Mam dotaz na majitelov REBY. Oficialny zdvih je 115, ale da sa tam vytocit este asi centak navyse. Da sa teda vyuzit realny zdvih cca 125? Pripadne mozte napisat este nejaku skusenost s touto vidlou?
Mam dotaz na majitelov REBY. Oficialny zdvih je 115, ale da sa tam vytocit este asi centak navyse. Da sa teda vyuzit realny zdvih cca 125? Pripadne mozte napisat este nejaku skusenost s touto vidlou?
Este ma napadlo, ci tvrdost ostane rovnaka pri zmene zdvihu?
Myslis 125mm zdvihu nebo 125mm co koukaji vnitrni nohy z vnejsich?
To „co koukaji“ a zdvih je podla mojho vidlackeho rozumu to iste. Iba, ze by som sa mylil.
Tak to pak lecos vysvetluje… treba stav naseho zemedelstvi ;)
co mas proti dotacim?;)
Tak to bychom tady meli u RS Sida kolik .. 120mm zdvihu ?
Viem, ze je tam viac ako 80, ale 120 to ani zdaleka neni.
Tak to SID je sjezdova vidlice. Podivej, co z nej kouka :)
SID moze byt sjezdova vidlice iba ak v ceskych luhoch a hajoch. U nas by si na nej moc neposjezdoval.
nick „lempl“ ti nekdo vyfouk, ale mozna by ti ho mel prenechat:)
Dotaz smeroval na majitelov REBY, kde je stupnica relativnej vzdialenosti (od nejakej nulovej polohy) a tato vzdialenost odpoveda zdvihu. Dakujem iniciativnym majitelom SID, ale SID sem neplette to patri na asfalt!!!
Takze nula je na korunce? ;)
Osobne si myslim, ze ano, ale mepovazujem vobec za potrebne to riesit. Vacsina vidlic ma naozaj zdvih = tej vzdialenosti „co koukaj“ (nejaky mm rezervy tam byt moze). Neni dovod pridavat nejaku mrtvu dlzku na vnutornych nohach.
Jses naivni jak prvnicka a chtel bych videt alespon jednu z te tve „vetsiny“ vidlic.
AXEL, BLACK tam su rozdiely minimalne, REBA to ma asi 5 mm, ako vyplyva z nizsieho prispevku. Rozdiely do 5 mm povazujem za nepodstatne. Myslim samozrejme deklarovany zdvih. Realny sa prakticky tazko da zmerat a co sa neda zmerat neexistuje. Tak to myslim hovori nejaka filozofia. Ale to sme uz trochu mimo pane kolego.
U Axela a Blacka jsou prachovky, ne?
Pane kolego, vidim ze ste v uzkych a zacinate bojovat prachovkami.
Tak. Jsem maslo. Dostal me na lopatky nekdo kdo ani neumi zmerit zdvih ;)
Takze, abych se vratil k tem prachovkam (to je flame, to bude mit kibic radost:) . Kdyz to beres takhle, tak potom vidlice co maji prachovky az nahoru nemaji zadny zdvih. Chapu to dobre? To je zvlastni teorie u odpruzenych vidlic, ale konec koncu Suntour vyrabi vidlice bez zdvihu uz leta ;)
To snad neni pravda!!! O prachovkach sa nebavim, to nema uroven. Stale mi chyba odpoved v jednej vetvi. Co tak sa potrapit s fyzikalnymi zakonmi, pane kolego.
tejk it ísy… :) se hned nerozšiluj,to není zdravý todleto..
sa nerozcilujem, len sa snazim niektorym kolegom rozsirit obzor a otvorit oci
A ze zrovna ty? ;) Ja nejsem ani pedagog ani psycholog, abych se na tobe mohl ucit :-D
tak si rikam, jestli tu predtim nemel nick jako milan1......
Pan kapusta, tak vy ste to posledne co tu chybalo.
skonovat umis?
tak pro priste: pane kapusto!:-P
on je slovak, ale ty neumis psat :-)
Treba chtel vyjadrit, ze to skonil ;)
slovak? to je nejaka uchylka, ze to pises s malim „s“?
aspon nevynechavam pismenka :-D
pro pobaveni:
Jde chlapek po nabrezi v Praze a vidi chlapa jak pije vodu z Vltavy a zakrici na nej:" Ty vole to nepij, je to spinavy a chcipnes z toho!" Chlapek co pije se otoci a povida: „Čo ste povedal?“ Nic nic, jen abyste pil pomalu, je to dost studeny…
to „Čo ste povedal?“ znam jako „Was?“:-)
Hmmm … to poznam tiez, lenze typek pije z nejakej kasny v Brne, vidi to zdejsi a hulaka nanho: „Nepit to, cigani do toho chcijooo“, typek sa zdvihne a zarve: „Cozeeeee?“ zdejsi sa len usmeje a pokracuje: „Pi pomalu, je to studeny“:-)))
to tvoje je lepsi :-)
akorát v originále je myslim „Nechlasté tu wasruvku chčijo do teho morgoši“
to je kašna na Zelným trhu alias na Zelňáku :)) taky mě to napadlo jak psal Wroum
jasan, ze na zelnaku:-) … inu ani nepoznam … mozno je este nejaka na nam. slobody a na silingraku:-)
stane se…
dou ženy na prvního máje v průvodu a každá nese jedno z písmen, která tvoří nápis: VŠE CO MÁME, PRO MÍR DÁME ! Ta co nese třetí M říká té, co nese Í: „A ne, aby ses nám zase ztratila jako minule!“
:-)))
cha cha.
fajn, necham vas v tom samotny ( vas – pan kolega a pan lektor :) ) jsem po obede,taxe aspon trochu pobavim :)
Neviem, ci toto neni posledny topic do ktoreho prispievam bezplatne. Za zabavu a poucenie patri honorar.
nekdo tvrdou praci, jinej zabavu :) je patek, tak snad tu zabavu..
co sa neda zmerat neexistuje ? Nu, kazdy mame neco :)
Hmm, tak to mam same podivne vidlice, ani jedna tohle nesplnuje.
Pan kapusta, vas nick je odvodeny od IQ kapustnej hlavy. Preto sem radsej nic nepiste.
Ty asi myslis, ze pri otaceni u-turnem noha vyleze asi 1 cm pres risku 115mm, ale zase v nejnizsi poloze je 1cm nad minimalnim zdvihem 85 mm, takze podle rysek by byl zdvih 95–125, ale asi to tak neni , jinak by se tim rádi pochlubily, jinak dle mejch zkusenosti se snizenim zdvihu stoupne tvrdost, ale ne zas o tolik, jako u pruzinovyho u-turnu celkove jsem s tou vidli 100procentne spokojenej ( pise clovek , kterej na ni presel z RST -:)
Dik za prvu rozumnu odpoved. Podla mojich skusenosti ale pruzinovy U-turn (ani RTWD od Manitou) tvrdost nemeni.
pružinový u-turn tvrdost neměmí-netvrdne.Mám jej, tak vím o čem mluvím, jen se trochu zcitliví začátek.Teoreticky to jistě pochopíš i na rozborce viz http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?…
U RTWD jak jsem byl informován je to na principu propisky-takže teoreticky by to přitvrzovat mělo, ale prý to nejde v reálu poznat.
Netvrdne? Kdyz na stejne pruzine zkratis pocet funkcnich zavitu… to uz se tu resilo ;)
jo řešilo se to tu, teoreticky ano-jenže on se počet závitů nezmenší o tolik a jednak se změnou geometrie zase trochu více přenese váha dopředu, v praxi-to prostě netvrdne, ale je téměř stejné s tím, že je počátek citlivější.Myslím, že není nutné tuto debatu otvírat znovu.
Takze v praxi to pak vypada jako RTWD, ze pri snizeni zdvihu docilis akorat toho, ze das vidlici driv nadoraz? Prima system ;)
jo, je to tak.Zvýšení tvrdosti nejde skoro poznat a při znížení na 70mm dostanu vidli mnohem při menším nárazu na doraz.Používám to na výjezdy to vysokých kopců.Na sjezdy se stejně používá co nejvyšší zdvih vidlice umožňuje. PS: dotaz: Bylo mi řečeno že když snížím eta-že těch posledních pár cm co mi na pružení zbyde není tlumených-je to pravda?
je.
A co dela ta noha bez ETA? ;)
Pane kolego, cakam vasu odpoved v inej vetvi, alebo vam ztuhli prsty.
teoreticky tlumi, ale prakticky ty posledni 3 cm utlumeny nejsou. kope to. a tvrdy to je jak svine.
Nj. tlumi, ale malo :)
slovickareni…
dobre, tak tlumi, ale poznat to nejde, chova se to jako uplne bez tlumeni.
není, samozřejmě.
zatim kazda vidle co sem zkousel s etou se pri zamacknuti ety chovala jako uplne netlumena. Tlumeni samozrejme z funkce vyrazeno neni, ale proste jeho funkce neni znat.
tož jasně, tlumení je stejné a pružina je silně předepjatá, takže tlumení nestíhá a kromě toho, při zaplé ETA je vyřazená z činnosti negativní prižina, tak i proto to kope.
POdla mna neni, pruzina je akurat stlacena, ale tlmenie funguje rovnako. Iba ze by som sa mylil, ale ja sa mylim, len velmi malo, ze pane Padlisto.
Sorry kamo, ale nieco mi tu smrdi … a kapusta to nebude:-)))
Pane kolego co ste mal z fyziky. Mala lekcia: pruzina ma linearnu charakteristiku (berme to ako fakt, ktory si mozte v kazdej ucebnici overit). Pokial sa samozrejme nedostaneme do nelinearnej oblesti, co by bolo pri velmi velkych vychylkach, co nenastane. Takze zoberme si dve pruziny A a B, B ma dvojnasobnu dlzku, cize je poskladana akoby z dvoch A. Ked vychylym pruzinu A o vzdialenost x, potrebujem silu kx. Ked vychylym pruzinu B o vzdialenosyt x, akoby som vychylil 2 A o vzdialenost x/2. Cize sile je kx/2 + kx/2 = kx.
A jeste dotaz pane lektore. Ten odpor (silu) co pruzina klade spocitame tak, ze modul pruznosti daneho materialu x stlaceni x prumer dratu na treti delime / 8× vnejsi prumer pruziny na treti x pocet cinnych zavitu. Kdyz se tedy bavime napriklad o tom pocatku zdvihu, treba prvni dva centimetry (ale to neni dulezite), tak nam vsechny veliciny zustavaji stejne az na ten proklaty pocet zavitu se kterym se nam meni i ta „tvrdost“ (sila) pruziny. Co s tim? ;)
Pane kolego snazite sa to cele zamlzit, komplikovat a najak sa z toho dostat to mi je jasne. Ale moje vysvetlenie je jasne ako facka, takze na toto vobec nemam chut reagovat Ale len strucne: ani nedokazem posudit ci ste si to vymyslel alebo je to naozaj tak. Ale vobec to nie je podstatne, lebo to vsetko som zahrnul do nejakej charakteristiky pruziny „k“. A vsetko ostatne je matematika zakladnej skoly a tu vam naozaj vysvetlovat nemienim.
Jako milan1 alespon umel, akorat to neumel tak hezky podat, ale tyhle tenisti…
to není správná úvaha, máš tam nesmysly. Když vychýlíš B o vzálenost x působíš poloviční silou, než kdybys vychýlit A o x. Prostě to sčítání sil, co tam ubvádíš je nesmysl.Pomohu ti jinou úvahou. Ze základní školy jistě znáš newtonmetr. Vezmeš newtonmetr a zatahneš za něj až ukáže sílu třeba 10N. Teď vezmi ty samé DVA newtonmetry, zapoj za sebe a zatahni aby jeden z nich ukazoval silu 10N. Co bude ukazovat druh7 No taky 10N. A jakou silou působíš, no 10N, a ne 20N jak by se mohlo zdát. Takže to tvé sčítání sil je ta fyzikální absurdita, které jsi se dopustil.
Nepotesil si ma, myslim ze mas pravdu. Moje skladanie sil by platilo pre paralelne pruziny. Fakt tu fyziku som uz davno neriesil. Ale aspon si priznam chynu. A som rad, ze su ta aj rozumni ludia. Tu Rebu asi dnes kupim. Co ine mi ostava.
Nj. Jinak ten zdvih asi nezjistis :-)
… uz som sa lakol, ze nepriznas:-) akurat som chcel pisat do siemensu, ze koho si to tam personalne zobral:-)
Ale v kazdom pirpade, ked je pruzina dlha, treba brat do uvahy relativne skratenie a vtedy aj zmena tvrdosti je relativne mala.
?
Oficiální zdvih je sice 115mm, ale to je když pro:
Technický zdvih změřený v provozním nastavení tlaků je tak 105mm, a je to cca 15mm pod korunkou. Reálný zdvih je tolik, jak si nastavíš tlaky dle své váhy. Pokud se držíš návodu dle RS, bude ti chodit tak max 50%zdvihu.
máš dojem že reba chodí jen na 105mm? ja sem jí zatím naměřil 112mm a rozhodně to nebyla žádná velká rána......
se drzim navodu, a 110 sem tam mel, a rana to nebyla, rek bych ze tech 115 tam slo uz urcite taky, mel bys tu svou asi reklamovat :-)
Vážím 80kg, foukat bych podle návodu měl teda 120psi (to jsem měl sag asi 10mm). Mám tam 95psi (sag 28mm) a ani při drsnějším zacházení na Drtiči jsem z ji nedostal víc než na 90mm. Že bych měl zase štěstí na nějaký unikát a dali mi vidli s větší komorou ?
a jaky mas nastaveny zdvih? ja vozim sag ± 20mm a vidle chodi za k tem 11cm. p.s. na drtici ji nebylo kde dostat na doraz.
Zdvih na 115mm, provedení Race bez serepetiček, dneska jsem sundal tlak na 90psi … už mi to přijde dost měkké. I Foxe jsem vozil o jednu kategorii měkší, ale u Reby mi to vychází o víc než 2 váhové kategorie
a tech 90mmje od nezatizeny vidlice nebo od sagu? jinak si to nedovedu vysvetlit.
Těch 90mm je „od nuly“ tedy plus cca 3–4mm co si vezme negativka. (Prostě když slezu z biku, odměřím od kraje prachovky k hornímu špinavému kroužku). Možná za to může i geoška, Attitude je stavěný na 80mm a výšku vidle 451mm. Reba má cca500mm a tím zmenšuje úhel hlavy a síla potřebná k zanoření se pak rozloží jinak.
Tak takhle podobně to mám taky. Tlak, geoška a k dorazu zbývá tak 2 – 2,5cm.
Ahoj, jakou máš zkušenost z vysokým tlakem v negativce a (vyšším než pozitivni komore) a snížením délky chodu. Já to zkoušel -kvůli zvýšení citlivosti a uplně bylo videt jak se pri pumpovani propadala dolu. 11 cm ani omylem…
normalne vozim tlaky +105/-95psi. +komoru sem upustil na 50psi a zatlacil vidlici- komoru dofouknul a nameril 112mm. takze na 112 mm muze bez problemu chodit. tak mi vysvetlete co s teme svejma vidlicema delate ze vam nechodej…
mam 72 kg a tlaky +100 psi a – 80 psi : kdyz zvysim tlak v negativce tak mi to rapidne ubira zdvih… nekde jsem cetl, ze se vyrazne nizsi tlaky nez doporucuje RS… tak nevim
nekde jsem cetl, ze se vyrazne nizsi tlaky nez doporucuje RS… tak nevim;- nechybi ti tam neco? takhle to nedava smysl… ja vazim 74kg, a tlaky mam podobny, nemas nahodou verzi s nizsim zdvihem? ale je fakt za na vetsine vyjizdek pracuje do tech 90mm, vic jen pri vetsi rane. jinak podle tabulky na zadni strane vnejsi nohy je doporuceny tlak na moji vahu prehnanych 130psi. sag mam ±2cm(na 100psi)- to neni rapidni ubytek zdvihu.
na mtbr.com dokonce nekdo dal tabulku, pry od RS, kde byly doporuceny tlaky polovicni…pak se tam teda sahodlouze resilo zda je nebo neni spravna.to ale nechci nejak resit. Me spis zajima jestli si zkousel vyrazne vyssi tlak v – komore oproti + a co ti to dela se zdvihem.
nezkousel, ale kdyz sem upustil pozitivni na polovinu(50) a negativku neupoustel(ikdyz se v ni snizi tlak) tak to vyjde nastejno- vidlice se lehce snizi tak o 3cm. takze vidle potom samozdrejme nema 112mm ale min pac se uz nevrati do krajni polohy. nicmene tehle hodnoty(1cm pod korunkou) sem dosahl i s mormalnima tlakama…
to je principielne stejny jako prefouknuti ty negativky – no zkusim polaborovat s tema tlakama :) dik za rady
a „hod“ si kolo s rebou do bikes…
jen ho umeju a už tam bude
…mlada pani :)
:))
Ona je Reba vůbec spíš vysokotlaká vidle… Ale do negativní dávám max o 5psi víc než do pozitivní, víc nemá smysl je nechat se přetahovat.
Teď jsem se ustálil na +90psi/-90psi, sag cca 2,5–3cm – to z ní využiju cca 8–9cm (vážím 80kg a měl bych v ní mít o 30psi víc – to by chodila max 5cm).
Ale nějak z ní přestávám být odvázaný, mám dojem, že za jízdy, jak se v ní zpění olej, tak mění vlastnosti (měkne). Asi osedlám zpátky lišku a Reba půjde do světa…
Ahoj Martine, kdy hodíš svůj REBA bike do profilu? Jsem zvědavej..:)
Jsem hrozně línej, ale už k tomu zraju :-)
to dobře znám..:)
Kde jsi ji kupoval ?
U Svorady – potřeboval jsem rychle bytelnou vidli za rozumnou cenu. Volil jsem Rebu X MX Pro.
boha jeho, co to tu resite za chujoviny? jezdite taky nekdy na tom kole, nebo jen pocitate sagy a tlaky a sraky a co ja vim. 115 nebo 125, to musi byt ooooobrovskej rozdil. moje vidle na biku ma chodit 6.5 ale myslim, ze dava tak 5. jezdit se na tom celkem da i kdyz uznavam, ze vic by neskodilo… ale karbonova na silnicce frci roooozhodne mnohem lip.
tohle bylo trocha off topic, ale fakt uz to trochu moc resite, chlapci z marketingu RS by z vas meli radost.
Takze tam jak je ti tech pet malo, tam jedes s karbonkou rychlejc? Nemam dalsich otazek. Snad jen vysvetleni. Ta karbonka aspon nekope zpatky :)
pominuli spoustu prispevku, ktery neresi ucel, za kterym to bylo zalozeno, tak ty ostatni plni prave tu funkci -tedy odpovidaji na dotazy a radi dotazovateli – neni tohle smysl bike-fora? C
akorát v originále je myslim „Nechlasté tu wasruvku chčijo do teho morgoši“
to sem blbě zařadil
:-)