Mate niekto skusenost s ramom Spyder Full 1? Oplati sa ho kupit za tu cenu (5900,–) na XC jazdenie?
Aky tlmic by ste mi doporucili k tomu ramu (do 5000,–)?
Diky.
Mate niekto skusenost s ramom Spyder Full 1? Oplati sa ho kupit za tu cenu (5900,–) na XC jazdenie?
Aky tlmic by ste mi doporucili k tomu ramu (do 5000,–)?
Diky.
RS sid…
Zvazujem RS BAR alebo RS Ario. Ale Ario je lahsi, tak asi ten. RS Sid v cennikoch uz nevidim.
Ram je ok. Po trech tydnech je bez problemu. Tlumic sem mel SID primo od nich a poslali mi pouzitej a znicenej. Tak sem v asovy tisni koupil asi jedinej tlumic v Praze – M Swinger 4-way. A kdyz se to dobre nastavi, tak to leti jak raketa a je to pohodlny…
Ahoj, neměl by si českej manuál k Swinger 4-way? Nějak mi ho zapomněli dát a na netu jsem našel jen v AJ?
ne to nemam. Me dali anglickej a ten mi staci. tam stejne vic nez jak se to ma foukat a co dela ktery kolecko neni. Jestli chces, muzu ti to syrove prelozit…
Jenom se zeptám, utahoval jsi ten šroub, kterým se ladí progresivita SPV. Když je uplně vyšroubovaný tak by měl být doufám více lineární, než když přidáš nějakou tu otáčku…a nevím jestli by se měla progresivita ladit bez tlaku v SPV.....Dík moc
tlak v spv ma byt furt na tvoji vahu – tedy nemenny. Ale kdyz menis velikost spv komory, cili vysroubovany linearni, zasroubovany progresivni, tak se ti ten tlak meni. Proste to presroubuj a pak noafoukej na svuj tlak. pokud je hlavni komora nafoukana v spv nesmi byt min nez 75 psi
Ok, paráda. Šlo mi jen o to jestli při změně progresivity vyfouknout komoru. Tlumič vozím tak aby byl co nejvíc lineární nejsem žádnej závodník.....:o) Vychytávka je ryska určení sagu na exp. nádobce :o)
to sis teda polepsil :-D spv :-D manitou :-D jako dyby ti to jednou nestacilo :-D
Čéče, tenhle tlumič vyvíjeli soudruzi z USA přímo v NASA. Zkoušky se nejdřív dělaly v atmosféře a nakonec i na oběžné dráze :o) Teď jsem konečně v ladičském nebi, takovejch čudlíčků, ventilků, udělátek, už ani nebajkuju jenom ladím…:o))
Kup si k tomu Marathon Race , ta mam minimalne dalsi 4 ventilky a par cudliku :)
manitou spv je kopie 5th elementu-tzn toho, co se ti vysral :-D
rám jezdím od jara od spydera jsem dostal opačně namontovaný ramínko přepákování – stačí ho otočit (na fotu na webu je správně) další věc – u mého a bráchova rámu (asi to je u všech) je špatně vyřešeno přepákování – když jde rám do zdvihu, asi po 7 cm se zastaví – ramínko se opře o vzpěru zadní vidlice, takže nelze využít celý zdvih, mám tlumič manitou q, strávil jsem nad tím hodně času, ale nic jsem nevymyslel-pomohlo jedině obrousit ramínko přepákování (ale tím se zase oslabilo) druhá věc je, že jsem ještě nešel na doraz teda jednou jsem šel a praskla zadní vzpěra před uchytem na kotouče-nicméně mi to rychle vyměnili v rámci reklamace závěr je takový, že rám je špatně konstrukčně vyřešený, ale co chceš za 6 tisíc (kiksy dělaj i ren. značky) když už ho člověk má, tak se to dá upravit ramínko po obroušení vydrželo kopřivnického drtiče, část tour de beskyd v třinci a sudety rada-přidej prachy a jdi do full 9 (rozdíl ve váze je minimální, váhy v katalogu neodpovídají)
Dik za skusenost. Dost ma to prekvapilo o tom zdvihu. Na webe pisu, ze zdvih je az 100 mm. Si si isty, ze to maju vsetky ramy? Nevazil si nahodou, kolko ten ram vazi? Na webe udavaju Full 1 2090g a Full 9 2490g. Cize rozdiel 400g, rad by som vedel, kolko je to v reale, ci fakt az tolko. Ten ram chcem pre 55kg dievca, staviam bike na vahu.....
se nestacim divit a fascinuje me ze beres jako samozrejmost ze je ten ram vlastne na ho…, a nedas to reklamovat
Jen by me zajimal, jestli se da konstrukcni chyba vlastne vyreklamovat… Jako ze bych jim to tam dala rek, nema to to co to melo mit- jako jen 7cm zdvih a ne 10 a je to sebedestrukcni… kdyby jo, tak stejne za 6kkc jinej nesezenu…
Mela by se dat reklamovat.
tak jsem radsi piloval. Uspesen jsem zvetsil zdvih, ale zase mi narazi kolecko regulace do vzpery zadni vidlice :-(((((( Takze sem to dal na ten mensi zdvih a v pohode. Asi si necham zmenit to kolecko jen na imbus… a pak bude 10cm…
Tomu rikam dobrej kauf ;)
Pilovat, pilovat, pilovat. Znizis vahu a mozno z toho bude HT. Al DH…
A neni tomu jak u Meridy ? Ta taky proklamuje, ze ma 80mm zdvih, v realu vic nez 7cm z toho nedostanes a to bez tlumice. S nim jeste min :)
tak sem po zevrubne prohlice s hruzou zjistil totez. Mohl bys mi prosim te poslat foto jak si to obrousil? Mozna bych to zkusil taky… I kdyz ted mi to i docela vyhovuje… Funguje jak ma, i kdyz o tri centaky min.. sem z toho jelen..
Jestli jsem to dobre pochopil, tak proste tlumic neni nicim omezen, krasne si jde svou cestou a na 7cm zdvihu narazi zadni stavba na prepakovani… tomu nerikam Funguje jak ma
to mas teda pravdu. akze nefunguje jak ma, ale kdyby sem se to tady nedocet, tak si toho ani nevsimnu a sem celej happpy.a ted mam zkazeny nasledujici dva roky, po ktere sem predpokladal vydrz tohoto ramu…
Jak dlouho si s tim jezdil, ze jsi jeste nedosahl ani 70% zdvihu? To mas urcite dobre nastaveny :)
nevim, dorazu sem si nkdy nevsim, a jelikoz sem na to presel z HT, tak sem rad ze to chodi… Asi ze sem si nevsim toho dorazu, protoze podle gumicky na tlumici sem na dorazu po prvnim schodu… ale v sedle to nak nepoznam.. mam to nastaveny hodne na progresivitu…
no tak to je hustý.A já o něm uvažoval.ještě, že to vím.Takřže full1 si škrtám.Dofám, že full 9 nebude mít něco podobného.
přesně tak, full1 si taky škrtám
FULL 1 je samozřejmě trochu těžší (lak…), ale už si nepamatuji kolik váži přesně, bylo to kolem 2400–2500 v 19" pokud to chceš pro ženskou – 55 kg, tak ji 19" bude velká (já mám 173 a je to tak akorát) jinak full 9 je v poho, ale nevážil jsem ho, v 17" to bylo na hranici abych na něm jel (ale záleží na stylu jízdy, další výbavě…) foto pošlu večer
Vazil si ho aj s tlmicom, alebo bez? 2090 a 2500 je dost rozdiel, ked je to len ram. No ale je otazne, kolko potom realne vazi FULL 9.....
http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?… http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?…
rám jsem vážil bez tlumiče
Bych o tu pevnost ani strach nemel.
napis do spyderu, tohle by se podle mě dalo vyřešit už z výroby a odpadá ztráta záruky při samadomo řešení. Jsem o tom rámu uvažoval, ale teď ho taky škrtám :-(
No nebo by spyder moh probavat za 100 pilnik jako tuningovej dil:-)
A ty myslis, ze s tim Spyder neco nadela… leda, ze by je prestal prodavat :)
No to máš vlastně pravdu :-)
normalne vezmou flexu aby to zakaznik nemusel doma smudlat pilnikem:-) a jeste ti to striknou nejakou fesnou barvou:-)
No tak mam teraz dilemu, ci mi to za tych 5900,– Kc stoji, hoci myslim ze po zbruseni a nalakovani to bude OK…
tak si vem full 1, ten jednocep. stoji 5500 a aspon to bude houpacka…
houby full 3
Houpacku urcite nechcem. Stale sa rozhodujem medzi full 1 a 9.
tak to radsi ten 9, prece jenom dodelej doma se mi v dnesni dobe moc nezamlouva. Ja sice vcera uspesne upiloval potrebne dva milimetry, ale vubec z toho nejsem nadsenej. Ale zase to vypada, ze to i vydrzi. A jelikoz to chces pro 55kg devce, tak to urcite nepraskne… Takze na konec asi ten full 1, obrousit a nalakovat a pak hlavne jezdit co to da :-)
Na Fulle 1 ma laka cena, predsa 5900,– a 10.700,– je rozdiel. Myslim ze teraz ma Full 1 uz v nicom neprekvapi :) Zase ale neviem realnu vahu Full 9, podla katalogu je to rozdiel 400g, bojim sa ze ho kupim (full 9) a bude tazky jak z olova, teraz slecna ma HT s vahou 11.5 Kg, nerad by som tu vahu nejak vyrazne prekracoval (max. 12 kg)
A jak to udelas, kdyz jen na ramu s tlumicem budes mit minimalne 1–1,5kg navrch?
Jak to urobim? Ten HT ma odpruzenu sedlovku Suntour (cca 700g), takze ta by sla prec, pocital som, ze Full 1 podla katalogu vazi 2090g + lak (cca 200g?) + tlmic 250g tak to bude ± 2540g na rame ale minus 700g za sedlovku +250g za normalnu sedlovku = 12,05 kg.
Se zavazim jsem opravdu nepocital :)
No zeny, poznas to, aby to vydrzalo slapat par km po terene, tak to musi mat komfort :)
Hmm … nevim jestli tohle je ta spravna cesta :)
2500g odpruzenej ram za 5900,– ? Hmm, no ja nevim, takhle lehkej full jsem pod takovych 40tisic nevidel :)
spyder v chomutově s tím nic neudělá oni ty rámy jenom nálepkují a stříkají dováží je z různých skladů v německu, tam se dostávají samozřejmě z asie jinak je někdy zajímavé prolistovat si katalog spyder a hledat podobné rámy u ren. značek třeba full 9 se liší jen v uchycení tlumiče na sedlové trubce od ravo maratonu full 6 jakoby da bombu-cherrybombu z oka vypadl holt se ty kola flákají v jedné fabrice…
Tak se přiznejte, kdo jste psal do Spyder ohledně toho zdvihu a pilování.Jaká byla jejich odpověď.
tak jsem dostal od spyderu odpověď
„Bohužel naše firma od poloviny měsíce října stěhovala do větších prostor,tudíž přepojovala i počítače a nebyla připojena na internet.Tímto se omlouváme za vzniklé potíže s odpověďmi na dotazy. Rám full 1 má pouze zdvih 80 mm(v katalogu máme uvedeno 80–100 mm,což je tisková chyba),a upnutí tlumiče je POUZE do spodního otvoru přepákování. Tento rám je Cross-countryový,a tudíž i zdvihy jsou XC,což znamená vidlice o zdvihu max. 100 mm. Naší zkouškou rámu s tlumičem DT 165 mm problémy řešené na BIKEFORUM tento rám Full 1 nevykazuje.“
Tak vidite. Je to ozdobny otvor :-D
Typické české řešení. Udělají z toho tiskovou chybu, aby to nemuseli reklamovat. To se může dít jen u nás.
Tak si dostal stejnou odpověd jako já, já ji pro změnu hodil do threadu Full rám do 5 tisíc :o)
Dobrý den. Pro velký zájem a spoustu dotazů o náš rám Full 1 s odkazem na bike-forum,píšeme na tyto stránky oficiální vyjádření k tomuto rámu. Rám full 1 má pouze zdvih 80 mm(v katalogu máme uvedeno 80–100 mm,což je tisková chyba za což se velice omlouváme.Vycházeli jsme z vyjádření dodávající firmy,která změnila specifikace tohoto rámu.),a upnutí tlumiče je POUZE do spodního otvoru přepákování. Tento rám je Cross-countryový,a tudíž i zdvihy jsou XC,což znamená vidlice o zdvihu max. 100 mm. S pozdravem Jiří Treml Firma Milan Seeman Kmochova 19 430 04 Chomutov Czech republic
tel./fax: +420 474 688 448 mobile: +420 777 292 140 e-mail: spyder@spyder.cz web: www.spyder.cz
Jen nechápu proč, tam jsou potom ty dva otvory. Navíc pokud se vahadlo upraví, tak dle toho, co tady píšou na foru, nemá zadní stavba problém běhat těch 100mm
Džez nade vše!