Co lejete do vidle(marzocchi) za olej
Co lejete do vidle(marzocchi) za olej
Motorex
Taky tak
No nevim, ale tady uplne vsichni, co zkusili Motorex dost nadavaji na chod vidlice. Jakou pouzivate viskozitu? Ted jsme sehnali nejakej se stejnou viskozitou jako Marzocchi do malejch vidli (treba do Monstera je jinej) Uz vidim, jak mi vsicni tvrdi, ze je to uplne jedne (kdyz vidim, ze tam davate i jiny oleje nez do vidlic…), takze tady jsou zkusenosti lidi z et bikez: Kralyk daval do vidlic motorex – nespokojenost, dava Marzocchi a je to ok. Carlos dal ten samej motorex do monstera, vidle byla pretlumena, pomohlo naredeni tim olejem,co ma stejne slozeni a viskozitu jako marzocchi (zjistim znacku – kluci to dovezli minuly tyden a ja ho nemam tady u sebe – litrovka stala asi necele 300, coz je mene nez polovina za Marzocchi) Bracha dal do Z5 motorex a vidle chodi blbe, trosku zadhava (bude se menit) Ja mam Marzocchi a jsem spokojenej a pujde tam ten „kopie marzocchi“
motorex je motorovy olej ?
Motorex je znacka oleje a dalsicH mazadel
ale ten co se tady rozebira .. byl olej do motoru a ne „fork“ olej ?
Tady slo o Motorex, coz je znacka oleje do vidlic. Motorovej a hydraulickej se rozebira nize.
Aha. Dik .. po zkusenostech tady tedy Motorex nesmi ke mne domu :)
Ja jsem zrovna MOtorex Fork Oil 5W/10W nedavno do vidlice nalil misto nejakeho obyc tlumicoveho a funkce je vyrazne lepsi
A kde sezenu ten olej primo od Marzchi???
V kazdem dobrem obchode:o) V pze ho maji treba v zakaznickem centru RB, myslim, ze se da objednat na bikestoru…
mám podobnou zkušenost: původní olej ve vidli drop off comp 150 mm byl po zajetí vyměněn za olej Selenia 7,5W a olej dost pěnil, takže sem zkusil koupit „kvalitu“ a nalil sem tam motorex 7,5W… výsledek je ten, že olej už nepění, ale zhoršil se chod a vidle přidrhává.. takže bude asi opět následovat výměna a tentokrát za Denicol, kvůli zpomalení chodu a kvůli tomu, abych mohl mít vidli víc naměkko tam půjde asi 10W nebo možní 15W, uvidíme, poraďte :-)
Motorovej Mogul a hydraulickej Mogul…
nemuze to nic udelat kdyz tam nalejes ten olej ktery neni urceny dprimo pro odpruzene vidlice
Ne, neleju tam prece ziravinu, ale olej, kterej ma vlastne chemicky zaklad stejny – nenech se obalamutit prodejcema…pouzivam to uz dlouho a vsechny vidle jezdi v klidku…
Prave ze nekteri tvrdi ze by ty oleje mohly naleptat tesneni
No vidis…a ja si to radsi rovnou vyzkousel… :)
Stejne asi pudu do toho motorexu
Nenutim…jenom tady byl dotaz, tak jsem na nej odpovedel…
To, ze to vidli nevadi, je mi jasny, ale myslis, ze to chodi dobre? Ja na vsech vidlich docela dost poznal, kdyz se tam dal olej jen trochu jiny nez original a nedovedu si predstavit tam dat motorovej. Podle me by to stalo za zkousku.
No praveze mi to chodi lip nez s jakymkoli vidlicovym olejem – ty pokazdy napenily a delaly „nepristojnosti“ :) v chodu…tak jsem tam zacal lit tendle – ten hydraulickej je imho na tlaky (vetsinou to vypenilo jenom u vzduchu..) mnohem lepsi…
Nerikam, ze original je spatnej, ale trosicku drahej se mi zda…
hydraulicky jsou delany, aby nepenili (ale ty do vidlic taky), ale motorovej imho takovyhle vlastnosti neresi – tam je spis potreba odolnost vuci teplotam. Ten „skoro Marzocchi“, kterej je mnohem lepsi nez motorex, stal, myslim, do 300/litr – to neni zas tak hrozny (podle me srovnatelny s hydraulickym, ne?) Nevim jeho nazev a ted hned to nedokazu zjistit, ale pres tyden to sem napisu…
Ty do vidlic taky – no jak ktery…co jsem kupoval v motorkarskych obchodech, tak ty vzdycky vypenily…jinak mi samozrejme tedka nedavno vypenil i Castrol motorovej – ale za to muze ten tlak 180 Psi.. :o)))…to z tama doslova vyletelo… :)
Hydraulicky – ja ho zacal pouzivat, protoze jsem toho doma objevil par litru…samozrejme novy – sme to lili do traktoru…ale pohoda :)… (se jednou stalo, ze v poli zustalo par litru toho oleje…tak se koupila naka zasoba…)
Prave sem ho nasel za 350kc 0,5l
Takze nazev toho oleje, ktery pouzivame ted a zda se mi nejlepsi (uplne stejny jako Marzocchi) je Denicol. Da se to objednat na motosluzby.cz (270/litr, takze polovicni cena co marzocchi) Jeste k tem viskozitam: Marzocchi dava do malejch vidli 7,5, ale mechanici ve Varskym bikeshopu, kterym v tomhle verim, pouzivaji 15. Asi to nezni moc dobre, kdyz si uvedomite, ze je tem dvojnasobna viskozita nez doporucena, ale oni s tim maji docela zkusenosti a sami to jezdi. Podle me vidle tlumi s touto viskozitou mnohem lip. (klidne si tam dejte tu 7.5, ale ja doporucuju to zkusit)
Ta dvojnasobna 15tka olej by souhlasila, urcite prospeje marcoki vidlim tlumici jednou nohou – napr MX COmp ETA, nebot ETA netlumi vubec a 7,5ka olej v druhe noze absolutne nestiha. Teda subjektivne, ja mam radeji vice utlumenou vidlici.
Myslim, ze je to dobry i ve vidlicich s tlumenim v obou nohach – zkouseno na Z3. Ja mam teda zatim ten original Marzocchi (mam Z1), ale jen co bude cas na vymenu, tak tam pujde ta 15ka.
Treba u Marathon S 2002 je zas 7.5 az trochu moc.
Muze, Marzocchi vyslovne zakazuje pouzivat olej, ktery lepta olejove tesneni. Presne pise, ze jenom olej urcen na open-bath system.
castrol .. ale priste asi zkusim pro zmenu motorex, nebo neco …
denicol
Denicol, spokojenost. Všiml jsem si, že Denicol mají i v mém oblíbeném servisu. Jinak se dají sehnat i jiné značky za vyšší cenu WP, Motul a pod.
taky tak a oproti originalu jsem zadnou zmenu nepocitil (teda krome toho ze jsem tak neschudnul:-)
Teď mám Denicol a spokojenost, musím ale ještě počkat do zimy, protože Motorex mi ve vidli dost tuhnul, tolik že jsem musel vidli odtlumit a na jaře zas přitlumit.
Jakýkoliv tlumičový olej o viskozitě 5W nebo 10W – dle tvé volby
Tlumičový olej Agip, viskozita 7,5 koupený v motorkářské prodejně.
Neliju to sice do marzocchi, ale kdybych ji mel tak ho tam naliju taky;) Silcolene fork oil od firmy Fuchs 7,5W nebo jakykoliv jiny kvalitni olej pro vidlice motorek ve viskozite, ktera ti vyhovuje, je asi potreba vyzkouset, RS dava do vidlic 5W, marzocchi 7,5W. Vysel bych z tech 7,5.
Jak jsem psal vyse – pouzivam 15.
M – Z 5 – Namíchám si Valvoline – Fork oil 5W cca 160Kč/l + Exxon Special Gabeloel 15W cca 100Kč/0.5 l . Mícham to tak zhruba na 6W podzim a jaro, 8–8,5W pak na léto.
To uz vypada jako carodejnicky lektvar :)
V servisu mne presvedcovali, ze viskozita je sice stejna (klasicky mogulacky a marzoki), ale na „vyjetem“ oleji, je videt rozdil mezi nimi- marzoki svetlej se slabym zakalenim, ale standardni tlumicovy je tmavy a ze nejlepsi olej je ruzovy od rock shock…tak nevim. Servisak mne neinormoval pro zvyseni sveho zisku.Protoze jsem olej u Z2 menil po 2 letech :-), tak mi tech 120 Kc zas tak nevadilo.
Chystam se vymenovat olej ve svy M, poprvy, tak nevim, jestli staci vylejt starej a nalejt novej nebo jeste musim neco udelat? Nejaky cisteni nebo neco, radsi se ptam..
Ja som iba vylial stary a nalial novy Shell fork oil 10W
ja som do rs pouzival niekolko sezon hydrulicky olej bolo to v pohode novonasedeny skareb na vymenu este len caka
tak už to je hotový, ten vylitej olej byl pěkně hnusnej a ten novej mnohem lép v tý marzošce šplouchá:))
Jen rychlý dotaz ať nezákladám nové vlákno – koupil potřeboval jsem naředit tlumičový olej Motorex (5W) a s nějakým olejem od jiného výrobce (2,5w) a dost pěnil, tak jsem ho tam radši nedal. Když seženu 2,5W od Motorexu, půjde to v pohodě míchat?
Nevidím jediný důvod, proč by to nešlo. Mám také v plánu ředit dle potřeby.
a jsi si na 100% jistý že to pění skrze jinou značku??? Já olejů namíchal hektolitry (skrze enduro, ale moto), škvařil jsem dohromady Putoline, Silkolene, Fuchs, Motorex, WP i KYB nebo Showu, ale nikdy jsem problém neměl… Je fakt, že olej pby při míchání měl být ohřátý tak na 50°C (což teď v těch pařácích není problém – stačí to necaht chvilku na slunku) – oleje zřídnou, sleješ to do PETky nebo do prázdné flašky v poměru jaký spočítáš a prošejkruješ… Bublinky tam budou, ale ty pokud to necháš odstát, zase vyprchají. Tohle všechno mně míjí od momentu, co mám na motorkách „putovní“ Solvu vidlici a do ní leju už jenom SHOWA SS-X (X= SAE 5, 7.5, 10, 15, …). Olej s jednoznačně nejlepšíma kluznýma vlastnostma co znám a to mám kluzáky jenom v CrMo s nitridem uhlíku, molykotová futra a gufera i stěráky od SKF (2+1 břit)… Do Raidona jsem teď nalil totéž a výsledek je zatím nejlepší co jsem kdy dosáhl…
To jsem udělal (teda asi tak při 30 stupních :-) – ale jak dlouho necháš odstát? Já to nechal 15 minut a pořád plný mikrobublinek.
zahřátý tak hoďku, dvě … je dobré s tím občas trošku pohnout. Co ale pomůže je nechat to pomalu přetéct přes hadřík. Ten to pobere.
ok, tak to zkusím… On je to nějaký noname z chainu, nejlevnější co tam měli :-)
a maže ta showa líp jak motorovej syntetickej olej? Já totiž porovnával motorex a RSP fork oil (ty dva byly dost podobný) s motorovým olejem, a ten motorovej byl úplně někde jinde, maže mnohem líp. Mezi prstama ale člověk pozná, že i ten motorovej se vytěsňuje a na první propružení je tedy potřeba více síly, furt ale o dost lepší, než ty tlumičový. No a zatím nejlíp mi funguje motorovej olej s trochou vazelíny, ta pomůže při tom počátečním propružení.
testy kterým tohle poznáš nejlíp jsou dva:
ven od dlaně vytlačovat. Běžný motorový vydrží tak o 30% kratší dobu (míň stisků) než tenhle Showa tlumičový.
seskládáš a mačkáš tu jednu nohu cca pod úhlem 60°proti podlaze, přičemž jednou rukou tlačíš do vidlice sezhora a podepíráš ji a druho rukou v místě kde je spodní futro, gufero a stěrák vší silou nohu lámeš. Tam okamžitě pozná rozdíly mezi oleji. Tahle SHOWA (ale nedělejme si iluze že ten olej vyrábí sama) je v tomhle dokonalá! Podobných výsledků lze dosáhnout i s Putoline Forks, ale tam je zásadní problém, že je to fakt Racing olej – na té motorce po dvoudenním závodě byl v tlumičích světle šedý smardlavý hnůj…
Podstatné je taky to, jaké materiály ten olej maže. Gufera jsou jak na motorce tak tady stejné (teda materiál). Horní nohy na mtb jsou buď CrMo s tvrdochromem (staré RS nižších řad), u některých je zase CrMo s nějakým nitridem (to je třeba „černá“ marzocchi) a v poslední době hlavně hliníková slitina s úpravou povrchu tvrdou anodizací (HARD anodized) – třeba slavný KasimaCoating … Apropo, onehdy se tu se mnou nějaký trouba hádal, že mám vrátit diplom, poněvadž jsem tvrdil, že ELOXEM se zásadně mění nejen povrch hliníkové slitiny, ale výrazně její mechanické vlastnosti. Nu, budiž mu lehký obláček. Vlastní HA nezmění sám o sobě kluzné vlastnosti. Ty požadavky se totiž různí a to podle použitého futra (=ložiska). Někdy je žádoucí nechat horní nohy spíš povrchově hrubší – pak se v nich drží mazivo, které si povrch natáhne při ponoru dolů, stěrák jej stáhne a přes molitanový mazací kroužek zásobuje to kritické místo a tím je teflonové futro sezhora. V jiné kombinaci (zrovna třeba FOX) používá futra s molykotem, které si olej drží samy. Pak naopak tlačí na to, aby byl povrch dokonale leštěný, protože nepotřebuje vroubky na udržení maziva. To leštění probíhá elktrolytem hned po operaci moření, kdy je tubka namočená do louhu, ale před vlastním „eloxováním“ (tj. před zapojením do anody a ponořením do roztoku kyseliny sírové).
Tímhle dlouhým výkladem se ti snažím říct, že musíš zkoušet. každopádně bys měl ještě vycházet z jedné věci: uváděná viskozita MOTOROVÝCH olejů je platná při dodržení PRACOVNÍ teploty, kterou olej nabere v BĚŽÍCÍM motoru. Do té doby vlastně NEFUNGUJE – jenom se – protože „lepí“ drží tam, kde třeba zrovna ten tlumičový samovolně stéká… Tak asi tak…
PS: jenom doplním – Kashima je význačná právě tím, že do vzniklých „kráterů“ na kluzné ploše umí dostat „superkluzný“ molybden. Ale mimo to, jde o přeleštěný běžný „elox“, který je jakožto HardAnodized do mnohem větší hloubky než obyčejný „estetický“ elox. … snad jsem technicky založené členy tímhle opomenutím neurazil…
díky moc, takové postřehy vždy ocením :) vidím že s oleji máš zkušenosti, tak se tě ještě na něco zeptám :) ten showa olej vypadá slibně, asi ho zkusím. Je mi jasný že motorovej není ideál, ostatně jak píšeš je to olej dělaný pro vyšší provozní teploty, ale přeci jen je dělán primárně k mazání a mezi prsty je poznat, že maže i za studena líp, jak ty dva tlumičové, ty jsou asi primárně na tlumení.
Zkusím tedy showu, jakou viskozitu? Udávaj taky 7w 10w apod.? bral bych ideálně asi tak 15w, hustší oleje mi do léta přijdou vhodnější, v zimě moc rozdíl nepoznám (netuhly mi vidle ani na vazelíně).
A dá se případně ta showa kombinovat a míchat s nějakou vazelinou? Třeba se silikonovou, nebo s klasickou… a jaký je vlastně tvůj názor na míchání oleje s vazelínou? Dík :)
Já olej s vazelínou nemíchám, musíš vyzkoušet. Doma nedržím žádný olej větší viskozity než je 10, takže s patnáctkou ti neporadím. Obecně je to ale asi tak, že je-li něco stavěné na mazání vazelínou, řídký olej asi není to pravé. Já dával a dávám tu desítku a funguje.
Ještě bych se rád vyjádřil k jednomu tady neustále šířenému mýtu, a to, že tlumičový olej pro moto vidlice je určený k tlumení (ty píšeš primárně) a ne k mazání. Je to nesmysl. Ať už je moto vidlice s Open nebo Closed cartridge, je tlumičový olej JEDINÝM médiem, které je uvnitř. A stejné požadavky jaké jsou řešeny tady na BF, se řeší i u offroad motorek a to hlavně u ostrých endur a maratónských speciálů (MX a SX má trošku jiné požadavky): SAG, hodnota „odtrhu“, progresivita (ta je dána vinutýma pružinama a vzduchovou pružinou nad hladinou oleje) a rozsáhlé možnosti nastavení – vždy compression a rebound, u lepších minimálně ještě rozdělení komprese na rychlou a pomalou. Právě použité futra, povrch šavlí, futra a stěráky ale hlavně olej řeší hodnotu odtrhu nebo chcete-li „žehlení“, kdy tyhle komponenty neskutečně ovlivňují chování vidlice v prvnícz 4–5cm zdvihu. Je to naprosto stejné jako na kole.
zajimave…
Nojo, v době kdy jsem se zásobil oleji Motorex asi tak na 10 let mi to už je k ničemu :-)
nicméně ještě poznámka, do pružící vzduchové části se nějaká vazelína přeci jen dává (konkrétně soloair), nějaká military grease nebo co, nemáš něco osvědčeného? Zatím mažu nějakým noname „vazelína na vidlice“ a něco musim koupit.
spíš hustej olej ne?
jinak nějaká kvalitní vazelína na vidle by mě taky zajímala :) jak je na tom rock shox judy butter? Furt uvažuju že bych dal vazelíně ještě jednu šanci…
V návodu píšou grease, jedná tušim o dva o kroužky na pístku pozitivní a negativní komory.
Na nohy samozřejmě hustý olej.
já ji bral od žitnýho, ale už je i na kupkole http://www.kupkolo.cz/…396g_z92282/
potřeboval jsem ji do RS šmejdu názvem DPA a teď ji s úspěchem používám do všech vidlic doma. Dobrá je kombinace Redrum a M. grease na vzduch. pístek, ale mažu s ní ipružinu atd. Je to opravdu lepidlo s výbornopu přilnavostí. A ta tuba vydrží věky :)
hmmmm ta vypadá pěkně, dík za tip
no právě nevim jestli to má být „lepidlo“, kvůli citlivosti.
běžná vazelína se setře a je k prdu, tato díky lepivosti udělá film
pěkný, ale nedělaj desetinový balení?:D případně neposlal bys mi třeba 50g vzorek? Za nějaký peníz samozřejmě :) třeba kilčo s poštovným, co?:) případně i se vzorkem redrumu za trochu víc?:)
Posílal jsem půlku tuby místnímu userovi na Slovensko když jsme se snažili vyřešit problém s DPA, takže bohužel
nojo, ta cena jen peklo, že člověk potřebuje jednou za rok nabrat na špičku prstu… Ale zas levnější než to dát do servisu.
vemte to s georrgem na půl a nebude to taková hrůza
red rum pomalu dochází,ale nahlodal mě bathed, tak asi namísto RR zkusím tu SHOWU 10W jak doporučuje. Red Rum je aditivum do oleje, které má zlepšovat jeho vlastnosti. Míchám ho do noh s motorovou polosyntetikou 1:4, ale nejsem s tím úplně spokojený, takže prubnu , tedy pokud někde seženu, tu Showu
nevím proč reaguješ na mě , já tu vazelínu už používám dlouho, chci vyzkoušet Showu místo redrumu a syntetiky na mazání noh , případně do tlumiče. Cena je mi naprostojasná
teď dávám do tlumičové nohy denicol http://www.corridashop.cz/…-fork-fluid/
, nemáš s ním náhodou zkušenost ve srovnání s Showa olejem?
Tenhle – pokud je furt stejný, jsem jezdil v roce 02. Jezdil jsem dvoutakty – suzuku 250 a byla tam vidlice Showa dělaná v Technoflexu. Nevím teda co tam byly za futra, ale oni tam dávali právě Denicol ve viskozitě 7,5. Fungoval perfektně když byl čerstvý, ale jakmile byl trošku přepálený, začal zadírat (test lomem). musel jsem ho často měnit a kdž jsem to nějak prováhal, vyléval jsem světle šedou napěněnou a smradlavou sračku…
dík
doprdele s tím připojením už! :-(
a nemáš prosímtě zkušenost s tím redrumem? Aspoň mezi prstama jak se choval, a jak je na tom proti té showě :)
vůbec :-(
a samotný redrum jsi nezkoušel? Prej je dost hustý, ale to by nemuselo být na škodu…
než jsem pořídil tu vazelínu tak jsem dával neředěný RR na pístek. Teď do něho míchám i tu vazelínu a je to o poznání lepší – bohužel jen dojem, odtrh změřený nemám.Pokusy provádím na biku mé ženy, sám mám pružinovýho RVL..
tak ji asi zkusím, nechce se někdo podělit o balení? Pošlu kamkoli jakékoli množství :) klidně i více lidem, řekl bych že mi bude stačit tak čtvrtina…
a možná bych pak zkusil i ten showa olej, taky by bylo asi lepší s někým sdílet litrový balení, pavliku nešel bys do toho?
šel,ale za těch 700 je podle obrázku jen 0,5 l
mnoo, podle obrázku jo, ale v jiném obchodě ho mají za 700 taky a maj v popisu litr… ale tenhle olej najít někde v českém obchodě, to je děsnej porod… pak jsem našel ještě tohle , podle popisu to je showa SS-8, a cena je možná až podezřele nízká, když to je 470ml… na obrázku je taky jiná flaška. Akorát tady pro změnu nefunguje e-shop :D
aha tak ta flaška je nějaká edice pro hondu , ale furt to je ta showa…
to co jsem tu napsal bylo o motocyklových vidlicích a tlumičovém oleji.
Ať nezakládám nové vlákno tak se taky přiživím, jaký olej by jste doporučili do MZ 66, je tam toho cca pulitru dohromady – jinak repas vidle by jste doporučili bartoníčka nebo někoho jiného ?