Jaký je přesný rozdíl mezi FFD tlumením a TPC tlumením? V čem přesně je TPC lepší?
Jaký je přesný rozdíl mezi FFD tlumením a TPC tlumením? V čem přesně je TPC lepší?
To by zajímalo i mě. Tedy já myslím, že TPC znamená zamykání. Pokukuju po Splice na zimáka a tam bych šetřil, tedy pořídil FFD. Pokud už sem budete někdo psát, dost by mě zajímaly dlouhodobější zkušenosti se Splice, jako je vakl, tlumení a tak. Díky.
:o tolik se toho navozis na silnicce a o kolech nic nevis… ach jo. :) Vis, ze vidlice s TPC byly uz predtim nez bylo zamykani v mode?
nevim kde si videl silnicku s odpruzenou vidli:-).tak mozna v pekackove profilu:-)
Mám SPlice tři měsíce. Mám ho pořád nastavený na zdvih 130 mm. Zatím žádnej vakl a asi v dohledný době nebude. Je to bezva žehlička.
TPC (Twin Piston Chamber) Damping
Featured on Sherman, Nixon, Skareb, Black, Splice, and Axel models.
TPC (Twin Piston Chamber) Damping now comes with standard lockout, Remote Lockout (RLO) or in compression adjustment versions (depending on application). TPC uses twin independent damping pistons: one optimized for rebound, the other for compression/lockout. Additionally, we use a low pressure, high volume system to eliminate cavitation (which leads to compression spikes and stiffening) and heat-related problems. Quick Range TPC allows minimum to maximum damping adjustment in a half-turn of the knob, and our compression lock out switch eliminates unwanted bobbing during climbing and smooth terrain use.
Fluid Flow Damping (FFD)
Featured on Skareb, Splice, and Axel models.
Fluid Flow Damping (FFD) is a TPC-derived hydraulic damping system featuring compression and rebound damping pistons. We use a low pressure, high volume system to eliminate cavitation (which leads to compression spikes and stiffening) and heat-related problems. Many of the models utilizing FFD have externally adjustable rebound.
asi je nekdy lepsi nezpochybnitelny vysvetleni a pro jistotu radsi v anglictine aby to nemohl zkusit skoro nikdo:-)
Je to ze stránek výrobce, takže informaxní šum 0,00… Otázka byl rozdíl systému, a né jaké máte pocity když jedete na TCP nebo FFD :-/
Jezis ty ses kecal. Jen namatkou http://www.progresscycle.cz/firma.asp?…
No jako jsem v ceskem jazyce laik, ale ani na potreti jsem to nepochopil. Ten odkaz byl na „neexistuji“ vidlice s TPC mazane vazelinou… dal jsem to uz ani nezkoumal, ale predpokladam, ze se prispevek nese ve stejnem duchu do konce.
lock out? Dy? TPC je primárně bezněj
Takze, kdyz tu nekdo pise, lzi, nesmysly a nepravdy, tak jako prispevatel se mam vyjadrit jen k puvodni otazce a tyhle lzi nechat lezet… dobre, jasne. Nejde o to jestli jsi to napsal nebo nenapsal, ale o to, ze mu rozkazujes co ma a co nema psat.
No zrovna ja to poznam :o)…sorry :)
No a treba Axel se dodava i s TPC a nema mazani olejem :)…ale takovych vidlic je vic…
Jinak si myslim, ze to TomCat udelal dobre…ale to jenom na zaver :).
Ja nic nenaznacuji…ja jenom rikam, ze se mi jevi jeho odpoved jako idealni, zvlast kdyz se tu tentyz problem nedavno resil…
Hmm…jinak jeste by treba i me zajimal rozdil ve stavbe ruznych TPC Lock-Outu, protoze to, ze tam ma nekdo TPC Lock-Out jeste neznamena, ze je jisty jak bude vypadat, protoze jich je nekolik typu…hehe…je to lego :)
Na to naznacovani tu mame jine odborniky, vid :)
Asi lepsi nez rady typu „v TPC je takovy to tentononc a je tam dvakrat v nazloutle kapaline a pri horno dolnim pohybu do stran se to zmekcuje“ a „FFD bude asi o trochu jednodusi bez cudliku na krouceni tentononcu, ktery zpusobuje zelvovitejsi krok jihozapadnim smerem, kdyz prejedu unifikovanou cihlu“ ;)
:o))))
Teď z jiného soudku: Letos jsem viděl zablokovaného Scareba, šel jen do půlky zdvihu a pak ostrý doraz, pak Blacka co mu nechodilo tlumení odskoku, teď o víkendu Scareba co mu rovněž nechodilo tlumení odskoku a Axela co mu asi vytekl olej, protože nešel zamknout ani seřídit odskok. A ještě jeden Axel bez tlumení odskoku. To je slušná řádka poruch na to kolik vidlí jsem od této značky viděl a zkoušel. Je to veliká náhoda a nebo se Indiání tak často kazí?
Nebudu se opakovat, akorat pridam… to jses rad, ze nakonec mas co mas, vid :) A premyslej, da se rict, ze jsi na tom vydelal :-D
Hrome fakt že jo… Hele tak je to u Indiána normální? Lehce mě to zaskočilo, protože nejvíc porouchaných jsem jich viděl tento víkend.
To je normalni, ze se jich nejvic poroucha v letnich mesicich :-D No ja jsem si usudek o znacce udelal celkem rychle, ale je taky fakt, ze je i nekolik kousku co mam moznost sledovat a ty zatim drzi… zatim, ale je pravda, ze nedostavaji takovy kour, jak by si zaslouzily.
Co to zase placas? Vzdyt se tu bavime o Manitou. To je ta znacka co pouziva TPC a FFD, aby ti dosli souvislosti. Zase vkladas nekomu do ust co nikdy nerekl…, ze se tomu jeste divim. A moje reakce byla na prispevek, ktery byl oznacen ze se „odklani od tematu“ a navic to s tematem threadu stale souvisi.
to s tím olejem je fakt pravda? Sem chtěl black od manitou taky zkusit, ale používám oleje denicol.tak abych neměl problém.Dík.
A co pouziva Manitou?
No to právě nevím, asi nějaký svůj.Tak mě zajímá s kterými oleji je to ok.Sehnat totiž v Olomouci originální tlumičový olej od Manitou je téměř nemožné, a je to dost drahé.Proto by se mi hodilo, kdyby např milan nebo někdo jiný definoval s kterými oleji je problém a s kterými ne.
Zase milane je tu rada tech, kteri nedokazi najit ani stranky vyrobce na nichz je odpoved na 90% jejich otazek.
LOL, sam bych fakt neprisel na to ze ma vidle pruzit...... a kdybych nahodou chtel vidli popsat(nebo na ni nedejboze jezdit), tak musim pouzit jine terminy nez vyrobci a redaktori= vymyslet si nove, vlastni. nebo sem te zase nepochopil?:-)
Mas doma normalizovanu cihlu ? Pokud ne, nic nepis, nejsi clen :)
a vadi ze je samotova?:)
Hmm .. ta se asi moc odira, to nebude dobry :)
provokace se neminula ucinkem:)) nevisis na testovani? a pritom se v kazdem 2. prespevku zminujes jake by to bylo super, kdyby vsichni najizdeli na cihly a mlatili svymi koly o zem…nemyslim ze by to nejak ovlivnilo fci vidlic bikeru z b-f.
Ja myslim, ze by casem mohlo…, ale negativne :)
milane proc nefunguje www.xbike.cz
zjevne ho testoval virtualni cihlou:)
Ne všechny měly Lock out. Mám podezření na únik oleje, z jedné jmenovaných co přestala „chodit“ tento víkend (Axel s LO) lezl u stíráků ven olej v nemalé míře. Byla rok stará a olej nikdo neměnil.
Hm, nějak se ti Indiání nepovedli… Lidi o tom kolikrát ani netuší, nepoznají že jim to netlumí. A co je podle tebe, Milane, příčina výše zmíněného zablokování Scareba? Chodil jen do půlky zdvihu a pak bylo slyšet jako by šel kov na kov.
Jeste, jeste, jeste nejake rozkazy muj pane.
Nic nepřebírám, to jsem napsal protože mě to napadlo. Už jsem psal že se to netýká jen typů s LO. Momentálně moje vile funguje a jsem rád že to tak je a doufám že to tak i zůstane. Mít při mém „štěstí“ třebas Scareba :o) (vtip). Jo, chápu že je hodně bikerů co nedaj na Manitou dopustit, obecně platí že každá liška chválí svůj ocas a ta co ho nemá, tvrdí že nejlepší je ho nemít (pevná vidle :o)). Ale to už odbíhám od tématu. Kdybych kupoval Splice na zimáka, byl by to typ bez LO. Ale zůstanu u XC-Pro-E 02 s 80ti mm zdvihu, protože mi praskl planže?ák a nechávám si stavět Careera, takže na vidli nezbydou penízky.
To je uplne rozdilny svet. Ja bych klidne jezdil na hardtailu, kde je vidlice desetkrat drazsi nez ram, ale nikdy naopak.