zajimalo by me jak nejlip umejt retez.dik
zajimalo by me jak nejlip umejt retez.dik
a to proc:-)
Protože je to v historii jen 720× …
Sundat. Arva, vyprat ve vodě. Cyklostar a vyprat ve vodě. A opakovat tolikrát, pokud není perfektně čistej. Možno usušit v horkovzdušné troubě a za tepla ještě namazat.
Pravda, většinou ho jen otřu hadrem namočeným v benzínu a namažu.
jsi cvok.
kazdej nema retez na jedno pouziti:)))
To už snad radši na jedno použití, než se s tím takhle patlat. Nepoci?uji žádný rozdíl v životnosti řetězu ani na funkci rostlináře to nemá vliv, když ho jenom otřu suchým hadrem a namažu.
to mam ten retez pict v troube?ja sem zkousel hodit to do acewtonu a pak to vyprat ve vode a de to dobre ale aby se mi zachvili nerozleptal:)))
To jako predpokladas, ze ti ten aceton rozpusti ten ocelovy retez? Nebo se uz zacaly delat i nejaky plastovy?
to ne ale aceton je docela agresivni.no zkusim to.kdyztak si dam na koule…auuu.uz se mi to parkrat povedlo…
Máš zajímavý pracovní postupy :-) Takhle testuješ všecno, čím ošetřuješ kolo?
to ne ale melsem doma zbytak a bylo mi lito to vyhodit tak sem to zkusil a funguje to.jo a udel sem z aerosy bez utlumu aerosu s utluimem.sem tam proste nalil mogul.ale ted mam skareba tak si piskam.
Sice je agresivni, ale je to organicky rozpoustedlo, takze by imho retezu, ktery je kovovy, vadit nemel, zato by ti mel dost dukladne vymyt veskere pritomne mazivo, takze nasledne dukladne promazat.
prave proto to meju v acetonu.:)
Můžeš taky čekat než to uschne samo, ale v té horkovzdušné troubě je to tak na 120 stupnů za chvilku.
Nečetl jsem historii, za to sorry, ale zkušenosti mé a mých přátel říkají, že řetěz pravidelně rozmazlovaný koupáním, sprchováním, sušením a následným mazáním vydrží cca 1700 km dle používaných převodů, kdežto řetěz mazaný prachem, blátem a občas nějakým „omastkem“ vydrží dle používaných převodů cca 1700 km. Pravda není tak krásný. No a teď asi přijde soda… :-)
pravda, řetěz vypranej v benzínu apod. bych do trouby sušit nedával . . .
Benzin schne podstatně rychleji, než voda a nezpůsobuje korozi. Navíc, benzin může být i ve směsi s olejem a pak trochu maze a konzervuje. Vodu takto pouzit nejde.
To je sice hezký, ale občas pár šílenců dává do trouby i něco určenýho k jídlu. Je fakt, že příchu? benzínu učitě dodává pokrmu nezaměnitelnou chu?, ale…
??? A kdo říká, že suším benzinem umytý řetěz v troubě? Sušení v troubě se týkalo řetězu několikanásobně důkladně propraného vodou.
je tady toho benzínu, acetonu a sušení v troubě nějak moc, tak jsem si to asi spojil.
Tak ja ti jeste pridam, driv se retez vyvaril ve smesy grafitu a nejakyho rozpoustedla, grafit se usadil ve vsech sparech retezu, nechal se okapat a pak se jelo, po uschnuti to bylo suchy a nic se na to nelepilo, ale to uz je dneska fuc
jinak ja to jen utru hadrem a namazu nejakym gteckem nebo co to je
myslel sem, ze retez se nici tim, ze se vytahuje, nejak nechapu, jak muze namazani zmensit jeho vytahani, to vadi akorat v tom, ze to vrze a ma to vetsi odpor, nebo se pletu?
Ocelový řetěz nenatahneš, taková lýtka nemáš :-) Zvětšuje se ale vůle v čepech (obrušují se, právě „díky“ brusné pastě z maziva a bordelu). No a stačí v každém čepu jen malinko, nasčítá se to. btw proto na silnici řetězy vydrží víc, nedostane se do nich obvykle tolik sajrajtu.
GT 85 jsem jednou měl, ale řetěz za chvíli šustil, to už nepoužívám. Mám olej Rohloff, teď ale nově Finish line Teflon plus ( Dry ), ale to je stejný jak to GT, za 2 hoďky doma máš pocit, že je řetěz úplně suchej. Nejnověji Finish line Cross country, a to už je jiná, sice trochu lepidlo, ale jsem spokojenej.
a co takhle zabehovy motorovy olej 1l za 50 Kc?
No jo, cena je u mazani retezu klicovy faktor… kdyz jsem ho posledne mazal ChainStarem, tak jsem spotreboval cca necelych 6 ml – i kdyz je fakt, ze u toho sajrajtiku to neni zas tak malo penez (i kdyz nejvic urcite dela ta plastikova lahvicka a samolepka:))).
sem myslel, aby ti to v troubě neblaflo. Já ho po důkladném vymytí benzínem důkladně vytřu hadrem a pak nechám vysušit na vzduchu.
joo takova mikrovlnka, to neblafne :-))
ps: nedavejte kov do mikrovlnky!
a preco by nemali davat, vsak je z toho paradny ohnostroj:-))))) si im to chcel zatajit, ze?:-)
proc se to mam mazat za tepla????
Olej bude mit mensi viskozitu a lip zatece dovnitr – nekde v historii tu byla historka o silenci, ktery varil retez na zahradce v trampskem kotliku plnem rozpustene vazeliny…
Ale jinak bych si z toho navodu vzal hlavne tu cast s hadrem a olejem:))).
Mazivo nejlépe zateče do spojů. Nejlepší by samozřejmě bylo povařit retěz v horkém mazivu a pak nechat okapat a zaschnout, ale málokdo má maziva plnej kýbl. Řekl bych, že přesně takhle to dělají i ve výrobě.
otec turista jednou namazal retez nejakym oilem kterj naselk na silnici.vyplacal pal na to asi 2 litry benzinu nezto dostal dolu.byly na tom nalepeny obrovsky kameny a vselijakej humus.:)ach ty turisti…
proste klasika… benzin a benzin a zase benzin… pak trocha oleje a hotovo… :-)
Vemu Palmexmana, a hodim to na 60° do pracky… Pak to povesim na sushak, a necham vysushi… :o)
a co na to rika ta pracka???
Zatim sem se od ni nic nedozvedel, takze si nijak nestezuje… :o)
to zkusim.
No nevm, jestli si to myslel vazne, ale jelikoz tam neni zadny smajlik, tak ti timto zdeluji, ze SEM SI DELAL PRDEL… :o)
ja bych to samozrejme zkusil u pritelkyne…maj novoupracku:)ale jinak takovy dobry vtipy:)
Ti by te pochvalili… :o)
to jo:) ale stejne to asi zkusim.at maj radost
to nikdo z vas nepouziva pracku (na retezy :-)) ?
uz se to resilo,pracka je na nic – aby sis nemyslel,mam ji,ale na …
Jo, já ji používám, ale to je tak na „povrchové čištění“. Jediné čištění, kdy řetěz přestane „křupat“ ve zkrutu, jsem popsal nahoře, ostatní více méně umyje nečistoty s povrchu. Ale jak tu někdo podotkl, na životnost to podstatný vliv nemá. Ani pořádně, ani zlehka.
i presto mi prijde dobra. je lepsi jezdit s cistym a namazanzm retezem, nez kdyz piska a rve. zivotnost moc neresim. a sundavat a cistit retez je hrozna otrava, to delam max. 2 x do roka
Finish Line…nastříkat , nechat minutu působit a spláchnout vodou.
Vemu PET flašku dám do ní petrolej, prokvrdlám, promíchám a řetěz vyndám. Dělám to pořád méně často až to vypadá nebudu asi dělat vůbec…a budu používat hadr. Řetěz ale pak vypadá parádně a petrolejová lázeň mu taky prospěje. Petrolej pak sleju zpátky do flašky.
jj presne tak akorat to delam redidlem a pak to vrazim nahraty horkovzdusnou pistoli do vazeliny
Horkovzdušná pistole – to je dobrý trik, asi zainvestuju. Doposud jsem ženě bral fén :-)
no v podstate je to fuk fen by mohl jit taky ale pistoli to mas rychleji vyvine vetsi teplotu ale je to v pohode namaznu to a prejedu horkym vzduchem
Myčkou na řetěz.
Pouzivam postup ktery byl uverejnen v casopise Peloton, postup od K. Olivy byvaleho mechanika PSK Remerx HK.
A je to:
Pak je retez cisty jako talir :)))
Nejlepsi zpusob, ktery jsem kdy videl a pouzivam jej… Nenarocny, spolehlivy, pri trosce sviku uzasne rychly.
uff.
Nenáročný a rychlý postup?? No nevím, ale dovedu si představit i rychlejší a méně náročný :)) Já dám řetěz do sklenice s naftou, pak jen propláchnu vodou, nechám vyschnout a máznu.......
Znám ještě rychlejší
a ja som takto spolu s retazou ked sa roztrhla vyhodil aj natocenu prehazku…
Někdo musí zajistit platnost statistik, aby ostatní mohli nerušeně jezdit :-)
No ja ked zaserem bajk tak uz spolu s nim oplachnem aj retaz cistou vodou. Potom ju otriem suchou handrou a nastriekam WD40 aby to vytesnilo vodu. Necham chbylu posobit a namastim hydraulickym olejom…
Nastříkám např. vedečko, GT 85 – t.j. olej ze spreje na špinavej řetěz. Olej rozpustí špínu a tu pak sejmu do hadru. Vše se děje na kole. Větší problém než umejt je čím namazat. Otestoval jsem všechno možné a momentálně jsem nasadil syntetický olej do motoru , tuším Mogul či Madit Racing, který mám v malý olejničce. Litr stojí asi 240 Kč a vydrží , odhaduju, minimálně několik let. Mažu každou rolničku jednou kapkou, druhej den ráno setřu hadrem a jezdím. Zatím jedno z nejlepších mazadel.
Po kolika km domazáváš ?
…petrolej, jedině petrolej (nebo nafta) propláchnout – vyplaví veškeré svinstvo, utřít, nechat odpařit zbytky, namazat. Nic složitého – žádné zbytečné proplachování padesáti roztoky po sobě, nemluvě o vodě, která v řetězu nemá co dělat. Utíračům nefandím, i když jim řetěz vydrží prý stejně jako mně, tak skřípění a brusná pasta nepatří mezi mé favority…
Jsem v péči o kolo začátečník. Vzhledem k ceně mejch předchozích kol to nemělo smysl. Teď mám rok cross Genesis Sprinter a rozhod sem se, že bych se o něj moh postarat. Pročet sem celý fórum a poskládánim několika rad sem vymyslel následující postup:
1.umejt řetěz arvou (nebo cyklostarem, já ho doma nemám) nejlíp asi v pračče (tu taky nemám, ale koupim) ale určite je to vní best, protože když se to dělá štětečkem tak se z toho dostane jenom minimum těch nečistot 2.postříkat WD-40 3.nechat chvíli stát (2 hodiny) aby wd-40 rozežrala všechny zbylý sajrajty který arva neodstranila (mikroskopický rezi apod.) 4.znova umejt.Zase nejlíp v pračce aby se to všecko vyš?ouralo a zustal vopravdu jenom čistej řetěz 5.něčim namazat, jezdim v suchu po silnici (většinou) nebo prašný cestě, takže bych dal přednost nějakýmu suchýmu vosku apod… (ale eště sem ho nezkoušel – musim koupit). A nebo zase WD-40. A i když tady spousta lidí řiká, že to nemaže, tak kecaj. Bezpečně vim, že WD-40 je mazadlo a nevim jestli na řetěz ideální, ale každopádně na použití ne do bahna je dostačující. Maže se s tim kde co, tak proč ne řetěz. Jenom se to smejvá, takže po dešti to chce přimazat..
To je asi všecko. Teď mě zastřelte, jestli je to podle vás postup na hovno.
Jen dvě poznámky: Takhle bych se s řetězem nikdy neprděl. WD 40 je povolovací a konzervační olej, pro účely mazání řetězů tedy nedostačující.
Jo možná ty nebudeš dělat takovou důkladnou očistu, ale já mám cross a jezdim po silnici, takže ten řetěz nedostává zdaleka tak na prdel jako na mtb, takže já si tudlenctu kultovně-úchylnou očistu řetězu můžu dělat tak jednou za půl roku a mezi tim jenom domazávat a bude to akorát. Na řetězu mám teď asi 700km takže nejsem žádnej superjezdec a má 132,3mm. A čistil sem ho od koupi kola poprvé (stáří cca 10 měsíců, ale 600km za poslední 3 měsíce)..
Ale byl to spíš náívrh očisty řetězu. Ale já bych se k tomu rád dostal. Když pořádně tak pořádně. A jednou za půl roku? To me vážně nezabije.
Souhlasim s tebou v 2. bodě, že je to konzervační a uvolňovací olej. Proto ho používám pro uvolnění zbylejch nečistot, a jak sem taky napsal je to pravděpodobně neadekvátní mazadlo pro řetěz na kole, ale půlka lidí to tady používá a spokojenost. Já se k nim přidávám.
Jo a můj osobní názor k otírání hadříkem: myslim si, že to je bez efektu. Když jenom domažete, řetěz musí vydržet stejně dlouho, protože hadříkem otřete jenom zvenku a tam nečistoty ničemu nevaděj. Hobluje to ten prach co je zevnitř na rolničkách a ten hadrem nedostanete ani na vánoce. Nevim, řek bych…
Jako nejjednodušší metoda se mi osvědčilo dát řetěz do plastový nádoby od Isostaru (400 nebo 560g, je lepší jich uschovat víc pro následný přelévání), zalejt cca do 1/4 – 1/3 cyklostarem, proklepat, nechat 1 – 2 hod. ležet, opět párkrát proklepat nebo při většim znečištění proceduru ještě jednou opakovat s čistym cyklostarem.
Řetěz pak jen s vodou opět proklepat v obalu od Isostaru nebo propláchnout proudem vody. Použitej cyklostar lze uschovat pro další čištění řetězu, po „sednutí“ nečistot se přeleje k dalšímu použití.
Ufff
Zdá se, že své řetězy miluješ.
Jeden cas jsem retez cca 3 za zivotnost myl kartackem v cyklostaru, jenze to bylo dost pracny, dost jsem se pritom uspinil a navic jsem zjistil, ze v rolnickach zustava pisek. Takze jsem presel na tuhle metodu, pri ktery se clovek nezaspini, nevyplejtva moc cistidla (protoze ho znovu pouzije) a ani to neni moc pracny (20 vterin proklepat, nechat lezet a zase proklepat atd.).
Jj, používám obdobnou metodu, akorát to koupu rovnou v benzínu. No a jednou jsem ho po umytí zapomněl nenamazanej ve skleněný misce na balkoně. Přišla bouřka a co jsem tam našel za dva dny si můžete domyslet…
To vůbec není hezké, vykopávat 11 let starou mrtvolu :-)
nepřeháněj 11 let to bude až za měsíc :-) a témat na mytí řetězu tady za posledních jedenáct let bylo tak maximálně pár desítek :-)
Jj, máš pravdu, taky jsem si toho všiml, ale až po postnutí příspěvku. Zkoušel jsem přes hledání vyhledat vlákno o mytí, zkusil pár slov, proklikal pár výsledků a tenhle vypadal jako nejrelevantnější, datum jsem asi přehlédnul (spletl s datem ve vedlejším vlákně/okně).
Nicméně to je imho trošku bug tohohle fóra, buď by to chtělo trošku přenastavit vyhledávání (předpokládám, že to u Google api půjde), ukazovat/nabízet podobný (obsáhlejší vlákna), nebo pod tlačítko reagovat dát hlášku, že se jedná o víc než x-let starý vlákno a doporučit nějaký novější.