Degradace minerálního oleje Shimano

35 nepřečtených
  • deadmead

    Ahoj,

    jak a jakým způsobem degraduje minerální olej v brzdách Shimano?

    Odvzdušnoval jsem svoje brzdy (rok jeté, bůh ví jak dlouho stály na krámě) a všiml jsem si šedavého zabarvení oleje. Respektive ,,bezbarvosti" o­leje.

    Přitom nový originální olej je narůžovělý..

    Za jak dlouho se to stane?

    Má to být chápáno jako znak ztráty kvality a stálosti vlastností?

    Je to důvod k výměně oleje?

    Díky za názory.

    Víťa

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • chemik  

      V mých BR525 je olej od roku 2002. Najeto lehce přes 66000 km. Nějak pořád necítím potřebu olej třeba preventivně vyměnit.

      0 0
      • tonik666  

        tvl tos naměřil jak? 12 let na jednom kole s jednou baterkou v tacháči? :)))

        0 0
      • Atilla  

        Já teď po roce vyměnil minerál v zadní brzdě při výměně páčky a byl úplně černý. Jak asi vypadá ten tvůj…

        0 0
        • Vilém  

          Tak zalezi kde clovek jezdi. Potkal jsem olej barvy blata, po nejakem bahennim zavode, na vcelku nove brzde, ale taky 10 let starou brzdu, kde byl olej jak novej.

          0 0
          • Lada,s  

            Jakože se do uzavřeného okruhu dostane bordel?

            0 0
            • jonti  

              Pres pistky stejne jako do vidlice pres gufera.

              0 0
              • deadmead  

                To mi tvrdil mechanik v jednom šopu.. ten samý černý prach co máš na třmenu, jemný materiál odbroušený od desek, se ti dostane přes těsnění pístků do třmenu a do kapaliny..

                Otázka je, jestli to ,,šedé-bezbarvé" zbarvení způsobily nečistoty, nebo to je od výroby (jak píše chemik) nebo to je časem nějakým způsobem zdegradovaný olej.

                Další otázka je, zda-li se mění jeho vlastnosti natolik, že by bylo vhodné jej vyměnit??

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
            • Vilém  

              Jasne ze jo. Nataha to tam pres tesneni pistku. Mezi pistkem a trmenem je vcelku fuk a jediny co to drzi jsou tesneni. Kdyz je blaticko dostatecne ridke, tak se tam proste dostane.

              0 0
              • Lada,s  

                No jo, ale furt mi vrtá hlavou jaktože dovnitř se bordel přes těsnění dostane, ale brzdovka která je navíc pod tlakem se ven nedostane :)

                0 0
                • Vilém  

                  Kdyz se pistky vraci, tak v okruhu neni zadny tlak. Kdyz brzdis, tak tam tlak je a pak tesneni tesni jeste vic a brzdovka se ven nedostane.

                  0 0
                  • ememem1  

                    co este stale nevysvetluje to jak sa tam cez neposkodene tesnenie cez ktore nic nevyteka von dostane opacnym smerom bordel dnu.

                    0 0
                    • Fidži_CZ  

                      Vysvětluje to tvar gufera.

                      0 0
                      • jecnak  

                        Presne tak.

                        0 0
                      • ememem1  

                        celkom nerozumiem takze ok, hadat sa nejdem. ale kevy si to rozviedol nech sa poucim…

                        myslim to vazne, nerypem.

                        0 0
                        • jecnak  

                          Tvar je takovy, ze tlak vyvinuty pistkem na pace zpusobuje roztazeni gufera a pritlaceni tesneni k pistku pri jeho vysunuti. Pri zasunovani zadny tlak neni, takze gufero je velmi volne a mezi guferem a pistkem se dovnitr dostane snadno necistota. Podobny princip „nafukovacich“ tesneni se pouziva i jinde.

                          0 0
                        • Fidži_CZ  

                          Hodně zjednodušeně řečeno… gufero ve třmenu těsní hlavně z jedné strany, má udržet tlak uvnitř, jiný úkol nemá. Zvenku se bordel dostává minimálně, proto není třeba zvyšovat třecí odpor.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
    • capo  

      Já bych ještě přidal otázku – bude mi degradovat shimano olej i když ho mám v uzavřené (ale již několikrát otevřené) lahvi?

      A pokud by v ní nebyl žádný vzduch? Nevím jestli taky tolik mění vlastnosti jako DOTka…

      0 0
      • Jenda  

        olej je hydrofobní, brzdovka hydrofilní, tedy s olejem se nic zásadního neděje, brzdovka nasává vodu jak sviňa a tím se ji výrazně snižuje bod varu, navíc pak rosolovatí.

        0 0
        • scoty  

          Ok, takže za jak dlouho načatou i když zadeklovanou plešku s brzdovkou(ne olej shimano) už raději nepoužívat?

          0 0
          • scret  

            tak tahle akademicka otazka by me zajimala taky:)

            0 0
            • Mr.Duck  

              Rika se, ze bys u DOTky nemel. Docela dobry cteni: http://www.epicbleedsolutions.com/…mineral-oil/

              0 0
            • scoty  

              Ha:)No já už ji mám asi 3 roky:))

              Castrol doporučuje, aby kapalina DOT u dříve otevřených nádobách je třeba zlikvidovat po 12 měsících . Podle našeho názoru by bylo moudré používat kapalina DOT z láhve , který byl otevřen déle než několik měsíců , pokud nemáte jinou možnost .

              Chcete-li snížit velké množství zbytečně vylité brzdové kapaliny , použijte kapalina DOT z menších 100ml lahvích. 100ml je dost na jednu sadu brzdy ( přední a zadní) 2–3 krát .

              0 0
              • jecnak  

                Uvidis az zacnes mit problemy se zadirajicimi se pistky. Pak to bude chtit nekolikrat problachnout brzdy kapalinou a ven potece takovej sedivej svinec.

                0 0
                • scoty  

                  No mám formule ONE kde tu brzdovku musím měnit po půl roce. Používám 5,1 a mám ji v plešce s uzávěrem, ale už několik let… Tak zakůpim nové balení asi… :)

                  0 0
          • Jenda  

            těžko odpovědět, záleží zejména na vlhkosti vzduchu kde to skladuješ, to že to máš zavřený je hezký ale ta vlhkost tam stejně časem naleze. Spíš jde o to jak moc to vadí, u 5.1 si myslím že i mokrý bod varu je ještě použitelný, u 4 je mokrý už tak nízko, že to na kole budeš často vařit. Ze zkušenosti několikrát uvařená brzdovka vytvořila rosol který pak blbě teče v páce, v extrému pak skoro vůbec, dokonce jsem se setkal s brzdou kde jsem to musel profouknout kompresorem, stříkačkou jsem to neprotlačil. Celke srozumitelně je to popsaný tady http://www.fuchs-oil.cz/…apalina.html

            0 0
      • goofy  

        mam flašu LHM+ už asi 7? let a v pohodě. Na jaře jsem ho dával do brzd a brzdy fachají v klidu.

        0 0
    • 777rada  

      Narůžovělá přísada je antioxidační aditivum. Proto se doporučuje při výměně desek kdy jsou pístky vyjeté všechno v třmenu vyčistit a poslat kapku té růžovky mezi pístek a třmen. Nezpochybňuju nijak že se pod pístky dostává bordel pod těsněním ale černé mikročástečky v oleji jsou důsledek karbonizace minerálního oleje důsledkem teploty. Proto by se měl olej měnit po výrazném přehřátí brzdy. Info přímo od zastoupení Shimana, chemicky popsat karbonizaci oleje neumím :-).

      0 0
      • deadmead  

        Super, díky za příspěvek k věci!

        Jak poznám výrazné přehřátí brzd? :)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.