Mam mar drop off 2005 zdvih 130mm(jednokorunka) chcem zistit akym systemom pracuje-dofukat sa daju obe nohy a ked s tade vyfukujem vzduch tak strieka olej.je to tam nejako volne ulozene(ten vzduch a olej).a ako ju rozobrat?
DIK
Mam mar drop off 2005 zdvih 130mm(jednokorunka) chcem zistit akym systemom pracuje-dofukat sa daju obe nohy a ked s tade vyfukujem vzduch tak strieka olej.je to tam nejako volne ulozene(ten vzduch a olej).a ako ju rozobrat?
DIK
to je normalní..rozebrat tak že povolíš šrouby nahoře a dole.
a aky je v nej system?
cože?…přeci win. ne
ne ted nechápu na co se ptáš?..olej a asi pružina, a když se dá dofukovat tak aj vzduch a protože je to maruška tak otevřená olejová lázen.
dikk niekedy ta vidla drhne ako by sa to dalo vyriesit?
drhnout může spousta věcí…to po internetu těžko radit.
nema sa to niecim namazat lebo tie nohy na vidle su dost suche
udržovat čisté a občas posříkat silikonovým olejem, zapumpovat a otřít.
Oficialne by mela byt pruzina jenom v jedne noze…
coil znamena po anglicky pruzina?
yes
thx
nitroděložní tělísko
Protónový urýchľovač s izotopickým jadrom.
To mas asi jinej slovnik.
Cau, mam question. Aky je rozdiel medzi drop off4 a drop off SL? Diky moc
No diky, ale ja som chcel rozdiel medzi DO4 a DO SL. a tu SL-ku tam neviem najst v tom manuali.
To taky neni odkaz pro tebe,dude :-)ú
mám totéž na 150 mm a v levé noze (pohled ze sedla) je pružina, v pravé jenom vzduch. podle manuálu by se měla levá noha (s pružinou) foukat na 0 – 1 bar, pravá dle hmotnosti jezdce až na 4+ bar. já foukám levou na 0 (takže nefoukám) a pravou na 2 bar (asi 30 psi jestli se nepletu), což je mnohem míň než by mělo podle tabulky být, ale nevadí to a chodí to pak dobře, dal jsem olej SAE 10 místo originálního SAE 7,5, což taky pomohlo. ještě víc by pomohlo dát do druhé nohy místo vzduchu taky pružinu, aby se odstranilo to předpětí hned zpočátku zdvihu, ale bohužel na moji vidlu zrovna neměli vhodnou…
jinak s tím vypouštěním vzduchu – samozřejmě když jenom nehtem zmáčkneš ten ventilek, tak ti to lítá ven i s olejem rovnou do gzichtu, lepší je to upouštět přes pumpu na vidlice, protože jak už tady někdo řekl – je to otevřená olejová lázeň – olej je tam volně a ještě je to natlakovaný vzduchem
jo a ještě k tomu rozebrání: vypustit vzduch, odšroubovat horní zátky s ventilkama, vyndat pružinu, vylít olej, na spodním koncu noh povolit a sundat ty matky a pak se dají nohy stáhnout… další postup už je jasnej – jsou tam závlačky, který když sundáš (málem jsem si při tom vystřelil jednou tou závlačkou oko :-))), tak půjdou vytáhnout i ty plunžry nebo jak se tomu říká…
A není to s tou pravou/levou nohou naopak?
není, aspoň v mé vidli ne :-)
Já to mam v manuálu naopak. Takže buď to je nějaká novota (mám 2007) a nebo to v manuálu neberou při pohledu ze sedla a pak jsem to nafouk obráceně. Sakra
no jestli to máš uvnitř stejný jako já, tak je to úplně fuk :-)
to nevim, jestli to mam stejný, já jsem to nerozebíral ale jestli jo, (jako že by to asi mělo bejt stejný), tak myslíš, že se nic nestane, když to nafouknu opačně?
Mam Drop Off IV 2006 a je to opačně.
Přesněji levá noha dle váhy, pravá noha 0–15psi, pokud na to nekoukaj opačně.
ta moje je 2005 a je to přesně naopak – pravá dle váhy a levá 0 – něco, levá je u mě ta kde mám pružinu… nedávám tam nic, v pravé mám myslím 15 – 20 psi nebo tak nějak, prostě málo, rozhodně ne tolik kolik by tam podle manuálu mělo být na moji váhu
no a neni to naaaahodou ouplne jedno ? mel sem pruzinu vpravo, vlevo, v obou i nikde, porad ta vidle je des a bida a umisteni pruziny na to nema vliv :-)
no z tohohle pohledu je to jedno :-)
Marzocchi DropOff rada: Prodej to co nejrychlej to de. Je to hodně špatná vidlice.
něčím to tvrzení podlož, takhle to může napsat každej o čemkoliv. vozím ji už přes dva roky a spokojenost…
To není tvrzení ale rada ;-)
Unás jí měl každej cca pár měsíců. Kroutíse, těžká, nejde jednoduše štelovat, furt to bylo na dorazu.
Je to lowend RF/DH od Marzocchi a ty vlastnosti taky tomu odpovídaj, moje rada zní dokud je vpořádku ať jí prodá a koupí pořádnou třeba bazarovou Z1 nebo 66.
no vidíš to, já ju mám od února 2005 a zatím se jí zbavovat nehodlám… funguje dobře, na doraz nechodí, je krásně progresivní, tlumení jsem pošteloval hustším olejem, bere i drobné nerovnosti a nekroutí se – to jsem vyřešil novým spodním monoblokem na pevnou osu… žádný další nastavení po ní nepožaduju, na moje jezdecký „umění“ je to akorát…
mimochodem…
„Kroutíse, těžká, nejde jednoduše štelovat, furt to bylo na dorazu“
hlavně že 66 je lehká :)))
Hele, tu DO II mam a nemam proc si stezovat.