_info.php?…
a cena uz mesic :))
kankrlicek (13.05.2005 06:28:30) 82.99.129.xxx 4×> Rohloff (^ odpověď na
3× ^)
a ted ty :))
maxtor (11.08.2006 10:52:09) 80.95.254.xxx
4×> Rohloff (^ odpověď na 3× ^) Kolik má taková hračka rychlostí a kolik to vlastě koštuje??? Víte někdo??
Na odkaz jsem neťukl. Nebo spíš ťukl, až jsem to napsal. Snad tě to moc nepobouřilo:-) Myslím že jsou tady jiní jedinci, kteří zakládají jedno téma 3× nebo den po tom, co se to tady řešilo.
nepobouřilo, pobavilo :))
Stejne je to divne poskladany… Tak Rohloffa bys stejne vzal z Kolokramu, cena vice nez sympaticka, ted jsem nekde videl Swingra 3 way za 5000 a zbytek uz je fuk. Hlavne bych tam nedaval ty Magury, zkousel jsem je na tom testovacim a je to bida.
Asi se to sem nevejde…
vešlo :-)
az moc turisticke )
Nejen turistické, ale taky předražené. Na každej pád by se to dalo solidně přestavět ,–)
nj :) co sa mi nepaci, je ta zlozitost celeho systemu, nemoznost menit si prevody vzadu (podla momentalnej formy a trate) a ten grip. alebo sa to robi aj s packami? skusal uz niekto menit lanka alebo bowdeny na tomto systeme? vraj zabava
S páčkama se to asi nedělá, ale odstupňováno to bude dostatečně citlivě, toho bych se nebál. No a pokud bys měl strach, že to neutočíš, tak dáš menší placku.
Dozadu můžeš mít 15, 16 nebo 17 zubů, dopředu jak je libo :), bowdeny měnit, nevím, nezdá se mi na tom nic složitého :)
kolik stojej ty zadní pastorky ?
Nevím, jeden jsem si už koupil, myslím 20 jurů.
a co tie lanka, uz si menil?
Každý rok, letos vzhledem k počtu najetých km nebude žádná změna.
TO kankrlicek: Zdravím…:-) Tak tam nakonec mám 16 × 44 a 14tku používám leda tak na silnici, v terénu max 12 a nanejvýše 13tku. Díky za odpověďi na mejliky.
koho zabili ?
slyšel jsem už aj negativa a znám dva lidi co přešli zpět na klasiku…navýšení váhy na zadním kole zhoršuje znatelně ovladatelnost a neskutečně zvyšuje počet defektů. Co jsem se měl na tom project tak grip katastrofa, řazení na místě ale super, ovladatelnost cipatá.....líbil by se mi nějakej nicolai s toudle nábou v rámu a páčkama.
No nevím, ale jak může nějakých 0.5 Kg (jen odhaduji) navíc na zadním kole „neskutečně zvyšovat počet defektů“???
má cca kolem 2 kg. takže nárust je asi kilo, ale záleží na komponentech
Stejně mi ale není jasné, jaký podstatnější vliv to může mít na množství defektů.
takovej, že ti to lidi záviděj a ze vzetku ti do gumy něco vrazej :)))
Mám dojem, že Hanz používá kolo trošku ,,extrémněji" než je obvyklý průměr :)
je to tak, kilo navíc na zadní kyvce je prostě hnus v dh i na enduru, pro chty to bude asi zanedbatelný ale pro mě teda ne..jak jsem psal řazení na místě je super věc, ještě víc by bylo super(a asi aj důležitější) kdybych mohl tím gripem řadit aj ve sjezdu. zeptejte se dodydodyho ten se vrátil ke klasice a i on měl na enduro fulu hodně problemy s cvakáním. další věc je spousta useru si nedokáže seřídit ani ty lanka aby jim to chodilo přesně a lehce a pak se pyšní rolhofem ale neřeknou že je na tom něco sere, dyt to stálo 25k, to kdybych si ruku ukroutil tak to vychválím. :-))
vyrid dodymu, ze to s nim za prehazku rad vymenim :)) kup si GT IT, kdyz to chces v ramu (ale tohle je jen nexus), a co se prosimte steluje na tech lankach? napeti? polohy jsou pokud vim urceny primo v nabe, tak by stelovanui indexace melo odpadnout, ne?
na těch lankách se šteluje to že jdou proti sobe,je dobré je mít naplé, dodymu si napiš sám a gt by bylo fajn kdyby se na něm dalo řadit za jízdy a ne jen na místě, protože je tam opět gripshift…všichni co to kolo testovali řekli že chodí super, super řadí ale nedá se na něm řadit za jízdy. když budu chtít kolo s převodovkou tak si koupím nicolaie kterej aspon používá hlavu a tu těžkou převodovku dá co nejníž a ne jak u gt skoro pod sedlo, nehledě na ty plastový sračky co z toho odpadávaj už po škaredým pokoukání.
bolek na krutorovi má nexuse, ale upravil páčky z altuse, aby na to šli… snad si to nepletu, ale dá se to upravit na páčky, to vim jistě
dík, tamto byla samo sranda, stejně už to nemá, ne? a co RB?
Na xc jezdeni je rohloff super vec, priznam ze na 2 rychlostech je znat trochu vetsi odpor ale jen min urcite by ti nikdo na tento ukor neujel.Razeni je naprosta parada hlavne ta rychlost mas tam hned to co potrebujes a ne ze musis 2× zatocit kilikama nez ti tam ten spravny prevod nabehne.Ale nejhosi je kdyz ne tom zacnes divocet mas vzadu 1,2kg navic a ja se s tim nedokazal srovnat navic nejde radit aniz pustis riditka proto take nepouzivam grip tot vse :)
Jo a mne to radilo uplne maslove naprosto zlehounka je to potreba spravne nastavit
Že by přešli z5 se mi moc nechce věřit. Stala jsem se náhodou vlastníkem tohoto zázraku v zadním kolečku a na 100% bych se nevrátila ke klasice. Defekt za posledních 500km jednou na téměř slicku od Schwalbe RR. Což jsou i ujeté km do kdy ho vlastním…:-) (1měsíc). Jediné co jsem zaznamenala za problém je že v dešti mi prokluzoval grip-shift, a nemohla jsem tedy řadit, takže bez rukavice se téměř neobejdete, pokud se i hodně potíte. Jinak až se na tom dobře naučím, což vyžaduje prý cvik okolo 1000 km tak už NIKDY Z5 na zubatice.
máš recht, je to skoro bezúdržbový, až to zlevní, bude větší nabídka rámů a přestane mi stačit 8kvaltů a 307% nexusu, tak bude taky muj, jestli to teda řadí taky tak úžasně (zatim jsem neměl s p. rohloffem tu čest, ale ty jistě někdy přijedeš na nějakej BF výlet a půjčíš mi to, viď :)) vidim jen jedinou nevýhodu, nejde to na crossmax :)))
neuraž se ale chápu že člověk kterej ve sjezdech stojí na brzdách nevýhody rolhofa nepozná nebot všechny jeho nevýhody se na 100% projeví až v tom sjezdu, do kopce je ti ukradená nachylnost na cvaknutí aj ta ovladatelnost asi. Co se týče gripu tak věřím že je to čím dál víc okrajová záležitost, v dh a fr je to už mrtvá věc.
Mám jednu informaci, týkající se řetězu Rohloff: Před 4 lety, když jsem si stavěl bika, mi známý prodal řetěz Rohloff, který byl podle jeho slov pro mé účely nejlepší. Doma jsem však zjistil, že na mé devítikolečko je vzhledem ke své šířce naprosto nepoužitelný, tak jsem stejně montoval HG. Nicméně otec má starého Altuse ze sedmikolečkem a tak si jej nechal. Jezdí na něm už 4 sezóny, když najezdil tak 5 000 Km a řetěz je podle mého včerejšího měření tak v půlce životnosti – a to otec váží přes stovku. Že by byly řetězy Rohloff tak kvalitní??
AFAIK se nikdy nic lepsiho nevyrabelo … snad ted Campa.
A jde taky o to, jak silově jeho tata jezdí. Já mám na crossu do 8-mi převodů řetež z doby, kdy STX bylo mladé. A jelikož jsem do loňska jezdil více rekreačně, tak drží i dnes a problémy nedělá. S větší sílou a tvrdším zacházením se zkracuje životnost. Jinak netrvrdím, že Rohloff není kvalitní řetěz.
Souhlasím. Otec nijak výkonostně nejezdí, ale když jsem jej pozoroval, tak jsem si všiml, že točí hodně malou kadenci a těch jeho nějakých 110 kg taky udělá svoje. Zazněly tady ale názory, že řetěz nevytahá tak silový způsob jízdy jako křížení při špatně zařazených převodech. Sedmikolečko nedovoluje takové křížení jak devítka, tak možná i to má vliv.
Sedmickovy Rohloff vydrzi vela (mne 11,5kkm, ale isiel prec aj s kazetou-LX). Osmickovy som teraz dal dole po cca 4kkm (mierka na 3.zube) a kazetu (XT) dalej jazdim na SRAMe (potom este vratim Rohloff a dojazdim ju s nim). 85kg, tazsie prevody.
nechtějte po mě konkrétní čísla,ale když jsem to kdysi počítal,tak mi váhový přírustek oproti klasice vyšel cca 200 gramů,pravda počítal jsem to ne z Rohloffa,ale z Nexuse 8smičky-musí se brát v potaz to,že ušetřím váhu původního náboje,kazety,přehazovačky,nezanedbatelného kusu řetězu,taky budou kratší,tedy lehčí dráty,díky větší přírubě…jinak ten novější Nexus by měl jít přesvědčit na páčky v pohodě,potřebný tah za lanko je identický,jako u sramu 1:1
Rad bych vedel kde Nexus kupujes?Primo od Langeho,nebo nejake jine(levnejsi) zdroje?
Potřebovala bych novou pilu. (46–50z) Poradíte mi prosím ? Měla jsem tam „díky“ cykloservisu u Tyrše blátěného gebharda 44z. Což mne trochu mrzí…:-( www.sweb.cz/…/Bike/G1.jpg www.sweb.cz/…/Bike/G2.jpg Na kliky : www.sweb.cz/…ke/Kliky.jpg Scháním něco jako race-face, BBB, FSA, aj. Nejlépe silnější, hezký a ještě lépe s rockringem a bez náběhů (single speed), k rohloffu…:-) Dík moc.
mozna sem prase, ale mi neprijde moc vytahanej ? to uz s tim byly problemy ?
Padal mi…:-( A po 500km to považuji za špatné. Nebo snad ne ?
A máš dobře seřízený smyk??
Dobrej pokus :)
už zas :)))
Děláš si ze mne srandu viď.. Není žádný smyk, je jen napínák od rohloffu. Oki ?
s Rohloffem? ty jsi fakt matěj :-)
Maťěj je ten, kdo dá převodníky z náběhovými zuby na Rohloff. Už chápu, proč to padá.
zda spatne, tezko rict, zalezi v jakym stavu je retez. S padanim – nevim jak to prevodnik ovlivnuje ? snad vyska zubu ? V kazdym pripade asi nepotrebujes kratsi sesekly zubu, kdyz mas jedni placku a neradis.
JJ to právě vím. Bohužel je tam sram řetěz a po stránce vytahanosti tak to ještě nevím, ale má prý cca. 1500km. Potřebuji poradit kde levně sehnat v Praze. Možná i doporučit lepší napínák.
pokd chces za kazdou cenu novy prevodnik , tak bych ti doporucil tam dat VIAVELO prevodnik,nema nabehy stoji cca 400–500 Kc (44 z). To padani retezu muze mit asi vic pricin, jako hlavni bude asi to, ze nemas v poradku retezovou osu, coz je v tvem pripadae otazka spravne delky osy. Podle meho tomu prevodniku nic neni a vydrzi ti dalsich x tis. km
Řetězová osa je myslím v pořádku, pokud si dobře pamatuji. Doufám… Jinak řetěz padal při větších skocích. Mám : tinyurl.com/o9knn
na singlespeed kola se davaji retezy bez nabehu – aby nepadaly – zkus to
Dík, něco jsem o tom četla. Kde prodávají ? Google je na mně vždy hodný a tak buďte pls i vy.
kde prodavaji nevim, kupoval jsem venku
mam zkusenosti s sedis pc7× ty byly vyborne jeste je delaji kmc (kcm?) a wipperman (sp?) oznacuji je jako bmx retezy
ale pozor u tebe, ss retezy jsou sirsi aby ti prosly napinakem pouzivas-li ho
Co ten Wippermann connex stainless ? Je také o dost širší ? Možná bych prozatím měnila pouze řetěz.., pak uvidím zda to bude stále padat. Originál rohloff bohužel jsem nedostala..:-(
a co obyč čz, takový ty na tříkolečko nebo torpedo, stojí kolem 80kč
jo taky pouzivam – me staci ale zlatce asi neprolezou napinakem – jsou siroke
No já myslím, že to bude trochu problém. Zítra se půjdu poradit taktéž do trinity a zakoupím novou pilu a řetěz tak to ještě uvidíme… Děkuji.
Na jakem kole to pouzivas takovou pilu ja vozil 39z DH Gebhardt 16z vzadu pouzival sem org. napinak + voditko retezu Truvativ a retez shimano LX Sram je pry vic pruzny do boku coz v tomto pripade neni idealni a retez mi nepadal a to sem tomu daval kour jak z kopce tak pri skakani.Jo mel sem ten napinak trochu vic nasponovanej …kratsi retez a prodavaj i napinak DH rohloff je kratsi ale mne to fungovalo bez problemu.
co retezova linka?vse OK?tak potom nevim
VYŘEŠENO !
Řetěz již nepadá.., ani ta linka a ani řetěz či napínák.., ale ten GB-44 shit za to mohl. Po malém upgradu na raceface 48z s celými zuby bez náběhu je vše super. NESPADL prostě NESPADL dnes, a nespadne NIKDY, nesmí ! Jsem v sedmém nebi a téměř šťastná… :-) Viz. foto v profilu. Pochvalte pls.
Co zapříčiňuje to „téměř“?
jakej shit? to umi rict kazdej ze je neco shit, ale rict ja sem uplnej debil, protoze sem pouzil prevodnik urcenej na neco jinyho uz kazdej nerekne. nesvadej to na nej, on za to nemuze.
Tak to ten GP shit teda je. Podívej se mu lépe na zuby, hlavně kolem znaku vyraženého na něm.., po 500km single speed, a žádného velkého řádění. www.sweb.cz/…/Bike/G2.jpg www.sweb.cz/…/Bike/G1.jpg A já jsem ho tam nedala, to běž za šéfem Cykloservisu u Tyrše.. :-(
Gebhardt je prumernej vyrobce prumernejch prevodniku a dalsiho harampadi, ale to nic nemeni na faktu, ze retez padal kvuli nevhodnymu typu prevodniku a nikoliv kvuli nekvalitnimu prevodniku.
a nikam nepudu a k tyrsovi uz vubec ne.
jinak mam doma 40z prevodnik gebhardt, jetej dost a asi troch drsnejc nez na singlspeedu. dokonce sem ho nekolikrat zasek do hrany dopadu a svete div se, on je porad jak novej.
zalezi i na tom, jestli nemas vytahanej retez. Na starym kole sem mel gebharty a fungovaly dobre.
bych se zeptal na Trinnity.cz, jestli sežene tenhle www.fullspeedahead.com/fly.aspx?…
Jů, no na ten jsem už koukala. Oni asi toto nemají skladem což ? Ještě by bodnul nějaký kryt, ale asi by musel být tak hezký jako ta pilka. Nebyl by lepší ocelový ?(taková otázečka od ženské.., že :-) )
to asi fakt nemají, ale odpoledne se ti tam můžu zeptat :-) rockring třeba tenhle www.e13components.com/…charger.html :-)
a takhle by to mohlo vypadat www.mtbs.cz/obrazek.html?… :-D
No to by se mi moc líbilo, průhledné…:-) Byla by ta krásná pila vidět… Pokud se mi zeptáš tak bych byla ráda, pokud bydlíš blízko. 44z byla na rovinkách už dost málo, občas mohlo být i více. Takže počítám že bych uživila i 48z-49z-50z. První tři kvalty použitelné např. Roztoky kopeček kolem hospody nahoru – zkratka, asi znáte. Napínák od Rohloffu se mi zdá být slabý, přemýšlela jsem o Truativ, aj, ale zas já už nemůžu dál zatěžkávat.
48 nebo 50z by prý neměl být problém, na trinity za 1290,–
Hmm 48 nebo 50z by prý neměl být problém, na trinity za 1290,–
No kdybych jim nedala za měkýše GB 550,– Někdo z bazaru asi sotva že ? Tak to mi asi nic jiného nezbude, jenže nevím zda ještě bude kompatibilní s těmi kliky, páč u Tyrše jim tam pasoval prý jen tento měkýš, což se mi nechtělo moc věřit…:-( Nic jiného mi onehda nezbývalo. Pokud by ho někdo chtěl koupit tak bude GB44 na PRODEJ.
proč si smazala to svoje kolo? neuneslas kritiku? Na každém kole je co poplivat aj co vychválit…nejvíc mě ale pobavilo jak všici „pochybovači“ kvalit tvého oře dostaly nové hodnocení svých biků :-)) tím žes to smazala si nám dala za pravdu.
Nemusíte se alespoň tolik trápit pohledem na takové suprové kolo a prudit za to že je nejlepší…:-)
děkujeme, naše ega to špatně zvládala budiž na věky pochválena :-))
a mě se fakt líbilo :'( sem divnej? :-D
Taky bych se přimlouval za vrácení kola, + pár dalších fotek.
Skoda ho, zrovna jsem chtel poslat link kamaradovi, co stavi neco podobnyho (Rohloff, Z1 Eta…).
Tak nebyl to zrovna šťastnej krok, ale nerozmazával bych to. I když nepočítám vlastní hodnocení, tak SUPER se tam dost často zjevilo.
nejlepší bylo,že mi to kolo zmizlo před očima,když jsem chtěl rozkliknout tu fotku.dodatečně hodnotím,že semi nelíbilo (prohlídl jsem si ho už včera) :-)
Rad bych se zeptal majitelu, mam na nem mirnou vuli v ose, podobne jako pri povolenych konusech. Uz to resim, zatim tedy na dalku s dovozcem. Pry to jeste nevidel a chce to videt. Tak se zkousim zeptat, nez se vydam s kolem na dlouhy vylet k dovozci. Jak jsou na tom ty Vase, a nebo kde jsem mohl udelat chybu, nejaky typ? Zapleteno u profiku, ale bike jsem uz montil sam. Dik za postrehy.
Jé takové staré nostalgické téma :)
O ničem takovým jsem od nikoho z rohlíkářů neslyšela a ani u svých rohlíků se nic takového neprojevilo ani po několika 10tis. km. Sama jsem zvědavá co Ti na to řeknou, možná vadný kus ložiska ??
Nejezdil jsi moc natažený řetěz (tedy bez napínáku) ?
Povolenou levou koncovku asi nemas, predpokladam. Kdyby nebyla dotazena tak by vule vzniknout mohla.
Tim myslis tu aretacni desticku? No dotahoval jsem ji dost nafest, hlavne se to o ni ani neopira. Ja to vzal jak to prislo, jen pootocil na vedeni lanek spodem a zas fest dotahl. Nejak tam nemuzu najit co by se jeste dotahnout dalo, zprava u pastorku mi to prijde taky uplne nafest.
Pro Zlatku, bylo to tam prakticky hned, a mam napinak. No bylo by fajn, kdyby se to dalo poresit na dalku, ze mam proste jen neco blbe dotazeny, cesta s celym kolem z Brna do Prahy me moc nelaka, a hlavne se mi v nejblizsi dobe vubec nehodi, ale asi to jinak nepude.
Nafoť, snad to nebude problém. Ikdyž asi po netu se to bude špatně diagnostikovat, když se neví jak se to chová a jak vypadá přesněji ta vůle. Musel bys udělat nějaké videjko.
Máš verzi na pevnou 10mm osu nebo na rychloupínač ? Osobně jsem měnila (otočila) pozici koncovky (+ řazení) dvakrát a netuším zda by se tam dalo s tím něco udělat špatně, jelikož vše zapadlo bez vůle a fungovalo jak má.. Jediný problém byl s těsněním. Dovozcem myslíš Pedásport – Petr Kuba ?
Jo Pedalsport, jako vse OK jen ta dalka:o). Foto nebo video asi moc nerekne, je to ram s klasickyma patkama, aretace je pres „bone“ na uchytu kotoucovky. Vule proste vypada tak, ze kdyz chytnu ram za sedlovku a zadni kolo za plast/rafek, tak se ve smeru osy trochu hybe, je tam proste vule, nejvic mi to pripomina povoleny konusy, ktery tam nejsou :o). Jeste jsem si rikal, jstli to neni nejaky normalni jako pohyb po tech planetkach prevodovky, ale to je asi blbost. Jo nabe je na rychloupinak. No jeste to zkusim podotahovat, to by bylo nejlepsi nejaka hloupa chybka nekde na me strane.
Diuné, jako kdyby byl volný, neutažený pastorek (?). Nicméně to vypadá na opravdovou závadu a nic jiného než to poslat do Pedálsportu Ti nezbude. Pokud to chceš urychlit, tak to po někom pošli (samotné kolo) ke mně do Prahy a já tam zaběhnu. S P. Kubou se znám, několikrát jsem za ním byla, je to bezkonkurenční profík a jen on uzná zda je to na reklamaci nebo zda to půjde opravit v jeho podmínkách. Ovšem pokud bude mít čas, to bys mu musel předem brnknout a dohodnout to.
No zas jsem to prekontroloval, dopotahoval a furt stejny :o(. Bud jsem fakt tak levej a nebo mam tak pekelnou smulu, no cesta do maticky mne nemine. Ale diky za velkorysou nabidku. Ja jsem s PK z Pedalsportu uz vicemene domluveny, jen se musime nejak synchronizovat, chci tam byt osobne, at se neco dovim. Tady jsme jen zkousel sondovat zkusenosti i ostatnich, no vsichni jsou zjevne v pohode:o).
S Rohloffem je většina dá se říci v pohodě. Ale tady na B-F ho moc lidí nejezdí, vím nyní o třech lidech, tak přeji hodně štěstí..
Tak prvni problem vyresen ;o), nejspis to dotahli, vymenily lozisko (?), vim ja, kazdopadne reklamace probehla v pohode, zavada odstranena a nemcici mi preji spousty spokojenych km. Kazdopadne mi porad nejak cvaku/lupe v rukojeti, zejmena kdyz projedu diru nebo vic zaberu za riditka. Lanka jsem dosponoval vic, rokojet dal dal od brzdy, vic pritahl, vic narazil na grip, na riditkach zda se sedi celkem tesne, no nemuzu se toho lupani zbavit, delsi stoupani v terenu kde uz neutocim frekvenci a musim vic zabrat je tim tak trochu psycho. Mate nekdo nejaky typ co s tim, zkusenost? Dik.
Ta lanka nemohou být úplně nafest. Maličko to tahalo za grip, když to bylo blbě naštelované.
Co myslis tim lupanim? Jako nejake praskave zvuky?
Jak to souvisi s tim delsim stoupanim, ktere popisujes?
Jako, ze pokud ve vetsim stoupani vic zaberes za riditka, tak to nejak lupa? Nemas pod gripem nejaky bordel?
Když se řadí pomalu, nemáš nacvičenou rychlost přeřazení a řadí trochu v tahu zvláště u nových náb tak jsou občas slyšet takové cvakavé zvuky. Až se naučí dobře rychle řadit s vynecháním a bude mít nába trocha najeto tak to ustane.
Pak také musí být dobře nastavená lanka.
No me prave neni jasne, co mysli tim lupanim, zda lupe u gripu, nebo v nabe.
Osobne mi v zaberu radit nejde, musim povolit, to mi proti klasice trochu vadi. Lanka mam myslim nastavena dobre, je tam mirna vule, nic neni presponovane.
Cvaka v gripu, vuli tam mam taky, jak pises. Vse ostatni OK.
Rozcvakam to i kdyz nejedu/stojim a radi mi to v pohode v celym rozsahu, tak snad to mam nastaveny dobre, ale clovek nikdy nevi…
No je to takove podobne jako kdyz propruzuje riditka/predstavec nebo lupe sedlovka v ramu, obcas tak cvakne sna v kazdym kole, ale tady se to za jistych situaci stava pravidelnym rytmem ;o(. Lupne to jak zaberu za riditka, jako by to nejak plavalo na te objimce. Puvodne jsem myslel, ze to delaj treba prave ty konce lanek v gripu, jak za to treba taha ta predovovka nebo propruzuje ram, kdyz vic zaberu nebo se zhoupnu, ale nevypada to. Dal ze jak je to dlouhe a objimka jen na jednom konci a uzka, tak se ohyba ten grip, ale prijde mi presne padnouci na trubku riditek a hlavne vnitrek z mekyho plastu/nema tam co cvakat. No asi nejak lupe v te objimce, zkusim to myslim jeste vypodlozit nejkou folii. Nechci to utahovat na krev, riditka jsou celkem lehky.
Zdravím všechny majitele převodovky od firmy Rohloff začínám uvažovat o koupi této převodovky. Jak jsem se tu tak začetl do všech diskusních příspěvků tak jsou tu názory kladné ale i né úplně chválící konstrukční detaily zejména hlučnost a unik oleje. Musím se přiznat že takové věcičky mě zajímají jsem asi tělem i duší strojař a když se mi taková věc dostane do ruky tak to hodně potěší . A vím že vždy se dá něco na konstrukci vylepšit tak budu doufat že ty detaily chlapci časem vychytají hlavně ten olej . Co se týče hlučnosti tak planetové převodovky prostě mají svůj typický zvuk . Prostřednictvím tehle stránky bych chtěl někoho z majitelů tehle úžasné věcičky požádat o možnost vyzkoušet si jízdu s tímto systémem řazení. Jsem zvyklý na klasické dvoupáčkové řazení, takže otočná rukojeť je pro mě nezvyk. Pokud by se tedy našel někdo nejlépe ze severní moravy budu rád. Tom.
Nejblíž severní Moravě jsem byl, když jsem jel s Brněnskými draky na Praděd :), to jsme se mohli setkat třeba na Kraličáku. Jinak jsem z Pardubic.
Zdravím tato převodovka mě celkem zaujala a jelikož chci stavět celé nové kolo tak bych o ní celkem uvažoval a proto bych se rád dozvěděl něco víc. Vlákno je už dost staré, tak bych se rád zeptal jaké jsou zkušenosti po delší době a jestli už jsou vychytané mušky třeba. Také by mě zajímalo ten Rohloff je jediný kdo své převodovky určuje i na XC/AM/DH ježdění – Shimano má určené jen na silnice tak jestli to v terénu drží a dají se na tom zaplést tuhá kola – kratší dráty by tomu napovídali, ale zas jsem koukal, že mohou být jen s nižším napětím než třeba u DT Swiss. Další otázka lepší vyřešit posuvné patky na rámu nebo zvolit napínák? To řazení je ok – myslím co do chodu. Jeden ,,lama,, dotaz – může se tam lejt olej do aut – převodovek – nebo je tam nějaký spešl – hustota, složení a td…?
Jinak váhově by to mělo vycházet +/- stejně jako SLX – XT ? Ještě by mě zajímaly ty převody – dalo by se nějak naznačit jak to vychází v porovnání s kazetou jako ve smyslu – musel bych na jednoplacce vepředu mít vzadu kazetu rozsahu 10–46 (jen nástřel) abych trošku mohl odhadnout jaký přední talíř/kliky by se k tomu hodily?
Díky.
vahu pocitej 1kg navic
1kg navíc to snad ne – vždyť to váží 1800g a nahrazuje to kazetu, náboj, přehazovačku, přesmykač, levé řazení, je kratší řetěz a kratší dráty ve výpletu, ušetřím 2 převodníky – když posčítám papírovou váhu tak oproti XT 2012 mi to vychází tak o 150–200g těžší, ale rozhodně ne o 1kg.
pocitas špatně fakt je to lehce nad kilo
Tyjo vždyť sem nic nechlastal… přehazka 250g kazeta 300g náboj 350g převodníky oba 200g přesmyk 160g řazení 130g kratší dráty a řetěz 200g + nějaké to vedení se rovná plus mínus 1600g oproti rohloff 1800g = 200g rozdíl.
rohlík má taky ražení dlouhé bovdeny a kopec příslušenství
Jo tak má vlastně taky 2 – na ty bovdeny mi beztak zbylo jen 10g v té váze 1600g co jsem napočítal za XT – ty další kravinky jako napínák a vodítka už nepotřebuješ pokud má rám patky které umožní napnout řetěz. Teď jsem něco četl na fóru nakole.cz a majitelé také zmiňují navíšení váhy od 0 – 250g dle předchozího osazení. A pokud jde o pravé řazení tak to jsem neodečítal a když bych v tom štoural do detailu tak ten drobný prstenec na řídítka bude určitě lehčí jak XT páčky. Nejsem gramař já si i tak váhově dost polepším a né v gramech ale v Kg jen mě zaskočilo, že ste psali 1kg více což jak sem počítal nevychází to byly ty staré převodovky co mívali nad 2,5kg tohle už je lehčí. Mě spíš zajímají ty postřehy z provozu a třeba ten olej už sem o tom také četl, že ten olej zajímá víc lidí, páč převodovej olej za pár stovek/l je rozdíl oproti těm výměnným sadám kde když to spočítám litr toho oleje vyjde na 5000,– a asi to nebude na zakázku vyrobený spešl olej, ale spíš od nějakého velkovýrobce olejů přelepená etiketa za desetinásobek ceny – to se mi hnusí – je fakt, že se tam toho leje prd takže litr je na dlouhá léta, ale i tak, kvalitním převodovým olejem bych to klidně vyplachoval co měsíc.
Je tady toho popsáno opravdu mnoho, stačí pohledat.
JJ já četl asi 3 vlákna ale většinou se jednalo o rok 2005 a td a současné jsem nějak nenašel. Například další co mě zajímá a nějak jsem to nenašel je zda to vyžaduje kliky na jednopřevodník, aby to bylo co nejvíc v rovině nebo je to konstruované pro kliky s 2–3 plackou a počítá se s osazením největší placky.
Oni toho na tom zas snad tolik nezmenili. Vahu pocitas nejak divne, ber to tak, ze cele to ma snad 2.1–2.2 kg a o co se u XT ochudis da tak 1.2 +/- kg, nejlehci je tusim to s vnitrnim razenim, zalezi s cim to taky srovnavas. Jinak maj velice detailne zpracovany manual na svym webu, tam se vse doctes. Jinak kliky jsou fuk, doporucovany jsou retezy a ozubeni 8rychlostniho standardu. Lidi to vozi i s 2plackou a smykem, pokud mas nejlehci kombinaci, makacum mohou chybet ty tezky prevody. Narust odporu trochu je, jak se zapoji ten druhy 7mi kvalt, je to ale IMHO znacne podtrzeno psychikou, jak to zacne vrnet. Za mne zasadni nevyhoda je teziste vzadu, je to pri skocich (u mne jen v ramci XC) apod dost znat, a pak diky tomu ze aretace kvaltu neni v razeni, ale v nabe, neni to moc presne pri ostrejsim divoceni, proste kdyz valis nekam vlitnes a potrebujes rychle jen lehce podradit, tak vetsinou to vezmu o 2–3 prevody, cimz dost ztratim rychlost/dynamiku. Jinak to ma pro mne uz sama plus a ty 3 stovky za olej a sroubek po 5–6 tisicich nejsou zas takova hruza, zas retez ti vydrzi tak 2–3× tolik.
No já to počítal tak, že to má ten ,,náboj,, 1800g pro kotoučovky plus potom řazení a lanka, ale to už je stejné váhově počítám jako normoš řazení – takže jsem odečetl jen ty díly co to nahrazuje – náboj, kazeta, přehazovačka, přesmykač, 2 talíře, levé řazení, kratší řetěz a kratší výplet. Tímto vyšlo cca 200–250g oproti XT 2012. Ale jestli je vážně poznat, že to má ztráty a ty kvalty v terénu tolik nelítají… zkusím si to někde projet.
Co pocitas do vahy naboje? Me se totiz tech 1800g nezda. Mozna tak u veckove verze, bez externiho razeni. U diskove je navic to externi razeni, „krabicka“ v niz konci lanka, Speedbone, nebo jak se to jmenuje, napinak, pokud nemas na to ram.
Spis to vyjde nejak tak jak vyse pise Kubad.
Osobne jsem zvysenou vahu naby nijak negativne neregistroval.
Vadily mi na nem ztraty a nemoznost razeni v tahu.
Pokud budes mit moznost, tak si urcite nekde domluv projizdku.
tak tak chce o projet, ja po testu zustal u klasiky, Rohlik zatim neni dle mych predstav
Véčková verze váží 1700g ta na kotouče váží 1800g to řazení na řídítkách nepočítám to je plus mínus jako pravá páčka a tu sem neodečítal. Napínák jak sem psal bych nepočítal páč by na rámu byly posuvné patky.
presto se ve vysledku hodne pletes
Jako ja ty ztraty moc nevnimam, mozna malo jezdim, takove to volne srovnani s klasikou, jezdim oboji, mi to neprijde nakonec vyznamne, hodne dela to vrneni, coz je samo ten odpor ;o), al ejak to slysis a deres se do kopce no ;o)), na druhou stranu mam zas pocit, ze ta uplne rovna retezova linka jede mnohem lip jak klasika, jak jsem uz psal, za nejvetsi neduh povazuji tu nepresnost razeni… no chce to zkusit. Ono taky preradit o 3–4 kvalty na fleku kdyz se nekde kousnes taky zas neni zly ;o). Jako vse to ma proste plusy a minusy no.
To asi ano – to řazení na místě se mi líbí, nepřesnost no… zas kdosi psal, že to přeřazení je neskutečně rychlé oproti klasice.
Ahoj, chci se zeptat, jestli jde dostat rohloff do ramu s patkama na osu x12? Trochu jsem googlil, ale nic nenasel. Spis se priklanim k tomu ze to nepude? Diky.
Nejde. Rohloff jde bud na klasickej rychloupinak, nebo delavali i verzi na 10mm srouby (nevim, zda je jeste v nabidce), ale je to vec, ktera se musi rozhodnout uz na zacatku, kdyz se rohloff porizuje…
Ok myslel jsem si to.
Ta verze s matkama je primarne urcena pro tandemy.
Zdravím všechny cyklonadšence. Já jsem pro ježdění se svou manželkou pořídil před třemi roky dvojkolo vyrobený na míru u firmy Dvojola.cz, kdy rám je od Mrázka. Po dvou letech ježdění (nalítáno přes 2 000km, po republice i mimo ni a to na těžko) jsme se rozhodli jít do elektro motoru (750W). Protože se nám třikrát stalo, že nám rupnul řetěz při řazení při zapnutém motoru, rozhodl jsem se zainvestovat do Rohloffu. Od té doby už jsme najeli skoro 2 000km a už nemáme žádný problém s řetězem. Hlučnost mi rozhodně nevadí a i na řazení jsem si docela rychle zvykl. Můj osobní názor je, že když někdo propadne cyklocestováním měl by být ochotný zainvestovat do komponentů na kole, které něco vydrží a slouží skoro bez údržby. Ono se to vyplatí, protože pak nemusí během cesty řešit takové technické problémy. Rád zodpovím případné dotazy. Cyklistice zdar :)
Víte jaký je rozdíl mezi Mrázkem a Mrazkem ?
Víte že 750W dá krátkodobě jeden člověk? Natož dva? Takže tam problém nebude…
propadne cyklo cestováním měl by být ochotný zainvestovat do komponentů na kole… …tak to to Vaše kolo moc dobrým příkladem není co?
ad 1) Mám na mysli člověk, který dělá rámy ve Vrbně pod Pradědem.
ad 2) Myslel jsem výkon motoru, dnes je rozpětí od 250W – 5 000W.
ad 3) Napsal k tématu, které je zaměřené na Rohloff a proč jsem do něj šel.