Zdravím,
chci se zeptat jestli můžu na odmašťování kotoučových brzd použít ředidlo 6006, když doma nemám nic jiného. Dneska jsem očistil a obrousil destičky a očistil kotouče, ale pořád mi brzdy pískají a prokluzujou.
Moc díky, Calleb
Zdravím,
chci se zeptat jestli můžu na odmašťování kotoučových brzd použít ředidlo 6006, když doma nemám nic jiného. Dneska jsem očistil a obrousil destičky a očistil kotouče, ale pořád mi brzdy pískají a prokluzujou.
Moc díky, Calleb
Můžeš, ale bohužel pořádně to tím neodmadstíš
no nevim, prijde mi ze kazde redidlo i po zaschnuti je mastne, redidlem bych to nebral… maximalne acetonem, cistym. Nebo lihem. To je tak vse, potom az srackama primo na cisteni kotoucu, ale pozor, aspon me i po tehle specialnich cistidlech kotouce taky nebrzdi na 100%, je potreba je jeste poradne protahnout ve sjezdu, pak teprve fungujou naplno.
Tak pozor nejlepší je na odmašťování technický benzín nic jiného hlavně ne líh ten je mastný ředidlo jo ale jedině nitro a co se kotoučů a destiček týče nikdy jej neodmastíš úplně. Takže doporučil bych sundat vzít butanový hořák a kotouč rozpálit ne do ruda prostě jej ohřát hodně ! a destičky také potom už nepoužívej žádné odmašťovadlo.Poté je nech zchladnout samovolně a namontuj z5 na kolo a můžeš vesele jezdit…
Odmašťovadlo neodmastí nikdy dostatečně pomatuj. Podobný problém sem musel řešit před 3 měsíci nakonec sem skončil u koupe nových kotoučů a destiček (už sem nevydržel to kvílení brzd který pořádně nebrzdí) no a ejhle 14 dní nato my jeden servisák (cyklista přes 50 let) poradil právě tohle pořádně je rozžhav až se z nich bude kouřit !
Kravina, odmastíš třeba tímto a potom zajet v nějakym pořádnym sjezdu a výsledek bude lepší, možná skoro stejný ale bez takové práce..
se smahneš to ve sjezdu a klouzat a rezonovat to bude furt nakonec zkrvíš brzdu… Dobrá rada :-)
Když to odmastím tak mi to brzdí uplně normálně ale trošku si to občas pískne, až to zajedu tak je to bez pískání a brzdí pořád stejně dobře jako před odmaštěním. Klouzání a rezonování u XT neznám :) To dělají možná tak avidy.
chybka se vloudila :) mělo tam být PO odmaštění.
Napsal si to správně jako před odmaštěním :-D :-D
Mělo být „před zamaštěním“! :)
ty jsi brepta vid?:)
Přesně, těmahle odmašťovadlama na brzdy odmašťuju všechno možný, výhoda je, že to stojí pár kaček.
nejlepší je na odmašťování technický benzín nic jiného . . .vzít butanový hořák a kotouč rozpálit – a nejlepší asi bude polít to tím benzínem a současně nahřívat hořákem.
všechno špatně… :) technický benzín je mastný, líh ne :)
a nato si přišel kde, jsem nástrojaž technickým benzínem odmašťujem a každý ví že techničák rozpouští mazut a vysouší kuži… Takže technickej benzín není mastne normalní ale jo takže Technický Benzín !
technický beznín sice výborně rozpouští mastnoty, usazeniny, lepidla a všelijaký bordel, ale po zaschnutí nechá lehký mastný povlak, je mastný jen trochu, rukou to skoro nepostřehneš, ale na kotouče je prostě mastný, tam je potřeba fakt kvalitního rozpouštědla po kterém nezůstane nic. Někde jsem četl návod vzít to benzínem a benzín pak odstranit lihem. Jestli to funguje nevím :)
tak benzín mi přijde teda o dost mastnější, než líh :) jinak lihem jsem to nezkoušel, ten mě jen napadl… ale benzínem radši ne, odmašťovadla na kotouče stojí pár kaček, pak to ve sjezdu zajedeš, což je stejný princip jako ten tvůj, prostě to zahřát, ale hořák každý nemá a sporák dost čmoudí, takže si to zase zasereš.
tak pozor – na odmaštění je nejlepší izoprophylalkohol a nemusíš pálit kotouče hořákem …
V životě jsem neslyšel, že by někdo pálil kotouče hořákem :-)
já taky ne, proto mu to píšu :)
Aáá, tak sorry, já myslel, že je to z tvé hlavy.
nn, je to z hlavy Anubisse :)
Tak s tim benzinem jsi vedle jak ta jedle.
budu urpimny jsi tady regnuty ani ne tyden a kolik jsem tady od tebe už slyšel pi*ovin a pseudorad to uz neni mozne, zamysli se prosim nez tady neco nekomu poradis… ;-)
Prosimtě vysvětli mi, jak je líh mastnej… :D :D :D
Jako, že ten kotouč tou mastnotou nasákne a nejde to z něj dolů?
Jak je to s tim acetonem? Mam ho doma tri ****** a izopropyl mi znama v lekarne nechtela prodat, ze to udajne samotne prodavat nemuzou, tak zebych pouzival priste ten aceton, az se zadari :-)
No 6006 určitě ne, to je mastný jak prase. Když už ředidlo, tak 6000.
Kup si v lékárně Isoprophyalkohol. Na odmaštění je ze všech tady uváděných odmašťovadel nejlepší. Já kupoval litrovku a budu jí mít asi až do smrti.
pokud to nevychlastas :D
Tak ji bude taky mit az do smrti:)
to je fakt :D
Z čistého alkoholu mám nejraději dobrou slivovičku a ta mívá kolem 50-ti %. Tohle se chlastat opravdu nedá. Nebo alespoň myslím, nezkoušel jsem to.
1+
Čistý IPA z lékarny asi nebude nejlevnější. Spíše bych poradil prodejny s elektronikou:
Já kupoval isopropylalkohol v lékárně za 101 Kč / 900 ml.
Souhlasí, dodavatel má litr za necelou stovku + ještě přirážka podle lékárny. Ale ta zdaleka nebude 100% a víc. :D
Tak to bych nečekal, že bude lékárna levnější. :-(
To určitě je, gme apod. je zbytečně předražené. Já kupoval litr kolem 120 kč, tam kde prodávají chemikálie a laboratorní vybavení…
Cenu už přesně neznám, mám tu flašku už asi 2 roky. Myslím, že to bylo něco kolem 150-ti Kč za litr.
Vypálit destičky na plotně dokud se nevypálí všechna mastnota, pak znouvu nasadit a jezdit.
Problémy s mastnotou mívám jen přez zimu, kdy se masnota dostatečně nevypaluje při jízdě.
No hlavně hoši, že nemáte problémy s nemastnotou!
Vždy se musím smát těm, co tady na BF prohlašují, že diskové brzdy mají stejnou servisní náročnost jako „V“.
To je fakt… Jsou mene narocne…
Jistě a toto vlákno vůbec neexistuje.
u véček jsou stejné problémy, jako u kotoučů. Nebo ona ta guma ze špalků nějak rozkládá mastnotu?
Já si koupil v motorkážském obchodě, sprej na čistení brzd. Tim očistil koutouče a destičky pak otřel hadrem, destičky pak ještě obrousil. Pak je tvdě obrzdil (stačilo párkrát rozjet po rovine a ostře zabrzdit) a vše OK. Teď si dávám pozor, abych kotouče nezašpinil. Např když pucuju řetez, tak si mezi draty kola před kotouč namotam hadr ;-)
kotouč si zasereš ani nevíš, pozor je třeba dávat si i na stékání oleje po vidlici, když ji mažeš, nebo když ti umírají stíráky. Kotouče umí „zamastit“ i obyčejná voda, pokud je tvrdá, a nebo když kolo myješ nějakým šampónem či čistidlem, tak po umytí taky hůř brzdí. Ale vždy stačí trochu zajet a je to, jak je to ale něco hodně mazlavého tak se toho zbavuje hůř.
nebo těžká voda.
a zkusili jste takovou tu leštící vatu na nerez od 3M? To je bezva, to odstraní i nalepené strágory (pokud jsou)
Všechny ty odmašťovače pro auta a motorky – používám také, ale když tím vezmu kotouč i destičky, tak to pak nebrzdí skoro vůbec, ale nesnesitelně kvílí. Musím někde pořádně brzdy „vypálit“, hezky jednu po druhé. Lidi na mě koukají jak na vola, dostal jsme minule šest rad, ať si to namažu (vždycky jsem řekl „brzdy namazat, jo?“ a pár ducanů s vážnou tváří řeklo – „však jo, když ti to takhle píská…“ :D
Zadní brzda se pořádně probrala až na horách. Máte s odmašťovači stejné zkušenosti?
Uplně přesně jak píšeš :-)
Tak po technickem benzinu se neni cemu divit:)
Jinak po odmasteni kotouce, obrouseni a odmasteni desek se brzdy chovaji jako nove, tzn. je to normalni a potrebuji zase nejaky cas na zajeti.
Nepoužívám technický benzín, páč vím, že technický benzín je mastný :D
Desky neobrušuji.I když jsem odmastil tím sračkolem jen kotouč, taky to trošku dělalo (ale méně). Tedy myslíte, že používat odmašťovače na destičky není dobré, jo?
Ohledne benzinu jsem nereagoval na tebe:)
Osobne desky, kdyz jsou zamastene, vypalim, odmastim, lehce prebrousim na rovne plose.
Kotouc odmastim, liznu jemnym smirkem, nebo radsi brusnou houbou, znova preventivne odmastim.
Proti odmastovaci nic nemam, osobne pouzivam isoprophylalkohol, coz je stejne hlavni slozkou vetsiny cisticu brzd ve spreji.
Ok, já spíše občas vezmu čističem brzdy i jen preventivně. Přední adaptér mám červený A2Z a je po delší době úplně černý, jak je na něm nalepené kde co (předpokládám, že to je prach z brzdění…). Takže sem tam brzdy čistím komplet…
Já už som z toho, jak všichni furt dokola musí odmašťovat voåaký zmätený: za 10 let jsem nikdy brzdy neodmašťoval, co dělám špatně? Na autě musím brzdy taky každý měsíc odmastit?
tak proč bys to dělal, když si netlipeš olejem na brzdy… já to dělal tak dvakrát třikrát, a to když se mi nějakým nezdarem dostal olej na kotouče, jinak ne…
Jo to už víme, že tvůj sprej měl nas*áno v rukách :-) Asi mají všichni ty gramlavé spreje.
tak tak, zlobivé spreje :) ono taky když třeba měníš bezdušáky a máš ruce zasrané od tmelu, tak taky není zrovna těžké sáhnout si na kotouč. Naštěstí se mi to ještě nepovedlo, můj tmel asi naštěstí v rukách nasrané nemá :)
Jo jo, proto dávám na kotouč ČISTOU hadru :D
Příště si koupím sprej s hadičkou, ten co mám, tak padá takových oblak „prachu“ okolo, vůbec se mi to nelíbí…
Respektive hadičku si k němu konečně možná seženu D
Třeba mi „plakala“ přední brzda. Taky se mi dostal na mokru na kotouče olej, co nějakému dobytku vytekl na cestu. Na kotouče se mi nejednou dostal bordel, když jsem čistil kolo (ne moc, nevím, jestli byl ten binec mastný, ale nezkoušel jsem brzdit). Prostě…stane se.
jj plakající brzdu jsem taky měl, taky jsem pak musel párkrát odmašťovat :) pak jsem brzdu radši vyhodil…
U mě naštěstí stačilo dotáhnout koncovku na hadici (spoj třmen/brzda) a byl klid. Stejně uvažuji, že Shimana 525 na Vánoce nahradím něčím lepším. Brzdný účinek tak na hraně na moji váhu…
Krom vahy a moralni zastaralosti, nemam 525kam co vytknout. Se slusnejma deskama nebrzdi zas tak spatne. Jednu mam aspon 10let a furt funguje.
Já je mám rád, desky mám momentálně Force, ale na cestě jsou vychvalované kevlarové Superstary. Jde o to, že mám aktuálně 93 kg a některé sjezdy v Beskydech mi to přijde, že za to už musím rvát hodně fest. jen některé, ale stejně. Jinak jsou fajn. Včera se mi zdálo, jako kdyby se zázračně ty Force desky teď nějak zajely. 180 kotouč samozřejmě mám, ale nejlevnější Shimano za 180-, uvažuji buď o Shimano s ICE, neb ose tu teď řeší Superstar. Každopádně jsme zvědav na ty jejich desky…
EDIT: v zadní mám hoodně dlouho olej ,chtěl by už sakra vyměnit… :(
Nejvíc mi na nich brzdily KoolStopy, ale zase rychle vadly. Jediný co nevadly byly kevlarový superstary.
Bezva! Já právě bojuji s vadnutím docela, ta moje váha. Ty kevlary jsem bral kvůli tomu, jsi další člověk ,co tohle říká. Snad nekecáte :D
Ahoj,
chtěl jsem Vás požádat o radu, už začínám být dost naštvaný :-).
Zadní brzda (Shimano SLX) řve opětovně jako tur. Už to dokonce došlo do toho stádia, že jsem vyměnil starý kotouč za nový, staré destičky za nové, brzdu fest vyčistil… a asi po 100–200 km mi čekalo opět to nemilé překvapení. S kolem se jezdit po lese nedá, protože jsem slyšet přinejmenším na dostřelovou vzdálenost naštvaného myslivce. Nevíte, prosím, co s tím? Už si samozřejmě dávám bacha, abych do brzdy omylem nepadla ani kapička oleje. Jediné co m napadá je, že ze samotného třmenu bude unikat olej, ale jinou brzdu na vyzkoušení nemám. Jinak jsem bezradný.
Ještě jeden poznatek – kolo řvalo tak nějak celý minulý rok, pak už to došlo do stádia, že zadní brzda prakticky nebrzdila. Tak jsem ji odvzdušnil. Přední brzda přitom prakticky žádnou péči nepotřebuje. Není to indicie vedoucí k tomu, že vzadu uniká olej?
Díky za Vaše nápady.
Taky se mi u zadnich brzd stava, a to u nekolika ruznych shimano, ze tu a tam zacne rvat. Myslim, ze by to mohlo byt vzlinanim.
Skoro jsem uvazoval, ze kdyz budu nechavat kolo dele stat, budu desticky vyndavat.
wtf? tak to se mam na co tesit… Ja novy XT od cca leta a zatim nic…
To je individuální, některé brzdy to dělají a jiné ne.
Já bych to viděl na 2 možnosti, loni jsem řešil to samé:
U prvního bodu se ta troška oleje dá vypálit i při sjezdu prudšího kopce a pak už brzda brzdí normálně. U druhého bodu nic nepomůže a když už něco pomůže, tak jenom na chvilku…
Bohužel jsi mi potvrdil mé obavy. Jedničku vylučuji… když už jsem investoval takové peníze, tak si fakt dávám majzla, aby mi tam nekáplo vůbec nic. Kouknu na ty destičky, jestli nejsou mastný, to mi to nenapadlo. Díky za reakci!
U mě 1) nehrozí, používám jen kapátka. Spíš bych hádal 2), protože desky kvílí i na jiném kole (takže třmen nakřivo to taky nebude).
Zkontroluj si, jestli máš brzdič rovnoběžný s kotoučem, to taky troubí velice často. A vyměň desky za kovové.....
jako ze řvou jen organiky ? dobrej for
Ne, to není fór, zadní brzda mi řvala jak cyp a po výměně destiček za kovové tichučko. A ty organiky rozhodně nebyly mastné…
Casto to byva presne naopak, metalicke desky byvaji hlucnejsi.
nekdy to byva konstrukci ramu, ze zadni brzda pisti.
Moje stare brzdy, sice to byly mechaniky M415, taky občas začaly řvát a pískat. Převážně také zadní a přední byla tichá. Všechny snahy o eliminaci vydržely cca 200km a pak to začalo znova.
Vyměnil jsem proto desky a u nových jsem zkosil náběhové hrany a během cca 4000km problém nenastal a byly tiché. Teď jsem přešel na M615.
Zkus zkosit hrany, třeba to ve tvém případě taky pomůže.