Budu pristi tyden kupovat novou vidlu, ale este fakt nevim jakou. Ani netusim. Jezdim tak XC ale rekreacne a tak 3 za rok ze srandy nejakej zavod. Poradte please, jaka by mohla byt aktualne nejlepsi vidla v pomeru cena/vykon do 7000? Moooooc dekuju
Budu pristi tyden kupovat novou vidlu, ale este fakt nevim jakou. Ani netusim. Jezdim tak XC ale rekreacne a tak 3 za rok ze srandy nejakej zavod. Poradte please, jaka by mohla byt aktualne nejlepsi vidla v pomeru cena/vykon do 7000? Moooooc dekuju
Poradite please nekdo?? Fakt nevim co koupit a nechci se spatne rozhodnou, tak se patm zkusenych
Lidi tady hodne doporucuji Marzocchi MX Comp, da se sehnat pod 6000, dal bych asi koukl na RS TORA
se nediv ze na to nigdo nechce odpovidat, dyt se to tu resi furt dokola, jen trosku hledat…
Vidle, to je téma fakt tisíckrát probrané. V podstatě je tu jenom pár vidlí, do 7000 se dá vejít s MX Compem (dobrá vidle na XC ale moc nebere jemnější nerovnosti, nová verze pro rok 2006 je trochu prý vylepšená v tomhle směru ale nemám vlastní zkušenost, nově má kotoučový stadndard Post Mount stejně jako Manitou), starší Skareb – velmi lehký, nepříliš vhodný ke kotoučovkám a pro těžší jezdce, velmi subtilní konstrukce a také jenom menší zdvih. Rock Shox Tora – výhoda U-Turnu + široká regulace, horší váha stejně jako Marzocchi. Suntour bych v téhle ceně už zavrhnul.
No, tu marzosku bych mozna bral, ale ta tora se mi zda lepsi co se tyce vybavy. Jak myslite ze bude hladit teren? Mate ji nekdo, nebo kde aspon popripade najdu nejakou recenzi (link)
Dal by se na MX Comp 06 dat 203mm kotouc??
to bude i na Marzocchi dost a za chvíli by chytla vůli
na co proboha potrebujes na rekreacni XC tak velkej kotouc?
Chapej, hoch si potrpi na image, aby mohl machrovat! Ale potom mu sklapne, az se mu objevi obrovskej vakl na vidli…
uaaa tak to bylo od srdce.. ale rekl bych vystizne…
Tora bude „žehlit“ nesrovnatelně líp než Compík, protože je to pružinovka. Comp bude mít tvrdší začátek takže bude ignorovat jemnější nerovnosti.
Takze mi doporucujete Toru? Ted sem mel Manitou Axel Comp TPC LO a mel sem na ni Avid BB5 s 160mm aligator kotoucem, muzu to hodit aji na tu Toru??
na Axelovi je Post Mount, na Toře klasika IS 2000 ale půjde to. Ještě bych také zvážil Manitou Splice, je to hodně pohodová vidle, pokud to nechceš na přílišné závodění ale jde ti o dobré žehlení tak taky dobrá volba.
No, ten Axel fakt nezehlil, jenom pruzil, jestli je na tom Splice podobne tak nad nim ani nepremyslim. Ta Tora ma navic jeste tlustci vnitrni nohy, takze by mela byt vpodstate pevnejsi (ale nemusi) Mate nekdo zkusenosti se Splice Super?? Mel sem Axel Super, asi to bude to samy ze? Akorat sem toho Axela Super ani nemel na kole, mel kratkej krk. Takze mam asi jit do otry ze??
no já bych takhle neteoretizoval… Nejlépe by bylo obě zkusit. Compík je na tom tenhle rok o hodně líp zejména díky dlouhé negativce… Já můžu říct za sebe, že s MX Comp 06 jsem spokojený hodně a stěžovat si na nic fakt nemůžu. Oproti minulému roku, který jsem zkoušel mi příjde dost jiná. Někde si ji zkus a srovnej. Tora má sice dost nastavení, ale jestli někdo nadává na MX Comp, že je tlustá, tak ona váží přesně 2000g s neseřízlým sloupkem. Naproti tomu Tora 318 s U-Turnem podle výrobce 2217g.
To vim ze tora je hoooodne tezka. Kde se da jen tak vyzkouset MX Comp?? Me se stejune ten MX libi vic nez Tora. ALe kdyz uz, tak bych se snazil sehnat ETA Compa. Ale toho do 7 asi tezko sezenu.
Proc vshichni chcete zavirani ve vidli, a nakonec ho stejne nikdo nepouziva… Nevim no…
Treba ja LO pouzivam na kazdej vetsi kopec na asfalte. Kolik muze stat (za nejnizsi cenu) MX COmp ETA? Nekde na netu, nemuzu najit pod 8000
já taky nevím… sice do těch kopců moc nejezdím, ale když už něco šlapu, tak s mou příšernou technikou:-) se to hýbe max 1cm…
mi osobně příjde ETA na pytel…
No, jelikoz se mi nechce kupovat vzduchova vidla kvuli problemum s tlakem atd., tak vypadava z konkurzu MX Comp a zustava Splice Super a Tora. Kdybyste si mely vybrat, co by ste braly???
problémy s tlakem???co máš prosím tě na mysli??vzduchovku dofoukneš dle potřeby a jezdíš, nevidím v tom problém.
Myslim tim to, ze musim koupit pumpu, pak to musim kontrolovat atd. Pruzina byla, je a vzdycky bude stejna. Teda po zajeti. Nemusi se ji venovat tolik pozornosti.
vidlu ti dofouknou v každým dobrým servisu, rozhodně není nutný kupovat pumpičku a i kdyby, tak se dá sehnat za 500.a když si ji nafoukneš přímo na sebe,tak není co řešit.nevím, je to věc názoru,hádat se s tebou samo nebudu, přeju š?astnou ruku při výběru.
cziko> Kdybys jezdil normalne v terenu – tedy i do kopce, nerikal bys, ze je ETA zbytecna. Nedavno jsi mne v diskuzi dost nechutne napadl, at se nemotam do veci o kterych nic nevim … :-))) Takze o ETe vim, protoze ji vyuzivam na vyjezdy, ale ne na asfaltu, nybrz v terenu. Mimo jine si tim snizis teziste, takze v prudkych vyjezdech se ti nezveda kolo a pritom mas zachovane pruzeni ve zdvihu cca 30mm. Neni to klasicky Lockout.
jj pridam se a musim pripustit ze kdyz si ji koupil kamarad, moc se mi to nelibylo, casem jsem ale zjistil, ze ma sve opodstatneni, ackoliv tu ten system eta nepouziva kamarad noc casto, pri prudsich nebo technictejsich vyjezdech ji pouziva a musim uznat ze ma neco do sebe…
já tě nechutně napadl… ó pardon… já myslel, že je to fórum.
Mi to příjde jako zbytečnost z důvodů větší váhy, navíc když polovině lidem vyjíždí zpátky, takže je funkční jen napůl. Někdo to ocení – chápu. Ale aby to při koupi vidle byla hlavní priorita už moc ne.
jo a s tím napadením… když mě někdo chce přesvědčit, že mám v krabici úplně něco jiného než v ní je a vůbec ji neviděl, tak mi to příjde docela šílené
mi osobně je ETA taky na nic
Proč nidko nenavrhl Blacka. Základní model pro rok 2006 stojí přesně tu sedmičku. Já jsem zatím velmi spokojeným majitelem letošního Blacka Super s TPC tlumením.
Jenomze zakladni black pro tento rok nema zadne extra funkce ne? V cem je tak dobrej??
Je dost citlivej, zdvih dle libosti 90–120mm, v pohodě rozdýchá disky, tlumení dostačující FFD s nastavením odskoku zvenku a pokud nebudeš vyžadovat zavírání a budeš chtít žehličku na pohodu ježdění, tak budeš max spokojenej.
Black ma stavitelnej zdvih?? Sem ani nevedel ze to ma i ten zakladni. Kotuc 180 rozdejchal i Axel bez vaklu. O to se ani tak moc nebojim, ale porad me hodne laka ta Tora, ale nikdo ji poradne nezkousel a to me se*e.
vozi ji jogador uz skoro mesic, tak zkus napsat jemu. ja sem ji testnul jen asi 300m po nic-moc asfaltu a pres jeden zpomalovac- vytocena na 130mm ho krasne zazehlila.
No a jels aji na Splice Super 05'?? Jaka z nich lip zehli?? Vlastnosti maj stejny. Tora=U-Turn, Poploc, Motion Control Splice=RTWD, TPC tlumeni s LO Zalezi mi jenom, ktera z nich je pevnejsi a ma lepsi jizdni vlastnosti.
na splice sem se moc neprojel, ale protoze se ji majitel zbavuje hoodne rychle, tak usuzuju, ze bude horsi, navic 30mm vs.. 32mm nohy u Tory… rozdil v tuhosti tu bude. bral bych rozhodne toru.
prosimte cabbage se na nic neptej:-).pochopis az se projedes na jeho kole:-)
co si z toho pulminutoveho krouzeni pod barandakem usoudil? ;)
ze jeste par vterin a jedno dalsi otoceni a uz by to nemuselo dobre dopadnout:-)). zato ty si to moje pekne huntoval a zrovna sis nestezoval,pokud vim:-). ale dobry:-),ja vim,proti me jses takovej trosku,vyssi:-)
jak se da kolo huntovat na 10m asfaltu? jen sem konstatoval ze to dobre brzdi(asi si uz predtim brzdil 2minuty) a ze by se na tom mohlo i jezdit…
jak si tam na tom poskakoval s spdckama a tak…:-). no a vidis,to je pro me pochvala od tebe jako hrom:-)
Co bereš mé jméno do úst?:) Jezdim ji, ale ted mě kní nic nenapadá:) Na 70 Kg je dost měkká, přemýšlím o tužší pružině, po zamknutí chodí pořád tak 2 cm, a nejde to nastavit, ale slyšel jsem ,že to dělaj všechny. Klidně se ptej, ale já tu poslední dobou moc nejsem, jsem marod a ještě ktomu pylný student:)
Fakt se mi libi, ma tlusty vnitrni nohy takze by mela byt hodne pevna a ma stavitelnej zdvih ve velkym rozsahu narozdil od Splice. Mohl bys mi rict jak se chova pri jizde?? Jak tlumi, jestli se vytocenim na 130mm snizi pevnost. Vozis na ni kotouce? A jak ses s ni obecne spokojenej. Muzu se zeptat cos mel pred tim za vidlu?? Dik
Tý jo, to je otázek… Na tlumení tam máš regulaci klíčem, který je přiložen, ikdyž to lze obyčejným imbusem.Vozim na ni brzdy LX05 hydry s kotoučem 185 a nekroutí se. Předtim sem měl Skareba tak vim jak se dokáže vidle kroutit. štve mě ta měkkost,spokojenost tak na 70 procent,až na váhu a slabí lock out a měkkost je to supr vidlice, když chci chrtit, tak ji mžu zamknout jen do polovic a chodí už mín, jen nevim jak jí to prospívá…
Mekkost… jako, ze pruzi → funguje? :)
jj, az moc;)
He, he. Konecne odpruzena vidlice a chrti si hned stezujou :)
tvuj nick si do klavesnice vezmu kdykoliv to budu potrebovat:-P
?????? Fakt nechapu
Jogador: // Co bereš mé jméno do úst?:)//
Tady píšeš, že nevíš vůbec jakou vidli. Tady zase, že vybíráš mezi dvěma: http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?… Tady zase, že jakou máš brzdu a jakou budeš kupovat: http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?… Tady jsi absolutně spokojenej s Axelem Comp: http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?… Tady poptáváš adaptír na zadní kotoučovku a nevadí ti cena: http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?… Tady zase chceš mšnit pruřinu protože spokojenej nejseš????????: http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?… Tady máš zase Axela 2005: http://www.bike-forum.cz/forum/forum.php?… A tady vlastně všechno: http://www.bike-forum.cz/forum/index.php Vypadá to, že si děláš docela prdel.
no… a jako co?
To melo byt volfovi.
teď nevím co tím myslíš, ale můj příspěvek měl být k volfovi… tohle je fórum a každý se může zeptat na co chce.
Nejdriv sem nevedel jakou, vidlu. Pak uz sem se skoro rozhod mezi dvema.S kompem sem byl spokojenej, ale chci neco lepsiho, protoze uz sem si ho okoukal.U toho adapteru me cena fakt nezajimala, protoze to pro me neni problem.TU pruzinu sem chtel menit, protoze nebyla jeste uplne zajeta, ale ted uz je v poho.Prdel si nedelam, podivej se co sem prestavel za kolo a pak mluv, to vsecko sem predelal za pul roku. Tady je link na puvodni http://www.bikecentrum.cz/gt_detail.php?… Ted je cely na LXku a komponenty Ritchey. Ted bude jeste Tora a kolo bude mit cenu necelych asi tak 28000
Kde máš link na to přestavěný? V profilu není.
Proč si kupoval takovej shit, když na to pak dáváš komponenty po 7 000? :-) Sis měla raději za 10kKč koupit rám…
Jsem ho nechtěl provokovat, ale napadlo mě to samý. Podle mě má kolo za 28 tis, které je úplně na hovno – minimálně pojede stejně blbě jako to původní za 8, kvůli stejnýmu rámu.
Tak tak… Ted sem videl Avalanche 0.5 za 23000, a to je jina kava… A kamosh koupil Mongoose Amasa Elite za 20000.
Jak vis ze to kolo je na hovno?? Nejels na nem, tak nemozes posoudit. Koupil sem to, protoze me bavi prestavovat to. A to dost. A navic to je muj prblem co si delam se SVYM kolem ne?? Kazdej muze mit svuj nazor, takze ti ho neberu, ja jenom vim, ze to kolo na hovno neni. Foto prestavenyho je tady v bikach, ale od te doby se uz hodne zmenilo.
neni v bikach…
Ale muzu potvrdit, vypada docela dobre..
Dotaz: Ty už zase nejsi „bigcyklista“, ale „gobike“ ? :-)
síla zvyku
Budu ten, kdo jsem byl, aby se to nepletlo…
asi takhle: pokud koupíš levný kolo a postupně ho chceš vylepšit tak, že místo původních levnějších komponentů dáš třeba LX nebo XT s tím že zůstane rám, vidla a kola, tak to fakt nechápu a rozhodně to nepovažuju za rozumný řešení. Prostě to kolo bude pořád stejný, nic se na něm nezmění. Podle mě tři důležitý věci na kole – rám, vidla, pláště ( kdo chce a? si místo pláštů dá celý kola). Pak ještě brzdy – kotouče budou fajn, ale véčka tě taky ubrzdí. Zbytek už je celkem šumafuk co tam naskládáš. Pro mě je mmnohem pochopitelnější a smysluplnější, když si někdo na rám od Kleina vepředu třeba se Rebou dá Alivko, než ten tvůj postup. To? můj názor.
ses si jistej ze u HT je ram tak zasadni? pokud nema blbou geom. nebo pevnost tak je to celkem jedno,to u fullu to je neco jinyho…
Vždy? o tu geometrii jde. Levný turistický kolo asi nebude mít geometrii nakloňenou k nějakýmu sportovnějšímu svezení. Myslel jsem to tak, že je to prostě základ kola a musí ti přesně sedět – velikost, geometrie, vlastnosti. Pokud se tohle splní, tak budeš spokojený i když tam budeš mít třeba to Alivko, ale pokud ti to nesedne, tak to ani XTR nedožene.
nj, jenze levnej ram=/= turisticka geometrie.
Nekybicuj pořád.
Napsal jsem spojení „levný turistický kolo“.
Takže takhle: pokud bude mít rám dobrou geometrii, bude přiměřeně tuhý, bude mít slušnou váhu a vlastnosti jaké chceš a nezáleží na ceně rámu, tak si můžeš dovolit postupný upgrade ostatních komponent, ale pokud to tak není, tak to považuju za vyhozený prachy.
nj, ale i turista jako ja ma pravo na kvalitni komponenty aniz by mel chrti(skripec) geometrii:-P
sem jeste ani nezacal…:)
taky si zařídím ještě jeden Nick a příště už se hádám jen sám se sebou :o)
Jenze jediny original je ram, kola atd. je vsecko meneny. Ram porad neni na rade. Nejdriv tenhle znicim :-)
No, když jsem ze starého oceláku Amulet přešel na to, co mám teď (Ravo Racing XC), měl jsem pocit, že jsem v jiném světě. Do kopce to šplhá jak zubatka a reakce na šlápnutí je (v dobrém smylu) taková, že jsem se dvakrát díval, jestli mi někdo nevyměnil nohy. A navíc se mi ten rám líbí. Takže rozdíl to je, a to dokonce i u rámu za pakatel …
nekdo takovej uz se taky tady se vyskytoval, ne? .. :)
hele kdybys nahodou chtel prodavam skareba, koukni do inzerce.
VSim sem si, ale skareba nechci. Mam 180 kotouc a slysel sem ze se skareby kroutej. NAvic je vzduchovej a kvuli tlumeni chci pruzinu. Ale stejne dik za nabidku.