Co myslíte? Shiver je prostě Shiver. Ale ta 888 má tolik technologie. co byste brali vy?
Co myslíte? Shiver je prostě Shiver. Ale ta 888 má tolik technologie. co byste brali vy?
j e d n o z n a c n e 888
Shiver se uz nevyrabi…a stara 888 (05) mela technologie uplne stejne. Tak nevim co presne srovnavas. Osobne jsem za 888. Ale Shiver ma taky neco do sebe :)
Já nenašel na shiveru regulaci komprese. Právě že má něco do sebe. Při testovací jízdě mi subjektivně přišel Shiver lepší, žehlivější. Ale byl mezi těma jízdama rok :-((. A proč se vlastně USD vidlice neprosazujou, když sou tak pěkný
protoze vzhled neni vse
Mna by skor zaujimalo, ake vyhody ma konstrukcia USD? Nevyhoda je jasna – mensia tuhost kvoli absencii mostika pripadne iba disc only.. Keby bola ta ista konstrukcia spravena opacne (klasicky), malo by to mat lepsie vlastnosti, nie? Alebo sa mylim?
USD ma nizsi neodpruzenou hmotnost. jinak me napadaj uz jen samy nevyhody.
jak bys USD konstrukci udelal opacne?
no vypadalo by to priblizne jako klasicka teleskopicka vidlice… :-)
teleskopicka vidle- neco jako teleskopickej prut?:o)
Ted jsem nepochopil jestli to byl specificky humor nebo neco jineho…
specificky pro rybare.
ty musis vzdycky chapat vsechno ze?:-).a kdyz neco nepochopis tak to aspon okomentujes:-)
to by vysvetlovalo cetnost jeho komentaru…:)
to by pak bylo USU, to je jednoduchý :-)))
Mensi tuhost co je to za pi… se poradne podivej na USD a na klasiku, klasika ma tu tenci trubku delsi a USD ma tu tlusci trukbu delsi a jak kazdej vi cim vetsi prumer tim je to tuzsi. 2 Wroum: s tou neodpruzenou hmotou je to diskutabilni. No jinak se panove podivejte na motorky a zjistite ze vsechny pro sportovni az zavodni ucely, jak silnicni tak motokrosovy maj vsechny USD, takze bych rek ze konstrukce USD je asi slozitejsi na vyrobu, ale lepsi na funkci
Cha cha. Jsi je nikdy nevidel, ze? Shiver je co do krutu ukrutny blato. Protoze jak jiste vis. Ty dve nohy mezi spodni korunkou a pevnou osou nic nespojuje.
no ale je na tom pořád líp jak dorádo
ale upsy jsou prostě na tom špatně co se krutu týče všechny(nevim jak na motorkách)
jj Dorado je fakt neco neuveritelnyho.
Ja shivera mam a mam ten dojem ze o par trid lepsiho nez 888, zalezi na zdvihu jakej USD ma, na silnicnich motorkach nic tuzsiho neexistuje a na endurech pri zvihu na 200 mm na ty tuhosti zas az tak nezalezi
Jenze krosky maji 300mm, kdyz to chces srovnavat se sjezdovou vidlici. A co mas lepsiho na tom Shiveru? Jako jedina vyhoda je USD konstrukce. Jinak je to stejny. A zkus si v krutu Shivera oproti 888.
Uz jenom to ze ma zdvih 280 a prumer nohou podstatne vetsi, ted to nevim presne ale neco mezi 50–60 mm, v pripade zajmu zmerim tady je fotka http://cml.wz.cz/shiver.jpg Otazka je jestly to ze se kapku krouti necemu vadi?
No tak hlavne tohle je trochu jina liga oproti 888. Rozhodne bych nerekl, ze lepsi, ale proste jina. Btw. taky jedna noha vazi 5kg :) Si myslim, ze u motorek hraje i velkou roli pevnost. V miste kde vidlice najcasteji praskne maji USD vidlice relativne veliky prumer nohou bez toho, aby nasledne musel byt zesilen i zbytek vidlice.
No s tim se da souhlasit
A proč teda jsou na všech motorkách? Protože jsou tužší a lehčí. Svého času jsem četl test, ak je teď problém, že když nabouráš motorku s USD, ,tak spíš praskne rám než vidle. A výhoda je jasná – menší neodpružená hmota
nevim do motorek nevidim. akorat bych rek ze kolo a motorka se neda moc srovnavat. a kdys srovnam shivera a 888, tak 888 je lehci a tuzsi.
A proč myslíš, že motorka není velmi podobná kolu?
kola sou delany vic na vahu. Shiver ma cca 4 kg a vydrzi dost. vidlice na motorce vydrzi samozrejme vic, ale jeji vaha je nekolikanasobne vyssi a vzhledem k tomu, ze k pohonu slouzi motor, tak se na nejake to kilo zas tolik nemusi hledet. takze material ktery je pouzit treba na zvyseni pevnosti a tuhosti motovidle, bude tezsi nez cela vidle na kolo. proste narust materialu na moto USD vidli doda na pevnosti, ale i na hmotnosti a to si u kola nemuzes dovolit. takze nejpevnejsi, nejtuzzsi a s rozumnou vahou bude spis klasicka dvoukorunka s pevnou osou nez jakakoliv USD vidle. IMHO shiver je v tomto smeru uplny blato i proti 888, ktera je o kilo lehci.
o motorkach toho teda moc nevim,ale pokud vim tak se kdekdo vytahuje s koeficientem hmotnosti/konsky sily.myslim ze motorky si taky hodne hrajou na vahu..
hrajou, ale jde tam o kila, na biku jde o gramy. navic koeficientem se ohanej silnicni motorky a ty bych s bikem nesrovnaval ani nahodou.
pro nekoho neni bike jako bike:-).chrti biky bych se silnicema klidne srovnaval.ale to je cely nepodstatny.. jinak mas pravdu.
tak tohle sem necekal :-)
No nevim. Ty holatka ziletkarsky se treba brani i tomu zakladnimu… odpruzeni nebo poradnejm balonum ;)
No asi te budu muset poucit o tom v jakym odvetvy motorek jde hlavne o hmotnost, jsou to motokrosovy specialy akorat ze nejsou moc popularni tak se tim verejnost nezabejva, ale rekl bych ze vrcholovy model KTM SX 525 ma 106 kg bez paliva, pripravenej na zavod a treba Yamaha R1 vazi 172 kg, nejspis sucha vaha, takze je asi jasny kde se vic setri na vaze, proto taky MX motorky maj nadrz treba jen na 7 litru aby nebyly moc tezky, taky nemaj baterku, bocni stojanek atd… Myslim ze u soutezaku se honi taky kazdej gram
tak jasne ze to nebudou delat zbytecne tezky a stojanek a baterka a nadrz sou mista kde to muzes odlehcit aniz by to melo vliv na pevnost a rychlost. a pokud vim tak krosy byvaj povetsinou jednovalce a silnicni maj valcu 2× nebo dokonce 4× vic, vetsi nadrz, spousta umely hmoty okolo, o jednu brzdu vic…
ale porad to nemeni nic na tom, ze vidlice na krosce nebude vazit 4 kila stejne jako na biku a i kdyby mela 2× vic, tak narust pevnosti a tuhosti bude markantni.
Aprillia ted vyrabi 2 valec a je na ty samy vaze, mozna kapku vic, ale stejne bych rek ze sjezdovy kolo ma vic spolecnyho s motokrosem nez treba s XC kolem ktery vazi pod 10 kg. Jo s tou vahou je pravda, ale nevim proc by se na sjezdovym kole melo nejak extremne setrit na vaze, preci cim je to tezsi tim to lip pojede z kopce ne?
To s tou vahou je dobry. Bez to zpenezit nekam do fabriky :)
No to bych asi nakonec moh:-), ale chtel sem tim rict ze si myslim ze na DH stroji je lepsi kdyz vidle bude fungovat a bude mit treba i o kilo vic nez kdyz bude lehka, ale nebude dobre fungovat, nebo se dokonce zlomi
Ja si to myslim taky, ale porad tu mas RS nebo Manitou a ti maji uplne opacny nazor :)
Víš kolik vážej Mx vidlice ;-) často víc než 8kg protože těch 7kg jsou nohy bez korunky a osy ;-)
Přitlač.
Ale notak mluvím o lehkých MX závodních vidlích.
Hmotnost se udává někdy pro kažbou nohu zvláš? ale uváděna bez korunky sloupku šroubů oleje osy atd.. často i bez pružiny :o)
Defakto nemá tlačit na co, prostě vážej dost přes uváděnou hmotnost např dvou Shiverů DC.
Ta lehci: http://www.marzocchi.com/…orksMoto.asp?…
JJ , tohle sem myslel
Z toho plyne ze vidle pod 8 kg je hracka pro maly deti:-)
No nemusime chodit daleko, ja mam na mororce Shivera akorat kapku vetsi zdvih a kdyz se podijas na sjezdaky a MX motorky tak jedinej rozdil je v tom ze kolo nema motor
Mohol by mi niekto vysvetllit aka je vyhoda mensej neodpruzenej hmoty?
je to citlivejsie…
USD by mali byt pevnejsie… tuhsie urcite nie su…
rozhodne 888 '06… vf2 alebo rc2×, ci ako cih nazyvaju…
Ako napisal visby…shiver je pevnejsi ale nie tuhsi. Ked sa to tak vezme, aj to ze sa kapanek kruti pridava na pevnosti. Ked zoberies tvrdy, neohybny prut (888) a ohnes tak sa zlomi, ale makky a ohybny (Shiver) za pri ohybani iba ohne a vrati spet. je to kokotne vysvetlene, ale vyplyva to z nejakeho testu…ja osobne by som bral Shivera, ale na druhu stranu, ako tak kukam na tvoj bajk, viac by sa tam hodila 888 (nie len dizajnovo). Ale aj tak by som bral Shiveru :-)
jezdil jsem obojí…888 lehčí a tužší v krutu, praskavější a celkově náchylnější na poškození, shiver těžší, měkčí v krutu skoro nezničitelnej a suběktivně větší žehlička(asi to USD). abych řekl pravdu šel bych asi do 888 rc2 06
Nevím co chceš hodnotit. Jsou to prostě jiné vidle. Technologie? V čem je technologicky jiná? :o). teleskopická vs teleskopická pružina olej vs pružina olej
Uspořádání upsidedown není jiná technologie. Je to akorát cillivějcí a zase na druhé straně né tak tuhé.
Shiver je prostě závodní DH vidle naproti tomu 888 je univerzální DC vidlice z větším záběrem určení.
888 neni o nic min zavodni nez Shiver ;)
No, že by Shiver DC byl na závodní freeride?
Jinak tohodle bych se nebál: http://www.marzocchi.com/…shiver50.jpg
Už jsem ho viděl na FR kole , je to docela síla.
No zavodni freeride se ubira zcela jinym smerem. Ty myslis, ze toho vydrzi min nez 888? To bych zase nerekl. A 888 je lehci ⇒ pro zavodni DH.
Nemyslím že toho míň vydrží ,ale prostě se dost kroutí.
Já si tedy myslim že je trochu rozdíl v tom, co považuješ za kroucení. Moje zkušenost se Shiverem je taková, že když jsem vzal přední kolo mezi kolena a zakroutil řidítkama tak to vypadalo jako totální bláto. Ale při jízdě jsem nic takovýho nepozoroval. A pro všechny výš – USD vidlice se na motorky dávají proto že jsou lehčí a tužší než klasické. A na endurech jsou zdvihy spíš 30cm než 20,
No to je pak tedy zvlastni, ze u kol to tak nefunguje :)
Asi to zařadíme do kategorie nevysvětlitelných jevů jako je UFO, Nazca nebo Milan1
:-)))))
Takový nevysvětlitelný jev můžeš někdy vyvolat chtěně a někdy nechtěně :-) Tahle debata je další krásnou ukázkou zaslepenosti značkou. Kdyby se jednalo o Sigmu, nebo Dorado, nebo snad dokonce o Suntour měl by každý jasno. Je to špatné, protože se to kroutí. Ale u Marzoch se budou hledat chyby vždy jinde. Pokud někdo opravddu správně vyzkouší, že se to kroutí na místě, tak mu musí chybět cit pro jízdu a asi nezná pocit přesného vedení kola, když to nerozezná jízdou. A konstruktérské dohady kolo verzus moto jsou jednoznačné. Upside down konstrukce se u kol objevila několikrát a nikdy neslavila úspěch. Na příští rok odchází i problematický shiwer, který pevnost nedohnal ani obrovským nárůstem hmotnosti. Stačí tohle k pochopení nevhodnosti konstrukce pro kola? UD konstrukce jsou mimojiné používány kvůli lepšímu mazání. Namísto křečovitého obhajování neobhajitelného s pevností vidlic by právě tohle měl být argument. Motorka to uveze ale u kol je tenhle přínos vyvážen takovým váhovým nárůstem, že se to projevuje jako nepoužitelné. Stačí?
Amen :-)
Ježiš já doufal že ses vymazal, jinak bych si nedovolil vzít jméno boží nadarmo :-))).
ad 3) by stacilo rict ze olej tece dolu… teda dokud ma co tect:)
3). je to i na stránkách Marzocchi tedy u těch MX
Hrdinný bobe nechápu, proč jsi mě do toho naprosto bezůčelně zatáhl. Myslels, že je to vhodné, protože nebudu reagovat? Nepamatuji se, že bychom spolu měli nejaký názorový střet předtím. O to víc mě překvapila tvá reakce. Ale tahle odpověď mi to trochu objasnila. Jsi přesně ten typ lidí, kteří potřebují autority. A to nejradši vzdálené zámořské a celosvětově uznávané. Když získají zprávu z pro takového zdroje, tak odsunou vlastní zkušenosti a dojmy a je vše jak bylo shůry řečeno. Tak právě tohohle jsem byl vždy nepřítel. Musel jsem ti hodně vadit. Tady na stránce máš spoustu rekcí lidí, kteří mluví ze zkušenosti a rozumě. Tvé názory a následné zaštítění se vzdálenými redaktory jsou naprosto z jiného soudku.
Odpus?te mi pane, že jsem Vás do něčeho zatáhl. Kdybyste však pořádně četl,m pak zjistíte, že píšu že dojem není jen můj, ale i … To nepovažuji za zaštítění se autoritou ale pouze uvedení dalších, kdo mají obdobnou zkušenost. Takže já právěpíšu z vlastní zkušenosti, kterou mi potvrdili lidé, kteří mají s testováním a porovnáváním produktů nesrovnatelně větší možnosti než ty, já i kdokoliv jiný na tomhle fóru. Takže pokud budeš porovnávat argumenty, diskutuj tak, aby to mělo úroveň a neosočuj hned každého. A klidně si reaguj jak chceš a pak se nech vymazat. To je hrdinství.
Takže bobe, hnulo se mnou to, že přestože jsem se tebe nikdy nedotkl v žádném sporu, ty jsi mne použil tady naprosto nesmyslně a bez návaznosti k tématu jako něco podivného. Nezdá se ti podivnější to, že ty se svými jak píšeš vlastními zkušenostmi požaduješ okamžitě vysvětlení proč je UD vidlice mazaná lépe než klasika? Uvedl jsem to proto, že je to jedna ze zkušeností, které jsou tady taky správně popisované. Takovéhle popisy jsou právě to, co je cenné a odpozorované lidmi, kteří to jezdí a vnímají. Nejlepší popis rozdílů konstrukce tady popsal Hanz a ani mě to nepřekvapuje. Ta pevnost verzus nezničitelnost je prostě vystiženo naprosto přesně a vlastními slovy. To, že je lépe mazaná je samozžejmý předpoklad u UD vidlic a tady i prakticky potvrzený. Tohle má skutečně cenu a ne tvé podivné dohady. A ještě drobnost k nižší neodpružené hmotě. Nevím, jestli to uvádíš přímo ty ale otázka na oplátku k jinému zde uvedenému tématu. Ty poznáš vliv nižší neodpružené hmoty vidlice?
Takže abychom to tady uzavřeli. Trochu jsem popátral po různých zdrojích a zde je výsledek. Hlavní výhodou USD vidlic je z konstrukčního hlediska možnost výroby vidlice s delším zdvihem a vyšší pevností bez nutnosti neúměrně prodlužovat celkovou výšku vidlice. Což zní logicky, protože konstrukčně to umožňuje mít zkrátka trvale delší kus vnitřních nohou zasunutý v nohách vnějších – vnitřní nohy mohou být tím pádem delší a tuhost celku se zvyšuje. Navíc se zvyšuje úměrně zanoření vnitřních nohou – tedy čím víc je jsou zasunuty, tím je celek pevnější. Odtud patrně pramení i pozorovaný rozdíl v tuhosti v klidu a při jízdě. Srovnání s motorkami poněkud kulhá, protože tam se většinou i klasické vidlice používají bez můstku a tedy je pevnost v krutu logicky ještě nižší. Za renonc s mazáním se omlouvám. Nicméně nevím proč mi to vyčítáš. Zeptal jsem se, vysvětlili mi to a mlčím. Konfrontaci v tom hledáš ty. A ještě jsi mi nevysvětlil, proč neúspěch na trhu znamená nevhodnost technologie pro mtb, když už jsme u toho.
Tys položil otázku a odpověď máš. Já položil otázku a ty mluvíš
o něčem jiném. Nehledej študované odpovědi. To, co jsi napsal právě
vyvrací nutnost používání u kol. A o té pevnosti si trochu
zapřemýšlej. A? zasuneš trubku do tubky jak daleko chceš pevnost v krutu
nezískáš. UD získává hlavně lépe odstupňovaná pevnost vidlice. Nahoře
nejpevnější a velký průměr a dole menší. To jsi tam ale neměl napsané
viď. To dělá to, co popisuje Hanz, dojem té nezničitelnosti. Ale v krutu
záleží hlavně na uchycení kola. To je pevnost v krutu a tam je problém
Shiveru v pevnosti.
Já chci jenom tvé dojmy a zkušenosti a proto se znova ptám. Poznáš vlinv
menší odpružené hmoty u vidlice? Díval jsem se a ten argument
je tvůj.
Ale v krutu záleží hlavně na uchycení kola. 20mm pevna osa vs. 20mm pevna osa.
Ale brouku, proč mě pořád napadáš. Kdybych tady měl opsat všechno, co jsem si o tom našel, tak píšu ještě dvě hodiny. Možná žes to z toho nepochopil, ale já jsem tímhle neobhajoval použití USD vidlic u kol. Jen jsem položil otázku proč se u kol nepoužívají a tys odpověděl, že protože už to několikrát zkoušeli a neprodávaly se. K té odpružené hmotě se teď nevyjádřím, protože to vyžaduje jízdní test. Ale jakmile se k tomu dostanu, hned si přivážu k náboji dvě cihly a pak poreferuju jak to běží. A kdyby se ti nehodilo vytrhávat jednotlivosti poznal bys, že o kus dál píšu, že se jedná především o poměr odpružené a neodpružené hmoty, který je vždycky u motorek větší. A co se týče dojmu nezničitelnosti tak bych tě rád poučil že to není dojem ale prostý fakt. Řada zničených rámů z motorek po čelním nárazu při nezničené vidlici to dokládá. Jestli chceš důkaz, zajdi si do celkem libovolného servisu. A ještě ohledně pevnosti v krutu – nejsem rozhodně strojař ale to ještě chápu, že jedna trubka se protáčí v druhé. Ale u vidlice pokud se nemýlím běží o trubky dvě, vzájemně propojené. A ptám se tedy také – měl jsi možnost na stejné trati a stejném kole porovnat jak se jede se Shiverem a 888? To je totiž merito věci.
Reaguji na tebe a nenapadám. Napadání je tvé žoviální a naprosto nepatřičné oslovení. Mé otázky mají smysl a směřují k posdstatným věcem. Ty to ale nedokážeš rozeznat. Otázka ohledně neodpružené hmoty směřuje k něčemu podstatnému. Nejde totiž rozlišovat pouze vnější dojem z vidlice a vyčtené teorie. Měl bys vědět, že neodpružená hmota je opravdu podstatný prvek a podepisuje se na něm nejenom vnější konstrukce ale i vnitřní. Ale je to v takovém řádu abys to poznal jízdou? Pokud opravdu dokážeš rozeznat vliv neodpružené hmotnosti, tak bys musel zavrhnout všechny Marzochy, protože díky nohám plným oleje mají bezkonkurenčně nejvyšší neodpruženou hmotnost ze všech vidlic a zatím si na to nikdo nestěžoval. Na pevnost v krutu Shivera si ale stěžoval každý vnímavý jezdec. Něco jiné jsou totiž teorie a něco opravdový jízdní dojem. Proto existují věci důležité o kterých má smysl se dohadovat a věci nedůležité. Co jde potvrdit jízdou je důležité. Zbytek je nesmyslné dohadování.
Otazka je jestly ta vase demonicka pevnost v krutu je tak zavaznej problem? preci jen v kolika pripadech se dostane predni kolo do situace jako je ta ze ho zapres mezi kolena a hejbes riditkama? Predni brzda bych rek ze ji nemuze kroutit, protoze je vpodstate jeden celek s osou kola, naopak predni brzda namaha vidly na ohyb a v tomto smeru je naopak USD vyrazne lepsi nez klasika
Pro všechny, kdo v tom mají podobné teoretické zmatky jako ty a bob. Dohadování se je to pevné a není to pevné a je to důležité a není nebude brát konce. Právě pro takové případy jsou vhodná měření. A jedno takové provádí Bike magazin. Jednoduše upne vidlici a zatěřuje jí v krutu a zaznamená sílu, kterou dosál, na protočení vidlice v krutu o jeden stupeň. Běžně je dosahováno hodnot okolo 18 – 20 Nm. Z této hodnoty se vychyloval především RS Sid hodnotou okolo 13 Nm. A právě někde okolo této hodnoty mu konkuroval kdysi Shiver, podotýkám, že se jednalo o jednokorunkový. Takže nezničitelná vidlice s pevností v krutu sida, už to je jasné? Aby nevypadalo, že to je nějaký úlet, tak dříve se dělalo více vidlic UD, třeba DNM jednokorunka a Peak. Tyto vidlice dosáhly hodnot okolo 8 Nm. Klasická vidlice dosahuje vyšší pevnosti krutu díky můstku spodních nohou a ose náboje. Rychloupínák je velký kazič pevnosti a proto je nahrazován silnějšími konstrukcemi a hlavně pevnou osou. Pro představu Nahrazení klasického upínáku jiným řešením přináší zhruba nárůst z 20 na 22 – 23 Nm. Pevná osa stejnou konstrukci posílí na 25 Nm. Jakékoliv pevné osy dosahují minimálně pevnosti 25 Nm a jsou daleko větším přínosem pro pevnost než dvoukorunka. Je to ostatně potvrzeno i v produkci. Kdo sleduje trh, tak to pochopí a nemusí se ptát na samozřejmosti a konstruovat podivné teorie s pohledem zahleděným k motorkám. Kolo není náhrada motorky a bude se vyvíjet svým směrem. A na závěr. Nejvyšších hodnot pevnosti v krutu co jsem zaregistroval dosahuje Fox R 36 jednokorunka a to okolo 33 Nm. R 40 a dvoukorunka musí být naprostá špička ale zatím nezměřeno, nebo jsem nezaregistroval.
Sorry ze to vytrhnu z konceptu, ale Shiver jednokoruna je nejmekci vidle co jsem kdy mel tu cest zkusit. O u ni slo spis tak o design a to je tak cely :-) No a pak teda krasne chodila, to jako jo :-)
Už mě to trochu přestává bavit a proto to za sebe s dovolením uzavřu. Obávám se, že jsi ve dvou předcházejících příspěvcích popřel své vlastní argumenty. Na závěr svého příspěvku výše si vzletně napsal -„Co jde povrdit jízdou je důležité, ostatní je nesmyslné dohadování“ a teď tady píšeš o měřeních, prováděných Bike magazínem. Jinými slovy děláš přesně to, co vyčítáš mě – používáš zdroje na podporu své argumentace. A protože se velice pečlivě vyhýbáš opovědi na zásadní otázku, tj. jestli jsi někdy měl možnost přímého srovnání Shivera a 888 tak předpokládám že neměl. Aplikuješ tedy čistou teorii a jenom ji podepíráš jinými nesouvisejícíi argumenty. Chápu to, protože tvá neomylnost tě živí (alespoň co se týče tuningu vidlic) a kdybys připustil, že tu zkušenost nemáš, dostala by tvá pečlivě budovaná image značnou trhlinu. A na závěr a jen pro tvou informaci – protože se bavíme v rubrice dh/fr tak všiml sis které prakticky nejúspěšnější kolo za poslední dva roky? Které kolo je na bedně na všech závodech kam přijede. Tak si zkus najít jak vypadá honda RN01, její vidlice Kayaba USD, její perimetrický rám a podívej se kdo jí konstruoval. Pak možná nebudeš tak přesvědčivě tvrdit, že kolo se vyvíjí úplně vlastní cestou. Howgh PS Neměl bych ti raději vykat?
Ani mě nebaví tě o něčem přesvědčovat. Dialog s tebou mi připadá jako když jsme si jako děti prohlíželi obrázky aut a zasvěceně nad nimi diskutovali slovy jako " ty jo to je bourák" a ohromovali jsme se podobnými odbornostmi. Tehdy by nás někdo těžko mohl přesvědčoval, že existuje kromě hodnoty výkonu i třeba průběh kroutícího momentu a podobně. Takového bychom jistě považovali za zjevení, tak jak to vidíš dnes ty. No nic, třeba kdyby ti to řekl někdo jiný, tak pochopíš. Zkus někoho, kdo tomu rozumí a komu důvěřuješ aby s tebou pročetl tuto diskuzi a pomohl ti. Taky by ti mohl vysvětlit nevhodnost tvého oslovování a třeba bys poznal, že právě za takovýhle přístup bývám někdy arogantní. Je to prostě „na hrubý pytel hrubá záplata“.
Ano, takže jste na kole se shiverem v životě neseděl a teď děláte moudrého …
nemyslim, ze honda na na stupni vitazov len preto, ze ju vyvijali v honde(tym nechcem povedat, ze je zla)…som cital v biku, ze zalezi aj na jazdcovi, ale to je len teoria…
Ja v tom zadnej zmatek nemam teda aspon myslim, sem se jenom ptal jestly pevnost v krutu je tak dulezita? To ze je shiver v krutu min tuzsi nez 888 myslim tady nikdo nezpochybnuje, ja jen zpochybnuju dulezitost kterou davate pevnosti v krutu, nakonec porekadlo: psovy se vocas taky kejve a neupadne:-)
nemyli si niekto pojmy tuhost a pevnost?
ProBoba, ty se snad zdas.. ;o))) (pro blby, nechapave a negramoty: Douglas Adams-Prevazne neskodna-Deda Melhuba:)
..skuska c.2. A pre este blbsich: Kto je to Douglas Adams a co tym chcel basnik povedat? :)
Douglas Adams je autor Stoparova pruvodce po galaxii a dalsich knizek.
lol, vy si pamatujete jak se jmenoval autor knizky kterou ste precetli? ja si vetsinou nepamatuju ani nazev knizky, jen jestli byla dobra a jak ji odlisit od ostatnich knih na polici…
Jako na tohle, pak nazvy kapel, filmy a dost hercu :-) Pak taky software apod. . Proste si to pamatuju :-) Krom toho je tohle moc jednoducha vec. To zna kdekdo :-)
stopar je meso…
Tak autora stoparova pruvodce si nepamatujes proto, ze jsi ho necet. Jinak by sis ho zapamatoval, je to fakt kultovka, tusim asi jako Bible.
jj Bible. To byl hit. To je o tom atletovi, ze?
nevynechal si tam nekde pismeno s?:)
cet se knizku a asi za 2 roky sem videl i film, ale jmeno autora si fakt nepamatuju- je podstatne ze si pamatuju nazev knihy a dokonce si ji i spojuji s textem- dukaz ze se mi libila:o)) a prikladam seznam vsech autoru ktere si pamatuju a sme schopen je stotoznit s jejich dilem*:
Tohodle autora si nepamatovat po precteni „Stopara“ by byl hrich :)
USD urcite nie su tuhsie:-) ani lahsie…
skor si myslim, ze je to kvoli citlivosti… na biku je jedno ci pruzi koleso+spodne nohy(dokopy asi 3kg), ale na motorke neni jedno ci pruzi koleso+spodne nohy MX normalne konstruovanej vidlice(viem, ze taka pomaly ani neni, ale teoreticky, dokopy to moze byt aj 10kg), co bude mat nejaky vplyv na citlivost…
Zase bych bral pomer k hmotnosti motorky.
To si myslim taky. Rozdíl mei neodpruženou/odpruženou hmotou je u motorky někde úplně jinde. A jestli si to pamatuju dobře, tak o ten de nejvíc
Jo to je ficak.
No to každopádně :)
no dobre… ale aj tak:-)
..skuska…
taky jsem tak zkousel nejakou vidlici (tusim to byl SID) :), ale nakonec stejne se hodne krouti samotny vyplet takze …
když se teda Shiver kroutí (prej), tak kroutí se v porovnání s 888 podle vás (asi na tom nikdo nejel) vidle od Foesu?????
…nebo treba vidle od MAVRICK ..
Snad ni nemusí jet, Shivera DC drží dole je 20mm. Osa Maveric a Foes , Hanebring , Risse je 25mm a 30mm, takže už jen teoreticky je tužší.
jasně, to jo, ale mě to šlo v porovnání s 888, jestli je pevnější do krutu
Shiver se už nedělá tak to je jasný ne ;-)
sorac, viem ze je to stara tema jak fras ale nemohol som odolat po dnesnej navsteve DK :D
http://dolekop.com/…kocil-15stku
trebalo by skok opakovat ale tentokrat ocelak vs. 888 :D
PEACE
jj hezká práce, to je Darkside nebo jeco jiného ze SR?