Ahoj mám dotaz co je lepší na maratony 1×11 vs 2×11 nebo 2×10, díky za rady.
Ahoj mám dotaz co je lepší na maratony 1×11 vs 2×11 nebo 2×10, díky za rady.
3×11
1×X 2× = too old
Na matatony se pouziva 2× 11 nebo 10. Rozsah prevodu je stejny co se tyce prevodovych pomeru. Kdo ti rekne ze 1×11 staci tak maraton jeste nejel. Proste chybi prevod do rychla. Z kopce ti borci ujedou co maji prevody
:D ano, a proto Bouda, Kulhec, Stošek a desítky dalších co jezdí v popředí jezdějí 1×11. To dává logiku :D :D
Převod od rychla chybí i jim. Na mistráku v maratonu v úseku mezi Loučkou a Lipníkem kluci na špici marně hledali těžší převody a šmrdlali to jako kašpárci :-)..
Jenže k tomu je potřeba doplnit, že jezdí Eagle, takže rozsah 500%, což už je skoro na úrovni 2×11 a blíží se i 3×10. A navíc mají výkon to urvat ve výjezdech a tam hodně pošetří rozsah.
V rychlosti pokud potřebuješ převody do 40km/h nebo místo toho třeba do 55km/h, tak rozsah to moc nenavýší. Pořád to je jen 40%.
V pomalých převodech pokud zmínění nejezdí třeba pod 8km/h ve výjezdech (přesně netuším, jen odhaduju) a já chci jezdit i 4km/h, tak to najednou potřebuju o 100% větší rozsah.
az na taky detail ze su vykonovo dost inde aby nepotrebovali moc lahke prevody cize mozu dat dopredu vacsiu pilu aby na rovinkacha klesaniachnesmrdlali jak gaspari a aj tak vpredu davaju podla zavodu rozne pily co je pre hobbika navysost prakticke riesenie.
Asi tak …
Na jednotlivé závody přendavali převodníky podle profilu. Teď to z části vyřešili 1×12. Oboje je pro zadavatele nereálné.
Všichni, který jsi tu napsal maj taky o kus lepší nohy a navíc Stoška jsem do nedávna potkával s dvojplackou.
2×9/10/11
1×12 nebo 2×10, záleží na financích
Nic jako lepší varianta neexistuje. Každé má svoje výhody a nevýhody a musíš si ujasnit jaké vlastnosti jsou pro tebe prioritou a jaké oželíš.
V první řadě si ujasni jaký potřebuješ rozsah převodů zcela nutně (tedy pod který by to opravdu rozumně nešlo) a jaký bys případně rád ideálně. Z ideálního se kvůli 1× dá něco oželet, ale je nesmysl jít pod nějakou rozumnou hranici, kdy se budeš trápit na supernízkých kadencích ve výjezdech nebo točit šílené kadence v rychlosti. Každý má tohle jinak dle výkonu, dle toho co kde a jak jezdí a jaké jsou mu příjemné kadence.
A oproti tomu si postav jak moc oceníš výhody 1×. Tedy jaký jezdíš terén a jestli máš problémy s padáním řetězu na 2×/3× (pokud vůbec, tak tím u 1× nic nezískáš). A jak moc v terénu tě omezuje velká placka při přejezdu překážek. A jak moc ti vadí/nevadí řadit na přesmyku.
Někomu na přesmyku vadí řadit hodně a někdo naopak má přesmyk vyloženě rád, že tam má tu možnost řadit o větší skok najednou.
Pro mě třeba zatím stále 1× cokoliv určitě ne. I když vezmu Eagle, tak rozsah by mi lehce chyběl. To bych ale ještě zkousnul, těch 500% je takové minimum na čem bych jezdil. Ale to odstupňování bych tedy nezkousnul + řazení na přesmykači mi vůbec nevadí a řetěz mi i bez brzdy na přehazce padá minimálně, tak 1–2× do roka v delších rozbitých sjezdech v horách když si nedám pozor a čas od času si nepřišlápnu).
Takže spokojeně zůstávám u 3×10.
Někdo jiný to bude mít úplně jinak a třeba na 1× nedá dopustit.
Diky za radu, ja premyslim bud nad tech 1×11 nebo 2×11 nebo 2×10 ale nejradsi bych se zbavil presmyku, mel sem ted asi na 2 mesice pujcene kolo ktere melo 1×11 a ve vsech vyjezdech mi to stacilo
Tak jestli ti to bude stacit i ve sjezdech a nebude te stvat hrubsi odstupnovani, proc ne.
Tady si to „propocitej“.
Pokud nehopsas jen z kopce, tak presmyk je spis vyhoda, nez neco, ceho je potreba se zbavovat.
Většinou tady již vše od kolegů zaznělo. Prioritně si musíš ty sám říct, jaké převody běžně jezdíš, respektive bez jakých převodů se neobejdeš atd. Já jezdím taky maratony, aktuálně mám 26 a 2×10 (11–36, 40/24). Do pomala je to OK, ale to rychla bych si dokázal pro tu moji 26-tku představit klidně 42 nebo i 44 zubů…
V r. 2017 budu kupovat nový stroj a volba převodů je jednou z otázek. Osobně jsem fandou systému 1×.., líbí se mi ta jednoduchost, nenáročnost a nejsem kamarád přesmykače (už několikrát jsem při závodě řešil spadlý řetěz…). Nicméně 1×11 s převodníkem 32z a kazetou 10–42 je to rychla pořád málo a do pomala zase při některých maratonech a skutečnosti, že nemám sílu jako Bouda a TOP 100 jezdců (např. při KPŽ seriálu) je to prostě mimo mé požadavky… EAGLE by již mohl vyhovovat, ale taky si to zaplatíš…
Ačkoliv systému 1× fandím, s největší pravděpodobností si pořídím kolo (určené pro maratony) s dvoupřevodníkem 36/26 nebo 38/24 a 11r. kazetou o rozsahu 11–40 nebo 11–42.
P.S. je taky dobré si systémy vyzkoušet a projet si svou oblíbenou trať, kde máš, jak prudká/dlouhá stoupání a rychlé sjezdy. 1×11 a 2×11 nebude problém otestovat – u EAGLE to budou jen top modely a tam možná narazíš…
Tady muzes kombinovat
Nejlepší kombinace je 1×8. Není tam přesmykač, je tam pořádný řetěz… :)
Ahoj, chystám se na jeden závod bez zabezpečení a v rámci úpravy kola se chystám udělat ze stávajícího 2×11 1×11 (kvůli blátu atd). Přehazovačku mám Shimano Deore XT Shadow Plus, 11s. Takže jsem pochopil, že mi stačí jen vybrat vhodný NW převodník a namontovat jej na současné kliky? Neřešte prosím chybějící převody atd. Jde mi jen o fungující linku
Linku vypodložkuješ. Mezi převodník a kliku dej podložky, až budeš uprostřed mezi malým a velkým převodníkem.
Chápu, ty podložky jdou předpokládám normálně koupit.
pasujou tam podložky na panty
Na panty?
U dveří
A šroub necháváš origo 5,5 mm nebo musí být delší 8 mm ? Mne bude stačit 1 podložka a řeším jak se šroubama.
Díky
To by mel stacil origo, ale zalezi jak je tlusta delaji se ruzne
Budu tam dávat 1,5 mm.
Asi jeste cajk, nasroubuj uvidis