Zdravím, chci se zeptal na zkušenosti s převodem 1×11 a 2×10. Chci si pořídit nové kolo a nevím jak moc velký je rozdíl mezi těmito dvěma typy. Popřípadě jaká je kvalita osazení Shimano vs Sram. Děkuji za normální odpovědi!
Zdravím, chci se zeptal na zkušenosti s převodem 1×11 a 2×10. Chci si pořídit nové kolo a nevím jak moc velký je rozdíl mezi těmito dvěma typy. Popřípadě jaká je kvalita osazení Shimano vs Sram. Děkuji za normální odpovědi!
Ještě doplním že se rozhoduji mezi typy co jsou na obrázku pod dotazem. Kolo je stejné značky jen rok výroby se liší.
Zkus vlakna,kde se to ted resi misto zakladani noveho.. ;)
Ty jsem četl, ale zajímá mě i názor na konkrétní složení osazení co je na fotkách pod příspěvkem.
„nevím jak moc velký je rozdíl mezi těmito dvěma typy“
154 %.
+1
Rozsah převodů je
Sram: 0.762 – 2.909 (382%)
Shimano: 0.611 – 3.273 (535%)
Bráno jako počet otočení kola na jedno otočení klik.
Kdyby u toho Sramu bylo aspoň 10–42, tak by rozsah byl o trochu lepší, do lehka do těžka by se to pak dalo posunout výměnou převodníku, pro všeobecné použití mi rozsah 380 % přijde málo a pokud se musíš takhle ptát, tak předpokládám, že by to nestačilo ani tobě.
Díky za odpověď, tohle jsem chtěl slyšet!
„nevím jak moc velký je rozdíl mezi těmito dvěma typy“
Rozdíl v rozsahu převodů činí 154 %. Přijdeš o dva nejlehčí převody a velkou část nejtěžšího.
Nevím, co se ti na mé odpovědi nezdá, žes ji zablokoval?
Díky za odpověď, já tu první nepochopil, takže se omlouvám!
Ahoj,
mám Schimáno 2×10.Předevčírem jsem měl možnost zkusit Sam 1× 11.Sram mě nadchnul. Přesmyk už bych na novém kole nechtěl.
Ahoj a včem tě tak nadchnul? Jezdím hodně do Alp a rád bych vyjel opravdu masakr kopce, ale zároveň abych nechcípal i na rovinách při nějakým výletě s rodinou.
tak pak je celkem jasný dvojpřevodník.
Je fakt ,že jsem byl v Brdech.Tady jsou kopce krátký.Ta jednoduchost je supr.Líbí se mi ,že nemusím řešit přesmyk.V Alpách nevím,to máš asi pravdu.
Není od věci zkusit singlespeed. Tam nemusíš řešit ani přehazovačku.
Pokud nejsi závodník, co končí řekněme KPŽ v TOP 100, popř. je ti jedno, že budeš prudké a delší kopce táhnout kolo anebo jezdíš traily, tak jdi do 1×11.
Pokud nejsi ani jedno tak na 1×11 zapomeň, ten rozsah převodů je nedostatečný, jedině Eagle.
Sám vozím 2×10 a systém 1× se mi velmi, velmi zamlouvá a až bude 1×12 dostupnjěší budu jej vlastnit, ale 1×11 je prostě nedostatečný, buď Ti chybí lehký nebo těžký převod…
Tuhle s náma jel kousek jeden s Eaglem, tak se ho ptám, jak to chodí a jak je s tím spokojenej, prej, chodí to dobře, ale občas mu nějaký převod stejně chybí :)
2×10 bude asi to ideální řešení! Chci univerzální kolo a tohle mi přijde opravdu jako rozumná varianta. Moc díky!
Díky všem za normální a logické odpovědi!
Na masakr v alpach je 1×11 opravdu malo. Mam s kolegou stejny bajky, ja 2×10 on 1×11 od sramu a ma velke problemy vyjet prudsi delsi kopec. Nejsme ale zavodnici.
Ahoj,
pokud bych si kupoval nové kolo, tak bych tam vrazil jednopřevodník, zejména u těchto zdvihů… Ale myslím, že ani s jedním chybu neuděláš. Lehký převod ti chybět nebude a těžký na výlety s rodinou určitě taky ne. Podobnou kombinaci shimana jsem měl na HT a fungovalo to dobře.
Teď mám na XC (zdvih 100mm) shimano xtr 2×10 (38/24×11/36) asi 15k km, pak shimano xtr 1×11 (34×11/40) asi 2k km a na podzim jsem 1×11 vyměnil eagla (zatím asi jen 500km).
To sh 1×11 bohatě stačí. U eagla jsem zatím krajní polohy téměř nepoužil, ale uvidíme v nějakém závodě. Právě kvůli bahnitým závodům, kdy se totálně zadělá přesmykač, jsem si jednopřevodník pořídil. A zjistil jsem, že i na běžné ježdění mi vyhovuje.
Takže kdybych si mohl vybrat, tak bych v tvém případě šel do sramu…
Chce jezdit masakr kopce v Alpách, na to 1×11 ( 11–42 ) asi těžko…
Rozhodně 2×10.
I tady se najdou kopce, kde normální člověk s jednoplackou nestačí.
Ono hlavně záleží na tom, jak velkou tu jednoplacku vlastně máš. Když dáš třeba jen 24z jednoplacičku a k tomu 42z kazetu, tak si to o pořádný alpský výjezd přímo říka ;-).
To asi jo, ale nesmí tam bejt moc dlouhá rovina :)
:D
V popisu kola je 32z převodník a ještě 27,5+, to by ho po hodině v kopci přestalo bavit. :)
Ta 1×11 fakt asi neklapne. To bych se zbláznil. Jinak co je tam tak vhodné na výměnu za kvalitní díly? Ty brzdy Alivia bych asi vyměnil za Zee. Něco dalšího?