Cest potreboval bych poradit,nevite nekdo cim muze byt ze se mi pri dopadu kola na zem rozezni kotouc-takove cinkani a pri uderu do riditek to zni teky jinak nic, diky za kazdou radu
Cest potreboval bych poradit,nevite nekdo cim muze byt ze se mi pri dopadu kola na zem rozezni kotouc-takove cinkani a pri uderu do riditek to zni teky jinak nic, diky za kazdou radu
si si isty ze je to kotuc? Aj volne bovdeny vedia robit pekny „ramus“ vsetkych tonov.
Skus dotiahnut kotuc, ci sa neuvolnuje. tazko povedat, uz sa to tu myslim niekde riesilo, tak sa skus poobzerat.
Kotouc neni tak extra pevna vec a lehce pruzi – tohle co rikas je uplne normalni. muzes zkusit lehounce pritahnout desticky ke kotouci ale zase to obcas muze piskat. Osobne to mam na vsech kolech zhruba stejny – proste to bud cinka nebo piska … ale nekdy je to kvuli tomu ze jsem treba kotouc rovnal kombinackama :-)))
myslim ze tohle resit nemusis, akorat si projistotu prekontroluj jestli tam mas vsechny srouby dotazeny
mno…mi to taky cinka…ale u me je to mekkou konstrukci vidle. Vem si ze vzdalenost desticky od kotouce je z kazde strany tak milimetr az dva…a ted si vem jake slehy ten bajk dostava pri tom kroseni…proste neco zapruzi tady tam a uz to cinkne. Myslim ze to nema cenu moc resit…pokud to nedrhne v kuse a pokud to je dobre dotazene…sem tam cink s tim nic neudela. Ale je to trochu stresujici:-)))chce to zvyk:-)))
Zvyk nebo Včka, :o). Zase jednou pořádný flame, pojďte. :-)))
Ja jsem se svymi kotouci spokojeny!!! Az si budu priste kupovat kolo tak v kazdem pripade volim kotouc!
Tak to sa velmi rad pridam!
Tak se pohadejte. Ostatne uz jste tu jen dva co zajimaji pevne vidlice a Vecka ;)
Bud rad se ti to dela jenom tohle… Ja sem si jednou pri padu ohnul kotouc, a od te doby mam na kole takou menshi zvonkohru… :o)
Ja by som chcel teda vediet, ci sa daju na otvorenych systemoch vzdialit dosticky tak, aby mala paka vacsiu drahu nez zacne brzdit?
Jak u ktereho systemu…nektere paky to umoznuji, nektere ne.
No otvoreny… Tie su vsetky rovnake, nie? Tak kuprikladu Hayes a Shimanski.
Nejsou…to o tom nic nevis nebo si jenom hrajes na blbyho?
Zalezi na pace, jak si ji lze nastavit…jsou paky, kde si to muzes nastavit (treba takovej Imperial me napada) a taky kde nemuzes (takovy shimano…)…hayes je jak Shimano..taky ne. :)
TO nastaveni…to je takovy ten sroubecek(jakoby zevnitr paky), ktery posouva v pace pistek (teda myslim, ze posouva podle optickeho prozkoumani)??? kdyz s nim budu tocit tak se to bude regulovat??? nebo je k necemu jinemu? Nechtel sem do toho drbat…radsi.
To prave len reguluje vzdialenost paka- riadidla. Tink: Ja sa do bicyklov moc nevyznam, ale ze by to hrozilo s debilizmom. Imperial nepoznam… Ake su teda rozdiely v otvorenych systemoch a pri ktorych sa to da nastavit?
Imperial taky neznam, ale nejspish tam jde nastavit, kdy se dotknou desticky kotouce, neboli mezeru mezi kotoucem a deskou…
To sa da u zatvoreneho systemu, mozno nie vsetkych. Tiiink??
No…ono vlastne pouze zalezi na tom, jakej zdvih bude mit pist v pace, jak silna bude v pace protipruzinka (ta co je obvykle v kapaline), jak silny jsou pruzinky mezi deskama…
BTW – co Juicy?…nic o ni nerikam, jenom se ptam na zamysleni se :)
url na Imperial nedam…jediny fotky co mam, jsou v pocitaci asi rok stary jak jsem je testoval…nic vic nemam. :o)
Jelikož to jsou moje první kotouče, tak tomu moc nerozumim, ale vim, že když jsem nasadil kotouč, šla brzda moc rychle naplno, tak jsem šroubovákem oddálil destičky od sebe, nasadil kolo a páka chodí blíž k řidítkům. Tak to asi má? :-)
si děláš srandu ne, ty desky se maj pak zase vrátit kde byli předtím.
Taky mi to přišlo logický, leč nestalo se.
Tak to mash zaprasene pistky, jestli se ti nevraceji, ne? Zkus je povytahnout, ocistit a namazat…
Pístky se mi samozřejmě vracejí, brzda je nová.
Jo to uz sem zjistil… :o)
Jak to tak ctu, tak sem asi napsal kravinu, protoze ti to uz chodi normalne?
Do jiste miry to lze regulovat. Musis se, ale pohybovat v rozsahu pruznosti tesneni.
Imperial som nasiel. Juicy spomenul. A ty si mi neodpovedal. Aspon nie jednoducho :-) To znamena, ze to nejde a je to dane vyrobcom..
Jestli chces jednoduse odpovedet, neptej se me…zkusim Ti to vymyslet zitra…ale odpurce kotoucu to asi stejne nepochopi :-D
Nemusim to pochopit. Staci ked uspokojim zakaznika :-) Dakujem!
Jeee…za tebou bych jako zakaznik chtel prijit…takova diskuze…„Á pané, je tadlecta kotoučovka lepčí než tadlecta?“ :))))
Me to take zazni ten kotouc a kdyz brzdim tak to take nekdy ma piskavej zvuk .Aspon me uhnou turysti ze jedu .
Tink – Tink- ?ažký profík buď o tom nič nevie alebo se jenom hraje na blbýho,pletie si brzdné systémy z výrobcami bazd :-) Ten šrób je tam na to aby si mohol nastavit vzdialenost páčky od riaditiek v ktorej bude brzda „zabera?“ .Na to aby si zvačšil vzdialenost medzi doštičkami a kotúčom u otvoreného systému by si potreboval silnejšieho a širšieho pavúka ktorý by prekonal odpor tesniacich okrúžkov piestikov a vytlačil by kvapalinu naspa? do nádržky.Lenže to by potom zase mala páčka dlhý chod a zaberala by niekde pri riaditkách,v horšom prípade by zabrala až na druhé stlačenie :-) Brzdy su navrhnute a optimalizované tak,aby pri správnom nastavení a nezvlnenom kotúči neškrtali.Takže buď je krivý kotúč alebo máš nakrivo prasa,alebo vidlu z blata,ktorá sa krúti.Mne to škrtá tiež ako to tu už niekto spomínal tým že sa krúti vidla.Je to zložité.Ja som si už zvykol…
Sa mi zda, ze Tink ma v poslednej dobe blbu naladu. Tiez som pocul, ze je to dane vyrobcom a uz sa s tym neda nic robit. Kazda paka ma iny chod, co nie je teda zrovna pekne a ked to este ktomu skrta. A vysvetli potom zakaznikovy, ze kotuce su na hovno…:-)
Tezci profici jste vy dva;) http://www.koloshop.cz/php/obrazky.php?…
Prepac, zabudol som na tento velmi casto pouzivany model :-)
Ja mam blbou naladu jenom kdyz tady ctu ty kraviny, kteri nekteri pisou…za to nemuzu ja, ale vy :o)
aj brzda která nemá štelování se dá v určitých mezích štelovat oběmem kapaliny kterou do ní natlačíš.
Panove, nemuzu za to, ze nektere otevrene systemy proste neznate. Nektere paky maj proste na nastaveni srouby DVA…takze NEKTERE brzdy se daj vyladit jak clovek chce a nektere proste ne…ja za to nemuzu…
formulky Oro jde taky štelovat( pro neznalé maj dva šrouby na seštelování)
Tak este raz, lebo jediny tazky profik je tu Tink a aj toho sa musim dva razy pytat. Ako nastavim vzdialenost brzdovych dosticiek od kotuca pri SH XT a Hayes?
Hayes – ano…El Camino..ne? :) Shimano – leda zvetsenim predpeti pruzinky mezi deskama a to je jenom teorie…ne vsude to musi fungovat…pokud todle nezabere, tak to pude leda obtiznej, ale to by jsi se musel povrtat v cele brzde :)…nebo aspon v pace.
Tym Hayes som nerozumel. To bude asi spanielsky?
www.hayesdiscbrake.com/elcamino/ tomu jestli brzdi nebo ne, se nevyjadruju…jenom rikam, ze by to mohlo vyresit tve dilema s delkou chodu paky
Proste Hayes :)
u klasiky hayesu nebo shimana to spíš nejde než jde…když se trošku ojedou desky tak se krok sám krapet prodlouží, stalo se mi taky že jsem musel z nové brzdy trošku kapaliny upustit protože skoro už brzdila. Když chceš seřídit takovýdle brzdy aby měli stejnej chod tak tu která má delší krapet přepln kapalinou, ale je to opruz trefit.
Jinak máš vícemeně pravdu: klasickej otevřenej system se nedá štelovat, vyjímkou jsou juici7, oro,el camino, imperial......
Todle pisu sice sem, ale je to i pro Gatiera – Hanz ma pravdu…ale mne to dnes moc nemysli a na vysvetlovani to dnes ocividne moc nevypadalo :o)
Tech vyjimek neni zrovna malo a jestli k zime klesnou ceny Juicy 7 jeste dolu, tak to bude uz zajimavy.
Ono bol problem skor s kratkostou chodu. Dosticky suchali uz na zaciatku a aj ked som vypustil trochu oleja, nic sa nezmenilo. Takze tak..
Skús vypusti? viac
alebo vypusti vsetko a kup si mechanicke
To neboli moje…
To bude rukama…jak chces opravovat neco o cem nemas nejspis poneti? :)
Kde si sa to ty naucil? Na svojom? Tak Ti treba :-)
JJ…na svym…bylo to fakt drahy :o))
BTW. na zakaznicich se fakt neucim…to neni spravny
Radsej nebudem komentovat, ale v pripade neuspechu mozes nahodit nove.
jinak receno
…duvod se vzdycky najde…
:o)
Ale vies co ma vlastne napada? Nic nove som sa nedozvedel. Vlastne vobec nic som sa nedozvedel, to stacilo na zaciatku napisat: Nie, nejde to… Ale to by tu mali diskusie tak po 3 prispevky :-) Tak este raz dik za vysvetlenie.
Kdyby jsi to takhle presne vyspecifikoval hned na zacatku, tak by se Ti takhle dlouhe odpovedi mozna dostalo… :)
Ale ono se neda rict, ze chod prodlouzit nejde…ono to jenom neni na SHIMANU (to na co jsi se ptal) tak lehky :))))))
Hrozne zle sa mi pisalo len lavou rukou, lebo som mal pad na pretekoch a pravou ledva hybem… Ja som len chcel vediet, ci sa to da, al nie. Lebo ak by to slo, tak by som sa s tym pohral.
Za to muze urcite nejaka XC vidle, co? :o)
Tak uz to vis…no…myslim si, ze u nekterych hyder je 100× lepsi se v nich nevrtat a fakt si zvyknout (blby, ale vyhodnejsi) nez se v nich vrtat a poslat je tim do kytek…
Na ceste :-) viz foto…
Mohli byste mi poradit: Mam Magury Marty a chod paky je jak houba. Celkem brzdi, ale moc daleko od gripu i kdyz mam staveci sroub uplne vysroubovanej. Potrebuju taky priblizit paku k gripu. Mam dojem, ze jsou nejak zaflakany vevnitr. Predni chodi hur nez zadni. Pomuze navzajem rozsroubovat paku, hadici a trmen a prolejt to treba petrolejem? DIK
to bych nedělal…zajed do nějakýho servisu a nech si je znova naplnit(odvzdušnit). na 100% je to příčina tvého problému.
Myslis, ze jsem je mohl spatne odvzdusnit? Kdyz jsou zavzdusneny chovaj se jinak (nez ted), to je musim jakoby namackat, aby zacaly brzdit a maj naopak dlouhy krok.. Ted jakoby se nevracely pistky. Neco jak bylo napsano vyse o vracecich pruzinkach a zanesenych tesnenich..
Zkousel jsi vycistit a namazat pistky dole ve trmenu? Dobrej zaklad..i kdyz nevim jestli to vyresi Tvuj problem…zkus to…
Hele…ale stejne je to divny…vsechny Marty co jsem zkousel byly fakt tvrdy…treba to jenom nemas psravne dostatecne odvzdusnene…to muze delat tento problem…jak rikal hanz – dej to do servisu.
Ja by som sa Ti na ne pozrel :-)
Mne se na nic nepozres ty … pip :o)))))
Nrad davam svou milenku (kolo) do cizich rukou.. Jako prvni vec zkusim sa na to pozriet sam, Promazu pistky a odvzdusnim. Najdete v postupu chybu??: vysroubuju imbus na trmenu a nasadim pres duty sroub strikacku s olejem. Pak odvickuju ve vodorovne poloze vyrovnavaci nadobku. Pak protlacim kapalinu zespoda trmenem do vyr. nadobky a zaroven poklepavam na rtrmen a hadici, aby se propadne bubliny uvolnily. Nekdy i promacknu pomalu paku a davam pozor, aby si nenacucla vzduch… pak skoro plnou vyr. nadobku zavickuju, povolim duty sroub a zasroubuju a poradne utahnu imbus do trmenu. Konec.
Po natlaceni 1. davky oleje ze strikacky do systemu nejdriv nasaju do strikacky tu bublinku, co tam vzdycky po nasazeni je. Pak prubezne odcerpavam z vyr. nadobky druhou strikackou prebytecny olej. Ty marty mam z 2. ruky, tak nevim jestli jsou 100%OK. Samy se nekdy zavzdusnujou, ale pak ten chod vypada trochu jinak.