• micro

    Mam takovej asi blbej dotaz. Mam Duro D + upravene tlumeni. Pri hodne korenitych sjezdech vidle obcas kopne do riditek. Zkousel sem vidli na miste, zvednu predni kolo 10 cm a dam velkou rychlou ranu prednim kolem na zem – vidle se pohne tak 1 cm a pak to klepne a kopne do riditek. Kdyz jedu normal a stlacim vidli, pak zvednu predni, tak to krasne utlumi olej.. rozebrany sem to mel, negativni pruzina + gumova podlozka tam je, tak nevim co tam mlati.. mozna to je problem i jinejch vidlic, jak sem procital history. Moje teorie je , ze na zacatku zdvihu protece tryskama malo oleje, kterej tece zpatky rychleji nez se vraci pruzina. Kdyz poslu vidli dropem na 120 mm ,tak se vraci primerene pomalu a dopad skoro necejtim… takze je to tak, ze rychlost utlumu klesa spolu se stlacenim vidlice ??? jake mate na to nazory ? predem dik

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Zda se mi jako by sis pletl zpetny utlum s kompresnim (nebo mozna dokonce s pruzenim).

      0 0
    • Otaku  

      no kazdopadne to vypada ze je slabej zpetny tlumeni na zacatku zdvihu, ze by malo oleje?.. (pouze muj e-nazor)

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Sem si taky myslel, ale to by mu cvaklo i kdyby to dal prudce na zadni (si e-myslim)

        0 0
      • micro  

        pokud vim tak malo oleje by se projevilo na konci zdvihu, ne ??? na zacatku je nad ventilem maximum oleje, to nema vliv

        0 0
        • Quake 9.0  

          To by platilo u tlumení komprese.

          0 0
          • micro  

            no, ale tlumeni komprese to nema, jen odskoku. Ani nevim k cemu je pouzitelnej utlum komprese . Vidle ma zehlit :)))

            0 0
            • Quake 9.0  

              Jsem se trochu přehmát, u tlumení komprese by to zase šlo hladce do zdvihu a potom by byl skokový nárůst tlumení komprese. K tomu názoru „…k čemu tlumení komprese…“: Když se dostává vidlice na konec zdvihu tak i některé „žehlící“ vidlice mohou využívat i krom elastomerových a jiných dorazů tlumič komprese. Ten bez nárůstu progresivity síly na stlačení (což spůsobují elastomery a jiné dorazy) pouze zvýší čas potřebný k překonání posledních mm zdvihu.

              0 0
              • micro  

                jj.dik za vysvetleni. ja myslel ze to tlumi uz od zacatku. takhle to chapu.. jinak – jestli je min oleje, coz je mozny, vylejval sem ho nekolikrat kdyz sem ladil utlum ( www.sweb.cz/…o/tuning.htm) tak by teda ten pist olej nepustil a posunul olej jakoby nahoru ??

                0 0
                • Pá-dlista1  

                  Tlumi to uz od zacatku.

                  0 0
                • Quake 9.0  

                  přesně tak.

                  0 0
                • kovar  

                  ano toto je možná možné, když se tak dívám na tvé fofo ve „FOTO“ – utržení oleje a vznik vakuové bubliny. Ale NEZNÁM přeně konstrukci Suntouru (jen z těch fotek), takže si můžu dovolit myslet o tom bludy, jako si třeba někdo myslí nasmysly o jiných značkách vidlic – třeba MX Comp:-) Pokud je to toto, tak to odstraníš tak, že úplně eliminuješ tlumení komprese. No ale připadá mi neuvěřitelné, že konstruckce tlumiče by mohla být taková, aby k tomuto jevu mohlo docházet, ale je to Suntour, že jo.

                  0 0
            • Pá-dlista1  

              No slysel jsem tu jeden argument co mi prijde docela rozumnej. Ze tlumeni komprese je na to, aby vidlice po prekonani prekazky nepokracovala zbytecne svoji kinetickou energii vic do zdvihu nez je nutne a stacila tak reagovat na dalsi podnety. Stejne si myslim, ze nejaky odpor tam je vzdycky a ten staci :)

              0 0
    • Quake 9.0  

      Pravda bude asi takováto: Když propruží vidlice asi o ten centimetr, tak tryskou ještě neproteče olej a proto dochází k rychlému návratu – což může způsobit to klepání. To že to funguje OK při plném stlačení je způsobeno tím, že olej se již nad trysku dostane a proto vše funguje jak má. Zastávám taky ten, již zmiňovaný, názor, že chybí nejspíš trocha oleje v tlumiči.

      0 0
    • milan1  
      • Odstraneno na pozadavek usera –
      0 0
      • micro  

        ja sem NEUBRAL OLEJ !!! ja sem zvetsil prutokovy otvory, olej je STEJNEJ a STEJNY MNOZSTVI … ale ten postup co pises – to musim vyzkouset.. ja uz s tim jezdim docela dlouho, ted sem si toho zacal vsimat – treba vjedu do hluboky kratky diry ( 30 cm ,hloubka 5 cm ) a o tu diru me to kopne do riditek

        0 0
        • micro  

          Tak sem zkusil ten postup – pustit kolo z 90 stupnu na zem – dopadlo to , predek malinko odskocil, par cm, vidle zajela 15 mm.. pak sem to projel , primo na hranu 5 cm obrubniku , koplo.. Moje dalsi „teorie“ je, ze se rychle otevre ventil, olej se prepusti do negativni komory a jeste nez se ventil zavre aby to utlumil, tak jím olej proteče zpět. Nebo kecám nesmysly ???

          0 0
          • milan1  
            • Odstraneno na pozadavek usera –
            0 0
            • micro  

              Chapu. Ale ten pistek tlumice rozebrat nejde. je tam imbus, ale musel bych chytit tu pistnici hodne velkou silou – tim padembych udelal vryp do pistnice a tek by olej… vim ze je chyba v pistku – je tam pruzinka co drzi zatku ventilu a ta je moc tuha, takze neotevre naplno ventil.. ale jak pises s kompresnim utlumem to neni spatny, to je spis tvrdsi pruzina nez kompresni utlum. Nahodou az na ten kopanec me to uplne vyhovuje.. PS tlumic samotnej se blbe zkousi kdyz je seshora otevrenej/ zavira se horni matkou vnitrnich nohou./ Jinak – ja sem zvetsil POUZE otvory PRO ZPETNY TOK OLEJE – takze komprese na to nema vliv, to tece mega dirama po obvodu ventilu, zpatky to teklo pres „spendlikovy dirky“ ktery sem jen zvetsil o kousek… Jak rikam, chod je uplne v pohode, jen to kopani… ale nemusis s tim ztracet cas, podstatne veci si uvedl. Kazdopadne diky

              0 0
              • milan1  
                • Odstraneno na pozadavek usera –
                0 0
                • Quake 9.0  

                  Ježiši, co to tady píšeš? To že Ti zajede 45mm vidlice aby neodskočila, to tě lituju. A jen se bojím, jestli se někdo neřídí Tvýma „radama“…

                  0 0
                  • kovar  

                    Quake, já se zas bojím, že někdo se řídí Tvýma radama. Pro mě jsi 80mm extrémista, nic ve zlém

                    0 0
                    • Quake 9.0  

                      Já taky nic ve zlém, ale vozím vidlici se 105mm zdvihu a po nasednutí na kolo se mi noří o 27mm. Nevím však o tom, že by mi šla po uvedeném testu o 35 – 45mm i když úplně otevřu tlumení komprese. Takže si myslím, že chyba bude někde v tom pěnění a pohybu oleje. To že kolo odskočí způsobujou i nafouknuté pneumatiky. Vidlice ale není od toho, aby tlumila nafouknutou pneu…

                      0 0
                      • kovar  

                        no vždyt říkám, extrémista :-)

                        0 0
                      • kovar  

                        no a taky si myslím, že uvedené problémy může dělat vzduch v oleji – když se ten vzduch dostane na „trysku“ (dirku). (pokud tedy jsem správně pochopil popis problému: jako že zpětné tlumení funguje, ale někdy vidle kopne – jako by přestalo na ten okamžik fungovat)

                        0 0
                • TinkTink  

                  Duro je vidle na skakani…na to doporucuji nezapomenout, proto bych na ni obecnou radu o zanoreni radej nepraktikoval – kdybych chtel mit toto zanoreni pri tomto testu, musel bych mit vidli na mekko a na doraz bych ji dostal z blbyho malyho poletu kdy bych dopadl na predni (docela casty jev)

                  0 0
                  • Quake 9.0  

                    Souhlasím s Tebou Tinku

                    0 0
                    • TinkTink  

                      Diky…myslim ze by se Milan podivil nad vidlema, ktere se vozi na CP DH HT :)

                      0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Navic vubec nechapu vcem spociva univerzalnost tohoto testu, kdyz zavisi na geometrii a vaze kola. Mimo jine vubec nepocita s vahou a preferencemi jezdce.

                    0 0
                    • Quake 9.0  

                      Přesně tak Pá-dlisto, na to se tu snažím taky poukázat.

                      0 0
                    • TinkTink  

                      Pokud vim, tak se na tento problem poukazovalo hned na zacatku a zduvodneny to nebylo :)

                      0 0
                • Pá-dlista1  

                  Neodskoci ti ani nesmyslne pretlumena vidlice (expanzni utlum).

                  0 0
                  • icewind  

                    jj souhlas, pekne blby navody na rozbiti drzky…hehe :)

                    0 0
                    • milan1  
                      • Odstraneno na pozadavek usera –
                      0 0
                      • icewind  

                        hehe to jsem, to vis cece…nabita drzka mi nezabrani byt vesely a co se tyce suntoura never ever, velmi zle zkusenosti…

                        0 0
                      • Quake 9.0  

                        Bohužel Tvůj test postrádá jakýkoliv vliv jízdy a hmotnost jezdce. Z VLASTNÍCH ZKUŠENOSTÍ OD ROKU 1994 vím o tom, že to jsou nezanedbatelné faktory – tudíž platí osvědčené experimentování:

                        1. vybereš si pružinu na tvou váhu
                        2. povolíš tlumení a jedeš na test
                        3. podle chování vidlice postupně přidáváš na tlumení, dokud nedostane správný chod, který ti vyhovuje – zde chci poznamenat co jezdec to jiná nátura, což znamená že někdo má rád živější vidlice a někdo zase utlumenější.
                        0 0
                        • kovar  

                          Milan popisuje jeden jediný prvek jeho víceprvkového TESTU a ty tu popisuješ nějaký postup vyladění. Trochu hodně o voze a o koze. Víš co je to test? No zkus prohledat nějaké výkladové slovníky.

                          0 0
                        • milan1  
                          • Odstraneno na pozadavek usera –
                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            Co, kdyz je to 9 kilove kolo (z cehoz nejtezsi je predni a zadni kolo..... a prehazka :) s hlavovym uhlem 65°, zdvihem 3cm a rajtuje ho 120kg chlap? To se bude asi lisit od 23 kiloveho sjezdaka s velmi nepravdepodobnym uhlem 73° (asi supermonster:) na kterem jezdi 55 kilova slecna. Nepletetelelu-li se? :-)

                            0 0
                            • wroum  

                              nebyvas to ty, kdo jako jeden z prvnich vola po tom, aby se nemichaly jablka s hruskama?

                              0 0
                            • fousac  

                              nepoplet si si nahodou ty uhly??

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                To byl schvalne absurdni priklad. Navic ten chlapek s tim skace dropy a ta holka ma 300mm zdvih na sotolinu, aby ji to bralo kazdy kaminek. No a ted babo rad kolik cm to ma jit :)

                                0 0
                                • fousac  

                                  ja jen, ze kdybych chtel tehle cisel dosahnout, tak nevim jak by vypadalo kolo se supermonstrem a 73st. uhlem hlavy… no to druhy by jeste slo.. vem chrti kolo , dej dozadu 12" kolecko a mozna tech 65st. dosahnes..

                                  0 0
                          • icewind  

                            myslim ze chytrak si tady jenom ty, smekam klobouk Mr. Wizard – SUNTOUR Tunner…

                            0 0
                            • mazuroschi  

                              narozdil od Tebe je u Milana1 videt, ze se problematikou zabyva a ma jasnou predstavu o tom co a jak se ve vidlici deje behem jizdy. navic je schopen definovat vlastnosti vidlic, testovat a vylepsovat je. pochybuju ze ty umis vic. spis umis akorat uplny hovno a jenom prudis, navic je videt ze v tom mas sam bordel a dosly Ti argumenty, proto jenom urazis. ses nula a blbyma kecama to nezmenis.

                              0 0
                              • icewind  

                                neberu Milanovi cim se zabejva, taky jsem nezacal hadku, to co ze jsem napsal ze souhlasim s necim nazorem je muj postoj a taky nemam zapotrebi tunit vidlici…bordel mas asi ty a to vhlave, kazdy ma svuj nazor a kdyz se ti muj nelibi tak PISS OFF BITCH a neprud…pro mne je SUNTOUR hovno, kdyz se ti libi neberu ti ho…jo jediny kdo tady urazi jsi ty a jeste mas reci jako bys byl Milanuv „PIC Milane“ teplej braxa…

                                0 0
                                • mazuroschi  

                                  odporujes si, pises ze mu to neberes, ale z predchozich tvojich prispevku je videt opak. vidlici nevylepsujes, mozna to nepotrebuje, ale hlavne bys ani nevedel jak. nevim koho tady urazim, tebe? to ze ses nula neni urazka, ale fakt. navic podle tvych odusevnelych hlasek typu:„PISS OFF BITCH“ a „PIC Milane“ teplej braxa…;" bych rekl ze ti jeste nebylo ani 16. mas na to narok, kdyz jsem byl pubert taky jsem se choval obcas jako debil, ale vyrostl jsem z toho. neboj i ty z toho treba jednou vyrostes a uvedomis si jaky vul si byl. ad suntour: mel sem hodne vidlic, drahych i levnych, dobrych i spatnych. neni mnoho rozdilu mezi Marzocchi a upravenym Suntourem (krome ceny). takze preji brzky navrat mozku a rozumu do tve dutiny lebecni.

                                  0 0
                                  • icewind  

                                    co dodat jses MASTER PIECE OF DICK…co se tyce meho rozumu ten je v poradku, narozdil od tebe co nema ani tu dutinu lebecni…kdyz jsi byl mladej tak ses asi fakt choval jako debil a to ti zustalo do ted…

                                    0 0
                                    • mazuroschi  

                                      urazet ti jde skutecne vyborne, ale obavam se ze to tak asi vsechno.

                                      0 0
                                      • icewind  

                                        :-)))…ty vis vsechno…THUMBS DOWN

                                        0 0
                                        • mazuroschi  

                                          zato ty nevis nic.

                                          0 0
                                          • icewind  

                                            presne si to uhod…jses proste #1

                                            0 0
                                            • mazuroschi  

                                              to samozrejme nejsem a nikdy nebudu, ale narozdil od tebe si to o sobe ani nemyslim.

                                              0 0
                                              • icewind  

                                                ted lzes, protoze nevis co si o sobe myslim…to je jedno…kasli na to…jses prost #1 a ja #0 abys byl spokojenej…OKI?

                                                0 0
                                                • mazuroschi  

                                                  divil by ses kolik toho o tobe reknou tvoje prispevky. OK to bude teprve tehdy, az si uvedomis ze ses choval jako pitomec a svoje dalsi jednani prizpusobis tomuto faktu.

                                                  0 0
                                            • milan1  
                                              • Odstraneno na pozadavek usera –
                                              0 0
                                              • icewind  

                                                nemam si proc menit nick…a taky me nezajima co si o mne jiny mysli…nevim proc bych si mel nechat nadavat do nul…jsem jesitny…

                                                0 0
                                              • icewind  

                                                jo a taky mne neznas, takze mne klidne ber jako je ti libo cloveka…

                                                0 0
                                • enjoy  

                                  tvoje mistrna anglictina jiste kazdeho dojima ale prosimte,me uz to docela vadi,ikdyz tomu sice rozumim tak te nechapu.nemam rad blbecky ktery misto promin rikaj sory.a bych chtel vedet co rikas ty.asi piss off bitch,ze jo.

                                  0 0
                            • milan1  
                              • Odstraneno na pozadavek usera –
                              0 0
                              • icewind  

                                nejsem zadny borec, ale taky te nezhazuji, neumim si predstavit kdyz pustis baik z 90stupnu a vidli ti zabori se ti 45mm, co potom kdyz davas dropy…

                                0 0
                                • milan1  
                                  • Odstraneno na pozadavek usera –
                                  0 0
                                  • icewind  

                                    pardon…

                                    0 0
                                    • milan1  
                                      • Odstraneno na pozadavek usera –
                                      0 0
                                      • icewind  

                                        jeste jsem to nezkousel, jsem furt v praci a v 9 vecer mi nepride moc sqely napad to zkouset, kdyz tak pres vikend to zkusim a dam vedet…co se tyce maruzoshiho, jemu se nemam za co omluvit, s urazkami zacal on…

                                        0 0
                                        • milan1  
                                          • Odstraneno na pozadavek usera –
                                          0 0
                                          • milan1  
                                            • Odstraneno na pozadavek usera –
                                            0 0
                                            • icewind  

                                              njn bral jsem to zhurta ;-), jsem si to znovu precetl a mas recht…nekdy se zapominam a chovam moc impertinentne, coz ja nerad…tak pardon, moje chyba…

                                              0 0
                                              • milan1  
                                                • Odstraneno na pozadavek usera –
                                                0 0
                                                • mazuroschi  

                                                  ja jsem zde temer porad (akorat jenom ctu a prispivam minimalne, takze nejsem vetsinou ani zalogovan). Je uzasne jak dokaze clovek zmoudret behem par dni a jeste uzasnejsi je, ze si to dokaze uvedomit.

                                                  0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Ja sem se snazil a dlouhou dobu jsem vubec nereagoval na tvoje prispevky a nepodroboval je kritice, kterou tak nemas rad. Jenze tohle se proste nedalo. Ale jestli chces, tak si dal otacej kola o 90° a mlat s nima o zem. Jen nevim jak je donutis padat na stranu, kterou chces a jak moc univerzalni ten pokus bude. Taky nevim proc by se Duro nedalo pouzit (nastavit) na skakani, kdyz je to vidlice k tomu urcena (kdyz pominu tedy konstrukcni vady, ktere nepochybne ma).

                        0 0
                        • micro  

                          Koukam ze to tu pekne houstne.. Duro je v poho na skakani, konstrukcni vady sem odstranil / viz odkaz nahore / vidle chodi uplne nadherne, utlum je umerny stlaceni. Strejda, co ma Marcochu MX PRO 105 ji ohodnotil: „na tu cenu chodi uplne skvele " .. Co se tyce toho "TESTu“ sem ho proved / co resite – zvednout samotnej bike na zadni a pustit / a to ze to zajelo o 15 mm, neni kompresnim utlumem, jako spis tvrdosti pruzin, jelikoz to neni zadna " chrtí " vidle, ale macata tvrdsi vidle na extemnejsi pouziti.. Az prijedu domu, zkusim ji naposled rozdelat a skusit ten samotnej tlumic. Pak bude doufam konec dohadu ??

                          0 0
                          • milan1  
                            • Odstraneno na pozadavek usera –
                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              To neni spatny napad. Jenze co kdyz je velky kompresni utlum takhle nastaven schvalne. Podle tvoji teorie preci zohlednuje velkou kinetickou energii predniho kola a spodku vidlice pri prejezdu velkych nerovnosti velkou rychlosti. Bohuzel se neda z vnejsku stelovat, takze to bude chtit tezke kolo a jezdit rychle :)

                              0 0
                              • milan1  
                                • Odstraneno na pozadavek usera –
                                0 0
                                • Quake 9.0  

                                  Tak to je super! S tímto příspěvkem souhlasím. Jen Tě nechápu, jak si přišel k tomu testu s kolem, protože tenhle článek ukazuje že víš o co jde. Pro ráz je důležitá hmotnost neodpružených částí kola, aby docházelo k pokud možno dokonalému kopírování terénu. To lze oběktivně posoudit pouze v testovací stolici, nebo v terénu. To co píšeš v tomhle příspěvku hodnotím za 1, ale s tím testem stejně nesouhlasím…

                                  0 0
                                • Quake 9.0  

                                  Milane1, jelikož jsem tu nebyl, tak jsem právě dočet Tvoje odpolední příspěvky a přijmi prosím veřejnou omluvu. Máš pravdu, že jsem Tvůj testík z kraje nepochopil. Tvůj test jako srovnávací test dvou STEJNÝCH vidlic s přibližně stejnými pneumatikami nafouklými na přibližně stejný tlak s přibližně stejným vzorkem a na kolech s přibližně stejnou hmotností a polohou těžiště a s přibližně stejným rozvorem a hlavovým ůhlem beru.

                                  0 0
                                  • milan1  
                                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                                    0 0
                                  • milan1  
                                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                                    0 0
                                    • Quake 9.0  

                                      Tvůj testík bych vylepšil tím, že bych podložil zadní kolo podložkou tak, aby byla vidlice téměř kolmo k zemi. Simuloval by si víc konstrukčně očekávaný náraz. Jsem zvědavej jak to dopadne, až to ověřím na svém kole – ten Tvůj test. Jenže ke kolu se dostanu až za 14dní. Takže zatím asi tak… Jinak jak moc vidlice reaguje na změnu nastavení tlumení poznávám buď jízdou po schodech – to je můj testík, nebo že se snažím co nejrychlejc rozpohybovat vidlici rukama. Ten Tvůj testík jsme taky, asi před 6-ti lety, zkoušeli, ale moc nás nenadchnul – proto ta reakce na tu hloubku ponoru.

                                      0 0
                                      • milan1  
                                        • Odstraneno na pozadavek usera –
                                        0 0
                                        • Quake 9.0  

                                          Do s tou jednoznačností to chápu, to považuju už za uzavřený. Jinak schody či rychlé „drncáky“ jako kočičí hlavy, nebo vzorky od traktoru využívám tak, že naladím na nich nejprve útlum odskoku a potom útlum stlačení (oboje postupným přidáváním) Má to ale jednu podstatnou nevýhodu – chce to štelování z vnějšku. Problém ale je že u toho Tvojeho testu může ovlivnit výsledek tuhost pružiny. Když bude mít moc tuhou, tak to tím testem na tech 30mm nedostane. Musel by to vyzkoušet nejprve bez oleje a potom s olejem. Bez oleje by zjistil jak mu chodí doopravdy, aby se nehonil za něčím co nemůže dosáhnout. Potom dolejt olej a zjistit, jak moc to tlumí.

                                          0 0
                                          • milan1  
                                            • Odstraneno na pozadavek usera –
                                            0 0
                                            • micro  

                                              Tak dneska sem nak nemel cas to kuchnout, ale celej den sem jezdil. 1) vyjezd na kopec – pohoda 2) rychlej sjezd po kamenity + korenity ceste, a tady byl hlavni problem, vetsi koren me to nakoplo. Vidle chodila dost rychle (tak by asi mela) ale na celym sjezdu to koplo asi 10× – navic cinkne kotouc.. po dojeti sjezdu je zase v pohode, problemy ji delaji jen narazy VELKY rychlosti a frekvence.. ZITRA mam v planu podivat se do tlumice, a zjistit nezavisle kompresni a expanzni utlum, dneska sem to fakt nestih..

                                              0 0
                                    • cabbage  

                                      čistě náhodou,neni lepší testovat vidli na tak 5cm vysokym kořenu někde v lese? jakýsi obecný laboratorní test tlumení je sice zajímavý ,ale co z toho je použitelný pro praktický ježdění?

                                      p.s. jedna z těch tří dalších zkoušek byla nájezd na obrubník jestli se nepletu?

                                      0 0
      • Pá-dlista1  

        Milane, hned prvni vec. Jak zvednes kolo o 90° ?

        0 0
    • micro  

      Vsem se omloovam za CHYBNE MERENI !!! v patek sem provedl ten TEST ZNOVA s elektropaskou, a VYSLEDEK : nohy zajely o přesně 44 mm . Zároveň sem rozebral vidlici, foto je tady: http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?… Zároveň sem ten test proved u jinejch vidlí(jen odskok predniho kola) – SR XCP75LO / RST GILA / RST CAPA, u vsech preni kolo odskocilo tak 10 cm, u DURa jen malinko, tak 2 cm a hned se ustalilo. Tak ted prosim o zhodnoceni… diky

      0 0
      • milan1  
        • Odstraneno na pozadavek usera –
        0 0
        • micro  

          Takže jaký je verdikt pro mojí vidlici ?? Jsem v normě ??

          0 0
      • milan1  
        • Odstraneno na pozadavek usera –
        0 0
        • micro  

          Ano odměřeno správně, vidlice složená, namazaná vazelínou YARROLINE SUSPENSION, olej původní, naměřil sem 44 mm po elektropásku i setřenou vazelínu. Co se týče lehkosti chodu, mám na to svou teorii – není chyba v tlumiči, ale jak říkáš, ve stírákách, když to např. stříknu silikonem, chodí supercitlivě, taky jak sem tam dal spec.vazelínu s teplotně stálou viskozitou, tak mi ani netuhne v mrazu. Ale každopádně pro nejlepší chod je nejlepší vyčistit nohy od prachu a stříknout těsnění silikonem.. pak je z ní žehlička s parádním útlumem.

          0 0
          • milan1  
            • Odstraneno na pozadavek usera –
            0 0
            • micro  

              Ne, dobrý. Mě chod vyhovuje, a TO JE HLAVNI.. nechci obtěžovat , díky za podstatné rady

              0 0
              • milan1  
                • Odstraneno na pozadavek usera –
                0 0
                • TinkTink  

                  Ze ja vul jsem otevrel tenhle thread… :o)…nemam cas ani chutt ho celej cist (cetl jsem asi 1/3), bylo by to zbytecny – coz vsichni musite uznat…vyjadrim se jenom v bodech, se kterymi proste lidi souhlasit nemusi.

                  • Milan umi vyladit XC-PRO-SL na 55kg zenskou…moja ma vidli od nej a je to lepsi nez pred tim…ale na 80kg chlapa by to musel opravit v cemz pry neni problem…
                  • Duro je proste vidle na skakani, cena je skvela, chod se u D musi upravit…to nerikam ze ne…ale je na tvrdy pouziti a proste sutricky mi nebere ani kdyz vydelam tlumeni uplne (je to proste nezaregistruje­..)…proste potrebuju utazeny pruziny jak blazen, aby ta vidle brala jenom podstatny veci, sutricek uz me nezajima…ne tam, kde mam Duro…ale to neni podstatne…
                  • bych doporucil prestat zde diskutovat, stejne tim akorat zabijite cas a nikomu to nepomuze…
                  • Milan1 se dojde podivat na jeden zavod Ceskyho Poharu, pak pochopi, proc mame nastaveny vidle mimo normalni pouziti…pak se tam klidne poplacame po zadech (me muzes, ja vozim na krunyri camel, takze muzes i nozem :-D )…a pudem si kazdej po svych…
                  • Myslim ze ten Milanuv test se neujme…mam tady jeden argument, ktery vubec nesouvisi s kvalitou ci podstatou testu, ale radej budu mlcet..

                  Hmm…by me zajimalo, kolik lidi se docte az sem…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    jj souhlas s Durem a taky s nastavením vidle na races. Ted jezdím vzduchovku a na závody, marná sláva, foukám 2×doporučenej tlak a to jak jsem ted zjistil o víkendu je ještě proti některým borcům sakra žehlička :) prostě běžné ježdění a závody na výkonnost kladou jiné nákoky na vidle.

                    0 0
                • TinkTink  

                  Tak ted jsem si jeste precetl ten posledni kousek…tak nevim…ja videl uz 3 zadreny DURA, ale kazdy v sobe melo originalni vazelinu…ja jsem si to hned vycistil a vidle sve chovani od zacatku jeste nezmenila sve chovani…tak nechapu kde je problem…fakt to nevim…proste zadreny duro s vymenenou vazelinou jsem jeste nevidel…(na pripadnou otazku, zda jezdim v prachu, apod, tak jezdim…vidli jsem jiz nekolikrat kvuli prachu otiral, abych ji mel za co chytit pri nakladani do auta a bylo tam toho dost)

                  Otazka na Milan1, pokud mas chut odpovedet…todle by me zajimalo – ktera vazelina je dle Tebe nejlepsi na mazani vidlic?

                  0 0
                  • milan1  
                    • Odstraneno na pozadavek usera –
                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      //ale na 80kg chlapa by to musel opravit v cemz pry neni problem… // To myslim, ze bylo fer.

                      0 0
                      • wlada  

                        ahoj, mel bych dotaz trosicku odjinud-o vikendu jsem se snazil postelovat utlum (interne pomoci imbusu) u sve Marzocchi MX Comp 2004. Porad se mi to zdalo nejake divne-sroub jako by zadrhaval a podobne. Nedalo mi to a vilici jsem rozebral-po prozkoumani plunzru jsem zjistil ze jsem imbus strkal „trosicku“ vedle (je tam dirka na imbus a kolem 3 dirky tvaru „fazole“:-)) a lehce zevnitr odrel asi 2 ty „fazole“-je to opravdu jen lehke pridreni, ale pri pozornem ohledani znatelne. Jinak vim, ze tim imbsem steluji utlum pomoci sroubu ktery zavira „otvor“ na boku plunzru:-) a ted by mne zajimalo jestli maji ty 3 dirky primo vliv na velikost utlumu, nebo velky vliv nemaji a na utlum mam vliv pouze ten „otvor“ na boku ktery priviram tim sroubem?? Zni to asi dost smesne, ale zeptat jsem se musel nebot mi to vrta hlavou:-/. Za odpoved predem diky.

                        0 0
                        • kovar  

                          nic strašného se nestalo. Toto poškození fazolí nebude mít vliv na tlumení Velikost zpětného útlumu mimo jiné závisí hlavně na té dírce v boku plunžru

                          0 0
                    • TinkTink  

                      On to Padlista napsal za me…chtel jsem ocenit tvoji praci, ale ocividne o to ani nestojis, takze nema cenu se sem dal zapojovat do debaty – souhlasim s RomanH co napsal o kousek niz.

                      A na vazelinu – v jednom starem threadu bylo uvedeno, ze jste (snad ty) merili vazeliny a zjistili, ktera je nejlepsi – jednoduse volne prelozeno…presne si to uz nepamatuju, ale muzu najit…

                      Takze jestli nema cenu se Te ptat, to mas pravdu, protoze na nikdy neodpovis primo.

                      0 0
                  • micro  

                    Hele, me se DURO nezadrelo, jen kdyz sem tam narval JA VUL cervenou 30 let starou hustou vazelinu, tak pri 20 stupnich chod jak zehlicka a pri 10 uz skoro pevna – tak sem koupil spec na vidle a chodi porad stejne HLADCE.!! AD tesneni – sou uplne v pohode, po celodennim jezdeni je cela vidle zaprasena a uvnitr ani zrnko – to plati i kdyz sem ji strikal hadici, zadna voda. Ja proste vyladil svy Duro k dokonalosti, ZEHLI a zaroven se nebojim dorazu. A jedina vada je to obcasny kopnuti, ale to sem si mozna udelal sam upravou tech tlumicich otvoru. V sobotu se chystam na VSENORY – tak jestli nekdo jede, muzete si ji zkusit.. Jinak dneska sem si zkusil MX PRO 2003 105 – a pri malem ponoreni to netlumi skoro vubec, jakmile to dam vic, uz se neco deje. Takze mam prime srovnani. Bohuzel ten TEST nemuzu provest. Ale subjektivne se mi zda chod velmi podobny.

                    0 0
                    • micro  

                      Ad – zapomnel sem – vazim 66 Kg…

                      0 0
                      • fousac  

                        vazis 66kg a Duro ti zehli?? to by me zajimalo, co si mu proved.. nejak tomu neverim..

                        0 0
                        • milan1  
                          • Odstraneno na pozadavek usera –
                          0 0
                          • micro  

                            Ano, jsem spokojen. Po tom co jsem jezdil RST je to docela rozdil.

                            0 0
                        • micro  

                          No, pravda je ze na " poradne zehlici vidli" sem este nejel.. Tak nevim ale z meho pohledu to docela koreny bere. Zase je to subjektivni pozorovani.

                          0 0
                    • milan1  
                      • Odstraneno na pozadavek usera –
                      0 0
                      • wertigo  

                        Milane1, prosim te, kde ted lezi popis testu vidlic, ktery byl asi na strankach xbike.cz ? Kdysi jsem ho cetl ted bych se k nemu chtel vratit, ale xbike.cz jaksi nefuguje…

                        0 0
                        • milan1  
                          • Odstraneno na pozadavek usera –
                          0 0
                          • kovar  

                            zkus se !diplomaticky! domluvit s adminem, třeba tady by to mohlo být

                            0 0
                            • milan1  
                              • Odstraneno na pozadavek usera –
                              0 0
                              • RomanH  

                                Puvodne jsem se do tehle debaty nechtel vubec zapojovat, ale ted k tobe napisi par postrehu, jak Te vnimam ja :

                                Vadi mi, ze tady vetsinu osocujes z nepratelskeho prostredi. Ruku na srdce, hodne lidi jsi odradil jeste na starem B-F tou vnucovaci kampani. Pokud si chces privydelavat upravou vidlic, klidne, je to zasluzne, ale v ramci Fora jsi jediny, kdo nechtel konktretne poradit zadarmo. Nevim, mozna jsem to nepochopil, protoze nejsem vubec technicky typ, ale prijde mi, ze porad pises obecne. Kdyz vezmu priklad ze sveho oboru (programovani), pak bud poslu konktretni kus zdrojoveho kodu ci odkaz na nej, nebo mlcim, pripadne (v ramci vetsiho celku) se dohodnu e-mailem na odmene.

                                Pises, ze nemas cas vysvetlovat zakladni principy (i kdyz musim priznat, ze posledni dobou se to u Tebe zlepsuje) – fajn, ale proc vzdycky kolem toho napises takovy elaborat ? Vzdyt Ti to musi zabrat daleko vice casu, nez kdyby jsi to vzal 1× polopate. Vim, ze se snazis, aby lidi porozumeli principu, ale kazdy na to nema bunky (klidne se hlasim do klubu). Daleko prospesnejsi pro ne bude to, kdy to nafotis na WEB a popises jednotlive upravy.

                                Ber to v dobrym, nechci Te nijak napadat, jen pisi svuj postreh.

                                P.S. Klidne pustim kolo na zem a napisi sem namerene hodnoty, pokud Ti to k necemu bude.

                                0 0
                                • wroum  

                                  pokud jsi netechnicky typ a nedokazes si presne rict co se ve vidlici deje a jake sily tam maji vliv na chod, stejne nemuzes byt schopen to vyladit. pokud ses technicky zdatnejsi a dovedes si predstavit co se v konkretni vidlici deje (co ma vliv na co), musis byt schopen upravou jednotlivych casti vidlice dosahnout zlepseni. tupej navod typu: "1-vezmeme sroubovak,2-nasadime na sroub… je k nicemu, protoze nevis komu to jak vyhovuje a jak to chce nastavit. neexistuje univerzalni postup (o kolik musis zvetsit tu kterou diru), musis to pochopit v principu a pak vyzkouset. a to je asi to co tim milan1 sleduje. a ten jeho test je jenom takovej zpusob jak porovnat funkci vidlice nadalku.

                                  0 0
                                • milan1  
                                  • Odstraneno na pozadavek usera –
                                  0 0
                      • Pá-dlista1  

                        V tomhle s tebou souhlasim, ale priste bych jako priklad zvolil vhodnejsi nicky [čti nyky :)]. Chapu ze se tu na foru moc neorientujes, ale tihle dva nejsou idealni priklad pro tvou argumentaci.....no i kdyz :)))

                        0 0
                      • Pá-dlista1  

                        A jeste aby nedoslo k mateni pratel :) Vanilla jako vidlice? Loni 125mm letos 130mm zdvih a nic jineho nez „klasicky“ tlumic snad ani nema. Snad jen lockout. No to jen na okraj, ale to tobe jako puntickari nemusim psat ;)

                        0 0
                        • enjoy  

                          ja bych rekl ze milan1 je az tak dukladny ze uvadel rovnou skutecny zdvih a ne teoreticky:-). a pridal bych se k tomu,ze minimalne McBlacky neni zatvrzely chrt a urcite ne takhle zabedneny.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            To bych ji nesmel mit doma. Ale ty ji mas taky, tak nemuzes takovyhle bludy… mozna je uz zblblej z tech Suntouru :)

                            0 0
                      • TinkTink  

                        Blacky, slysis to? :o)))

                        Hele…nehazej me s nim do jednoho pytle…on zavodi v uplne necem jinem nez ja :))))))))))

                        0 0
                      • McBlacky  

                        ted tomu trochu nerozumim. napsal jsem // jj souhlas s Durem a taky s nastavením vidle na races. Ted jezdím vzduchovku a na závody, marná sláva, foukám 2×doporučenej tlak a to jak jsem ted zjistil o víkendu je ještě proti některým borcům sakra žehlička :) prostě běžné ježdění a závody na výkonnost kladou jiné nákoky na vidle. // takze jsem nic nenabízel. Doufám, že jsi mě uvedl chybně, taky mám někdy v nickách chaos, ale rozhodně než něco napíšu, přesvědčím se o koho jde. Pro podrobnost – u Dura (factory setting) jsem souhlasil s tím, že to není žehlička, ale vidle na DJ a lehčí FR za super cenu. do se týká vidlí na závody – už jsem pár vidlí nastavených na XC a lehké maratony zkoušel a kdyby mi takhle chodila vidle a nešla změkčit, tak ji jdu vrátit do obchodu. A to se jednalo o modely převážně střední a dražší. Cílem bylo říci ** na závodech, prvních 10–15% pole, je komfort vidle v pozadí, jde o sladění kola s trasou a optimalizaci nastavení, proto se vozí převážně vzduchovky, které se na závody typu P50, NAC atd. foukají k horním limitům, a je jedno kolik váží jezdec. A tato část startovního pole na nich dokáže, věř mi nebo ne, jet stejně rychle nebo rychleji sjezd jako ostatní závodníci se 100 žehličkami ** ano existují i náročnější maratony 100+km, kde se nastavuje na citlivější projev, aby nedocházelo k velké únavě svalů zad a šíje a tím k omezení výkonu závodníka. Tohle ale je doufám všeobecně známo. Uvádím to sem jen proto, abys neměl pocit že píšu něco proti tobě, nebo ovlivňuju ostaní uživatele B-F. Osobně uznávám tvé znalosti a je dost možné, že v budoucnu využiji tvých ladičských služeb, na některých SR vidlích. Jenom bych nerad aby tady padalo moje jméno s nekorektních souvislostech.

                        0 0
    • hanz  

      ach jo, že se do těhle diskuzí už vůbec nezapojuju má dva důvody…zvrhne se to vždycky ve špínu a stejně nikdo nic nevyřeší, tupci zustanou tupí a chytráci chtří. (nikdo se nehledejte ani jedné skupině, myšleno obrazně)

      ale dnes tu musím uvést na pravou míru jednu věc:

      Tinkem zminovaná XC-PRO SL byla původně opravdu moje, chtěl jsem ji na pevnáka na blbnutí na kterém by mohla tu a tam jezdit aj moja.....vidli jsem poslal Milanovi poštou s vědomím že až se vrátí tak opravdu možná nebude mít ten nejlepší zpětný utlum, bo Milan nedokáže odhadnout jak budu hustit, taky jsme se s Milanem dohodli po tom co jsem zjistil že hustím asi o 1/3 tlaku víc než on předpokládal že mu vidlu pošlu a on mi obratem upraví tlumení na požadovanej tlak. Do toho všeho ale vlezla koupě jiné vidlice a milá XC PRO SL, putovala na kolo Tinkovi polovičky, kde plní svůj učel naprosto špičkově. Takže to že na 80 kg vidlice potřebuje od milana ještě jednou upravit je nesmysl jak brno, protože šlo pouze o na dálku špatně udělaný odhad a z něho vyplívající špatné nastavení tlumiče..tak.

      a ted add upravená XC PRO SL – i když na mé použití jsem ji nemohl dostatečně foukat(protože by kopala) tak vidle měla progresivní chod, krásně citlivej začátek a sametovej průběh zdvihu, nikde nepřidrhávala a dovolím si napsat že se projevem hodně přibližovala TALASU který mám ted místo ní.(škoda těch štelunků které jí chybí)…přeberte si to kdo jak chce.

      0 0
      • milan1  
        • Odstraneno na pozadavek usera –
        0 0
        • Pá-dlista1  

          Ty nejsi ladic. Ty jsi pohadkar :) A to jsem to jeste nedocetl :)

          0 0
        • micro  

          Dost zajimave. Hele teď mě napadá – nedostali jsme se k řešení mého problému. Test sem proved, a klepe to vesele dál.. Ale je mi jasný že přes net to asi nepujde vyřešit.. Jeste jednou – KDO JEDE na VSENORY v sobotu 23. ???

          0 0
        • RomanH  

          Alespon ze jsem Te inspiroval :o)

          Kdyz mam psat neco o sobe, tak jeste v roce 2000 jsem neumel poradne seridit ani prehazovacku. Ani se za to nestydim, protoze jsem se to nemel od koho naucit. Dnes je situace takova, ze krome orechu a rozborky zadni naby si zvladnu udelat na kole vse. Je to ale jen diky tomu, ze jsem si koupil knizku, kde to bylo popsane a navic ve Velu a v Cykloservisu zacaly vychazet rubriky i s fotkama. Podobne genialni byl i technicky manual k Marzocchi (az do roku 2002). Mne jenom prislo lito, ze kdyz si zde nekdo stezoval na Suntoura a nemel penize na lepsi vidlici, tak jsi nenapsal : hele kup si to a to, vyhod to a to, pripadne udelej tam a tam vetsi diru ci co ja vim a pokud si na to netroufnes, klidne mi to posli a ja Ti to za X penez udelam.

          Mozna mam o Suntoru zkreslene predstavy (ja jej rozdelany nikde nevidel a ani bych si jej nekoupil, protoze mi stacilo par zkusenosti s jinymi vyrobky, ktere se musely prvne upravovat, nez fungovaly – nechci se bezduvodne vrtat v necem, co by melo fungovat uz od zacatku a radeji si priplatim za funkcni vyrobek). Netvrdte mi, ze i kdyz nebudu rozumet principu, ale budu podle popisu a fotek vedet, na co mam sahnout a co postelovat, tak si nevyladim vidlici podle toho, jak mi to bude vyhovovat.

          Jinak ale diky.

          0 0
          • wroum  

            nevyladis. protoze musis chapat princip a podle toho jednat. nikdo ti nemuze rict: tuhle diru udelej 2mm v prumer.. . takhle to nejde. kdyz na vidlici se stelovanim tocis koleckama, menis uvnitr napriklad prutok oleje – totez udelas zmenou velikosti v tech dirach. takze stejne jako nemuzes rict nekomu ze idealne to bude tak, kdyz otocis stelakem utlumu o dve otacky, tak nemuzes rict ze v suntouru mu bude vyhovovat dira 2mm (kazdymu vyhovuje neco). kdyz pochopis princip tlumice a dokazes si rict, ktera soucastka tam co dela, pak si to dokazes upravit sam. bez konkretniho navodu. kdyz to nepochopis, ani navod ti nepomuze. navic narozdil od vetsiny ostatnich bikovych komponentu ma vidlice nepreberne mnozstvi moznych uprav a nastaveni a vzhledem k tomu, ze kazdemu vyhovuje jiny chod (jine nastaveni), nemuzes ocekavat konkretni navod. pouze nejake voditko a to tu (a na X-biku) milan1 psal uz asi milionkrat. kdyz sem si byl u milana pro upravenou suntourku, milan ji pak jeste asi 4× rozebral a doladil presne podle toho jak se mi to libilo (upravil a ja se sel na chvily projet) – slo o upravu prutoku oleje v tlumici. na tohle proste navod nenapises. musis vedet ceho chces dosahnout a pochopit jak toho lze dosahnout a pak uz to tak slozity neni.

            0 0
          • milan1  
            • Odstraneno na pozadavek usera –
            0 0
            • Romus  

              Plno zajímavejch informací o chodu vidlic ale jestli to bude pokračovat takle dál rači to vydejte knižně " Milan1 a spol " protože mě už bolej voči

              0 0
              • micro  

                Jo, taky sem nečekal tolik informací. Holt nejsem zas takovej znalec Suntourů jako Milan. Takže – možná by se hodilo debatu ukončit tím, že si za to vlastně můžu sám že jsem se do toho hrabal. Přiznávám, jsem spokojen že sem hodně snížil útlum a vidle dle mého názoru chodí pěkně. další věc je, dneska jsem zkusil prudce zvednout řidítka a výsledek – vždy kopnutí. Můj závěr – problém bude asi v negativní pružině, která je kapánek slabší. ( negativní zdvih je cca 0,5 cm ) I když ta negativní pružina je v obou nohách. Tlumič bych už neřešil – i v ruce chodí rychle stlačit a pomalu se rozpíná. OK ?? Takže mě napadá trochu se mrknout na tu negativní pružinu v noze kde není olej. Teď by mě zajímalo, jak má vyladěné Duro Tink, a jestli taky kope ??

                0 0
                • hanz  

                  muhehe.....

                  0 0
                  • micro  

                    Sranda co ?? Nojo, na Shivera fakt nemam :-(((

                    0 0
                    • hanz  

                      to není o tom co máš nebo nemáš,to bych si nedovolil, měl jsem taky suntoura a chodil naprosto fantasticky…to muhehe bylo na to že i po 150 ti příspěvcích si myslíš že vidle kope kuli negativní pružině…na to prostě nemám argumenty. Myslím že bys ses měl zachovat jako chlap a říct že asi teda tý vidli vůbec nerozumíš.

                      0 0
                • TinkTink  

                  Jestli myslis todle kopnuti, ktere popisujes ted, tak ne…to mi nedela…ale jestli jsi to zkusil po delsi odstavce, tak ja to zkusim jeste zitra..dneska jsem na bajku nebyl :)…zitra budu lehce zas predelavat 666, tak si na nem urcite parkrat i skocim…

                  0 0
                  • micro  

                    Ja zkusim zejtra vyndat patronu a zkusit – to mě doteď nenapadlo. Jestli to kopne – jasná chyba v neg. pružině. A přetlumenost si jak vyresil ??

                    0 0
                    • TinkTink  

                      No to teda fakt neni jasna chyba v negativni pruzine teda… :))…ale muzes si to myslet, jestli chces :)

                      Pretlumenost jsem vyresil… :)…priznavam se. :)…dojed na WBA v nedeli misto Vsenor a muzem pokecat.

                      0 0
                      • micro  

                        No tak jasna neni, no. Myslim – zkusim. WBA – co to je ?? Vsenory sou snad v sobotu.

                        0 0
                        • TinkTink  

                          www.wbcrally.com/…aktualne.asp WBA ci WBC..zalezi na chuti :) Vsenory…no to myslis tu nahrazku zrusenemu zavodu…toho bych se nechtel ucastnit…ale to sem nepatri…o tom toho bylo napsano uz dost…

                          Hele…mas ale fakt husty stranky teda…to se musi nechat…

                          0 0
                          • micro  

                            Hm, dik za chvalu. Ale ted nevim jesi nemam zrusit ten tuning page, po tom vsem co tu padlo jsem vlastne amater.. i kdyz kolik lidi navstivi me stranky, ze ?? Ty Vsenory – ja tam vlastne jedu se kouknout jak to davaj ostatni, ja to vetsinou jezdim kdyz tam nikdo neni ( neskacu dvojaky ) , ta trat se mi libi, ale jestli tam bude par set lidi, tak asi budu prekazet a bu jenom koukat…hehe

                            0 0
                            • TinkTink  

                              No chvala to primo nebyla…ale spatny nejsou…moje osobni jsou horsi…neboj…ale tuning page nemam teda :))…to fakt ne :)…

                              No…zrusit…tak…no…s­pis ji vhodne pojmenuj :)

                              Hele…ve chvili kdy se zrovna muzes neco naucit budes jenom koukat? :)…to neni nejlepsi…chvili se divej a pak to zkus taky, ne? :)

                              0 0
                        • micro  

                          WBC – hm. To asi nepojedu, docela dalka, a karu nemam. jinak zavod je to peknej.. me staci kdyz prozradis princip – jinej olej, nebo mechanicky ??

                          0 0
                          • TinkTink  

                            Oboji prece.

                            0 0
                            • micro  

                              No dobry. I kdyz muj olej uz je docela cernej, takze pude taky na vymenu. Jo tak to asi utnem. Ja se na to zejtra kouknu. Pak napisu.

                              0 0
                          • hanz  

                            probůh micro, představ si jak funguje ten tlumič, co se v něm děje když zvedáš to přední kolo, dyt to není tak složitý abys tomu porozumněl a zjistil že pružina za kopání nemůže.....přece když třeba jedeš v terénu tak negativní pružina není vůbec funkční…jestli tě to kope i jindy než zvedáš kolo, tak je jasný že negativka to není. Nebo máš snad namysli spíš než kopnutí takový cvaknutí co se ozve když se vidle po odlepení předního kola uplně vysune?

                            0 0
                            • micro  

                              nevim jak to popsat – to je hlavni problem !!! Kdyz pomalu zvednu predek – pohoda, tlumeni funguje. Kdyz rychle zvednu predek – tukne to a cinkne kotouc – to mi delala RST protoze nemela negativky. To samy dela v terenu, bud kdyz rychle vjedu do diry, nebo par korenu za sebou. To samy kdyz zvednu predek 5 cm nad zem, a mrdnu prednim kolem velkou ranou o zem. TED si myslim, ze to dela ten prepousteci ventil – rychlymi razy se otevre a nez se staci zavrit aby tlumil, olej se vrati stejnou rychlosti zpet, a jako by tam tlumeni nebylo ?? ? jestli kecam blbosti, tak uz na to s*ru a budu s tim jezdit do ty doby , nez nasetrim na vidli ktera funguje – bud M nebo M :..

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                RST ti to delala hlavne proto, ze nemela tlumeni.

                                0 0
                                • micro  

                                  jo, ale Duro tlumi docela dost. je pravda ze z vyroby bylo pretlumeny jak neco, mozna proto,..

                                  0 0
                                  • kovar  

                                    co si předtavuješ pod pojmem tlumení?

                                    0 0
                                    • hanz  

                                      no už jsem slyšel taky názor že tlumení tlumí terén......taky dedukce.:-)))

                                      0 0
                                      • micro  

                                        Tlumeni zpomaluje roztahovani pruziny. UZ KONCIM, pres net to nevyresim a uz si na to celkem zvykam.. Jo, a zacinam setrit na PORADNOU VIDLI..heh

                                        0 0
                                        • Pá-dlista1  

                                          A tlumeni komprese? ;)

                                          0 0
                                          • micro  

                                            Stlacovani… jo, este dotaz – proc mi vidle ztuhne chod po celodennim jezdeni ?? vazelinu mam teplotne staly index viskozity. Achjo, ja chci olejovy mazani…

                                            0 0
                                            • Pá-dlista1  

                                              A druhej den je zase dobra? Nebo ji musis premazat? Suntoury maji blbe stiraky (krome jineho).

                                              Btw: res to radsi s milanem. Sice se nic nedovis, ale ja si kvuli tobe nenecham nadavat :)

                                              0 0
                                              • micro  

                                                Druhej den stejne zatuhla. Kdyz je teplo tak pohoda. jinak pomuze maznout nohy.. Hele, dobry, uz to ukoncime, ja si nejak poradim.zatim di­kes.

                                                0 0
                                                • wroum  

                                                  ja se ni kouknu v sobotu ve vsenorech, budes-li tam. dorazim tak po poledni. poznam te podle kola.

                                                  0 0
    • micro  

      Vsem se omlouvam za my „priblbly teorie“. Konecne jsem uznal, ze byla chyba v tom tlumici ( pruzinka ventilu ) a ve stírákách. Poslal jsem vidlici na tuning Milanovi , dnes prisla zpet a chodi uplne k nerozeznani od kvalitni vidle !! Ted jsem konecne pochopil kde byla chyba. Ted chodi krasne citlive a je mekci. Zaoven s olejovym mazanim. Myslim , ze tuning se vyplatil, a ja jsem s vidli velmi spokojen!!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.