Hledám alternativu ke stávajícím SPD (Ritchey V2 Comp). Váhám mezi SHimano SPD – PD M505, PD M520 a PD M540. Ročně najedu tak 3000 km a byl bych rád, aby nějaký ten rok vydržely, pokud možno bez zásadní údržby. Díky za osobní zkušenosti a tipy. J.
Hledám alternativu ke stávajícím SPD (Ritchey V2 Comp). Váhám mezi SHimano SPD – PD M505, PD M520 a PD M540. Ročně najedu tak 3000 km a byl bych rád, aby nějaký ten rok vydržely, pokud možno bez zásadní údržby. Díky za osobní zkušenosti a tipy. J.
Si myslim, ze tolik by mohli vydrzet i 505ky. A az odrovnas kufry, tak prihodis dve stovky a koupis si novy i s pedalama.
Dalsie 505, zas po necelom roku loker (vakl). Inak ten plastovy kluc stoji par korun. A kufre mam este dvoje (znicim skor pedaly ako kufre).
Tento rok som menil 505-ku za 540-ku. 505 robustná ako sniňa, ale veľa vydrží, 540 som dal preto, lebo som ju čenčol za 2 pivá (slovom dve pivá). Obchod storočia.
taky bych měl 2 piva navíc. Nemá někdo navíc pedály ? :-)
čórka
Urcite budou stacit ty 505 nebo 520. Ty 520 maji vic bahnuvzdornej naslapnej mechanismus, takze pokud v takovych podminkach nejezdis budou stacit 505.
Letos nové 520, zatím naprostá spokojenost.Bral jsem je hlavně kvůli odolnosti v bahnu.
520, najeto zatím asi 3000 km. Nacvakávání a výstup v pohodě. Trochu jsem je musel utáhnout. Jedinou věcičku co se mi stala. Po výměně za staré VP mi začalo v kole něco lupat. Myslel jsem střed, sedlovka, nedej bože rám, no nic z toho to nebylo. Pak mě ještě napadlo ty pedály. Dal jsem zpátky staré VP a lupání skončilo. Kamarád mi je rozdělal a zjistil, že pod těsněním je trochu bordelu. Nevím jak se tam dostal, to jsem jezdil ještě v dubnu po silnici a šotolinách, protože v lese bylo hodně blata. Tak tam novou vazelínku a od té doby musím zaklepat mám klid.
Hele to je zvláštní, já jsem zrovna včera prodělal úplně tu samou výměnu – VP – 520 a taky to začalo lupat :o) Tak díky za tip. Jinka někdo tady kdysi psal, že kufry VP nejsou kompatibilní s Shimano pedálama tak ty moje teda jsou. Dokonce mám pocit, že se s VP kuframa líáp vyšlapává, ale to může být tím, že už jsou zajetý :o) Kupoval jsem k těm novým ještě spaciálně další kufry, ale zatím je teda nasazovat nebudu, zbydou do zásoby a to se vždycky hodí :o)
mám 520 a v pohodě i v zimním provozu.Teď se trochu povolily-levý cvakal, tak jsem je rozdělal a dotáh-perfektně se seřizuje vůle v ložiscích-a fungují zas jak nové.Vevnitř byli zcela čisté-myslím tu vazelínu apod.
Jak se ti povedlo povolit tu plastovou matici?
sehnal jsem si na to takový plastový shimano klíč.Dřív ho prý k pedálům dávali zdarma.Nějak jsem ho nemoh v kameňácích u nás sehnat.Nakonec mi ho prodal servisák od Kaňkovského, měl prý doma dva. Docela jsem se bál abych tam něco neulomil.Zabrat se musí jen ze začátku ,po 2 otáčkách to už jde lehce.
vidis…z toho si vem priklad…a ne kombinacky :-)
Jak se srizuje vule v loziscich? Cumel jsem na to asi pul hodiny a nic.
to je divný. já na to čumím vždycky tak deset minut a vůle je pryč :-)
ty musis mit sakra desivej pohled:-)
tady to máš na obr rozebrané http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?… Ty to ale takhle rozebírat nemusíš.Stačí sundat pedál-myslím tu vnější stříbrnou část.Na konci pedálu-té osy je taková malá matka a pod ní ještě jedna-která má vodící drážku ložisek.Tak tu druhou-co má tu vodící drážku dotáhneš.-Pak si upevníš osu pedálu,Tuto matku chytneš klíčem aby se nehnula a přitáhneš k ní tu menší.-Tím si to pojistíš, aby se ti to nepovolovalo
Tak jsem se do toho konecne pustil, ale nikde jsem nesehnal ten klic. Pouzil jsem sikovky, cely ty umelohmotny vystupky jsem obrousil, ale nakonec se mi to povedlo. Pedaly se zas toci jako novy, takze diky.
M520 – k naprosté spokojenosti slouží 7kkm a bez údržby – když mám v ruce spray s olejem a vzpomenu si, tak je jen lehce promažu… :-)
OK. Přesvědčili jste mě. Půjdu do těch 520. Hlavně potom co jsem zjistil, že kufry od Ritchey stojí cca.700,– a ještě nikde nejsou k dostání. Ještě se zeptám, taková ta plastová matice a-la „sluníčko“ se asi povoluje odpovídajícím spešl nástavcem. Ten je u pedálů, čili v ceně, nebo se kupuje extra? Jestli extra, kolik stojí a je běžně k mání? Jde mi o to, aby nakonec v součtu tato varianta nebyla dražší než 540, ty bych zvládnul svou běžnou dílenskou výbavou. Díky J.
//sehnal jsem si na to takový plastový shimano klíč.Dřív ho prý k pedálům dávali zdarma.Nějak jsem ho nemoh v kameňácích u nás sehnat.Nakonec mi ho prodal servisák od Kaňkovského, měl prý doma dva. //
Už víš proč ho nedávaj k pedálům gratis. Mechoš od Kaňkovskýho se dal na obchod.
no já osobně jsem rád, že jsem ho vůbec sehnal.Dřív, ale shimano obecně dávalo víc věcí zadara.K pedálům byly standartně unavíc mělohmotné nacvakávací ohrádky na použití s klasickými botami.To už dnes taky neseženeš.By ty umělé klíče a jiné blbiny k tomu mohli zase začít dávat zadara.
Jo tak to máš pravdu, protože je to čím dál tím herší, ale není to problém jen shimana. podívej se na vilice. Když se dočteš v návodu, jak ji máš udržovat a nemáš tam klíč na zátky a tak dál. a ještě víc mě štve, jak jde kvalita všech dílů rok od roku dolů. Jinak ty ohrádky jsem nedávno viděl u Šírera, ale nevím kolik stály.
Kupoval jsem si nové 520ky a byla varianta bez ohrádek („plastové platformy“) nebo včetně – to bylo o 20ku dražší.
když jsem kupoval 520 na podzim tak shimano dodávalo jen bez ohrádek o minulých prázdninách byly dodávány ještě s ohrádkama.Možná se to už zase změnilo.
Tak jsem se spletl, rozdíl je tam 40 korun http://www.velotrade.cz/index.php?…
u mojich ty plastové ohrádky byly – přišli mi včera, ale klíč tam teda není, to je pravda – nebo je hodně dobře schovanej :o))))
3lo to hezky i kleštěma. Pedály jsem nechal na klikách, omotal tu umělohmotnou matici a-la „sluníčko“ hadrem, vzal „sykovkama“ a točil pedálem. První otáčka šla ztuha, potom už v pohodě.
Ja to jednou taky tak udelal. Levej pedal sel v pohode, na pravym jsem urval matici :) Jo kdyz je to zazrany… V tomhle jsou ty 540 lepsi.
Taky si myslím, příští budou 540, železo drží v kleštích líp :-)
s tím klíčem zničení nehrozí, jen se težko shání.Bych to neřešil.Vzhledem k ceně kufrů asi stejně bude lepší koupit to i s pedály.Pokud byste ovšem někdo narazil na kompatibilní kufry-za slušnou cenu, sem s tím.
No nevim. Me zavit zustal v pedalu, a ta ozubena cast se odtrhla. Zustal tam takovej prstynek :) Jinak kufry snad dela BBB cena cca. 300Kc
a jejda.tak to je blbý.Teď budu ještě dotahovat ten druhý, tak se schválně mrknu, jak je ta umělá hmota silná.Tak ty kufry od BBB to už docela jde.
Já je mám a řekl bych, že budou i odolnější než původní Ritchey, ty jsem znicil za rok…
Jo, Ritchey V3 Comp, pěkný šunty, hlavně za jeden pár bych letos měl 3 páry M520tek…
Já mám 505 a jsem naprosto spokojená…ÚPLNĚ DOSTAČUJÍCÍ…
mas muj obdiv!:-)
proc? ja mam 505 troje a sem taky naprosto spokojenej uzivatel… platformovejch pedalu Primo :-P
Určitě ne 505! Více se zanáší a hlavně z nich bolí nohy. kolena a třísla. 520 jsou výrazně lepší.
Ze se zanasi je pravda, ale ta bolest kolen a trisel je blbost. Bolest je dana spatnym serizenim kufru.....
Fakt jo? tak to slyším poprvé..... Sice je pravda, že mě bolí, teda spíše brní noha, ale to je asi z treter nebo snad z pedálů???
Já jezdím s PD-M536/snadné čištění od bláta,větší plocha pro stab.jízdu/a nemohu si je vynachválit.Koupil jsem si ty samé rezervní/1240,–Kč/,ale zatím jsou hezky schované. Staré mají najeto 28kkm a bez vaklu,s údržbou se s nima moc nepářu.Jo docela dobrý kauf.
Mám taky 536. Jezdím je už třetí sezónu. Doposud sem byl maximálně spokojenej, ale teď se mi vyskyt menší problém, v tělese pedálu jsou šroubky o které se opírá nacvaknutá tretra a při jízdě v bahně s totálně zasr…a kuframa došlo k tomu, že se mi ten šroubek vyrval ze závitu, čímž tam vzniknul dost drsnej vakl. Noha v pedálu kvrdlá :( Zkusím, jestli tam půjde vyřezat novej závit, když ne, tak kupuju 520
mel jsem 515 a 6000km naprosto v pohode. ted jsem koupil 520(vozim zatim 50km), pry vhodnejsi pri problemech s koleny. nepozoruju vubec zadny kladny rozdil, stranova vule je dana kufrem a ten je u obou stejny(SH51), takze rozdil 515×520 „jen“ konstrukci.
Jen se preptam u tech 520 – mam stare kufry, ale – pravy pedal z obou stran bez vaklu, levy z jedne strany taky o.k., ale z druhe strany vakl – cvaka pri zmene tahu nahoru/dolu. je to na reklamaci, nebo nasadit nove kufry a pak se uvidi ???
M 540. Aby tu nebyla taková přesila 520tek,tak dávám taky jedem hlas 540tkám . Vozim je rok a půl a sou uplne v pohode. Absolutne je neservisuju a jezdim jak prase – bláto, skoky, sníh.......
Po zkušeností kamoša sem si koupil SPD shimano 520 a sou supr najezdím tak okolo 3000 za rok. Málo se zanáší, a mají celkem dobrou vůli do stran, několik málo stupínků, takže ani případně nějaké věci ohledně kolen… ale to tady už řešil někdo asi před týdnem, myslím a právě ty 520 vyšly dobře…
určitě 520 už jen kvůli váze tomu,že se mín zanášej.A navíc 505 mi přijdou takový divný při nacvakávání.
505 (515) su v pohode, len mne vydrzia 1 sezonu. Problem mam zriadit volu, lebo sa mi blbo kontruje matica na oske. 747 drzia uz roky. Teraz som kupil 520, uvidim vydrz – plastovy kluc mam.