Jakou se máte barvu kotouče na vnější ploše obvodu? Od žluté 260, fialové 280, zelené 310, po modrou 330 stupňů. A na jaké brzdě?
Já mám fialovou a i při té teplotě mi shořely semimetalický desky na Hayes HFX9.
Jakou se máte barvu kotouče na vnější ploše obvodu? Od žluté 260, fialové 280, zelené 310, po modrou 330 stupňů. A na jaké brzdě?
Já mám fialovou a i při té teplotě mi shořely semimetalický desky na Hayes HFX9.
Na lankovým Promaxu s 160 kotoučem od fialový po modrou (HC na Lysé Hora) Hayes HFX-9 XC s 180 kotoučem žlutá. Ale na lepší barvě pracuju.
Já se do takovejch barev moc nehrnu, myslíte (nebo víte), že to jsou ještě schopný ustát destičky?
Celokovove, pokud nejsou lepeny urcite.
No asi nevim, co myslíš pojmem celokovový nelepený. Myslíš směs(řekněme lisovaná bez lepidla), nebo jako že ona brzdová hmota neni nalepená k plíšku, ale je to z jednoho kusu? Mě se povedlo kombinací nový kotouče, nový destičky (aligátor-myslim) a kopeček během 3min zkoro podpálit les a zničit destičky. Teď jsem koupil u Kraba BBB a zdají se trvanlivnější. Zajížděl jsem je ve Všenorech a vypadaj, že jim to neva. A zatim brzděj dost dobře. Min. tak jako originály.
Lisovana bez lepidla a upevnena na plisek jinak nez lepenim. I kdyz .. mozna jsou kovove lepidla, co vydrzi i vic nez 300 stupnu .. nevim.
Ne nejsou to schopný ustát. Ty svoje destičky z HFX-9XC organický sem vysmah teďka o veekendu při svém 8desáti něco kylometrovym vejletu. A to se o hodně lehkej. Jak přední tak zadní se začla překně vydrolovat (mizí před očima) Teďka čekám na metaliky tak uvidim.
na 525kach nieco medzi zltou a fialovou :)
Ja neviem. Ked brzdim je taky horuci, ze som sa popalil. Ale ako sa tak blizsie pozeram, tusim je do modra. Co ja viem? Vyzera to tak. Ale brzdi to napriek tomu skvele. Myslite, ze od teploty, aku ma kotuc pri brzdeni zavisy nejako vyznamne ucinnost brzdenia? Ja som nic take nespozoroval. Na biku mam SH XT 04", ale kotuc a packu 03".
Ano, napriklad aj na aute, ak uvaris kotuce v zjazde , tak si dohral. Preto sa doporucuje v dlhych klesaniach brzdit motorom a brzdy pouzivat, len ked je aj napriek tomu potrebne. A radsej skokovo dobrzdit ako neustale pribrzdovat.
jednou jsem s otcem jeli v alpach s fiatem panda:-),trictvre hodiny na brzdach,pak tata jentak ze srandy zkusil brzdy na rovince a ono nic,malem jsme se posrali pri pomysleni ze by to prislo driv.ale to jentak mimo.
Jsem si ted uvedomil, ze asi se uvari driv kapalina, ne ty kotouce.
Urcite zavisy aj na tom, ake pouzivas platnicky. Niektore znasaju aj vysoke teploty. To sa potom oplati zistit si ktore.
Ja jel jdnou v zme z Cerny hory (krkonoše) po sjezdovce dolu. Asi 2,6km
sjezd.
A kousek před koncem mi z destiček ODPAD všechen brzdnej matroš, takže mi
zustaly akorat ty kovovy platky…Byly to DESKY od magury. Prostě šit !!!
hm jenom jedna brzda? a jak si to přežil?
Bylo to v zime takze jak t prestalo brzdit tak sem sebou svih do snehu. Bylo to vpoho, ale stat se mi to vlete tak sem mrtvej !!
no a pokud nemas v kapaline natazenou vodu ze vzduchu, tak ti este driv zacne tyct vyzelina z lozisek na kotouce a vytvaret krasnou kourovou clonu (pri dlouhodobem brzdeni)
Nooo, a co kdyz tam mas tu cernou, na extremni teplotu :o))
Ona je hlavně problematická kobinace pomaléjí jízdy a intenzivího brzdění(typicky v serpetýnách). Brzdy nemají tolik vzduchu ke chlazení=>hodně se ohřívá obložení⇒ moc se ohřeje kapalina⇒ začne vařit⇒ problém:-)
A podobně u mechanik: brzdy nemají vzduch ke chlazení, lano se moc ohřeje, nafoukne ⇒ problém :-) (jsem si to neodpustil)
No, ale kdyz premyslim nad tim, cim je priletovan na lanku ten koncovej bazmek co drzi lanko u paky, tak nevim, nevim :o))
To si pleteš. Lanko se nenafoukne, ale natáhne. btw. Nevim o tom, že by měli auta mechanické brzy…
rucni brzda byva casto mechanicka, ale auto s ni nezastavis…
Proč bys nestavil? Je teda pravda, že záleží na situaci, když pojedeš na krev tak ne, ale za normální jízdy kombinací ručky a vhodného rychlostního stupně ano(zatím jsem nemusel ověřovat v praxi). btw Oni asi taky zřejmě neselžou oba okruhy najednou…
No, ak sa za zastavenie da povazovat niekolko sto metrov :o)) Nejaky pokus o velke brzdeni imho skonci spalenim rucnej brzdy.
Toho spálení bych se tak nebál. Mám zkušenost, že kratší jízdu se zataženou přežilo obložení. btw Co myslíš, že by se na té brzdě mělo spálit? Ono taky by celkem asi záleželo z jaké rychlosti by se brzdilo…
je fakt ze pomoci rucni brzdy se da pomalu zastavit (brzeni je silne slovo :-)
nema se na ni co spalit – vetsinou je to uplne stejne brzda co brzdi normalne, ale vede k ni jeste mechanicke ovladani od paky rucni brzdy. takze pokud se nezatahne v 150 km/h tak by to mela prezit bez nasledku.
No prave .. z jake rychlosti :) Ale nejakou nudzovou chvili asi vydrzi. Spalit .. oblozeni. Ale asi ne pri chvilkovem brzdeni . Spis kdyz budes neco jezdit s mirne dotazenou rucni.
podle mě řešíte nesmysl, ručka je napojena na zadní bubny, případně kotouče, mechanicky. Když ji zarvete ve 150km tak dostanete hodiny a vetšinou to končí kotrmelci kolečka-stříška, ale brzda to ustojí. Dá se s ní i jezdit po městě a brzdit -můj otec takhle jezdil měsíc po Praze, když měl pravačku v sádře, takže mohl ovládat jen plyn-. Prostě to vydrží to samý jako by se brzdilo nožní hydrou, a páka je taky dost velká na to aby se dostala kola do smyku, jen dávkování je obtížné…
Jo, uz se resi nesmysly, ale jinak s tim cos napsal nesouhlasim. Ale to uz je uplne off, resit to tady.
mozna u novejch aut jo, u starsich bych chtel videt, co by tata delal, kdyby pred nim nekdo zaflekoval, nebo mu vbehnul do cesty… kazdopadne ridit s jednou nohou v sadre je dobry kaskaderstvi :-)
Zvenku modrá, zevnitř žlutá – Avid CPS, kotouč 185, sjezd před pár týdny v Javorníkách z Kohůtky s vozíkem za mnou :-) Desky Faststop drží, ale ubývají :-(
cierne s hnedymi pruhmi ;-)
mam si to vykládat tak že by vám v noci zářily kotouče? to se mi nejak nezdá.
Mě po dojetí ze sjezdu dycky odlítli rozžhavený kousky nevím čeho-jiskřičky. Ale brzda ráfková.
proč ne, já myslím, že je to klidně možný, ty teploty musí být hodně vysoké…
dival ses nekdy na rally?
a to bys chtel srovnavat?:-)
no jiste ;)
Kotouce jsou podstatne mensi/tensi, tak proc ne.
no dobre dobre,tak ja budu vic jezdit v noci a obhlizet bikerum kotouce at se presvedcim:-)
:o))
tak uz chapu proc hope vyviji dvojitej kotouc
nevymyslame nieco co uz je davno vymyslene ? Zaujimave to zacne byt ked brzdy na bajky zacne robit konecne uz aj Brembo… posledne testy vyzerali slubne som niekde cital…
ROpa