Měli by jste zájem o CUSTOM kola ?

159 nepřečtených
  • Hnoj

    Ahoj, brzo budu mít po škole a chci podnikat , abych nebyl na vejšce chudej studentík…

    Pár let jsem dělal brigádu jako mechanik v cykloschopech a většina mechaničiny mi už příde rutinní..A tak bych chtěl začít stavět kola..

    Napadlo mě, jestli by bikeři a bikerky v čr měli zájem o malosériová kola (cca 5 kusů) s qalitním rámem (nejspíš by šlo o superiry – ty jejich top modely) S nějakým, zajímavým lakem, jménem pod lakem a podobnýma srandičkama… Cena by se vzhledem k možnosti nápkupu komponentů pohybovala docela nízko… pro příklad: bike na tomhle rámu, vidle pilot SL a komplet LX a zbytek dílů byl takovej mix by stál cca 25 – 30 tis korun, záleželo by na vidli a dalších komponentech, páč bych kola stavěl více méně na přární a požadavky…

    Laky na rámy by byly standox /tim se lakojou auta/ , všechno bych dělal sám…

    Tak mi řekněte, co si o tom myslíte :-D

    0 0
    • emarco  

      zajem by byl. ale penize nejsou:) Treba bych ti mohl testovat zezacatku ty biky, nechces?

      0 0
    • Meesha  

      mno, co je to maloseriovy? To bude 5 lidi jezdit na stejnym ramu s jednim jmenem? Nebo kazdymu postavis a nalakujes Superiora s komponentama podle jeho prani? V tom pripade je to stejny jako Duratec nebo Spyder. asi bude zalezet na kvalite a hlavne cene.

      0 0
      • Hnoj  

        Ano maloseriovým kolem myslím to, že bych udělal třeba 5 kol se stejným motivem laku a dal na něj každýmu jeho vlastní jméno a teprve potom ho zastříkal bezbarvým lakem… Navíc by kola z každé série byly očíslované… A stavěl bych nejspíše na těch komponentech které by si kdo přál…

        Jo můžu mít všecky dílky za velkáč takže v tom nevidím problém a navíc toho většinu můžu tahat z venku, což je ještě levnější…

        berte to tak, že by ty kola byly cca o třetinu a možná i levnější než duratec nebo spyder.. sám mám durateca a vím jak hřísný prachy jsem za něj vysolil a ten rám po pravdě neni nic moc… Ty superiory se mu v mnoha ohledech vyrovnaj a dost možná že jsou i lepší, přinejmenším jsou lehčí…

        0 0
        • emarco  

          a od kdy planujes zacit „vyrabet“? JA planuju koupit new bike, tak okolo 20tis. Tak bys mozna mel 1. zakaznika:)

          0 0
          • Hnoj  

            Mno pokud bys chtěl ode mě kolo, tak dodací lhůta by mohla být cca měsíc od „objednání“ taky by asi záleželo co by sis na to naporoučel, páč některý věci se sháněj blbě :-/

            0 0
        • Orbis  

          Ono jde taky oto, jeslti by si se tim ty uživil:-)

          To je jedna vec. druhá je, dokázat pokrýt široký spektrum lidí… no a taky aby se o tobě vědělo.)

          0 0
    • emarco  

      Podle me se asi neprosadis. Zrejme si nebudes moct dovolit odebirat komponenty za velkoobchodni ceny, mozna jo, neznam tvoji situaci. A i kdyby tak zacatky budes mit dost tezky, nez budes mit renome treba jako Kovarik atp. Ale v zadnym pripade te neodraduju…

      0 0
      • Lister  

        Kdo by taky chtěl jezdit na Hnoji že :-)

        Jinak kolo na LX s Pilotem ve předu za 30 tis mi nepřijde zrovna jako nějaká super nabídka – výhodná možná jo vzhledem k rámu a vyjíměčnosti kola, ale sehnat se bude dát rozhodně levněji.

        0 0
        • Hnoj  

          Tyhle narážky na mojí přezdívku jsou dost ubohý a prosím, vyjadřovat se jen k tématu…

          Konkrétně kolo celý na LXku a s pilotem stálo 23 300 kč… Esli ti tohle nepříde jako dobrá nabídka, tak už nevím…

          Páč většina kol okolo týhle ceny je pěknej ***, už jen pro to, že se na ně cpou takový sračky jako vidlice AXON, RST, nějaký NO NAME náboje a šmelí se to kde se jen dá… nehledě na kvalitu rámů od firem jako je třeba AUTHOR nebo MERIDA…

          0 0
          • Orbis  

            kvalita rámů Autora i Meridy odpovídaá taky ceně… a s na Meride za 20 kKč jsem taky jezdil a vše OK

            a poč teď nemám třeba canona nebo neco podobnýho? prostě protože Merida si může dovolit udělat rám za 7000 Kč, na kterym jsou pouzity technologie daleko dražších rámů…

            0 0
          • emarco  

            Mohl bys mi prosimte poslat kdyztak na mail, jak by to vypadalo konkretne nebo neco v teto cenove kategori okolo 20 tis.

            0 0
          • Lister  

            Co se hned tak čertíš, trochu humoru ještě nikiho nezabylo.

            Naprosto upřímě tak kolo na LX za žádnou cenu mi nepřijde jako výhodný nabdíka.

            Jinak je to poměrně hodně málo informací. Jak si napsal zbytek komponentů takový mix, tak to je informace fakt na nic. Chce to prostě víc specifikovat co tam bude za komponenty – třeba aspoň kola.

            Pokud budeš schopný postavit kolo na komplet x.7 dopředu dáš Blacka budou brzdit avidy hydra a zbytek nebude ošízený a celý to bude stát do 30 tis tak smeknu a to bude fakt výhodná nabídka.

            0 0
            • Lister  

              omluva za ty hrubky, fakt se stydím :-)

              0 0
            • Hnoj  

              Ty seš holt prudič profík.

              Tím mixem jsem myslel fakt cokoliv, někdy se mi dostane nabídka na komplet věci od KORE někdy od Ritchey, posledně jsem takle koupil předtsvaec a řídítka na svýho bajka…

              Neberu to všechno od jednoho dodavatele, atd…

              Kola většinou nějakej ráfek mavic, nebo zapletený kola podle zájmu.. přítelkyni jsem dal na bajka motexy a absolutní spokojenost…

              0 0
              • Lister  

                Tak tos ještě nepotkal Pádlitu, to bys tu první větu nevypustil s klávesnice :-) ale vzhledem k datu registrace tě to omlouvá.To bys pak už věděl, že jsem na tebe ještě hodní.

                Schválně zkus mi udělat nabídku té konfigurace, kterou jsem nadhodil – jsem zvědavý na kolik to vyjde, jen tak z hecu, v žádném případě te nenutím, jen kdyby ses nudil jako já :-)

                0 0
              • kurýr na bajku  

                Jen tak na začátek, řiká ti něco méno Petr Lavička ?

                Jinak je vidět, že se celkem orientuješ a ani si nemyslim že tvoje hlavní zdroje by byly v zahraničí. Např. takový zapletený MOTEXY (mám na ně taky zálusk) vyjdou kolikrát levnějc, než vobčejný kola na Alivku. Pokud máš kontakty na majitele e-shopů a přístup k VO cenám, taxi dovedu představit kolo na LX skutečně za pár švestek. Ani si nemyslim že by ses neprosadil, protože nebude třeba toho prodat zas tolik, ale na žádný velký zbohatnutí to nebude. Taky prázdninový a podzimní slevy ti příliš nepomůžou a v zimě toho taky moc neprodáš.

                Jinak je to ale odvážnej nápad, kterej se mi líbí.

                Jo a mimochodem já bych klidně na hnoji jezdil. Název HNOJ mi příde SUPER.

                0 0
              • Rolei  

                No nechci tě nějak prudit, ale toto si psal kousek jinde : " taky bych si nekupoval ráfky MAVIC, páč jsou děsně měkký" tak mi to přijde za tu chvilku celkem neujasněný to co tu píše teď…

                0 0
                • Hnoj  

                  Mno mavici jsem dal na kolo máme páč matinka je jak peřícčko, ale sám bych si je na kolo nedal, páč jsem už jich viděl moc zlámanejch :-(

                  0 0
          • fousac  

            situaci ohledne prezdivky muzes jednoduse vysvetlit.. na to tu jsme vybaveni.. ;o)

            http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?…

            0 0
    • Elwing  

      To bude tím, že přítelkyně kolům vůbec nerozumí :-D

      0 0
    • vladaza  

      Mně by spíš zajímala nabídka samostatných komponentů, neuvažuješ i něčem takovém. Někdy člověk potřebuje nějakou specialitu a klasický obchody mu nejsou schopny vyhovět, Pokud budeš stavět kola, pak si myslím, že pouze ze Superiorama nevystačíš. Proč- třeba pro omezený výběr velikostí rámů. Myslím, že vůbec nenabízejí vel. 18 palců. Ale chytnout by ses mohl v případě, že bys byl ještě levnější než třeba vzpomínaný SPYDER. A nebo nabídnou ještě nějaký tahák. Teď jsem synovi skládal kolo s rámem SPYDER a byl třeba problém se řízením. Prostě jsem si objednal přes prodejnu rám a vidlici a ono to přišlo bez řízení. Protože je integrovaný, tak to bylo docela nepříjemný. Osobně si nejvíc cením serioznosti a to mi v tomto případě chybělo. Všechno není jen o ceně. Do Spydera bych prostě příště nešel. Mezery na trhu teda rozhodně jsou, tak to můžeš zkusit. V začátku bys, ale musel investovat do reklamy, aby se o tobě vědělo.

      0 0
    • TinkTink  

      Moje uvaha vychazejici z toho co jsi napsal.

      Standartni kolo se standartnim lakem vyjde na mene penez protoze tato cilova skupina hleda slevy = malej vydelek = velky mnozstvi pro uziveni se = ztrata originality… (nenamlouvejme si nic, nova znacka, hodne reklamy, investice…)

      No…tak uvaha se mi nepovedla, ale z meho hlediska se mi to zda jako vcelku nezajimavy projekt…

      Par poznamek na zaver:

      1. za maly ceny nakupuje komponenty uz tolik lidi, ze kdyz budes prodavat treba Shimano, tak budes rad, ze neco vydelas
      2. na vyssce v prvaku si nejsem jisty, ze budes mit tolik casu na tvorbu hodne kol..
      3. pokud to bude naka „jakoze vejska“, tak to jo…tam delej co chces
      4. skutecne by Ti trocha humoru nezaskodila…re­agoval jsi znacne arogantne…spatne jsi se vyspal? Tak na to u potencionalnich zakazniku zapomen.
      0 0
      • Hnoj  

        Sory, ale fakt nemám rád narážky na mojí přezdívku… nemá totiž s významen slova hnoj nic společného, ale to samozřejmě nidko nemohl vědět… Budiž mi to ponaučením pro příště…

        0 0
    • Lister  

      Ještě dotaz: jak to lakuješ, co to je za barvy a jaký máš zkušenosti s takto tebou vytvořeným lakem. Jestli to děláš jen po domácku, tak by mě to fakt zajímalo.

      0 0
      • Hnoj  

        Práškový lak STANDOX, rámy tímhle jsou zatím hotové dva, a drží perfektně… Dělám to stříkací pistolí a kompresorem… základovka, den odpočinku atd…

        0 0
        • Lister  

          Jsem myslel, že práškové laky se musí vypalovat?

          0 0
          • Hnoj  

            Na tý piksle je „powder email“ a je tekutej :-)

            0 0
            • Lister  

              Ještě dotaz: ty rámy dostáváš v surové podobě nebo si je můžeš nechat někde opískovat. Případně to dřeš ručně smirkem a nebo, a to se mi ani nechce pstát, protože tomu moc něvěřím, to stříkáš přes ten starý ?

              0 0
              • Hnoj  

                Mám je surové, tj bez laku

                0 0
                • Mark1  

                  Nevím, ale uživit se tím asi nezvládneš … možná se tím jde přiživot, ale ne uživit. Jen tak orientačně, za kolik pustíš ven lakovaný rám v custom úpravě ??

                  0 0
                  • Hnoj  

                    Záleží jestli to bude rám s karbonouvou zadní stavbou, kolik bude barev, atd.. to ti z hlavy neřeknu :(

                    0 0
                    • Mark1  

                      Beru standard, bez carbonu, jednoduchý jednobarevný lak bez samolepek, barva nemetalizovaná, namátkou černý matný lak.

                      Jak ho nedostaneš na cenu okolo 3 – 4k, nemá smysl s něčím takovým začínat, přístup k VO cenám má dnes skoro každý, není to tak nedostupné a náročné, takže spíš bych viděl oblast někde jinde.

                      0 0
                      • Hnoj  

                        Mno cena úplně obyčejného rámu, jak tady říkáš by skutečně byla cca 3000 kč…

                        0 0
                        • Mark1  

                          A teď si vem, že za podobnou cenu se do ČR dováží spoustu alternativ, které sice nepocházejí od českých výrobců, což může být mnohdy více, a jejich cena je podobná, navíc je doprovází značky větších výrobců. Určitě z masovek Merida, z nemasové produkce Wilier, atd.

                          0 0
                          • Hnoj  

                            Ale takových rámů jsou tisíce, já tady řeším rámy s unikátním desingnem od klaždého 5 kusů… A to masová produkce nabídnout nemůže !

                            0 0
                            • Mark1  

                              Otázkou je jak budeš sám řešit reklamace prasklých rámů, a jestli tvé rámy bez vypalení barvy něco přežijou . povrchovka. A taky jestli tady někdo stojí o kolo s individuálním designem.

                              A co je nejdůležitější MARKETING, INVESTICE, KNOW-HOW … úpřímně řečeno, nevěřím ani v jedno, by? se možná pletu.

                              0 0
                            • enjoy  

                              jestli budes mit hotovych 5 ramu a budes jednat s lidma o tom kdo si co na svoje kolo navymysli,tak zrovna v tyhle cenovy kategorii(typuju zakazniky „laiky“.tedy,taky nejsem odbornik,aby bylo jasno) tak u toho (jeste vic:-)) vyrostes.

                              0 0
                        • Honza z H  

                          Kupoval jsem jej předloni za 2500,– v sériové barvě – výprodej. Ale to byla ještě 940 ka z roku 2003.

                          0 0
    • cmelak  

      Jsem většinou optimista ale tohle fungovat nebude. Co to proboha znamená „custom“ superior? Tohle spojení si fakt nedokážu představit… :o))

      0 0
    • BH  

      holt mlady a nezkuseny a jeste naivni, ze hnoj ? (schavlne nepouzivam hnoji, aby ses neurazil.) Je to pekna ptakovina, takovych pokusu tu jiz bylo, nemas sanci se dostat na rozumne ceny. jedine, co je na Tvem projektu mozna zajimave je to, ze chces nabizet oroginalni lak, ale to umi i Sterba a velmi profesionalne.Take Duratec ti doda i cele kolo a muesw si zvolit svuj osobity design nastriku ramu. To jsou fakt profici. Uz vidim jak si doma fixirkou strikas ramy..

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Pravdu díš, ale snaha se ceni a nezkusenost omlouva :) Ja bych ho nechal, at si nabije hubu sam.

        0 0
        • Hnoj  

          Teda vy jste všichni milí a optmističtí…

          Poprosím adminy, a? to tady prosím zavřou, třeba se k tomu tady vrátíme později…

          0 0
    • R.1  

      ne

      0 0
      • Hnoj  

        Nechtěl jsem ani být optimistický, chtěl jsem si udělat něco jako průszkum,což se více méně zdařilo, ale pořád se tu objevují kecy typu „je to blbost, krachbeš, pokud do toho pudeš“ „já sem koupil sqělej rám od kliena v tescu za kilopade“, atd atd…

        A podnětnej návrh, rada, nebo bůhví co nikde :-( Je zajímavavý, že se tu najdou samý kritikové kterří, mají na světě ten nejlepší vkus a rozumí kolům jako nikdo jiíný…

        0 0
        • Meesha  

          ale ses optimistickej – kdyz ti nekdo na ferovku napise, ze to nebude asi ta prava cesta, tak se hned naseres! tak do toho jdi a uvidis, ktera strana mela pravdu!

          0 0
        • Pá-dlista1  

          Rada: Vyser se na to.

          0 0
        • R.1  

          Nie som kritik, otazka bola polozena, odpoved tiez.

          0 0
        • Mark1  

          Rám bez záruky, by? v designu dle mého návrhu je prostě kravina, lidí kteří si dokáží seriózně namyslet svůj design je hrstka a ti si většinou své kolo vyšperkují sami, protože je to pro ně zábav, případně jsou do profesionální firmy, kde jim design an míru jsou schopni vytvořit. Ale se zárukou, jistotou že až ten rám praskne budou se mít kam obrátit.

          Přístup k VO cenám a k fixírce nedělá výrobce zákaznických kol, já osobně jsem navštívil tento thread jen proto, že jsem měl pocit že existuje další alternativa výroby zákaznického rámu (geometrie), ne barva – úpřimně ta je mě zcela lhostejná, tedy dokud není růžová.

          Přečti si něco o marketingu, základech obchodu a potom si zkus udělat průzkum … podle mého narazíš velmi rychle a pochopíš, že kolo v custom designu není příliš velký trhák.

          A jestli se do toho opravdu pustíš, držím ti palce a? se nepo… z případných reklamací, neodebraných rámů, odprýskavající se barvy atd.

          0 0
          • Mamutt  

            Souhlasím. Když už šperkuji, tak pořádně a na to mi Superior nestačí. Barvu vyřeší v GR8 parádně dle všech představ a sníků. V cenové kategorii, kterou hnoj řeší, „šperkaři“ nebudou. Takový zákazník chce, aby to hlavně jelo. Barva bude až poslední, v prvé řadě stojí osazení za dobrou cenu.

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Leda by se soustredil na zeny co maji partnery cyklisty-skrty. To se nam okruh zajemkyn sakra zuzuje :)

              0 0
        • Piiiiitrs  

          Prijde mi, ze sedis na spatne zidli. Bud by si mel sedet ve fabrice supu a zvazovat jestli se ti podari prilakat zakazniky a vylakat z nich par drobnych navic tim extra barvenim a podpisy/popisy a co na to rekne distribuce.

          A nebo nabizis klientsky zmeny na supu jako kdejakej obchod s tim, ze navic pribude povrchovka ramu.

          Treti zpusob co ve skutecnosti nabizis – bez komentare. uz tu vsechno dulezity zaznelo.

          0 0
          • JakeF  

            Kdyby ses na fóru chvíli pohyboval, tak víš, že dneska má Hnoj jinej byznys :-). A řek bych vcelku dobrej.

            0 0
            • Piiiiitrs  

              no me to nejak nesedelo, ze o hnojshopu jsem neco uz parkrat zaslech zadny velky detaily, tak jsem premyslel, jestli chce rozjizdet cyklofabriku nebo vo co go a prehlid datum 2005. Takze to sem nakonec rad, ze dostal rozum a je z toho to co je a ne nejaka nejaka treti exotika. Takze to sklouzlo k eshopu s moznosti stavby teda dvojka nebo i kamenaku jo vlastne vlakno s souzitim zakazniku… jooooo. ta hlava.

              0 0
    • wroum  

      idea je zajimava. ale skutecne pochybuju ze ses schopen se dostat na takhle zajimavou cenu. uz jenom to lakovani (ma-li byt dostatecne kvalitni) stoji dost penez a energie, praci na samolepkach a jejich cenu ani nepocitaje. kdyz uz budes delat „custom“ design ramu, tak proc tech 5 kusu? kdyz uz custom, tak jeden jedinej original, presne dle prani zakaznika a ne nutit vlastni design k prodeji nekomu, kdo si tam prida svoje jmeno. custom si predstavuju jinak a hlavne kdyz si u me nekdo vymysli opravdu Custom design, tzn zcela individualni design, tak za nej taky zaplati dost penez, protoze uz jenom vyroba samolepek, strikacich sablon apod. neni zadarmo a stoji hlavne dost casu. A co se tyka cen komponentu, tak neverim tomu, ze se dostanes s cenou tak nizko, abys na tom byl s cenou tak dobre. ale treba se mylim. vsechno sam taky delat nemuzes, protoze kdybys mel na udelani vic kol, tak nebudes stihat nic jinyho.

      0 0
    • pegal  

      Ti rikam, jdi do toho …

      0 0
    • Alesh  

      Zajimavy a odvazny napad, budu ti drzet palce, protoze to asi bude dost tvrdy (jestli do toho teda pujdes). Kdyz vezmu v potaz kamarady, kamarady kamaradu, i-netovy obchody, brutalni posezonni slevy, spousta na cenu orientovane konkurence atd., budes mit celkem honicku sehnat zakazniky. Obzvlast kdyz cloveku vydrzi kolo napr. 5 let (strilim od boku), behem kterych vymeni/poladi par/mnoho :-) komponentu… P.S. Mit stejnej lak kola s dalsimi 4 lidmi bych fakt nechtel…

      0 0
      • Hnoj  

        Takže mysloíte, že bylo nejlepší dělat vždycky jen jedno?

        0 0
        • wroum  

          jen jedno od kazdeho. design na prani zakaznika, na tom postavit marketing a orientovat se na bikery-individualisty, kteri chteji mit pekny kolo a to ze za nej zaplatej stejne jako za stejne osazenou seriovku je jim fuk. jestli budes chtit konkurovat cenou, tak podle me narazis.

          0 0
          • Hnoj  

            Hmm ale kola , který jsou velmi custom jsou, většinou i dost drahý… Podívej se třeba na ceny u DC…

            Já bych se nejspí mohl dostat za kolo s vlastním návrhem laku zlehka pod sériovku , která by byla osazením zhruba stejná…

            0 0
            • wroum  

              ano, ale budes oproti zavedenym znackam v nevyhode. vem si ze si nekdo pujde koupit kolo za 25 k a bude se rozhodovat mezi tvym vytvorem a treba Authorem. Za Authorem stoji povedomi verejnosti, marketing, sportovni akce…, co stoji za tebou? Co si dotycnej sasa vybere? hadej?

              ale kdyz mu reknes: bude to stat stejne a bude to stejne kvalitni, ale bude to vypadat PRESNE JAK VY CHCETE i kdyby to melo byt v barve hovna, tak mas sanci spis nez kdyz se mu budes snazit vnutit svuj design. protoze v okamziku, kdy na nem najde jeden detail, kterej se mu nebude libit, tak pujde a vezme toho authora.

              kdyz budes dobrej obchodnik a designer a nechas si rezervu na tvorbu designu, tak mas sanci uspet, pokud najdes zpusob jak hledat zakazniky a hlavne jak se s nima dohodnout :-)

              0 0
            • Aiax  

              Tak to udelej jako Duratec – oni poznali, ze treba, kdyz budou v cizine prodavat svoje „specialni hlinikove ramy“ v individualnim designu za cenu podobnou cene seriovky od Meridy, budou dost podezreli… Takze opakovane zdrazili, aniz cokoli vyrazne zlepsili. Nekdy i vysoka cena dela prestiz. Aspon si myslim. Takze u individualniho designu bych urcite nesouperil cenou, ale originalitou a kvalitou provedeni. Jinak si muzu kolo natrit sam a vydavat nekvalitu provedeni za originalitu :)

              0 0
              • Hnoj  

                Hmm ty rámy mám zatím nalakovaný dva, a lak na nich drčí dobře… Tohohle bych se nebál, spíš myslím že tajemnství úspěchu lakování je NEPĚCHAT !

                0 0
                • Aiax  

                  No, kdyz je to dobre udelany, tak se nemas ceho bat = klidne do toho jdi.

                  0 0
                • Mark1  

                  Myslím si, že dobře držící lak se pozná po roce, při pořádné zátěži → skutečný biker jezdící min. 5tkm ročně bez ohledu na sezónu, když toto lak vydrží tak je OK a má šanci přežít alespoň 2 roky, což je minimum, minimálně s ohledem na záruku.

                  Seš vcelku odvážný do něčeho takového jít, ale na druhou stranu jsou jenom dvě možnosti buď si nabiješ hubu nebo projdeš a zvládneš si přividělat pár kaček, rozhodně ale nepočítej s tím, že by tě to mohlo živit.

                  0 0
                  • wroum  

                    psal ze pouziva autolaky a ty si myslim vydrzej vic (pokud je dodrzena technologie) nez jsou naroky kladeny na lak na kole.

                    0 0
                    • Otto  

                      To? otázka… Seriová prvovýroba ano, refiniš systemy…to už si nejsem tak jistý (třeba originál spojlery škoda)

                      0 0
        • Peslezedirou  

          Od každého rámu jen jeden design.....a bude to OK

          Pokud by jsi se do toho dal a stavěl kola pro nějaký okruh svých kamarádu tak by si možná mohl občas trochu přivydělat, ale určitě na tom nezbohatneš. Spíš si zaděláš na pozdější problémy spojené s různejma reklamacema atd…

          Dřív jsem o tom taky uvažoval. Ale když jsem si spočítal na kolik by mě vyšlo postavit kolo tak, aby bylo odlišné a přesto kvalitou konkurovalo běžné nabídce tak jsem se na to vybod. Ještě počítej s vybavením dílny atd. tak aby jsi zajistil 100% servis..........

          0 0
        • Alesh  

          Urcite, taky se primlouvam za unikaty…

          0 0
    • Volf  

      Chceš vědět co si kdo myslí. Pochybuji, že se dostaneš na rabat větší než 10 %, protože nemůžeš ničím jiným konkurovat zavedeným výrobcům / dovozcům /než cenou, takže na kole za 30 litrů ti zbydou 3 000. Spočítej si průměrné danění v tomto státě, kolik můžeš prodat za rok kol a hlavně komu je budeš prodávat. Když si promítnu OEM ceny kmponentů, tak si myslím, že můžeš jedině zkrachnout. Na to aby jsi se mohl bavit voňavkama budeš muset jít do těžký komerce aby jsi si na ty voñavky vydělal a po určitý době zjistíš, že není účelem podnikání tratit, ale právě vydělávat. A potom je ještě jedna věc a to ta, že prodej desingovaných nebo na přání stavěných kol tvoří naprostý zlomek toho co se tady prodá. Myslím si, že jako nápad to je rozhodně dobrý, ale nejdřív musíš vytvořit něco co vydělává a potom teprve takovou nadstavbu jako třešni na dort.

      0 0
    • filipes  

      Jediny duvod proc bych do toho sel by byla serioznost a customizatora a servicemana. Proste bych si nechal poskladat kolo na miru u cloveka, kterymi verim, a taky bych tam delal veskerej servis (a zaruky). Takovy dlouhodoby a staly vztah zakaznik-partner, zalozeny na duvere, je to co ti eShopy nebo masovi prodejci nemuzou nabidnout a je tu prostor

      0 0
      • Hnoj  

        Velmi zajímaevj názor, se kterým bych se moc rád ztotožnil…

        0 0
      • Pá-dlista1  

        Takhle to snad funguje v kazdym kamenaku, ne? Snad v kazdym ti poskladaji kolo (kdyz na to maji cas) a v kazdym druhym i vedi, kde na to hodit lak (ale to zas tolik lidi chtit nebude.. si myslim).

        0 0
        • BH  

          souhlas tak to je. Vzhledem k cenam laku na zakazku jde vetsina lidi radeji do finalniho vyrobku.ja bych ovsem pojem custom bike stejne spis chapal tak, ze bude ladit i geometrii, coz je dle meho zakladni atribut kola na miru.tak to dela z velkych vyrobcu napr. Corratec (u karbonovych ramu), Orbea a td a nebo Bares, Sterba…, ale kazda vec na miru se musi zaplatit, coz je v rozporu s nosnou myslenkou business planu Mr.Hnoj. Ale koneckoncu, at to zkusi sam a uvidi sam.

          0 0
      • Mark1  

        Toto nabízí každý kamenný obchod, e-shop pochopitelně ne, ale ten je zase o cenách.

        0 0
    • wlk  

      Osobně si myslím, že to není špatná myšlenka, ale klidně bych to postavil jako obchodní artikl č.2, protože mi přijde spíš těžký sehnat nějaký solidní servis, kde jsou fakt odborníci, kteří opraví, poradí a nedívají se hned na to, jestli si u nich koupíš bajk za 30 tisíc..Pokud ne, tak se s tebou baví stylem, jestli si teda budeš ještě něco přát..no hrůza.. ale k tématu-otevři si servis, udělěj si jméno, získáš zákazníky, pak si můžeš vzít nějakýho nadšenýho brigoša bajkera, jako jsi začínal ty a v klidu se věnovat se stavbě „custom“ kol. Je to jenom můj názor samozřejmě, jinak si myslím, že stavbou kol na míru si až tak moc nevyděláš, aby jsi z toho mohl slušně žít a u školy už vůbec ne.

      0 0
      • Pinocio  

        Ačkoliv nemám vůbec ponětí kolik by si vydělal, tak s tím servisem naprostej souhlas. V mém okolí takhle pracují všíchni, že pokud jim tam nenecháš aspoň tisicovku tak tě víceméně ignorujou a stupidní opravy trvají celou věčnost…s tím servisem by se určitě prosadil

        0 0
    • MartinXC  

      Dost otřelý nápad (spočítej inzerci ve Velu, vynásob 10ti a máš počet bikových dílen, obchodů, …), ale fungovat by měl (v principu, ještě docela závisí na nasměrování, přístupu ke klientům, obchodních kanálech, reklamě, … financích, ochotě se tomu obětovat).

      „Custom design“ hledají fandové, kteří umí pustit dost peněz – obvykle se jedná o biky kolem 100 a víc a na špičkových rámech, design tvoří i 80% ceny rámu. Doplňky jako Pilotka k tomu moc nejdou, sada LX asi taky ne (snad řetěz a kotouče), o nižších nemluvě. A ti se dělí na ty, kteří si design přinesou a očekávají 100% práci v přenesení na rám (model á la Klein), a pak ti, kteří se nechají oslovit designérem. Do téhle kategorie se po čase dá propracovat. Nicméně, když tě to má trošku živit, neboj se i myšlenky přibalit webový krámek s komponenty, to je druhá noha, na které se dá i postávat. Krámek s dobrými cenami komponent ti umožní překlenout období mezi zakázkami, zatím je to ještě pořád tutovka, která nese málo, ale spolehlivě. Třetí nožka byznysu by pak mohla být zastoupení některé zatím méně známé/kvalitní firmy s komponenty dobré kvality, která chce investovat do trhu a ze začátku tě podrží (ale to už musíš něco ukázat, jinak se ti nesvěří). Nebo aspoň čas od času přivléct kontejner něčeho, co se dobře prodává a blbě shání…

      Vše to má několik velkých minusů:

      • bikový trh v ČR je přeplněný prodejními cestami
      • boom s prodejem biků již proběhl dávno a kvalitní klientela je zadaná
      • je to všecko v jediném oboru, stačí malý otřes celé se to hroutí (potřeba rozložit riziko a věnovat se ještě něčemu dalšímu).
      • a hlavně, dáš tomu čas 24hodin x7dní týdně po dobu pár let

      Jo ještě je tu alternativa, že tu a tam si střihneš takovou malou černotu a v rámci úsluhy spoluobčanovi stvoříš ročně pár biků pro kamarády, peníze z ručky do ručky…

      Ale cením si tvé odvahy diskutovat myšlenku na tomhle fóru. Doporučuju, vezmi tužku a papír a zkus si spočítat očekávané roční příjmy, potřebný obrat, pak zkus odhadnout náklady vstupů, potřebné finance do začátku, a klíčové věci, bez kterých se to nerozjede. Pak věci, se kterými si nejsi jistý, posuň znovu na fórum. Neboj se toho, poznání co-a-jak za tu námahu o popichování sto­jí.

      0 0
      • Hnoj  

        To je slovo do pranice, zejtra jedu vlakem daleko tak si to cestou zkusím spočítat :-)

        0 0
        • Kubik  

          Myslenka vlasnich navrhu ramu je zajmava ale rozhodne to bude chtit nemalej kapital do zacatku…Mel bych ale pochybnosti o tom jak se na trhu v CR da timto uzivit(prece jen asi i ten tady uz zminenej Duratec vetsinu „sype“ za hranice)A studovat VS a pritom obchodovat v zahranici je asi fakt uz (pro 1 cloveka)nere­alizovatelny…Pro­davat k tomu nakou min znamou znacku kol by ale uz nemuselo bejt financne tak spatny(jestli by ovsem byl kapital na rozjeti a zakaznici) Mimochodem nebylo by naky foto nastrikanyho ramu mozno dat sem na B-F (pokud naky je)celkem by me ten design a provedeni jako laika zajmal… Muj verdikt:pokud sou penize a odvaha tak do toho jit.....

          0 0
      • BH  

        ocenuji, je to pekne a polopate napsane. Ovsem s nekterymi vecmi nesouhlasim, napr. s temi nozkami, nema na to penize a cas(pokud se bude chtit venovat 100%zakaznicke stavbe kol) tak nebude mit čas venovat se vicemene jinemu business, jako je eshop.Aby dovezl nejaky kontejnerek veci tak bude potrebovat i nejaky milionek cash, coz,no nevim, nechci podcenovat… A co chces take na tento v podstate presyceny trh jeste dovest, aby se toho prodal kontejner?Navic k tomu musis mit alepon elelmentarni znalosti o zpusobu nakupu zbozi( to neni tak, ze si najdes nejaky Web na Taiwanu)a take o zpusobu dovozu k nam(napr. okamzita platba cla a DPH, zpusob celniho odbaveni..)Ovsem zcela jsi zapomnel na to, ze aby svuj podnikatelsky zamer, tedy vyrobu kol na zakazku rozebehl, tak musi hodne investovat do marketingu, jinak o nem nikdo nebude vedet a to stoji cas a hlavne penize.Myslim si, ze v prvni rade by si mel odpovede zcela pravdive na zakladni otazku a sice zda je tu vubec nejaky zakaznicky pozadavek po techto kolech a jak je velky.Kdyz si k tomu prida pak stranku nakladu na rozjezd toho business, tak ma jasno zda toho jit a nebo ne.Mam pocit ze ta poptavka tu neni a nebo je minimalni- viz. reakce zde.

        0 0
        • MartinXC  

          Ad 3 nohy: to je stará pravda, už ševci v tom měli jasno, když si chtěli k práci sednout a přitom se nesvalit :-). Zde je logika jasná: na levné custom kolo potřebuješ v ověšení co nejlevnější ale kvalitní vstupy. Čím víc komponentů otočíš, tím lepší je šance na nákupní cenu (k tomu www krámek). Kontejner s velkým množstvím vybraných (pár) věcí ti zajistí u právě těchhle věcí nejlepší cenu a současně s nimi na sebe strhneš pozornost trhu a přes druhou nohu je pustíš do světa taky (ale tady to chce hodně hledat po světě, aby to byl ten správný kousek, který se prosadí proti existující výrobkové konkurenci).

          O marketingu v případě custom věcí to nemusí být tak horké – i levné info kanály jako www stačí na průzkum/oslovení kritické masy zájemců (vycházím z představy, že custom kolo v ceně 20–30t je pro „budoucí“ custom fandy, nynější vrstevníky, tedy silné browsaře). Druhý kanál je pak inzerce nějakého pěkného kousku ve Velu (to už chce pár desítek tisíc investovat). Tím jsou informační cesty v ČR prakticky pokryté…

          Poptávka je u custom věcí dost manipulovatelná, opět: kdyby byla zřejmá, už na ní sedí nejmíň 3 velké firmy. Je možné si ji i vytvořit. (Tedy vycházím z předpokladu, že „custom“ výrobky nekonkurují cenou nebo přidanou hodnotou, ale unikátností a jsou často založeny na unikátních dovednostech výrobce.)

          0 0
          • BH  

            pekny primer s tim sevcem…,ale on zacina nema penize, napred by si mel vybudovat jednu poradnou nohu at ho podrzi, jinak postavi tri neduzive nozicky a ta zidle pod nim stejne spadne. A pokud se tyce marketingu, tak ten ja prave v pripade custom building povazuji za alfu a omegu jeho budouciho uspechu.

            0 0
            • MartinXC  

              To je právě to jak začít, aby to hned nespadlo (3 slabé nohy) a současně se nezahrabal na dlouho (v budování jedné pevné nohy) … Bude to jeho strategie, kterou si zvolí. Marketing – s tím už přece začal (tady) :-)

              0 0
              • BH  

                jo urcete to muze byt pruzkum trhu,ale , ze by ziskal nejake relavaletni informace?Z tech x lidi, co tu denne juknou,projevili zajem 2–3.Spis mu tu ted delame skoleni v business a zadara,jeste mu poradit jak si ma vypracovat business plan,jak zpracovat SVOT analyzu,jak si pujcit penize v bance,co potrebuje pro zalozeni firmy,ne ne uz radeji koncim,ale mozna to pro nej (Mr. Hnoj ) neni nic noveho…

                0 0
                • MartinXC  

                  Já to s ním rád prodiskutuju, připadne mi to zajímavé téma.

                  0 0
      • tom@s  

        moc pěkný příspěvek

        0 0
    • climber  

      Já ti jenom přeju aby ti to vyšlo. Individuality není nikdy dost. Když jsem si kupoval posledního oře, tak to byla sériovka. Kdybych měl kupovat znovu, tak jedině bike postavenej podle mejch představ.

      0 0
    • Bafoon  

      Tak jaká zatím? spokojenost? jde to? :-D

      0 0
      • Vegan  

        Boha moj… tu si nekdo hraje na hrobnika. :)

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • treatt  

          Tak to je dost slušná archeologie :-)))

          0 0
        • Bafoon  

          Sem potřeboval trošku vysadit z práce :-) Docela mi to jeho pojetí podnikání zatěžuje rozpočet a tak jsem si kolikrát říkal jak to u něho začalo – a co nenajdu, takovýho kostlivce! :-)) sem neodolal…

          0 0
      • martin_bakov  

        Co ja vim tak si nedavno otevrel obchudek, takze podnikatelsky rozhodne nejakym zpusobem zije, coz je dobre :)

        0 0
        • Hnoj  

          Leden 2008 není tak úplně nedávno :-D

          0 0
          • martin_bakov  

            Aha, no jelikoz se hlavni mistost obchodu skladala jen z kartonovych krabic a zvenci nad dvermi nebyl ani napis tak me prislo ze jsi oteviral vcera :)

            0 0
      • Pebe  

        hezký, zasmál jsem se :-)

        0 0
    • Babec  

      Proc zrovna ramy od Superioru? Mohl by jsi delat nejaky mene obvykle znacky, treba Stevens :-D

      Ne, myslím to vážně, co zkusit nějakou raritu? Třeba Ibis, Cannyone, Colnago, BMC atp.

      Jinak z českých značek něco jinýho něž SUPy třeba 4Ever,Pell's, Prodoli – nejlepší desingy co jsem kdy viděl.

      Jde o to, že HT rámy od SUPu jsou docela dlouhý, a proto ne moc obratný a hbitý. Spíš stabilnější. Ale materiálově a kvalitativně nemají chybu, jejich dural G7 je bezchybný, s karbonem umí perfektně a navíc teď ten jejich titanovej kousek ;)

      Nicméně když uvedeě na český trh téměř nedostupné značky, nemusely by být špatné kšefty.

      Co myslíš?

      0 0
    • Lucke  

      no ja brigaduju v bike-shopu 4tym rokem, na zakazku skladam kola a zprijemnuji si tak vysokoskolsky zivot :) zvedam prst nahoru tvemu planu :)

      0 0
    • vikicek  

      Hehéé a po pěti letech, chudý student střední školy, stal se Hnoj dodavatelem komponentů pro půlku fóra :D

      0 0
    • pustipav  

      Nazdar, myslim, ze se toto neujme. Sup neni nejak extra custom a barvickou to nevylepsis. A za 25 si nemusime nalhavat, ze nepostavis zadny skvost…

      0 0
    • Peatreas  

      Co myslíte? Kolik lidí se ještě chytne? :)

      0 0
      • Bafoon  

        ještě pár jo, tipl bych tak hmm 4? jinak spíš otázka na hnoje kolik těch zákazníků plánuje do budoucna :-))

        0 0
    • Evilcleaner  

      no tyjo… to je hodně velký archív. btw když ti toto forum, hnoji, udělalo docela službu tak bys tu mohl napsat teda jak to vlastně všechno bylo:-D hlavně by mě zajímalo, kolik jsi těch rámů udělal.

      0 0
    • Evilcleaner  

      jo a jinak ten pilot nic moc:-D chtělo by to aspon EPICON:-D:-D

      0 0
      • Hnoj  

        Tohle téma kdysi vzniklo v návaznosti na první stavbu biku, kterou jsem realizoval. Byl jsem naivka, kdybych tehdá tušil, co budu dělat dneska, nebudu tady takovýhle ptákoviny řešit :-)

        0 0
        • Thidney  

          potěšujícíje, že jsi stále psycho .)

          0 0
        • JakeF  

          Přesně, dneska byznys řešit, kdy budou červený čepičky na ventilky :-D. To bych taky nějaký custom rámy neřešil :-).

          0 0
        • trpaslik72  

          chce se to fakt pořádně zamyslet no, není to vždy všechno tak jednoduchý jak se na první pohled zdá =) a kam tě teda vítr odvál? u čeho si skončil? smím-li se zajímat.. ;-)

          0 0
          • Dzordano_Bruno1  

            Točí péčko :D:D:D:D

            0 0
          • Hnoj  

            Mám vlastní obchod, stavím biky a pletu kola…

            0 0
            • fousek  

              A upletes mi taky pomlasku, kdyz uz si u toho pleteni?:-)

              0 0
              • martin_bakov  

                Nahodou bylo by to dost PUNK tyden pred velikonocema mit na projdene pomlazky a davat je zakaznikum !

                0 0
                • treatt  

                  Ani ne, u nás na Žižkově je mají moderní hokynáři z Vietnamu v každém svém krámku už asi 2 týdny.. akorát je tedy nepřibalují zdarma..

                  0 0
        • jIrI___  

          Ale určitě tě všichni pochválí, že v dnešní době už píšeš stylem jako člověk a ne „qvůli tobě, qvětáku“ :)

          0 0
          • Evilcleaner  

            a hlavně tě hned nepošle doprdele pokud se mu něco nelíbí:-D /no offence:-D/

            0 0
        • Peslezedirou  

          Tohle je ten první custom bike? :-)

          0 0
    • padlos  

      Tak takhle to zacalo :-D Hodne dobry.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.