2022 co závodní pláště na maratony pro 22mm ráfek

58 nepřečtených
  • jonti

    Současná nabídka plášťů vhodných pro 22 mm ráfky je docela omezená, většina výrobců nabízí nové pláště spíš pro 25–30mm ráfky.

    Ktoré ze současných plášťů máte vyzkoušené, že mají dobré vlastnosti i na úzkém ráfku?

    Schwalbe Ray/Ralph 2,25

    Maxxis Aspen 2,2

    Maxxis Rekon Race 2,2

    Vittoria Mescal 2,2

    Continental Raceking 2,2

    něco od Specialized? Ten ale dělá použitelné asi jen 2,1 pláště.

    0 0
    • novas752  

      Specialized má pár měsíců inovovanou XC řadu plášťů v rozměrech 2,2 a 2,35". Dříve dělali 2,1 a 2,3"

      0 0
    • Dejv0  

      Thunder Burt 2,1?

      0 0
    • Kaire  

      Race King 2,2 na 25mm má bočnice nesmysl na ráně, takže ten na 22mm bude určitě cajk. Jinak je to i parádní guma.

      0 0
      • Hadato  

        RK je fajn guma, hlavně krásně jede, na maratony dozadu, do dobrého počasí, je to úplně ideální. Akorát mi tam chybí trochu větší boční špunty. Při náklonu se to nechová úplně ideálné. Maxis i Schwalbe na tom jsou lépe. Dopředu bych asi bral něco s větším božním vzorkem. Vozil jsem to na různých ráfcích, i na 19 mm a pořád se to dalo. Na 22 mm bych se toho nebál.

        0 0
    • JFtryall  

      Vymenit rafky. :-)

      2 0
    • scalar  

      Schwalbe jsou většinou „podvyživené“, takže není problém 2.25", za mne Rocket Ron.

      0 0
    • orm  

      Nechapu, kde je problem. Preci v minulosti se 2.25" plaste vozil na rafcich s vnitrni sirkou 19mm. 22mm vnitrni sirka byl standard jeste par let zpet.

      0 0
      • jonti  

        Problém je v tom, že novější modely plášťů jsou navržené na větší šířku ráfku a mají boční špunty dál od středu pláště. Třeba starý RaR 2,35 byl v pohodě i na užším ráfku, ale nový už není.

        0 0
        • orm  

          Ten jsem se koukal na stranky schwalbe a tam nevidim nic o minimalni vnitrni sirce rafku. Pro me je to novinka. Jedine plaste co znam, ktere se optimalizuji na sirsi rafky jsou maxxis wt. Mas nekde odkaz?

          0 0
          • novas752  

            Všechny nové pláště jsou počítané na širší ráfky. Akorát Maxxis to speciálně vyzdvihuje. V době kdy i v XC začíná být standardem 25–30mm.

            1 0
            • orm  

              A existuje nejaka stranka nebo dokument vyrobce, kde je to napsane?

              0 0
              • novas752  

                Nevim, nepídil jsem se po tom. Vidim to na servise, ty nové a modernizované vzorky prostě mají lepší tvar na širšim ráfku než na užšim. Zejména pokud jde o ty širší varianty. Na užšim ráfku pak jsou boční figury v podstatě zbytečné protože jsou tak moc na boku, že to na ně stejně neni moc možné efektivně naklopit.

                0 0
                • orm  

                  Nasel jsem nejakou tabulku od schwalbe, ale prijde mne to trosku jako blbost mit pro 2.25" siroke plaste doporucenou vnitrni sirku rafku 30mm a naopak pro 66mm siroke plaste staci 23mm. Kazdopadne 22 vs. 25mm neni skoro zadny rozdil. 22 vs. 30mm nebo 19 vs. 25 uz jo. Ja casto prehazuji plaste, a to i gravelove mezi 22.5 a 25mm a nevidim tam zasadni rozdil.

                  0 0
                  • jonti  

                    Rozdíl tam pocítíš až když to bude za hranicí, v zatáčce se to žvejkne nebo podrží, není nic mezi. Pro mě třeba Fasttrack 2,1 jsou ok i na 22mm ráfku a na 25mm ráfku jedou stejně. Ale 2,4 Rekon a 2,3 Fastrack už jsou na 22mm výrazně horší a ten rozdíl tam je cítit.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    To je nějaká prastará už neplatná tabulka.

                    Schwalbe to moc nikde neuvádí, ale postupně všechny novější kostry plášťů už jsou připravené tvarově pro hodně široké ráfky.

                    Třeba 2,4" NN supertrail (a většina takhle širokých Schwalbe, pokud to není něco ještě s moc starou kostrou) je optimalizovaný pro 35mm ráfek a doporučený 30–40mm široký. A už i loňská verze, která byla ještě 2,35" byla takhle navržená (jeden mám na předním s 30mm ráfkem a dát to na nějaký hodně úzký ráfek, tak to bude skoro jako být bez bočních špuntů).

                    U XC plášťů je to jak který, dle toho jak má novou/starou kostru. Pěkný příklad je třeba srovnání Ray vs TB. TB má ještě v tomhle starou kostru a i na 23mm ráfku je 2,25" TB poměrně hranatý a na výrazně širším ráfku by byl už hodně divný. Naopak Ray 2,25" je proti na stejném ráfku už skoro až moc kulatý a snesl by širší ráfek.

                    U 2,6" Rock Razoru i přesto, že je podvyživený (reálná šířka jen 62mm), tak i na 30mm ráfku už mi přijde, že by snesl o něco širší ráfek (že je moc kulatý a boční špunty zabírají až při moc velkém náklonu).

                    0 0
                    • orm  

                      Tabulka je primo z jejich stranek z FAQ. Podle linku rok 2020 – https://www.schwalbe.com/…ionen_EN.pdf. Pokud samotny vyrobce neudava hodnotu vnitrni sirky rafku, tak proc si myslis, ze ty to vis lepe? Delaj se i kulate plaste a u toho nechces aby byl hranaty :-).

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Protože jsem tu informaci u Schwalbe viděl (a to proto, že jsem to několikrát už hodně důkladně hledal, protože mi to zajímalo, jak to vidí výrobce), nějaký čas to bylo na stránkách Schwalbe north America, už to tam zase není.

                        Převzaté to v informacích má pořád třeba R2-bike

                        https://r2-bike.com/…kin-TLE-2022

                        A sám pak píšu jen o pláštích, které mám srovnané mezi sebou na různých šířkách ráfků, to jsou samozřejmě jen některé Schwalbe. A pro více typů Schwalbe mám srovnání koster všech ročníků (tzn. vozil jsem úplně všechny ročníky, kdy došlo k jakékoliv změně a tedy dobře mohu pozorovat jak se „kulatost“ kostry u některých modelů měnila).

                        A právě, že se dělají kulaté pláště jenže už s tím, že je to pro hodně široké ráfky, to je právě trend u nových koster (nejen u Schwalbe). Jsou dostatečně kulaté i na širokém ráfku → když je dáš na úzký, tak posuneš boční špunty už tak nízko na bok, že je tam skoro nemusíš ani mít.

                        Plášť, které by byly na širším ráfku moc hranaté je na trhu čím dál méně. U Schwalbe z toho, co mám vyzkoušeno to platí pouze o TB.

                        To, co mají v obecných FAQ je každopádně nesmysl, protože to mají všeobecně pro všechny pláště zcela nezávisle na tom, jak starý typ kostry mají a přitom v reálu se to liší opravdu hodně (i pro stejně široké pláště).

                        0 0
                        • orm  

                          Verim ti, ze pro 2.4" NN pro ekola to je jak jsi psal, ale kdyz se podivas na plaste v sirkach o kterych je toto vlakno primarne, napr. NN 29×2.25, tak tam maji napsano ‚Recommended rim width: 19 mm to 29 mm‘, coz je defakto ta tabulka co jsem poslal. Nerikam, ze ti neverim, ale ocividne je v tom bordel a cekal bych spise, ze informace od vyrobce budou ty spravne. Pokud tomu tak neni, tak je to spatne.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            O těch 2,25 jsem psal níže. A tam je krásně vidět právě ten obrovský rozdíl mezi TB a Ray, když je mám nahozené současně na 23mm ráfkách. 2,25 současné NN teď nevedu, ty mi nedávají moc smysl. Současný NN je dost posunutý, ten bych už ani nepovažoval za XC plášť ani ve 2,25.

                            0 0
              • ZdeNECK1  

                Tak hlavne asi taky hraje roli to, že drív to fakt nevadilo – duše a velký tlaky, dneska se vozí tubeless a nizky tlaky, kdyz to člověk nahufe, tak si muze dat 2,4 plast i na rafek i19mm :)

                0 0
                • orm  

                  Ja jezdim tubeless uz hodne dlouho a to i na 19mm rafcich. Plast 2.25" je standard uz minimalne 15 let. Mavic rafky jsou pro bezdusaky take dlouho. Zas z toho nedelejme nejakou novinku.

                  0 0
                  • JakeF  

                    No to ti nevím… Když jsem závodil XC, tak jsem vozil 2.0/2.1" protože 2.25 už se bez duší dost žvejkaly v zatáčkách. A stejně tak většina lidí okolo, širší pláště se začaly vozit masově až právě s širšími ráfky.

                    0 0
                    • jonti  

                      Strašně záleží co jezdíš. Na 22mm ráfku s 2,3 fasttrackem jsem byl v lese i v těžším terénu ok. Potom stačilo ale pustit to na flowtrailu a tam to bylo nepoužitelné, jak se to žvejkalo. A s vyšším tlakem už ten plášť nedává smysl.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Tak s 22 už jsi byl král :)). orm tu psal o 19mm, což dokonce i ty moje Alpine tenkrát měly 20. Ještě moje první Enduro mělo z fabriky 23mm… Vtipný doby :))

                        0 0
                    • orm  

                      Kamarad, ktery jako prvni na mtb zacal u nas v parte s bezdusema, tak mel mavic kola a continental ust plaste 2.2". Tlaky vozil, vzhledem ke sve hmotnosti, nizke. Ja tu netvrdim, ze siroke rafky jsou zbytecne. Je fajn je mit. Jen si myslim, ze je zbytecne byt priposrany z toho, ze muj rafek ma 22mm a ne 25mm, ocemz pise zakladatel vlakna. To prakticky nepoznas. A na rafcich s vnitrni sirkou 22mm se uz bezdusaky pod 60mm vozily bezne.

                      0 0
                      • JakeF  

                        Pokud měl UST pláště, tak to bylo lepší, protože měly tlustší kostru. Ale na tom v době 8kg hardtailů nikdo nezávodil, 400g EVO Schwalbe byly úplně jiná písnička :)).

                        Druhá věc je co na tom člověk chce jezdit. Co znám jontiho, tak jeho pláště se určitě nebudou nudit po cyklostezkách.

                        0 0
                        • orm  

                          Ok, uz chapu proc se ti bortil plast v zatackach :-). Jinak si fakt nemyslim, ze 22mm rafek na XC je nejaky problem a plaste, ktere jsou podle vyrobce od 25mm vyse na tom budou fungovat ok.

                          0 0
                          • novas752  

                            Záleží kde a pod kým. Když se dostane do větších přetížení tak se to žvejkat prostě bude. Typicky ostré brzdění, rychlé průjezdy kompresí a klopených zatáček apod.

                            0 0
                            • jonti  

                              Nejhorší je dopad z dvojáku, tam když se žvejkne předek tak jsi na zemi ani nevíš jak.

                              0 0
                          • JakeF  

                            Jako jo… Ale tak se v tý době jezdilo… Nakonec i když koukám k tobě do profilu, tak na Apache Scalpu z tý doby máš taky 450g Rubeny 2.1" :))

                            0 0
                            • orm  

                              To byl setup na salz. Zefyros nebyl plast na normalni jezdeni ani v te dobe :-). Na starsim mam schwalbe NN a RR 2.25", ale s dusema jeste v te dobe.

                              0 0
                  • novas752  

                    Spíš v xc nějak existují minimálně 15 let. Dříve se ale vozily spíš užší kusy a 2,25" bylo považováno za dost tlustý xc pláště, asi podobně jako dnešní 2,4". S postupným rozšiřováním ráfků se pak rozšiřovaly i nejběžnější šířky plášťů.

                    1 0
                • novas752  

                  Může no, akorát ho musí vozit hrozně nabombenej nebo ho vyzuje v první ostře řízlý zatáčce.

                  0 0
                  • orm  

                    Ale prd.

                    0 1
                    • ZdeNECK1  

                      proste se mi to žvejkalo pri nizsim tlaku, rozdil v i19 a i25 je sakra znatelnej i na gumach 2,25

                      1 0
                      • orm  

                        Na starem enduru jsem mel wtb i23 a vozil gumy 2.3 a 2.35" (> 60mm) a nebyl s tim problem. Nikdy jsem tu gumu nesundal.

                        0 0
                        • novas752  

                          No jo, ale jakou kostru má enduro plášť a jakou xc plášť? Tužší bočnice si s tímhle poradí daleko lépe.

                          0 0
                          • JakeF  

                            Přesně… Navíc „nebyl s tím problém“ je dost silný vyjádření, já bych to popsal spíš „jezdit se na tom dalo“ :)).

                            0 0
                            • novas752  

                              Ono kdyby s tim tehdy skutečně nebyl problém tak na tom jezdíme doteď, že. :-)

                              0 0
                              • orm  

                                Tak samozrejme je nejaky vyvoj nejakym smerem, ale ne kazdy zacal jezdit bomby co se jezdi ted. Dost lidi zustava u jezdeni co jezdili pred lety a nema potrebu to menit. Cena za ten vyvoj jsou vyssi hmotnosti vseho – plastu, rafku. Dnes se preferuje jizda z kopce. Pro nekoho ok, pro nekoho ne. Stacime tu diskusi ale jinam, tak bych toho nechal :-).

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Jedna věc, jak se to žvejká a tam to záleží na stylu jízdy, jak píšeš. Ale ten příliš kulatý nebo příliš hranatý tvar pláště při nevhodné šířce ráfku pro daný typ kostry pořád zůstává.

                                  0 0
                            • orm  

                              Nebyl problem pro me. Treba ty bys na problem narazil, protoze jezdis agresivneji a vice tlacis na pilu. Dalsi vec je, ze jsem tezsi a vozim kvuli tomu vyssi tlaky.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Ne „třeba bys“, já tuhle kombinaci přesně jezdil… 23mm Rovaly + 2.3" Specialized a Maxxis. A jak říkám, jezdit na tom šlo, člověk přizpůsobil rychlost tomu, že při agresivní jízdě se to umí žvejknout.

                                Každopádně zbytečná diskuze, jonti řeší zcela reálnej problém. Počítám kdyby musel, tak s tím taky zvládne žít, ale proč se nezeptat a nenajít plášť, kterej bude fungovat bez kompromisů?

                                0 0
                                • orm  

                                  Mas pravdu, ze to nema cenu resit, ale tomu, ze jsi mel problem plasti kolem 58mm na rafku s vnitrni sirkou 23mm ti neverim. To je bezna kombinace v minulosti i dnes. To jsem vozil dva roky zpatky, rafek 22.5mm (dt swiss 401) a maxxis ikon 2.2" (58mm) nebo specialized fasttrek 2.3" (58mm) a se svejma 120+kg jsem s tim nikde nemel problem. Moje hmotnost vykompenzuje tvuj agresivnejsi jizdni styl, mozna i budou vyssi.

                                  Obcas mam z tohohle fora pocit, jako by se driv snad nemohlo vubec jezdit a vsechno bylo o kompromisu.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Otázka je, čemu říkáš problém… Jezdil jsem na tom a přizpůsobil tomu jízdní styl, to je jasný. Ale zpátky už bych to rozhodně nechtěl…

                                    0 0
                                    • orm  

                                      Bavime se porad o XC a plastich RR, Aspen, Raceking, ano? Uz se v tom zacinam ztracet :-). Pokud ano, kde presne te to limitovalo? Jaky typ terenu? Aby to zas nebylo, jako s gravel kolama, kde s tim lidi jezdej tam kde jsou lepsi horska kola a proto chtej na gravely cim dal tlusci plaste a sirsi rafky, protoze to jinak nejde :-).

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        orm 29.11.2021 15:03

                                        Na starem enduru jsem mel wtb i23 a vozil gumy 2.3 a 2.35" (> 60mm) a nebyl s tim problem. Nikdy jsem tu gumu nesundal.

                                        ??? na tom jsi vozil XC pláště?

                                        0 0
                                        • orm  

                                          Ne, na enduru jsem vozil Front: Schwalbe Hans Dampf SnakeSkin TrailStar 2.35", Rear: Maxxis Minion DHR II Exo 2.3". S tim, ze ten minion neni nejak siroky plast, realne 56 – 57mm. Hans Dampf mel 62mm. Ja jsem s tim opavdu nikdy nemel problem a nikdy jsem se plastum nemusel prizpusobovat, ale uznavam, ze nejezdim to co ty. Neskacu. Kdyz jsi psal 2.3" tak jsem automaticky bral xc plast, protoze jsem predpokladal, ze na soucasnem enduru se vozej sirsi plaste.

                                          Tady se michaj ruzne diskuse. Tak toho uz fakt nechme :-).

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Mluvil jsem o starým enduru stejně jako ty. Na aktuálním enduru vozím 30mm a 2.5" WT a rozhodně fungujou líp. Nový XC by mělo přijít na 25mm + 2.25", to tam pro začátek asi taky nechám.

                                            Souhlas, já si hlavně myslím, že se chápeme… Na starých kolech se samozřejmě jezdit dalo, ale zpátky na úzký ráfky a pláště se nám už asi nikomu nechce :))

                                            0 0
                    • novas752  

                      Žádný prd, pokud na tom člověk nejezdí stylem „manévruju a brzdím stejně rychle jako kontejnerová loď“ tak je tahle varianta dost kontraproduktivní, musí se foukat víc než s trochu užšim pláštěm ⇒ je to méně pohodlné a více to odskakuje.

                      0 0
          • Kaire  

            Třeba ten Ray a Ralph jsou fakt dobrým důkazem. jsou cca stejně široké ale rozložení je úplně jiné a ne jen tvarově.

            0 0
    • jonti  

      Děkuji za rady, nakonec jsem vzal starou verzi Specialized Renegade Control 2,1 v akci z kolokrámu. A taky jsem pro jistotu přidal i 2,3 :)

      0 0
    • MlokCZ  

      Ze Schwalbe TB 2,25" je vhodný na užší ráfky, ten je i na 23mm ráfku hranatý až až a boční špunty (i když tedy skoro žádné nemá) zabírají už při dost malém náklonu. Ray 2,25" je na 23mm ráfku už dost na hraně (skoro moc kulatý, ale ještě se to dá).

      Se žvýkáním nemám problém na 23mm ráfku ani s TB, ani s Ray, ale to neznamená, že někdo jezdící agresivněji ten problém mít nebude.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.