Podařilo se mi vytrhnout bovden hydra vedeni u kotoucovky shimano deore 555. Olej vsechen vychcal a zajimalo by me zdali by sel minerální olej Shimano nahradit nejakym jinym olejem. A zdali s tim mate nejaky zkusenosti. Predem diky
Podařilo se mi vytrhnout bovden hydra vedeni u kotoucovky shimano deore 555. Olej vsechen vychcal a zajimalo by me zdali by sel minerální olej Shimano nahradit nejakym jinym olejem. A zdali s tim mate nejaky zkusenosti. Predem diky
Sice je to trosku off ale jak se ti to povedlo???
Cece myslim ze k tomu ani neni treba moc nasili. Sem na to pak koukal jak sem to v garazi vycistil od oleje a jako drzi tam ten bowden tak nejak nic moc no dle me. Odhazoval sem kolo po dopadu jednoho skoku. Spis sem vyskocil no a kolo poslal do nakych kraku a vyndal sem ho s trcicim bowdenem a vidlou od oleje. Zbyly mi jen oci pro plac. Sem tedka uplne sworc takze se ptam zdali je mozno necim ten shimano olej nahradit. Necim co nerozezere tesneni a bude v brzde fungovat. Bowden tam nejak pritmelim a az budu mit prachy koupim novy jinak bych se s tim bal vic jezdit. nevite nekdo jaky to shimano ma slozeni nebo neco? Urcite bude nejaky podobny olej, prece si ho shimano nevyrabi samo. Dikes
No ja myslim, zemuzes pouzit jakykoliv mineralni olej k tomu urceny. Treba Magura Royal Blood. Zalezi za kolik to sezenes. Nebo zkus fritak a pak nam rekni jak to dopadlo (nebo jezdi s kamosem, ktery nam to pak vylici:)). V motoristicky branzi nebo prumyslu obecne urcite musi pouzivat nejaky oleje na hydrauliku, ktery nebudou tak predrazeny a budou vyhovovat. Vyhybal bych se akorat brzdovkam. Tagze vsechno na cem bude DOT nebrat.
zkus se zeptat na cenu treba tady:
Podle jejich ceniku stoji 377,–
Třeba Aligátor, 100ml ± 200 Kč ( ale netuším, jestli je to moc nebo málo, protože hydry nemám a netuším, kolik stoji origiš Shimano).
Origoš Shimano pry stoji 654kc/litr.
Hmmm, litr Aligátoru stojí 800,–, takže to asi nebude to, co se tady hledá:-(
Jinak ta cena neni ze kseftu ale doporucene MOC z ceniku Lange. On se da koupit kit s 50ml oleje a jeste necim za cca 12–15 dolacu, na kolik to prijde u nas ale nevim. Pokud budu vychazet z katalogu Shimana tak ten kit ma hadicku se sackem a olej, ale na druhou stranu v tom samym ceniku je odvzdusnovaci kit pro hydry za 3230. Slozeni oleje pro hydry od Shimana jsem taky hledal ale zatim marne. Nastesti sem nic neurval takze to nepotrebuji, ale co kdyby.
Pred nedavnem se to tu taky resilo.Zkus se podivat do starsich prispevku.Jinak se tam muze dat jakykoli mineralni olej.
trocu mimo tema: dala by se dot4ka nahradit mineralnim olejem?
Jo mineral misto dotky jde v pohode,ale obracene to nejde.
Zkusils to? Kamarád to udělal na motorce, protože mu tekla brzda (olej je hustčí než DOT) a když po roce rozebíral brzdu, tak těsnění po té co ho vytáhl mělo tak dvojnásobné rozměry a bylo houbovité. Zpátky už ho nedal a koupil nové. Pokud jsou těsnění do brzdy dostupná, tak to můžeš zkusit. Záleží amozřejmě na materiálu. Možná je to tah Shimana, jak udělat brzdu a nelámat si hlavu s únikem kapaliny – dát tam jiné těsnění a kapalinu s větší hustotou než DOT
No nezkousel jsem to,ale obecne plati,ze mineralni olej by nemel byt tak agresivni jako dot kapalina.S tou brzdou na motorce nevim.
Minerální olej není moc agresivní, já taky používám LHD do citroenů. Celá „citróňácká“ hydraulika je plná plastů a těsnění…
Otázka k jakému materiálu se chová s jakou agresivitou…
také pravda, spíš takhle, jsem spokojený uživatel tohoto oleje přes dva roky na brzdách julie, luisa a ted marty…
Hele a mohl by ses mi podivat jakej ze je to typ toho oleje do tech citroenu. kdyz to mas v magure bude to snad frcet i v shimanu, sem koukal neska v shopu tak mala lahvicka prej tak na 2 brzdy stoji 195kc v jednom obchode (yogi ostrava) a v druhym ktery je hned naproti pres cestu (jump sport) je za 265 kc a je to to samy. maj f tom celkem peknej prirazkovej bordel. Fuck off shops! Diky moc za ten tip kapaliny.
Jak na Shimano tak Maguru pouzivam olej urceny do vzduchovych tlumicu na Citroeny, je to nak LHM, musel bych se podivat.Litr stal asi 200,– koupeno v normalni mototechne.Tez jde pozit mineralni olej tlumicovy o viskozite max 7,5.Magura Blood je nechutne predrazenej hydraulickej olej Shell Naturelle.
Konecne nekdo kdo mi muze pomoci. Diky moc letim do mototechny. Snad maj i naky mensi baleni i kdyz to asi ne vzhledem k tomu ze je to do aut. Ale skusim. A uvidim.
Prosím, který Shell Naturelle myslíš? dělají se 4 druhy, s různou viskozitou. Díky http://www.volny.cz/…toindu_1.htm
Urcite ten s nejnizsi viskozitou! Do tlumicu jsou s vetsi viskozitou a do kotoucovek s minimální.
Napadlo me, je mozne pouzit olej treba olivovy, nebo ze slunecnice ? Mozna je to blbost .. jenom me to tak napadlo ..
Dobry dotaz snad se nekdo chyti. A co treba fritovaci?
ak chcete tie brzdy dosrat, tak len do toho.
Osobne si myslim, ze to bude fungovat s hocijaky hydraulickym mineralnym olejom ako sa dava napr. do hydraulik traktorov, bagrov apod. Liter za par korun.
Tie oleje, ktore su v malom baliku za vela penazi su vraj bioodburatelne ale na to sa moze pri takom malom mnozstve vykaslat. Ked v lese prdne hadica na lakatosovi, tak tam hned vystriekaju litre oleja a nie nejake poldeci.
No ale proc se tim doserou brzdy. To chci vedet. Nejde mi o ale o zivotne prostredi v tomhle pripade.
Vlastnosti fritovacieho oleja resp. olivoveho oleja su uplne ine ako mineralnych olejov. Jednoducho do hydrauliky patri imho hydraulicky olej a nie nieco urcene na pecenie. Rovnako by som tam nedaval napr. motorovy olej.
A ak je nieco urcene na urcity typ brzdovej kvapaliny, tak by som tam daval presne tu a nic ine. Pokial viem z auta, tak napr DOT2 a DOT3 sa nesmiu miesat ani nahradit. DOT3 a DOT4 sa mozu ale zase sa nesmu nahradit DOT5. Celkom ma to zaujimalo aby som vymenou neposral ABS co je dost draha sranda.
Spat k tomu oleju – aj Shimano urcite kupuje olej od nejakeho normalneho vyrobcu v sude za par korun liter a potom to dalej predava tisickrat drahsie. Jediny problem je zistit, co je to za olej.
Ked kuknes na tuto stranku http://www.veloplus.ch/…l_detail.asp?… tak vidis ze napr. obycajnu DOT4 kvapalinu predavaju v cykloobchode za 17 eur malicku flasku. Do auta kupis od vyrobcu ATE (to je renomovany vyrobca brzd a ABS) liter DOT4 za 5,–EUR. Urcite je to to iste, inac by na tom nemohlo stat DOT4.
A este k brzdam – tie malicke kotucove brzdy s pomerne malymi kotucmi su urcite dost teple. Mne sa podarilo na aute pred mnohymi rokmi priviest kvapalinu do varu a brrzdy prestali uplne brzdit. U malej brzdy je aj chladenie horsie aj vzdialenost kvapaliny od zeraveho kotuca je mensia, takze mozno je aj bod varu rovnako relevantny ako v aute ak nie relevantnejsi. A olivovy olej, ktory sa zapecie pri pravdepodobne nizsej teplote by som nepovazoval za nejaku vyhru.
Najjednoduchsie je imho napisat do VURUPu, co by povazovali do takychto podmienok za najvhodnejsi olej a urcite Ti odpovedia. Uz som sa tam viackrat na nieco pytal a vzdy som dostal slusnu a kvalifikovanu odpoved.
No .. zlou kvapalinou ABS urcite neposeries, pretoze ABS s kvapalinou nema nic spolocne. A co sa tyka tej teploty a oleja, ked si vezmes, ze olivovy/slnecnicovy olej sa pouziva na vyprazanie, tak nieco urcite vydrzi. Otazka je co je viac teplejsie, asi ten kotuc, a co to s olejom spravi. Ak to tu teplotu nevydrzi tak je to jasne … zasrate hadicky a tesnenia. Ale zaujima ma to, ci to naozaj tak je. Neviem kolko je tepolta pri vyprazania, DOT kvapalina ale mava tak tusim takych 300 stupnov, stara kvapalina tak 220, co uz je rizikove. Ale ako pozeram tu stranku, tak s hydrami asi neni hodno bajkovat pri –30 stupnov. A mozno ani s olejovou vidlou :-)))
ABS ma s kvapalinou vela spolocneho – je to taka bednicka (nemyslim elektroniku) obsahujuca cerpadlo a osem elektronicky ovladanych ventilov ktore znizuju resp zvysuju tlak (dva na kazde koleso). Plus kazde koleso ma svoj vlastny okruh a privod. Cele je to spojene – jeden kus – s hlavnym brzdovym valcom. Amatersky a v VW servise neopravitelne. Stoji to nejakych sto tisic (VW ma skutocne take zverske ceny nahradnych dielov) teda viac ako je hodnota tej mojej kary a nerad bych to dosral. Aspon v mojom aute to tak je (od firmy ATE).
Aha, ano. Ja som to zobral prilis zjednodusene … iba cidla na kolesach :-)) Dik za orapvu.
este som sa trocha pohrabal po webe a nasiel toto
http://www.avidbike.com/…slation.html
kde pisu:
Shimano XT requires the use of „mineral oil only“. In this, it is the same as Magura. The German manufacturer is, at this time, the only proprietor of mineral oil named „Magura Blood“. This little humor characterizes the company. To buy hydraulic fluid for a Citroen, or a plasma transfusion, it’s less expensive and there is more of it…
samozrejme neviem, ci je to pravda ale urcite je ten citroenovsky olej vhodnejsi ako olivovy
A ze nie sme jedini co ich to zaujima: http://www.roadcycling.net/t48751.html
Tak tam chlapik pise, ze sa da pouzit olej na babatko. :-))
Nemáte někdo z Valašskomeziříčška trochu oleje na jednu zadní brzdu? Se mi nechce kupovat litr celý.
Tak kup nejake male baleni… Ja kupoval Motorex a je tam tak na 2 brzdy…
to je co za balenie?
100 ml, ale neni asi tak vyhodny jako ten co pise Majkee. Nicmene, naplnil jsem tim celou zadni brzdu. Dolil trochu do predni… Oboje odvzdusnil a jsem tak v 1/2.
Takze jestli spotrebuji 1 lahvicku na 2 brzdy za dejme tomu 2 roky, tak je mi to celkem jedno…
sa pytam za to ze si pisal ze vystaci az na dve brzdy, zo 100ml snad urobim 5 parov, ved tam ide par ml.
Tak tu 1/2 odhaduji ;-). Ten olej z brzdy jsem tam nenalival zpatky…
A jak rikam, odvzusnoval jsem i predni + onehda jsem lehce dolival hladinku…
Ale musim zkratit hadice, tak uvidim, zda vystaci :-D
Jako zaver, ze podle me je proste ten 1 l silenost, pokud nestavis kola… :)
to je jasne, ved som mu radil nech si necha v servise za par korun deci odliat.
Do zadní shimano brzdy potřebuju většinou tak 20ml, do přední tak 15ml, takže tak tak by to dalo na 3 páry s tím že budou nulový ztráty :)
no dobre, dajme tomu.
Zázrak, neneguješ! :)
Já potřebuju minerální olej. Není motorex brzdovka?
Kdyz budu slovickarit, tak potrebujes Brzdovku…
Nazev tematu je – mineralni olej Shimano… Takze co myslis?
Kolik tam toho vleze? Mám tak cca 15ml co zbylo po odvzdušňování :-)
staci.
Mám z kupkola http://www.kupkolo.cz/…tr_1741.html klidně ti odleju kolik budeš chtít, ale jsem z R.p.R.
To by si byl hodný. Do Rožnova bych dojel třeba po cyklostezce. Ještě uvidím jak pochodím zítra v té mototechně. Kolik by si chtěl za 250ml?
Nemusíš ani chodit do mototechny, stačí do cykloshopu. Já bez problémů požíval tenhle Motorex , je sice trošku dražší, ale zase ho mají snad úplně všude a to i to malé balení vydrží dostatečně dlouho.
359/4, to je 90Kč.
Tak už jsem sehnal, ale díky za ochotu.
chod do preveho servisu nech ti za prislusny poplatok deci odleju a mas vybavene.
Minerální olej do hydraulických brzd LHM+, dá se koupit v každý mototechně nebo na benzíně, litr stojí cca 200,– Kč, za 300,– se dá koupit litr origo shimano minerálu.
Oleje jsou mísitelný, ale pro dobrej pocit je lepší starý olej vypustit a dát tam novej.
Dík, poptám se v mototechně. Mám obavu že v tom jednom servise by mi odlili tak za150 kč 100ml. Což bych si radši koupil za 2 kila celý litr.
Taky se přikláním k hydraulickému oleji pro podvozky Citroen. Používám Bosch LHM+ 1 litr za 199Kč. Ale tohle se zde řešilo už několikrát, stačí zapátrat v historii. S tím přitmelováním hadičky si nejsem úplně jistý… Snad existujou olivy nebo tak něco.
skoč do nějakýho kamenáku, vem si nádobku 50ml at ti odlejou. vyjde to na pár kaček
třeba křišťál je minerál, tak bych ho zkusil trochu pomačkat…moc asi z toho nevyteče, ale zato bude ten olej křišťálově čistý..
když seženeš jiné minerály na olej, tak určitě…
v obchodě mi odleli trochu oleje, který má modrou barvu, ale originální v brzdách shimano je červený.. můžu to bez problémů smíchat??
Modrý minerál tuším používá Magura. Bez obav bych to smíchal, resp. novým olejem vytlačil starý růžový.
chtěl jsem do shimano a takový jsem dostal, tak to zkusím
nazdar, mate niekdo skusenosti s nahradenim magura oleja hydraulickym olejom? mam k dispozicii shell tellus s2m 32 pripadne aj ine viskozity tak ma napadlo ci to tu niekto uz nahodou neskusal.
No jelikoz si vybavuju, ze nebyl problem menit Maguracky a Shimanacky mineralni olej, a jelikoz do Shiman hodne lidi (vcetne me) davalo LHM+, tak bych dal klidne tenhle… No a jelikoz mi po 7 letech porad zbyva vic nez pulka (a to jsem neco rozdal), tak bych zkusil zajit do servisu Citroenu, jestli ti ho trochu neodlijou ;-)
takže jestli jsem to dobře pochopil… Do Magurackých brzd můžu dát normální minerální olej např. pro brzdy Shimano, protože je to defacto totež… akorát s jinou barvou, je tak?
můžeš dát co chceš, ale okamžitě přijdeš o záruku.
¨Shimano je mírně řidší, ale na funkci to moc poznat není, do Magur modrá Magura
brzdy jsou 3 roky staré, z bazaru… ale chtěl bych ke odvzdušnit. Takže o záruku se nebojím ;-) na funkci to teda nebude mít vliv, jo?
Magura má 5 let záruku
bude to fungovat
Ale já nemám účet ????
Každopádně to vypadá že je to v pohodě a podařilo se.